Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 14:42 :


je snapt t niet he?

als je t geld van begin af aan goed besteed had, was er geen ingrijpen van Israel nodig want dan hadden die militatnen niet zo'n grote macht.[/B]
Het schijnt maar niet tot je door te dringen dat Israel's politiek juist hun macht heeft vergroot
Advertentie
Oud 08-01-2005, 13:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 14:46 :
Het schijnt maar niet tot je door te dringen dat Israel's politiek juist hun macht heeft vergroot
Er is sprake van een wisselwerking geweest, maar een leider als Arafat die zolang aande macht is en alle geld zich zelf toeeigent is in den beginne niet goed
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 14:50 :
Er is sprake van een wisselwerking geweest, maar een leider als Arafat die zolang aande macht is en alle geld zich zelf toeeigent is in den beginne niet goed
Dat arafat geen schone handen had is algemeen bekend maar ook dat na Rabin Israel geen fatsoenlijke leider meer heeft gehad die echt vrede probeerde te bewerkstelligen
Oud 08-01-2005, 13:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 14:53 :
Dat arafat geen schone handen had is algemeen bekend maar ook dat na Rabin Israel geen fatsoenlijke leider meer heeft gehad die echt vrede probeerde te bewerkstelligen
ja, maar aan israelische zijde wisselen ze continu

heb je tenminste nog continu hoop op wat beters
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 13:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
mwo, als ik lees dat de "nationale religieuze partij" acties wil organiseren lokt dat ook een zucht uit.

Maar ja, aangezien de Palestijnen praktisch geen autoriteiten hebben kun je je afvragen wie slechter af is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 14:54 :
ja, maar aan israelische zijde wisselen ze continu

heb je tenminste nog continu hoop op wat beters
Dat is tot nu toe ijdele hoop gebleken
Oud 08-01-2005, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 14:59 :
Dat is tot nu toe ijdele hoop gebleken
er zijn ook enorm veel jaren voorbij gegaan na rabin, he
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 15:00 :
er zijn ook enorm veel jaren voorbij gegaan na rabin, he
Ja kun je voorstellen dat in dat gebied leeft
Oud 08-01-2005, 14:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 15:01 :
Ja kun je voorstellen dat in dat gebied leeft
wat?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 15:02 :
wat?
Is kijken of jij dat ook vind als je daar middenin zit
Oud 08-01-2005, 14:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 15:06 :
Is kijken of jij dat ook vind als je daar middenin zit
waar middenin?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 15:09 :
waar middenin?
In palestijnse gebieden
Oud 08-01-2005, 14:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 15:15 :
In palestijnse gebieden
ze zullen me lynchen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 15:16 :
ze zullen me lynchen
Dan doe je een Palestijnse sjaal om, als camouflage.
Oud 08-01-2005, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 15:16 :
ze zullen me lynchen
Hou je politieke ideen voor je dan is het geen probleem
Oud 08-01-2005, 14:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 15:22 :
Hou je politieke ideen voor je dan is het geen probleem
Als toerist is dat wel te doen, maar dat bedoelde je niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 14:46
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Wat luister jij ongelooflijk slecht, makelville.
Oud 08-01-2005, 14:53
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 07-01-2005 @ 19:47 :
Hmmm, t bloed een beetje dood

Geen kortzichtige personen meer? Rick Steiner bijv? Of zijn ze allemaal al overtuigd
Hoor wie kortzichtig is. Ik kijk verder dan mijn neus lang is en volg niet klakkeloos de westerste media. Ik weet altijd waar ik over praat en denk ik altijd na voordat ik wat zeg. Dus kom mij niet kortzichtig noemen.

wat betreft die wapens waar je het over had. De hamas heeft dus volgens jou ook m-16's enzo. Hoe komen ze daaraan? dat zijn Wapens van Amerikaanse makelij. Worden ze soms gesponsord door de VS? En als ze echt van die zware bommen enzo hebben, waarom gebruiken ze die dan niet?
Oud 08-01-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-01-2005 @ 15:46 :
Wat luister jij ongelooflijk slecht, makelville.
Dat komt een rechts-extremist vertellen. Dat zijn toch de slechtste luisteraars. Zie de hoge heren in den Haag.
Oud 08-01-2005, 15:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:54 :
Dat komt een rechts-extremist vertellen. Dat zijn toch de slechtste luisteraars. Zie de hoge heren in den Haag.
Ik ben geen rechts-extremist.
Oud 08-01-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:53 :
Hoor wie kortzichtig is. Ik kijk verder dan mijn neus lang is en volg niet klakkeloos de westerste media. Ik weet altijd waar ik over praat en denk ik altijd na voordat ik wat zeg. Dus kom mij niet kortzichtig noemen.

wat betreft die wapens waar je het over had. De hamas heeft dus volgens jou ook m-16's enzo. Hoe komen ze daaraan? dat zijn Wapens van Amerikaanse makelij. Worden ze soms gesponsord door de VS? En als ze echt van die zware bommen enzo hebben, waarom gebruiken ze die dan niet?
Als Israël echt atoombommen heeft, waarom gebruikt Israël die dan niet?

Oud 08-01-2005, 15:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2005 @ 16:08 :
Als Israël echt atoombommen heeft, waarom gebruikt Israël die dan niet?

erm

atoomoorlog
dag wereld
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 16:15 :
erm

atoomoorlog
dag wereld
Dat snap ik ook wel, de opmerking was sarcastisch bedoeld om de debiliteit van de claim "Als groep X wapentype Y heeft, gebruiken ze die altijd" aan te tonen.
Oud 08-01-2005, 15:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2005 @ 16:16 :
Dat snap ik ook wel, de opmerking was sarcastisch bedoeld om de debiliteit van de claim "Als groep X wapentype Y heeft, gebruiken ze die altijd" aan te tonen.
ok sorry
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 15:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dat Israël atoombommen heeft is geen fabeltje. En die Israëliers zijn ook niet weer zo dom dat ze atoombommen gaan inzetten tegen de Palesijnen ook al zouden ze dat heel graag willen.
Oud 08-01-2005, 15:47
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Helaas heb ik maar tien minuten de tijd, dus alleen even dit

Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 09:53 :
Ach ja het is allemaal een boze complot van de verwerpelijke anti semitistische media hey?
Yep.

Citaat:


Je bedoelt dat je de vijandigheid aan den lijve ondervond en toen maar een kant koos.
De joden tegen de boze palestijnen is het niet?
De Palestijnen zijn erg lief tegen me geweest. Van het israelische leger heb ik deze keer alleen maar veel last gehad. Maar het doet wel wat met je als je in de Genei Tall 6 zwaar geshockeerde kinderen in een hoekje gekropen ziet, na een palestijnse raketaanval. En het doet ook wat met je als je een palestijns jochie bij papa op de schouder zit, terwijl papa zijn blijheid viert met in de lucht te schieten. En als je kleine kindjes met martelarenposters ziet sjouwen. En als je ze met davidsslingers in de weer ziet. Verderop heb je het over gedegen onderzoek: dat is onder andere gebaseerd op waarnemingen. En dat heb ik wel gedaan hoor. Dus als jij daadwerkelijk met die kindjes gesproken hebt, hun lesboekjes gezien hebt, met hun papa's en mama's praat, me dunkt dat het dan aardig gedegen wordt. Maar daar mag jij een andere mening over hebben

[QUOTE]
[B] Je merkt dat ik nadenk over de informatie die krijg via de media en andere kanalen.

Nog niet gemerkt, nee

Citaat:
De meldingen die amnesty binnenkrijgt over mensenrechtenschendingen zijn geen grapje jongen.De beelden die we zien zijn geen plakwerk jochie. Het negeren van resuloties is geen grapje.De dagelijkse vernederingen en martelingen van palestijnen gebeurt echt.Doe die oogkleppen van je af en ontken er niet wat er gaande is.

Hmm. haal die sjaal eens voor je ogen weg zal je bedoelen. Beelden worden begeleidt met commentaar, waardoor je je een bepaald beeld vormt. persoonlijk heb ik nog nooit beelden op tv gezien uit de joodse dorpen in de gaza strook, waar elke dag ellende en ellende te zien is. media is selectief, zou jij toch moeten weten. Amnesty heb ik op pagina 7 al wat over geschreven.

Citaat:
De onzin die je verkondigt doet me denken aan sommigen duitsers die na het tweede wereldoorlog terwijl de lijken opeengestapeld werden durvden te beweerden dat de holocaust een boosaardig verzinseltje was, het trieste is dat sommigen mensen daar nog steeds in geloven. Of denk jij ook dat het maar een media verzinseltje was?

De holocaust? niet bepaald, heb hier vrijwilligerswerk met overlevenden gedaan maar geef eens punt voor punt aan wat aan mijn opmerkingen onzin is. Het is zo gemakkelijk argumentloos te schreeuwen dat iemand lult, toon eens aan waarom. Ga eens inhoudelijk op me in.

Citaat:
Wou je ons soms doen geloven dat er helemaal geen misdaden door het Israelische leger word begaan? Word maar wakker uit je droom wereldje waarin alles zo simpel is. In dat land waar je vertoefd vinden verwerpelijke partijken plaats waar je ogen niet voor moet sluiten omdat die boze palestijntjes er zogenaamd om vragen. Ik vraag me af waarom je hier machiavelli en gatara bij sleept zij houden er een andere mening erop na en ik discussier er dan ook met hen over.

er gebeurt hier ongelooflijk meer in dit land. Ongelooflijk meer dan jij in de media te zien krijgt. en inderdaad, de propalestijnse propaganda is verrekte goed. ze weten exact wat scoort bij mensen, nogmaals dat jochie dat dood werd geschoten door een rivaliserende palestijnse bende. Zat eenzaam achter zijn vader dood te gaan, en de beelden werden over de hele wereld becommentarieert met dat israeliers hem gedood zouden hebben. Hier is idd gedegen onderzoek naar gedaan in duitsland.

en helemaal geen misdaden door het israelische leger? ik zie het inderdaad niet als misdaden. die jongens staan odner enorme stress, en ze kunnen dus af en toe een fout maken. gelukkig gebeurd dit niet zo vaak als de linkse media ons wil doen geloven

Citaat:
Maar anders dan jou onderbouw ik mijn mening met argumenten. Die onzin die je uitkraamt is werkelijk tenenkrommend en doet mijn beeld over Israeliers niet bepaald goed.

Ah, argumenten. Toch nog maar eens gaan zoeken dan.

Citaat:
En aan jou ervaringen hecht ik geen waarde en wel om deze simpele reden jij bent geen instatentie die gedegen onderzoek doet jou mening zal geheel gevoelsmatig worden ingegeven en daarom zwak zijn. Dat jij denkt dat je er geen misstanden zijn omdat jij ze niet waargenomen hebt is gewoonweg te triest voor woorden.

ok, ik denk dat er geen misstanden zijn, zoals jij de zaken dus wil betitelen. dit noemen we lekker kort door de bocht, zoals al je opmerkingen zijn. over objectieve waarnemingen ga ik niet nog eens beginnen. Het was alleen opmerkelijk om te zien dat de realiteit toch wel anders is dan op de buis te zien is.

Citaat:
Ik wil je er tevens op wijzen dat je toon me niet aanstaat ik wil best met je discussieren maar spreek me dan niet aan met lieverd en andere denigerende aanduidingen.
Is goed jochie. of meisje. maar je blijft een lieverd, veel naiever zie je ze namelijk zelden.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:48
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-01-2005 @ 16:45 :
Dat Israël atoombommen heeft is geen fabeltje. En die Israëliers zijn ook niet weer zo dom dat ze atoombommen gaan inzetten tegen de Palesijnen ook al zouden ze dat heel graag willen.
tlijkt wel of je met israeliers gesproken hebt
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:48 :
tlijkt wel of je met israeliers gesproken hebt
Waarom pakten die lui Vanunu dan op en omheinen ze gebouwen met hekken waar o.a. toch alleen maar textiel wordt gemaakt en mag je er niet filmen of er dichtbij komen?
Oud 08-01-2005, 15:52
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:53 :
Hoor wie kortzichtig is. Ik kijk verder dan mijn neus lang is en volg niet klakkeloos de westerste media. Ik weet altijd waar ik over praat en denk ik altijd na voordat ik wat zeg. Dus kom mij niet kortzichtig noemen.

wat betreft die wapens waar je het over had. De hamas heeft dus volgens jou ook m-16's enzo. Hoe komen ze daaraan? dat zijn Wapens van Amerikaanse makelij. Worden ze soms gesponsord door de VS? En als ze echt van die zware bommen enzo hebben, waarom gebruiken ze die dan niet?
Op opmerking 1 neem ik nog neit eens de moeite om erop in te gaan. Laat eht eerst eens zien, dat je niet kortzichtig bent.
Ze beroven vrouwelijke soldaten, en nemen hun geweer af. Daarbij heeft israel de PA voorzien van geweren, die ' zoek ' zijn geraakt. ze beroven regelmatig munitiedepots (wat niet altijd lukt, hehe) en die zware bommen: die gebruiken ze. laatst 200 pond bij Rafah, 5 soldaten dood. kwam zelfs in de linkse media

Overigens is de PA politie getraint door de CIA, ja.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:54
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-01-2005 @ 16:51 :
Waarom pakten die lui Vanunu dan op en omheinen ze gebouwen met hekken waar o.a. toch alleen maar textiel wordt gemaakt en mag je er niet filmen of er dichtbij komen?
tging me meer om dat de israeliers ze zo graag in wilden zetten tegen de palestijnen, volgens jouw. dat ze atoombommen hebben is natuurlijk geen geheim.

Overigens is omheinen in dit land nodig, om zo overvallen door arabieren te voorkomen. laaste arrestatie vanunu was overigens volledig Ok, wilde kerstmis in bethelehem bijwonen en dat mag gewoon niet. hij was op bep voorwaarden vrijgelaten en dat moet die publiciteitsgeile gast niet aan zijn laarsje lappen.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:56
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 08-01-2005 @ 15:54 :
Dat komt een rechts-extremist vertellen. Dat zijn toch de slechtste luisteraars. Zie de hoge heren in den Haag.
en de linksjes doen hun ogen dicht en schreeuwen dat alles OK is in Nederland. en dat we helemaal geen last hebben van arabs, dat het allemaal hele goede mensen zijn. Yep, maar niet in Nld. maar dat is een andere discussie
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:57
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 15:06 :
Is kijken of jij dat ook vind als je daar middenin zit
ho even, dit gaat volgens jouw redenatie natuurlijk niet op! ik heb er middenin in gezeten, maar dat maakt volgens jouw geen zak uit. Of ben je het eindelijk toch met me eens, meiske?
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 15:59
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 11:25 :
Ik vermijd het slechts om weer in herhaling te gaan vallen en daarbij heb ik toch geen hoge pet op van dinkies weerwoord hij maakt er een gewoonte van alles toch als een verzinseltje af te doen
en geeft daarbij in tegenstelling tot jou ook nog eens argumenten. nogmaals de oproep: kom met objectieve zaken die iets in israel aantonen, dan kunnen we tenminste discussieren. en kap eens met loze kreten bleren.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 16:01
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 11:42 :
Met de bouw van het veiligheidsmuur schenden zij weer het het verdrag terwijl zij nu wel een staat zijn
tsja. dat door de muur het aantal zelfmoordaanslagen naar beneden gaat, wordt voor het gemak vergeten. en nee, ik neem de Vn op dit punt ook totaal niet serieus.

Sinds de Gaza in 2000 werd omheind is het aantal zelfmoordaanslagen vanuit de gaza met 75% omlaag gegaan.

(nog altijd 25% te weinig)
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 16:03
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 11:57 :
Het bewijs ligt op straat
en heb jij daar nu wel eens gelopen? want daar heb jeje nog niet over uitgelaten. En opnieuw, je spreekt jezelf zo enorm tegen. Dat is volgens jouw niet betrouwbaar.

zucht
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 08-01-2005, 16:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 08-01-2005 @ 16:45 :
Dat Israël atoombommen heeft is geen fabeltje. En die Israëliers zijn ook niet weer zo dom dat ze atoombommen gaan inzetten tegen de Palesijnen ook al zouden ze dat heel graag willen.
Israel wil van het geweld en gezeik af. Niet van de Palestijnen. Als men gewoon accepteert dat iederen happy en blij (tautologie ja) kan leven, dan is dat voldoende.
En dat doen - ik ben hoopvol - heel veel palestijnen ook, maar zij hebben de macht niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-01-2005 @ 15:46 :
Wat luister jij ongelooflijk slecht, makelville.
Wat lul jij er nou weer tussendoor
Oud 08-01-2005, 16:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:52 :

Ze beroven vrouwelijke soldaten, en nemen hun geweer af. Daarbij heeft israel de PA voorzien van geweren, die ' zoek ' zijn geraakt.
je krijgt als t goed is een behoorlijke straf als je geweer "zoek" raakt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:57 :
ho even, dit gaat volgens jouw redenatie natuurlijk niet op! ik heb er middenin in gezeten, maar dat maakt volgens jouw geen zak uit. Of ben je het eindelijk toch met me eens, meiske?
Dat sloeg op mij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:57 :
ho even, dit gaat volgens jouw redenatie natuurlijk niet op! ik heb er middenin in gezeten, maar dat maakt volgens jouw geen zak uit. Of ben je het eindelijk toch met me eens, meiske?
Nee jochie je bent te naief voor woorden wij zijn uitgepraat want ik heb geen zin om te praten met mensen die geen enkele teken van intelligentie en nuance vertonen.
Oud 08-01-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:59 :
en geeft daarbij in tegenstelling tot jou ook nog eens argumenten. nogmaals de oproep: kom met objectieve zaken die iets in israel aantonen, dan kunnen we tenminste discussieren. en kap eens met loze kreten bleren.
Hehe wat een ironie,

Als jij nou eens met bronnen kwam de israelische propagenda praatjes daargelaten en je zogenaamde lulverhaaltjes voor je houd kan het misschien nog wel eens een echte discussie gevoerd worden
Oud 08-01-2005, 16:35
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 08-01-2005 @ 17:01 :
tsja. dat door de muur het aantal zelfmoordaanslagen naar beneden gaat, wordt voor het gemak vergeten. en nee, ik neem de Vn op dit punt ook totaal niet serieus.

Sinds de Gaza in 2000 werd omheind is het aantal zelfmoordaanslagen vanuit de gaza met 75% omlaag gegaan.

(nog altijd 25% te weinig)
Ach natuurlijk gaat het alleen om het gemak van de israeliers
Oud 08-01-2005, 16:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 17:35 :
Ach natuurlijk gaat het alleen om het gemak van de israeliers
veiligheid is wat anders dan gemak
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 17:36 :
veiligheid is wat anders dan gemak
Pseudo-veiligheid is wat anders dan veiligheid.
Oud 08-01-2005, 16:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2005 @ 17:40 :
Pseudo-veiligheid is wat anders dan veiligheid.
helaas is het ook veiliger
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2005 @ 17:40 :
helaas is het ook veiliger
Met fatsoenlijk beleid zou het ook veiliger zijn.

Puur het feit dat het 'veiliger' is, wat ik niet ontken overigens, maakt het natuurlijk niet opeens conform internationaal recht.
Oud 08-01-2005, 16:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2005 @ 17:42 :
Met fatsoenlijk beleid zou het ook veiliger zijn.

Puur het feit dat het 'veiliger' is, wat ik niet ontken overigens, maakt het natuurlijk niet opeens conform internationaal recht.
De manier waarop het nu is niet, maar wel als de "groene lijn" gevolgd was. Want je mag je verdedigen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-01-2005, 16:48
Verwijderd
[QUOTE]dinkie schreef op 08-01-2005 @ 16:47 :
Helaas heb ik maar tien minuten de tijd, dus alleen even dit



Yep.

Dat jij dat nog serieus gelooft ook geeft wel aan hoe kortzichtig en van elke realiteitszin gespeend je wel niet bent


Citaat:
De Palestijnen zijn erg lief tegen me geweest. Van het israelische leger heb ik deze keer alleen maar veel last gehad. Maar het doet wel wat met je als je in de Genei Tall 6 zwaar geshockeerde kinderen in een hoekje gekropen ziet, na een palestijnse raketaanval. En het doet ook wat met je als je een palestijns jochie bij papa op de schouder zit, terwijl papa zijn blijheid viert met in de lucht te schieten. En als je kleine kindjes met martelarenposters ziet sjouwen. En als je ze met davidsslingers in de weer ziet. Verderop heb je het over gedegen onderzoek: dat is onder andere gebaseerd op waarnemingen. En dat heb ik wel gedaan hoor. Dus als jij daadwerkelijk met die kindjes gesproken hebt, hun lesboekjes gezien hebt, met hun papa's en mama's praat, me dunkt dat het dan aardig gedegen wordt. Maar daar mag jij een andere mening over hebben
Ach neem me niet kwalijk dat ik meer waarde aan de woorden van onafhankelijk onderzoekers hecht dan een twijfelachtige scholiertje die op eigen houtje dingen heeft onderzocht



Citaat:
Hmm. haal die sjaal eens voor je ogen weg zal je bedoelen. Beelden worden begeleidt met commentaar, waardoor je je een bepaald beeld vormt. persoonlijk heb ik nog nooit beelden op tv gezien uit de joodse dorpen in de gaza strook, waar elke dag ellende en ellende te zien is. media is selectief, zou jij toch moeten weten. Amnesty heb ik op pagina 7 al wat over geschreven.
Ja ik weet genoeg over jou denkwijze

Citaat:

De holocaust? niet bepaald, heb hier vrijwilligerswerk met overlevenden gedaan maar geef eens punt voor punt aan wat aan mijn opmerkingen onzin is. Het is zo gemakkelijk argumentloos te schreeuwen dat iemand lult, toon eens aan waarom. Ga eens inhoudelijk op me in.
Dat heb je toch al duidelijk uitgelegd? Punt een je doet mensenrechtenschendingen waarvan al herhaaldelijk meldingen zijn gemaakt door gedegen mensenrechtenorganisaties als amnesty af als onzin je schets een beeld van de een goed israelisch staat en boze palestijnstje die dwars liggen die je beargumenteerd door eigen waarnemingen in dat land.

Mag ik even lachen zeg

Citaat:


er gebeurt hier ongelooflijk meer in dit land. Ongelooflijk meer dan jij in de media te zien krijgt. en inderdaad, de propalestijnse propaganda is verrekte goed. ze weten exact wat scoort bij mensen, nogmaals dat jochie dat dood werd geschoten door een rivaliserende palestijnse bende. Zat eenzaam achter zijn vader dood te gaan, en de beelden werden over de hele wereld becommentarieert met dat israeliers hem gedood zouden hebben. Hier is idd gedegen onderzoek naar gedaan in duitsland
.
Goshie natuurlijk hebben de boze palestijntjes de wereldmedia in handen.
Citaat:
en helemaal geen misdaden door het israelische leger? ik zie het inderdaad niet als misdaden. die jongens staan odner enorme stress, en ze kunnen dus af en toe een fout maken. gelukkig gebeurd dit niet zo vaak als de linkse media ons wil doen geloven
En dat weet jij omdat???

De cijfers spreken voor zich arme naiefeling.
Hier is een nieuwtje voor je>>>Dat het niet voor je ogen gebeurd wil nog niet zeggen dat het er nog niet is


Ah, argumenten. Toch nog maar eens gaan zoeken dan.




Citaat:
ok, ik denk dat er geen misstanden zijn, zoals jij de zaken dus wil betitelen. dit noemen we lekker kort door de bocht, zoals al je opmerkingen zijn. over objectieve waarnemingen ga ik niet nog eens beginnen. Het was alleen opmerkelijk om te zien dat de realiteit toch wel anders is dan op de buis te zien is.
Er zijn nog wel meer media en organisaties die ervan spreken

Ga maar weer fijn buiten spelen jochie
Citaat:
Is goed jochie. of meisje. maar je blijft een lieverd, veel naiever zie je ze namelijk zelden.
Ok zal ik je dan voortaan maar met onderkruipseltje aanspreken lijkt me wel passend
Oud 08-01-2005, 16:50
Verwijderd
Meph heeft op dat punt gelijk gatara
Oud 08-01-2005, 16:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-01-2005 @ 17:50 :
Meph heeft op dat punt gelijk gatara
volgens mij zitten we op dezelfde lijn?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.