Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2003, 14:34
Verwijderd
Hahaa

Weet je, het heeft allebei z'n nadelen, de een wat meer dan de ander. Heb geen zin om alles hier neer te kalken, weet je denk ik zelf ook wel. Maar denk idd ook niet dat de een erger dan de ander is..
Advertentie
Oud 16-12-2003, 14:47
miss-suus
miss-suus is offline
en toen was het stil
Oud 16-12-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Weet je, het heeft allebei z'n nadelen, de een wat meer dan de ander.
ja, de gevolgen van B.E.D. zijn minder dan die van an en bn (die best wel dichtbij elkaar liggen)

Citaat:
Maar denk idd ook niet dat de een erger dan de ander is..
inderdaad, als we ook nog eens onderscheid zouden maken met welke eetstoornis erger is, zou de hele situatie eetstoornis erger worden, omdat je dan die dingen krijgt zoals 'o heb je boulimia? maar dat is toch niet erg' etc
Oud 16-12-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 15:57:
ja, de gevolgen van B.E.D. zijn minder dan die van an en bn (die best wel dichtbij elkaar liggen)

inderdaad, als we ook nog eens onderscheid zouden maken met welke eetstoornis erger is, zou de hele situatie eetstoornis erger worden, omdat je dan die dingen krijgt zoals 'o heb je boulimia? maar dat is toch niet erg' etc
Precies, ben ik het volkomen mee eens..

en nu ga ik naar school, hertentamen maken
Oud 17-12-2003, 11:24
Verwijderd
En, hoe gaat het er nu mee?
(hehe dit is pas een echte stilte te noemen )
Oud 17-12-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 16-12-2003 @ 15:57:
Zou je denken? Ik denk dat het andere gevolgen zijn, maar dat ze niet per se minder erg hoeven te zijn.

Citaat:
Ik denk idd dat dat niet zoveel zin heeft, sowieso omdat ik denk dat het één niet erger is dan het ander. Het zijn verschillende dingen, maar dat maakt het één niet per se erger dan het ander, denk ik. (Bovendien ligt het ook erg aan de mate waarin je het hebt. Niet iedereen met een es is hetzelfde, net zo min als iedereen met anorexia dat is of iedereen met boulimia of iedereen met b.e.d..)
Oud 17-12-2003, 16:35
miss-suus
miss-suus is offline
kben vandaag rond half 1 thuisgekomen van de suprise. en ik had daar de hele avond niet geslapen met de nog emand, de anderen hielden het niet vol was wel lachen. maar nu ben ik echt zo vreselijk moe.kben eigenlijk net weer wakker omdat ik toen ik thuis kwam een film ging kijken maar in slaap viel hihi.

de suprise was zelf wel leuk, echt gezellig, maar het was heel erg moeilijk voor mij om het vol te houden niks van het snoep te eten. eerst at ik braaf 2 volkoren koekjes. toen niks meer. maar toen midden in de nacht( toen de anderen ook nog wakker waren) gingen we snoep eten, toen hile dik het niet meer vol en at ook mee. en kon het niet uit gooien,kben wel een half uur later naar de wc gegaan maar durfde het niet te doen, was bang dat iemand me zou horen. nu voelt het best****.

(maar nu heb ik koude voetjes)
Oud 17-12-2003, 16:54
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ernstige gevallen van anorexia en bolumia vind ik zielig (medelijden) om te zien. dat ze zover kunnen gaan om zich te verwoesten. die vel over been zijn. simpelweg een wandelend geraamte.

de mensen die het faken..die gewoon zéiken dat ze te dik zijn, en die gewoon willen hóren dat ze dun zijn, kan ik niet uitstaan. zo'n aanstellerij. 'oeh kijk die vetrollen nou eens! ik ben echt dik!' aldus een spijker...
'god mens, ga toch wat eten man! wees trots op wat je bent, probeer jezelf niet te veranderen. en JA JE BENT DIK..zo ben je nu tevreden?'

argh..
Oud 17-12-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-12-2003 @ 17:54:
ernstige gevallen van anorexia en bolumia vind ik zielig (medelijden) om te zien. dat ze zover kunnen gaan om zich te verwoesten. die vel over been zijn. simpelweg een wandelend geraamte.

de mensen die het faken..die gewoon zéiken dat ze te dik zijn, en die gewoon willen hóren dat ze dun zijn, kan ik niet uitstaan. zo'n aanstellerij. 'oeh kijk die vetrollen nou eens! ik ben echt dik!' aldus een spijker...
'god mens, ga toch wat eten man! wees trots op wat je bent, probeer jezelf niet te veranderen. en JA JE BENT DIK..zo ben je nu tevreden?'

argh..
Maar hoe weet je of iemand het echt heeft (iemand kan het ook minder ernstig hebben) of dat iemand het faked? In de ogen van anderen is iemand met anorexia niet dik, in de ogen van iemand met anorexia zelf wel. Een, zoals jij dat noemt, spijker, kan dus zeggen dat ze dik is en dat zelf ook echt vinden. Hoe weet jij tot welke 'groep' iemand behoort?
Oud 17-12-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-12-2003 @ 17:54:

argh..
Mja medelijden is ook niet nodig eigenlijk..Maar hoe weet je dan dat mensen het faken? Dat zijn dingen die je gewoon echt niet weet. Ook mensen die echt heel dun zijn vinden zichzelf soms ook te dik (dat heet anorexia ). En om nou bot te zeggen van ja je bent dik, tja das denk ik ook niet echt goed he.
Oud 17-12-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 17-12-2003 @ 17:35:
kben vandaag rond half 1 thuisgekomen van de suprise. en ik had daar de hele avond niet geslapen met de nog emand, de anderen hielden het niet vol was wel lachen. maar nu ben ik echt zo vreselijk moe.kben eigenlijk net weer wakker omdat ik toen ik thuis kwam een film ging kijken maar in slaap viel hihi.

de suprise was zelf wel leuk, echt gezellig, maar het was heel erg moeilijk voor mij om het vol te houden niks van het snoep te eten. eerst at ik braaf 2 volkoren koekjes. toen niks meer. maar toen midden in de nacht( toen de anderen ook nog wakker waren) gingen we snoep eten, toen hile dik het niet meer vol en at ook mee. en kon het niet uit gooien,kben wel een half uur later naar de wc gegaan maar durfde het niet te doen, was bang dat iemand me zou horen. nu voelt het best****.

(maar nu heb ik koude voetjes)
Fijn dat het zo leuk was ..En weet je, zo erg is het niet dat je snoep hebt gehad, moet soms ook kunnen toch? Je moet je echt niet schuldig voelen hierom, is niet nodig joh.
Oud 17-12-2003, 17:50
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 15-12-2003 @ 19:47:
Ja ik weet dat ik het voor mn 15e niet had, en hoe het toen was weet ik eigenlijk niet eens meer. Verder heb ik last van depressies, ken je het gevoel dat je valt en denkt niet meer op te houden met vallen..zo voel ik mij vaak.

Je hebt helemaal gelijk dat het mijn houvast is, het is de stabiele factor in mijn wereld, het enige waar ik de controle over kan houden. En dat is erg belangrijk voor me. En ik weet ook heel goed dat het zo niet lang meer door kan gaan, maar goed zoals ik eerder al zei, ik wil het gewoon nog niet kwijt.

Ik vind het echt ontzettend super van je, dat je steeds zo reageert. Is wel fijn om een keer alles kwijt te kunnen aan een objectief persoon.

[SIZE=1]en nu ga ik even de tien kijken en dan slapen /SIZE]
probeer het je te herinneren, is echt belangrijk!
en ja ik ken heel goed het gevoel van vallen, denken te voelen dat er geen einde meer je maar afvragen waar het einde is, het moment dat je niet meer dieper lijkt kunnen te gaan
steeds maar opnieuw merken dat je dus nog dieper kan en dat je ook maar steeds dieper gaat... ja van depressies weet ik wel wat

maar zoals ik al eerder zei heb je eigenlijk helemaal geen controle over jezelf, je hebt het wel, want jij kan beslissen wat je eet en wanneer etc... maar een normaal leven leiden kan je niet en je hebt vast en zeker ook geen cotrole over je gevoelens en gedachte's...
probeer iets anders te vinden, geloof me dat helpt
ik hoop gewoon dat je op een gegeven moment het wel wilt dat hoop ik voor iedereen hier
want jij beheers niet je leven, de anorexia beheerst je leven

het klinkt misschien wel makkelijk wat ik nu allemaal zeg, maar ook ik weet dat het een tijd duurt om die dingen te beseffen, door te laten dringen en dan nog iets er mee doen, en zorgen dat het positief uit pakt

ik ben blij dat je fijn vind om het te kunnen vertellen
ik reageer ook graag met hoe ik er tegenaan kijk
niet met de idee om je te overtuigen ofzo, want uiteindelijk zal je het allemaal zelf moeten doen!
Oud 17-12-2003, 17:54
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 16-12-2003 @ 11:53:
maar eerlijk gezegd ik heb er (nog) geen last van. Kben bang dat ik door het vele overgeven binnekort dat als ik dan weer overgeef ga bloeden. dan weet ik niet wat ik moet doen eerlik gezegd.
overgeven is niet alleen slecht voor je maag, maar ook je tanden je keel etc...
als je bloed met overgeven kan het zijn dat je maagwand beschadigd is
ik heb het gezien bij mijn zus, voor ze het wist lag ze in het ziekenhuis aan een infuus met maagbeschermers... kwam door het vele overgeven
probeer het echt te minderen...
Oud 17-12-2003, 18:26
Verwijderd
en het is ook slecht voor je keel, darmen,haren etceterrra bladieblaaa

@miss suus, je krijgt het niet zo snel hoor, dat je bloed gaat spugen etc, je bent toch nog niet zo lang bezig?!
bloed spugen gebeurt volgens mij pas als je maag en alles echt ontstoken is en je gaatjes in je darmen krijgt ofzo?! en zo snel gebeurd dat niet..
Oud 17-12-2003, 18:29
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
poorleno schreef op 17-12-2003 @ 18:26:
en het is ook slecht voor je keel, darmen,haren etceterrra bladieblaaa

@miss suus, je krijgt het niet zo snel hoor, dat je bloed gaat spugen etc, je bent toch nog niet zo lang bezig?!
bloed spugen gebeurt volgens mij pas als je maag en alles echt ontstoken is en je gaatjes in je darmen krijgt ofzo?! en zo snel gebeurd dat niet..
nee daar ben ik mee eens je krijgt het niet zo snel, maar het is natuurlijk wel zo dat je nooit weet wanneer
je kan het beter voorkomen, toch?
Oud 17-12-2003, 18:37
Verwijderd
dat is waar, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan
Oud 17-12-2003, 18:39
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
poorleno schreef op 17-12-2003 @ 18:37:
dat is waar, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan
ja ind dat is waar
als je maar de consequencies realizeer
Oud 17-12-2003, 18:42
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-12-2003 @ 18:05:
Maar hoe weet je of iemand het echt heeft (iemand kan het ook minder ernstig hebben) of dat iemand het faked? In de ogen van anderen is iemand met anorexia niet dik, in de ogen van iemand met anorexia zelf wel. Een, zoals jij dat noemt, spijker, kan dus zeggen dat ze dik is en dat zelf ook echt vinden. Hoe weet jij tot welke 'groep' iemand behoort?
de manier waarop iemand het zegt, zegt al genoeg (voor mij). voorbeeldje : zo'n doos die in groep 8 vrij populair was, zanikte altijd met een aandachtnodig stemmetje : 'oeh kijk mij! zie je dat? die vetkwab!' ....terwijl ze totaal geen grammetje vet aan dr hele lijf had zitten. maar dat niet alleen. haar manier van doen enz. spreekte al boekdelen dat ze geen anorexia heeft.
mensen die echt anorexia hebben, zullen dat niet zo zeggen..lijkt me. zullen die dat niet met meer gevoel zeggen? ...
Oud 17-12-2003, 18:58
Verwijderd
Ik denk dat mensen met een ES die overgeven, wel weten hoe slecht dat is en wat er allemaal kan gebeuren. Het is best moeilijk om 'af te kicken' van het overgeven, omdat dat bij het ritueel hoort. Eerst zal idd besef moeten komen dat het niet nodig is, dat het slecht is etc. Maar dan ben je al zo veel verder, en kom daar eerst maar eens, dat heeft tijd nodig.
Oud 17-12-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 17-12-2003 @ 19:58:
Ik denk dat mensen met een ES die overgeven, wel weten hoe slecht dat is en wat er allemaal kan gebeuren. Het is best moeilijk om 'af te kicken' van het overgeven, omdat dat bij het ritueel hoort. Eerst zal idd besef moeten komen dat het niet nodig is, dat het slecht is etc. Maar dan ben je al zo veel verder, en kom daar eerst maar eens, dat heeft tijd nodig.
ja inderdaad, en dat afkicken is moeilijk ja, want je raakt er al meer verslaafd aan en het geeft je ook een 'kick' als je het gedaan hebt en meestal wil je dat gevoel niet verliezen, ondanks dat je weet wat de gevolgen zijn.
Oud 17-12-2003, 19:10
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-12-2003 @ 19:42:
de manier waarop iemand het zegt, zegt al genoeg (voor mij). voorbeeldje : zo'n doos die in groep 8 vrij populair was, zanikte altijd met een aandachtnodig stemmetje : 'oeh kijk mij! zie je dat? die vetkwab!' ....terwijl ze totaal geen grammetje vet aan dr hele lijf had zitten. maar dat niet alleen. haar manier van doen enz. spreekte al boekdelen dat ze geen anorexia heeft.
mensen die echt anorexia hebben, zullen dat niet zo zeggen..lijkt me. zullen die dat niet met meer gevoel zeggen? ...
Mensen met anorexia proberen in het algemeen zo min mogelijk op te vallen. Ik probeerde het zoveel mogelijk te verbergen, en al helemaal niet vertellen aan iemand wat ik over mezelf denk. Als ik aan iemand zou zeggen dat ik mezelf dik vind, dan zouden ze alleen maar me pushen te eten, terwijl ik dat juist NIET wil.
Dat meisje waar jij het over hebt, wou waarschijnlijk alleen maar horen dat ze mooi was en dun.
Oud 17-12-2003, 20:14
Verwijderd
Vond dit wel een mooi gedicht, verwoord de gevoelens goed.
(btw ergens gevonden op een site)

Empty, Nothing inside I am clean and pure.
The feeling of nothing a space inside is my friend.
The growls of my stomach are only a reminder that I am clean.
I am in control and I am happy.
Days can go past and nothing can touch me
because I have an empty place in which I can hide.
In a moment I lose control like a hungry beast attacking its prey.
Suddenly I notice what I’ve done
And realise that I’ve again stuffed up and empty is no longer me.
My friend has gone and so I cry
And without realising what I’m doing I find myself doing anything to get empty back.
As I vomit and vomit until my stomach hurts I cry.
And in a fleeing moment of clarity as I cry I know I’m in this circle again.
Oud 17-12-2003, 20:14
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 17-12-2003 @ 18:58:
ik snap wat je bedoel hoor
ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is ofzo
kweet dat het allemaal niet zo simpel is
maar laat dat belletje eens wat harder rinkelen als je je zorgen om zoiets maakt
Oud 17-12-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 17-12-2003 @ 21:14:
ik snap wat je bedoel hoor
ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is ofzo
kweet dat het allemaal niet zo simpel is
maar laat dat belletje eens wat harder rinkelen als je je zorgen om zoiets maakt
Nee ik weet wel dat je het niet zo bedoelt. Maar ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen, weet niet of ik het kwijt wil. Het is een stabiele factor, een steun, controle. Tsja.
Oud 17-12-2003, 20:23
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 17-12-2003 @ 20:19:
Nee ik weet wel dat je het niet zo bedoelt. Maar ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen, weet niet of ik het kwijt wil. Het is een stabiele factor, een steun, controle. Tsja.
ik snap het *kuffel*
Oud 17-12-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 17-12-2003 @ 21:23:
ik snap het *kuffel*
Het is zo fijn om het hier iig kwijt te kunnen, zonder meteen veroordeel te worden.
Oud 17-12-2003, 20:30
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 17-12-2003 @ 20:26:
Het is zo fijn om het hier iig kwijt te kunnen, zonder meteen veroordeel te worden.
haha ik snap precies wat je bedoel, hier ben je ook gewoon zo lekker anoniem en alles...
(alleen vind ik dat je wel moet oppassen met wat je zegt, kweet niet hoe ik het uit moet leggen )
maar ik ga slapen doeg
Oud 17-12-2003, 22:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 16-12-2003 @ 14:19:
@ Moenbase
Héél kort samengevat: eten slecht, niet eten goed. Ik denk dat gewoon o.a. te maken heeft met controle hebben. En (natuurlijk) te dik zijn.
ja, maar dit is geen antwoord op m'n vraag...

Nogeens, alleen dan een andere formulering:
Wat heeft zich voorgedaan dat je zo bezig bent met eten?
Oud 18-12-2003, 00:37
SolitarySaviour
SolitarySaviour is offline
Meestal is het een sluipend proces, samenloop van omstandigheden, enzovoorts, althans, voor zover ik weet.
Oud 18-12-2003, 07:29
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 17-12-2003 @ 21:30:
haha ik snap precies wat je bedoel, hier ben je ook gewoon zo lekker anoniem en alles...
(alleen vind ik dat je wel moet oppassen met wat je zegt, kweet niet hoe ik het uit moet leggen )
maar ik ga slapen doeg
Daar ben ik me ook heel erg van bewust, ik ervaar dit forum op een of andere manier zelf (ook) als een trigger. Maar aan de andere kant, je kiest ervoor om hier te posten en het te lezen, dus als je van jezelf weet dat je niet zo sterk in je schoenen staat zou het waarschijnlijk beter zijn om dit allemaal niet te lezen. Maar ja is ook weer makkelijk gezegd, dat weet ik wel.
Oud 18-12-2003, 07:33
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 17-12-2003 @ 23:23:
ja, maar dit is geen antwoord op m'n vraag...

Nogeens, alleen dan een andere formulering:
Wat heeft zich voorgedaan dat je zo bezig bent met eten?
Tja, wat heeft zich voorgedaan, eigenlijk het cliche tienermeisje verhaal .. ongeveer 5 jaar geleden (toen ik nog onzekerder was en best wel beinvloedbaar) lijnde ik met een vriendin om haar te steunen (die "vriendin" vergat even te vermelden dat zij boulimia had). Het ging lekker, veel afvallen, niks meer eten. Hing tegen anorexia aan, toen overgegaan naar boulimia. Vijf jaar later wisselt de boulimia en anorexia nog steeds elkaar af. In het kort.
Oud 18-12-2003, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-12-2003 @ 19:42:
Ik vind het knap dat jij anorexia kan 'vaststellen' bij iemand.

Hoeveel mensen met 'echt anorexia' ken jij om haar mee te 'vergelijken'? En al ken je er honderd, iedereen is anders en bij iedereen uit een ziekte zich anders en iedereen gaat er anders mee om. Ik denk dat je heel erg uit moet kijken met zeggen dat iemand zich aanstelt. Zelfs als iemand nog geen eetstoornis heeft, hij/zij kan er altijd nog één ontwikkelen.
Oud 18-12-2003, 15:54
miss-suus
miss-suus is offline
ik doe ongeveer bij elkaar een half jaar met overgeven. kheb het eerst ook gedaan en toen een tijd niet meer en sinds ongeveer 4 maanden doe ik het weer.
Oud 18-12-2003, 16:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 18-12-2003 @ 07:29:
Daar ben ik me ook heel erg van bewust, ik ervaar dit forum op een of andere manier zelf (ook) als een trigger. Maar aan de andere kant, je kiest ervoor om hier te posten en het te lezen, dus als je van jezelf weet dat je niet zo sterk in je schoenen staat zou het waarschijnlijk beter zijn om dit allemaal niet te lezen. Maar ja is ook weer makkelijk gezegd, dat weet ik wel.
ja ik ben het helemaal met je eens dat mensen er zelf voor kiezen om dit het te lezen
maar ik pas toch wel een beetje op met wat ik zeg, want dingen komen heel snel anders over dan je bedoel enzo..
Oud 18-12-2003, 17:01
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
gothicje schreef op 18-12-2003 @ 17:44:
ja ik ben het helemaal met je eens dat mensen er zelf voor kiezen om dit het te lezen
maar ik pas toch wel een beetje op met wat ik zeg, want dingen komen heel snel anders over dan je bedoel enzo..

ik dus ook
Oud 18-12-2003, 17:09
Verwijderd
Als één van jullie nu of in de toekomst vindt of merkt dat deze topic te veel als trigger werkt, stuur dan ff een pm naar een forumbaas van psygologie. Want het is niet de bedoeling dat je je door een topic (nog) rotter gaat voelen of wat dan ook.
Oud 18-12-2003, 17:19
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-12-2003 @ 18:09:
Als één van jullie nu of in de toekomst vindt of merkt dat deze topic te veel als trigger werkt, stuur dan ff een pm naar een forumbaas van psygologie. Want het is niet de bedoeling dat je je door een topic (nog) rotter gaat voelen of wat dan ook.
dus dan zou de topic verwijder worden?
Oud 18-12-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 18-12-2003 @ 18:19:
Ik hoop het niet eigenlijk, vind het wel een interessant topic.
Oud 18-12-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 18-12-2003 @ 18:19:
Verwijderen lijkt me wat overdreven, ik denk eerder aan sluiten.

Ik snap dat het fijn is dat je er ergens over kunt praten, vandaar dat ik hem nog niet gesloten heb, maar het is niet de bedoeling dat mensen door een topic ergens mee beginnen of dat iets zich verergerd (in dit geval is dat 'ergens' en 'iets' dus een es). Dat lijkt me logisch.
Oud 18-12-2003, 17:29
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-12-2003 @ 18:24:
Verwijderen lijkt me wat overdreven, ik denk eerder aan sluiten.

Ik snap dat het fijn is dat je er ergens over kunt praten, vandaar dat ik hem nog niet gesloten heb, maar het is niet de bedoeling dat mensen door een topic ergens mee beginnen of dat iets zich verergerd (in dit geval is dat 'ergens' en 'iets' dus een es). Dat lijkt me logisch.

kzou het wel jammer vinden, maar als dat idd zo is dan begrijp ik het volkomen en begrijp ik het en vind het beter dat ie dan gesloten zou worden
Oud 18-12-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 18-12-2003 @ 18:29:
kzou het wel jammer vinden, maar als dat idd zo is dan begrijp ik het volkomen en begrijp ik het en vind het beter dat ie dan gesloten zou worden
Voorlopig is ie iig nog open.
Oud 18-12-2003, 17:38
Verwijderd
Op zich heeft dit topic een paar functies eigenlijk; steun zoeken, je verhaal kwijt kunnen en om raad vragen. Maar ik denk ook wel dat als iemand hier iets leest, en al met dieetplannen in het hoofd zit, misschien wel het idee krijgt om te proberen weinig te eten of overgeven etc. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, maar je weet het niet. Ik kan me best wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig of wanhopig is en zo gaat lijnen.
Oud 18-12-2003, 17:56
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 18-12-2003 @ 18:38:
Op zich heeft dit topic een paar functies eigenlijk; steun zoeken, je verhaal kwijt kunnen en om raad vragen. Maar ik denk ook wel dat als iemand hier iets leest, en al met dieetplannen in het hoofd zit, misschien wel het idee krijgt om te proberen weinig te eten of overgeven etc. Het hoeft natuurlijk niet zo te gaan, maar je weet het niet. Ik kan me best wel voorstellen dat iemand nieuwsgierig of wanhopig is en zo gaat lijnen.
id, dat kan ik me dus ook goed voorstellen
Oud 19-12-2003, 13:31
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik vind vooral het laatste gedeelte van dit topic wel triggerend, zo van "ik heb dit en dat gegeten en ik voel me zo vet en..", maar ik lees het toch echt zelf, ik was vroeger ook verslaafd aan de "wat eet jij op een dag" topics ed. en dan alles vergelijken en calorieen tellen enzo..
Ik denk dat het goed is als je je hart hier kan luchten, maar soms vind ik het een beetje op het randje. Al heb ik er niet echt een objectieve kijk op omdat ik zelf nog aardig eetgestoord ben en ALLES op de verkeerde manier op vat.
Doodmoe word je ervan.

En miss-suus: dat je nog geen bloed spuugt betekent niet dat je je lichaam niet naar de kloten helpt. De periode dat jij het hebt gedaan kan al fataal zijn, ken zelf een meisje van 17 die ongeveer net zo bezig was als jij nu, nog niet heel erg lang en die is er nu dus gewoon niet meer. Niemand wist dat ze een eetstoornis had, maar ze is gestikt in haar eigen kots. (sorry voor het taalgebruik)

Ik weet niet of jij zo wilt eindigen? Het kan iedereen overkomen, en ik hoop dat je zo snel mogelijk inziet dat je op jouw manier nooit gelukkig kan worden en dat je sterk genoeg bent om je eetstoornis te overwinnen.
Oud 19-12-2003, 13:34
Verwijderd
[QUOTE]Sandpaper Tears schreef op 19-12-2003 @ 14:31:
[B]Ik vind vooral het laatste gedeelte van dit topic wel triggerend, zo van "ik heb dit en dat gegeten en ik voel me zo vet en..", maar ik lees het toch echt zelf, ik was vroeger ook verslaafd aan de "wat eet jij op een dag" topics ed. en dan alles vergelijken en calorieen tellen enzo..
Ik denk dat het goed is als je je hart hier kan luchten, maar soms vind ik het een beetje op het randje. Al heb ik er niet echt een objectieve kijk op omdat ik zelf nog aardig eetgestoord ben en ALLES op de verkeerde manier op vat.
Doodmoe word je ervan.

Heb je gelijk aan, ik vind het zelf ook wel triggerend (dingen die ik zelf ook zeg). Maar we doen nu ook via de PM, dus maak jullie maar geen zorgen meer over de trigger-effecten
Oud 19-12-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Cassiopeia schreef op 19-12-2003 @ 14:34:
Maar we doen nu ook via de PM, dus maak jullie maar geen zorgen meer over de trigger-effecten
Dat doen 'we' (ik iig) toch wel.
Oud 19-12-2003, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-12-2003 @ 14:56:
Dat doen 'we' (ik iig) toch wel.
Hehe ja dat snap ik wel..ben ik ook wel bang voor, dat iemand iets van mij leest en daardoor getriggerd wordt, lijkt me heel erg.
Oud 19-12-2003, 19:08
miss-suus
miss-suus is offline
En miss-suus: dat je nog geen bloed spuugt betekent niet dat je je lichaam niet naar de kloten helpt. De periode dat jij het hebt gedaan kan al fataal zijn, ken zelf een meisje van 17 die ongeveer net zo bezig was als jij nu, nog niet heel erg lang en die is er nu dus gewoon niet meer. Niemand wist dat ze een eetstoornis had, maar ze is gestikt in haar eigen kots. (sorry voor het taalgebruik)

Ik weet niet of jij zo wilt eindigen? Het kan iedereen overkomen, en ik hoop dat je zo snel mogelijk inziet dat je op jouw manier nooit gelukkig kan worden en dat je sterk genoeg bent om je eetstoornis te overwinnen. [/B][/QUOTE]

nee natuurlikw il ik niet zo eindigen. maar bedankt dat e me dit verteld hebt want ik ben hier best wel van geschrokken en heb 1x overgeven overwonnen omat ik bang was om erin te stikken.
en ik bedank je ook dat je hoopt dat ik het snel genoeg inzie etc, ikv ind dit top

thnx
Oud 19-12-2003, 23:40
Verwijderd
niet lullig bedoelt, maar het is niet echt vaakvoorkomend dat iemand in zijn eigen kots stikt, en dat had dan net zo goed iemand kunnen zijn zonder een eetstoornis, maar goed
Oud 20-12-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 20-12-2003 @ 00:40:
niet lullig bedoelt, maar het is niet echt vaakvoorkomend dat iemand in zijn eigen kots stikt, en dat had dan net zo goed iemand kunnen zijn zonder een eetstoornis, maar goed
Misschien niet, maar het gaat erom dat het kan, niet hoe groot de kans is dat het kan gebeuren.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten