Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nodig is een groot woord. Ik kan dingen gebruiken. Echt nodig waarschijnlijk alleen nog wat opbergbakken.
Er staan hoofdzakelijk rekjes (schoenen, keuken, woonkamer) op, een wandspiegel (ik zoek een simpele goedkope plakspiegel, maar waar vind je dat. Ook graag eentje die niet op een onverwacht moment van de muur flikkert en mij de stuipen op het lijf jaagt, want ik heb tegels), lampen voor in de gang, want ik ben de peertjes aan een draadje nu wel beu gezien, een hoeslaken en klapstoelen. Die klapstoelen zijn het minst noodzakelijk, maar de vorige keer, toen ik ze wel nodig had, waren alle fatsoenlijke en betaalbare klapstoelen niet op voorraad. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat benader ik dan verkeerd, leg het uit?
Ik heb niet de eerste de beste gegooglede link voor waar aangenomen, ik ben niet op de barricaden geklommen, wapperend met PETAverklaringen en foto's van mishandelde hanen. Ik ben door gaan zoeken naar meer betrouwbare en objectievere informatie, dus wat doe ik dan fout? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmmm, maar daar kom ik dan niet zo snel in de buurt, in de Casa (vergelijkbaar, maar ordelijker) hadden ze er iig geen. Maar die ga ik wel onthouden. Al liggen Xenossen meestal midden in het centrum en ik zie me nog niet met een spiegel doorheen het hele centrum wandelen ^^
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh dat! Zeg dan dat je me hypocriet vindt omdat ik mijn vogel tam heb proberen te maken! Ze zit alleen overigens en heeft geen partner die ze aan flarden kan scheuren omdat ze mij zo geweldig vindt. Intussen is ze niet meer tam en is nu agressief, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken (vogeltherapeuten zijn nog duurder dan mensentherapeuten en daar krijg je niks van terug), maar het 'doe de vogel weg en neem een nieuwe'-advies van kwekers luister ik niet naar omdat mijn vogel niet hoeft te boeten voor mijn onwetendheid.
Maar nu ga je ervan uit dat alle huisdiervogels een slecht leven hebben ofzo, tenminste, zo komt het over op me. Een tamme vogel is misschien niet natuurlijk, maar dat heeft echt niet altijd gedragsproblemen of andere stoornissen tot gevolg. Niet elke vogel in een kooi heeft een ellendig leven of wordt niet verzorgd of niet naar de dierenarts gebracht omdat het toch maar een vogel is en dus makkelijk en goedkoop te vervangen. Het is het beste voor de vogel. Ja, er zijn ook dingen die voor honden beter zijn. Of katten. Of elk ander dier. Het beste voor de mens als zoogdier is ook wel iets anders dan waar we nu allemaal mee bezig zijn. Maar dat betekent toch niet dat ik het niet walgelijk mag vinden dat een haan wordt gekweekt om een hond te versieren? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echt élke keer dat ik iets zeg, ga je er andere dingen bij halen die ik nooit genoemd heb. Ik heb niks gezegd over gekooide dieren of dieren die geen behandelinen krijgen als ze ziek zijn. Je bent erg rommelig in je discussies ![]() Natuurlijk mag je het walgelijk vinden. Dat heb ik zelfs heel direct gezegd. Ik wees je alleen erop dat je nogal snel oordeelt over goed en kwaad, erg emotioneel, voorbijgaat aan de ernst van zowel jouw walgelijke voorbeeld als je eigen gedrag. En haal er niet weer direct dingen bij die we beide niet hebben aangesneden. Nogmaals, misschien zit ik er wel naast, of jij. Maar door de hoge emoties en rommelige verweer denk ik: laat maar. IK geloof niet dat het leidt tot inicht bij een van ons, alleen misschien tot dat ik je kwets als ik zeg dat jouw voorkeur voor hoe om te gaan met je huisdier, per definitie slecht is voor dat huisdier. Oftewel: laat maar Mutant ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed plan. Want jouw manier van discussiëren is voor mij dus ook niet helemaal helder. Het ging je dus om mijn manier van omgaan met mijn vogel (op basis van foto's van meer dan een jaar geleden denk ik, want het was voor mijn ziekenhuistijd), maar je begint zelf over of ik bronnen heb over dat hanenverhaal en of het dan wel zo dramatisch is als ik me voorstel. Ja, whatever dan hoor
![]() ![]() In ieder geval. Klote-ikea, met je briljante ideeën! Ik wil zoveeel! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het was slechts om aan te geven wat het niveau doorgaans is (wat geen probleem is, maar het is toch ook geen schande als er een keer een discussie is?). En ik snap ook niet waarom je hierover in de verdediging schiet ![]() ![]() |
![]() |
|
Van mij mag je discussiëren wat je wil, maar er hing een kutsfeer en dat merkte ik op. Het kan mij echt geen reet schelen of je over geloof of dieet wil discussiëren.
En ik schiet in de verdediging omdat je het nogal kut brengt ook. En misschien een beetje omdat ik hormonaal ben en het verkeerd lees, maar dan moeten we er maar gewoon zand overheen strooien en alles ![]()
|
|
Jas mee maar niet aan. Lekker. Wel veel smatjes met hoerenrokjes hier, maar ik heb een standaard dude spijkerbroek en een trui. Rokjesdag komt voor mij wel als 't fucking heet is, maar blote benen is een nono.
|
Rokjes??? Ik zit hier met twee vesten over elkaar en de verwarming hoog en ik heb het nog niet echt warm. Maar misschien is dat ook wel niet helemaal normaal. Maar aan rokjes moet ik toch echt nog niet denken (tenzij met dikke legging eronder natuurlijk).
||
Citaat:
![]()
|
|