Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en nu ga ik naar school, hertentamen maken ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
kben vandaag rond half 1 thuisgekomen van de suprise. en ik had daar de hele avond niet geslapen met de nog emand, de anderen hielden het niet vol
![]() ![]() de suprise was zelf wel leuk, echt gezellig, maar het was heel erg moeilijk voor mij om het vol te houden niks van het snoep te eten. eerst at ik braaf 2 volkoren koekjes. toen niks meer. maar toen midden in de nacht( toen de anderen ook nog wakker waren) gingen we snoep eten, toen hile dik het niet meer vol en at ook mee. en kon het niet uit gooien,kben wel een half uur later naar de wc gegaan maar durfde het niet te doen, was bang dat iemand me zou horen. nu voelt het best****. (maar nu heb ik koude voetjes)
|
ernstige gevallen van anorexia en bolumia vind ik zielig (medelijden) om te zien. dat ze zover kunnen gaan om zich te verwoesten. die vel over been zijn. simpelweg een wandelend geraamte.
de mensen die het faken..die gewoon zéiken dat ze te dik zijn, en die gewoon willen hóren dat ze dun zijn, kan ik niet uitstaan. zo'n aanstellerij. 'oeh kijk die vetrollen nou eens! ik ben echt dik!' aldus een spijker... 'god mens, ga toch wat eten man! wees trots op wat je bent, probeer jezelf niet te veranderen. en JA JE BENT DIK..zo ben je nu tevreden?' argh..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ja ik ken heel goed het gevoel van vallen, denken te voelen dat er geen einde meer je maar afvragen waar het einde is, het moment dat je niet meer dieper lijkt kunnen te gaan steeds maar opnieuw merken dat je dus nog dieper kan en dat je ook maar steeds dieper gaat... ja van depressies weet ik wel wat maar zoals ik al eerder zei heb je eigenlijk helemaal geen controle over jezelf, je hebt het wel, want jij kan beslissen wat je eet en wanneer etc... maar een normaal leven leiden kan je niet en je hebt vast en zeker ook geen cotrole over je gevoelens en gedachte's... probeer iets anders te vinden, geloof me dat helpt ik hoop gewoon dat je op een gegeven moment het wel wilt dat hoop ik voor iedereen hier want jij beheers niet je leven, de anorexia beheerst je leven het klinkt misschien wel makkelijk wat ik nu allemaal zeg, maar ook ik weet dat het een tijd duurt om die dingen te beseffen, door te laten dringen en dan nog iets er mee doen, en zorgen dat het positief uit pakt ik ben blij dat je fijn vind om het te kunnen vertellen ik reageer ook graag met hoe ik er tegenaan kijk niet met de idee om je te overtuigen ofzo, want uiteindelijk zal je het allemaal zelf moeten doen!
||
![]() |
Citaat:
als je bloed met overgeven kan het zijn dat je maagwand beschadigd is ik heb het gezien bij mijn zus, voor ze het wist lag ze in het ziekenhuis aan een infuus met maagbeschermers... kwam door het vele overgeven probeer het echt te minderen...
|
Verwijderd
|
en het is ook slecht voor je keel, darmen,haren etceterrra bladieblaaa
@miss suus, je krijgt het niet zo snel hoor, dat je bloed gaat spugen etc, je bent toch nog niet zo lang bezig?! bloed spugen gebeurt volgens mij pas als je maag en alles echt ontstoken is en je gaatjes in je darmen krijgt ofzo?! en zo snel gebeurd dat niet.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je kan het beter voorkomen, toch?
||
Citaat:
mensen die echt anorexia hebben, zullen dat niet zo zeggen..lijkt me. zullen die dat niet met meer gevoel zeggen? ...
|
Verwijderd
|
Ik denk dat mensen met een ES die overgeven, wel weten hoe slecht dat is en wat er allemaal kan gebeuren. Het is best moeilijk om 'af te kicken' van het overgeven, omdat dat bij het ritueel hoort. Eerst zal idd besef moeten komen dat het niet nodig is, dat het slecht is etc. Maar dan ben je al zo veel verder, en kom daar eerst maar eens, dat heeft tijd nodig.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat meisje waar jij het over hebt, wou waarschijnlijk alleen maar horen dat ze mooi was en dun.
|
Verwijderd
|
Vond dit wel een mooi gedicht, verwoord de gevoelens goed.
(btw ergens gevonden op een site) Empty, Nothing inside I am clean and pure. The feeling of nothing a space inside is my friend. The growls of my stomach are only a reminder that I am clean. I am in control and I am happy. Days can go past and nothing can touch me because I have an empty place in which I can hide. In a moment I lose control like a hungry beast attacking its prey. Suddenly I notice what I’ve done And realise that I’ve again stuffed up and empty is no longer me. My friend has gone and so I cry And without realising what I’m doing I find myself doing anything to get empty back. As I vomit and vomit until my stomach hurts I cry. And in a fleeing moment of clarity as I cry I know I’m in this circle again. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is ofzo kweet dat het allemaal niet zo simpel is maar laat dat belletje eens wat harder rinkelen als je je zorgen om zoiets maakt
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(alleen vind ik dat je wel moet oppassen met wat je zegt, kweet niet hoe ik het uit moet leggen ) maar ik ga slapen doeg
||
Citaat:
Nogeens, alleen dan een andere formulering: Wat heeft zich voorgedaan dat je zo bezig bent met eten?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeveel mensen met 'echt anorexia' ken jij om haar mee te 'vergelijken'? En al ken je er honderd, iedereen is anders en bij iedereen uit een ziekte zich anders en iedereen gaat er anders mee om. Ik denk dat je heel erg uit moet kijken met zeggen dat iemand zich aanstelt. Zelfs als iemand nog geen eetstoornis heeft, hij/zij kan er altijd nog één ontwikkelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik pas toch wel een beetje op met wat ik zeg, want dingen komen heel snel anders over dan je bedoel enzo..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap dat het fijn is dat je er ergens over kunt praten, vandaar dat ik hem nog niet gesloten heb, maar het is niet de bedoeling dat mensen door een topic ergens mee beginnen of dat iets zich verergerd (in dit geval is dat 'ergens' en 'iets' dus een es). Dat lijkt me logisch. |
![]() |
||
Citaat:
kzou het wel jammer vinden, maar als dat idd zo is dan begrijp ik het volkomen en begrijp ik het en vind het beter dat ie dan gesloten zou worden
|
Verwijderd
|
Op zich heeft dit topic een paar functies eigenlijk; steun zoeken, je verhaal kwijt kunnen en om raad vragen. Maar ik denk ook wel dat als iemand hier iets leest, en al met dieetplannen in het hoofd zit, misschien wel het idee krijgt om te proberen weinig te eten of overgeven etc. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, maar je weet het niet. Ik kan me best wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig of wanhopig is en zo gaat lijnen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind vooral het laatste gedeelte van dit topic wel triggerend, zo van "ik heb dit en dat gegeten en ik voel me zo vet en..", maar ik lees het toch echt zelf, ik was vroeger ook verslaafd aan de "wat eet jij op een dag" topics ed.
![]() Ik denk dat het goed is als je je hart hier kan luchten, maar soms vind ik het een beetje op het randje. Al heb ik er niet echt een objectieve kijk op omdat ik zelf nog aardig eetgestoord ben en ALLES op de verkeerde manier op vat. Doodmoe word je ervan. En miss-suus: dat je nog geen bloed spuugt betekent niet dat je je lichaam niet naar de kloten helpt. De periode dat jij het hebt gedaan kan al fataal zijn, ken zelf een meisje van 17 die ongeveer net zo bezig was als jij nu, nog niet heel erg lang en die is er nu dus gewoon niet meer. Niemand wist dat ze een eetstoornis had, maar ze is gestikt in haar eigen kots. (sorry voor het taalgebruik) Ik weet niet of jij zo wilt eindigen? Het kan iedereen overkomen, en ik hoop dat je zo snel mogelijk inziet dat je op jouw manier nooit gelukkig kan worden en dat je sterk genoeg bent om je eetstoornis te overwinnen.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Sandpaper Tears schreef op 19-12-2003 @ 14:31:
[B]Ik vind vooral het laatste gedeelte van dit topic wel triggerend, zo van "ik heb dit en dat gegeten en ik voel me zo vet en..", maar ik lees het toch echt zelf, ik was vroeger ook verslaafd aan de "wat eet jij op een dag" topics ed. ![]() Ik denk dat het goed is als je je hart hier kan luchten, maar soms vind ik het een beetje op het randje. Al heb ik er niet echt een objectieve kijk op omdat ik zelf nog aardig eetgestoord ben en ALLES op de verkeerde manier op vat. Doodmoe word je ervan. Heb je gelijk aan, ik vind het zelf ook wel triggerend (dingen die ik zelf ook zeg). Maar we doen nu ook via de PM, dus maak jullie maar geen zorgen meer over de trigger-effecten ![]() |
![]() |
|
En miss-suus: dat je nog geen bloed spuugt betekent niet dat je je lichaam niet naar de kloten helpt. De periode dat jij het hebt gedaan kan al fataal zijn, ken zelf een meisje van 17 die ongeveer net zo bezig was als jij nu, nog niet heel erg lang en die is er nu dus gewoon niet meer. Niemand wist dat ze een eetstoornis had, maar ze is gestikt in haar eigen kots. (sorry voor het taalgebruik)
Ik weet niet of jij zo wilt eindigen? Het kan iedereen overkomen, en ik hoop dat je zo snel mogelijk inziet dat je op jouw manier nooit gelukkig kan worden en dat je sterk genoeg bent om je eetstoornis te overwinnen. [/B][/QUOTE] nee natuurlikw il ik niet zo eindigen. maar bedankt dat e me dit verteld hebt want ik ben hier best wel van geschrokken en heb 1x overgeven overwonnen omat ik bang was om erin te stikken. en ik bedank je ook dat je hoopt dat ik het snel genoeg inzie etc, ikv ind dit top thnx
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 |