Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2016, 12:22
Dekaloog
Dekaloog is offline
Mijn pretentieuze guilty-pleasure-band waar veel mensen een hekel aan hebben is overigens Alt-J.
Advertentie
Oud 23-09-2016, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Ha, hoe bedoel je precies?
Hoe je strips daarvoor kan gebruiken. Ik bedacht me dan dat mensen een thema uit die strips zouden gebruiken ofzo! Maar ik heb al bijna 2 weken niet geslapen en ben echt een borderline geestelijk wrak dus ik kan het verkeerd begrepen hebben

Citaat:
Ik heb de strips zelf niet gelezen, maar qua metafoor lijkt het me een standaard 'gevoelig/artistiek meisje, analytische jongen, ze zijn zo verschillend maar toch passen ze zo goed bij elkaar!!1'-dingetje waar veel mensen zich in kunnen herkennen.

En verantwoordelijkheid ermee afschuiven gaat ongeveer zo: gewoon die strips lezen en op jezelf betrekken en daarna zeggen dat jij er ook niks aan kan doen dat je ruimtescheepje telkens stukgaat terwijl je geniale communicatief begaafde vrouw de wereld redt. En dat je alleen maar een beetje hulp nodig hebt. Namelijk dat zij al haar prioriteiten aan de kant schuift en jouw shit oplost, want je doet het toch sámen, net als in Arad & Maya?
Ja, ze doen het inderdaad dan wel samen

Citaat:
Oeh, ja!

Ik ben deze dinsdag weer in Zwollywood, kun jij dan?
Dinsdag ben ik werken in Hengelo, ga ik vanuit. Maar deze strips moeten op 2 of 3 na nog bij mijn pa vandaan komen. Hij had het erover om ze weg te geven aan de kringloop en toen dacht ik aan jou.
Oud 23-09-2016, 12:32
Abby.
Abby. is offline
Ik kom vrij vaak juffen tegen die zich tegenover mij als gastdocent verontschuldigen voor hun drukke klas met "Ja, het is weer bijna volle maan" of "Het gaat vandaag stormen".
Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft
Oud 23-09-2016, 12:33
Verwijderd
Ik vind Alt-J hele fijne 'ik lig in de zon naar muziek te luisteren'-spul
Oud 23-09-2016, 12:36
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Mijn pretentieuze guilty-pleasure-band waar veel mensen een hekel aan hebben is overigens Alt-J.
Niks mis met Alt-J.

Btw, ik gebruikte gister het woord pretentieus @ werk en m'n collega zei 'omg, 'pretentieus', wat een geweldig woord!', alsof ik iets heel aparts zei ofzo.
Oud 23-09-2016, 12:40
Macrador
Macrador is offline
Wat zijn er blijkbaar veel zweverige mensen.
Oud 23-09-2016, 12:42
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Hoe je strips daarvoor kan gebruiken. Ik bedacht me dan dat mensen een thema uit die strips zouden gebruiken ofzo! Maar ik heb al bijna 2 weken niet geslapen en ben echt een borderline geestelijk wrak dus ik kan het verkeerd begrepen hebben
Waarom slaap je zo weinig?

Mensen lezen verhalen om troost en sturing uit te halen, volgens mij. En ze betrekken verhalen ook vaak op zichzelf. Je kan verantwoordelijkheid ontlopen via een paardenbloem als je een beetje je best doet.

Citaat:
Ja, ze doen het inderdaad dan wel samen

Citaat:
Dinsdag ben ik werken in Hengelo, ga ik vanuit. Maar deze strips moeten op 2 of 3 na nog bij mijn pa vandaan komen. Hij had het erover om ze weg te geven aan de kringloop en toen dacht ik aan jou.
Hmm. Ik ben bezig met een expositie en daarvoor moet ik de komende tijd vaker in Zwolle zijn, dus laat maar weten wanneer je ze hebt! Maar hoeveel zijn 't er? Ik hoef er niet superveel, hoor, ben geen verzamelaar.
Oud 23-09-2016, 12:48
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Niks mis met Alt-J.

Btw, ik gebruikte gister het woord pretentieus @ werk en m'n collega zei 'omg, 'pretentieus', wat een geweldig woord!', alsof ik iets heel aparts zei ofzo.
Wat vond ze er zo goed aan?

Ik associeer Alt-J een beetje met mensen die naar Animal Collective gaan en dat een religieuze ervaring noemen, maar tegenwoordig kijk ik daar niet meer op neer, dus inderdaad, niks mis mee!

Ik vrees dat ik Neutral Milk Hotel nu ook goed vind, Trimmie. Het album staat inmiddels op repeat.

Citaat:
Ik vind Alt-J hele fijne 'ik lig in de zon naar muziek te luisteren'-spul
Ik was laatst Pokemon aan het spelen buiten en allemaal andere mensen speelden ook Pokemon en er reed een auto langs met Alt-J op en toen voelde ik me supernormaal.
Oud 23-09-2016, 12:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Amerika heb je hele radiozenders met alleen maar relipop en die konden we als enige zender in death valley ontvangen
Oud 23-09-2016, 12:55
Dekaloog
Dekaloog is offline
Dat is wel spooky.
Oud 23-09-2016, 12:55
Dekaloog
Dekaloog is offline
Als in, zou zo een interessante scene in een serie als Stranger Things kunnen zijn. Relipop in Death Valley.
Oud 23-09-2016, 12:57
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gewone 'moderne' muziek, maar dan met teksten over hoe fantastisch het wel niet is om met je onderarm in de anus van Jezus te zitten.
In dit geval Hillsong Young & Free. Het is wel erg duidelijk hoorbaar dat hun doelgroep een gemiddelde leeftijd van een jaar of 15 heeft.

Citaat:
Het aanbod is ook niet echt geweldig Veel bands / artiesten die een podium hebben puur omdat het zeg maar EO-approved is; niet omdat de muziek nou geweldig is. Als het gros van de teksten bestaan uit "God is geweldig, lief zijn voor elkaar, God heelt alle wonden ook al heb je terminale kanker" of "Ik heb een zwaar leven maar dankzij mijn geloof in The Lord scoor ik nu refo-bitches bij de vleet" dan getuigd dat niet echt van iemand die een inhoudelijk verhaal wil vertellen.
Geef mij maar getergde zielen .

Overigens vind ik iets als Wovenhand wel fantastisch, maar daar ligt het er allemaal niet zo (textueel) bovenop, is de frontman erg tolerant en is het gewoon gave muziek.
Skillet vind ik ook wel fijn, tijdens concerten spreken ze wel veel over hun geloof, maar de muziek is vrij te interpreteren. Volgens mij hebbn ze ook wel eens bij Green Day in het voorprogramma gestaan en daar kregen ze wel te horen dat ze nu eens moesten stoppen met praten over Jezus, als ze meer fans wilden.

Citaat:
Ik word sowieso een beetje.... onpasselijk van Gristelijke teksten.
Ooit één keer een (ik geloof) protestantse trouwdienst meegemaakt en ik werd daar echt helemaal opstandig van. God had hen bij elkaar gebracht, en dankzij god was hun relatie zo goed, en hoe dichter ze bij elkaar kwamen, hoe dichter ze bij god kwamen, en god was toch wel degene die er voor zorgde dat het zo fijn was en als ze ooit problemen hadden moesten ze zich maar tot god wenden. Ik ben er van overtuigd dat iedereen moet doen waar ze blij van worden en wat ze fijn vinden en dat ze moeten geloven waar ze zich goed bij voelen (ik bedoel, dat doe ik ook en er izjn meer dan genoeg mensen die dat ook flauwekul vinden), maar dat trok ik toch niet zo goed. Lekker alle verantwoordelijkheid bij god neerleggen. Handig joh
Daar kan ik als gelovige zelf ook niet zo heel veel mee. Uiteindelijk heb je toch nog wel heel veel keuzes zelf gemaakt. Ik zie echt wel de meerwaarde van samen geloven, maar ik vind dankbaarheid voor je relatie/ partner een prettigere houding dan "God heeft ons bij elkaar gebracht!!1!1".

Een stel waar ik bevriend mee ben had als trouwtekst ook een stuk uit Jeremia:
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.
Serieus een mooie tekst, maar wel gericht op een heel volk en als plan redding door Jezus, niet zozeer op jullie persoonlijk huwelijksgeluk Ik had best wat moeite met die tekst in deze context.

Citaat:
Ik scoor refo-bitches bij de vleet is wel iets moois voor een christelijke rapper ofzo.
Oud 23-09-2016, 12:59
Megatron
Megatron is offline
Oh for Fuck's sake; shit met zowel KPN als Ziggo (landelijk)
Oud 23-09-2016, 13:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
Als in, zou zo een interessante scene in een serie als Stranger Things kunnen zijn. Relipop in Death Valley.
Of tijdens Bassie & Adriaan op reis door Amerika.

En dat dan door alle subliminal messaging Bassie langzaam aan gebrainwashed wordt tot een sektarische zealot en na een bezoekje aan een van de vele gunstores even goed gaat huishouden. #durftedromen
Oud 23-09-2016, 13:14
Dekaloog
Dekaloog is offline
Die aflevering zou ik kijken.
Oud 23-09-2016, 13:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh for Fuck's sake; shit met zowel KPN als Ziggo (landelijk)
Hij doet het hier (vooralsnog) prima. En ik heb altijd issues met Ziggo.
Oud 23-09-2016, 14:43
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Wat vond ze er zo goed aan?
Het is een hij, seksist!
En ik weet 't ook niet precies. Het ging over zo'n goede-doelen-pipo die bij ons naar de wc wou en nogal uit de hoogte deed. Dus ik zei tegen mn collega 'ik kan toch ook niet ruiken dat hij hier moet werken. Met z'n pretentieuze kam in z'n fro', en dat was blijkbaar hilarisch.

Citaat:
Ik associeer Alt-J een beetje met mensen die naar Animal Collective gaan en dat een religieuze ervaring noemen, maar tegenwoordig kijk ik daar niet meer op neer, dus inderdaad, niks mis mee!
Ik heb animal collective wel eens live gezien op een festival, en dat vond ik echt zo'n ontzettende bullshit dat ik echt weg moést. Ik trok het echt niet meer. Op album kan ik het soms nog wel waarderen.
Alt-J heb ik wel eens gezien in een klein zaaltje in Den Haag, en ik vond het toen meteen al tof klinken. Vind het wel jammer dat ze nu live zo saai zijn, maar het 1e album kan ik erg waarderen.

Citaat:
Ik vrees dat ik Neutral Milk Hotel nu ook goed vind, Trimmie. Het album staat inmiddels op repeat.
Haha, dat ging snel. :'D
Oud 23-09-2016, 15:06
Verwijderd
Één van mijn guilty forumpleasures is dat ik werkelijk waar geen enkel bandje ken dat hier genoemd wordt. Geldt niet alleen voor deze topic maar in het algemeen. En jullie spreken er over alsof het volstrekt normaal is om ze te kennen

Ik denk, ik deel het gewoon met jullie.
Oud 23-09-2016, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Waarom slaap je zo weinig?
Beetje hoofdpijn.

Citaat:
Mensen lezen verhalen om troost en sturing uit te halen, volgens mij. En ze betrekken verhalen ook vaak op zichzelf. Je kan verantwoordelijkheid ontlopen via een paardenbloem als je een beetje je best doet.
Mja, daarom hou ik ook van lezen.

Citaat:
Hmm. Ik ben bezig met een expositie en daarvoor moet ik de komende tijd vaker in Zwolle zijn, dus laat maar weten wanneer je ze hebt! Maar hoeveel zijn 't er? Ik hoef er niet superveel, hoor, ben geen verzamelaar.
Stuk of 10 a 20. Je kan ze altijd nog regiven of op de opleiding neerleggen; Gratis mee te neems.
Oud 23-09-2016, 15:37
Holland Oates
Holland Oates is offline
*kusje op tetplok plakt*
Hoofdpijn sux.
Oud 23-09-2016, 15:39
Verwijderd
Citaat:
*kusje op tetplok plakt*
Hoofdpijn sux.
Ik heb sinds vandaag medicatie. Propranolol. Kijken of dat wat verlichting geeft.
Oud 23-09-2016, 15:43
Holland Oates
Holland Oates is offline
Er zit iig lol in de naam.

Ik had iets met triptan voor m'n migraines en het werkt wel, maar zorg wel dat je gaat liggen als je t inneemt, want 't is heavy shit
Oud 23-09-2016, 15:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb sinds vandaag medicatie. Propranolol. Kijken of dat wat verlichting geeft.
Heb je een hoge bloeddruk?
Oud 23-09-2016, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Er zit iig lol in de naam.

Ik had iets met triptan voor m'n migraines en het werkt wel, maar zorg wel dat je gaat liggen als je t inneemt, want 't is heavy shit
Dit is voor clusterhoofdpijn. En ik ben bang voor die troep. We zullen het zondag zien.
Oud 23-09-2016, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Heb je een hoge bloeddruk?
Nee, was keurig 113 over 76 vanochtend.
Oud 23-09-2016, 16:10
Verwijderd
Het is niet het middel wat ik wilde. Mja, tough.
Oud 23-09-2016, 16:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg propranolol voor stress bij examens maar het ging niet samen met mijn astma want ik kreeg het er benauwd van.
Oud 23-09-2016, 16:59
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:
En ik vind dit hilarisch ik zou zo iemand alleen maar op fb houden om me aan te ergeren. Sterker nog, ik heb zo'n moeder aarde zweefteef op fb alleen om me te ergeren. Die blaat dat ze zo een is met de natuur nu ze gestopt is met de pil en vrouwelijke krachten en blablabla
je bedoelt mijn oude buurvrouw neem ik aan? Die trek ik echt niet
Citaat:
Of tijdens Bassie & Adriaan op reis door Amerika.

[afbeelding]

En dat dan door alle subliminal messaging Bassie langzaam aan gebrainwashed wordt tot een sektarische zealot en na een bezoekje aan een van de vele gunstores even goed gaat huishouden. #durftedromen
omg ik zat serieus gister nog aan specifiek deze aflevering te denken
omdat ik iemand in zijn auto bezig zag en er een plasje onder zijn auto lag, moest ik meteen aan die malle bassie denken die toen de koelvloeistof had gebruikt om af te wassen en dat de auto het toen niet meer deed.
Oud 23-09-2016, 17:17
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ah plokje, ik wilde al vragen of het clusterhoofdpijn was, maar je zegt het zelf al. Sterkte.

20-30 boekjes kan ik wel aan!
Oud 23-09-2016, 17:18
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Het is een hij, seksist!
Hahaha, gelijk heb je! Het was een vooroordeel en het viel me niet eens op.
Oud 23-09-2016, 17:19
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Één van mijn guilty forumpleasures is dat ik werkelijk waar geen enkel bandje ken dat hier genoemd wordt. Geldt niet alleen voor deze topic maar in het algemeen. En jullie spreken er over alsof het volstrekt normaal is om ze te kennen

Ik denk, ik deel het gewoon met jullie.
Jij houdt ons down to earth.
Oud 23-09-2016, 18:51
pj eilander
pj eilander is offline
Dit kennen jullie vast allemaal al, maar dit is mijn favoriete Alt-J (gerelateerde) filmpje <3

Oud 23-09-2016, 19:34
Tigerly
Tigerly is offline
OMG!!! Ik lees ook even bij, heeft HO ineens een date!!

Wanneer is het??? Vertel me er alles over!!
Oud 23-09-2016, 19:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Het is niet het middel wat ik wilde. Mja, tough.
Wat wilde je?
Oud 23-09-2016, 20:29
Verwijderd
Volgens mij heb ik mijn kleine teen gekneusd.
Oud 23-09-2016, 20:40
Verwijderd
Amputeren
Oud 23-09-2016, 20:41
Verwijderd
De heggenschaar is bot.
Oud 23-09-2016, 20:45
Verwijderd
Vraag of Jos dan even komt knagen
Oud 23-09-2016, 21:00
Verwijderd
Meh.