Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 12:38
Verwijderd
Ik had gewoon even een vraagje.

Als je zonder dat je het weet zwanger bent geraakt doordat je een keer de pil bent vergeten, of hebt overgegeven or whatever, is de pil dan gevaarlijk voor het kindje in je? Want er zitten zoveel stoffen in de pil. Ik lees daar gewoon weleens over dat vrouwen niet hadden gemerkt dat ze zwanger waren en dus gewoon de pil doorslikten.
Oud 17-01-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-01-2004 @ 13:38:
Ik had gewoon even een vraagje.

Als je zonder dat je het weet zwanger bent geraakt doordat je een keer de pil bent vergeten, of hebt overgegeven or whatever, is de pil dan gevaarlijk voor het kindje in je? Want er zitten zoveel stoffen in de pil. Ik lees daar gewoon weleens over dat vrouwen niet hadden gemerkt dat ze zwanger waren en dus gewoon de pil doorslikten.
Ik denk niet dat je er een ongezond kindje van krijg, maar wel dat je dan veel sneller een miskraam zal krijgen. In de bijsluiter staat ook dat als je zwanger bent en je gebruikt de pil dat je dan onmiddelijk moet stoppen met slikken, dus helemaal goed is het iig niet. De pil zorgt er o.a. voor dat innestelen en ingenesteld blijven moeilijker gaat, dus dan wordt de kans op een miskraam iig groter.
Oud 17-01-2004, 15:50
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
ik heb een vraagje...
ik ben nu precies 1 week begonnen met de pil, men op de eerste dag van mn menstruatie begonnen maar ben nu nog steeds ongesteld, is dit wel goed??
Oud 17-01-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 17-01-2004 @ 16:50:
ik heb een vraagje...
ik ben nu precies 1 week begonnen met de pil, men op de eerste dag van mn menstruatie begonnen maar ben nu nog steeds ongesteld, is dit wel goed??
Hoe lang ben je normaal ongesteld?
Oud 17-01-2004, 16:16
OldSchoolAngie
5/6 dagen...
Oud 17-01-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 17-01-2004 @ 16:50:
ik heb een vraagje...
Als het een héél klein beetje is, zó weinig dat een inlegkruisje of minitampon genoeg is, dan is er niets aan de hand, dan komt het gewoon doordat je lichaam nog moet wennen aan de pil. Het hoort dan na 1 strip over te zijn. Als het meer is dan dat, kan het zijn dat er iets aan de hand is. Als je er tijdens de tweede strip ook last van hebt, dan ook.

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 16:37.
Oud 17-01-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 17-01-2004 @ 17:16:
5/6 dagen...
Dan lijkt het me nog geen probleem, tenzij het echt nog heel heftig is. Duurt het nog veel langer door en is het genoeg (dus dat je echt maandverband en normale tampons nodig hebt), dan even naar de dokter. Maar een beetje is niet erg, je lichaam moet nog wennen.
Oud 17-01-2004, 16:47
OldSchoolAngie
ja het is echt heel weinig bloed wat ik nog verlies dus het zal wel meevallen, dank je voor je advies
Oud 17-01-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 17-01-2004 @ 17:47:
ja het is echt heel weinig bloed wat ik nog verlies dus het zal wel meevallen, dank je voor je advies
Dat is morgen over overmorgen wel over, zoiets kan altijd met de pil (in het begin dan).
Veel plezier met de pil verder
Oud 17-01-2004, 17:06
OldSchoolAngie
dankjewel,maar nou heb ik vandaag toch iets doms gedaan kom ik net achter....ik dacgt vanochtend dat ik gister de pil was vergeten omdat die van vrijdag er nog in zat, dus nam ik er 2... nou keek ik net even naar mijn strip en zag ik dat ik hem wel had genomen en dus de pil aan de verkeerde kant heb genomen dus gewoon 1 xtra..nu heb ik er dus aan het eind 1 te weinig..wat moet ik hiermee doen??
Oud 17-01-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 17-01-2004 @ 18:06:
dankjewel,maar nou heb ik vandaag toch iets doms gedaan kom ik net achter....ik dacgt vanochtend dat ik gister de pil was vergeten omdat die van vrijdag er nog in zat, dus nam ik er 2... nou keek ik net even naar mijn strip en zag ik dat ik hem wel had genomen en dus de pil aan de verkeerde kant heb genomen dus gewoon 1 xtra..nu heb ik er dus aan het eind 1 te weinig..wat moet ik hiermee doen??
Ik heb altijd een 'reserve-strip' wanneer ik dan een keer overgeef of een pil in de afvoer laat vallen (ja, lekker handig ) dat ik dan daar eentje uit kan pakken. Dus dat zou ik doen, als ik jou was. Gewoon nu die strip af maken en dan wanneer je dus die laatste in moet nemen, eentje van een nieuwe strip pakken, die je tot reservestrip omdoopt. (Leg die dan apart dus, je kan er een sticker op plakken zodat je weet dat dat je reservestrip is).

Mocht je dan ooit eens overgeven, een pil verliezen of een weekje door willen slikken, dan pak je die reservestrip Heel handig
Oud 17-01-2004, 17:47
OldSchoolAngie
okay dat ga ik dan maar doen, slim idee
Oud 17-01-2004, 17:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-01-2004 @ 18:29:
Ik heb altijd een 'reserve-strip' wanneer ik dan een keer overgeef of een pil in de afvoer laat vallen (ja, lekker handig ) dat ik dan daar eentje uit kan pakken. Dus dat zou ik doen, als ik jou was. Gewoon nu die strip af maken en dan wanneer je dus die laatste in moet nemen, eentje van een nieuwe strip pakken, die je tot reservestrip omdoopt. (Leg die dan apart dus, je kan er een sticker op plakken zodat je weet dat dat je reservestrip is).

Mocht je dan ooit eens overgeven, een pil verliezen of een weekje door willen slikken, dan pak je die reservestrip Heel handig
idd. ik gebruik hem vooral om m'n menstruatie uit te stellen.
als ik bijvoorbeeld op de dag dat ik ongesteld moet worden net een uitje heb, dan pak ik gewoon een pil (of meer) van de reservestrip zodat ik een dag (of meer) later ongesteld word.
Oud 18-01-2004, 08:58
Verwijderd
ik heb op het moment niet echt tijd om het hele topic door te lezen, en de vraag is vast al eerder gesteld; maar:

ik mag van mijn (strengchristelijke) ouders absoluut niet aan de pil, maar wil dit toch. kan ik dat langs hun heen doen of is dat niet mogelijk? En hoe regel ik dat met de ziektekostenverzekering? Omdat ik 15 ben moet het sowieso nog vergoed worden toch?

alvast bedankt
Oud 18-01-2004, 09:37
Verwijderd
Citaat:
zopje schreef op 18-01-2004 @ 09:58:
ik mag van mijn (strengchristelijke) ouders absoluut niet aan de pil, maar wil dit toch. kan ik dat langs hun heen doen of is dat niet mogelijk? En hoe regel ik dat met de ziektekostenverzekering? Omdat ik 15 ben moet het sowieso nog vergoed worden toch?
Als je ziekenfondsverzekerd bent, dan gaat de rekening als het goed is direct door naar het ziekenfonds. Wanneer je particulier verzekerd bent, dan gaat ie naar je huisadres en dan moet hij doorgestuurd worden naar de verzekering. Misschien kun je eens overleggen met je huisarts wat de mogelijkheden zijn? (Hij mag ze niks vertellen.)
Oud 18-01-2004, 19:37
Bloompje
Bloompje is offline
heej ik had een vraagje, ik wil graag een paar tips om mijn ouders over te halen dat ik aan de pil mag.

ik heb geen puistjes ofzo en ben regelmatig ongesteld. ik heb op dit moment een vriendje, maar wil voorlopig nog geen seks, dit heb ik mijn ouders ook verteld. mijn moeder vind dat ik nog te jong ben. ik heb ook een van de redenen gegeven dat ik het uit wil kunnen stellen, en heb verteld dat verschillende meiden uit mijn klas ook aan de pil zijn... ik wil voornamelijk voor de zekerheid en het uitstellen aan de pil.

hebben jullie nog wat tips misschien? (ik vond het trouwens al een hele stap om het te vragen, maar nou wil ik er wel meer doorgaan zeg mar)
alvast bednakt
Oud 19-01-2004, 14:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 18-01-2004 @ 20:37:
heej ik had een vraagje, ik wil graag een paar tips om mijn ouders over te halen dat ik aan de pil mag.

ik heb geen puistjes ofzo en ben regelmatig ongesteld. ik heb op dit moment een vriendje, maar wil voorlopig nog geen seks, dit heb ik mijn ouders ook verteld. mijn moeder vind dat ik nog te jong ben. ik heb ook een van de redenen gegeven dat ik het uit wil kunnen stellen, en heb verteld dat verschillende meiden uit mijn klas ook aan de pil zijn... ik wil voornamelijk voor de zekerheid en het uitstellen aan de pil.

hebben jullie nog wat tips misschien? (ik vond het trouwens al een hele stap om het te vragen, maar nou wil ik er wel meer doorgaan zeg mar)
alvast bednakt
ik zou het feit dat je nog geen seks met je vriendje wil uitbreiden met: maar als het er dan toch ooit van komt wil ik het wel veilig doen. En als ik de pil slik weet ik zeker dat het veilig gebeurt, terwijl, als op dat moment geen condoom voor handen is, er grote kans bestaat dat het onveilig gebeurt.
En verder zou je kunnen zeggen dat je hoopt dat je klachten als buikpijn/rugpijn enzo d'r ook wat minder van worden (moet je die natuurlijk wel hebben).
Oud 19-01-2004, 14:54
Verwijderd
En je kunt ze ook nog vertellen dat hoewel je menstruatie niet lastig is, je toch zou willen dat-ie nóg beter zou worden (voor ik met de pil begon was ik meestal 7 dagen ongesteld; nu nog maar 3. Met die 7 dagen was niets mis, maar 3 is veel fijner ).
Oud 19-01-2004, 20:27
konijntje18
konijntje18 is offline
hey k vroeg me vanmiddag iets af.

in de bijsluiter van de pil staat dat je hem zo geregeld mogelijk moet inemen en dus als het even steeds op het zelfde tijdstip..

ik doe het dus eigenlijk altijd vooe het slapen gaan.. dat verschilt elke dag dus van ongeveer 22.00 uur tot soms wel 2.00uur..
en als ik uit ga in het weekend neem ik hem al tegen 20.000uur..

ik vroeg me dus af of het erg is? dus misschien meer kans op zwangerschap of weet ik veel.. omdat er vast niet voor niks in de bijsluiter staat rond het zelfde tijdstip..
Oud 19-01-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
konijntje18 schreef op 19-01-2004 @ 21:27:
hey k vroeg me vanmiddag iets af.

in de bijsluiter van de pil staat dat je hem zo geregeld mogelijk moet inemen en dus als het even steeds op het zelfde tijdstip..

ik doe het dus eigenlijk altijd vooe het slapen gaan.. dat verschilt elke dag dus van ongeveer 22.00 uur tot soms wel 2.00uur..
en als ik uit ga in het weekend neem ik hem al tegen 20.000uur..

ik vroeg me dus af of het erg is? dus misschien meer kans op zwangerschap of weet ik veel.. omdat er vast niet voor niks in de bijsluiter staat rond het zelfde tijdstip..
Ik heb die vraag aan mijn huisarts gesteld, omdat ik het dus ook zo slik als jij doet. Volgens haar maakt een verschil van mx. 6 uur niet zoveel uit, dus als je hem vandaag om acht uur slikt en morgen om twee uur, dat kan best. Een keertje meer dan 6 uur is niet erg, zolang het er maar geen 12 worden en zolang je het maar niet altijd doet.
Volgens haar zetten ze dat in een bijsluiter, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over wanneer je hem moet slikken. Maar de kans op zwangerschap hoort niet groter te worden bij een verschil in sliktijd van max. 6 uur. (pff, wat een zin... sliktijd... tjonge )
Oud 19-01-2004, 21:10
Balance
Balance is offline
mag je nou eigenlijk de pil korter dan 21 dagen slikken?
ik dacht altijd van niet, maar dacht hier te hebben gelezen dat het wel mag (maar dat weet ik niet meer zeker).
Daarom dus deze vraag.
Ik heb het niet over extreem veel korter, maar over 18, 19 of 20 dagen ipv 21.
Oud 19-01-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 19-01-2004 @ 22:10:
mag je nou eigenlijk de pil korter dan 21 dagen slikken?
ik dacht altijd van niet, maar dacht hier te hebben gelezen dat het wel mag (maar dat weet ik niet meer zeker).
Daarom dus deze vraag.
Ik heb het niet over extreem veel korter, maar over 18, 19 of 20 dagen ipv 21.
De pil slik je altijd minimaal 21 dagen, daarna maakt het niet meer uit of je er nu 3 extra slikt of 30. Als je maar altijd na een stopweek minimaal 21 dagen de pil slikt.
Oud 19-01-2004, 21:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-01-2004 @ 22:47:
De pil slik je altijd minimaal 21 dagen, daarna maakt het niet meer uit of je er nu 3 extra slikt of 30. Als je maar altijd na een stopweek minimaal 21 dagen de pil slikt.
jammer
maar bedankt voor je antwoord. duidelijk.
Oud 20-01-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2004 @ 10:37:
Als je ziekenfondsverzekerd bent, dan gaat de rekening als het goed is direct door naar het ziekenfonds. Wanneer je particulier verzekerd bent, dan gaat ie naar je huisadres en dan moet hij doorgestuurd worden naar de verzekering. Misschien kun je eens overleggen met je huisarts wat de mogelijkheden zijn? (Hij mag ze niks vertellen.)
Wij zijn ziekefonds verzekerd, dus ik denk dat dat wel kan dan . Inderdaad is het wel een plan om langs de dokter te gaan; denk je dat het goed is om dan met mn vriendje te gaan? Hij heeft mij immers gevraagd om het te doen enzo. mja. zal wel
Oud 20-01-2004, 18:10
bassgirl
bassgirl is offline
ik slik altijd 2 strippenm achter elkaar, maar nou valt mn mentruatie middenin de carnavalsvakantie, vink nietzo leuk. zou ik ook omdat ik 2 strippen slik een week voor de carnavalsvakantie mn stopweek kunnen houden?
Oud 20-01-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
bassgirl schreef op 20-01-2004 @ 19:10:
ik slik altijd 2 strippenm achter elkaar, maar nou valt mn mentruatie middenin de carnavalsvakantie, vink nietzo leuk. zou ik ook omdat ik 2 strippen slik een week voor de carnavalsvakantie mn stopweek kunnen houden?
Je slikt dan dus 1 strip + 2 weken? Dat kan goed.
Oud 20-01-2004, 19:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-01-2004 @ 22:52:
jammer
maar bedankt voor je antwoord. duidelijk.
ik heb dat vorige keer wel gedaan en toen duurde het 1a2 dagen langer voordat ik ongesteld was... en dat voelde niet fijn
Oud 20-01-2004, 19:28
rodina
rodina is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 20-01-2004 @ 19:10:
Zelfde vraag eigenlijk..

Hoelang kan je achter elkaar doorslikken? 2 strippen, 3 strippen? Maakt dat nog uit?
Oud 20-01-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 20-01-2004 @ 20:28:
Zelfde vraag eigenlijk..

Hoelang kan je achter elkaar doorslikken? 2 strippen, 3 strippen? Maakt dat nog uit?
Maakt niet uit eigenlijk, maar huisartsen raden een maximum van 3 strips aan.
Oud 21-01-2004, 08:08
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 20-01-2004 @ 18:56:
Wij zijn ziekefonds verzekerd, dus ik denk dat dat wel kan dan . Inderdaad is het wel een plan om langs de dokter te gaan; denk je dat het goed is om dan met mn vriendje te gaan? Hij heeft mij immers gevraagd om het te doen enzo. mja. zal wel
Tuurlijk kan je met je vriendje gaan. Er gaan vaak mensen met een vriend of een vriendin naar de huisarts voor dit soort dingen, maakt het vaak toch net iets makkelijker. Succes!

Zeg wel duidelijk tegen je huisarts dat je niet wil dat je ouders er iets van weten, dan weet hij dat en kan hij er rekening mee houden.
Oud 21-01-2004, 13:48
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb slik de pil nu een maand en 2 of 3 weken achter elkaar door. Ik heb de pil wel vaker 2 maanden doorgeslikt en dat ging altijd goed, maar nu ineens heb ik gister een klein beetje bloed verloren. Is dat normaal?
Het was overigens niet echt bloed, maar meer gewoon afscheiding met de klein van menstruatie bloed.
Oud 21-01-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 21-01-2004 @ 14:48:
Ik heb slik de pil nu een maand en 2 of 3 weken achter elkaar door. Ik heb de pil wel vaker 2 maanden doorgeslikt en dat ging altijd goed, maar nu ineens heb ik gister een klein beetje bloed verloren. Is dat normaal?
Het was overigens niet echt bloed, maar meer gewoon afscheiding met de klein van menstruatie bloed.
Mjah, spotting, kan gebeuren als je een stopweek overslaat. Dan werkt je lichaam alvast een heel klein beetje menstruatievocht naar buiten. 't Is iig niet schadelijk.
Oud 21-01-2004, 13:52
krullebolletje
krullebolletje is offline
misschien een stomme vraag,
maar ok ik kon het niet vinden in de bijsluiter.
Is het in de stopweek veilig?
Of moeten we dan wel met condoom vrijen?
Oud 21-01-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
krullebolletje schreef op 21-01-2004 @ 14:52:
misschien een stomme vraag,
maar ok ik kon het niet vinden in de bijsluiter.
Is het in de stopweek veilig?
Of moeten we dan wel met condoom vrijen?
Het is in de stopweek natuurlijk ook veilig .
Oud 21-01-2004, 18:05
OldSchoolAngie
Oh, ik heb de vraag een poosje geleden ook al gesteld maar wil het nog graag eens doen...ik ben anderhalve week op de 1ste dag van mn menstruatie met de pil begonnen en ben nog steeds ongesteld, nah...ik bloed nog lichtelijk. Ik zit er wel een btje mee want ik heb ook veel meer pijn in mn lichaam(buik/borsten)..sinds ik ermee begonnen ben, is dit normaal of?...
Dankjewel
Oud 21-01-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 21-01-2004 @ 19:05:
Oh, ik heb de vraag een poosje geleden ook al gesteld maar wil het nog graag eens doen...ik ben anderhalve week op de 1ste dag van mn menstruatie met de pil begonnen en ben nog steeds ongesteld, nah...ik bloed nog lichtelijk. Ik zit er wel een btje mee want ik heb ook veel meer pijn in mn lichaam(buik/borsten)..sinds ik ermee begonnen ben, is dit normaal of?...
Dankjewel
In het begin kan je last hebben van wat bijwerkingen, pijn in je borsten kan daar ook bij horen (buik weet ik niet). Je menstruatie kan ook langer duren dan normaal. Maar als ik jou was zou ik even met je huisarts bellen en vragen wat die ervan vindt.
Oud 21-01-2004, 18:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-01-2004 @ 20:03:
ik heb dat vorige keer wel gedaan en toen duurde het 1a2 dagen langer voordat ik ongesteld was... en dat voelde niet fijn
hmm, nee. dan kan ik dus net zo goed die 2 extra pillen slikken (wat inmiddels gebeurd is). Dan blijft m'n ritme tenminste goed.
Oud 23-01-2004, 12:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
vraagje: het is toch niet erg om 2 pillen op 1 dag te slikken?

Ik wist niet zeker of mijn eerste pil veilig was, aangezien ik daarna enorme last had van diarree

Dus ik heb maar voor de zekerheid een tweede pil ingenomen (ook deze nog voor de 36 uur ).

Weet nu dus wel zeker dat het veilig is.

Maar kan het kwaad, die tweede pil, dubbele hormonen? raakt je lichaam daar niet van in de war mbt het pilgebruik?
Oud 23-01-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 23-01-2004 @ 13:43:
vraagje: het is toch niet erg om 2 pillen op 1 dag te slikken?

Ik wist niet zeker of mijn eerste pil veilig was, aangezien ik daarna enorme last had van diarree

Dus ik heb maar voor de zekerheid een tweede pil ingenomen (ook deze nog voor de 36 uur ).

Weet nu dus wel zeker dat het veilig is.

Maar kan het kwaad, die tweede pil, dubbele hormonen? raakt je lichaam daar niet van in de war mbt het pilgebruik?
Als je niet zeker bent of hij gewerkt heeft, kan je gerust een andere pakken. Ook al kan het dus zijn dat hij wél gewerkt heeft. Als je het niet elke dag doet, moet het niets uitmaken, dat kan je lichaam wel verwerken.
Oud 23-01-2004, 16:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 23-01-2004 @ 13:43:

Volgens mij maakt het opzich niet uit maar ik werd altijd heel erg misselijk als ik twee pillen op een dag slikte maar het kan best zijn dat jou lichaam er wel normaal op reageert.
Oud 23-01-2004, 19:49
Nuck
Nuck is offline
Oke, even een vraagje: ik ben dus niet begonnen op de 1e dag van m'n menstruatie, maar op de 3e (de bijsluiter is niet helemaal tot me doorgedrongen ). Zou dit kwaad kunnen?
Oud 23-01-2004, 20:42
OldSchoolAngie
Oh ik heb misschien een hele domme vraag maar ik ben nu 2 weken aan de pil, nou ja morgen 2 weken en ben vandaag voor het eerst met mn vriend naar bed geweest zonder condoom, dit kan toch niet verkeerd zijn gegaan?..ik heb de pil trouw elke dag genomen (1 keer zelf 2 op 1 dag dus.. haha)..
Dankje
Oud 23-01-2004, 21:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 23-01-2004 @ 20:49:
Oke, even een vraagje: ik ben dus niet begonnen op de 1e dag van m'n menstruatie, maar op de 3e (de bijsluiter is niet helemaal tot me doorgedrongen ). Zou dit kwaad kunnen?
In jouw geval is de pil pas veilig vanaf je tweede strip maar verder kan het geen kwaad.
Oud 24-01-2004, 08:18
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-01-2004 @ 22:45:
In jouw geval is de pil pas veilig vanaf je tweede strip maar verder kan het geen kwaad.
Merci , iets om rekening mee te houden.
Oud 24-01-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 23-01-2004 @ 21:42:
Oh ik heb misschien een hele domme vraag maar ik ben nu 2 weken aan de pil, nou ja morgen 2 weken en ben vandaag voor het eerst met mn vriend naar bed geweest zonder condoom, dit kan toch niet verkeerd zijn gegaan?..ik heb de pil trouw elke dag genomen (1 keer zelf 2 op 1 dag dus.. haha)..
Dankje
Als je gewoon op de eerste dag van je menstruatie met de pil bent begonnen, dan is het hoe dan ook veilig .
Als je op een andere dag bent begonnen en je hebt een tweedegeneratiepil, dan is-ie op zich ook veilig (al wordt er dan aangeraden om voor de uberzekerheid een strip te wachten, na een week is het ook al veilig.)
Als je een derdegeneratiepil hebt (waar minder dan 30 mg oestrogeen per tablet in zit) en je bent op een andere dag bnegonnen dan de 1e van je menstruatie, dan is het dacht ik pas de tweede strip écht veilig.
Oud 24-01-2004, 15:09
OldSchoolAngie
Citaat:
sarahbressers schreef op 24-01-2004 @ 15:12:
Als je gewoon op de eerste dag van je menstruatie met de pil bent begonnen, dan is het hoe dan ook veilig .
Als je op een andere dag bent begonnen en je hebt een tweedegeneratiepil, dan is-ie op zich ook veilig (al wordt er dan aangeraden om voor de uberzekerheid een strip te wachten, na een week is het ook al veilig.)
Als je een derdegeneratiepil hebt (waar minder dan 30 mg oestrogeen per tablet in zit) en je bent op een andere dag bnegonnen dan de 1e van je menstruatie, dan is het dacht ik pas de tweede strip écht veilig.
Oh okay dankjewel voor je reactie..ik ben aan de microgynon 30 en ben op de 1ste dag van mijn menstruatie begonnen dus hoef me vast geen zorgen te maken
Oud 24-01-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 24-01-2004 @ 16:09:
Oh okay dankjewel voor je reactie..ik ben aan de microgynon 30 en ben op de 1ste dag van mijn menstruatie begonnen dus hoef me vast geen zorgen te maken
nope, niks aan de hand dan .
Oud 25-01-2004, 12:47
OldSchoolAngie
Kan het zo zijn dat je buik opzet door de pil?
Oud 25-01-2004, 13:52
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
OldSchoolAngie schreef op 25-01-2004 @ 13:47:
Kan het zo zijn dat je buik opzet door de pil?
Ja, het kan dat je door de pil wat meer vocht vasthoudt, waardoor je buik op kan zetten.
Oud 29-01-2004, 17:59
KizzeLientje
KizzeLientje is offline
Ik heb een klein vraagje
Heb net om 6 uur mijn pil genomen. De laatste van de strip.
Een half uurtje later kreeg ik een beetje zachte diarree .
Is de pil nu niet meer veilig,of is dat alleen bij serieuze diaree?

Regels voor berichten