Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 13:39
Greed
Greed is offline
Geen probleem, mijn beste.
Advertentie
Oud 03-11-2004, 14:18
Gothic
Gothic is offline
Denken mensen dat de AIVD dit had kunnen voorkomen? Stel dat hij wél op die lijst van 150 had gestaan, dan was die moord toch niet voorkomen?
Lijkt mij onwaarschijnlijk namelijk...
Oud 03-11-2004, 14:38
Polydeuces
Polydeuces is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 03-11-2004 @ 14:16 :
.......Er is juist een afkeer tegen haar, vanwege haar bekering tot het christendom................. Vrouwen zijn juist trots een hoofddoek te dragen. En dat is iets wat je niet hoort in de media...............
Ten eerste is Ayaan Hirsi Ali een atheist, ze gelooft in geen enkele god. Ten tweede schiet je bij de tweede stellingname te kort door de bocht. Vrouwen zijn niet altijd "trots" op hun hoofddoek. Het is ook een groot deel verworden tot een onderdeel van de sociale controle. Wanneer een (vaak wat oudere vrouw) het waagt geen hoofddoek te dragen wordt ze vaak met de nek aangekeken door islamitische familie, vrienden, buurtgenoten etc. etc. Dus dan draagt ze maar een hoofddoek om maar niet te worden verstoten.
Oud 03-11-2004, 14:41
Polydeuces
Polydeuces is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-11-2004 @ 15:18 :
Denken mensen dat de AIVD dit had kunnen voorkomen? Stel dat hij wél op die lijst van 150 had gestaan, dan was die moord toch niet voorkomen?
Lijkt mij onwaarschijnlijk namelijk...
Zeer onwaarschijnlijk zelfs. De AIVD heeft te weinig bevoegdheden om dit soort figuren aan te kunnen pakken (aloude discussie over veiligheid vs. privacy) en daarbij komt ook nog kijken dat de mensen steeds geraffineerder te werk gaan. Zeer moeilijk om zoiets te voorkomen.
Oud 03-11-2004, 14:43
Verwijderd
Beiden zijn er natuurlijk. Sommige meisjes dragen een hoofddoek uit eigen overtuiging, sommigen doen ze het omdat ze erbij willen horen, anderen doen het omdat ze gedwongen worden. Dus met die conclusie schiet je niet zoveel op, tenzij je bereid bent om alle individuele gevallen te onderzoeken en te bepalen of ze wel of niet gedwongen worden.

Verder kan de AIVD hier niets tegen doen. Samir A. is ook alleen maar aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij voorbereidingen van terroristische aanslagen. Tien tegen een dat hij wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Wat maakt het dan uit dat hij maatjes was met deze kerel?

Laat onverlet natuurlijk dat Remkes gewoon een blunder heeft gemaakt. Het zou mooi zijn als dit kabinet en passant nog even zou vallen, in het kielzog van Theo. Aan de andere kant, dan komt waarschijnlijk de Groep Wilders met >20 zetels aanzetten. En dat wil je ook niet.
Oud 03-11-2004, 15:21
El_Nour
El_Nour is offline
Ik ben niet rouwig om zijn dood.
Oud 03-11-2004, 15:24
Metal
Metal is offline
je vind het goed wil je zeggen of wat?
Oud 03-11-2004, 15:28
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Metal schreef op 03-11-2004 @ 16:24 :
je vind het goed wil je zeggen of wat?
Nee.

Ik heb hem altijd vreselijk gevonden en mijn mening over hem is onveranderd gebleven.
Ik ga nu niet ineens met hem sympathiseren omdat hij op deze manier om het leven is gekomen.
Oud 03-11-2004, 15:30
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 16:21 :
Nee dat is lekker makkelijk, dan hoef je ook niet meer in debat te gaan met iemand die niet jouw eigen mening deelt.
Oud 03-11-2004, 15:31
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
'Brief moordverdachte bevat oproep tot heilige oorlog'

Uitgegeven: 3 november 2004 16:24
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 16:25

AMSTERDAM - De man die verdacht wordt van de moord op Theo van Gogh heeft op zijn lichaam een brief achtergelaten met teksten waarin wordt opgeroepen tot de islamitische heilige oorlog. Zelf droeg hij een afscheidsbrief bij zich. Dat meldt NRC Handelsblad.
Oud 03-11-2004, 15:37
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
oneMen schreef op 03-11-2004 @ 16:30 :
Nee dat is lekker makkelijk, dan hoef je ook niet meer in debat te gaan met iemand die niet jouw eigen mening deelt.

Wat wil je met je reactie suggereren?
Verwijderd
ik ben ook niet rouwig om zijn dood maar dat betekent toch niet gelijk dat ik het goed keur?
Verwijderd
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 16:37 :

Wat wil je met je reactie suggereren?
dat vroeg ik me ook al af idd
Oud 03-11-2004, 15:39
El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 16:37 :
ik ben ook niet rouwig om zijn dood maar dat betekent toch niet gelijk dat ik het goed keur?
Precies.
Oud 03-11-2004, 15:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hoelang gaat dit nog door?
Oud 03-11-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 16:39 :
hoelang gaat dit nog door?

zolang het moet
Oud 03-11-2004, 15:46
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 16:37 :
dat vroeg ik me ook al af idd
Heel simpel dames,

als iemand op deze manier omgebracht zou worden die het niet eens was met mijn opvattingen, zou ik het afkeuren. Misschien een kwestie van normen en waarden, om het maar even in een actueel jasje te gieten?

Mededelen dat je 'niet rouwig om zn dood bent', vind ik dus laf. Zo omzeil je het plaatsen van een inhoudelijke reactie, wat natuurlijk maar moeite zou kosten.

Verder zet deze daad de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht, en kan het grote gevolgen hebben voor ons eens zo tolerante samenleving. Reden genoeg om het te veroordelen.
Oud 03-11-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 03-11-2004 @ 16:46 :
Heel simpel dames,

als iemand op deze manier omgebracht zou worden die het niet eens was met mijn opvattingen, zou ik het afkeuren. Misschien een kwestie van normen en waarden, om het maar even in een actueel jasje te gieten?

Mededelen dat je 'niet rouwig om zn dood bent', vind ik dus laf. Zo omzeil je het plaatsen van een inhoudelijke reactie, wat natuurlijk maar moeite zou kosten.

Verder zet deze daad de moslimgemeenschap in een kwaad daglicht, en kan het grote gevolgen hebben voor ons eens zo tolerante samenleving. Reden genoeg om het te veroordelen.
Uhm de afgelopen 100 pagina's heb ik al genoeg reacties gegeven , maar nu die dood is is die opeens een of ander volksheld geworden , en ik snap niet hoezo.

Verder vind ik ook dat mensen niet zo verbaasd moeten zijn want hij is gewoon te ver gegaan dus als jij et hebt van normen en waarde , kan ik ook beginnen over theo.

edit: typfout
Oud 03-11-2004, 15:51
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 16:50 :
Uhm de afgelopen 100 pagina's heb ik al genoeg reacties gegeven , maar nu die dood is is die opeens een of ander volksheld geworden , en ik snap niet hoezo.

Verder vind ik ook dat mensen niet zo verbaasd moeten zijn want hij is gewoon te ver gegaan dus als jij et hebt van normen en waarde , kan ik ook beginnen over theo.

edit: typfout
Hij heeft nooit iemand kwaad gedaan met daden, enkel woorden. Woorden bestrijd je niet met geweld. Dat is een waarde in de Nederlandse samenleving. Daar ben jij het dus niet mee eens?
Oud 03-11-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 03-11-2004 @ 16:51 :
Hij heeft nooit iemand kwaad gedaan met daden, enkel woorden. Woorden bestrijd je niet met geweld. Dat is een waarde in de Nederlandse samenleving. Daar ben jij het dus niet mee eens?

Natuurlijk ben ik et er niet mee eens dat die vermoord is omdat die z'n mening gaf , maar blijkbaar was hij vergeten dat we hier niet in een land wonen met alleen maar mensen die hun ongenoegen kunnen oplossen met woorden. Dat is algemeen bekend en alsnog gaat die door. En ik vind dat die zeker te ver gegaan is dus het verbaasd me niet dat die vermoord is.
Oud 03-11-2004, 15:59
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 16:54 :
Natuurlijk ben ik et er niet mee eens dat die vermoord is omdat die z'n mening gaf , maar blijkbaar was hij vergeten dat we hier niet in een land wonen met alleen maar mensen die hun ongenoegen kunnen oplossen met woorden. Dat is algemeen bekend en alsnog gaat die door. En ik vind dat die zeker te ver gegaan is dus het verbaasd me niet dat die vermoord is.

Ik vind dat hij niet eens ver genoeg is gegaan. Kennelijk ben jij al een stapje verder in het verval van de tolerantie in de Nederlandse samenleving; Theo v. Gogh had dus al zn mond moeten snoeren omdat er mensen het niet met hem eens waren, en hem dus wel eens konden vermoorden. Gelukkig heeft hij dat niet gedaan. Waar ligt de grens straks als je dit al gaat accepteren?
Oud 03-11-2004, 16:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
maar blijkbaar was hij vergeten dat we hier niet in een land wonen met alleen maar mensen die hun ongenoegen kunnen oplossen met woorden. .
Dat is het hele probleem dus
Oud 03-11-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 03-11-2004 @ 16:59 :
Ik vind dat hij niet eens ver genoeg is gegaan. Kennelijk ben jij al een stapje verder in het verval van de tolerantie in de Nederlandse samenleving; Theo v. Gogh had dus al zn mond moeten snoeren omdat er mensen het niet met hem eens waren, en hem dus wel eens konden vermoorden. Gelukkig heeft hij dat niet gedaan. Waar ligt de grens straks als je dit al gaat accepteren?

Kijk van mij mag je zeggen wat je wilt , maar je moet niet raar staan te kijken dat sommige mensen dat gewoon weg niet pikken.En dan een belachelijke actie begaan.
Je hoort me nergens zeggen dat die vermoord had moet worden maar et is toch niet zo raar dat niet iedereen zo denkt?

En ik vind dat je respect hoort te tonen voor een geloof , en dat had hij duidelijk niet. Ook al kan je hier je mening zeggen , vind ik nog wel dat er grenzen zijn, en het enige wat hij aan het doen was om er tegen aan te schoppen.
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Splodge schreef op 03-11-2004 @ 13:40 :
Dat is ook vrij goed te begrijpen. Wij hebben hier in Nederland al jaren een systeem waarin dit soort kritiek en provocaties kunnen en vaak zelfs wenselijk zijn om de bevolking, maar vooral de regering wakker en alert te houden. In (de meeste) Arabische landen zou de regering de heer Van Gogh al lang in het gevang gezet hebben. Dat soort dingen horen bij onze cultuur, maar worden in die landen simpelweg niet getolereerd.
Weleens gehoord van integratie? Deze moord is gepleegd in Nederland en niet in een islamitisch land, daarom doet het er ook niet toe of van Gogh in andere landen al lang in het gevang zou hebben gezeten of niet, en de vraag of het daar geaccepteerd zou worden. Het gaat erom dat het hier is gebeurd, en bij onze uitlatingen zouden we niet hoeven na te denken of de moslims in ons land dit wel zullen accepteren, zij hebben zich aan te passen aan de manier waarmee wij in dit land omgaan met het uiten van je gedachten.
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 16:21 :
Geitenneuker.
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:04 :
En ik vind dat je respect hoort te tonen voor een geloof , en dat had hij duidelijk niet. Ook al kan je hier je mening zeggen , vind ik nog wel dat er grenzen zijn, en het enige wat hij aan het doen was om er tegen aan te schoppen.
Ja, en dat mag hier in nederland. Punt uit.
Oud 03-11-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:04 :
Geitenneuker.

Uhm als je serieus bent:

je moeder

geez kom op zeg
Oud 03-11-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 17:04 :
Ja, en dat mag hier in nederland. Punt uit.

Naja dat mag idd maar je moet dan ook niet verbaasd zijn als iemand daar over flipt. En buiten of het mag of niet , waar is respect dan?
Oud 03-11-2004, 16:07
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
maar blijkbaar was hij vergeten dat we hier niet in een land wonen met alleen maar mensen die hun ongenoegen kunnen oplossen met woorden. Dat is algemeen bekend en alsnog gaat die door. En ik vind dat die zeker te ver gegaan is dus het verbaasd me niet dat die vermoord is.
Je bedoelt dat het algemeen bekend is dat er bij ons in het land idioten zijn die het Nederlands niet goed genoeg beheersen en daarom maar overgaan tot daden?
Oud 03-11-2004, 16:08
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:07 :
Naja dat mag idd maar je moet dan ook niet verbaasd zijn als iemand daar over flipt. En buiten of het mag of niet , waar is respect dan?
Ja, we moeten juist WEL verbaasd zijn als iemand daarover 'flipt'. Als je de nederlandse wetgeving niet kunt respecteren, zoek je je heil maar in een land dat beter bij je past.
Oud 03-11-2004, 16:09
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 17:08 :
Ja, we moeten juist WEL verbaasd zijn als iemand daarover 'flipt'. Als je de nederlandse wetgeving niet kunt respecteren, zoek je je heil maar in een land dat beter bij je past.
In een land dat beter bij hen past krijgen ze geen uitkering.
Oud 03-11-2004, 16:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:07 :
Je bedoelt dat het algemeen bekend is dat er bij ons in het land idioten zijn die het Nederlands niet goed genoeg beheersen en daarom maar overgaan tot daden?
Ik zie de link niet helemaal tussen beheersing van het nederlands en dit soort acties. Er stond juist onlangs in de krant dat vooral hier geboren jonge marokkanen erg naar extremistische ideologieen neigen.
Oud 03-11-2004, 16:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:09 :
In een land dat beter bij hen past krijgen ze geen uitkering.
Dat is erg kort door de bocht. Maar als je hier van onze 'rijkdom' wil profiteren, dan heb je je aan de wet te houden. Dit geldt voor iedereen, allochtoon of autochtoon.
Oud 03-11-2004, 16:10
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 17:09 :
Ik zie de link niet helemaal tussen beheersing van het nederlands en dit soort acties. Er stond juist onlangs in de krant dat vooral hier geboren jonge marokkanen erg naar extremistische ideologieen neigen.
Dat bedoelde ik meer als provocatie, ik ben gewoon echt boos om de stomme en onredelijke reacties van sommige mensen hier.
Oud 03-11-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:07 :

Uhm ja of ga je me zeggen dat je er nog nooit wat van gehoord hebt? Net zoals dat we genoeg gestoorde nederlanders hebben ?
Oud 03-11-2004, 16:11
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
'Vier extremisten in Amsterdam opgepakt'

Uitgegeven: 3 november 2004 17:04
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 17:05

AMSTERDAM - De politie heeft gisteren zeker vier mogelijke moslim-extremisten opgepakt. Twee moslims zijn volgens de advocaat van één van hen gearresteerd in Amsterdam-West. De anderen zouden zijn opgepakt toen ze de moskee verlieten.

Eén van de verdachte is inmiddels alweer vrijgelaten. De anderen worden er van verdacht deel te nemen aan een criminele organisatie.

nu.nl

Zo hoort het nou, dit pikken we gewoon niet!
Oud 03-11-2004, 16:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:11 :
Uhm ja of ga je me zeggen dat je er nog nooit wat van gehoord hebt? Net zoals dat we genoeg gestoorde nederlanders hebben ?
Misdaadcijfers zijn duidelijk. Marokkanen hebben in verhouding een veel te groot aandeel in de misdaad.
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:11 :
Zo hoort het nou, dit pikken we gewoon niet!
Ik zie de relevantie niet. Bovendien is het lid zijn van een extremistische organisatie in nederland niet verboden.
Verwijderd
arg ik zeg toch ook niet dat we het hoeven te pikken maar et is toch niet vreemd dat zoiets gebeurd als iemand zo erg tegen een geloof gaat aan lopen schoppen?
Oud 03-11-2004, 16:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:13 :
arg ik zeg toch ook niet dat we het hoeven te pikken maar et is toch niet vreemd dat zoiets gebeurd als iemand zo erg tegen een geloof gaat aan lopen schoppen?
Om mezelf nog maar eens te herhalen, naar onze maatstaven is dat vreemd ja.
Oud 03-11-2004, 16:15
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 17:13 :
Ik zie de relevantie niet. Bovendien is het lid zijn van een extremistische organisatie in nederland niet verboden.
De dader van de moord op van Gogh was ook een extremistische moslim, daarom vind ik het goed dat ze wat van zijn vriendjes hebben opgepakt. Zie daar de relevantie.
Oud 03-11-2004, 16:16
pillbox tales
pillbox tales is offline
Het is belachelijk dat de moslimgemeenschap nu de straat op moet om te laten merken dat ze het er niet mee eens zijn? Zijn wij de straat opgegaan nadat er duizenden doden vielen in Irak uit naam van de vrijheid en democratie? Nee. Ze zijn er nu zo ongeveer toe verplicht om hun medeleven te betuigen, omdat ze anders met de nek worden aangekeken, terwijl ik me dondersgoed kan voorstellen dat ze daar helemaal geen zin in hebben na alles wat van Gogh heeft gezegd. Tuurlijk kun je het zien als mening, maar die man is gewoon simpelweg een smerige rascist, ooit een moslim gesproken trouwens die wel eens een geit geneukt heeft? Ik ook niet. Moet je je toch maar eens af vragen waar die man het over heeft als ie hele groepen mensen op zo'n manier aanspreekt.

Frits Barend, was dat hem niet? De jood waarvan van Gogh zei dat Hitler zn werk niet goed had gedaan. Die noemt Theo opeens "zijn held" Waarom zegt ie niet gewoon dat ie het een ongelooflijke klootzak vindt? Wat leven we toch in een kromme wereld.

Daarnaast, als een marokkaan zich uitlaat over zn mening, neem een zekere rapgroep: DHC, waarvan Verdonk even snel de uitzettingsprocedure van één van de leden in de versnelling gooide, onder het motte "moet je zien met wie je fokt" heb je de poppen aan t dansen, dan is het een klootzak en een kutmarokkaan die terugmoet naar zn eigen kutland en wordt ie ook nog even de cel ingegooid als het meezit. Nee, maar onze Theo is een held. Waarom? Omdat ie geboren is in Wassenaar en blank is? De nieuwe Pietje Bell, dolletje hier, grapje daar... nou sorry hoor, maar als van Gogh de nieuwe Pietje Bell is, is Hitler een kritische democraat. Ik ben er niet rouwig om. En nee, ik keur het niet goed. Idd mede omdat het de moslimmaatschappij in een slecht daglicht zet, en omdat moord gewoon niet goed valt te praten, maar mn mening over hem verandert er niet door. Ik ga m nu niet opeens als nationale volksheld zien, en mn symphatie uiten.

Zegt een marokkaan dat ie er niet rouwig om is, krijg je gelijk te horen "Ooooh, dus je vind het goed dat ie is neergeknald?" Nee, dit is echt belachelijk.
Oud 03-11-2004, 16:17
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:13 :
maar et is toch niet vreemd dat zoiets gebeurd als iemand zo erg tegen een geloof gaat aan lopen schoppen?

Dat is juist wel vreemd, misschien niet in marokko, maar hier wel.
Oud 03-11-2004, 16:18
pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 03-11-2004 @ 17:15 :
De dader van de moord op van Gogh was ook een extremistische moslim, daarom vind ik het goed dat ze wat van zijn vriendjes hebben opgepakt. Zie daar de relevantie.
Zie mijn tekst hier boven. Omdat één achterlijke mocro iemand neerknalt moet nu iedere moslim op het matje komen?
Oud 03-11-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 03-11-2004 @ 17:14 :
Om mezelf nog maar eens te herhalen, naar onze maatstaven is dat vreemd ja.

naja dan vindt je het vreemd , dat vind ik naief.
het is vrij logisch tegenwoordig dat je kritiek op iemand levert dat je dan een messteek kan verwachten , in zo'n land leven we idd. kut maar waar.

En theo toonde dan ook geen enkel respect dus zag ik et al aan komen

en wat pillbox zegt:
Oud 03-11-2004, 16:19
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vind het een goede zaak dat ook moslimorganisaties massaal afstand nemen van deze gruwelijke daad. Misschien dat deze tragische gebeurtenis nog tot iets positiefs gaat leiden: dat moslims en niet-moslims in Nederland de handen ineen slaan om een eind te maken aan dit soort extremistische uitwassen.
Oud 03-11-2004, 16:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 03-11-2004 @ 17:14 :
Zegt een marokkaan dat ie er niet rouwig om is, krijg je gelijk te horen "Ooooh, dus je vind het goed dat ie is neergeknald?" Nee, dit is echt belachelijk.
Er zijn zoveel mensen die hem niet mogen, prima. Het gaat in dit geval ook niet zozeer om zijn persoon, maar om de REDEN dat hij vermoord is. Een man heeft hem vermoord omdat Van Gogh ageerde tegen moslimextremisme. Ik vind het heel logisch dat moslimorganisaties daar afstand van nemen. Het is een politiek spel, en in dergelijke politieke situaties wordt van een organisatie verwacht dat ze een kant kiezen. ELKE politieke partij heeft zich uitgesproken tegen de moord, evenals vrijwel elke organisatie die ook maar enigzinds met vreemdelingen of moslims te maken heeft.

Bovendien: het is en blijft een moord, en een moord is altijd verschrikkelijk. Je mag hem een lul vinden, maar hij laat wel kinderen na. En daarom is zeggen dat je er "niet rouwig om bent" hoe dan ook compleet ontaktisch, helemaal tegenover mensen die daar toch wat emoties bij hebben.
Oud 03-11-2004, 16:20
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 03-11-2004 @ 17:18 :
Zie mijn tekst hier boven. Omdat één achterlijke mocro iemand neerknalt moet nu iedere moslim op het matje komen?
Niet iedere moslim, maar wel iedere fundamentalistische extremistische klootzak.
Oud 03-11-2004, 16:21
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 17:19 :
Ik vind het een goede zaak dat ook moslimorganisaties massaal afstand nemen van deze gruwelijke daad. Misschien dat deze tragische gebeurtenis nog tot iets positiefs gaat leiden: dat moslims en niet-moslims in Nederland de handen ineen slaan om een eind te maken aan dit soort extremistische uitwassen.
Dat is idd een erg goed iets.
Oud 03-11-2004, 16:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 03-11-2004 @ 17:18 :
naja dan vindt je het vreemd , dat vind ik naief.
het is vrij logisch tegenwoordig dat je kritiek op iemand levert dat je dan een messteek kan verwachten , in zo'n land leven we idd. kut maar waar.
Ja. En snap je nu eindelijk dat mensen willen dat we in een land leven waar dit gevaar NIET bestaat? En DAAR gaat het dus om. Als er een groep van 5 marrokkanen zonder enige aanleiding op me scheldt trek ik m'n bek ook niet open hoor, zo naief ben ik niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten