Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2003, 14:56
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 21-04-2003 @ 15:28:
Maar als het niet om persoonsverheerlijking gaat... waarom zou 6 mei dan een nationale dag moeten worden?? We hebben daar toch allang 4 en 5 mei voor... dus niet zeuren...
Oh ja? Herdacht jij voor de gebeurtenis op 6 mei dan al een politieke moord?
Oud 21-04-2003, 15:29
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 15:56:
Oh ja? Herdacht jij voor de gebeurtenis op 6 mei dan al een politieke moord?
Ik ga niet echt de dood van Willem van Oranje herdenken nee... maar voor mensen die dat wel willen kunnen dat toch ook op 4 of 5 mei nationaal doen... en op 6 mei lekker in eigen kring... daar hoeft echt geen nationale dag tegen aan... want als dat gebeurt wil ik ook een nationale dag ter ere van Willem van Oranje...
Oud 21-04-2003, 15:44
Rene Bleuanus
Rene Bleuanus is offline
Als je Pim niet leuk vindt kun altijd een T-shirt van Al Sahaf kopen.
Die is echt grappig.
Oud 21-04-2003, 16:21
Martian
Martian is offline
Citaat:
Rene Bleuanus schreef op 21-04-2003 @ 16:44:
Die is echt grappig.
ga weg
Oud 22-04-2003, 08:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Rene Bleuanus schreef op 21-04-2003 @ 16:44:
Dat is echt grappig.
Maar je durft niet origineel te zijn en er in je eentje mee te lopen? Daar lijkt het wel op, nu je zo loopt te drammen...
Oud 22-04-2003, 15:09
NN
NN is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-04-2003 @ 14:29:
Precies, de moord op Pim Fortuyn is een grote schande geweest en mag iig de komende jaren niet vergeten worden. Politieke moorden mogen nooit meer voorkomen, daar moeten we voor waken. Dat ik het nog eens een keer eens zou zijn met een LPF'er
De oorlog 40-45 was ook een grote schande en daarom hebben we al twee dagen in mei om aanvallen op de democratie te gedenken. Dat lijkt mij voldoende.

Laten Marten, Simon en LPF-aanhang op 4-5 maar twee minuten stil zijn voor 'Palazzo di Pim'. (Slaagt een LPF'er er wel in om twee minuten stil te zijn? Bij het prices van Volkert was het ook al zo'n zootje lawaaischoppers. )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 22-04-2003 @ 16:09:
De oorlog 40-45 was ook een grote schande en daarom hebben we al twee dagen in mei om aanvallen op de democratie te gedenken. Dat lijkt mij voldoende.

Laten Marten, Simon en LPF-aanhang op 4-5 maar twee minuten stil zijn voor 'Palazzo di Pim'.
Ik zei dat je op 6 mei zelf mocht weten wat je deed, dat kan in een democratie. Als die mensen op 6 mei willen herdenken en je hebt er geen last van, why not? Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 07:23
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 22-04-2003 @ 19:11:
Ik zei dat je op 6 mei zelf mocht weten wat je deed, dat kan in een democratie. Als die mensen op 6 mei willen herdenken en je hebt er geen last van, why not? Ik zie het probleem niet.
Oh, maar de mensen mogen van mij het herdenken hoor... moeten ze lekker zelf weten, maar een nationale dag gaat te ver. Daarvoor hebben we 4 en 5 mei reeds...
Oud 23-04-2003, 19:35
NN
NN is offline
Citaat:
Is Nederland nog een democratie dan? Als ik de aanwezigen bij het proces van Volkert mag geloven is deze democratie op 6-5 vermoord.

Maar goed...........Tuurlijk mag je weten wat je wil doen, maar een algemene landelijke treurdag gaat mij te ver, helemaal omdat sommige mensen hier ten koste van anderen zich mee willen verrijken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Zelf weten wat je doet heeft weinig met het begrip democratie te maken, maar goed
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-04-2003 @ 20:40:
Zelf weten wat je doet heeft weinig met het begrip democratie te maken, maar goed
Je begrijpt wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:49
Verwijderd
Weinig animo voor Fortuyn-vlaggen

Rijswijk - De afgelopen weken hebben zo'n 5000 tot 10000 mensen de speciale vlag voor de herdenking van Pim Fortuyn gekocht. Het is de bedoeling om de vlag op 6 mei, de sterfdag van Fortuyn, uit te hangen.

De familie-Fortuyn hoopte dat er meer verkocht zouden worden. Desondanks zegt Marten Fortuyn (Pims oudste broer) niet ontevreden te zijn. "Ik heb liever 5000 mensen die welgemeend de vlag uitsteken dan tienduizenden die dat doen zonder de betekenis ervan te onderkennen."

Op het rood-wit-blauwe dundoek staat een portret van Pim Fortuyn die vorig jaar in Hilversum werd doodgeschoten.

Bron: NOS Teletext pagina 192 van 3 mei 2003

omg wat jammer nou dat ze niet genoeg centjes hebben binnen kunnen halen... burr.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:58
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Minni schreef op 03-05-2003 @ 17:49:
Weinig animo voor Fortuyn-vlaggen

Rijswijk - De afgelopen weken hebben zo'n 5000 tot 10000 mensen de speciale vlag voor de herdenking van Pim Fortuyn gekocht. Het is de bedoeling om de vlag op 6 mei, de sterfdag van Fortuyn, uit te hangen.

De familie-Fortuyn hoopte dat er meer verkocht zouden worden. Desondanks zegt Marten Fortuyn (Pims oudste broer) niet ontevreden te zijn. "Ik heb liever 5000 mensen die welgemeend de vlag uitsteken dan tienduizenden die dat doen zonder de betekenis ervan te onderkennen."

Op het rood-wit-blauwe dundoek staat een portret van Pim Fortuyn die vorig jaar in Hilversum werd doodgeschoten.

Bron: NOS Teletext pagina 192 van 3 mei 2003

omg wat jammer nou dat ze niet genoeg centjes hebben binnen kunnen halen... burr.
Ik heb niet het idee dat het de familie Fortuyn zo zeer om de centen gaat.
Ik heb zelf de vlag ook niet gekocht. Ik plak wel een foto van Pim op het raam.
Oud 03-05-2003, 17:05
REIE
REIE is offline
Citaat:
Minni schreef op 03-05-2003 @ 17:49:
[B]Rijswijk - De afgelopen weken hebben zo'n 5000 tot 10000 mensen de speciale vlag voor de herdenking van Pim Fortuyn gekocht.
Ja, maar moet eens weten hoeveel mensen "De Replica van het Beeld van Pim" hebben gekocht!
Oud 03-05-2003, 17:07
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
REIE schreef op 03-05-2003 @ 18:05:
Ja, maar moet eens weten hoeveel mensen "De Replica van het Beeld van Pim" hebben gekocht!
Dat beeld ga ik dus nog wel kopen!
Oud 03-05-2003, 17:11
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
echt zonde van je geld, stort het liever op mijn rekening, dan wordt er ten minste wat nuttigs mee gedaan!!!
Oud 03-05-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 03-05-2003 @ 18:05:
Met of zonder hoofd?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 18:57
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2003 @ 19:49:
Met of zonder hoofd?
Het spijt me je mee te moeten delen dat niet alle beelden van Pim Fortuyn onthoofd zijn. Ik hoop niet dat je nu in een depressie schiet...
Oud 03-05-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 03-05-2003 @ 19:57:
Het spijt me je mee te moeten delen dat niet alle beelden van Pim Fortuyn onthoofd zijn. Ik hoop niet dat je nu in een depressie schiet...
Nee, ik vroeg het me alleen af. Die firma had flink wat extra omzet kunnen draaien door ook zowel varianten met als zonder hoofd te produceren. De Pimstemmers kopen er eentje mét, maar ik weet zeker dat er ook een grote groep Nederlanders is die er eentje zónder zou aanschaffen. Gat in de markt
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 19:19
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2003 @ 20:00:
Nee, ik vroeg het me alleen af. Die firma had flink wat extra omzet kunnen draaien door ook zowel varianten met als zonder hoofd te produceren. De Pimstemmers kopen er eentje mét, maar ik weet zeker dat er ook een grote groep Nederlanders is die er eentje zónder zou aanschaffen. Gat in de markt
Des te meer reden om aan te nemen dat het niet om het geld te doen is.
Oud 03-05-2003, 20:24
Bendzj
Bendzj is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 03-05-2003 @ 20:19:
Des te meer reden om aan te nemen dat het niet om het geld te doen is.
Óf je wil als bedrijf niet smakeloos overkomen. Moet je je de politieke rel eens voorstellen als de LPF eracher kwam dat er een bedrijf was dat beeldjes van Pim zonder hoofd maakte.

Maar ja, ik zou ook wel een replica'tje van Fortuyn zonder hoofd willen hebben.
Oud 03-05-2003, 21:36
REIE
REIE is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2003 @ 20:00:
Gat in de markt
Gat in de nek.

Ik vind zo'n beeld echt triest. Dat een pompstation nog wel eens een actie heeft om 11 plastic karikaturen van het Nederlands elftal te sparen kan ik me nog voorstellen, maar dat je nou behoefte hebt om een kale kop aan te schaffen zodat je je kinderen kan zeggen dat deze man "de vrijheid van het woord" is gesneuveld. Trouwens, ik dacht dat het Woord enkel van God kwam, maarja, vrijheid van meningsuiting klinkt zeker weer niet Messiaans genoeg.
Oud 03-05-2003, 21:51
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
REIE schreef op 03-05-2003 @ 22:36:
Gat in de nek.

Ik vind zo'n beeld echt triest. Dat een pompstation nog wel eens een actie heeft om 11 plastic karikaturen van het Nederlands elftal te sparen kan ik me nog voorstellen, maar dat je nou behoefte hebt om een kale kop aan te schaffen zodat je je kinderen kan zeggen dat deze man "de vrijheid van het woord" is gesneuveld. Trouwens, ik dacht dat het Woord enkel van God kwam, maarja, vrijheid van meningsuiting klinkt zeker weer niet Messiaans genoeg.
Koop jij een beeld van God, koop ik een beeld van Pim.
Oud 04-05-2003, 08:59
Verwijderd
Of koop Fortuin pepermunt, Dokkum. Heerlijke Wilhelmina-pepermunt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 09:52
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
wouszer schreef op 04-05-2003 @ 09:59:
Dat kan ook hé?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 04-05-2003 @ 10:52:
Dat kan ook hé?
Een pakje van 24 pepermuntjes kost maar 90 eurocent.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:41
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
wouszer schreef op 04-05-2003 @ 12:24:
Een pakje van 24 pepermuntjes kost maar 90 eurocent.
Het is weer lachen hier. Absoluut humor van de bovenste plank.
Oud 04-05-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef op 04-05-2003 @ 09:59:
Tis familie van elkaar, he? Pims achternaam schrijf je eigenlijk gewoon met UI, maar hij heeft de UY erin gezet om interessanter over te komen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:59
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2003 @ 13:49:
Tis familie van elkaar, he? Pims achternaam schrijf je eigenlijk gewoon met UI, maar hij heeft de UY erin gezet om interessanter over te komen.
Waar heb je dat nou weer gelezen? In de "Story?"
Oud 04-05-2003, 15:03
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 04-05-2003 @ 15:59:
Waar heb je dat nou weer gelezen? In de "Story?"
Dat is algemeen bekend hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:04
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2003 @ 13:49:
Overigens vind ik dit erg ver gezocht. Dus nare man, bronnen graag... zit je zelf ook wel eens over te zeuren... Laat ik het nu ook eens doen.

Overigens schrijven Marten en Simon Fortuyn ook hun naam met een Y. Lijkt me dan niet dat Pim het dan gedaan zou hebben om zelf er interessanter uit te komen he.
Oud 04-05-2003, 15:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Assasin schreef op 04-05-2003 @ 16:03:
Dat is algemeen bekend hoor.
idd
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:07
Verwijderd
Ik heb helaas geen toegang tot zijn stamboom, die staat niet online. Had ik dat maar. Ik weet het van mijn ouders: mijn familie woont al generaties lang in Friesland en kent een aantal leden van de familie Fortuin uit Dokkum.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:09
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-05-2003 @ 17:07:
Ik heb helaas geen toegang tot zijn stamboom, die staat niet online. Had ik dat maar. Ik weet het van mijn ouders: mijn familie woont al generaties lang in Friesland en kent een aantal leden van de familie Fortuin uit Dokkum.
Ah... dan zullen we for the time being er maar vanuit gaan dat dat zo is.. Ik heb het evenwel gemist als het ergens ter sprake was gekomen...
Oud 04-05-2003, 17:01
Martian
Martian is offline
Ik heb het ook gehoord (maar ik acht mezelf geen betrouwbare bron ofzo, het is iig een wijdverspreid gerucht. Of er feiten over bekend zijn weet ik niet)
Oud 06-05-2003, 16:28
Verwijderd
hmz. ik ben een blij man....ik zie geen pimvlaggen hier in de straat hangen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 16:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
jellerd schreef op 06-05-2003 @ 17:28:
hmz. ik ben een blij man....ik zie geen pimvlaggen hier in de straat hangen
hier ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:57
NN
NN is offline
Ik heb vandaag ook nog geen Pimvlaggen gezien.

Waar ik mij bijzonder aan erger is de grote hoevelheid Fortuyn-programma's vandaag op televisie. Steeds weer beelden van ongenuanceerde mensen met oogkleppen op die met een bosje bloemen door R'dam lopen etc..

Hoe ervaren jullie dit?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef op 06-05-2003 @ 19:57:

Waar ik mij bijzonder aan erger is de grote hoevelheid Fortuyn-programma's vandaag op televisie. Steeds weer beelden van ongenuanceerde mensen met oogkleppen op die met een bosje bloemen door R'dam lopen etc..

Hoe ervaren jullie dit?
Ik heb hier geen tv
Oud 06-05-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 06-05-2003 @ 19:57:

Hoe ervaren jullie dit?
Mijn posts (met enige aanvulling) in een dergelijk topic op De Kantine:

Zijn gedachtegoed vind ik drie keer niks, maar de manier waarop hij de mensen achter zich wist te krijgen en zijn profilering als persoon waren politiek gezien erg interessant. Hij heeft de politiek gereanimeerd op het moment waarop zij leek te sterven in nietszeggende middenpartijen en saaie politici. Fortuyn verdiende het niet om te sterven.

Pff ja, die zogenaamde Pim-aanhangers met hun complottheorieën en schaamteloze meningen over zaken waar ze geen verstand van hebben, daar walg ik van.
Vrijheid van meningsuiting m'n reet, linkse mensen mogen van die lui met geen woord reppen over Fortuyn. Schandalig hoe de goede politicus Paul Rosenmöller bejegend is na de moord op Fortuyn, Rosenmöller heeft altijd inhoudelijk gereageerd op Fortuyn en hem daarbij volledig de les gelezen. Ook Melkert en Kok verdienden het niet afgeschilderd te worden als de moordenaars van Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 06-05-2003 @ 17:45:
hier ook niet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 23:40
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 06-05-2003 @ 20:11:
Mijn posts (met enige aanvulling) in een dergelijk topic op De Kantine:

Zijn gedachtegoed vind ik drie keer niks, maar de manier waarop hij de mensen achter zich wist te krijgen en zijn profilering als persoon waren politiek gezien erg interessant. Hij heeft de politiek gereanimeerd op het moment waarop zij leek te sterven in nietszeggende middenpartijen en saaie politici. Fortuyn verdiende het niet om te sterven.

Pff ja, die zogenaamde Pim-aanhangers met hun complottheorieën en schaamteloze meningen over zaken waar ze geen verstand van hebben, daar walg ik van.
Vrijheid van meningsuiting m'n reet, linkse mensen mogen van die lui met geen woord reppen over Fortuyn. Schandalig hoe de goede politicus Paul Rosenmöller bejegend is na de moord op Fortuyn, Rosenmöller heeft altijd inhoudelijk gereageerd op Fortuyn en hem daarbij volledig de les gelezen. Ook Melkert en Kok verdienden het niet afgeschilderd te worden als de moordenaars van Fortuyn.
Waarom is het zo vreemd om in een complottheorie te geloven?
Oud 07-05-2003, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 07-05-2003 @ 00:40:
Waarom is het zo vreemd om in een complottheorie te geloven?
Geloof je nu werkelijk dat de linkse partijen a. Volkert van der G. ingehuurd hebben om Pim Fortuyn te vermoorden of b. dat de linkse politici gewild hebben dat Pim Fortuyn vermoord werd of c. dat linkse politici Volkert van der G. aangezet hebben tot zijn daad? Pim Fortuyn heeft zelf net zo goed gedemoniseerd, en dat vond hij zelf geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:10
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-05-2003 @ 11:03:
Geloof je nu werkelijk dat de linkse partijen a. Volkert van der G. ingehuurd hebben om Pim Fortuyn te vermoorden of b. dat de linkse politici gewild hebben dat Pim Fortuyn vermoord werd of c. dat linkse politici Volkert van der G. aangezet hebben tot zijn daad? Pim Fortuyn heeft zelf net zo goed gedemoniseerd, en dat vond hij zelf geen probleem.
Als iedereen nou eens wat beter zou lezen wat ik hier neerzet... Ik heb het toch niet over een complottheorie inzake Nederlandse politici. Ik heb het gewoon over een complot. Maar er zullen absoluut een aantal politici zijn die een aantal dingen inzake Fortuyns beveiling per ongeluk expres over het hoofd hebben gezien en meer van dien aard. Daar kun je donder op zeggen.
Oud 07-05-2003, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 07-05-2003 @ 11:10:
Als iedereen nou eens wat beter zou lezen wat ik hier neerzet... Ik heb het toch niet over een complottheorie inzake Nederlandse politici. Ik heb het gewoon over een complot. Maar er zullen absoluut een aantal politici zijn die een aantal dingen inzake Fortuyns beveiling per ongeluk expres over het hoofd hebben gezien en meer van dien aard. Daar kun je donder op zeggen.
Dan heb je het dus toch over Nederlandse politici, ik kan me niet voorstellen dat politici Pim Fortuyn dood wilden hebben of expres zijn beveiliging verwaarloosd hebben. Je moet harde bewijzen hebben om met dergelijke misselijkmakende en beschadigende beweringen te komen.
En je had het toch over een complot? Zegt de Al Quaeda-theorie je iets? Ik gaf overigens voorbeelden van de complottheorieën waar die die-hard Fortuynaanhangers in geloven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 10:43
Dominique24!
Dominique24! is offline
Ze zijn Pim´s dood wel heel erg commercieel aan het uitbuiten, de boeken over Pim vliegen je om de oren.
´Uit het oog, uit het hart´ geldt voor mij niet, maar daar heb ik geen vlaggen voor nodig.

Een Pimfan
Oud 07-05-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 07-05-2003 @ 11:43:
Ze zijn Pim´s dood wel heel erg commercieel aan het uitbuiten, de boeken over Pim vliegen je om de oren.
´Uit het oog, uit het hart´ geldt voor mij niet, maar daar heb ik geen vlaggen voor nodig.

Een Pimfan
De een z'n dood is de ander z'n brood.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:11
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-05-2003 @ 11:36:
Dan heb je het dus toch over Nederlandse politici, ik kan me niet voorstellen dat politici Pim Fortuyn dood wilden hebben of expres zijn beveiliging verwaarloosd hebben. Je moet harde bewijzen hebben om met dergelijke misselijkmakende en beschadigende beweringen te komen.
En je had het toch over een complot? Zegt de Al Quaeda-theorie je iets? Ik gaf overigens voorbeelden van de complottheorieën waar die die-hard Fortuynaanhangers in geloven.
Dat er een aantal mensen zijn die het op hun beloop lieten wat betreft de beveiliging van Pim Fortuyn, vind ik niet vallen onder een complot. Ze waren Fortuyn in Den Haag liever kwijt dan rijk.
Oud 07-05-2003, 13:14
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 07-05-2003 @ 14:11:
Dat er een aantal mensen zijn die het op hun beloop lieten wat betreft de beveiliging van Pim Fortuyn, vind ik niet vallen onder een complot. Ze waren Fortuyn in Den Haag liever kwijt dan rijk.
Tja, achteraf praten is natuurlijk altijd het makkelijkste...
Oud 07-05-2003, 13:34
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 07-05-2003 @ 14:14:
Tja, achteraf praten is natuurlijk altijd het makkelijkste...
Vooral voor die lui in Den Haag.
Reageren

Regels voor berichten