![]() |
||
Citaat:
Mijn vrouw. En ja, dat zou eventueel ook nog kunnen, maar vind het zelf niet zo prettig om pas om acht uur of zo te eten. Ben om half zeven thuis van mijn werk dus mja, dan zou je inderdaad je hoofdmaaltijd 's middags moeten doen denk ik. ![]()
|
Verwijderd
|
Zo, de zware training gehad. Hij viel eigenlijk heel erg mee, conditioneel in ieder geval. Maar merkte dat mijn benen nog een beetje moe zijn van vorige trainingen, lukte me niet om mijn snelheid en hartslag echt hoog te krijgen. Maar alsnog wel prima, 5x12 minuten in D3 tempo (hartslag ongeveer 170), tussen de 5.10 en 5.20 per km..
|
![]() |
|
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 14/6: 4,5 km in 28 minuten (9,6 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) Als laatste voorbereiding op mijn 10 km morgen heb ik een langzaam rondje gelopen vanochtend. Ik zou het niet erg vinden als het weer morgen net zo is als vandaag, niet te vochtig en niet te heet. |
![]() |
|
Het ging goed vanmorgen
![]() Ik had me voorgenomen om 14 minuten in totaal te rennen (elke keer een minuut meer), maar heb zelfs nog wel wat meer gelopen. En ook al een keer 7 minuten achtereen. Had het niet verwacht, dat dat opbouwen zo snel kan gaan ![]()
|
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 15/6: 10 km in 52. minuten (11,5 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) Vanmiddag de 10 km gelopen. Het geeft toch wel een kick, de sfeer bij zo'n wedstrijd. ![]() Volgens mij is dit een persoonlijk record! Mijn vorige beste keer was 5 honderdste langzamer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een pr is een pr! Bij welke wedstrijd? |
![]() |
|
Netjes hoor Hawahaai!
Zelf had ik 2 weken geleden (5 juni) in Barendrecht een 1KM op de baan gelopen, ik had 2:50 dus 1 seconde onder mijn PR ![]() De zaterdag erna (7 juni) heb ik 13km gelopen in ongeveer 12km/h dus, een lekker duurloopje in het warme weer :-) Zondag (8 juni) kon ik helaas niks doen omdat mijn vader een triatlon had in Teheijden en ik daarbij ging kijken. Was heel leuk en warm, pfff. Dinsdag (10 juni) een baantraining afgewerkt: 1x 1000 in 3:29 2x 200 beide in 34 seconde 1x 600 in 2:01 1x 200 in 35 seconde 1x 1000 in 3:30 2x 200 in 34 en 35 seconde Donderdag (12 juni) ook een baantraining: 8x 300 allemaal in ong. 58 seconde. Vrijdag (13 juni) 56km gefiets met school (sportdag) in ongeveer 30km/h gemiddeld. Eerste keer op de wielrenfiets dit jaar en het was echt heerlijk, zeker meer doen deze zomer! Zondag (15 juni) een duurloopje van 18 km gedaan in ongeveer 1 uur 30. Aankomende Vrijdag staat er een 3000m op de baan in Zierikzee op de planning, ik hoop hem te lopen in ongeveer 9:50. Mijn PR is 9:58 op dit moment.
||
Citaat:
Zojuist weer gerend, 17 minuten in totaal. Het ging wel oké, heb het in vier stukjes gelopen. Alleen jammer dat er 's avonds zoveel hangjongeren zijn, dat heb je op zaterdagochtend niet.
||
Citaat:
|
Gisteravond in Zierikzee een 3KM gelopen op de baan.
De eerste 2 kilometer gingen heel lekker (allebei ongeveer 3:15) maar toen de laatste km inging zakte ik helemaal terug en kwam ik uiteindelijk op 9:56,5 uit. Nog net een PR maar ik ben er niet echt blij mee. Op de terugreis hadden mijn vader en ik geconstateerd dat ik meer inhoud nodig heb voor deze langere afstanden. Dus meer trainen (duurloopjes). Nu ipv 3x 5x in de week gaan trainen met 1x duurloop en 1x blokken (op snelheid) of duurloop erbij. Ik ben benieuwd of ik al snel verschil ga merken :-)
|
![]() |
Ik loop ook best veel hard. Zou graag met mensen willen praten over hardlopen en hoe te verbeteren.
heeft er iemand skype, om te chatten? martijn_denbosch@hotmail.com is mijn skype |
![]() |
|
Heeft hier iemand een hardloophorloge? Ik ben me aan het verdiepen in de merken en specs, maar zie door de bomen het bos niet meer. Volgens mij heb ik sowieso gps nodig (ik wil onderweg kunnen zien welke afstand ik heb afgelegd). Is een hartslagmeter ook echt handig/nodig? En kunnen de meeste zelfingestelde intervallen aangeven of is dat ook iets waar ik op moet letten?
|
![]() |
|
Ik loop rond met een plastic stopwatch dus kan je niet echt verder helpen.
Vanochtend 9 en 6 minuten in rustig tempo gelopen en toen nog ongeveer 3 1 en 1 minuut op snel tempo gelopen. Bij het rustige tempo kreeg ik last van mijn enkels, bij het snelle niet maar dat houd ik dan weer niet zo lang vol... Enfin, ik wilde 18 minuten rennen en dat is in elk geval gelukt.
|
Verwijderd
|
Het ging goed! 1.47 en een paar seconden, officiële uitslagen zijn er nog niet. Ik wilde op 5.15 weggaan en elke ronde (7km) versnellen. Maar de eerste km had ik het gevoel dat ik niets deed en stond er toch nog 4.45 op de teller
![]() |
![]() |
|
Wow, goede tijd Kristaco! Gefeliciteerd
![]() @Hawahaai: Van hartslagmeters/ hardloophorloges heb ik niet zoveel verstand, maar ik hoor er altijd wel positieve verhalen over. Heb er zelf ook wel eens over nagedacht maar het voelt wel heel serieus, ofzo.. Maar trainen op hartslag schijnt best goed te werken. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed zo Krista!
![]() ![]() Hawahaai, ik heb vrij lang getraind zonder hartslagmeter maar ik zou nu niet meer anders willen. Heb ook een uitgebreide inspanningstest en alles gehad om mijn trainingszones te bepalen en omslagpunt en zo. Nu bevestigde die test vooral wat ik zelf al doorhad qua hartslagzones. Als ik lange tochten fiets, al helemaal als dat in de bergen is, is de hartslagmeter een geniaal instrument dat me precies vertelt of ik mezelf stuk aan het fietsen ben of dat ik op deze manier gemakkelijk uren door kan gaan. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En jawel! Jij? En ook al een social run eind juli maar misschien doe ik dan nog maar één rondje van 2,5.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb altijd hardgelopen met een hartslagmeter/saturatiemeter en mij helpt het goed om af te remmen. Ik heb zelf de neiging om veel te hard te gaan waardoor ik meer conditie afbrak dan opbouwde. Het gaf mij wel een hoop inzicht. Overigens train ik met roeien niet op hartslag omdat ik daar blijkbaar toch beter aanvoel wat wel en wat niet gaat.
|
Verwijderd
|
Voor het eerst sinds februari weer eens hardgelopen (6 uur opgestaan hawahaai!), want pas vrijdag weer tijd om te wielrennen en zo lang zonder sporten kan niet
![]() Ik was vergeten waarom ik hardlopen zo haat. Meteen last van mijn knieën, mijn bovenbenen zijn nu ook helemaal volgelopen. Mijn hartslagmeter zakte de hele tijd af, dat gebeurt op de fiets niet ![]() 5,2 km in 25:44, dus net iets harder dan 12 km/u, en dat inclusief half minuutje prutsen met hartslagmeter. Voor zover ik de hartslagmeter vandaag kon vertrouwen zat ik de hele tijd in D2. Snelheid/hartslag is verder wel prima. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Leuk! Ik ook ja, de 10 km. Wilde eigenlijk voor de halve marathon gaan, maar dan komt er toch wel veel druk op te staan en met mijn knieklachten steeds wil ik alle ruimte hebben om het rustig aan te kunnen doen als dat nodig is. Aan die social run doe ik ook mee trouwens! Vorig jaar ook, was heel leuk. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik sta vaak tussen 7 en 8 op als ik 's ochtends wil hardlopen
![]() Ik wilde vanochtend gaan maar werd vannacht 2x ruw gewekt door een op hol geslagen rook-alarm dus had 's ochtends echt de puf niet. Ik dacht dat ik echt goed hersteld was van de halve marathon maar vandaag voelt alles zwaar. Misschien vanavond even. Heb ook mijn schema in elkaar gezet voor de marathon in oktober! Daar gaan hele pittige weken tussen zitten, met een piek van 82km in een week! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eerste weekje van de marathon training achter de rug! Wel nog een 'rustig' weekje, met 34km, maar ik moest ook nog herstellen van de halve van vorige week en heb donderdag bloed gegeven, dat hakte er ook echt wel in.
Wel een maandtotaal van 151 km voor juni! En in het verschiet tot oktober liggen er veel en lange trainingen, met als maximum een week met 82 loopkilometers! ![]() ![]() |
![]() |
|
@ Kristaco: goed bezig! Mijn maandtotaal van juni is maar 29,6 km. Veel te druk gehad met werk en andere dingen en sporten was in dit geval de sluitpost...
Niet-Evy renners Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 30/6: 5,6 km in 30 minuten (11,2 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) |
![]() |
|
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 5/7: 7,0 km in 39 minuten (10,7 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) Mooi voor de bui gelopen ![]() |
![]() |
|
Niet-Evy renners
Daantje_0705: 09/01: 3x 0,5 minuut lopen/3 minuten wandelen (loopband) Hawahaai: 7/7: 5,6 km in 32 minuten (10,5 km/u) Kristaco: 22/5: 20 km in 128 minuten (9,4 km/u) Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u) Nienna*: 3x3min met 2 min wandelen duivelaartje: 12/1: 5,4 km in 36 minuten (8,9 km/u) Ik dacht dat ik op mijn gemak gelopen had (erg rustig dus), maar dat bleek best mee te vallen. |
![]() |
|
Zijn er hier mensen die hardlopen/sporten 's avonds na het avondeten? Wat eten jullie dan als je terugkomt? Ik roei nu ook 's avonds na het eten en heb daarna heel erg honger maar wil dan niet naar de chips of nootjes grijpen maar ook niet iets zwaars eten zo vlak voor ik ga slapen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic #9 Verwijderd | 500 | 10-01-2012 18:17 | |
Vrije tijd |
Hardlooptopic #8 Hawahaai | 500 | 13-12-2010 23:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic #7 Lauwie101 | 500 | 19-10-2009 10:40 | |
Lichaam & Gezondheid |