Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik vind CV's best kut. Staat je hele 'belangrijke' werkleven op papier, alsof dat zoveel zegt over iemand. Er wordt standaard om gevraagd in vacatures, maar bij een sollicitatie letten ze toch meer op je vaardigheden dan op hoeveel voorzitterschapjes en baantjes je hebt gehad. Heb er iig nog nooit ene flikker aan gehad.
Werkervaring etc.. wel. Maar je klopt je hobbys en die onzin maakt ze echt vrij weinig uit.
Advertentie
Oud 29-01-2013, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Maak je CV nou niet te uitgebreid. Op de brief word je vaak uitgenodigt en het CV is vaak extra informatie.

Doe dit kort, zakelijk en in zet het in volgorde van nu tot vroeger.

Persoonsgegevens
Opleiding
Werkervaring
Stages
Nevenactiviteiten
Referentie (kan ook in bijlage)

Hobbys en al die andere bullshit interesseert ze echt vrij weinig. En de competentie van word of excel kun je wanneer gevraagd ook in de brief zetten. Less is more
Mijn talenkennis is in dit geval wel heel erg relevant.
Verwijderd
Citaat:
Ach, als je 21 bent is ongeveer alles wat je erop kan zetten meestal wel aan te raden . Als je ouder wordt en voor echte banen gaat solliciteren moet je toch gewoon je cv aanpassen op de vacature ? Zo heeft mijn moeder het me ten minste geleerd.
Ja het ligt er natuurlijk ook aan waarop je solliciteert. Voor een baantje in een kledingwinkel is het natuurlijk wat anders
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je gaan doen? Vertalen ofzo?
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik had een keer een Duitse patient die geen Engels kon. Gelukkig was dat in het ziekenhuis en heeft een van de verpleegkundigen getolkt, want mijn medisch Duits gaat niet verder dan tut es weh
:') tut es weh

Zo had ik enige tijd geleden iemand die eigenlijk alleen Frans sprak en zijn Engels was net zo goed als mijn Frans (bedroevend slecht dus), dus het was hilarisch We zijn eruit gekomen, tho
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je gaan doen? Vertalen ofzo?
Ik PM je wel.
Oud 29-01-2013, 21:09
Verwijderd
Nou ja, ik heb nog nooit ergens anders voor gesolliciteerd , maar ik weet wel dat tegen de tijd dat ik een keer een echte baan wil ik eigenlijk wel stages bij musea ed moet hebben gehad en dan vermelden dat je bij de Mc hebt gewerkt is misschien een beetje overbodig
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Frans Je voudrais een pomme glace et je ne parle pas francais

Etmakas, PM mij ook eens.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik eet nu koekjes en chocola in de hoop dat ik het daar warmer van krijg of misschien vergeet dat ik het koud heb omdat de koekjes zo lekker zijn.
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Werkervaring etc.. wel. Maar je klopt je hobbys en die onzin maakt ze echt vrij weinig uit.
de hobby's zijn voor het vermaak van de mensen die de sollicitaties doornemen. De mooiste hobby die ik ooit heb gezien was 'schrijven met beroemdheden'
Oud 29-01-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Waarom zet je deze dan niet in je brief? Maar als het nadrukkelijk gevraagd wordt dan zou ik het als volgt aangeven.

Talenkennis

Mondeling (spatie spatie spatie spatie, deed hij niet? ) schriftelijk

En daaronder dan ''moedertaal'' ''vloeiend'' ''goed'' ''redelijk''
Verwijderd
Ik heb nu drie vakken die een beetje overlappen en dat is toch wel fijn, dat heb ik vorig semester wel gemist. Later in het semester zal het wel meer uit elkaar gaan lopen, maar verband tussen vakken is wel fijner leren.
Verwijderd
Citaat:
de hobby's zijn voor het vermaak van de mensen die de sollicitaties doornemen. De mooiste hobby die ik ooit heb gezien was 'schrijven met beroemdheden'
Haha, het is wel komisch maar daarom zou ik je al meteen in de prullenbak gooien
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
il fait mal?
Oud 29-01-2013, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu drie vakken die een beetje overlappen en dat is toch wel fijn, dat heb ik vorig semester wel gemist. Later in het semester zal het wel meer uit elkaar gaan lopen, maar verband tussen vakken is wel fijner leren.
Ik kreeg in het tweede semester 3 verschillende talen (nou ja oke, 2 verschillende talen en 1 taal 2 verschillende dialecten) en af en toe raak je daar heel erg van in de war .
Oud 29-01-2013, 21:12
Verwijderd
Ik weet wel hoe je moet zeggen 'Oh je hebt koorts!' in het Frans

En ik kan best goed bedragen zeggen en uitleggen waar de uitgang is.
Oud 29-01-2013, 21:12
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Haha, het is wel komisch maar daarom zou ik je al meteen in de prullenbak gooien
mede daarom hebben we dat cv ook aan de kant gelegd
Oud 29-01-2013, 21:14
Verwijderd
Citaat:
mede daarom hebben we dat cv ook aan de kant gelegd
Haha, wie weet wat voor gestoorde stalker je had binnengehaald .
Een CV moet naar mijn mening zakelijk, kort en duidelijk zijn.

Niet al je hobbys, zwemdiploma's of andere ongein.
Oud 29-01-2013, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg in het tweede semester 3 verschillende talen (nou ja oke, 2 verschillende talen en 1 taal 2 verschillende dialecten) en af en toe raak je daar heel erg van in de war .
Poe, dat kan ik me wel voorstellen zeg.
Oud 29-01-2013, 21:16
Qimm
Qimm is offline
dus wel je hobby's vermelden, bereid je mogelijk toekomstige werkgever voor op wat voor verknipt persoon je bent :')
Verwijderd
Ik heb trouwens niet echt ervaring met CV's. Ik heb de mijne maar liefst één keer, buiten school, gebruikt.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik weet wel hoe je moet zeggen 'Oh je hebt koorts!' in het Frans

En ik kan best goed bedragen zeggen en uitleggen waar de uitgang is.
Ik weet 99. Terwijl dat echt stom en teringlang is, ik weet eerder wat 99 is dan wat 15 is, bijvoorbeeld.
Oud 29-01-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Poe, dat kan ik me wel voorstellen zeg.
Vooral toen een van mijn docenten ook nog boos werd dat we (als in, mijn studiegenoot en ik) allebei een werkwoord niet herkend hadden.
'Ja, maar de z is eigenlijk een m en de v eigenlijk een w en dat is toch logisch?!?!?!?!?!'
Oud 29-01-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
dus wel je hobby's vermelden, bereid je mogelijk toekomstige werkgever voor op wat voor verknipt persoon je bent :')
Oud 29-01-2013, 21:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Toen ik mijn cv aan mijn stagedocent gaf ging 'ie heel hard lachen " dat is maar een kort CV'tje he?! ", terwijl ik heel trots was op al mijn nevenactiviteiten
Oud 29-01-2013, 21:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
De zak.
Oud 29-01-2013, 21:23
Verwijderd
Dat is naar wat een stomme stagedocent/
Oud 29-01-2013, 21:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat is naar wat een stomme stagedocent/
Ja! Helemaal omdat 'ie best wel weet waaróm ik niet een ellenlang CV heb!
Oud 29-01-2013, 21:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moest mijn CV juist inkorten
Oud 29-01-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ik moest mijn CV juist inkorten
Baantjes van een paar weken zou ik er nooit opzetten. Alleen, in een aansluitend geheel, baantjes die je langer hebt gehad. Anders lijk je meteen een jobhopper.
Oud 29-01-2013, 21:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Baantjes van een paar weken zou ik er nooit opzetten. Alleen, in een aansluitend geheel, baantjes die je langer hebt gehad. Anders lijk je meteen een jobhopper.
Ik ben een uitzendkracht, dus ik ben sowieso een jobhopper.
Oud 29-01-2013, 21:41
Verwijderd
Ik geloof dat ik maar naar bed ga. Welterusten!
Oud 29-01-2013, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ben een uitzendkracht, dus ik ben sowieso een jobhopper.
Dat hoef je bij een sollicitatie bij een ''vaste baan'' toch niet te vertellen
Oud 29-01-2013, 21:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat hoef je bij een sollicitatie bij een ''vaste baan'' toch niet te vertellen
Dat is zo, dat is zo!
Oud 29-01-2013, 21:47
Verwijderd
Maar Pheebs, jij had nog beloofd een keer voor mij te komen koken! Dus, wanneer ?
Oud 29-01-2013, 21:50
Verwijderd
Je kunt als jobhopper ook je baantjes categorizeren. Schoonmaakwerkzaamheden, bijvoorbeeld thuiszorg X.
Oud 29-01-2013, 21:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar Pheebs, jij had nog beloofd een keer voor mij te komen koken! Dus, wanneer ?
Als je beter bent en mij niet meer kan aansteken met je vieze germs!

Je houdt toch wel van vis he, ik twijfel namelijk tussen twee visgerechten.
Oud 29-01-2013, 21:51
Verwijderd
Maar kun je dan niet gewoon beter er neerzetten dat je van jaar X tot jaar Y hebt gewerkt voor een uitzendbureau en dan gewoon 'verschillende werkzaamheden met oa ...'?
Oud 29-01-2013, 21:52
Verwijderd
Citaat:

Ik eet eigenlijk nooit vis want ik vind het meestal niet lekker . Maar witte vis wil er nog wel eens ingaan als het heel lekker is.
Oud 29-01-2013, 21:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Bij ons werden er ook wel eens 'opvallende' CV's afgegeven. Zo was er een van iemand die Graphic Design had gestudeerd en het een goed idee vond om haar CV te versieren met bloemetjes en kleurtjes. Ik verwachtte dat het iemand was van 20 ofzo, maar nee, ze was al in de 30.
De 'mooiste' was wel van een meisje die haar CV aan mij kwam geven met een air van heb-ik-jou-daar (Ja hoi, ik hoorde niks, dus ik kom m'n CV nog maar een keer brengen. Wanneer bellen jullie?) en het hele team lag in een scheur toen ze de CV bekeken. Ze was 19, vond zichzelf supergeschikt als supervisor en had een foto van zichzelf toegevoegd waarop ze een enorme duckface trok.
Oud 29-01-2013, 21:54
Verwijderd
Etmakas, mag ik ook een pm?

The Shining zit erop! Jack Nicholson is tof.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik eet eigenlijk nooit vis want ik vind het meestal niet lekker . Maar witte vis wil er nog wel eens ingaan als het heel lekker is.
Mijn vis vind je wel lekker believe you me. En heb je dan liever rijst of gebakken aardappeltjes/patat? Dat helpt me beslissen welke vis ik ga maken
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En anders bestellen we pizza
Oud 30-01-2013, 01:56
Verwijderd
Citaat:
Citaat:

Onze moeder tot daar aan toe maar als je nu ook al frayne voeren verkiest boven anne en mij, boe fucking whoo thumps down fur dich
Oud 30-01-2013, 03:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Onze moeder tot daar aan toe maar als je nu ook al frayne voeren verkiest boven anne en mij, boe fucking whoo thumps down fur dich
Jaja, jullie krijgen ook nog wel voer. Lusten jullie vis?
Oud 30-01-2013, 03:08
Verwijderd
Ja, duh.
Oud 30-01-2013, 03:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dan kom ik ook meevret'n!
Oud 30-01-2013, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn vis vind je wel lekker believe you me. En heb je dan liever rijst of gebakken aardappeltjes/patat? Dat helpt me beslissen welke vis ik ga maken
Gebakken aardappeltjes/patat!

Alleen nu even niet . iets met keelontsteking.
Oud 30-01-2013, 08:06
Verwijderd
LP gaat eindelijk koken-meeting

komen:
-pippie
-anne
-sam
-trimm
-frayne

Oud 30-01-2013, 09:14
Miekje*
Miekje* is offline
Over de CV's: mijn CV is ook vrij kort, hoor Afgezien van wat losse zomerbaantjes doe ik al iets van 5 jaar vrijwilligerswerk. Ik zet me wel veel in voor de PR van mijn school, dus dat zijn goede nevenactiviteiten Organiseren ftw

Regels voor berichten