Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2004, 19:42
jacop
jacop is offline
Mensen,

om een mooi buikje te krijgen moet je natuurlijk je buik trainen, meer sporten, gezonder eten en al...
maarja, nu mijn vraag, gebruik iemand iets van tegen honger-gevoel.. ik heb namelijk altijd honger.. er zijn tog van die drogist pillen voor meer energie en minder trek ?
Oud 11-01-2004, 19:45
Verwijderd
Over het algemeen is de werking van die pillen niet bewezen...sommige zijn ook schadelijk voor je gezondheid. Ik heb in het verre verleden wel eens dingen geprobeerd (ik had en heb ook altijd honger), maar echt werken doet het meestal niet.
Oud 11-01-2004, 19:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
jacop schreef op 11-01-2004 @ 20:42:
Mensen,

om een mooi buikje te krijgen moet je natuurlijk je buik trainen, meer sporten, gezonder eten en al...
maarja, nu mijn vraag, gebruik iemand iets van tegen honger-gevoel.. ik heb namelijk altijd honger.. er zijn tog van die drogist pillen voor meer energie en minder trek ?
Ja die zijn er wel, maar ik weet niet of je echt minder honger hebt en de vraag is wat er gaat gebeuren als je stopt met die pillen.
Oud 11-01-2004, 19:48
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
jacop schreef op 11-01-2004 @ 20:42:
Mensen,

Ja, je kunt bij de drogist pillen kopen tegen het hongergevoel. Zelf heb ik ook pleisters gebruikt die het hongergevoel wegnemen en je een vol gevoel geven. Deze moest je iedere dag op de bovenkant van je rug plakken. Bij mij hielp dat ook erg goed. Je kunt die pleisters o.a. kopen bij de DA.
Oud 11-01-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 11-01-2004 @ 20:48:
Je kunt die pleisters o.a. kopen bij de DA.
Hoe duur zijn die dingen?
Oud 11-01-2004, 20:03
Verwijderd
ik heb een tijdje chroom picolinaat gebruikt, maar volgens mij hielp het geen ene zier. en als het wel werkt is dat volgens mij gewoon het placebo-effect.
Oud 11-01-2004, 20:08
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 20:57:
Hoe duur zijn die dingen?
Volgens mij waren ze €19,95 voor 30 stuks (een maand dus).
Ze zijn van het merk Ti-ji.
Oud 11-01-2004, 20:09
jacop
jacop is offline
wat helpt dan wel tegen altijd honger hebbe ? want jah altijd ete als je honger hebt, wak nu doe.. is niet goed voor mun lichaam..
Oud 11-01-2004, 20:09
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 20:23:
Ik merk ook dat mensen vrolijker worden van dat puntendieet...al die frustraties om dat ene puntje meer of minder... Volgens mij kan je dan beter wat meer eten en iig gelukkig en minder gefrustreerd zijn...
Ik vertrouw erop dat ik over een maand vrolijk ben (bovendien heb ik nu tentamenweek, ook niet echt bevorderend voor m'n humeur).
Maar m'n eerste 3 dagen zijn goed gegaan, gezond gegeten en alle 3 wel onder de 40 punten. Word ik aan het eind van de dag toch ook wel vrolijk van.
Oud 11-01-2004, 20:49
WishfulDreaming
Citaat:
jacop schreef op 11-01-2004 @ 21:09:
wat helpt dan wel tegen altijd honger hebbe ? want jah altijd ete als je honger hebt, wak nu doe.. is niet goed voor mun lichaam..
een week ofzo proberen niets te eten als je trek hebt, alleen 3 maaltijden op een dag en af en toe iets te snoepen. Je went wel aan dit nieuwe schema na een tijdje. Even afzien dus
Oud 12-01-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Niet altijd eten als je honger hebt. Lukt niet altijd, maar proberen kun je wel. Ik probeer zo regelmatig mogelijk te eten en niet extreem veel, maar normaal. Van de tekenen van mijn lichaam kan ik niet op aan, dan kan ik de hele dag door eten, dus probeer ik het met mijn hersenen te doen, zeg maar.
Oud 12-01-2004, 08:40
Orchid
Orchid is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-01-2004 @ 17:18:
Hee ik zou niet teveel letten op die calorieenteller van becel.nl want ik heb voor de grap even ingevuld alsof ik alles had gegeten dat in dat tabel hierboven staat en dan ook in adh en dan het hoogste wat kon.. (dus 4-6 aardappelen --> 6 ingevuld), 8 boterhammen ook ingevuld en ik kwam nu totaal op 1809 kcal uit.

Dat klopt wel. Er hoort nog een stukje bij die tabel, als ik het me goed kan herinneren.

In de tabel staat wat je minimaal per dag moet eten om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen, anders gezegd: om geen tekorten te krijgen.
Het is, geloof ik, 80-90% van de calorieën die je nodig hebt. Koekjes, soep, etc. hebben ze niet meegerekend, omdat je die niet per se nodig hebt. Maar ze gaan ervan uit dat je die/dat wel eet.
Oud 12-01-2004, 08:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-01-2004 @ 19:11:
Ja maar ik had ook bijv. vette kaas gekozen, ik vind dat programmaatje van becel nog best goed hoor qua keuze tussen de voedinsmiddelen. Nouja, niet dat ze alle diepvriesmaaltijden een aantal kcal geven maar dat zijn van die kleine puntjes.
Maar het gaat erom dat ze zeggen dat je 2200 kcal moet hebben op een dag en je dan in zo'n tabel op veel minder uitkomt, dat klopt gewoon niet.

Die mensen die daar hun eten mee hebben uitgerekend hebben dan ook een vertekend beeld van hoeveel ze daadwerkelijk hebben gegeten.
heb je wel beleg en boter ed meegerekend? En alles wat je drinkt?
Oud 12-01-2004, 08:43
Orchid
Orchid is offline
Citaat:
Meer complexe koolhydraten eten, dus: (volkoren)brood, pasta, rijst, etc. Meer groente en fruit.
Oud 12-01-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Orchid schreef op 12-01-2004 @ 09:43:
Meer complexe koolhydraten eten, dus: (volkoren)brood, pasta, rijst, etc. Meer groente en fruit.
Ook dat hoeft niet per se te helpen. Ik at eerst veel brood (8 boterhammen, soms meer) en 's avonds ook gewoon eten en toch had ik de hele dag honger. Ook als ik veel complexe koolhydraten at, kon (en kan) ik blijven eten. Dat doe ik dus maar niet meer... Maar goed, misschien helpt het jacop wel, zou mooi zijn.
Oud 12-01-2004, 09:33
Hagel
Hagel is offline
Over dat 40 punten dieet, ik zie dat de meeste mensen ook echt 40 punten aanhouden, maar dat is alleen voor mensen met enorm overgewicht! Je kunt ook gewon 60 of 75 aanhouden of zelfs 85/90 en dan val je nog af.

Ik hou nu 50/55 aan, heb wel aardig wat overgwicht en ik val toch af, 40 punten heb ik geprobeerd maar is echt niet fijn om aan te houden. En de ene keer zit ik ook over de 60 tegen de 70 en de andere keer is het netjes 50

Als je een keer hoger ziy maakt niet uit, je moet niet krampachtig de punten tellen want dat is niet het idee van het dieet, als je het al een dieet kan noemen. De bedoeling is dat je ej bewust word van wat je eet, een keer veel mag ook.

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 09:45.
Oud 12-01-2004, 13:38
WishfulDreaming
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2004 @ 09:42:
heb je wel beleg en boter ed meegerekend? En alles wat je drinkt?
Ik heb alles uit dat schema ingevuld. Dus ook 5 gram margarine per boterham ed, dus 40 gram margarine aangezien ik 8 boterhammen had aangeklikt.

Maar het gaat niet om de precieze uitslagen, ik vind dat ding gewoon geen goeie richtlijn, dat wou ik alleen even zeggen daarmee.
Oud 12-01-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-01-2004 @ 14:38:
Maar het gaat niet om de precieze uitslagen, ik vind dat ding gewoon geen goeie richtlijn, dat wou ik alleen even zeggen daarmee.
Heb je de post van Orchid gelezen? Zit op zich wel logica in, vind ik.
Oud 12-01-2004, 14:23
Miracle
Miracle is offline
Hoe 'vet' is een crossaintje?
Oud 12-01-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-01-2004 @ 15:23:
Hoe 'vet' is een crossaintje?
Redelijk vet...maar dat betekend niet dat je ze nooit mag eten. Vind ik iig. Als je er maar niet dagelijks 6 eet, chips als tussendoortje en als avondeten patat met mayo oid. Geniet als je iets lekkers eet en maak je er verder ajb ook geen zorgen om, nergens voor nodig.
Oud 12-01-2004, 14:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-01-2004 @ 15:32:
Redelijk vet...maar dat betekend niet dat je ze nooit mag eten. Vind ik iig. Als je er maar niet dagelijks 6 eet, chips als tussendoortje en als avondeten patat met mayo oid. Geniet als je iets lekkers eet en maak je er verder ajb ook geen zorgen om, nergens voor nodig.
en drie per week ?
Oud 12-01-2004, 15:07
Zazoo
Zazoo is offline
waar is dat 40punten of 1000 kcal dieet op gebaseerd? het lijkt me toch niet dat 1000 calorieen per dag voor iedereen goed is, want dat hangt ook af van hoeveel overgewicht je nu hebt en hoeveel je sport.
Oud 12-01-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Zazoo schreef op 12-01-2004 @ 16:07:
waar is dat 40punten of 1000 kcal dieet op gebaseerd? het lijkt me toch niet dat 1000 calorieen per dag voor iedereen goed is, want dat hangt ook af van hoeveel overgewicht je nu hebt en hoeveel je sport.
Een aantal mensen hebben ook al gezegd, dat die 40 punten eigenlijk alleen zijn voor als je een heel erstig overgewicht hebt (dus niet een kilo of 2/3, zelfs niet wanneer het 10 kilo oid is, lijkt me). En als je het volgt, kun je dat, denk ik, beter onder begeleiding van een dietiste doen, omdat de kans dat je voedingsstoffen mist enorm groot is. Verder vraag ik me af of het echt zal werken...heel streng lijnen heeft meestal het jojo-effect tot gevolg... Je kunt beter je eetpatroon veranderen (tot het gezond is) en gaan sporten of iig bewegen.
Oud 12-01-2004, 15:22
Orchid
Orchid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-01-2004 @ 10:02:
Ook dat hoeft niet per se te helpen. Ik at eerst veel brood (8 boterhammen, soms meer) en 's avonds ook gewoon eten en toch had ik de hele dag honger. Ook als ik veel complexe koolhydraten at, kon (en kan) ik blijven eten. Dat doe ik dus maar niet meer... Maar goed, misschien helpt het jacop wel, zou mooi zijn.
Ja, inderdaad. Je 'moet' er dan iets op doen wat goed vult, bijvoorbeeld kaas met komkommer. Het kan ook helpen om halvarine te gebruiken. En sommige mensen hebben gewoon 10 boterhammen met pindakaas nodig.
Oud 12-01-2004, 15:27
Miracle
Miracle is offline
Damn, die site is echt streng. Net had m'n broer een tosti over en die heb ik ff opgegeten, maar dat wordt echt streng gerekend. Ik zit nu al aan 35
Oud 12-01-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-01-2004 @ 16:27:
Damn, die site is echt streng. Net had m'n broer een tosti over en die heb ik ff opgegeten, maar dat wordt echt streng gerekend. Ik zit nu al aan 35
Ga jij nou maar gewoon gezond eten ipv zo'n puntengebeuren...
Oud 12-01-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Orchid schreef op 12-01-2004 @ 16:22:
Ja, inderdaad. Je 'moet' er dan iets op doen wat goed vult, bijvoorbeeld kaas met komkommer. Het kan ook helpen om halvarine te gebruiken. En sommige mensen hebben gewoon 10 boterhammen met pindakaas nodig.
Ook als ik er dingen op doe die vullen helpt dat niet echt...veel dingen mag ik ook niet. En tien boterhammen met pindakaas of met kaas is ook niet echt gezond...
Oud 12-01-2004, 16:20
sublime
sublime is offline
ha, ik ben een kilo afgevallen, afgelopen week

evaluatie van de afgelopen week: het gaat - een paar uitzonderinkjes van zwakte daargelaten - echt heel goed.. het gaat me ook wel makkelijk af, gek genoeg.. misschien eindelijk de juiste hoeveelheid wilskracht verzameld
het enige is dat ik echt meer water moet drinken.. dat mag dus nog wel wat verbeteren...

verder heb ik een Ha! het lukt! bui
Oud 13-01-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 12-01-2004 @ 16:27:
Het wordt niet te streng gerekend, maar 1000 kc per dag is gewoon te weinig, vandaar dat je zo gauw aan die 40 punten zit.
Oud 13-01-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 13-01-2004 @ 14:51:
Aaargghh, frustratie, ik ben gewoon helemaal níks afgevallen. Heb wel eens vaker 'gelijnd' en dan viel ik meestal 0,2 kilo per dag af, dus dit valt even erg tegen. Zou het kunnen komen omdat ik nu wel elke dag een uur met de hond loop, en dus spieren kweek? Hiervoor bewoog ik namelijk echt niks, ook omdat ik niet naar school ga enzo.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik alleen door zaterdagavond het lijnen van een week teniet heb gedaan. Dus please zeg even dat dat van die spieren wel kan kloppen, heb ik iig motivatie om door te gaan
Ik denk dat het zeker verschil maakt dat je 'leefwijze' is veranderd...en misschien idd wel dat je nu spieren kweekt, zou denk ik best kunnen (en dat zeg ik echt niet alleen om je te motiveren ).

(0,2 kg per dag afvallen is ook best veel...)
Oud 13-01-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 13-01-2004 @ 15:09:
Haha dankje

(Ja, ik weet dat dat veel is. Was ook niet mijn doel nu, maar 't is dan wel heel frustrerend om nu in een week helemaal niks af te vallen )
Soms moet je ook even over een bepaald 'punt' heen, lijkt het...dat heb ik iig wel eens...bij een bepaald gewicht val ik dan lange tijd niks af en dan opeens wel weer... Gewoon doorzetten, als het lukt. En met de hond wandelen is natuurlijk altijd goed. Succes!
Oud 13-01-2004, 14:37
Miracle
Miracle is offline
Hoeveel punten mag je dan hebben als je op een normale manier wilt afvallen?
Oud 13-01-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 12-01-2004 @ 10:33:
Over dat 40 punten dieet, ik zie dat de meeste mensen ook echt 40 punten aanhouden, maar dat is alleen voor mensen met enorm overgewicht! Je kunt ook gewon 60 of 75 aanhouden of zelfs 85/90 en dan val je nog af.

Ik hou nu 50/55 aan, heb wel aardig wat overgwicht en ik val toch af, 40 punten heb ik geprobeerd maar is echt niet fijn om aan te houden. En de ene keer zit ik ook over de 60 tegen de 70 en de andere keer is het netjes 50

Als je een keer hoger ziy maakt niet uit, je moet niet krampachtig de punten tellen want dat is niet het idee van het dieet, als je het al een dieet kan noemen. De bedoeling is dat je ej bewust word van wat je eet, een keer veel mag ook.
Oud 13-01-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 15:37:
En volgens mij heb jij geen flink overgewicht. (Als je al overgewicht hebt, want volgens mij dat nog niet eens.)
Oud 13-01-2004, 14:41
stout!
stout! is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 15:37:
Het ligt eraan hoeveel je weegt en wat en hoe snel je wilt afvallen. Maar ik ben klein en hoef niet veel af te vallen en ik eet nooit minder dan 1500 kc (dat zou dan 60 punten zijn?) op een dag, omdat ik gewoon gezond wil eten.
Misschien dat het iets langzamer gaat maar het is supergoed vol te houden en ik heb niet de neiging uit te schieten.
Sowieso vind ik die focus op calorieën/punten (in feite hetzelfde toch?) niet echt goed. Als ik op een dag een zak chips en een reep chocola eet, heb ik misschien nog niet te veel calorieën, maar het is wel heel ongezond. Probeer gewoon goed voor jezelf en je lichaam te zorgen, dan kom je vanzelf op het gewicht dat bij je past .
Oud 13-01-2004, 14:43
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:39:
En volgens mij heb jij geen flink overgewicht. (Als je al overgewicht hebt, want volgens mij dat nog niet eens.)
geen overgewicht... maar ik wil wel afvallen

Het gaat me meer om uiterlijk dan gewicht, nu heb ik gewoon teveel vet.
Oud 13-01-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 15:43:
geen overgewicht... maar ik wil wel afvallen

Het gaat me meer om uiterlijk dan gewicht, nu heb ik gewoon teveel vet.
Dat je af wilt vallen dat snapte ik. Maar 40 punten is voor jou gewoon veel te weinig... 60-80 lijkt me dan iig gezonder. Meer sporten ook geen optie?

Citaat:
stout! schreef op 13-01-2004 @ 15:41:
Het ligt eraan hoeveel je weegt en wat en hoe snel je wilt afvallen. Maar ik ben klein en hoef niet veel af te vallen en ik eet nooit minder dan 1500 kc (dat zou dan 60 punten zijn?) op een dag, omdat ik gewoon gezond wil eten.
Misschien dat het iets langzamer gaat maar het is supergoed vol te houden en ik heb niet de neiging uit te schieten.
Sowieso vind ik die focus op calorieën/punten (in feite hetzelfde toch?) niet echt goed. Als ik op een dag een zak chips en een reep chocola eet, heb ik misschien nog niet te veel calorieën, maar het is wel heel ongezond. Probeer gewoon goed voor jezelf en je lichaam te zorgen, dan kom je vanzelf op het gewicht dat bij je past .
idd
Oud 13-01-2004, 14:46
Miracle
Miracle is offline
Ik ga proberen weer normaal 3x per dag te eten.

Hopen dat ik het vol hou. Ik heb er een hekel aan om brood te smeren en op school te eten, maar als ik echt een keer regelmaat wil krijgen, moet ik wel doorpakken.
Oud 13-01-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 15:46:
Ik ga proberen weer normaal 3x per dag te eten.

Hopen dat ik het vol hou. Ik heb er een hekel aan om brood te smeren en op school te eten, maar als ik echt een keer regelmaat wil krijgen, moet ik wel doorpakken.
3 keer op een dag eten is iig belangrijk (zeker je ontbijt!).

En 2 tussendoortjes is ook heel normaal en echt niet ongezond, zoals veel mensen lijken te denken. Het ligt er wel aan wat je als tussendoortje neemt, dat een appel gezonder is dan een Mars kun je zelf ook wel verzinnen, denk ik.
Oud 13-01-2004, 14:50
WishfulDreaming
Oh ik ben trouwens ook weer op dieet.

En om het even mooier te maken, ik doe het ook lekker tegen mn eigen adviezen in
Maar dr moet flink wat af
Oud 13-01-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-01-2004 @ 15:50:
Maar dr moet flink wat af
Dan kan je het beter op de goede manier doen.

Eetpatroon veranderen en sporten.
Een crashdieet werkt zelden, iig zelden blijvend.
Oud 13-01-2004, 14:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:47:
3 keer op een dag eten is iig belangrijk (zeker je ontbijt!).

En 2 tussendoortjes is ook heel normaal en echt niet ongezond, zoals veel mensen lijken te denken. Het ligt er wel aan wat je als tussendoortje neemt, dat een appel gezonder is dan een Mars kun je zelf ook wel verzinnen, denk ik.
Nou ja... ik eet nu 's ochtends een beetje cruslie met melk (altijd als ik naar school ga, anders ga ik flauwvallen ed). en dan tegen 11 uur wat lekkers of een boterham. Dan rond 3 uur weer een boterham of wat dan ook in huis is (en lekker is ) en dan om half 6 avond eten.
Volgens mij is het beter om m'n maag te laten wennen aan lange tussenpozen tussen het eten, want nu eet ik echt heel onregelmatig en gewoon wat uit komt.
Oud 13-01-2004, 14:55
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:45:
Dat je af wilt vallen dat snapte ik. Maar 40 punten is voor jou gewoon veel te weinig... 60-80 lijkt me dan iig gezonder. Meer sporten ook geen optie?
Nou 40 punten lukt me ook nooit

Meer sporten zou idd beter zijn Ik beslis steeds wat ik extra ga doen en uiteindelijk doe ik het dan toch weer niet. Walgelijk gewoon
Oud 13-01-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 15:53:
Nou ja... ik eet nu 's ochtends een beetje cruslie met melk (altijd als ik naar school ga, anders ga ik flauwvallen ed). en dan tegen 11 uur wat lekkers of een boterham. Dan rond 3 uur weer een boterham of wat dan ook in huis is (en lekker is ) en dan om half 6 avond eten.
Volgens mij is het beter om m'n maag te laten wennen aan lange tussenpozen tussen het eten, want nu eet ik echt heel onregelmatig en gewoon wat uit komt.
'k vind het nogal weinig...maar goed. Ik zou tussen de middag ook gewoon eten. Waarom is het beter om je maag te laten wennen aan lange tussenpozen? 't gaat niet alleen om je maag, maar ook om de rest van je lichaam. Heb jij ooit een auto drie jaar lang op een tank benzine zien rijden als hij elke dag moet rijden? Je lichaam heeft net als een auto brandstof nodig, zonder doet het het niet en blijft ie stil staan/valt ie flauw.
Oud 13-01-2004, 15:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:56:
'k vind het nogal weinig...maar goed. Ik zou tussen de middag ook gewoon eten. Waarom is het beter om je maag te laten wennen aan lange tussenpozen? 't gaat niet alleen om je maag, maar ook om de rest van je lichaam. Heb jij ooit een auto drie jaar lang op een tank benzine zien rijden als hij elke dag moet rijden? Je lichaam heeft net als een auto brandstof nodig, zonder doet het het niet en blijft ie stil staan/valt ie flauw.
Wat ik opschreef is wat ik 'vast' eet. Daarbij komt dan nog alles wat ik eet als we met de klas naar de supermarkt ga (das 1 of 2x per week) en alles wat ik 's avonds nog eet (das meestal niet veel, zolang ik maar goed warm heb gegeten)

Ik eet nu gewoon als ik honger heb, ómdat ik geen vast ritme heb (niet wat ik een hele week vol kan houden). Dat is ontzettend irritant.

3 Maaltijden per dag kan eigenlijk gewoon niet bij mij. We hebben pauze om 11 uur en 13 uur. Als ik in beide pauzes een boterham eet, is dat goed te redden maar dan eet ik nog niet 3 maaltijden.
Oud 13-01-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 16:01:
Wat ik opschreef is wat ik 'vast' eet. Daarbij komt dan nog alles wat ik eet als we met de klas naar de supermarkt ga (das 1 of 2x per week) en alles wat ik 's avonds nog eet (das meestal niet veel, zolang ik maar goed warm heb gegeten)

Ik eet nu gewoon als ik honger heb, ómdat ik geen vast ritme heb (niet wat ik een hele week vol kan houden). Dat is ontzettend irritant.

3 Maaltijden per dag kan eigenlijk gewoon niet bij mij. We hebben pauze om 11 uur en 13 uur. Als ik in beide pauzes een boterham eet, is dat goed te redden maar dan eet ik nog niet 3 maaltijden.
Ik blijf vinden dat je overdag nogal weinig eet.

Zorg dat je een vast ritme krijgt dan.

Je zei om 3 uur nog een boterham, over 13 uur heb ik je niet gehoord. Als je dan ook wat eet, dan is het al een stuk beter.
Oud 13-01-2004, 15:09
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 16:05:
Ik blijf vinden dat je overdag nogal weinig eet.

Zorg dat je een vast ritme krijgt dan.

Je zei om 3 uur nog een boterham, over 13 uur heb ik je niet gehoord. Als je dan ook wat eet, dan is het al een stuk beter.
Nu eet ik om 15 uur een boterham ja. Maar ik kan ook al om 13 uur in de pauze een boterham eten en dan thuis niks...

Het wil gewoon niet zoals ik het wil.
Oud 13-01-2004, 15:14
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 13-01-2004 @ 16:09:
Nu eet ik om 15 uur een boterham ja. Maar ik kan ook al om 13 uur in de pauze een boterham eten en dan thuis niks...

Het wil gewoon niet zoals ik het wil.
Of om 13.00uur gewoon je 'tussen de middag eten' en om 15.00uur een tussendoortje, zoals zoveel mensen.
Oud 13-01-2004, 15:45
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 13-01-2004 @ 15:51:

Eetpatroon veranderen en sporten.
Dat doe ik ook.

Maar ik sport niet zoveel als eigenlijk zou moeten/nodig is en ik eet ehhm. Ik ontbijt, lunch en eet savonds genoeg, wees maar niet bang . cruesli, 3 boterhammen en avondeten, dat is niet te weinig maar ook niet teveel.
Oud 13-01-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-01-2004 @ 16:45:
Dat doe ik ook.

Maar ik sport niet zoveel als eigenlijk zou moeten/nodig is en ik eet ehhm. Ik ontbijt, lunch en eet savonds genoeg, wees maar niet bang . cruesli, 3 boterhammen en avondeten, dat is niet te weinig maar ook niet teveel.
3 boterhammen is vrij weinig.
Topic gesloten

Regels voor berichten