Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2015, 10:13
Axel11
Axel11 is offline
Masturberen kan ook nog.
Advertentie
Oud 07-07-2015, 10:14
Durian
Durian is offline
Citaat:
Masturberen kan ook nog.
Vies
Oud 07-07-2015, 10:17
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik kan me altijd moeilijk voorstellen hoe mensen zich kunnen vervelen Ik verveel me nooit.
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Nooit ergens lang moeten wachten terwijl je niks bij je had? Of op school?
Oud 07-07-2015, 10:17
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vies
Nee
Oud 07-07-2015, 10:25
Verwijderd
Oud 07-07-2015, 10:29
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Spreek met vriendinnen af?
Die zijn werken
Citaat:
Ga zwemmen.
Ga ik vnv doen want weer training. Nu is t een beetje te koud om buiten te zwemmen.
Citaat:
Film kijken.
Kan niet want laptop is weg.
Oud 07-07-2015, 10:30
-Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Masturberen kan ook nog.
Nee
Oud 07-07-2015, 10:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Even uit de CAO voor het basisonderwijs, dus ik blijf erbij dat het vooral de eigen keuze van de docent is om minder vakantie te nemen
Kun je leuk de cao er weer bij halen, maar je zit duidelijk niet in de praktijk Een week van tevoren wordt gewoon alweer volgepland met vergaderingen en andere activiteiten waar je echt niet zomaar weg kan blijven. Je zou duidelijk geen goeie voor het onderwijs zijn.
Oud 07-07-2015, 10:40
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Of dat docenten gewoon niet de volle 6 weken vakantie vrijaf kunnen nemen, omdat er nou eenmaal nog eea. moet gebeuren om het schooljaar af te ronden/weer op te starten...
Dit.

Citaat:
Ja, dat zeg ik vanaf het begin al: eigen keuze in principe, sommigen werken alleen de vrijdag voor het begin van het nieuwe schooljaar, andere komen al een week eerder. Maar er zijn genoeg scholen waar directies docenten het liefste zoveel mogelijk dagen verplichten te komen.
Daar gaat het helemaal niet om. Zoals ik al zei: je zit duidelijk niet in de praktijk.
Oud 07-07-2015, 10:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Kun je leuk de cao er weer bij halen, maar je zit duidelijk niet in de praktijk Een week van tevoren wordt gewoon alweer volgepland met vergaderingen en andere activiteiten waar je echt niet zomaar weg kan blijven. Je zou duidelijk geen goeie voor het onderwijs zijn.
Als jij die vergaderingen nuttig vindt, moet je vooral gaan, maar als een docent de start van het nieuwe schooljaar anders kan voorbereiden, mag dat gewoon. Ik ken ook zeker wel docenten die dat doen, die gaan echt niet naar die vergaderingen toe als ze daar niet tot verplicht zijn, en die geven ook echt niet slechter les dan de mensen die wel gaan.

Citaat:
Daar gaat het helemaal niet om. Zoals ik al zei: je zit duidelijk niet in de praktijk.
Jawel, ik zit wel in de praktijk. Het blijft je eigen keuze om wel of niet te gaan. Jij vindt dat het noodzakelijk is om te gaan, nou, niet iedereen denkt daar zo over.
Oud 07-07-2015, 10:57
Axel11
Axel11 is offline
Maar ik zal even voor je kijken, er zitten circa 45 scholen in mijn organisatie en ik kan in alle planningen en agenda's kijken.
Oud 07-07-2015, 10:58
Carn
Carn is offline
Axeltje, jij weet toch ook wel dat genoeg bedrijven/organisaties/scholen/etc leunen op de goodwill van medewerkers en/of gewoontes en het niet altijd even nauw nemen met de CAO afspraken. Natuurlijk kan je daar als medewerker naar verwijzen en moeilijk over gaan doen, maar je moet maar net de organisatie treffen waar men wel braaf alle regels hanteert. Ik kan me voorstellen dat bij kleinere organisaties simpelweg zaken minder goed geregeld zijn en er dus extra inzet nodig is. Natuurlijk kan je altijd zelf bepalen om ergens anders te gaan werken, maar dat is niet altijd zomaar een optie.
Oud 07-07-2015, 11:05
Knitten.
Knitten. is offline
Zo. Ik ben eindelijk bijgekomen
Oud 07-07-2015, 11:07
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Axeltje, jij weet toch ook wel dat genoeg bedrijven/organisaties/scholen/etc leunen op de goodwill van medewerkers en/of gewoontes en het niet altijd even nauw nemen met de CAO afspraken. Natuurlijk kan je daar als medewerker naar verwijzen en moeilijk over gaan doen, maar je moet maar net de organisatie treffen waar men wel braaf alle regels hanteert. Ik kan me voorstellen dat bij kleinere organisaties simpelweg zaken minder goed geregeld zijn en er dus extra inzet nodig is. Natuurlijk kan je altijd zelf bepalen om ergens anders te gaan werken, maar dat is niet altijd zomaar een optie.
Ja, dat weet ik, dat is het punt niet. Als jij (meer) wil werken in de vakantie, prima, ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar het is gewoon niet zo dat het per se noodzakelijk is om een hele week voor het einde van de zomervakantie al vol te plannen en ik ken genoeg scholen waar dat niet gebeurt. Als je als personeelslid graag die week al allerlei dingen doet, prima hoor. Maar je hebt ook de keuze om dat (deels) niet te doen. En ja, waarschijnlijk vindt je leidinggevende dat vervelend. Dat je die confrontatie niet aandurft, is ook je eigen keuze. Je kunt hier ook echt niet voor ontslagen worden.
Oud 07-07-2015, 11:08
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Zo. Ik ben eindelijk bijgekomen
beter bijgekomen dan aangekomen in ieder geval!
Oud 07-07-2015, 11:09
Knitten.
Knitten. is offline
Oh, aangekomen ben ik ook wel hoor
Axel11
Axel11 is offline
Lang verhaal kort: het gaat volgens mij alleen om de woordjes "eigen keuze van de docent". Ik vind het een eigen keuze, Abs vindt van niet.

Laatst gewijzigd op 08-07-2015 om 08:29.
Knitten.
Knitten. is offline
Maar nu mag het, dus ik ben ook mega veel brood aan het eten Brood
Oud 07-07-2015, 11:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik, dat is het punt niet. Als jij (meer) wil werken in de vakantie, prima, ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar het is gewoon niet zo dat het per se noodzakelijk is om een hele week voor het einde van de zomervakantie al vol te plannen en ik ken genoeg scholen waar dat niet gebeurt. Als je als personeelslid graag die week al allerlei dingen doet, prima hoor. Maar je hebt ook de keuze om dat (deels) niet te doen. En ja, waarschijnlijk vindt je leidinggevende dat vervelend. Dat je die confrontatie niet aandurft, is ook je eigen keuze. Je kunt hier ook echt niet voor ontslagen worden.
Zo verwoord je het al een stuk beter
Oud 07-07-2015, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk is dat al gelukt, maar of ik dat wil in dit geval is vooral de vraag
Watwatwat vertel alles!
Oud 07-07-2015, 11:20
df
df is offline
Citaat:
Kom chillen vrijdagavond in culemborg dan
Dat overleeft een keurig meisje als -marleen niet man
Oud 07-07-2015, 11:23
df
df is offline
Citaat:
Lang verhaal kort: het gaat volgens mij alleen om de woordjes "eigen keuze van de docent". Ik vindt het een eigen keuze, Abs vindt van niet.

Spelen we 'zoek de dt-fout'? Leuk!
Oud 07-07-2015, 11:27
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Even uit de CAO voor het basisonderwijs, dus ik blijf erbij dat het vooral de eigen keuze van de docent is om minder vakantie te nemen
Citaat:
Spelen we 'zoek de dt-fout'? Leuk!
Oei
Oud 07-07-2015, 11:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Nooit ergens lang moeten wachten terwijl je niks bij je had? Of op school?
Neuh. Ik heb altijd wel wat bij me. In een wachtkamer pak ik een tijdschrijft. Op school heeft iemand altijd wel een kaartspel bij zich, of ik ga aan een opdracht werken. Of lekker in de zon zitten.

Ik verveel me alleen heel af en toe als Wolter per sé voetbal wil kijken ofzo.
Oud 07-07-2015, 11:33
df
df is offline
Citaat:
Maar nu mag het, dus ik ben ook mega veel brood aan het eten Brood
Oud 07-07-2015, 11:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Je verzint er dingen bij en oordeelt vanuit een soort zakelijk perspectief waardoor je je eigen idee al hebt over de mensen die 'als makke schapen' netjes naar de vergaderingen en andere voorbereidingen komen. Leuke is dat die eikels die het laten afweten 'want dat staat niet in mijn cao' (kots), behoorlijk kunnen leunen op de mensen die zich wel fatsoenlijk voorbereiden. Als iedereen zo zou denken als jij, zou het snel een chaos worden. Dan redt zo'n organisatie het niet.
Oud 07-07-2015, 11:45
Abby.
Abby. is offline
Ik vind het wellicht een eigen keuze, maar dan dus wel met de garantie dat minstens de helft ervoor kiest om wel al een week eerder te gaan voorbereiden. Dus eigenlijk maar zeer geringe eigen keus.
Oud 07-07-2015, 11:52
Axel11
Axel11 is offline
Ik heb even gezocht ondertussen en op in ieder geval circa 35 van de 45 scholen in mijn organisatie komen de vrijdag voor de zomervakantie pas de eerste docenten naar school en die scholen presteren prima De rest hebben wel eerder dingen staan, maar dan komt inderdaad niet iedereen altijd.
Oud 07-07-2015, 11:58
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Watwatwat vertel alles!
Ja dat doen we maar even niet
Oud 07-07-2015, 12:00
df
df is offline
Hoezo niet?
Oud 07-07-2015, 12:00
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je verzint er dingen bij en oordeelt vanuit een soort zakelijk perspectief waardoor je je eigen idee al hebt over de mensen die 'als makke schapen' netjes naar de vergaderingen en andere voorbereidingen komen. Leuke is dat die eikels die het laten afweten 'want dat staat niet in mijn cao' (kots), behoorlijk kunnen leunen op de mensen die zich wel fatsoenlijk voorbereiden. Als iedereen zo zou denken als jij, zou het snel een chaos worden. Dan redt zo'n organisatie het niet.
De mensen die wel graag komen zijn dan in ieder geval makke schapen richting de vakbond: de vakbond onderhandelt voor jullie uit dat jullie vakantie hebben, in ieder geval een groot deel van die week, en logisch: daardoor is jullie salaris ook lager. Als dat in de ogen van, zoals jij zegt, minimaal de helft van de docenten niet werkt, zou ik dit toch eens dringend gaan aankaarten bij de vakbond.
Oud 07-07-2015, 12:23
Kuikie
Kuikie is offline
Citaat:
Nou ik verveel me nu kapot
Andere vakanties vindt ik altijd net iets leuker, idk Voor mijn gevoel doe ik dan meer.
ik ging meestal op reis, lees veel boeken en slapen natuurlijk
Oud 07-07-2015, 12:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn schoonmoeder werkt in het basisonderwijs en heeft vanaf volgend jaar ook nog 'maar' vijf weken zomervakantie. Zij had het erover dat het verandert was.
Oud 07-07-2015, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Of dat docenten gewoon niet de volle 6 weken vakantie vrijaf kunnen nemen, omdat er nou eenmaal nog eea. moet gebeuren om het schooljaar af te ronden/weer op te starten...
Hoezo kunnen niet de volle 6 weken vrijaf nemen, je hebt in het onderwijs geen vrije dagen, je hebt een normjaartaak, 1659 uur moet je werken bij een volledige aanstelling en dat is het, dat betekent dat je bij een normale lengte werkweek daar nooit onbetaald bovenuit mag komen tenzij zoals Axel zegt het volledig je eigen keuze is.
Oud 07-07-2015, 12:47
Macrador
Macrador is offline
Dit topic heeft behoefte aan een leuk plaatje.

Oud 07-07-2015, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zeg ik vanaf het begin al: eigen keuze in principe, sommigen werken alleen de vrijdag voor het begin van het nieuwe schooljaar, andere komen al een week eerder. Maar er zijn genoeg scholen waar directies docenten het liefste zoveel mogelijk dagen verplichten te komen.
Bij ons mogen van de directie de administraties in principe alleen maar tijdens de bouwvak dicht zijn, daarvoor en daarna moet er iemand aanwezig zijn. Uiteraard zonder dat daar wat tegenover stond dus daar hebben we werk van gemaakt en ze natuurlijk keihard vernietigd.
Oud 07-07-2015, 12:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik moet in de zorg met een fulltime baan (36 uur), 1827 uur per jaar werken.
Oud 07-07-2015, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Dat is echt volledig irrelevant, ik zit wel in de praktijk en je kan ook gewoon overwegen om niet over je heen te laten lopen. Het onderwijs is geven en nemen; Je geeft veel en wordt daarna kankerhard in je reet genomen dus pas goed op.

En daarnaast is dit een drogreden natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 07-07-2015 om 12:55.
Oud 07-07-2015, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dan redt zo'n organisatie het niet.
Dan heeft die organisatie absoluut geen competent bevoegd gezag.
Oud 07-07-2015, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Ik moet in de zorg met een fulltime baan (36 uur), 1827 uur per jaar werken.
Stiekem gaan er bij mij nog 80 uur vanaf omdat ik niet kan kiezen wanneer ik vakantie heb (wordt verlaagd naar 40 en hoe het in mijn nieuwe functie zit weet ik nog niet, misschien hebben die wel geen compensatieregeling), en tot begin augustus gingen er nog 300 uur per jaar vanaf vanwege allerlei extra activiteiten en omdat ik vrij consequent 42 tot 44 uur per week werk marginaliseer ik het aantal weken wat ik per jaar moet werken nog meer.

Het is in het onderwijs niet hard werken en als eerste graads docent in een LD functie kom je met meer geld thuis dan een piloot (70K per jaar). Daar moet je dan 780 uur per jaar (exclusief leeftijdscorrectie) voor voor de klas staan. En maar klagen dat het zo zwaar is dat onderwijs, echt
Oud 07-07-2015, 12:57
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Helaas is er door een groot aantal bestellingen, een kleine achterstand ontstaan bij het verwerken en versturen van de contactlenzen/vloeistof. De verwachting is dat uw order uiterlijk 20-07-2015 verstuurd zal gaan worden. Mocht er onverhoopt een extra vertraging optreden, dan zult u hiervan per e-mail op de hoogte worden gesteld.
De lenzen die ik bijna twee weken geleden online besteld heb zouden binnen vijf werkdagen geleverd worden
Oud 07-07-2015, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Ja dat doen we maar even niet
Beter van wel!
Oud 07-07-2015, 13:00
Verwijderd
Citaat:
De lenzen die ik bijna twee weken geleden online besteld heb zouden binnen vijf werkdagen geleverd worden
Compensatie eisen of bestelling annuleren en ergens anders bestellen.
Oud 07-07-2015, 13:02
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn schoonmoeder werkt in het basisonderwijs en heeft vanaf volgend jaar ook nog 'maar' vijf weken zomervakantie. Zij had het erover dat het verandert was.
Nee, en er zit ook weinig schot in de CAO-onderhandelingen: die gaan na de zomer verder. Ik ben wel benieuwd wie dit soort dingen in de lucht brengt, haar baas/directie?
Oud 07-07-2015, 13:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat is vast in heel veel gevallen waar, maar dat is een andere discussie
Oud 07-07-2015, 13:04
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoezo kunnen niet de volle 6 weken vrijaf nemen, je hebt in het onderwijs geen vrije dagen, je hebt een normjaartaak, 1659 uur moet je werken bij een volledige aanstelling en dat is het, dat betekent dat je bij een normale lengte werkweek daar nooit onbetaald bovenuit mag komen tenzij zoals Axel zegt het volledig je eigen keuze is.
Citaat:
Bij ons mogen van de directie de administraties in principe alleen maar tijdens de bouwvak dicht zijn, daarvoor en daarna moet er iemand aanwezig zijn. Uiteraard zonder dat daar wat tegenover stond dus daar hebben we werk van gemaakt en ze natuurlijk keihard vernietigd.
Citaat:
Dat is echt volledig irrelevant, ik zit wel in de praktijk en je kan ook gewoon overwegen om niet over je heen te laten lopen. Het onderwijs is geven en nemen; Je geeft veel en wordt daarna kankerhard in je reet genomen dus pas goed op.

En daarnaast is dit een drogreden natuurlijk.
Citaat:
Oud 07-07-2015, 13:06
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Compensatie eisen of bestelling annuleren en ergens anders bestellen.
Voordat ik mijn geld terug heb zijn we waarschijnlijk ook weer minstens twee weken verder.

Ik ben net naar een andere opticien overgestapt omdat ik bij de vorige niet tevreden was. Tering, wat een prutsers
Oud 07-07-2015, 13:08
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Stiekem gaan er bij mij nog 80 uur vanaf omdat ik niet kan kiezen wanneer ik vakantie heb (wordt verlaagd naar 40 en hoe het in mijn nieuwe functie zit weet ik nog niet, misschien hebben die wel geen compensatieregeling), en tot begin augustus gingen er nog 300 uur per jaar vanaf vanwege allerlei extra activiteiten en omdat ik vrij consequent 42 tot 44 uur per week werk marginaliseer ik het aantal weken wat ik per jaar moet werken nog meer.

Het is in het onderwijs niet hard werken en als eerste graads docent in een LD functie kom je met meer geld thuis dan een piloot (70K per jaar). Daar moet je dan 780 uur per jaar (exclusief leeftijdscorrectie) voor voor de klas staan. En maar klagen dat het zo zwaar is dat onderwijs, echt
"Het is in het onderwijs niet hard werken". Pff. Dat kan ook nogal behoorlijk per baan verschillen natuurlijk Daarbij denk ik dat met alle randvoorwaarden en nieuwe regels e.d. het basisonderwijs een stuk zwaarder is, en ook nog slechter betaalt.

Btw, los van dit alles, want ergens voel ik me ook gewoon terecht wel aangesproken: ik werk denk ik ongeveer twee keer zoveel uur als waar ik voor betaald word. En daarbij heb ik het dan over voorbereidingen, organisatie, overleggen, extra klusjes voor de marketing en andere randprogramma's om theater een beetje op de kaart te zetten. Ik zou het ook niet kunnen doen, maar om te beginnen was ik dan niet gepromoveerd tot "senior docent" en was ik zelfs al ontslagen na m'n eerste jaar ben ik bang, en was de theaterafdeling waarschijnlijk al wel ingestort ook. Maar goed, dan heb je het ook wel over een heel kleine en vooral kwetsbare organisatie.
Oud 07-07-2015, 13:09
Abby.
Abby. is offline
Ik vind jullie beiden nogal kortzichtig in elk geval.
Oud 07-07-2015, 13:20
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind jullie beiden nogal kortzichtig in elk geval.
Ik zou niet zo goed weten waarom, deadlock en ik kijken samen beroepsmatig denk ik al gauw bij 100 scholen mee in de keuken, en we zien gewoon hoe het (ook) kan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten