Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 23:29
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 00:20 :
Maar gelukkig...

Zo, een U-bocht afgesneden.
anders gezegd: ik zorg gewoon voor een kroeg bij mij thuis, en iedereen die wil komen is welkom, behalve de zeurende mensen....

En besides, ik moet het nog zien gebeuren, en tot op heden zie ik niets.....

(Gelukkig?? voor jou, en dat neurotische meisje die het zo hardvochtig met je eens is, de rest zal het worst wezen )
Advertentie
Oud 10-01-2005, 23:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dan maar op vakantie naar Italie!
Oud 10-01-2005, 23:57
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 00:32 :
Dan maar op vakantie naar Italie!
Ik zou je ierland ook aanraden ( niet alleen vakantie, maar ook emigreren ) daar mag het namelijk al niet meer, dat moet gewoon jouw utopia zijn: allemaal makke schapen die zich al die verboden laten opleggen......

en neem dan gelijk dat neurotische leerlingetje mee, dat zal haar, en ons beslist goeddoen )

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 00:03.
Oud 11-01-2005, 00:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik zou je ierland ook aanraden ( niet alleen vakantie, maar ook emigreren ) daar mag het namelijk al niet meer, dat moet gewoon jouw utopia zijn: allemaal makke schapen die zich al die verboden laten opleggen......
Vreemd dat dan toch de meerderheid van de Ieren voor een regering heeft gekozen, die daar voor was/is....

Citaat:
en neem dan gelijk dat neurotische leerlingetje mee, dat zal haar, en ons beslist goeddoen
Ik ken haar niet, maar why not? Hoewel, weet niet of mijn huidige love-subject dat goed vindt
Oud 11-01-2005, 00:15
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 01:08 :

Ik ken haar niet, maar why not? Hoewel, weet niet of mijn huidige love-subject dat goed vindt

Doet er niet toe, je kunt haar toch 'vergeten' als je terugkomt naar nederland???

( wedden dat haar eerste reactie hier een zal zijn??? )
Oud 11-01-2005, 03:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Former Cypriot minister Markos Kyprianou, who is set to take over as EU health and consumer protection next month, praised the Irish move and said he hopes such a ban would be in force across the EU within five years.
Ik hoop het maar. Zijn we van die discussie in Nederland af....
Oud 11-01-2005, 04:51
0123456789
0123456789 is offline
Ik moet zeggen dat ik dit algehele onzin vind, ongeveer eenderde van de nederlanders rookt. Of het nou ongezond is of niet, of het nou te duur is of niet, ze doen het toch, laat ze daarbij in hun waarde. Oke, er zijn een hoop mensen die het ook niets vinden om tussen al die rokers in de kroeg te zitten, maar is het nou echt nodig dat de overheid ingrijpt bij bijvoorbeeld horecagelegenheden. (voor de duidelijkheid: ik zie zowel het cafe waar een optreden gehouden word, een cafe in een sportschool en een "vrijwilligers"-cafe bij een jeugdcentrum als horecagelegenheden) Zelf ben ik een roker en werk in de horeca, 2 punten dus om tegen een verbod te zijn. (Overigens ben ik bezig met het stoppen met roken (en liever ook de horeca, dat terzijde)) Maar in ieder geval lijd iedereen er verlies op. (qua instellingen dan)
Ik ga naar mijn "stamkroeg" met mijn maten als we klaar zijn met werken en dan drinken we een paar biertjes en dan roken we een hoop, ik denk dat het aantal biertjes wel flink achteruitgaat als we ook niet kunnen roken. Als ik uit eten ga, en ik ben klaar met het verorberen van mijn lekkere biefstuk, dan wil ik graag na een paar minuutjes een peuk opsteken.
Stel, ik rook niet. Dan rookt mijn vriendin nog wel, of voor mijn part, de drummer van mijn band. Ik ben zelf dan wel zo dat ik liever een moment in die stinkrook zit dan over een paar jaar in een land te moeten leven waarin ik nog geen batterij mag vervangen van de overheid, "omdat dat slecht is voor mijn gezondheid". Ik hoop toch echt voor mijn baas dat de populariteit van het restaurant niet achteruitgaat door zo'n stom iets. Het is oke dat de overheid zich bemoeit met de volksgezondheid, maar ik vind dit een beetje te ingrijpend.
Oud 11-01-2005, 05:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ze doen het toch, laat ze daarbij in hun waarde.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Maar ik laat rokers in hun waarde.

Citaat:
voor de duidelijkheid: ik zie zowel het cafe waar een optreden gehouden word, een cafe in een sportschool en een "vrijwilligers"-cafe bij een jeugdcentrum als horecagelegenheden
Tja, het lijkt mij logisch dat voor overheidsinstellingen en gesubsidieerde instellingen andere regels gelden dan voor commerciele instellingen.

Citaat:
Zelf ben ik een roker en werk in de horeca, 2 punten dus om tegen een verbod te zijn
Dus omdat het in jouw nadeel is ben je tegen? Wel erg pragmatische benadering...

Citaat:
Ik ga naar mijn "stamkroeg" met mijn maten als we klaar zijn met werken en dan drinken we een paar biertjes en dan roken we een hoop, ik denk dat het aantal biertjes wel flink achteruitgaat als we ook niet kunnen roken. Als ik uit eten ga, en ik ben klaar met het verorberen van mijn lekkere biefstuk, dan wil ik graag na een paar minuutjes een peuk opsteken
Tja, ga je dan voor je lol, voor je vrienden... of voor het roken. Ik zal het nooit begrijpen. Of zijn mensen soms verslaafd? Dat ze daarom niet rationeel over roken kunnen praten en aangaande roken niet rationeel kunnen handelen?

Citaat:
Ik hoop toch echt voor mijn baas dat de populariteit van het restaurant niet achteruitgaat door zo'n stom iets.
Maar als je nergens meer mag roken in de horeca, dan lijkt me niet dat er omzetverlies is. Mensen blijven uitgaan. Vergeet niet: alle concurrenten zijn dan ook rookvrij.

Ik kan me wel voorstellen dat bijv. in een snackbar mensen direct weggaan na hun snack ipv nog even hangen (en dus nog een drankje doen). DAT ZOU IK DAN HEEL ZIELIG VINDEN.

Tegengesteld effect: ik ga soms niet naar cafe omdat ik niet rest van de dag na rook wil stinken!
Oud 11-01-2005, 05:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik kan mijn lol niet op. Word steeds blijer. Werd compleet verrast door rookverbod in Italie. Even zoeken op internet:

http://health.news.designerz.com/por...ic-places.html

Waarschijnlijk komende half jaar al rookverbod in Portugal.

We kunnen beginnen de kaart van de EU in te kleuren met rookvrije landen. YES!
Oud 11-01-2005, 06:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Het lijstje tot nu toe (in Europa):
  • Ierland (de helden)
    Noorwegen
    Malta (oktober 2004)
    Italie (10 januari 2005)

Nog even geduld:
  • Zweden (juni 2005) *
    Schotland (voorjaar 2006)
    Wales

coming soon: Portugal

Raar dat Frankrijk achterblijft. President Chirac (politiek gezien zeker niet mijn vriend) had nog wel de 'oorlog tegen tabak' afgekondigd.
Ook in Duitsland verwacht ik actie. Als Duitsland en Frankrijk 'om' zijn, is er naar mijn mening een kritische massa ontstaan (samen met Italie en hopelijk heel Groot-Brittannie) zodat we dit zaakje misschien zelfs Europees kunnen regelen. En mensen die van schone longen houden in pak 'em beet Letland of Slovenie dat niet in hun eigen landen hoeven te regelen. Zou veel tijd, geld en moeite EN MENSENLEVENS schelen.
Hopelijk maakt Nederland zich op Europees niveau KEIHARD voor een Europees verbod.

Maar toch, het gaat zoveel sneller dan ik ooit had gehoopt. Wat lopen wij in Nederland dan te kloten!

* In Zweden mag een bar een rookruimte hebben, maar die moet afgesloten zijn, en er mag geen eten of drinken worden geserveerd.

** In Northern Territory gelden andere regels.

(En cultuur-historisch gezien horen deze landen natuurlijk ook beetje bij Europa: Australie **, NieuwZeeland (10 december 2004))

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 06:19.
Oud 11-01-2005, 09:22
Verwijderd
Kijk hendrik, het punt waar mensen zich aan irriteren, is dat jij steeds maar moet bevestigen, hoe blij jij word van een paar landen die rookverboden invoeren. Laten we wel wezen: who cares. Wie dan leeft, wie dan zorgt, geldt hierbij voor nederland.
Oud 11-01-2005, 10:05
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 11-01-2005 @ 10:22 :
Kijk hendrik, het punt waar mensen zich aan irriteren, is dat jij steeds maar moet bevestigen, hoe blij jij word van een paar landen die rookverboden invoeren. Laten we wel wezen: who cares. Wie dan leeft, wie dan zorgt, geldt hierbij voor nederland.
Jep, en dan nog iets:

- Noorwegen is een land van drankmisbruik tot en met. Ik heb daar gewoond, en vanaf de leeftijd van 14 jaar zitten ze op straat te zuipen. Alcohol is wat ze daar moeten aanpakken.

- Je red echt geen mensenlevens met je verboden. Ten eerste stoppen mensen niet massaal, ten tweede gaan ze toch wel dood op de één of andere manier. Je maakt geen roker blijer met een algeheel rookverbod in ieder geval.

- Je stelt dat wardt de zaak pragmatisch benaderd, maar zelf schijnt je enige drijfveer te zijn om te pleiten voor een algeheel rookverbod, dat je kennelijk een hoop mensen goed denkt te doen; ze weten het zelf alleen nog niet.

- Het puntje van omzetverlies schijn je niet te realiseren. Als mensen niet kunnen roken in een café, zullen ze in het geheel niet meer naar het café gaan. Normaal drinken ze graag wat glaasjes met een sigaretje erbij. Geen sigaretje? Dan ook geen drank. Deze mensen zullen lekker thuis met wat vrienden gaan zitten.

In feite denk ik dat een algeheel rookverbod tot een verschil in mentaliteit zal leiden wat betreft het uitgaan. Minder uitgaan in de zin van naar de stad gaan en wat drankjes pakken, en meer in de zin van feestjes thuis bij mensen, of erg lang voorzitten en dan heel eventjes naar de stad. En natuurlijk in het kader van 'als de kat van huis is dansen de muizen', zullen er 5 mensen meer komen die voorheen angstvallig thuis bleven voor de Verschrikkelijke Rookwolk, maar deze wegen niet op tegen de verliezen die de horeca zal lijden. Ik vrees voor de onderneming waar ik werk in ieder geval.
Oud 11-01-2005, 16:44
0123456789
0123456789 is offline
Ik vraag me toch echt dringend af hoe jij je het voorsteld, een cafe waar niet gerookt word, een restaurant waar je geen peuk op kan steken, what's next?
dat je geen bier meer mag bestellen in cafe's?
En daarnaast, er zijn al gigantisch veel cafe's en restauranten die gedeeltelijk rookvrij zijn, zelfs een paar die gigantisch dure (en stille) airco's inkopen ervoor.
Waarom zouden rokers naar een speciaal cafe moeten gaan om te kunnen roken,
terwijl de niet-rokers overal kunnen gaan en staan? Andersom zou ik het ook onzin vinden. Als je het mij vraagt is de overheid nooit goed geweest in compromissen sluiten (terwijl politiek in feite voor een groot deel daaruit bestaat).
En nog zo'n 1: je kan een coffeeshop ook als een horecagelegenheid beschouwen, mag je daar dan wel blowen maar niet roken?
Oud 11-01-2005, 16:58
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 06:12 :
Maar als je nergens meer mag roken in de horeca, dan lijkt me niet dat er omzetverlies is. Mensen blijven uitgaan. Vergeet niet: alle concurrenten zijn dan ook rookvrij.
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 06:12 :
Tegengesteld effect: ik ga soms niet naar cafe omdat ik niet rest van de dag na rook wil stinken!
De concurrent is dan ook rookvrij, maar thuis kan ik wel roken. En dat is een hele opluchting, ik bedoel, ik vind het niet echt fijn (net als de meeste mensen) dat ik sommige dingen niet mag doen, terwijl ik het wel leuk/fijn vind, en het niet zo gigantisch vervelend is voor anderen. Ja, dat is dus een reden om een paar keer per jaar minder uit eten te gaan en thuis een feestmaal te maken.
Ik bedoel, zo vreemd is dat niet, jij blijft ook thuis omdat je niet 'de rest van de dag' (ik neem aan dat je avond/nacht bedoelde) naar rook wilt stinken. Als er meer mensen zo over denken, dan draaien ze denk ik wel verlies. Dan kan je zeggen, "maar er gaan nu meer mensen WEL naar een cafe/restaurant, omdat ze dan nu niet in de sinkrook hoeven te zitten", ik betwijfel toch echt dat die aantallen overeenkomen.
Oud 11-01-2005, 18:20
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hendrik, je ging de goede kant op, maar werkelijk....bloed...onder...de...nagels...

Oud 11-01-2005, 18:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-01-2005 @ 19:20 :
maar werkelijk....bloed...onder...de...nagels...
haters be gonna hate
Oud 11-01-2005, 18:23
Levitating Nun
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 19:21 :
haters be gonna hate
Ach gut, ons klein rologerige mongooltje is er ook weer?
Oud 11-01-2005, 18:33
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
De concurrent is dan ook rookvrij, maar thuis kan ik wel roken. En dat is een hele opluchting, ik bedoel, ik vind het niet echt fijn (net als de meeste mensen) dat ik sommige dingen niet mag doen, terwijl ik het wel leuk/fijn vind, en het niet zo gigantisch vervelend is voor anderen.
Niet gigantisch vervelend voor anderen? Alleen die stank al! En het bekende rijtje: kanker, hartklachten, keelklachten, last van ogen,...

Citaat:
Ik vraag me toch echt dringend af hoe jij je het voorsteld, een cafe waar niet gerookt word, een restaurant waar je geen peuk op kan steken, what's next?
Nogmaals: als jij een glas bier naast mijn drinkt, heb ik geen last van de alcohol-dampen. Heb wel last van de eventuele nicotine-dampen. Dat is toch echt een verschil.

Citaat:
En daarnaast, er zijn al gigantisch veel cafe's en restauranten die gedeeltelijk rookvrij zijn, zelfs een paar die gigantisch dure (en stille) airco's inkopen ervoor.
Noem mij er eens een paar. Nee, serieus. Want in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Groningen waar ik regelmatig kom, daar ken ik echt geen cafe's met rookvrije ruimte. Sorry!

Citaat:
En nog zo'n 1: je kan een coffeeshop ook als een horecagelegenheid beschouwen, mag je daar dan wel blowen maar niet roken?
Ja, dat wordt een probleem. Mijn oplossing zou zijn: LEGALISEER blowen (gedogen is zielig) *OF* verbiedt het. Maar een van de twee.
En dan mag er van mij uitzondering voor coffeeshops komen.
Oud 11-01-2005, 18:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Hendrik, je ging de goede kant op, maar werkelijk....bloed...onder...de...nagels...
Waarom nou? Ik snap jullie echt niet?

Nogmaals, wat ik voor sta:

Horeca wordt rookvrij (dus ook cafe's en disco's)
Een zaak mag AFGESLOTEN rookruimte hebben

Wat is het probleem? Kun je DAAR toch je peuk doen? Jongens, laten we drankje gaan doen. Gezellig! Gaan jullie even peuk doen. Stort ik me ondertussen op de PhotoPlay Deal!

MAAK NOU GEEN PROBLEEM VAN DINGEN DIE GEEN PROBLEEM ZIJN !
Oud 11-01-2005, 18:41
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 19:38 :
Waarom nou? Ik snap jullie echt niet?

Nogmaals, wat ik voor sta:

Horeca wordt rookvrij (dus ook cafe's en disco's)
Een zaak mag AFGESLOTEN rookruimte hebben

Wat is het probleem? Kun je DAAR toch je peuk doen? Jongens, laten we drankje gaan doen. Gezellig! Gaan jullie even peuk doen. Stort ik me ondertussen op de PhotoPlay Deal!

MAAK NOU GEEN PROBLEEM VAN DINGEN DIE GEEN PROBLEEM ZIJN !
Wees eens niet zo fucking superieur.
En nee, ik verblijf liever onder het gepeupel.
Of weetje, als rokers niet gewenst zijn (want dat zijn ze niet, niet de zaak omdraaien), dan blijf ik wel tot 3 uur thuis chillen met m'n maten.

Kunnen al die anti-rook fascisten lekker "gezellig" gaan rondhangen in de clubs. (Ik wil het niet eens meer kroegen noemen als er niet gerookt word)
Oud 11-01-2005, 18:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
als rokers niet gewenst zijn (want dat zijn ze niet, niet de zaak omdraaien),
Maar je bent wel gewenst, je bent toch ook gewenst in bibliotheek, bioscoop of jongerencentrum. Alleen kun je daar je peuk niet BINNEN doen. Dat is alles... Ik zie ***ECHT*** het probleem niet.
Oud 11-01-2005, 18:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 11-01-2005 @ 19:41 :
Of weetje, als rokers niet gewenst zijn (want dat zijn ze niet, niet de zaak omdraaien), dan blijf ik wel tot 3 uur thuis chillen met m'n maten.
Als je het niet kan opbrengen om van je sigaret af te blijven ook eens aan de gezondheid van anderen te denken, doe je ons hier een groot plezier mee. Hebben wij geen last meer van je. Dankjewel.
Oud 11-01-2005, 19:34
0123456789
0123456789 is offline
Ik heb niets tegen niet-rokers, over een tijd wil ik er ook graag een zijn, maar ik geloof dat jullie het iig een beetje uit vreemd perspectief bekijken. Dan stinkt het, dus? Riolering schoonmaken stinkt ook, je gaat toch ook niet tegen hun zeggen, "hey doe dat eens ergens anders, ik heb last van je", jij bent hier niet alleen op aarde, remi. Als je nieteens tolerant kan zijn naar andere mensen moet je ook niet gaan zaniken als een rasechte Nederlander over dat je kleren gaan stinken omdat er een roker naast je zit.
1, tegenwoordig vraag ik 50% van de keren als er iemand naast mij zit die ik niet ken, of diegene er bezwaar tegen heeft dat ik even ga roken, zoja dan schuif ik even op of loop ik even naar buiten. 2, Veel rokers zijn ook niet tolerant naar niet-rokers, maar om ze daarom allemaal over 1 kam te scheren, dat gaat mij tever. 3, "Geen probleem van maken als er geen probleem is"? De niet-roker maakt er hier een probleem van, de roker vind het allemaal best zo, dus dat was een misplaatste opmerking. 4, Hier in arnhem zijn er meerdere cafe's/restauranten die achter rookvrij zijn, en voor niet. Neem voor mijn part om het duidelijk te krijgen het idee van de burgerking, boven kan je roken, beneden niet (niet dat het horeca is, maar het was even een voorbeeld van de praktijk ). Voorderest heeftmijn baas op zich wel die paar duizend euro euro neergelegt voor die airco. Op de korenmarkt is het allemaal roken ja, maar aan de rijnkade zitten er een paar tussen die half/half zijn.
Voor de rest kan je beter zeggen dat je tegen rokers bent, dan dat je voor een rookverbod bent. Aangezien het een beetje overkomt op mij dat je liever een rookverbod wilt omdat je tegen rokers bent.
Dan vraag ik mij dus af, waarom geen compromis ipv verbod?
Oud 11-01-2005, 19:56
Levitating Nun
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 20:42 :
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat andere mensen ziek maken niet verantwoord is!!!!!!!
Jij maakt me ook ziek met je kinderlijke gebrabbel.
Oud 11-01-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-01-2005 @ 20:56 :
Straight from my heart
Oud 11-01-2005, 20:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-01-2005 @ 20:56 :
please...
Oud 11-01-2005, 20:15
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 20:42 :
Ik doe alles tegen kanker... ik eet broccoli en andere anti-carcinogene groenten, gebruik sunscreen, ik eet heel veel fruit met anti-oxidanten, ik drink witte of groene thee, gewoon alles eigenlijk. Dan heb ik geen zin in dat jouw sigaretten dit alles verpesten. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Nee de lucht kan me geen fuck schelen. So what als het stinkt? Het maakt ook niet uit dat ik ervan moet hoesten als dat verder geen astmatische gevolgen heeft. Nee het is gewoon FUCKING ONGEZOND voor de meeroker die zelf als eigen keuze besluit NIET te roken, die dan toch meerookt!!!!!!!! Weet je dat wel niet?
1) Anti-carcinogene groente bestaan niet
2) Over de heilzaamheid van anti-oxidanten is nog weinig met zekerheid te zeggen, misschien blijkt over 5 jaar wel dat ze, als je ze in een te grote hoeveelheid inneemt , carcinogeen zijn.
Btw: Houd je je lichaam ook in topconditie? Sport je regelmatig? Heb je nooit last van stress? Namelijk ook zeer belangrijk in je strijd tegen kanker.
3) Definieer FUCKING ONGEZOND... De McDonalds is fucking ongezond imho. Als een cafe een beetje geventileerd is, wat de meeste cafes wel zijn, zijn de risicos vrij aanvaardbaar. Als die risico's tot een verbod zouden moeten leiden, zouden er echt heel veel dingen verboden moeten worden.
Zeg nu alstjeblieft niet dat onderzoek heeft uitgewezen dat het wel zo is, want daarmee bevestig je alleen maar mijn vermoeden dat je het rapport van de WHO hierover nooit onder ogen hebt gehad. Lees dat eens zorgvuldig, en kom dan nog eens terug.
Oud 11-01-2005, 20:23
De Veroorzaker
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:21 :
anti-carcinogene stoffen
en wat zouden dat dan moeten zijn?

edit: heb het al gevonden.
Oud 11-01-2005, 20:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:23 :
en wat zouden dat dan moeten zijn?
Anti-oxidanten.
Oud 11-01-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:21 :
Ik bedoel groenten met anti-carcinogene stoffen. Ik sport 6x in de week. Ik eet amper bij McDonalds (zo 2 a 3x per jaar).
Stress... tsja school he. Ik probeer sinds kort te mediteren maar lukt me niet.

En daar hoeft allemaal geen verbod op, want ik ontwijk die dingen gewoon. Meeroken, daar kun je niets aan doen. Behalve natuurlijk rondlopen met een gasmasker. Maar dat is geen leven meer.
Ik zou ook zo veel mogelijk binnen blijven als ik jou was, onder een loden plaat die de kosmische straling absorbeert.

Oud 11-01-2005, 20:25
Verwijderd
- 'Anticarcinogene' stoffen bestaan niet.
- Fast food is niet meer of minder kankerverwekkend dan elk ander voedsel.
- Sporten vermindert de kans op kanker ook niet.
- Stress is niet kankerverwekkend.
- Mediteren helpt ook niet tegen kanker.

Oud 11-01-2005, 20:25
De Veroorzaker
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:24 :
Anti-oxidanten.
Punt 2 van mijn vorige post.
Oud 11-01-2005, 20:27
Levitating Nun
Oh, welk een prachtig staaltje debunking.
Oud 11-01-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:26 :
Jah ik ben erna opzoek. Maar ja wat is er mis met gezonde voeding & sunscreen? Is niets extreems ofzo ik geef er gewoon om en ja mijn moeder is dokter dan let je natuurlijk ook meer op dit soort dingen (Ik woon in een huisartsenpraktijk..).
Was je moeder maar lerares Nederlands.
Oud 11-01-2005, 20:28
Verwijderd
Als je in een huisartsenpraktijk woont wordt natuurlijk alle kennis van je moeder rechtstreeks aan jou toegerekend.
Oud 11-01-2005, 20:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:25 :
Punt 2 van mijn vorige post.
Dat is onzin.

1. What are antioxidants?

Antioxidants are substances that may protect cells from the damage caused by unstable molecules known as free radicals. Free radical damage may lead to cancer. Antioxidants interact with and stabilize free radicals and may prevent some of the damage free radicals otherwise might cause. Examples of antioxidants include beta-carotene, lycopene, vitamins C, E, and A, and other substances.

2. Can antioxidants prevent cancer?

Considerable laboratory evidence from chemical, cell culture, and animal studies indicates that antioxidants may slow or possibly prevent the development of cancer. However, information from recent clinical trials is less clear. In recent years, large-scale, randomized clinical trials reached inconsistent conclusions.

3. What was shown in previously published large-scale clinical trials?

Five large-scale clinical trials published in the 1990s reached differing conclusions about the effect of antioxidants on cancer. The studies examined the effect of beta-carotene and other antioxidants on cancer in different patient groups. However, beta-carotene appeared to have different effects depending upon the patient population. The conclusions of each study are summarized below.

• The first large randomized trial on antioxidants and cancer risk was the Chinese Cancer Prevention Study, published in 1993. This trial investigated the effect of a combination of beta-carotene, vitamin E, and selenium on cancer in healthy Chinese men and women at high risk for gastric cancer. The study showed a combination of beta-carotene, vitamin E, and selenium significantly reduced incidence of both gastric cancer and cancer overall. (1)

• A 1994 cancer prevention study entitled the Alpha-Tocopherol (vitmain E)/Beta-Carotene Cancer Prevention Study (ATBC) demonstrated that lung cancer rates of Finnish male smokers increased significantly with beta-carotene and were not affected by vitamin E. (2)

• Another 1994 study, the Beta-Carotene and Retinol (vitamin A) Efficacy Trial (CARET), also demonstrated a possible increase in lung cancer associated with antioxidants. (3)

• The 1996 Physicians' Health Study I (PHS) found no change in cancer rates associated with beta-carotene and aspirin taken by U.S. male physicians. (4)

• The 1999 Women's Health Study (WHS) tested effects of vitamin E and beta-carotene in the prevention of cancer and cardiovascular disease among women age 45 years or older. Among apparently healthy women, there was no benefit or harm from beta-carotene supplementation. Investigation of the effect of vitamin E is ongoing. (5)

4. Are antioxidants under investigation in current large-scale clinical trials?

Three large-scale clinical trials continue to investigate the effect of antioxidants on cancer. The objective of each of these studies is described below. More information about clinical trails can be obtained using cancer.gov/clinicaltrials, www.clinicaltrials.gov, or the CRISP database at www.nih.gov.

• The Women's Health Study (WHS) is currently evaluating the effect of vitamin E in the primary prevention of cancer among U.S. female health professionals age 45 and older. The WHS is expected to conclude in August 2004.

• The Selenium and Vitamin E Cancer Prevention Trial (SELECT) is taking place in the United States, Puerto Rico, and Canada. SELECT is trying to find out if taking selenium and/or vitamin E supplements can prevent prostate cancer in men age 50 or older. The SELECT trial is expected to stop recruiting patients in May 2006.

• The Physicians' Health Study II (PHS II) is a follow up to the earlier clinical trial by the same name. The study is investigating the effects of vitamin E, C, and multivitamins on prostate cancer and total cancer incidence. The PHS II is expected to conclude in August 2007.

5. Will NCI continue to investigate the effect of beta-carotene on cancer?

Given the unexpected results of ATBC and CARET, and the finding of no effect of beta-carotene in the PHS and WHS, NCI will follow the people who participated in these studies and will examine the long-term health effects of beta-carotene supplements. Post-trial follow-up has already been funded by NCI for CARET, ATBC, the Chinese Cancer Prevention Study, and the two smaller trials of skin cancer and colon polyps. Post-trial follow-up results have been published for ATBC, and as of July 2004 are in press for CARET and are in progress for the Chinese Cancer Prevention Study.

6. How might antioxidants prevent cancer?

Antioxidants neutralize free radicals as the natural by-product of normal cell processes. Free radicals are molecules with incomplete electron shells which make them more chemically reactive than those with complete electron shells. Exposure to various environmental factors, including tobacco smoke and radiation, can also lead to free radical formation. In humans, the most common form of free radicals is oxygen. When an oxygen molecule (O2) becomes electrically charged or "radicalized" it tries to steal electrons from other molecules, causing damage to the DNA and other molecules. Over time, such damage may become irreversible and lead to disease including cancer. Antioxidants are often described as "mopping up" free radicals, meaning they neutralize the electrical charge and prevent the free radical from taking electrons from other molecules.

7. Which foods are rich in antioxidants?

Antioxidants are abundant in fruits and vegetables, as well as in other foods including nuts, grains and some meats, poultry and fish. The list below describes food sources of common antioxidants.

• Beta-carotene is found in many foods that are orange in color, including sweet potatoes, carrots, cantaloupe, squash, apricots, pumpkin, and mangos. Some green leafy vegetables including collard greens, spinach, and kale are also rich in beta-carotene.

• Lutein, best known for its association with healthy eyes, is abundant in green, leafy vegetables such as collard greens, spinach, and kale.

• Lycopene is a potent antioxidant found in tomatoes, watermelon, guava, papaya, apricots, pink grapefruit, blood oranges, and other foods. Estimates suggest 85 percent of American dietary intake of lycopene comes from tomatoes and tomato products.

• Selenium is a mineral, not an antioxidant nutrient. However, it is a component of antioxidant enzymes. Plant foods like rice and wheat are the major dietary sources of selenium in most countries. The amount of selenium in soil, which varies by region, determines the amount of selenium in the foods grown in that soil. Animals that eat grains or plants grown in selenium-rich soil have higher levels of selenium in their muscle. In the United States, meats and bread are common sources of dietary selenium. Brazil nuts also contain large quantities of selenium.

• Vitamin A is found in three main forms: retinol (Vitamin A1), 3,4-didehydroretinol (Vitamin A2), and 3-hydroxy-retinol (Vitamin A3). Foods rich in vitamin A include liver, sweet potatoes, carrots, milk, egg yolks and mozzarella cheese.

• Vitamin C is also called ascorbic acid, and can be found in high abundance in many fruits and vegetables and is also found in cereals, beef, poultry and fish.

• Vitamin E, also known as alpha-tocopherol, is found in almonds, in many oils including wheat germ, safflower, corn and soybean oils, and also found in mangos, nuts, broccoli and other foods.

References:

1)Blot WJ, Li JY, Taylor PR, et al. Nutrition intervention trials in Linxian, China: supplementation with specific vitamin/mineral combinations, cancer incidence, and disease-specific mortality in the general population. J Natl Cancer Inst 1993;85:1483-91.

2)The Alpha-Tocopherol, Beta Carotene Cancer Prevention Study Group. The effects of vitamin E and beta carotene on the incidence of lung cancer and other cancers in male smokers. N Engl J Med 1994;330:1029-35.

3)Omenn GS, Goodman G, Thomquist M, et al. The beta-carotene and retinol efficacy trial (CARET) for chemoprevention of lung cancer in high risk populations: smokers and asbestos-exposed workers. Cancer Res 1994;54(7 Suppl):2038s-43s.

4)Hennekens CH, Buring JE, Manson JE, Stampfer M, Rosner B, Cook NR, et al. Lack of effect of long-term supplementation with beta carotene on the incidence of malignant neoplasms and cardiovascular disease. N Engl J Med 1996;334:1145-9.

5)Lee IM, Cook NR, Manson JE. Beta-carotene supplementation and incidence of cancer and cardiovascular disease: Women's Health Study. J Natl Cancer Inst 1999;91:2102-6.
Oud 11-01-2005, 20:30
De Veroorzaker
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 21:27 :

Citaat:
Het eten van groente en fruit beschermt niet tegen het krijgen van kanker, maar vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten. Dat blijkt uit een epidemiologisch onderzoek bij ruim 100.000 Amerikaanse mannen en vrouwen van wie de eetgewoonten vanaf 1984 werden geanalyseerd. Vooral groenbladige groenten hebben een beschermend effect op hart- en vaatziekten en op andere chronische aandoeningen.
Brrron
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 21:27 :
Wat is er mis met mijn Nederlands? Okay, dus het is niet perfect en alles. Maar ik vind het wel netjes.
Levitating Nun
Citaat:
nare man schreef op 11-01-2005 @ 21:28 :
Als je in een huisartsenpraktijk woont wordt natuurlijk alle kennis van je moeder rechtstreeks aan jou toegerekend.
Oud 11-01-2005, 20:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:30 :

Brrron
Niet waar. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor groenten en fruit. Maar KLOPT NIET. En anti-oxidanten helpen vet wel tegen kanker. Maar je moet ze niet uit supplements halen. Gewoon uit voeding.

En groene en witte thee helpen er ook enorm tegen daar is geen twijfel van mogelijk.

*heeft bron gezien* is dat het? Een nieuwsstukje? Actueel? Net zo'n krant als de telegraaf zeker. pffffffffffffff waar is de naslagwerk te vinden? Wat een onzin. En dat spreekt alle andere studies tegen zeker?

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 20:34.
Oud 11-01-2005, 20:34
De Veroorzaker
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:32 :
Niet waar. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor groenten en fruit. Maar KLOPT NIET. En anti-oxidanten helpen vet wel tegen kanker. Maar je moet ze niet uit supplements halen. Gewoon uit voeding.

En groene en witte thee helpen er ook enorm tegen daar is geen twijfel van mogelijk.
tuurlijk schat, als jij dat zeg dan zal ik dat maar aannemen, jij bent natuurlijk allesweter.

Verspilde moeite, altijd jammer
Oud 11-01-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:

Waarom kan je ze niet uit supplementen halen?
Oud 11-01-2005, 20:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Thee!

FACT SHEET: Tea and Cancer Prevention

Key Points

The antioxidants found in tea--called catechins--may selectively inhibit the growth of cancer (see Question 1).

In laboratory studies using animals, catechins scavenged oxidants before cell damage occurred, reduced the number and size of tumors, and inhibited the growth of cancer cells (see Question 3).

However, human studies have proven more contradictory, perhaps due to such factors as variances in diet, environments, and populations (see Question 4).

NCI researchers are investigating the therapeutic and preventive use of tea catechins against a variety of cancers (see Question 5).

Tea drinking is an ancient tradition dating back 5,000 years in China and India. Long regarded in those cultures as an aid to good health, researchers now are studying tea for possible use in the prevention and treatment of a variety of cancers. Investigators are especially interested in the antioxidants-called catechins-found in tea. Despite promising early research in the laboratory, however, studies involving humans so far have been inconclusive.

1. What are antioxidants?

The human body constantly produces unstable molecules called oxidants, also commonly referred to as free radicals. To become stable, oxidants steal electrons from other molecules and, in the process, damage cell proteins and genetic material. This damage may leave the cell vulnerable to cancer. Antioxidants are substances that allow the human body to scavenge and seize oxidants. Like other antioxidants, the catechins found in tea selectively inhibit specific enzyme activities that lead to cancer. They may also target and repair DNA aberrations caused by oxidants (1).

2. What is the level of antioxidants found in tea?

All varieties of tea come from the leaves of a single evergreen plant, Camellia sinensis. All tea leaves are picked, rolled, dried, and heated. With the additional process of allowing the leaves to ferment and oxidize, black tea is produced. Possibly because it is less processed, green tea contains higher levels of antioxidants than black tea.

Although tea is consumed in a variety of ways and varies in its chemical makeup, one study showed steeping either green or black tea for about five minutes released over 80 percent of its catechins. Instant iced tea, on the other hand, contains negligible amounts of catechins (1).

3. What are the laboratory findings?

In the laboratory, studies have shown tea catechins act as powerful inhibitors of cancer growth in several ways: They scavenge oxidants before cell injuries occur, reduce the incidence and size of chemically induced tumors, and inhibit the growth of tumor cells. In studies of liver, skin and stomach cancer, chemically induced tumors were shown to decrease in size in mice that were fed green and black tea (1, 2).

4. What are the results of human studies?

Although tea has long been identified as an antioxidant in the laboratory, study results involving humans have been contradictory. Some epidemiological studies comparing tea drinkers to non-tea drinkers support the claim that drinking tea prevents cancer; others do not. Dietary, environmental, and population differences may account for these inconsistencies.

Two studies in China, where green tea is a mainstay of the diet, resulted in promising findings. One study involving over 18,000 men found tea drinkers were about half as likely to develop stomach or esophageal cancer as men who drank little tea, even after adjusting for smoking and other health and diet factors (3). A second study at the Beijing Dental Hospital found consuming 3 grams of tea a day, or about 2 cups, along with the application of a tea extract reduced the size and proliferation of leukoplakia, a precancerous oral plaque (1).

However, a study in the Netherlands did not support these findings. It investigated the link between black tea consumption and the subsequent risk of stomach, colorectal, lung, and breast cancers among 58,279 men and 62,573 women ages 55 to 69. The study took into account such factors as smoking and overall diet. It found no link between tea consumption and protection against cancer (4).

5. Is NCI evaluating tea?

National Cancer Institute (NCI) researchers are also investigating the therapeutic use of green tea. One recently completed but unpublished NCI trial studied the antitumor effect of green tea among prostate cancer patients. The 42 patients drank 6 grams of green tea, or about 4 cups, daily for four months. However, only one patient experienced a short-lived improvement, and nearly 70 percent of the group experienced unpleasant side effects such as nausea and diarrhea. The study concluded drinking green tea has limited antitumor benefit for prostate cancer patients (5).

Other ongoing NCI studies are testing green tea as a preventive agent against skin cancer. For example, one is investigating the protective effects of a pill form of green tea against sun-induced skin damage while another explores the topical application of green tea in shrinking precancerous skin changes. For more information about NCI-sponsored studies on green tea, go to http://www.cancer.gov/clinical_trials/.

References:
(1) Dufresne CJ, Farnworth ER. A review of latest research findings on the health promotion properties of tea. J. Nutri Biochem 2001; 12 (7): 404-421.
(2) Hakim IA, Harris RB. Joint effects of citrus peel use and black tea intake on risk of squamous cell carcinoma of the skin. BMC Derm 2001; 1 (3).
(3) Sun CL, Yuan JM, Lee MJ, Yang CS, Gao YT, Ross RK, Yu MC. Urinary tea polyphenols in relation to gastric and esophageal cancers: a prospective study of men in shanghai, china. Carcin 2002; 23 (9): 1497-1503.
(4) Goldbohm RA, Hertog MG, Brants HA, van Poppel G, van den Brandt PA. Consumption of black tea and cancer risk: a prospective cohort study. JNCI 1996; 88 2): 93-100.
(5) Phase II Study of Green Tea Extract in Patients with Androgen-Independent Metastic Prostate Cancer. Protocol Ids: NCCTG-N9951. NCI Clinical Trials http://www.cancer.gov/clinical_trials/.
Oud 11-01-2005, 20:36
Levitating Nun
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:34 :
Verspilde moeite, altijd jammer
Welnee, je moet toch wat?

Overigens is het triest en gelukzalig tegelijk om te mogen constateren dat 17-jarige meisjes met VWO (en een arts-moeder) zo idioot zijn.
Oud 11-01-2005, 20:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Kijk, ik heb tenminste bronnen van betrouwbare sites. En het is overal op het nieuws, tijdschriften, overal op internet. Alles. En duh tuurlijk zijn groenten en fruit gezond. Denk je dat al die onderzoeken die er naar zijn gedaan fake zijn?
Oud 11-01-2005, 20:37
De Veroorzaker
Citaat:

*heeft bron gezien* is dat het? Een nieuwsstukje? Actueel? Net zo'n krant als de telegraaf zeker. pffffffffffffff waar is de naslagwerk te vinden? Wat een onzin. En dat spreekt alle andere studies tegen zeker?
Frappant dat je me eerst tegenspreekt en dan mijn bron gaat bekijken. Ik zal even verder zoeken voor je.
Oud 11-01-2005, 20:38
De Veroorzaker
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:36 :
Kijk, ik heb tenminste bronnen van betrouwbare sites. En het is overal op het nieuws, tijdschriften, overal op internet. Alles. En duh tuurlijk zijn groenten en fruit gezond. Denk je dat al die onderzoeken die er naar zijn gedaan fake zijn?
Ik bestrijd ook niet dat deze voeding gezond is, ik bestrijd alleen dat je er minder kans op kanker van zou krijgen. Het is gewoon zo dat je meer kans op kanker hebt als je ongezond eet.
Oud 11-01-2005, 20:38
Levitating Nun
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:37 :
En niet zomaar VWO. Een fucking moeilijk vakken pakket.
Des te erger, meisje
Oud 11-01-2005, 20:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:38 :
Ik bestrijd ook niet dat deze voeding gezond is, ik bestrijd alleen dat je er minder kans op kanker van zou krijgen. Het is gewoon zo dat je meer kans op kanker hebt als je ongezond eet.
Ja je hebt meer kans op kanker als je ongezond eet. Dat ontken ik niet. Ook zijn er gezonde voedingsmiddelen die niet anti-carcinogeen zijn maar verder ook niet carcinogeen. Sommigen (die velen anti-oxidanten bevatten) echter wel.
En je vergeet de thee de hele tijd.
Oud 11-01-2005, 20:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
I would never let a woman kick my ass. If she tried something, I'd be like, HEY! You get your bitch ass back in the kitchen and make me some pie!
Loser-talk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten