Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2005, 19:25
Verwijderd
Offtopic: @ Leonoor en Dolores; dies dus idd van Marco Borsato. Heel mooi liedje, maar dus niet zelf geschreven
Advertentie
Oud 09-01-2005, 19:27
Xonzo
Xonzo is offline
wtf is dit gevoel nu weer?
het ging zo lang goed... nja, dit is me echt zooooo beu
Oud 09-01-2005, 19:45
Sundae Caramel
Sundae Caramel is offline
Ik ga ook maar eens mijn hart luchten:

Ik doe niks aan school terwijl ik een frans boekverslag af moet hebben, ik ben er te laat aan begonnen en nu red ik het niet meer af.
En ik denk aan niks anders, en toch begin ik er veel te laat mee.
En ik zie zo op tegen school.
En ik heb vannacht nauwelijks geslapen van de buikpijn.
En ik wil een beetje aandacht, van mijn ouders bijvoorbeeld.
En asprientjes helpen ook helemaal niks.
En ik wil tegen iemand aankruipen die te ver weg woont.
En als ik morgen niet naar school ga
Denkt iedereen weer dat ik lui ben
Of geen zin heb
En dat is ook zo, want ik heb zelden zin in school.
Maar dat is niet de reden als ik niet ga dan.
En ik heb morgen mondeling
En degene met wie ik het doe heeft niks van zich laten horen
En ik ook niet
Goed excuus ook.

Ik geloof dat dit het wel was.
Oud 09-01-2005, 20:02
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
alles is gewoon ff kut..
Oud 09-01-2005, 20:12
Verwijderd
Misschien moet ik me er maar bij neerleggen, of heb ik dat al gedaan?

Ik ga mn tentamen niet halen. Ik heb maar de helft van de stof gelezen. En dan nog niet eens geleerd. Oke het word niks. Jammer, moet ik me er maar gewoon bij neerleggen en vast kijken naar de herkanzing?
Vrdmm, dit wil ik niet. Waarom heb ik niet gewoon geleerd?
Ok ik weet wel hoe het komt, maar dat is geen excuus. Geen goed excuus iig.
*zucht* Hoe moet ik nou nog vertrouwen in mezelf hebben?
*Haat mezelf...*
Oud 09-01-2005, 20:35
Dolores
Dolores is offline
Heb net even bedacht wat ik de komende weken moet doen.. ckv-eindopdracht, boekverslagen voor nederlands en engels, wiskunde PO, eindexamenteksten engels inleveren, luisterdossier engels, frans mondeling, pws-presentatie.. en daarnaast nog de gewone dingen.. pfff, stress stress, help.. en ik zat al zo goed in mn vel
Oud 09-01-2005, 21:02
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Mijn opa ligt op sterven, ik weet niet hoe lang het nog gaat duren. Vandaag was k met mijn ouders naar hem toe.. hij ziet er zo slecht uit. Ik had hem 10 jaar niet gezien en toen stond ik daar aan zijn bed en toen had ik zo'n spijt.. Dat mijn ouders het contact hadden verbroken stond toch los van mij, ik had best zelf naar hem toe kunnen gaan.
Ik heb mijn moeder aangespoord om met hem te praten. En toen gingen we weer.. en dan zeg je "dag" Hij zei nog wat, ik kon het niet goed verstaan en zei maar ja.. Hij begrijpt het toch niet.. En dan loop je weg.. en kijk je nog 1 laatste keer, en besef je dat je hem nooit meer levend ziet, en je nooit meer iets kunt vragen. En daar lag die dan, alleen.

Ook twijfel ik zo, ik moet nu eens aan mezelf werken.. maar is dit niet weer zo'n actie om moeilijke dingen uit te stellen.. Ik denk namelijk steeds dat mijn studie te moeilijk is en dat ik het niet kan, dan ga ik het uitstellen.. (terwijl k nu 17 van de 21 studiepunten heb )
Maar ik weet dat k zo geen mensen kan helpen, ik wil dolgraag verpleegkundige worden maar zodra ik aan het werk moet (school) dan is mijn motivatie weg..
Volgend jaar gaan we ook met de psychiatrie bezig, en ik weet dat als ik nu niet echt aan het werk ga met mezelf dan sukkel ik zo een beetje verder en loop ik straks vast... Ik moet er gewoon wat aan gaan doen.. maar hoe, waar en wanneer.... Morgen maak k een afspraak bij de decaan voor een gesprek of ik mijn studie kan onderbreken enz..
Wel voel ik me een onwijze mislukkeling..
Oud 09-01-2005, 22:27
Brasco
Brasco is offline
damn, deze topic heb ik nodig

Hoe kan ik me in hemelsnaam nog goed voelen als:

Ik hoor dat mijn beste vriend lymfklierkanker heeft en een zware behandeling moet ondergaan waardoor hij totaal geen energie meer over heeft en er regelmatig helemaal doorheen zit.

Mijn tante in dezelfde week laat weten ook kanker te hebben en binnen nu en een jaar waarschijnlijk zal sterven

Mijn moeder al ruim een half jaar depressief is, en bijna maandelijks van medicijnen wisselt waardoor ik elke maand een andere moeder lijk te hebben

Mijn oma langzaam wegkwijnt in een verzorgingshuis waar mijn stiefvader kapot van is

Mijn echte vader nooit meer iets van zich laat horen, en als ik hem wel spreek niet bepaald gelukkig lijkt met zijn leven. Hij is erg arm, en heeft constant ruzie met mijn andere oma, wat ik vervolgens weer van beide kanten te horen krijg.

Een goede vriendin op dit moment vecht voor haar leven omdat ze gister een longtransplantie heeft ondergaan.

Ik voor het eerst verliefd ben op en dat niet wederzijds is terwijl ze het blijkbaar wel nodig vond om 2 keer met te zoenen, en onwijs veel steun bij me zoekt.

Ik constant moet vechten om niet in het ziekenhuis te komen door mijn twee chronische ziektes. Ik dagelijks 3 soorten antibiotica in hoge doseringen slik omdat anders mn longen in no time helemaal naar de klote zijn, en als ik niet oppas de rest van mn organen ook,

Ik door al deze problemen steeds meer besef dat ik ook alweer op de helft van mijn leven zit, omdat je met mijn ziekte meestal niet ouder als 40 wordt..

Laat ik de rest maar niet opschrijven anders heb ik straks ook nog RSI
Oud 09-01-2005, 22:36
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Brasco schreef op 09-01-2005 @ 23:27 :
*knip*
heel veel sterkte
*hug*
Oud 09-01-2005, 22:47
Brasco
Brasco is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 09-01-2005 @ 23:36 :
heel veel sterkte
*hug*
Dank je wel Gelukkig zijn er ook nog wel een aantal positieve dingen zoals mijn hond waar ik veel plezier van heb.. daar haal ik dan maar wat plezier uit, en probeer vooral niet al te veel na te denken. Ignorance is bliss laten we maar zeggen
Oud 09-01-2005, 23:55
el manuel
el manuel is offline
this is the end. naja morgen dan.
Oud 10-01-2005, 00:07
deringmeester
deringmeester is offline
ben zojuist vreemd gegaan en voel me kut. ECHT KUT!
WAAROM DOE IK ALTIJD STOMME DINGEN??
Oud 10-01-2005, 02:01
Verwijderd
schuldgevoel van wereldomvang
Oud 10-01-2005, 06:37
marrel
marrel is offline
En toen had ik een pm verstuurd... gevolg:

Citaat:
Loontjuh schreef op 10-01-2005 @ 03:01 :
en verdrietjes
Oud 10-01-2005, 08:09
Verwijderd
Ik heb geen zinnnnnnn meer, laat mij maar gewoon lekker nog wat aanrommelen dat vind ik genoeg. Stomme luilak die ik er ben
Oud 10-01-2005, 10:28
Gothic
Gothic is offline
zo nog maar eens 50 foto's uitprinten
Oud 10-01-2005, 10:31
Verwijderd
ik heb nog nooit zo'n heerlijke kerstvakantie gehad. afgezien van de 4 dagn zziekenhuis dan, hoewel die ook best ontspannend waren. gisteravondlaat teruggekomen van (schoon)familieweekend. en dat was heus gezellig. gebowld en gesnowboard en spelletjes gedaan. gegourmet, bij een mexicaan gegeten waar ze om de zoveel tijd met sambaballen een dansje gingen doen, ja dat was leuk. vandaag te laat wakker geworden, en dus heeft t geen zin meer om naar school te gaan. zo maar wat huiswerk doen nog. eigenlijk heb ik geen zin meer in school. de vakantie was te rustig.

verder gaat t goed. ik heb bijna eindgesprek met praatmevrouw, mn rug gaat goed, en met Vriend gaat het ook prima. vanavond sporten. en dat is ook hard nodig. de eerste week van de vakantie zat ik echt op een gewicht waar ik superblij mee was, maar na dit weekend voel ik me er weer vreselijk bij. maar goed. sporten en bewegen en nietmeer snoepen dan maar.
Oud 10-01-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-01-2005 @ 03:01 :
Hmm... erover praten?
Ik hoor dit namelijk al voor een 'zoveelste' keer van jouw kant en ik ben dus nu eigenlijk wel benieuwd wáárom, gezien een schuldgevoel maar zeer zelden terecht is
Oud 10-01-2005, 13:52
morango
morango is offline
ik voel me niet echt top, ik maak er echt nogal een zooitje van.
net maar even een lijstje gemaakt met wat ik precies nog voor school enzo moet doen, dan zit ik daar iig niet de hele tijd over te piekeren.
aangezien het nogal een waslijst is, ga k er nu maar eens aan beginnen...
Oud 10-01-2005, 14:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Mijn voornemen om vanaf nu een geweldig en vrolijk en aardig en niet-zeurend persoon zonder problemen te worden is de eerste schooldag van het jaar meteen mislukt.

Maar het was dan ook écht koud op school, hoor

Ach ja, verder gaat het goed
Oud 10-01-2005, 18:11
Ambrosia
Ambrosia is offline
blij!
had vanmiddag m'n sollicitatiegesprek voor een stageplaats & ik ben aangenomen!
Oud 10-01-2005, 18:29
Verwijderd
Eindelijk doet internet het weer. Leek weken, was maar paar daagjes. Ondertussen bij een vriendin op internet gezeten.

Wel mooi een klote weekend gehad. Stom broertje dat zich niet aan zn afspraken houdt en mij vervolgens de schuld geeft. Lang leve ouders die regelmatig een weekend weg gaan
Oud 10-01-2005, 18:54
Nona
Nona is offline
Hmm, sollicitatieformulier ingeleverd bij Ako, ik wil daar echt wel werken! In een boekhandel, das nou iets dat ik nog echt wil ook! Nou maar hopen dat het goed komt.

Maar als die verrotte artikelen nou eens wilden werken... Ik heb niet de hele dag de tijd!!!
Oud 10-01-2005, 18:57
WolterB
WolterB is offline
Vanmiddag was écht gezellig
Heerlijk goed gepraat, maar toch t gevoel dat t kort was
Oud 10-01-2005, 19:50
Nijn*
Nijn* is offline
Oud 10-01-2005, 19:55
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik word er zo gek van dat ik alles zo draai dat het negatief voro mij uitpakt
ik stapte de trein in, dacht dat het best een goede dag was geweest
Iemand vroeg waarom ik niet meeging iets gezelligs doen, dus dan vindt die het misschien wel leuk als ik meega iets doen
maar dan komen de negatieve gedachten: dat zei die alleen maar uit medelijden. De rest zei helemaal niks, ik kan hen niks schelen
bla bla

zo wordt het nooit leuk
Oud 10-01-2005, 20:32
Xonzo
Xonzo is offline
tis zo lang goed gegaan. Moet ik echt mijn plannen doorzetten? en wat voor plannen heb ik dan? om mezelf kapot te maken of er juist in tegen te gaan? Zowiezo, het mislukt allebei, kan geen kant op eigenlijk.
27 dagen, proficiat, maar hoelang nog
Oud 10-01-2005, 21:00
Stefanie
Stefanie is offline
Flarden van teksten en allemaal over jou
Oud 10-01-2005, 21:39
Dolores
Dolores is offline
Waarom mis ik iedereen ineens zo ontzettend?
Oud 11-01-2005, 07:51
JJ13
JJ13 is offline
wat is er toch mis? ik moet zo naar mn stageplaats en weer voel ik me slecht, gewoon een onprettig gevoel in mn buik. waarom? wist ik t maar, dan kon ik er iets aan doen.
Oud 11-01-2005, 08:12
Verwijderd
He's driving me crazy
I'm driving myself crazy

Waarom kunnen mensen niet gewoon eerlijk zijn, is dat zo lastig? Waarom zijn mensen er op uit om je verdriet te doen, als jij je kwetsbaar opstelt. Ik ben het allemaal zo beu, en zometeen word ik echt enorm boos, en dan ga ik dingen zeggen en doen waar ik spijt van krijg.

*gaat maar terug naar bed ofzo*
Oud 11-01-2005, 08:49
bradio8
bradio8 is offline
ik voel me echt een zeikstraal

maargoed er zijn opzich wel ook wel coole zeikstralen. pfoe ik moet straks werk gaan inhalen, dat zuigt wel. mijn haar zit wel cool
Oud 11-01-2005, 12:06
Stefanie
Stefanie is offline
Moeheid
Oud 11-01-2005, 13:22
WolterB
WolterB is offline
Heel handig als je weer college hebt, van te voren even de sheets doorneemt die getoont worden en je alles ervan al snapt
Niet bepaald motiverend om dat ook nog eens dat college te gaan volgen (mss had ik het wel moeten doen, maja, time will tell)
Oud 11-01-2005, 14:16
Verwijderd
En jaaa.. het gaat kut. Ik ben moe, misselijk, hoofdpijnerig en gewoon ik heb nergens zin in en zo. Donderdag frans mondeling ja.. alsof ik nog niet genoeg stress had.
En gisteravond... dat wil ik liever vergeten
Oud 11-01-2005, 14:37
dead person
dead person is offline
Gaat eindelijk weer is goed , weet alleen nooit zeker hoelang dat kan duren, ben weer best bang voor een teruval.
Ben zo blij dat het weer goed gaat tussen ons, alles gaat ook mis door mijn buien
Maja zo lang het goed gaat zal ik ervan genieten ook!!
Oud 11-01-2005, 15:10
el manuel
el manuel is offline
fuck. heel erg. dit bedoelde ik niet.
Oud 11-01-2005, 15:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Niemand neemt me serieus...

Maar mensjes, ik ben echt een nieuw persoon. Ik ben zo ineens getransformeerd in een aardig, vrolijk persoon zonder problemen. Nu moet iedereen blij voor me zijn en niet miepen dat zoiets niet kan Als je er maar in gelooft, toch?
Oud 11-01-2005, 15:56
rare kwast
rare kwast is offline
pff..schrok me rot van de aanstaande stage..dit wordt echt heel zwaar.
en psychisch gaat het al zo lekker ben (over)vermoeid, kan niet slapen en alles blijft maar malen en malen en malen.
kan niet eens meer gewoon kijken naar mn vriendinnen zonder te denken wat ze wel niet van mij denken..
en die weegschaal gaat steeds meer aantrekkingskracht op me uitoefenen
Oud 11-01-2005, 16:14
Gothic
Gothic is offline
morgen leuk m'n kastjes van ikea in elkaa rzetten ... en daarna bij honkbal van mn vriend kijken en dan slapen bij hem en dan om 6 uur op omdat hij moet werken...
Oud 11-01-2005, 16:18
Miracle
Miracle is offline
Nee, nee, NEEEJ!
Oud 11-01-2005, 16:33
Harmony
Harmony is offline
Mefrauw fliet deot heel gumeen waant de rest seg dat ik als groote meisje meot doen. maar sij deot dan als ik dan saartju leeftijd bent. so raaak ik dan in de warr en dan wort ze alumaal boos aals ikj dan hiule meot.

plaatjes sijn leuk die is grapig
Oud 11-01-2005, 16:43
Verwijderd
WTF? Is dit een nieuwe vorm van Nederlands ofzo? Hoog-Nederlands.
Oud 11-01-2005, 16:44
Verwijderd
Ik heb trouwens vandaag een hele, hele grote angst overwonnen.
Oud 11-01-2005, 16:52
leucomelas
leucomelas is offline
AARGH! *schreeuw* en wil iemand slaan!! aargh, agressie... *stoom* grom! waarom moet ie dan ook zo moeilijk doen? en ja, eerste week van januari krijg je je geld terug... tuurlijk joh, en bedankt he? en nu nieteens geld om iets voor mij te halen? en laatst nog wel iest voor zichzelf? hij heeft toch een pinpas godverdomme...
Oud 11-01-2005, 17:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
Bowling for columbine is best een okeeje film. Die michael moore is ook best oke, maar maakt geen zuivere documentaire imo.

Amelie is geen leuke film. Typisch vrouwenfilmpje Wel leuk verfilmd verder hoor .

Forummoeheid...ik stop er maar eens mee binnenkort.

Echte moeheid, eerder slapen.
Oud 11-01-2005, 17:53
cyntha
cyntha is offline
Fysio heeft vanmiddag een stel botten gekraakt. Nu heb ik au. Heel veel au..
Oud 11-01-2005, 17:58
BeertjeColargol
BeertjeColargol is offline
Ik voel me niet prettig meer op school. Mensen vertellen leugens over me, schelden me uit voor slet, miskraam en hoer. Ik weet niet waar ze die wijsheid vandaan halen, zelf ben ik me er namelijk absoluut niet van bewust. Ook al wil ik niet dat het me raakt, dat doet het toch.. Ik wil gewoon dat al dat gedoe voorbij is want het maakt me kapot.
Oud 11-01-2005, 18:10
metallica
metallica is offline
hum, avondeten was mislukt, niet te eten Wassen is toch wel gemakkelijker als ik had verwacht Tis wel druk allemaal.
Oud 11-01-2005, 18:12
rare kwast
rare kwast is offline
heb nu voor het eerst sinds mijn studie dat ik het zicht kwijt ben op het diploma
(heb al 3,5 jaar gehad nog een half jaar stage dan ben ik er)

Regels voor berichten