Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Even opzoeken hoe het met die inserties zit.
Voor de meelezers die dit een saai gesprek vinden: hier is een anatomiespelletje, dan kunnen jullie ook meedoen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Oh, de
![]() Ik heb er een ander boek bij gepakt en daarin staat de gastrocnemius en de bijkomende hoofdenverwarring heel goed uitgelegd:
Spoiler
Dus één pees, één insertie, twee aanhechtpunten, twee koppen die samen de spierbuik vormen. Tevens hebben spieren blijkbaar ook kolommen, maar laten we die maar laten voor wat het is. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
er was laatst een demente vrouw aan het gillen op werk. Ik vroeg haar wat er was, snikkend vertelde ze dat er zo'n enge vent op haar kamer zat en wees naar de hoek. Daar zat uiteraard niemand maar op boze toon zei ik 'ben je nou helemaal gek geworden om deze mevrouw zo lastig te vallen? Hup hup hup opdonderen, ga weg hier' Ik heb de deur open gedaan en nog allerlei dingen geroepen, gezegd tegen de mevrouw dat ik hem buiten had gezet en de deur op slot had gedaan. Ze was meteen rustig en vertelde me dat ze nu eindelijk kon gaan slapen, waarna ze de hele nacht heerlijk heeft liggen pitten
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ah cool er is een woord voor. Toen ik net begon pakte ik alles op de pscychologen manier aan, maar bij dementen is dus 'hoofdologie' veel beter. waardoor komt dat? Omdat men zich dan serieus genomen voelt? |
![]() |
|
Bij psychoses moet je eigenlijk geen van beiden doen. Niet ontkrachten en niet bevestigen. Maar dan gaat het meer om wanen dan om hallucinaties. Bovendien denk ik dat het wel anders ligt bij dementie, omdat dat een progressieve ziekte is en je uit een psychose wel kunt herstellen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Waarom het bij de dementen goed werkt is omdat 't makkelijker is om ze in hun eigen wereld aan te spreken, denk ik. Conclusies die getrokken zijn met hun eigen logica nemen ze sneller aan. Nadeel is wel dat je iemand kan versterken in hun wanen, zoals Snebbel terecht opmerkt. En sowieso is het een beetje psychologie van de koude grond, maar ja, wat moet je anders met zo'n demente mevrouw die aan het gillen is. Dan is het gewoon een makkelijke, humane oplossing. Bij mensen in een bad trip werken zulke dingen ook wel goed ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt me echt intens kut om vast te zitten in zo'n bejaardentehuis en dan continu nare dingen te hallucineren
![]() |
![]() |
|
Btw, ik ben net thuis van het Kaizers concert en het was weer zo tof. Ik weet wel weer waarom ze m'n favoriete band zijn. Lekker meegezongen, het publiek deed leuk mee, de band had er zin in, ze hadden wat nieuwe moves bij de nieuwe nummers (duo tapdans instrumental!) en ik heb vriendjes gemaakt met een ouwe Noorse rockabilly gast die ze kende van thuis. Puik!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm dus het gaat erom om hun logica jouw logica te maken. Overigens zou ik zoiets nooit bevestigen bij iemand die niet dement is. Dan zeg ik dat IK het niet zie, ipv DAT het niet zo is. Bedoel je dat snebbel? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Mijn vader reageerde in eerste instantie met 'dat kan toch helemaal niet Snebbel' op mijn waanideeën. Dat vond ik toen een bewijs dat hij bij 'de vijand' hoorde, om het zo maar te noemen. (daar voel ik me nog steeds best wel schuldig over, ook al weet ik dat ik er niet veel aan kon doen en hij overigens ook niet. Gelukkig is dat later anders gegaan omdat hij had geleerd dat dat niet de beste reactie was)
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
een gedachte rijtje is een rijtje met woorden die bij elkaar horen (zoals in het rijtje 'complimenten' staat 'wat zit je haar leuk' etc etc) zonder die koppeling kan ik dingen niet/erg moeilijk plaatsen, laat staan onder woorden brengen. Ik ben wel blij dat ik dát inmiddels onder woorden kan brengen trouwens
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ja, ik zei ook al dat dat een idioot simpel voorbeeld was
![]() Het is niet zo dat het helemaal blanco is. Als ik 'iemand in zijn waarde laten' hoor, dan staan er al dingen in zo'n rijtje. Bijvoorbeeld iemands wensen respecteren, of iemand niet beoordelen als ie met eh, rare hoedjes ofzo wil lopen. Maar nu staat daar dus ook snebbel d'r voorbeeld bij. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed. Het is wel ongeveer slaaptijd!
|
Verwijderd
|
Misschien dat mensen dit onbewust allemaal wel doen? Maar dat jij het onder woorden gebracht hebt voor jezelf, of dat proces van 'dingen categoriseren' wat bewuster en langzamer doet.
Als ik hoor 'iemand in zijn waarde laten', heb ik daar onbewust en in een fractie van een seconde misschien ook wel associaties bij. Weet het eigenlijk niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het zijn wel dingen die met gevoel te maken hebben bedenk ik nu. Dat is gewoon makkelijker onder woorden te brengen als het een hoofdnoemer heeft. Het is lastig uitleggen.
Daarom pleit ik al jaren voor een 'andersom woordenboek'. Ik weet van heel veel dingen wel hoe het voelt, maar niet het concrete woord, de overkoepelende noemer. En nu ga ik popcorn maken en gtst kijken. Dat valt onder 'chillen'. |
![]() |
|
|