Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-05-2003 @ 20:22:
Ik moet helemaal niks
Laat die zogenaamde god zich dan maar eens zien dan zal ik spontaan naar hem luisteren en doen wat hij zegt.
dan zou ik nog niet voor hem buigen
Advertentie
Oud 21-05-2003, 15:21
Acire
Acire is offline
Citaat:
supermarrie schreef op 11-05-2003 @ 14:53:
Moet je zeker doen, tis echt heel tof!!
flevosite
Ja, echt wel!
EO-jongerendag heb ik ook superzin in!

discusseer lekker verder....lekker onboeiend sjonguh hee!
Oud 21-05-2003, 16:53
Meartje
Meartje is offline
Wat houd jullie van het christendom af, waarom wil je er niks over weten...tis een vraag
Oud 21-05-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
jesusfreak schreef op 21-05-2003 @ 17:53:
Wat houd jullie van het christendom af, waarom wil je er niks over weten...tis een vraag
Ik ben een zwaar gelovige Rooms-Katholiek geweest als je het wilt weten. Ik ben er achter gekomen dat het geen geloof voor mij was, ik ben het met veel te veel dingen oneens en 'God' betekent nu voor mij niets meer, er is teveel gebeurd.
Nu geloof ik nog wel, maar in totaal andere dingen en ik heb geen behoefte meer om ooit nog naar het Christendom terug te keren.
Oud 21-05-2003, 18:34
Verwijderd
ik kom hier btje toevallig aangesurfd en heb even de eerste 3 pagina's ongeveer (of was t nou 2?) van deze absoluut 'zinloze' discussie gelezen. (als hij in de 5 volgende nog wel interessant is geworden moet je het even zeggen!!!) ik ben zelf ook zo ongeveer christen maar ben absoluut van mening dat dit niet de manier is om een discussie over geloven te beginnen. ik discussieers wel vaker over geloof ed. maar dat doe ik alleen als mensen daar ook echt open voor staan.
ook vind ik dat de christenen hier zich lang niet altijd opstellen als christen. maar dat is natuurlijk mijn mening.
in ieder gevalwil ik hierbij iedereen uitnodigen om ene keer via mail of msn wel een beetje normale discussie over geloven ed, te hebben!!! want op zo'n forum krijg je alleen maar korte berichtjes ed wat heel moeilijk discussieren is!!!
ooh ja en over de evolutie theorie mag ja natuurlijk ook altijd met mij proberen te discussieren!al moet ik wle zeggen dat ik vooral vanaf mijn creationistische kant ben ingelicht. (hmmz lkkre zin)
heej mzzls

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 18:55.
Oud 21-05-2003, 18:49
Shade
Shade is offline
ja ik vond het wel interresant tot iemand ineens over iets heel anders begon en et een beetje uit de hand liep

Maar ik geloof niet maar kvindt et wel leuk om over te discuseren
Oud 21-05-2003, 19:09
Verwijderd
nou ik heb niet heel veel mensne iets zinnigs zien zeggen, net zo min als dat ik dat nu doe. het is niet interessanter geworden ofzow na pagina 3. alleen die 1 of andere christelijke 16 jarige mannelijk babbalebox die Jesusfreak enigszins terecht wees kwam naar mijn mening redelijk in de buurt. alleen vraga k me ff af wat hij precies bedoelt met: maar het creationisme sluit het evolutionisme niet uit? kan je me dat misschien even vertellen? alvast bedankt
Oud 21-05-2003, 19:49
kwebbelmutsje
kwebbelmutsje is offline
Ik ben dan niet het 17 jarige mannelijke babbelgeval, maar ik ben het er wel mee eens dat het creationisme de evolutietheorie niet uitsluit. Veel mensen denken dat, als je in het creationisme gelooft (dat God de wereld heeft geschapen), je dan automatisch niet in de evolutietheorie gelooft. Maar waarom zouden deze twee elkaar uitsluiten. Ik denk dat God gebruik heeft gemaakt van de evolutie om de aarde te scheppen. Zo is de evolutietheorie dus waar, maar is het tegelijkertijd wel God die alles in werking heeft gezet. Net zoals dat christenen geloven dat God dingen laat groeien bijv. plantjes (dat doet ie dmv het gebruiken van zon en licht en regen, daar kun je het mee vergelijken, denk ik). Dus, maar ik weet niet of anderen hier ook zo over denken......
Oud 22-05-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
ik weet er genoeg van, heb een christelijke achtergrond, dus daa gaat het niet om, ik vind het gewoon een verschrikkelijke vervelend en hypocriet iets
ik zie het het liefst zo snel mogelijk uitsterven
Oud 22-05-2003, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Ik wil er best dingen over weten, ik weet er ook genoeg over, maar het zal voor mij nooit meer zijn dan het oude Germaanse geloof, of de islam, of het boeddhisme. Ik zie geloven als iets voor zwakke mensen, mensen die niet kunnen leven met het feit dat er geen verklaring zal zijn, mensen die niet kunnen leven met het feit dat er geen doel is, geen leven na de dood, geen persoon die er altijd voor je zal zijn. Ik ben niet zo, en daar ben ik trots op.
Oud 22-05-2003, 15:23
Verwijderd
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens... geloven hoeft niet voor zwakke mensen te zijn, als je ziet wat mensen doorstaan voor hun geloof en na alle kommer en kwel nog steeds geloven, vind ik dat erg bewonderenswaardig. En tegenwoordig moet je al sterk staan als je nog in iets gelooft, want je wordt aan alle kanten uitgelachen...
Maar jij hoopt dus zelfs niet dat er leven na de dood is? Jij vindt het best dat, als je morgen bij wijze van een ongeluk krijgt het helemaal, voorgoed gedaan is? Wauw...
Oud 22-05-2003, 18:28
Verwijderd
ik vind zeker nie da geloven voor zwakke mensen is. ik denk juist dat je heel sterk moet zijn om nog te geloven (zoals mutant dat ook zeg). je houd t eg niet uit andersm, of je moet helemaal beschermt en afgeschermt van de 'buitenwereld' opgevoed worden. je moet sterk in je schoenen staan wil je alle 'discussies doorkomen (zie maar in deze topic!!!) en verleidingen weerstaan. ik denk dat je t misschien wel kunt omdraaie. er zijn genoeg mensen die te zwak zijn om te gloven. ze kunne alle dingen van buiten af niet aan en bezwijken uiteindelijk voor de druk van wat het mooie leventje lijkt.....
maar kwebbelmutsje, wat valt er nog te scheppen als je in evolutie gelooft? of geloof je in gedeeltelijke evolutie. ik geloof wle in micro evolutie maar niet in macroevolutie. k bedoel t kan natuurlijk ook nooit dat r in 'de ark' zoveel dieren soorten zaten als er nu zijn...
Oud 22-05-2003, 18:43
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 21-04-2003 @ 18:24:
Ja, die worden steeds zeldzamer. En hoe komt dat? Door de manier waarop het geloof verkondigd wordt. Bij het lezen van deze topic, weet ik zeker dat mensen eerder hun rug naar het geloof toe zullen keren, in plaats van het te omarmen.
je wordt wel erg opwonden van zo te zien
Oud 22-05-2003, 19:47
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-05-2003 @ 16:23:
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens... geloven hoeft niet voor zwakke mensen te zijn, als je ziet wat mensen doorstaan voor hun geloof en na alle kommer en kwel nog steeds geloven, vind ik dat erg bewonderenswaardig. En tegenwoordig moet je al sterk staan als je nog in iets gelooft, want je wordt aan alle kanten uitgelachen...
Maar jij hoopt dus zelfs niet dat er leven na de dood is? Jij vindt het best dat, als je morgen bij wijze van een ongeluk krijgt het helemaal, voorgoed gedaan is? Wauw...
Dat vindt ik nou een van de raarste dingen van geloof
Al die kommer en kwel zoals je al zegt
God laat gewoon de hele 3e wereld honger lijden, oorlogen ontstaan (want 80% van alle oorlogen gaat om geloof DUS gods fout), hij laat iedereen lijden. EN NOG BLIJVEN ZE GELOVEN!
Tuurlijk doen we dat allemaal zelf maar als er echt een god was zou hij de mens wel wat slimmer laten zijn of er wat aan doen.

IK HEB EM NOG NIKS GOEDS ZIEN DOEN!

En die zelfmoord aanslagen enzo, ook allemaal vanwege geloof

Ik vond altijd dat geloof idd voor zwakkeren en niet zulke slimme mensen was.
Die mening is veranderd omdat ik veel aardige, slimme en intelligente mensen ken die ook geloven. Ik snap niet waarom en ze kunnen me ook niet overtuigen. Ik blijf geloof onzin vinden....

Als god zou bestaan zou die gewoon ff een keer het moeten laten zien, alles uitleggen en dan zijn alle geloof oorlogen over, iedereen gelooft en niks geen problemen meer
Maar nee....niks.....
Teveel gevraagt ofzo?

Echt ik snap niet waarom er nog mensen zijn die geloven.
Ik noem die mensen niet dom of zwak ofzo, maar ik vindt het wel onbegrijpelijk.
Oud 22-05-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 22-05-2003 @ 16:23:
*schudt hoofd* Ik hoop wél dat er leven na de dood is, ik hoop dat ik ongelijk heb. Als ik ergens bang van wordt, is het ophouden te bestaan. Maar ik weiger me daardoor te laten leiden, ik zal niet iets gaan geloven puur uit angst.

Ja ach, wat wegen mensen die je uitlachen nou op tegen zeker zijn dat er leven is na de dood, zeker zijn dat er iemand is die er altijd voor je zal zijn? *haalt schouders op*
Oud 22-05-2003, 19:59
Verwijderd
Ik heb het zelf ook nooit begrepen. Zelf ben ik zwaar gelovig (op meerdere gebieden) geweest en eigenlijk... waarom kan ik nu ook niet meer zeggen. Wat ik nu geloof vind ik veel redelijker.

Maar dat 'God' zich niet laat zien, daarom heet het ook geloven... anders zou het wel zekerweten ofzo heten denk ik .
Oud 22-05-2003, 20:05
Verwijderd
dit alles is te verklaren door liefde! klinkt waarschijnlijk helemaal gaar en stom en dom en raar en zwak en dergelijke. maar omdat God ons zo liefheeft heeft hij ons een vrije wil en keuze gegeven. en daar gana wij blijkbaar verkeerd gebruik van make. die orrlogen heeft ook niet per se met geloof te maken, want als echt christen zou je ook gene oorlog moeten maken omdat iemand ergens anders over dnekt.
hoe kan t nou Gods fout zijn als wij een vrije wil hebben en ervoor kiezen om over gloof oorlog te voeren. die DUS van jou klopt gewoon niet.
ik denk dat jij m nix goed ziet doen, omdat jij 'iets goeds' heel anders vind dan ik. een nieuwe dag is al iets goeds
een groeiende plant is iets goed
elke dag eten voor ons is en zegen,
ma zo ervaar jij dat niet...en dan kan je dus alleen maar zeggen: in MIJN ogen doet hij niks goed, jij vindt dat. maar dat ligt niet zo zer aan God maar dsu meer aan jou....en das nie lullig bedoeld ofzow, maar khoop dat je snapt dat t dan wel zo is....
Oud 22-05-2003, 20:13
Shade
Shade is offline
ja hoor vrije wil
dan had ie die wil wel ff wat intelligenter mogen maken!
Als god zie je al voordat je die wil geeft dat we elkaar af gaan maken dus is het nog steeds zijn fout. En als ie het beste wil voor de mensheid kan ie toch wel ff langskomen?

Ok het heet geloven maar hoe kan je in zoiets geloven wat (vind ik dan....) zo overduidelijk niet kan en nep is....
Zoveel dingen zijn bewezen nep te zijn waar mensen vroeger ook in geloofden....

Leg mij nou eens uit wat jou maakt geloven mutant?...
Ik wil et echt weten...(niet onaardig bedoelt )
Oud 22-05-2003, 20:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
dreetje schreef op 22-05-2003 @ 21:05:
dit alles is te verklaren door liefde! klinkt waarschijnlijk helemaal gaar en stom en dom en raar en zwak en dergelijke. maar omdat God ons zo liefheeft heeft hij ons een vrije wil en keuze gegeven. en daar gana wij blijkbaar verkeerd gebruik van make. die orrlogen heeft ook niet per se met geloof te maken, want als echt christen zou je ook gene oorlog moeten maken omdat iemand ergens anders over dnekt.
hoe kan t nou Gods fout zijn als wij een vrije wil hebben en ervoor kiezen om over gloof oorlog te voeren. die DUS van jou klopt gewoon niet.
ik denk dat jij m nix goed ziet doen, omdat jij 'iets goeds' heel anders vind dan ik. een nieuwe dag is al iets goeds
een groeiende plant is iets goed
elke dag eten voor ons is en zegen,
ma zo ervaar jij dat niet...en dan kan je dus alleen maar zeggen: in MIJN ogen doet hij niks goed, jij vindt dat. maar dat ligt niet zo zer aan God maar dsu meer aan jou....en das nie lullig bedoeld ofzow, maar khoop dat je snapt dat t dan wel zo is....
Je eerste stuk is goed... maar dan vervalt je redenering.

Misschien is het gewoon een kwestie van toeval dat wij het hier zo goed hebben? Waarom hebben die mensen in Afrika niks, terwijl sommigen er zo lang voor bidden? Waarom helpt God ze niet even?
Oud 22-05-2003, 20:20
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-05-2003 @ 15:40:
Ik wil er best dingen over weten, ik weet er ook genoeg over, maar het zal voor mij nooit meer zijn dan het oude Germaanse geloof, of de islam, of het boeddhisme. Ik zie geloven als iets voor zwakke mensen, mensen die niet kunnen leven met het feit dat er geen verklaring zal zijn, mensen die niet kunnen leven met het feit dat er geen doel is, geen leven na de dood, geen persoon die er altijd voor je zal zijn. Ik ben niet zo, en daar ben ik trots op.
Hoe verklaar jij je bestaan?
Oud 22-05-2003, 20:23
Shade
Shade is offline
1 woord:
evolutie

en dan heb je hoe het ooit begonnen is
Ik zelf denk stoffen die elkaar opzochten en toen een levend iets gingen vormen toen de aarde nog een prutje was.
Dat na veeeele miljoenen jaren dus doorgevolueerd is

Geloof me: het kan

Maar ik weet et niet zeker en mischien is het wel anders gebeurt, maar ik ga niet zelf wat verzinnen of achter een groep aanlopen. Ik kom er of later achter of niet.
Oud 22-05-2003, 20:32
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 21:23:
1 woord:
evolutie

en dan heb je hoe het ooit begonnen is
Ik zelf denk stoffen die elkaar opzochten en toen een levend iets gingen vormen toen de aarde nog een prutje was.
Dat na veeeele miljoenen jaren dus doorgevolueerd is

Geloof me: het kan

Maar ik weet et niet zeker en mischien is het wel anders gebeurt, maar ik ga niet zelf wat verzinnen of achter een groep aanlopen. Ik kom er of later achter of niet.
Ja, dat begrijp ik, maar uit niets kan toch niet zomaar iets levents gaan vormen..of heb ik het verkeerd geleerd bij bio...? Hmm..Ik wist wel dat die kerel zat te l*llen!!
Oud 22-05-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 22-05-2003 @ 21:20:
Hoe verklaar jij je bestaan?
Mijn persoonlijke bestaan? Nou kijk, mijn ouders hadden sex, en toen...
Verder - tot er een aannemelijkere theorie is, ga ik met de evolutie theorie mee. Maar ik heb er geen problemen mee om dat niet zeker te weten.
-Nee, nou lieg ik. Ik heb er wel problemen mee, maar niet zo erg dat ik maar in het wilde weg onlogische theorieen ga geloven. Ik geloof niet heilig in de evolutietheorie, daar schort hier en daar nog wat aan. Het is in ieder geval geloofwaardiger als mensen die uit aarde zijn gemaakt...
Oud 22-05-2003, 20:35
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 19-04-2003 @ 17:25:
ja mensen...iedereen mag het weten...IK GELOOF IN GOD

If you see a change in me don't wonder
There's Someone in my life
And peace I can't describe
For I've been reborn
I've found a whole new life
And hope that I can't hide
For I've been reborn

Have you ever felt
A longing
A searching within your soul for something more
But you don't know what for
There's One who will reach across the distance
From the heavens to the earth
Because He loves you
He loves you

For I've been reborn
For I've been reborn
If you see a change in me

Have you ever felt
That something's missing within your soul
You want something more
But you don't know what for
There is only one you need
But you got to believe that He loves you
Enough to give His life

For I've been reborn
For I've been reborn
Jammer dat ik slecht ben in engels...
Oud 22-05-2003, 20:36
Shade
Shade is offline
hoezo niets?
weet je waar de aarde uit bestond toen ie net ontstond?
Heeel veel stoffen, gassen en andere troep

Dus ik denk dat dat door mixen en reacties vanzelf na lange tijd iets levends heeft gevormd, een soort 1 cellig iets ofzo en daarna miljoenen jaren evolutie

Maar het kan ook anders zijn......we just dont know
and some believe.....maar dat vindt ik dus onzin...
Oud 22-05-2003, 20:38
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-05-2003 @ 21:35:
Mijn persoonlijke bestaan? Nou kijk, mijn ouders hadden sex, en toen...
Verder - tot er een aannemelijkere theorie is, ga ik met de evolutie theorie mee. Maar ik heb er geen problemen mee om dat niet zeker te weten.
-Nee, nou lieg ik. Ik heb er wel problemen mee, maar niet zo erg dat ik maar in het wilde weg onlogische theorieen ga geloven. Ik geloof niet heilig in de evolutietheorie, daar schort hier en daar nog wat aan. Het is in ieder geval geloofwaardiger als mensen die uit aarde zijn gemaakt...
Jij bent wel grappig jij

Maar ehm..zover ik geleerd heb, is dat alles uit eencelligen is ontstaan en door mutaties enz (is moeilijk hoor..moet je ergens in geloven waar je eigenlijk niet in geloofd...moeilijk die schoolonderzoeken..) ...tot nu toe zijn gekomen. Maar verklaar mij dan hoe die eencellige is ontstaan. Want volgens de evolutie theorie bestaan toevallen niet.
Oud 22-05-2003, 20:40
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 21:36:

Maar het kan ook anders zijn......we just dont know
and some believe.....maar dat vindt ik dus onzin...
K zeg net dak slecht ben in engels...
Oud 22-05-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 22-05-2003 @ 21:38:
Jij bent wel grappig jij

Maar ehm..zover ik geleerd heb, is dat alles uit eencelligen is ontstaan en door mutaties enz (is moeilijk hoor..moet je ergens in geloven waar je eigenlijk niet in geloofd...moeilijk die schoolonderzoeken..) ...tot nu toe zijn gekomen. Maar verklaar mij dan hoe die eencellige is ontstaan. Want volgens de evolutie theorie bestaan toevallen niet.
Mja ok, je had dus al moleculen enzo, he? Die gaan binden, waardoor je vaste stoffen kreeg en vloeistoffen en gassen... en op een gegeven moment gingen ze binden tot eiwitten (ik geloof zuurstof en koolstof, maar dit is al lang geleden hoor ), en die eiwitten werden ingewikkelder tot ze uiteindelijk het eerste eencellige wezen waren.
Mja. Bacterieen zijn zo achterlijk klein, daar kun je je nog wel een keer van voorstellen dat ze zomaar ontstaan

Maar goed, dat weet ik ook niet zeker, hoor.
Oud 22-05-2003, 20:45
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
*K denk dak zo mijn bio boek erbij pak...*

Maar goed, das dus jouw keus, waar jij in geloofd. Maar wat ik eigenlijk niet zo leuk vind, is dat mensen anderen mensen voor zwak enz gaan noemen omdat ze ergens in geloven, wat hun WEL logisch lijkt, en wat voor hun wel meer betekent. Ik ben BLIJ dat ik ergens een houvast heb. Ik ben moslim, volgens mijn geloof, als je echt moslim bent, moet je erin geloven dat al het goede en het kwade van God (Allah) komt. En daar geloof ik dus ook in. Natuurlijk hou ik me niet aan alle regels...maar ga nu wel off doen..is niet de bedoeling
Oud 22-05-2003, 21:20
Shade
Shade is offline
enne die zelfmoord aanslagen?
Die moesten die terroristen toch ook van allah doen? Tenminste dat zeiden ze
Wat vind je daar dan van?
Oud 22-05-2003, 21:35
NVIP
NVIP is offline
Tuurlijk bestaat God, lieve broeders, wat is anders de zin van het leven?
Oud 22-05-2003, 21:40
Tjaslon
Tjaslon is offline
Tussendoor: het is al gezegd maar goed: de evolutie theorie verteld niets over hoe de eerste wezens zijn ontstaan vanuit het niets. De evolutie theorie verklaard hoe die zijn "veranderd" in complexere wezens.
Oud 22-05-2003, 21:40
Shade
Shade is offline
Citaat:
NVIP schreef op 22-05-2003 @ 22:35:
Tuurlijk bestaat God, lieve broeders, wat is anders de zin van het leven?
wat een domme opmerking!
kom op zeg kom met argumenten en geen ja want hoe komen we hier anders

God is gewoon een verzinsel omdat ze vroeger niet konden verklaren hoe we hier kwamen, raar genoeg is het geloof gebleven maar weet niemand meer hoe het nou precies zit omdat er allemaal andere verhalen zijn die steeds elkaar tegenspreken.

Zoveel geloven waarom dan juist deze?

Wat laat je trouwens denken dat MET god het leven wel zin heeft!?
Ik geloof niet in em, hij heeft zich nog noooit laten zien, en hij doet geen ene flikker aan alle problemen op aarde.
Hoe kan je in zoiets geloven? Ik snap et echt niet....

Niet beledigend tegen gelovigen bedoelt want ik heb een paar vrienden die gelovig zijn en afgezien van hun geloof vindt ik ze heel normaal.
Oud 22-05-2003, 21:41
Shade
Shade is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 22-05-2003 @ 22:40:
Tussendoor: het is al gezegd maar goed: de evolutie theorie verteld niets over hoe de eerste wezens zijn ontstaan vanuit het niets. De evolutie theorie verklaard hoe die zijn "veranderd" in complexere wezens.
Weet ik daarom zei ik ook dat is wat IK denk
Oud 22-05-2003, 21:51
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 22:40:
wat een domme opmerking!
kom op zeg kom met argumenten en geen ja want hoe komen we hier anders

God is gewoon een verzinsel omdat ze vroeger niet konden verklaren hoe we hier kwamen, raar genoeg is het geloof gebleven maar weet niemand meer hoe het nou precies zit omdat er allemaal andere verhalen zijn die steeds elkaar tegenspreken.

Zoveel geloven waarom dan juist deze?

Wat laat je trouwens denken dat MET god het leven wel zin heeft!?
Ik geloof niet in em, hij heeft zich nog noooit laten zien, en hij doet geen ene flikker aan alle problemen op aarde.
Hoe kan je in zoiets geloven? Ik snap et echt niet....

Niet beledigend tegen gelovigen bedoelt want ik heb een paar vrienden die gelovig zijn en afgezien van hun geloof vindt ik ze heel normaal.
Het is niet de taak van God om alle problemen op aarde te verhelpen. De problemen zijn onstaan door ongelovigen, ( of geen goede gelovigen) die vol zijn van hebzucht, gierigheid enz.
Het is de taak van de onderdrukten om zich te distancieren van dit alles en het goede te doen.

Voor een gelovig mens heeft het leven zin, omdat hij niet zal sterven en eeuwige gelukkigheid zal bereiken.
Kun je mij vertellen wat het zin van het leven is voor een ongelovige? Feesten? Genotszaken? Vertel het me maar.
Er bestaan verschillende religies maar in de kern geven ze allemaal dezelfde boodschap en gaat over dezelfde God.
Oud 22-05-2003, 22:01
Shade
Shade is offline
OMG WAT BEN JIJ NAIEF EN OUDERWETS!!!!!!
Zeker SGP gestemd!?

Geloof je zelf wat je zegt!?
Jij beweert dus dat mensen zoals ik de oorzaak zijn!?
WORDT FF WAKKER!
Wat was de oorzaak van de 2e wereld oorlog? Geloof!
Van veeeeleen anderen oorlogen? Geloof!
Steeds het ene geloof tegen het ander.
Wat doen die terroristen? Die vermoorden duizenden mensen voor hun Geloof!

Mensen die niet in god geloven hebben evenveel zin om te leven.
Jullie zitten te bidden naar iemand die volgens jullie zou bestaan maar waar GEEN ENKEL bewijs is. Wel zijn een heleboel dingen die ook zouden bestaan bewezen dat ze niet bestonden.
Geloof is iets verzinnen omdat je het niet kan verklaren.

Jij zegt dat de zin van het leven voor christenen is DOODGAAN, want dan ga je toch naar de hemel. Dus je leeft om dood te gaan.
De meeste mensen (ook veel gelovigen) leven om te genieten van het leven. Er hoeft helemaal geen doel te zijn.

Omdat jij niet weet wat er na de dood gebeurt geloof je gewoon maar wat je het best lijkt en wat je geloof dus zegt. Eeuwige gelukkigheid.....laat me niet lachen.

Er bestaan idd vele religies en het gaat allemaal over EEN god maar wel een god met hele andere principes!
Denk maar eens aan grieks goden? Dieren goden? Totem goden? Heilige geesten?
Er zijn zoveel religies dat er wel heel veel iig niet kloppen. En ik denk dat er geen een klopt.

Als god zou willen dat iedereen in em geloofde zou hij niet veel moeite hoeven doen. Maar waarom gebeurt dat dan niet?
Oud 22-05-2003, 22:06
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
NVIP schreef op 22-05-2003 @ 22:51:
Het is ... dezelfde God.
Het nut van iemand die niet geloofd? Echt absoluut niets, het leven van iemand is wat die ook doet nutteloos. Aangezien er geen goddelijke maatstaaf is om je "nut" te meten.
Waar de ongelovigen deze nutteloosheid erkennen, verstoppen de gelovigen zich achter hun religie. Waar natuurlijk niets mis mee is (sterker nog: ik ben jaloers op hun goddelijke naïviteit!! ) Maar vergeet niet: Hoe fijn/leuk/veilig een idee/gedachte/theorie is zegt echt absoluut niets over de waarheid van dit idee

x2_Shade, godsdienst is geen oorzaak in een oorlog, het is een middel.

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 22:16.
Oud 22-05-2003, 22:08
Shade
Shade is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 22-05-2003 @ 23:06:
Het nut van iemand die niet geloofd? Echt absoluut niets, het leven van iemand is wat die ook doet nutteloos. Aangezien er geen goddelijke maatstaaf is om je “nut” te meten.
Waar de ongelovigen deze nutteloosheid erkennen, verstoppen de gelovigen zich achter hun religie. Waar natuurlijk niets mis mee is (sterker nog: ik ben jaloers op hun goddelijke naïviteit!! )Het zijn de ongelofelijke die het erkennen, de gelovigen die zich verschuilen achter hun religie, waar niets mis mee is. Maar vergeet niet: Hoe fijn/leuk/veilig een idee/gedachte/theorie is zegt echt absoluut niets over de waarheid van dit idee

x2_Shade, godsdienst is geen oorzaak in een oorlog, het is een middel.
Helemaal mee eens
en wat je zegt: naïviteit. Ik geloofde vroeger ook in veel dingen; god, sinterklaas, kerstman enz
Dat was heerlijk, maar zie nou gewoon in dat je niet weet hoe het zit en dat al die verhalen verouderd en alleen op verzinsels en meningen gebaseerd zijn
Oud 22-05-2003, 22:21
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 23:01:
OMG WAT BEN JIJ NAIEF EN OUDERWETS!!!!!!
Zeker SGP gestemd!?

Geloof je zelf wat je zegt!?
Jij beweert dus dat mensen zoals ik de oorzaak zijn!?
WORDT FF WAKKER!
Wat was de oorzaak van de 2e wereld oorlog? Geloof!
Van veeeeleen anderen oorlogen? Geloof!
Steeds het ene geloof tegen het ander.
Wat doen die terroristen? Die vermoorden duizenden mensen voor hun Geloof!

Mensen die niet in god geloven hebben evenveel zin om te leven.
Jullie zitten te bidden naar iemand die volgens jullie zou bestaan maar waar GEEN ENKEL bewijs is. Wel zijn een heleboel dingen die ook zouden bestaan bewezen dat ze niet bestonden.
Geloof is iets verzinnen omdat je het niet kan verklaren.

Jij zegt dat de zin van het leven voor christenen is DOODGAAN, want dan ga je toch naar de hemel. Dus je leeft om dood te gaan.
De meeste mensen (ook veel gelovigen) leven om te genieten van het leven. Er hoeft helemaal geen doel te zijn.

Omdat jij niet weet wat er na de dood gebeurt geloof je gewoon maar wat je het best lijkt en wat je geloof dus zegt. Eeuwige gelukkigheid.....laat me niet lachen.

Er bestaan idd vele religies en het gaat allemaal over EEN god maar wel een god met hele andere principes!
Denk maar eens aan grieks goden? Dieren goden? Totem goden? Heilige geesten?
Er zijn zoveel religies dat er wel heel veel iig niet kloppen. En ik denk dat er geen een klopt.

Als god zou willen dat iedereen in em geloofde zou hij niet veel moeite hoeven doen. Maar waarom gebeurt dat dan niet?
Veel oorlogen gaan helaas over verschil in mening over religies en manier van geloven. Dat is zeer spijtig, maar hoeveel oorlogen vinden er wel niet in plaats voor zekerheid van welvaart en andere egoistische redenen.

Het heet niet voor niets 'geloven', ik kan me begrijpen dat voor sommige mensen alles tastbaar moet zijn. Ik geloof in iets dat alles verklaart.

Ik leef om te leven, niet om dood te gaan. Als jij denkt dat je leven doelloos is, begrijp ik niet waarom je nog leeft. Wat wil je nou eigenlijk in dit leven?
Oud 22-05-2003, 22:23
NVIP
NVIP is offline
Kijk, waarom zou ik niet geloven?
Mocht er geen God zijn, dan zou alles voor niets zijn geweest in dit leven.
Oud 22-05-2003, 22:28
Shade
Shade is offline
Citaat:
NVIP schreef op 22-05-2003 @ 23:21:
Veel oorlogen gaan helaas over verschil in mening over religies en manier van geloven. Dat is zeer spijtig, maar hoeveel oorlogen vinden er wel niet in plaats voor zekerheid van welvaart en andere egoistische redenen.

Het heet niet voor niets 'geloven', ik kan me begrijpen dat voor sommige mensen alles tastbaar moet zijn. Ik geloof in iets dat alles verklaart.

Ik leef om te leven, niet om dood te gaan. Als jij denkt dat je leven doelloos is, begrijp ik niet waarom je nog leeft. Wat wil je nou eigenlijk in dit leven?
Maar jij zegt dat alleen ongelovigen of niet goed gelovigen dat doen
Nou dan zal ik je wat vertellen: Bush is katholiek!
Het maakt niet uit of je wel of nie gelooft aan beide kanten heb je gewoon echoistische hufters die alleen maar macht, geld en land willen.

Ik leef dus ook om te leven! Om gelukkig te worden, ervaringen op te doen en leuke dingen mee te maken. Ik zeg niet dat er niks na de dood is maar ik geloof niet in zoiets simpels als "de hemel". Dat vind ik zooo naief.....

Maar geloof je nou echt in dat "sprookje" van eeuwige gelukkigheid!?
Ik ben juist heel benieuwd wat er na de dood gebeurt.
Ik denk niks, zoals een dromeloze slaap. Maar ik hoop iets beters dan dat.
Maar ik wil graag nog zeker 65 jaar wachten voordat ik dat meemaak.
Oud 22-05-2003, 22:31
Shade
Shade is offline
Citaat:
NVIP schreef op 22-05-2003 @ 23:23:
Kijk, waarom zou ik niet geloven?
Mocht er geen God zijn, dan zou alles voor niets zijn geweest in dit leven.
Kijk waarom zou je WEL geloven?
Jij gelooft in iets dat 2000 duizend jaar geleden begonnen is en een nog langere geschiedenis heeft. Er zijn zoveel verschillende verhalen over het christendom die elkaar tegenspreken.

En waarom zou zonder god alles voor niets zijn in dit leven?
Ik leef ook zonder god en ik ben gelukkig joh! En dat allemaal zonder te bidden, naar de kerk te gaan en dat soort dingen.
Dat god niet bestaat hoeft trouwens niet meteen te betekenen dat er niks na de dood is.

Of er nou een god is of niet...je leeft toch gelukkig? En zo niet waarom doet god er niks aan? En waarom helpt ie al die mensen die lijden niet? En waarom straft ie al die mensen die slecht zijn niet? En waarom laat ie zichzelf niet gewoon is duidelijk zien zodat iedereen overtuigt is?

Lost een hoop oorlogen en andere dingen op
Oud 22-05-2003, 22:41
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 23:28:
Maar jij zegt dat alleen ongelovigen of niet goed gelovigen dat doen
Nou dan zal ik je wat vertellen: Bush is katholiek!
Het maakt niet uit of je wel of nie gelooft aan beide kanten heb je gewoon echoistische hufters die alleen maar macht, geld en land willen.

Ik leef dus ook om te leven! Om gelukkig te worden, ervaringen op te doen en leuke dingen mee te maken. Ik zeg niet dat er niks na de dood is maar ik geloof niet in zoiets simpels als "de hemel". Dat vind ik zooo naief.....

Maar geloof je nou echt in dat "sprookje" van eeuwige gelukkigheid!?
Ik ben juist heel benieuwd wat er na de dood gebeurt.
Ik denk niks, zoals een dromeloze slaap. Maar ik hoop iets beters dan dat.
Maar ik wil graag nog zeker 65 jaar wachten voordat ik dat meemaak.
Wat heeft het katholiek zijn van Bush te maken met een goed gelovige? Ik heb zeer mijn twijfels over Bush.

In hetgene dat jij hoopt, daar geloof ik in. In iets moois. Een natuurlijke dood lijkt mij ook heel normaal hoor.
Oud 22-05-2003, 22:46
Shade
Shade is offline
Citaat:
NVIP schreef op 22-05-2003 @ 23:41:
Wat heeft het katholiek zijn van Bush te maken met een goed gelovige? Ik heb zeer mijn twijfels over Bush.

In hetgene dat jij hoopt, daar geloof ik in. In iets moois. Een natuurlijke dood lijkt mij ook heel normaal hoor.
Omdat jij zei dat alleen ongelovigen en fout gelovigen die oorlogen maakten! Maar elk geloof maakt oorlog! Ook ongelovigen! We zijn allemaal mensen. En je hebt slechterikken en goeierikken. (Qua hebzucht en machtslust enzo dan ff makkelijk uitgedrukt)

Nou geloof ik ondanks dat ik je ouderwets en naief vind dat je een goeierik bent. Maar dat ben ik ook. Ik ben tegen oorlogen en milieu vervuiling en hebzucht. Maar ik geloof echt niet in een verzinsel van een van die veeeleen goden.

Maar je gelooft erin omdat je geloof dat ook doet. Maar vorm nou es je eigen mening.....loop niet achter een geloof aan.
Waarom zou god willen dat mensen zoveel leden in deze wereld. En dat er door hem zoveel oorlogen zouden zijn. (Dit alles ALS hij zou bestaan)
Want oorlogen gaan naast hebzucht en dictatoren nog meer over geloven.(Wat ik stom vind want ik vind het niet erg dat mensen geloven alleen wel onbegrijpelijk).
Oud 22-05-2003, 22:53
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 23:31:
Kijk waarom zou je WEL geloven?
Jij gelooft in iets dat 2000 duizend jaar geleden begonnen is en een nog langere geschiedenis heeft. Er zijn zoveel verschillende verhalen over het christendom die elkaar tegenspreken.

En waarom zou zonder god alles voor niets zijn in dit leven?
Ik leef ook zonder god en ik ben gelukkig joh! En dat allemaal zonder te bidden, naar de kerk te gaan en dat soort dingen.
Dat god niet bestaat hoeft trouwens niet meteen te betekenen dat er niks na de dood is.

Of er nou een god is of niet...je leeft toch gelukkig? En zo niet waarom doet god er niks aan? En waarom helpt ie al die mensen die lijden niet? En waarom straft ie al die mensen die slecht zijn niet? En waarom laat ie zichzelf niet gewoon is duidelijk zien zodat iedereen overtuigt is?

Lost een hoop oorlogen en andere dingen op
Het lijkt me logisch dat er een geschiedenis over God moet zijn, voordat je er ik kan geloven.
Als het goed is worden de mensen die slecht zijn gestraft, alleen niet tijdens hun aardse leven.
Als God zich zou laten zien, zouden wij niet meer kunnen discussieren
Oud 22-05-2003, 23:01
Shade
Shade is offline
wat is belangerijker?
Geen grappige discussies meer
of
Geen veel onschuldige slachtoffers makende oorlogen en aanslagen meer?

Als god echt zou bestaan en dit allemaal toe zou laten zou ik hem echt een....................vinden.....
Moelijk om dit te zeggen zonder gelovigen te beledigen maar zo zie ik et nou eenmaal

Enne worden alle ongelovigen ook gestraft omdat ze niet geloofden volgens jou dan!?

Als ie me echt zou straffen later omdat ik em niet geloofde zou ik zeggen:
"Dan had je maar ff moeten bewijzen dat je er was slimbo! En denk eens aan al die onschuldige mensen die zooo lang geleden hebben zonder dat u er iets aan deed?
De enige die gestraft zou moeten zou jij zijn, omdat je er NIKS tegen doet."

Wat vindt jij daar nou van dat ie dat allemaal toe laat!?
En die terroristische aanslagen?
Oud 22-05-2003, 23:09
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 22-05-2003 @ 23:46:
Omdat jij zei dat alleen ongelovigen en fout gelovigen die oorlogen maakten! Maar elk geloof maakt oorlog! Ook ongelovigen! We zijn allemaal mensen. En je hebt slechterikken en goeierikken. (Qua hebzucht en machtslust enzo dan ff makkelijk uitgedrukt)

Nou geloof ik ondanks dat ik je ouderwets en naief vind dat je een goeierik bent. Maar dat ben ik ook. Ik ben tegen oorlogen en milieu vervuiling en hebzucht. Maar ik geloof echt niet in een verzinsel van een van die veeeleen goden.

Maar je gelooft erin omdat je geloof dat ook doet. Maar vorm nou es je eigen mening.....loop niet achter een geloof aan.
Waarom zou god willen dat mensen zoveel leden in deze wereld. En dat er door hem zoveel oorlogen zouden zijn. (Dit alles ALS hij zou bestaan)
Want oorlogen gaan naast hebzucht en dictatoren nog meer over geloven.(Wat ik stom vind want ik vind het niet erg dat mensen geloven alleen wel onbegrijpelijk).
Ik ben sinds korte tijd pas gelovig, ik was hiervoor een atheistische 'goederik'. En ik vind Dimmu Borgir best leuke muziek
Als iedereen het goede zou doen, zoals beschreven in de bijbel dan zou er heus niet zoveel leed zijn als nu. Dat sommige mensen moorden uit geloof kan ik ook niet begrijpen, gij zult immers niet doden. Als mensen denken dat ze voor hun geloof oorlogen moeten voeren om de anderen te overtuigen, dan hebben deze mensen het toch niet helemaal begrepen, dat het gaat om liefde, hoop en terechtwijzing op een vreedzame manier.
Daar kan God ook weinig aan doen dat deze mensen het zo opvatten.
Oud 22-05-2003, 23:15
Shade
Shade is offline
WEINIG!?
Hij komt ff naar beneden (of waar die dan ook vandaan komt)
en legt alles nog ff goed uit
Kleine moeite en veeeeeel GOEDE gevolgen

Als god idd gezegt zou hebben Gij zult niet doden, waarom doet hij er dan niks tegen?

Enne klinkt mischien een beetje rot maar:
Waarom ben je in "godsnaam" gelovig geworden!?
Ik d8 dat in deze tijd het eigenlijk onmogelijk was om nog gelovig te worden tenzij je zo wordt opgevoed.....met al die ellende in de wereld en geen enkel teken van god
Oud 22-05-2003, 23:18
NVIP
NVIP is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 00:01:
wat is belangerijker?
Geen grappige discussies meer
of
Geen veel onschuldige slachtoffers makende oorlogen en aanslagen meer?

Als god echt zou bestaan en dit allemaal toe zou laten zou ik hem echt een....................vinden.....
Moelijk om dit te zeggen zonder gelovigen te beledigen maar zo zie ik et nou eenmaal

Enne worden alle ongelovigen ook gestraft omdat ze niet geloofden volgens jou dan!?

Als ie me echt zou straffen later omdat ik em niet geloofde zou ik zeggen:
"Dan had je maar ff moeten bewijzen dat je er was slimbo! En denk eens aan al die onschuldige mensen die zooo lang geleden hebben zonder dat u er iets aan deed?
De enige die gestraft zou moeten zou jij zijn, omdat je er NIKS tegen doet."

Wat vindt jij daar nou van dat ie dat allemaal toe laat!?
En die terroristische aanslagen?
Over datgene dat jij zegt over wat hij allemaal toelaat, heb ik net gereageerd in dat andere stukje.
God staat boven ons, waarom zou hij zich moeten laten zien? Voor ongelovigen zoals jij? Het gaat hem immers om de pure mensen met een ongeveinsd geloof.
Ik neem aan dat ongelovigen gestraft worden, tenzij zij nooit iets van Hem hebben vernomen en toch het goede nastreven.
Oud 22-05-2003, 23:21
Shade
Shade is offline
ja hoor
ik wordt gestraft omdat ik niet in iets geloof waar geen enkel bewijs voor is
laat me niet lachen

Als dat zo was zou god een nog grotere hufter zijn dan de mens (ALS dat zo zou zijn he)
Hij staat boven ons....lekker aso...laat die mensen maar stikken ik sta toch boven ze
Hij kan niet van mij verlangen in iets te geloven waar geen bewijs van is en waar 90% van de mensheid anders over denkt

maar waarom ben je nou gelovig geworden!!?!??

Regels voor berichten