Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 17:13
IcedEarth
IcedEarth is offline
yeeeesss
Advertentie
Oud 27-02-2004, 18:04
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 27-02-2004 @ 18:12:
[afbeelding]

is het gelukt?

Hoelang heb je die al?
Oud 28-02-2004, 10:01
IcedEarth
IcedEarth is offline

Die foto is op dezelfde dag gemaakt toen ze net gezet waren.
Maar ze zijn er nu echt niet minder mooi op geworden hoor!
een deel van mn dreads heb ik al een aardige tijd, geen id hoelang. dat was heel vervelend en stompzinnig: een half hoofd dreads. Maar sinds een paar weken heb ik mn hele hoofd

Oud 28-02-2004, 10:48
lievelieze
lievelieze is offline
was ik weer...
DUZZ...mijn ge-henna'de dreads zouden na een half jaar met gewone verf (of blondeer toestand) wel geverfd kunnen worden? voor kleurafwijkingen ben ik niet bang, dat maakt me weinig uit, maar waar ik wel mee zit, is dat mevrouw kinki kapper zegt dat mijn haar acuut af zou breken (dreads vallen van men hoofd) als ik verf over henna dreads doe. maar van anderen hoor ik weer dat dit onzin is, heeft iemand ervaring? ik wil het dus niet henna'en maar verven...
THANX
Oud 28-02-2004, 11:58
drezzz
drezzz is offline
dat ligt er maar net aan welke verf en henna je gebruikt. 9 van de 10 keer zal het niks uitmaken, maar als je net henna en verf hebt die "chemisch" op elkaar reageerd, heb je best kans dat je dreads er gewoon afvallen inderdaad.
Oud 28-02-2004, 12:00
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-02-2004 @ 11:48:
...maar waar ik wel mee zit, is dat mevrouw kinki kapper zegt dat mijn haar acuut af zou breken (dreads vallen van men hoofd) als ik verf over henna dreads doe.
Behalve als mevrouw de kinki kapper het zou verven zeker?
Oud 28-02-2004, 12:42
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-02-2004 @ 11:48:
was ik weer...
DUZZ...mijn ge-henna'de dreads zouden na een half jaar met gewone verf (of blondeer toestand) wel geverfd kunnen worden? voor kleurafwijkingen ben ik niet bang, dat maakt me weinig uit, maar waar ik wel mee zit, is dat mevrouw kinki kapper zegt dat mijn haar acuut af zou breken (dreads vallen van men hoofd) als ik verf over henna dreads doe. maar van anderen hoor ik weer dat dit onzin is, heeft iemand ervaring? ik wil het dus niet henna'en maar verven...
THANX
Doe maar gewoon niet (na wat drezzz zei ). Tis toch zonde als je dreads eraf vallen doordat je het zo nodig moest verven. Ik ga mijne ook nooit meer verven, heb er al zoveel mee uitgehaald (1e keer dreads eruit gekamd, ontkleurd, geverfd) en ook al ziet het er nu een btje vreemd uit, lichtbruinig met donkere uitgroei, ik laat het gewoon helemaal uitgroeien.
Oud 28-02-2004, 12:47
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Qamra schreef op 28-02-2004 @ 13:00:
Behalve als mevrouw de kinki kapper het zou verven zeker?
nope, zij wil het juist niet verven...
ik heb t gister maar gekleurd met van dat uitspoel spul ( 6 tot 8 keer) maar vind t niks aan. ik zit er nu aan te dneken om t met blondeerspray te bewerken, en dan eerst t onderste gedeelte.(de punten).als t er daar niet afvalt, zou t toch meevallen??
Oud 28-02-2004, 12:48
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
drezzz schreef op 28-02-2004 @ 12:58:
dat ligt er maar net aan welke verf en henna je gebruikt. 9 van de 10 keer zal het niks uitmaken, maar als je net henna en verf hebt die "chemisch" op elkaar reageerd, heb je best kans dat je dreads er gewoon afvallen inderdaad.
en zou t na een half jaar nog steeds reageren dan???
Oud 28-02-2004, 13:18
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-02-2004 @ 13:47:
nope, zij wil het juist niet verven...
Ow, dan verkoopt ze slecht

Ik zou het zeker niet blonderen, verven weet ik niet zo zeker.
Oud 28-02-2004, 13:48
lievelieze
lievelieze is offline
grr... zou iemand dan nog een optie weten om de kleur van mn dreads anders te krijgen? eigenlijk gewoon lichter...

en anders moet ik er maar een bult extension dreads tussen zetten...(ook wel leuk, weer een dikke bos...) er is wel iemand hier op t forum die ze maakt toch? in elke kleur?
weet iemand (of persoon zelf) de prijs hiervan? en lengtes (standaard of "eigen"?)

hoppakee...dat was t eerst wel weer.
Oud 28-02-2004, 14:29
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-02-2004 @ 14:48:
grr... zou iemand dan nog een optie weten om de kleur van mn dreads anders te krijgen? eigenlijk gewoon lichter...

en anders moet ik er maar een bult extension dreads tussen zetten...(ook wel leuk, weer een dikke bos...) er is wel iemand hier op t forum die ze maakt toch? in elke kleur?
weet iemand (of persoon zelf) de prijs hiervan? en lengtes (standaard of "eigen"?)

hoppakee...dat was t eerst wel weer.
mortischa maakt ze, ze zijn net echt en ik denk dat ze nog steeds 1 euro zijn in t andere topic deel 5 dacht ik staan foto's.
je moet haar maar pm'en

vorige week voor t eerst gewaxt en ze zien er een stuk beter uit, gister zout water erin gedaan en t helpt wel.
ze lijken na 3 maanden ergens op!
whoe!
Oud 28-02-2004, 14:30
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-02-2004 @ 14:48:
Mortischa maakt ze, 1 euro per stuk. Lengtes weet ik niks van.
Oud 28-02-2004, 16:14
lievelieze
lievelieze is offline
há dat is mooi.
dan denk ik dat ik haar eens ga PM-en of ze tijd/zin heeft om er een stuk of wat voor mij te maken. óf als je (mortischa) dit zelf leest: ben je "vrij" ?
ze zien er inderdaad mooi uit en als alle kleuren kunnen, ook mooi meegenomen...
in ieder geval bedankt voor de reactiones!
Oud 28-02-2004, 19:21
Verwijderd
mijn ouders zien echte dreads niej sow zitten
dus ik d8 mischien die neppe diej op echte lijke

maar vraagjes voor de degene diej ze maakt>>
is er mischine een fotow van??
ik heb nogal lang haar moet ik dat er dan 'tussenlaten' of opbinden??

en hoeveel dreads heb je dan nodig??
Oud 28-02-2004, 19:36
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Jup mortischa maakt er mooie , ik kan het weten want ik draag ze. (De meeste mensen kunnen zelfs het onderscheid niet maken tussen mijn echte en valse dreads which is dik ok.)
Oud 29-02-2004, 12:11
Ramble On
Ramble On is offline
Even een vraagje over nepdreads die je in een afrowinkel kan kopen: hoe duur is het voor ongeveer 20 neppe die je met een elastiekje aan je echte vastzet (enkele dus)? En kun je die gewoon een stuk afknippen zonder dat de uiteinden er vreemd uit gaan zien?
Thanx.
Oud 29-02-2004, 12:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-02-2004 @ 13:11:
Even een vraagje over nepdreads die je in een afrowinkel kan kopen: hoe duur is het voor ongeveer 20 neppe die je met een elastiekje aan je echte vastzet (enkele dus)? En kun je die gewoon een stuk afknippen zonder dat de uiteinden er vreemd uit gaan zien?
Thanx.
Je kunt alleen dubbele dreads kopen, geen enkele.. En afknippen is lelijk omdat ze dan heel erg gaan rafelen.
Oud 29-02-2004, 13:14
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-02-2004 @ 13:59:
Je kunt alleen dubbele dreads kopen, geen enkele.. En afknippen is lelijk omdat ze dan heel erg gaan rafelen.
Hoe bevestig je die dubbele dan aan je echte dreads?
En hoe lang zijn die dan, want mijn echte dreads zijn kort dus ik wil niet opeens hele lange dreads hebben. Is er geen manier om dat rafelen tegen te gaan?
Oud 29-02-2004, 13:15
Ramble On
Ramble On is offline
oja, en hoe duur zijn die (heb ongeveer 20 dreads nodig denk ik, maar als ze dubbel zijn zeker 10?)
Oud 29-02-2004, 13:22
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-02-2004 @ 14:14:
Hoe bevestig je die dubbele dan aan je echte dreads?
En hoe lang zijn die dan, want mijn echte dreads zijn kort dus ik wil niet opeens hele lange dreads hebben. Is er geen manier om dat rafelen tegen te gaan?
Gewoon, net zoals je ze bevestigd aan los haar. Een cm of 5 vlechten, elastiekje erom en klaar. En die zijn vaak heel lang. En je kunt proberen om ze opnieuw te sealen met een föhn of stoom. Maar dat werkt dus lang niet altijd.

Ow en 50 cent voor een dubbele dread is meer dan genoeg.
Oud 29-02-2004, 13:26
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-02-2004 @ 14:22:
Gewoon, net zoals je ze bevestigd aan los haar. Een cm of 5 vlechten, elastiekje erom en klaar. En die zijn vaak heel lang. En je kunt proberen om ze opnieuw te sealen met een föhn of stoom. Maar dat werkt dus lang niet altijd.

Ow en 50 cent voor een dubbele dread is meer dan genoeg.
Invlechten vind ik niet mooi staan, dan zie je gelijk dat het nep is. Dat sealen snap ik toch niks van dus dat probeer ik ook maar niet
Moenbloem van het forum had ook wel eens neppe aan dr echte gemaakt, ik geloof dat zij een lusje in die dread had gemaakt en daardoor een elastiekje had gestoken. Misschien moet ik dat maar proberen en het rafelen voor lief nemen
Oud 29-02-2004, 13:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-02-2004 @ 14:26:
Dat sealen snap ik toch niks van dus dat probeer ik ook maar niet
Men draait de dread strak, men pakt een föhn, men zette de föhn aan en houde deze boven de dread.

En zelfde als met de stoom, alleen dan "föhn" vervangen met "ketel"

Waarom koop je ze niet van Ais? Die zijn toch ook goed?
Oud 29-02-2004, 13:35
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-02-2004 @ 14:31:
Men draait de dread strak, men pakt een föhn, men zette de föhn aan en houde deze boven de dread.

En zelfde als met de stoom, alleen dan "föhn" vervangen met "ketel"

Waarom koop je ze niet van Ais? Die zijn toch ook goed?
Dank voor deze duidelijke uitleg

Ja wil ik ook, maar ik wou even kijken of het in de winkel goedkoper is, aangezien ik zowat geen geld meer heb. Maar ik leen wel wat van mn ouders en koop ze gewoon bij haar ja.
Oud 29-02-2004, 15:13
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-02-2004 @ 14:35:
Dank voor deze duidelijke uitleg

Ja wil ik ook, maar ik wou even kijken of het in de winkel goedkoper is, aangezien ik zowat geen geld meer heb. Maar ik leen wel wat van mn ouders en koop ze gewoon bij haar ja.
Tuurlijk is het in de winkel goedkoper (hoewel, tuurlijk is overdreven. Ik ben ook dubbele dreads van 3 euro per stuk tegen gekomen *lol*), maar die komen uit de fabriek (of worden per duizenden door arme vrouwen in een muf hok gemaakt). Ze zijn amper getoupeerd en dus erg arbeidsvrij.
Als ik voor iemand 50 dubbele dreads zou moeten maken, dan zou ik iid ook 1 euro vragen en misschien wel meer.
Oud 29-02-2004, 15:36
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-02-2004 @ 16:13:
Tuurlijk is het in de winkel goedkoper (hoewel, tuurlijk is overdreven. Ik ben ook dubbele dreads van 3 euro per stuk tegen gekomen *lol*), maar die komen uit de fabriek (of worden per duizenden door arme vrouwen in een muf hok gemaakt). Ze zijn amper getoupeerd en dus erg arbeidsvrij.
Als ik voor iemand 50 dubbele dreads zou moeten maken, dan zou ik iid ook 1 euro vragen en misschien wel meer.
Ik heb haar al ge-pmd
Oud 01-03-2004, 15:22
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-02-2004 @ 14:15:
oja, en hoe duur zijn die (heb ongeveer 20 dreads nodig denk ik, maar als ze dubbel zijn zeker 10?)
ik knip mijn dreads volgende week af, dus als je wil mag je die hebben!
Oud 01-03-2004, 15:31
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
drezzz schreef op 01-03-2004 @ 16:22:
neppe dreads van echt haar...
hmm verleidelijk aan bod
Oud 01-03-2004, 15:54
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
zonde jouwe zijn moooi
Oud 01-03-2004, 19:14
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
stuur maar op, ik deel ze met olga
naaien we ze aan onze dreads vast
Oud 02-03-2004, 11:02
drezzz
drezzz is offline
Maartje, voor jou doe ik alles!

T zal wel een hele verandering zijn, ik heb al 4 jaar dreads, en al 7 jaar lang haar, en dan ben ik straks ineens bijna kaal....
Oud 02-03-2004, 11:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
drezzz schreef op 02-03-2004 @ 12:02:
Maartje, voor jou doe ik alles!

T zal wel een hele verandering zijn, ik heb al 4 jaar dreads, en al 7 jaar lang haar, en dan ben ik straks ineens bijna kaal....
waarom doe je het dan ook
maar gemilimeterd haar staat je vast ook sexxxi hoor Frank!
Oud 02-03-2004, 12:10
drezzz
drezzz is offline
na 4 jaar dreads en 8 jaar lang haar wil ik eens wat anders (ik word ook al oud hoor! )
Oud 02-03-2004, 16:20
Ramble On
Ramble On is offline
Ik had hier eens gelezen dat als je je dreads met keukenazijn wast, je minder losse haren enzo krijgt dan wanneer je ze met shampoo wast. Dus ik vroeg mn moeder of ze dat wou kopen, maar ik weet niet zeker of dit wel het goeie is en ik wil niet kaal zijn straks
Het is een literfles met kleurloze vloeistof, natuur azijn wit staat erop. De ingredienten zijn water en natuurazijn, dus het zal wel goed zijn maar ik vraag het toch maar eventjes voor de zekerheid. En hoe moet je dat precies gebruiken, moet ik het nog mengen met water of niet omdat er al water inzit..en moet ik dan water in een kopje ofzo doen en daarbij een scheutje azijn?
Oud 02-03-2004, 16:47
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
azijn stinkt
en ze zeggen hier ook weleens dat je best tandpasta en superlijm in je dreads kan smeren, dus ik zou die adviezen niet al te serieus nemen...
Oud 02-03-2004, 18:15
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 02-03-2004 @ 17:47:
azijn stinkt
en ze zeggen hier ook weleens dat je best tandpasta en superlijm in je dreads kan smeren, dus ik zou die adviezen niet al te serieus nemen...
Het komt wel van the exploding boy he
Oud 02-03-2004, 18:30
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 02-03-2004 @ 19:15:
Het komt wel van the exploding boy he
als olgje het zegt zal er wel ergens een kern van waarheid in zitten

ik heb het er zelf nog nooit in gesmeerd dus ik weet het niet, volgens mij smeert olga tegenwoordig ook alleen maar knottyboy wax in dr dreads..
Oud 02-03-2004, 18:38
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 02-03-2004 @ 19:30:

ik heb het er zelf nog nooit in gesmeerd dus ik weet het niet, volgens mij smeert olga tegenwoordig ook alleen maar knottyboy wax in dr dreads..
Ja dat dacht ik dus ook al, zij is volgens mij zo'n beetje de dreads-expert hier Het staat zelfs nog op pagina 7 van dit topic.
Oud 02-03-2004, 21:03
frogged
frogged is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 01-03-2004 @ 20:14:
stuur maar op, ik deel ze met olga
naaien we ze aan onze dreads vast
ik heb 1 afgebroken dread die nu omhoog staat en 2 hele dunne dus ik wil er ook wel drie!!
Oud 02-03-2004, 21:11
Ramble On
Ramble On is offline
Mensen, hij bood ze als eerste aan mij aan natuurlijk he
Oud 03-03-2004, 18:32
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 02-03-2004 @ 19:30:

tsssk tsssk....

Iig. , wat maakt iedereen hier een drama van zeg ; tuurlijk stinkt het als je een liter azijn in je haar gooit, en welke gek gaat er nu lijm in z'n haar smeren en zeezout krijg je er ook niet uit als je een hele pot doet, oftewel; denk even na en je snapt dat het met mate moet en met zorg natuurlijk. ( afgezien van de lijm en tandpasta, wie dat bedacht heeft hoort in de gevangenis )
Oud 03-03-2004, 20:51
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Welke gek er lijm in zn haar gaat smeren!?
Het gaat er toch een keer af en je haar is toch al door en door en door verrot en verpest dus alsof dit veel verschil maakt!!?
Als je het goed doet is het hardstikke best en ik heb het ook gehad, als je het nooit geprobeerd of gedaan hebt denk ik dat je er ook niet echt veel vanaf weet

Nu zal ik wel weer een hele lading gezeur over me heen krijgen dat ik het verkeerd heb blablabla
Oud 03-03-2004, 21:05
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 03-03-2004 @ 21:51:
Nu zal ik wel weer een hele lading gezeur over me heen krijgen dat ik het verkeerd heb blablabla
I bet you do
Oud 03-03-2004, 21:24
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:

nee hoor, ga jij maar lekker je dreads lijmen
Oud 04-03-2004, 09:20
the exploding boy
Citaat:
Welke gek er lijm in zn haar gaat smeren!?
Het gaat er toch een keer af en je haar is toch al door en door en door verrot en verpest dus alsof dit veel verschil maakt!!?
Als je het goed doet is het hardstikke best en ik heb het ook gehad, als je het nooit geprobeerd of gedaan hebt denk ik dat je er ook niet echt veel vanaf weet

hmmz ok dan.... ik heb de vorige 2 keer mijn dreads eruit gekamd, dat zie ik met lijm nog niet gebeuren. Verder mag je het van mij helemaal zelf weten
Oud 04-03-2004, 10:38
DrEadLoCk-PuSsY
Citaat:
kaleidoscope schreef op 03-03-2004 @ 22:24:
nee hoor, ga jij maar lekker je dreads lijmen
Aangezien ik ze er al een maand geleden uitgeknipt heb lijkt me dat nogal moeilijk
Oud 04-03-2004, 10:39
DrEadLoCk-PuSsY
Citaat:
the exploding boy schreef op 04-03-2004 @ 10:20:
hmmz ok dan.... ik heb de vorige 2 keer mijn dreads eruit gekamd, dat zie ik met lijm nog niet gebeuren. Verder mag je het van mij helemaal zelf weten
Anders was ik ook niet van plan om aan jou toestemming te vragen hoor, bepaal altijd zelf nog wel wat ik met mijn haar doe
Oud 04-03-2004, 11:41
drezzz
drezzz is offline
hahahahhahahhahahahhahahahahahahahahahahahahahahaha

Dank je!

echt

Ik hou van je!

Wat ontzettend stom

Geweldig!

Ga zo door!
Oud 04-03-2004, 12:08
the exploding boy
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 04-03-2004 @ 11:39:
Anders was ik ook niet van plan om aan jou toestemming te vragen hoor, bepaal altijd zelf nog wel wat ik met mijn haar doe
Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.
Oud 04-03-2004, 15:54
Pla
Pla is offline
Ik heb nu 2 maanden dreads en ik word helemaal gek van de schilfers op mijn hoofd.. Ik heb het idee dat heel mijn hoofdhuid wit is..
iemand enig idee hoe ikdie eraf krijg zonder dat ze terugkomen? of is dat net ff iets teveel gevraagd?

Regels voor berichten