Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, gister zag ik in de boekhandel dat er een vervolg is op Heksenkind! Net uit! Die ga ik binnenkort maar eens halen. Ik ben heel erg benieuwd of dat boek net zo leuk is als zijn voorgangers. |
![]() |
||
Citaat:
dat las ik in het 5de-6de leerjaar ( 11-12 jaar) naja, geen kritiek hoor ![]() nu lees ik de kleine blonde dood van bouwdewijn büch en heb net ' de ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van milan kundera uit
||
Citaat:
En wat maakt het uit op welke leeftijd je een bepaald boek leest... |
![]() |
||
Citaat:
nja voor mij persoonlijk maakt het wel uit, ik lees namelijk niet graag makkelijke boeken , maar uiteindelijke boeit het me niet, ik bedacht het alleen maar
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb een gesigneerd exemplaar van Hasse Simonsdochter hier liggen trouwens... Staat heel mooi in geschreven "Voor Jorn, Mijn eigen favoriet, veel plezier ermee! Thea Beckman" Citaat:
![]() Ik vind trouwens (ben bijna aan het eind van Heksenkind, gister even zitten lezen) dat Juniper leuker is, niet omdat er leukere dingen gebeuren (want over het algemeen gebeurt er zelfs minder dan in Heksenkind), maar omdat de toon en de sfeer wat mooier is, wat... zieliger, soms, heldhaftiger op andere tijden. Mooier, in ieder geval. Vind ik. Citaat:
![]() als we zo gaan beginnen... Ik mocht altijd een klas hoger boeken gaan halen om te lezen, en daarna 2 klassen, omdat ik de boeken van 1 klas hoger allemaal al uit had ![]() Was leuk... Maar even zonder ego: Ik heb die toen ook al gelezen, en nu lees ik ze weer, omdat ik die heerlijk ongecompliceerde dingetjes soms toch veel leuker vind dan verdrinken in een lange stroom saaie woorden uitgespuugd door een of ander elitair mannetje met een fetish voor mythen en vage metaforen... (Sorry Harry, niets persoonlijks hoor ![]() Citaat:
Dat een boek makkelijker verwoord is hoeft toch niets af te doen aan de sfeer, het gevoel dat je er bij krijgt? En is dat niet waar het om gaat bij fictie? (die opvatting is trouwens ook de reden dat ik ruzie heb met mijn Nederlands-leraar, omdat ik achterliggende gedachte subjectief vind aan verhaal en sfeer, ook bij literatuur, bij alle fictie, terwijl hij natuurlijk vindt dat de achterliggende gedachte de drijfveer voor schrijven was, en ook de drijfveer voor lezen zou moeten zijn. Ik heb nu al weer zin in mijn eindexamen literatuur ![]() Type - Oh nee, dat laatste stuk tussen haakjes had ik natuurlijk hier moeten zetten...
||
Citaat:
Ik heb'm bijna uit namelijk, maar vind het van tijd tot tijd wel weer moeilijk om verder te lezen... Wat ik niet bij deel 1 had.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind het gwoon leuker als het niet zomaar op me afkomt, als ik moet denken enzo, en ik had het trouwens niet over verwoording, maar ook over thema's en vooral de manier waarop die gebracht worden
||
Citaat:
![]() (sorry ik heb niet echt tijd om het helemaal te gaan onderbouwen)
||
Citaat:
Ben nu Taiko van Joshikawa aan het lezen. Maar niemand kent het, anders hadden jullie wel gereageerd op mijn 'Joshikawa' thread. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik houd van boeken waar alledaagse zekerheden in vervallen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vond 1 ook leuker, inderdaad omdat hij wat origineler was, en dit wat meer 'doorborduurde op het succes van...' Ben het dus volkomen met je eens. ![]() En ja, ik ben al voorbij Thailand zelfs ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 |