Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-11-2004 @ 17:32 :
(1000 tot 1500 kcal per dag is voldoende, afwisselend eten)
1000 kcal is wel erg weinig, als je het mij vraagt... (Plus dat het lastig is om met zo weinig toch gevarieerd genoeg te eten.)

Vraagje voor de mensen die Yasmin slikken...bevalt ie bij iedereen beter dan andere pillen? (Bij Daantje dus iig wel. Hij zal ook bij mensen niet goed vallen, maar dat wil ik dan dus graag horen. ) En hoe zit het met acné/puistjes ed...? (Ik slik nu Diane 35 oa om die reden en op zich bevalt die wel, maar toch niet helemaal oid.) En met doorslikken?

Laatst gewijzigd op 15-11-2004 om 19:02.
Oud 16-11-2004, 12:44
animalfreak
animalfreak is offline
Even een paar vraagjes.....Ik nam altijd op vrijdag te pil, mijn laatste pil was dan altijd op donderdag en dan werd ik dinsdag ongesteld. Ik wilde graag maandag ongesteld worden dus ben ik in mijn laatste stopweek niet vrijdag, maar donderdag begonnen met de pil, zodat woensdag dus mijn laatste pil zou zijn en ik maandag ongesteld zou worden....mag dit wil en is de pil dan nog wel veilig?
Nog een vraagje......ik nam in de eerste week de pil en volgens mij viel hij toen in de wasbak......heel stom maar ik wist dat dus niet zeker en heb toen gewoon een extra pil genomen. DIt gebeurde in de tweede week weer!! en heb ik hetzelfde gedaan....nu heb ik dus te weinig pillen in deze strip, moet ik dan gewoon doorslikken tot die woensdag en pillen uit een andere strip gebruiken ( en deze dan als reservestrip gebruiken ) ? Mag je wel twee pillen op één dag slikken en is het wel nog wel veilig zoals ik dat heb gedaan?

ALvast bedankt!
Oud 16-11-2004, 13:08
jet
jet is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-11-2004 @ 17:32 :
Hmm, het kán door je pil komen, maar vaak kom je vooral in de eerste paar (drie tot zes ) maanden aan. Als je de pil nu al een jaar slikt, en je komt nu pas aan... kan het niet door iets anders komen?

Als het door de pil komt, en je stopt kan het inderdaad wel zo zijn dat je weer afvalt (niet van het een op het andere moment, natuurlijk) maar het hoeft niet. Ik heb begrepen dat een pil er voor kan zorgen dat je meer vocht vasthoudt (vooral in de eerste drie tot zes maanden) óf zorgt dat je mee honger hebt. In het eerste geval hoort het vanzelf weer over te gaan, met gebruik van pil of zonder. In het tweede geval... mja, als je je eetpatroon aanpast, en dus meer gaat eten, is vooral dat eten de oorzaak. Je kan de pil blijven slikken en minder gaan eten (1000 tot 1500 kcal per dag is voldoende, afwisselend eten) óf stoppen met de pil én minder gaan eten. Het gevaar is dat je stopt, maar je eetpatroon niet aanpast, dat gebeurt er weinig.
na 6 maanden kreeg ik pfeiffer.. dus wat denk ik toen had moeten gebeuren (het aankomen) gebeurd niet.. ik viel juist gigantisch af. maar toen ik weer normaal kon eten is alles er weer aangekomen, en nog veel meer erbij....

100 dat is ook niet veel. ik let eigenlijk noit zo op calorien. moet ik msischien toch is gaan doen. al ben ik eigenlijk nog stedes niet te dik
Oud 16-11-2004, 14:40
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
animalfreak schreef op 16-11-2004 @ 13:44 :
Even een paar vraagjes.....Ik nam altijd op vrijdag te pil, mijn laatste pil was dan altijd op donderdag en dan werd ik dinsdag ongesteld. Ik wilde graag maandag ongesteld worden dus ben ik in mijn laatste stopweek niet vrijdag, maar donderdag begonnen met de pil, zodat woensdag dus mijn laatste pil zou zijn en ik maandag ongesteld zou worden....mag dit wil en is de pil dan nog wel veilig?
Nog een vraagje......ik nam in de eerste week de pil en volgens mij viel hij toen in de wasbak......heel stom maar ik wist dat dus niet zeker en heb toen gewoon een extra pil genomen. DIt gebeurde in de tweede week weer!! en heb ik hetzelfde gedaan....nu heb ik dus te weinig pillen in deze strip, moet ik dan gewoon doorslikken tot die woensdag en pillen uit een andere strip gebruiken ( en deze dan als reservestrip gebruiken ) ? Mag je wel twee pillen op één dag slikken en is het wel nog wel veilig zoals ik dat heb gedaan?

ALvast bedankt!
Eerste vraag: Het kan geen kwaad om eerder te beginnen na de stopweek maar nooit later!!

Tweede vraag: Ik zou die ene strip dus gewoon als reservestrip gebruiken zoals je zelf ook al zegt.

Derde vraag: Het kan geen kwaad om 2 pillen te slikken maar de volgende dag wel weer gewoon 1 nemen.
Oud 17-11-2004, 14:17
ilse
ilse is offline
hoihoi, ik heb een vraagje.

ik had altijd microgynon30 en vandaag heb ik een recept gekregen van microgynon50 omdat ik steeds tussendoor bloedingen had. maar kan ik dan nu opnieuw bijwerkingen van "de eerste 3 maanden" krijgen? en wat zijn meer risico's van een zwaardere pil?
Oud 18-11-2004, 18:14
MoonFairy
MoonFairy is offline
Hallo ik heb een vraagje:

Stel dat de pil niet voldoende werkt (door bv diarree, overgeven of andere manier) en je krijgt tussendoor wel gewoon bloedingen in de stopweek, wat je dus wel vaker hoort. Hoe kan je dan weten of je zwanger bent?

Alvast bedankt!
Oud 18-11-2004, 18:56
elledc
elledc is offline
Citaat:
Eva16 schreef op 18-11-2004 @ 19:14 :
Hallo ik heb een vraagje:

Stel dat de pil niet voldoende werkt (door bv diarree, overgeven of andere manier) en je krijgt tussendoor wel gewoon bloedingen in de stopweek, wat je dus wel vaker hoort. Hoe kan je dan weten of je zwanger bent?

Alvast bedankt!
Dat kan je zien aan het soort bloed dat je verliest, heb je de indruk dat het anders is dan tijdens je menstruatie, is de kleur iets anders en is het bloed veel dikker of juist niet... dan kan je daar veel uit afleiden hoewel de beste manier is om een test af te leggen, bijv. bloed laten nemen om te controleren of zwangerschapstestje.
Oud 18-11-2004, 19:03
elledc
elledc is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 17-11-2004 @ 15:17 :
en wat zijn meer risico's van een zwaardere pil?
Er kunnen bijwekingen zijn als je de pil neemt, zoals:
hoofdpijn, migraine, gespannen borsten, een zwangerschapsmasker (bruine pigment vlekken in het gezicht), acne, vet haar, overmatige beharing, suikerziekte, gewichtstoename, misselijkheid, minder zin in seks, oogklachten of het wegblijven van de menstruatie.
Dit hangt natuurlijk grotendeels af van hoe zwaar de pil is en hoe jij erop reageert. Je bent overgestapt op een zwaardere pil, misschien zal je lichaam er vreemd op reageren of misschien dat sommige bijwerkingen sterker zullen zijn, misschien ook helemaal niet.
Oud 21-11-2004, 17:58
Susanne
Susanne is offline
Hoi, op basis waarvan krijg je een bepaalde pil voorgeschreven, speelt gewicht en doel v/d pil die hij uiteindelijk voorschrijft een rol?

(Heb wel even rondgekeken in dit topic, maar er is geen zoeken aan)
Oud 21-11-2004, 20:30
lso
lso is offline
.. ik weet als je de pil goed neemt dat de kans klein is dat je zwanger raakt.. Ik neem de pil altijd goed.. Ik neem hem niet altijd heel stipt maar wel altijd tussen 21u en 23u..

Ik ben gisteren echter uitgeweest en heb de pil deze keer om 4u15 deze morgen genomen. Vanavond hebben mn vriend en ik gevreeën zonder condoom. Ik neem de pil straks weer om 22u30.. Is de kans nu veel groter dat er toch iets fout loopt...?????

thx
Oud 21-11-2004, 20:58
elledc
elledc is offline
Citaat:
Susanne schreef op 21-11-2004 @ 18:58 :
Hoi, op basis waarvan krijg je een bepaalde pil voorgeschreven, speelt gewicht en doel v/d pil die hij uiteindelijk voorschrijft een rol?

(Heb wel even rondgekeken in dit topic, maar er is geen zoeken aan)
Dit wordt door de dokter nagegaan en verschilt van persoon tot persoon. Mijn zus bijvoorbeeld wil die pluisjesharen op haar gezicht wegkrijgen en daarom neemt ze een zware pil, daar moet ze binnenkort van afstappen en overgaan naar een lichtere pil omdat ze last krijgt van dikke slagzenuwen aan haar benen. Een zwaardere pil is dus niet aan te raden voor mensen die zenuw- of hartproblemen hebben.
Als je veel last hebt van pijn tijdens de menstruatie en je hebt veel bloedverlies bijvoorbeeld dan zal ook een zwaardere pil worden voorgeschreven.
Ik weet niet hoe 't zit met het gewicht van de persoon, ik denk niet dat dit een invloed heeft, hoewel ik niet zeker ben.
Stel nu dat je door het nemen van een iets zwaardere pil veel hoofdpijn krijgt, dan is dat niet geschikt. Enkele posts hierboven vermeldde ik al welke neveneffecten de pil heeft, hoe lichter de pil, hoe minder neveneffecten, wat logisch is
Oud 22-11-2004, 13:41
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
hai ff een vraagje

ik heb heel erg veel last van kramp in mijn benen/voeten/tenen.
kan de pil hier iets mee te maken hebben? Ik slik microgynon 30
Oud 22-11-2004, 15:25
Myuki
Myuki is offline
Ik heb een vraag... de huisarts heeft mij namelijk ooit verteld dat je de pil elke dag ongeveer het zelfde tijdstip in moet nemen.

Ik neem hem dus 's avonds na het tandenpoetsen (voor ik naar bed ga) in. Maar omdat ik niet zoveel regelmaat in mijn leven heb kan dat om 8 uur zijn... maar ook om 2 uur 's nachts.

Gezien de pil die ik heb (Microgynon 30) 36 uur werkt... zou dit geen probleem moeten zijn.

Of is het wel een probleem?
Oud 22-11-2004, 15:27
Verwijderd
nee, dat is geen groot proleem. Het zou beter zijn om 'm dan steeds rond 8 uur 's avonds te nemen bijvoorbeeld, maar als jij er makkelijker aan denkt door 't bij het tandenpoetsen te doen, dan kun je dat maar beter doen.
Oud 22-11-2004, 15:29
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2004 @ 16:27 :
nee, dat is geen groot proleem. Het zou beter zijn om 'm dan steeds rond 8 uur 's avonds te nemen bijvoorbeeld, maar als jij er makkelijker aan denkt door 't bij het tandenpoetsen te doen, dan kun je dat maar beter doen.
waarom is dat dan beter? als t toch wel veilig is enzo...
Oud 22-11-2004, 15:46
Verwijderd
als je 'm eens vergeet en 'm dan later inneemt, is het duidelijker hoe veel uur je te laat bent, bijvoorbeeld
Oud 22-11-2004, 15:58
Myuki
Myuki is offline
okee, bedankt
Oud 22-11-2004, 16:01
lso
lso is offline
Dus ik kan besluiten dat .. de kans dat er iets misgelopen is bij mij.. heel klein is...?
Oud 22-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 22-11-2004 @ 17:01 :
Dus ik kan besluiten dat .. de kans dat er iets misgelopen is bij mij.. heel klein is...?
jahoor, de werking van je pil is als het goed is niet verminderd
Oud 22-11-2004, 16:08
lso
lso is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2004 @ 17:06 :
jahoor, de werking van je pil is als het goed is niet verminderd
Als het goed is...? (je hebt mn vraag hierboven ergens gelezen é?
Oud 22-11-2004, 18:03
Verwijderd
Ja, ik heb hem gelezen en ik gebruik soms gewoon overbodige woorden
Oud 22-11-2004, 18:14
jet
jet is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 22-11-2004 @ 14:41 :
hai ff een vraagje

ik heb heel erg veel last van kramp in mijn benen/voeten/tenen.
kan de pil hier iets mee te maken hebben? Ik slik microgynon 30
veel boullion met daarin kalium drinken
Oud 22-11-2004, 20:56
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-11-2004 @ 21:58 :
(..)
Ik weet niet hoe 't zit met het gewicht van de persoon, ik denk niet dat dit een invloed heeft, hoewel ik niet zeker ben.
(..)
dankje voor je reactie

Weet iemand wel hoe het zit?
Oud 22-11-2004, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jet schreef op 22-11-2004 @ 19:14 :
veel boullion met daarin kalium drinken
En calcium want volgens mijn prof van anatomie krijg je kramp door calciumgebrek.

Ik geloof overigens niet dat het door de pil komt.
Oud 23-11-2004, 09:12
elledc
elledc is offline
Als er nou iets is foutgelopen tijdens het nemen van de pil en dus je blijkt zonder enig besef zwanger te zijn, wat gebeurt dan tijdens de daaropvolgende stopweek?
Heb je dan ook bloedverlies of helemaal niet?
Oud 23-11-2004, 12:15
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-11-2004 @ 22:29 :
En calcium want volgens mijn prof van anatomie krijg je kramp door calciumgebrek.

Ik geloof overigens niet dat het door de pil komt.

Calciumgebrek? ik? Lijkt me stug want ik gebruik heel veel zuivel...

gewoon een potje kalium dus..?

Naja mijn moeder zei dat het door de pil zou kunnen komen
Oud 23-11-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-11-2004 @ 13:15 :
Calciumgebrek? ik? Lijkt me stug want ik gebruik heel veel zuivel...

gewoon een potje kalium dus..?

Naja mijn moeder zei dat het door de pil zou kunnen komen
Calcium uit zuivel neemt je lichaam na je 3de (ongeveer) niet meer fatsoenlijk op...
Oud 23-11-2004, 13:20
Envy
Envy is offline
Ik heb ook een vraagje. Ik ga binnenkort (de eerstvolgende ongesteldheid) aan de pil, microgynon 30. Maar het schijnt veel voor te komen dat je dan (veel) aankomt, en daar heb ik neit zoveel zin in.
Maar is het daadwerkelijk zo dat je aankomt van de pil? Mijn huisarts zei dat je wel enkele kilo's zwaarder wordt doordat je meer vocht vasthoudt. Maar kom je ook 'zichtbaar' aan? Dat je het merkt als je je broek aantrekt, bijvoorbeeld?
En komt dat dan door de pil zelf, of doordat je meer gaat eten door de hormonen die daarin zitten? Kom je ook aan als je je eetpatroon niet verandert?
Oud 23-11-2004, 15:12
lso
lso is offline
Ik was de periode dat ik begon met de pil net aan het diëten.. Ik was ook ontgoocheld dat te horen maar.. ik heb er niets van gemerkt hoor.. van dat verdikke van de pil..
Oud 23-11-2004, 15:49
elledc
elledc is offline
Citaat:
Envy schreef op 23-11-2004 @ 14:20 :
Ik heb ook een vraagje. Ik ga binnenkort (de eerstvolgende ongesteldheid) aan de pil, microgynon 30. Maar het schijnt veel voor te komen dat je dan (veel) aankomt, en daar heb ik neit zoveel zin in.
Maar is het daadwerkelijk zo dat je aankomt van de pil? Mijn huisarts zei dat je wel enkele kilo's zwaarder wordt doordat je meer vocht vasthoudt. Maar kom je ook 'zichtbaar' aan? Dat je het merkt als je je broek aantrekt, bijvoorbeeld?
En komt dat dan door de pil zelf, of doordat je meer gaat eten door de hormonen die daarin zitten? Kom je ook aan als je je eetpatroon niet verandert?
Sinds ik de pil neem ben ik altijd dezelfde hoeveelheden blijven eten, dus niet meer of minder maar ben wel lichtjes aangekomen aan de billen Maar is niet veel en dat neem ik er nou eenmaal bij omdat ik toch niet echt dik ben. Verder zijn de borsten ook wat zwaarder geworden en wat gespannen soms.
Van horen zeggen weet ik dat de meesten dus wel ietsje aankomen.
Oud 23-11-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Het vocht vasthouden kan op zich te zien zijn, ja. Maar het kwabbelt niet ofzo, want het is vocht en geen vet .
Als je meer dan een paar kilo aankomt, dan komt dat over het algemeen doordat je inderdaad meer gaat eten; de hormonen in de pil kunnen je hongergevoel vergroten (net zoals zwangere vrouwen meer honger hebben) en je zin in snoep (zoals bij wanneer je ongesteld bent).
Oud 23-11-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 23-11-2004 @ 10:12 :
Als er nou iets is foutgelopen tijdens het nemen van de pil en dus je blijkt zonder enig besef zwanger te zijn, wat gebeurt dan tijdens de daaropvolgende stopweek?
Heb je dan ook bloedverlies of helemaal niet?
De kans is groot dat je dan geen bloedverlies hebt, maar het kan gebeuren dat je het toch hebt.
Oud 24-11-2004, 19:14
Buffy
Buffy is offline
ik ben nogal hypochondrisch aangelegd en vertrouw mn pil niet altijd. vorige maand was ik 1 dag overtijd (nouja, ik werd het een halve dag later dan normaal, in de nacht), en ik was gelijik helemaal in de stress.

wil iemand van jullie zo lief zijn om me te vertellen dat je de pil (natuurlijk bij goed gebruik) echt WEL kan vertrouwen ?

thanx !
Oud 25-11-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef op 24-11-2004 @ 20:14 :
wil iemand van jullie zo lief zijn om me te vertellen dat je de pil (natuurlijk bij goed gebruik) echt WEL kan vertrouwen?
Je kan de pil (natuurlijk bij goed gebruik ) vertrouwen.

iig voor 99,9% en ga je zelf nou ajb niet wijs maken dat jij net tot die 0,1% behoort.

Laatst gewijzigd op 25-11-2004 om 12:47.
Oud 25-11-2004, 13:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2004 @ 13:44 :
Je kan de pil (natuurlijk bij goed gebruik ) vertrouwen.

iig voor 99,9% en ga je zelf nou ajb niet wijs maken dat jij net tot die 0,1% behoort.
Inderdaad. En als je deze pil niet vertrouwt, dan vertrouw je een andere pil waarschijnlijk ook niet.

Edit: En als je er echt zo gestresst over bent, gebruik dan ook een condoom.
Oud 25-11-2004, 16:20
W1A
W1A is offline
Citaat:
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met Microgynon 30 en ben zelfs wat afgevallen. Maak je er maar niet druk over, ik heb zelf minder "snoepzin"gekregen sinds ik aan de pil ben.
Iedereen reageert er anders op.

( ik weet dat je iegenlijk 3 maanden moet uittrekken voor de bijwerkingen, maar ik neem niet aan dat ik de komende maand ontzettend veel vocht ga vasthouden)
Oud 25-11-2004, 17:46
meisjke
meisjke is offline
iedereen heeft t altijd over goed gebruik.. en dat probeer ik dan natuurlijk ook zo goed mogelijk, maar maakt het uit als je niet altijd op precies de zelfde tijd de pil inneemt?
voor mij is dit nl haast onmogelijk, want ik neem m smorgens in maar op zondag neem ik m soms pas 4 uur na mn normale tijd in maar dat komt gewoon nog slaap om 8/9 uur.. val ik dan nog wel onder 'goed gebruik ' ?... bedankt alvast
Oud 25-11-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
meisjke schreef op 25-11-2004 @ 18:46 :
iedereen heeft t altijd over goed gebruik.. en dat probeer ik dan natuurlijk ook zo goed mogelijk, maar maakt het uit als je niet altijd op precies de zelfde tijd de pil inneemt?
voor mij is dit nl haast onmogelijk, want ik neem m smorgens in maar op zondag neem ik m soms pas 4 uur na mn normale tijd in maar dat komt gewoon nog slaap om 8/9 uur.. val ik dan nog wel onder 'goed gebruik ' ?... bedankt alvast
jahoor, dat valt nog onder goed gebruik
Oud 25-11-2004, 23:07
Verwijderd
Kom ik toch ook maar eens met een vraag. Ik slik de microgenon (of hoe je het dat schrijft) 30. Al een jaar of 3/4. Ik heb alleen nooit geweten, als ik een strip geslikt heb, kan ik gewoon met de volgende stip beginnen ok. Maar kan ik dan ook na bijvoorbeeld een week uit die tweede week stoppen? Ik doe dat altijd wel, maar of het ook goed is en of het mag?
Het is namelijk een stuk makkelijk vind ik, gewoon zelf bepalen wanneer je ongesteld word en niet aan die 3 weekse strip vastzitten als het zo uitkomt.
Oud 26-11-2004, 09:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anneka schreef op 26-11-2004 @ 00:07 :
Kom ik toch ook maar eens met een vraag. Ik slik de microgenon (of hoe je het dat schrijft) 30. Al een jaar of 3/4. Ik heb alleen nooit geweten, als ik een strip geslikt heb, kan ik gewoon met de volgende stip beginnen ok. Maar kan ik dan ook na bijvoorbeeld een week uit die tweede week stoppen? Ik doe dat altijd wel, maar of het ook goed is en of het mag?
Het is namelijk een stuk makkelijk vind ik, gewoon zelf bepalen wanneer je ongesteld word en niet aan die 3 weekse strip vastzitten als het zo uitkomt.
Als het dus een strip is die je doorslikt, dan mag dat wel ja.
De vuistregel is: minimaal 21 pillen (één strip dus).
Oud 26-11-2004, 11:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 10:05 :
en bijkomende regel: geen stopweek langer dan zeven dagen (korter mag altijd).
Oud 26-11-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-11-2004 @ 10:05 :
ok dacht ik eigenlijk al maar wou het toch voor de zekerheid nog ff weten.
Oud 26-11-2004, 22:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-11-2004 @ 12:05 :
en bijkomende regel: geen stopweek langer dan zeven dagen (korter mag altijd).
ja maar daar ging het hier niet om
Oud 27-11-2004, 16:53
Verwijderd
Hmm ik ben van Mercilon overgestapt op Yasmin, maar ik geloof niet dat ik ervan aan het afvallen ben.
Maarja, ik geloof dat ik er ook niet van aankom.
Oud 27-11-2004, 18:50
elledc
elledc is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 27-11-2004 @ 17:53 :
Hmm ik ben van Mercilon overgestapt op Yasmin, maar ik geloof niet dat ik ervan aan het afvallen ben.
Maarja, ik geloof dat ik er ook niet van aankom.
Is Yasmin lichter dan Mercilon of omgekeerd? (en had je veel neveneffecten met Mercilon?)
Oud 27-11-2004, 19:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-11-2004 @ 19:50 :
Is Yasmin lichter dan Mercilon of omgekeerd? (en had je veel neveneffecten met Mercilon?)
Yasmin is de lichtste pil (en dus lichter dan Mercilon )
Oud 28-11-2004, 10:11
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Haai, ik ben de pil vergeten gister, in de derde week. (Wat ik nog niet eerder heb gehad) En nu wil ik krijg de stopweek direct starten en dan staat er: Na maximaal 7 pilvrije dagen weer starten met een nieuwe strip. Maar moet ik dan gister ook meerekenen?? En nu kan ik toch ook weer gewoon op aankomende vrijdag beginnen? (Waar ik normaal ook op begin) Omdat er maximaal 7 dagen staat bedoel ik? Ik maak me echt helemaal druk nu maar volgens mij is dat helemaal niet nodig maargoed, alvast bedankt!
Oud 28-11-2004, 15:55
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
hey ik heb ff een vraagje, ik slik al 2 jaar ongeveer de pil maar om een of andere reden (waarom weet k niet) vertrouw ik de pil niet helemaal. Daarom gebruik ik ook altijd een condoom, maar deze is dus gescheurt afgelope weekend..en nu ben ik me druk aan het maken ofdat ik misschien zwanger kan zijn.. Kan ik ook echt zwanger zijn? of maak ik me gewoon veels te druk
en in welke week ben je het meest vruchtbaar trouwens?
Oud 28-11-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 27-11-2004 @ 19:50 :
Yasmin is lichter, en Mercilon was al vrij licht. Mercilon werkte bij mij niet zo goed meer (doorbraakbloedingen) en Yasmin tot nu toe wel.
Bijwerkingen heb ik niet echt, maar misschien ben ik er gewoon aan gewend, want ik slik de pil al 5 jaar ofzo.
Oud 28-11-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Tigratjuh schreef op 28-11-2004 @ 16:55 :
hey ik heb ff een vraagje, ik slik al 2 jaar ongeveer de pil maar om een of andere reden (waarom weet k niet) vertrouw ik de pil niet helemaal. Daarom gebruik ik ook altijd een condoom, maar deze is dus gescheurt afgelope weekend..en nu ben ik me druk aan het maken ofdat ik misschien zwanger kan zijn.. Kan ik ook echt zwanger zijn? of maak ik me gewoon veels te druk
en in welke week ben je het meest vruchtbaar trouwens?
De pil is niet 100% veilig maar wel heel veel procent. (99 ofzo?)
Als je de pil gewoon goed heb geslikt, geen diarree of braken hebt gehad binnen 3 uur dat je die pil slikte, dan is de kans dat je zwanger bent heeeeeeeel klein. Je maakt je veel te druk denk ik.

Meest vruchtbaar ben je de week na je stopweek, dacht ik. Weet ik niet zeker.

Ik vind het ook wel moeilijk te geloven dat 1 zo'n pilletje zoveel kan uitvoeren, maar het is toch echt zo.
Topic gesloten

Regels voor berichten