Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2014, 20:56
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Tussen half zes en zes uur.
Poeh, petje af! Dat zou ik ook moeten doen, wil ik voor m'n werk sporten. Maar ik vrees dat dat teveel gevraagd is en dat ik dan een slaaptekort opbouw.

Het lukt me niet om het lijstje te updaten, maar ik heb zojuist 4,3 km gelopen in 26 min, 9,9 km/u dus. Het ging totaal niet lekker.
Oud 10-06-2014, 21:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ok, dan alles wat korter. Kost het nog minder tijd!

Je vriend kan toch ook best wat later eten?
Haha ja!

Mijn vrouw. En ja, dat zou eventueel ook nog kunnen, maar vind het zelf niet zo prettig om pas om acht uur of zo te eten. Ben om half zeven thuis van mijn werk dus mja, dan zou je inderdaad je hoofdmaaltijd 's middags moeten doen denk ik.
Oud 11-06-2014, 19:32
Verwijderd
Zo, de zware training gehad. Hij viel eigenlijk heel erg mee, conditioneel in ieder geval. Maar merkte dat mijn benen nog een beetje moe zijn van vorige trainingen, lukte me niet om mijn snelheid en hartslag echt hoog te krijgen. Maar alsnog wel prima, 5x12 minuten in D3 tempo (hartslag ongeveer 170), tussen de 5.10 en 5.20 per km..
Oud 13-06-2014, 22:09
Verwijderd
18.5km vandaag! Laat die HM maar komen volgende week
Oud 14-06-2014, 08:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband)
Hawahaai: 14/6: 4,5 km in 28 minuten (9,6 km/u)
Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen
duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u)

Als laatste voorbereiding op mijn 10 km morgen heb ik een langzaam rondje gelopen vanochtend. Ik zou het niet erg vinden als het weer morgen net zo is als vandaag, niet te vochtig en niet te heet.
Oud 14-06-2014, 12:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het ging goed vanmorgen Al was het wel enorm koud op het begin...

Ik had me voorgenomen om 14 minuten in totaal te rennen (elke keer een minuut meer), maar heb zelfs nog wel wat meer gelopen. En ook al een keer 7 minuten achtereen. Had het niet verwacht, dat dat opbouwen zo snel kan gaan Of misschien ging ik die eerste twee keer gewoon veel te snel van start, heb nu wel wat langzamer gerend.
Oud 15-06-2014, 21:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Hawahaai: 15/6: 10 km in 52. minuten (11,5 km/u)

Vanmiddag de 10 km gelopen. Het geeft toch wel een kick, de sfeer bij zo'n wedstrijd. De momenten waarop de zon scheen, waren best zwaar, de rest ging eigenlijk best lekker. In het begin kostte het wat moeite om mijn eigen ritme te vinden, maar op een gegeven moment heb ik heerlijk 'in mijn eentje' gelopen. En op het laatst werd ik ingehaald door twee mannen, waar ik eigenlijk weer prima aan kon haken voor de laatste drie kilometer.
Volgens mij is dit een persoonlijk record! Mijn vorige beste keer was 5 honderdste langzamer
Oud 16-06-2014, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Niet-Evy renners
Hawahaai: 15/6: 10 km in 52. minuten (11,5 km/u)

Vanmiddag de 10 km gelopen. Het geeft toch wel een kick, de sfeer bij zo'n wedstrijd. De momenten waarop de zon scheen, waren best zwaar, de rest ging eigenlijk best lekker. In het begin kostte het wat moeite om mijn eigen ritme te vinden, maar op een gegeven moment heb ik heerlijk 'in mijn eentje' gelopen. En op het laatst werd ik ingehaald door twee mannen, waar ik eigenlijk weer prima aan kon haken voor de laatste drie kilometer.
Volgens mij is dit een persoonlijk record! Mijn vorige beste keer was 5 honderdste langzamer
Netjes hoor!
Een pr is een pr! Bij welke wedstrijd?
Oud 16-06-2014, 14:56
mais125
mais125 is offline
Netjes hoor Hawahaai!

Zelf had ik 2 weken geleden (5 juni) in Barendrecht een 1KM op de baan gelopen, ik had 2:50 dus 1 seconde onder mijn PR . Het voelde nog niet geweldig dus het kan nog sneller! Maar ik ben natuurlijk altidj blij met een nieuw PR.

De zaterdag erna (7 juni) heb ik 13km gelopen in ongeveer 12km/h dus, een lekker duurloopje in het warme weer :-)

Zondag (8 juni) kon ik helaas niks doen omdat mijn vader een triatlon had in Teheijden en ik daarbij ging kijken. Was heel leuk en warm, pfff.

Dinsdag (10 juni) een baantraining afgewerkt:
1x 1000 in 3:29
2x 200 beide in 34 seconde
1x 600 in 2:01
1x 200 in 35 seconde
1x 1000 in 3:30
2x 200 in 34 en 35 seconde

Donderdag (12 juni) ook een baantraining:
8x 300 allemaal in ong. 58 seconde.

Vrijdag (13 juni) 56km gefiets met school (sportdag) in ongeveer 30km/h gemiddeld. Eerste keer op de wielrenfiets dit jaar en het was echt heerlijk, zeker meer doen deze zomer!

Zondag (15 juni) een duurloopje van 18 km gedaan in ongeveer 1 uur 30.

Aankomende Vrijdag staat er een 3000m op de baan in Zierikzee op de planning, ik hoop hem te lopen in ongeveer 9:50. Mijn PR is 9:58 op dit moment.
Oud 16-06-2014, 22:41
Rachelll
Rachelll is offline
Ik loop 5 km in 29:14, is dat goed? Ik weet niet wat goed is en wat gemiddeld. Ik stop iidg nooit tijdens het hardlopen!
Groetjess
Oud 17-06-2014, 07:46
Verwijderd
Daar kunnen wij toch niets zinnigs over zeggen zonder meer informatie hoe oud ben je, hoe vaak ren je etc? Sowieso is er niet echt iets als goed en slecht als je voor jezelf hardloopt natuurlijk.
Oud 17-06-2014, 17:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat Ertur zegt, maar los daarvan: als je dat in een recreatieve wedstrijd zou lopen zou je waarschijnlijk ongeveer in het midden eindigen.
Oud 17-06-2014, 20:47
Dolores
Dolores is offline
Goed gedaan, Hawahaai! Ik heb afgelopen zondag ook de 10 km gelopen, in 57.59. Erg tevreden mee en voor mij ook een nieuw PR! Ik vond het wel erg zwaar en kon niet echt een lekker tempo vinden, maar het gevoel achteraf maakt alles goed.
Oud 17-06-2014, 21:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Goed gedaan, Hawahaai! Ik heb afgelopen zondag ook de 10 km gelopen, in 57.59. Erg tevreden mee en voor mij ook een nieuw PR! Ik vond het wel erg zwaar en kon niet echt een lekker tempo vinden, maar het gevoel achteraf maakt alles goed.
Ja, supergoed joh! Ik had wel willen komen kijken maar mijn oma werd negentig, óók belangrijk!

Zojuist weer gerend, 17 minuten in totaal. Het ging wel oké, heb het in vier stukjes gelopen. Alleen jammer dat er 's avonds zoveel hangjongeren zijn, dat heb je op zaterdagochtend niet.
Oud 20-06-2014, 08:22
Verwijderd
Ik ben aan het taperen deze week, dus geen zware trainingen meer, alleen kleine stukjes zodat ik zondag hopelijk supersterk ben voor de halve marathon. Wel saai hoor, ik hou meer van de langere trainingen. Maar hopelijk ga ik ervan profiteren!
Oud 20-06-2014, 08:26
Verwijderd
Bij mij werkt dat altijd als een speer en ga ik opeens als een kanon dus komt vast goed
Oud 20-06-2014, 17:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Netjes hoor!
Een pr is een pr! Bij welke wedstrijd?
Ik weet nu dat ik ga proberen om zo'n hardloophorloge op de kop te tikken, dat lijkt me handig en motiverend . De wedstrijd was in het zuiden van het land, met meerdere afstanden.
Oud 20-06-2014, 20:38
Verwijderd
Zo te lezen was het hier bij mij
Oud 20-06-2014, 20:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Zo te lezen was het hier bij mij
Ik ben gehecht aan mijn privacy
Oud 20-06-2014, 23:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik weet nu dat ik ga proberen om zo'n hardloophorloge op de kop te tikken, dat lijkt me handig en motiverend . De wedstrijd was in het zuiden van het land, met meerdere afstanden.
Ik heb mijn hartslag horloge ooit voor weinig (15euro oid) gekocht bij Blokker.
Oud 21-06-2014, 09:59
Verwijderd
Ah ik weet ook al welke wedstrijd dan. Lijkt mij ook een leuke om een keer te doen!
Oud 21-06-2014, 17:59
mais125
mais125 is offline
Gisteravond in Zierikzee een 3KM gelopen op de baan.

De eerste 2 kilometer gingen heel lekker (allebei ongeveer 3:15) maar toen de laatste km inging zakte ik helemaal terug en kwam ik uiteindelijk op 9:56,5 uit. Nog net een PR maar ik ben er niet echt blij mee. Op de terugreis hadden mijn vader en ik geconstateerd dat ik meer inhoud nodig heb voor deze langere afstanden. Dus meer trainen (duurloopjes).

Nu ipv 3x 5x in de week gaan trainen met 1x duurloop en 1x blokken (op snelheid) of duurloop erbij.

Ik ben benieuwd of ik al snel verschil ga merken :-)
Oud 21-06-2014, 20:12
jennafan
jennafan is offline
Ik loop ook best veel hard. Zou graag met mensen willen praten over hardlopen en hoe te verbeteren.
heeft er iemand skype, om te chatten?
martijn_denbosch@hotmail.com is mijn skype
Oud 22-06-2014, 08:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Heeft hier iemand een hardloophorloge? Ik ben me aan het verdiepen in de merken en specs, maar zie door de bomen het bos niet meer. Volgens mij heb ik sowieso gps nodig (ik wil onderweg kunnen zien welke afstand ik heb afgelegd). Is een hartslagmeter ook echt handig/nodig? En kunnen de meeste zelfingestelde intervallen aangeven of is dat ook iets waar ik op moet letten?
Oud 22-06-2014, 09:41
Verwijderd
Ik heb de Garmin 310xt. Heel groot ding maar kan wel alles. En hartslagmeter is nodig als je met hartslag wilt gaan trainen maakt het wel inzichtelijk. Ik kan hier later nog wel meer tips en een goede review site zetten, nu voorbereiden voor loopje zo!
Oud 22-06-2014, 10:03
mais125
mais125 is offline
Ik heb zelf een Suunto Ambit 2S maar die kan iets te duur voor je zijn (?).

Anders zou ik even bij Garmin kijken. Daar heb je voor ong. 100€ al wel een goede GPS horloge + hartslag meter.
Oud 22-06-2014, 11:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik loop rond met een plastic stopwatch dus kan je niet echt verder helpen.

Vanochtend 9 en 6 minuten in rustig tempo gelopen en toen nog ongeveer 3 1 en 1 minuut op snel tempo gelopen. Bij het rustige tempo kreeg ik last van mijn enkels, bij het snelle niet maar dat houd ik dan weer niet zo lang vol... Enfin, ik wilde 18 minuten rennen en dat is in elk geval gelukt.
Oud 22-06-2014, 16:45
Verwijderd
Het ging goed! 1.47 en een paar seconden, officiële uitslagen zijn er nog niet. Ik wilde op 5.15 weggaan en elke ronde (7km) versnellen. Maar de eerste km had ik het gevoel dat ik niets deed en stond er toch nog 4.45 op de teller maar uiteindelijk toch een negatieve split gelopen, veel mensen ingehaald en een laatste km van rond de 4.30. Voel me ook prima nu, geen gekke katergevoelens of misselijkheid. Nu even rust en dan op naar de marathon!
Oud 22-06-2014, 19:36
damien234
damien234 is offline
Dit doe ik jullie allemaal niet na hoor!
Oud 22-06-2014, 20:43
Dolores
Dolores is offline
Wow, goede tijd Kristaco! Gefeliciteerd

@Hawahaai: Van hartslagmeters/ hardloophorloges heb ik niet zoveel verstand, maar ik hoor er altijd wel positieve verhalen over. Heb er zelf ook wel eens over nagedacht maar het voelt wel heel serieus, ofzo.. Maar trainen op hartslag schijnt best goed te werken.
Oud 22-06-2014, 20:45
Dolores
Dolores is offline
@Vogelvrij: Volg je geen schema? Dat vond ik altijd wel fijn.. Ga zelf ook maar weer op zoek naar een schema, of zelf iets samenstellen, de laatste tijd doe ik vaak gewoon maar wat.. Doe je eind september ook weer mee aan dezelfde loop als vorig jaar?
Oud 22-06-2014, 22:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Heb er zelf ook wel eens over nagedacht maar het voelt wel heel serieus, ofzo..
Dat heb ik ook wel een beetje, en ik vind ze nog vrij duur, maar als ik een wedstrijd loop, merk ik dat ik er meer uit zou kunnen halen door meer te weten tijdens het lopen.
Oud 23-06-2014, 08:06
Verwijderd
Goed zo Krista!

Hawahaai, ik heb vrij lang getraind zonder hartslagmeter maar ik zou nu niet meer anders willen. Heb ook een uitgebreide inspanningstest en alles gehad om mijn trainingszones te bepalen en omslagpunt en zo. Nu bevestigde die test vooral wat ik zelf al doorhad qua hartslagzones. Als ik lange tochten fiets, al helemaal als dat in de bergen is, is de hartslagmeter een geniaal instrument dat me precies vertelt of ik mezelf stuk aan het fietsen ben of dat ik op deze manier gemakkelijk uren door kan gaan. Maar ook voor kortere stukjes is het gewoon heel nuttig.
Oud 23-06-2014, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook wel een beetje, en ik vind ze nog vrij duur, maar als ik een wedstrijd loop, merk ik dat ik er meer uit zou kunnen halen door meer te weten tijdens het lopen.
Een wedstrijd is juist het moment waarop je het minste aan je horloge hebt. Als je al je trainingen in de goede zones uitvoert, kun je erop vertrouwen dat je tijdens de wedstrijd gewoon op gevoel zo hard mogelijk kunt lopen.
Oud 23-06-2014, 18:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
@Vogelvrij: Volg je geen schema? Dat vond ik altijd wel fijn.. Ga zelf ook maar weer op zoek naar een schema, of zelf iets samenstellen, de laatste tijd doe ik vaak gewoon maar wat.. Doe je eind september ook weer mee aan dezelfde loop als vorig jaar?
Jawel, elke training zet ik een minuut meer op mijn stopwatch, maar ik mag zelf weten in hoeveel en hoe lange stukjes ik dat loop. Dus als ik ren laat ik de stopwatch lopen en als ik wandel niet. Had een beetje genoeg van Evy...

En jawel! Jij? En ook al een social run eind juli maar misschien doe ik dan nog maar één rondje van 2,5.
Oud 23-06-2014, 20:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Een wedstrijd is juist het moment waarop je het minste aan je horloge hebt. Als je al je trainingen in de goede zones uitvoert, kun je erop vertrouwen dat je tijdens de wedstrijd gewoon op gevoel zo hard mogelijk kunt lopen.
Dat bedoelde ik dus ook . Dat ik me tijdens het trainen nog vaak laat verrassen en dat ik daarom weinig kan opbouwen aan routine voor een wedstrijd.
Oud 23-06-2014, 20:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb altijd hardgelopen met een hartslagmeter/saturatiemeter en mij helpt het goed om af te remmen. Ik heb zelf de neiging om veel te hard te gaan waardoor ik meer conditie afbrak dan opbouwde. Het gaf mij wel een hoop inzicht. Overigens train ik met roeien niet op hartslag omdat ik daar blijkbaar toch beter aanvoel wat wel en wat niet gaat.
Oud 24-06-2014, 07:34
Verwijderd
Voor het eerst sinds februari weer eens hardgelopen (6 uur opgestaan hawahaai!), want pas vrijdag weer tijd om te wielrennen en zo lang zonder sporten kan niet

Ik was vergeten waarom ik hardlopen zo haat. Meteen last van mijn knieën, mijn bovenbenen zijn nu ook helemaal volgelopen. Mijn hartslagmeter zakte de hele tijd af, dat gebeurt op de fiets niet

5,2 km in 25:44, dus net iets harder dan 12 km/u, en dat inclusief half minuutje prutsen met hartslagmeter. Voor zover ik de hartslagmeter vandaag kon vertrouwen zat ik de hele tijd in D2. Snelheid/hartslag is verder wel prima.
Oud 24-06-2014, 14:55
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Jawel, elke training zet ik een minuut meer op mijn stopwatch, maar ik mag zelf weten in hoeveel en hoe lange stukjes ik dat loop. Dus als ik ren laat ik de stopwatch lopen en als ik wandel niet. Had een beetje genoeg van Evy...

En jawel! Jij? En ook al een social run eind juli maar misschien doe ik dan nog maar één rondje van 2,5.
Ja, Evy is op den duur ook niet alles.. Maar als jouw methode werkt is dat prima toch! En anders zijn er nog genoeg andere schema's op internet te vinden.

Leuk! Ik ook ja, de 10 km. Wilde eigenlijk voor de halve marathon gaan, maar dan komt er toch wel veel druk op te staan en met mijn knieklachten steeds wil ik alle ruimte hebben om het rustig aan te kunnen doen als dat nodig is. Aan die social run doe ik ook mee trouwens! Vorig jaar ook, was heel leuk. En één rondje kan natuurlijk ook, kan je ook op het moment zelf beslissen.. komt vast goed, sowieso leuk dat je weer aan het lopen bent!
Oud 24-06-2014, 15:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Voor het eerst sinds februari weer eens hardgelopen (6 uur opgestaan hawahaai!)
6 uur opstaan doe ik ook elke dag, maar dan gewoon om te gaan werken . Ik ga trouwens vanavond extra zwemmen, soort onderlinge wedstrijd.
Oud 25-06-2014, 10:53
Verwijderd
Pfft nee opstaan om te werken is 6.45 als ik gewoon op kantoor werk, dat is al meer dan vroeg genoeg
Oud 25-06-2014, 11:22
Verwijderd
Ik sta vaak tussen 7 en 8 op als ik 's ochtends wil hardlopen Maakt toch ook niet heel veel uit hoeveel uur ik op een dag werk, en blijf ook vaak genoeg tot 19u.

Ik wilde vanochtend gaan maar werd vannacht 2x ruw gewekt door een op hol geslagen rook-alarm dus had 's ochtends echt de puf niet. Ik dacht dat ik echt goed hersteld was van de halve marathon maar vandaag voelt alles zwaar. Misschien vanavond even.
Heb ook mijn schema in elkaar gezet voor de marathon in oktober! Daar gaan hele pittige weken tussen zitten, met een piek van 82km in een week!
Oud 25-06-2014, 21:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had vandaag willen gaan maar ben al sinds zondag wat ziek, keelpijn en zo. Misschien morgen, anders komt mijn schema in de war...
Oud 27-06-2014, 11:35
Verwijderd
Ik deed vanochtend een kort rondje, benen zijn wel goed hersteld van de halve marathon, maar ik heb gisteren bloed gegeven en blijkbaar hakt dat er toch wel hard in.. conditie leek wel 50% minder ineens Hopelijk trekt het snel weer bij.
Oud 29-06-2014, 19:55
Verwijderd
Eerste weekje van de marathon training achter de rug! Wel nog een 'rustig' weekje, met 34km, maar ik moest ook nog herstellen van de halve van vorige week en heb donderdag bloed gegeven, dat hakte er ook echt wel in.
Wel een maandtotaal van 151 km voor juni!

En in het verschiet tot oktober liggen er veel en lange trainingen, met als maximum een week met 82 loopkilometers!
Oud 30-06-2014, 08:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Kristaco: goed bezig! Mijn maandtotaal van juni is maar 29,6 km. Veel te druk gehad met werk en andere dingen en sporten was in dit geval de sluitpost...

Niet-Evy renners
Hawahaai: 30/6: 5,6 km in 30 minuten (11,2 km/u)
Oud 30-06-2014, 15:14
Dolores
Dolores is offline
Ik heb deze maand 85 km gelopen. Moet er niet aan denken om dat in één week te lopen.
Oud 05-07-2014, 09:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Hawahaai: 5/7: 7,0 km in 39 minuten (10,7 km/u)

Mooi voor de bui gelopen
Oud 07-07-2014, 18:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Niet-Evy renners
Hawahaai: 7/7: 5,6 km in 32 minuten (10,5 km/u)

Ik dacht dat ik op mijn gemak gelopen had (erg rustig dus), maar dat bleek best mee te vallen.
Oud 07-07-2014, 20:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn er hier mensen die hardlopen/sporten 's avonds na het avondeten? Wat eten jullie dan als je terugkomt? Ik roei nu ook 's avonds na het eten en heb daarna heel erg honger maar wil dan niet naar de chips of nootjes grijpen maar ook niet iets zwaars eten zo vlak voor ik ga slapen.

Regels voor berichten