Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 12:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 01:50 :
Volgens mij zitten er in de pil veel calorieen.
Bwehehehe
Volgens mij ligt die gewichtstoename van de pil in andere factoren.
Oud 17-01-2005, 12:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 16-01-2005 @ 21:11 :
Wat betreft de pil: het is algemeen bekend dat vrouwen aankomen van de pil. Vraag het maar eens aan anderen, bijna iedereen heeft er last van. En hoe ik dat kan toeschrijven? Heel makkelijk hoor, want het is zo. Denk je dat ik dat zelf niet het beste weet?
Toen ik 2 maanden stopte met de pil kwam ik juist 2 a 3 kilo aan.
Oud 17-01-2005, 13:04
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
Roxjuh schreef op 16-01-2005 @ 21:32 :
Ik vind het niet erg super dat ik 1.80 m. ben. Ben vaak langer dan de jonges die ik "heb".. (heerlijke woordkeuze heb ik vandaag weer.. Njah tis zondag, dan mag het )
Maar goed, ik vind het dus wel ..
Ja dat heb ik ook. Dat is het enige nadeel. Maar het heeft ook veel voordelen vind ik
Oud 17-01-2005, 13:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
OceanEye schreef op 17-01-2005 @ 14:04 :
Ja dat heb ik ook. Dat is het enige nadeel. Maar het heeft ook veel voordelen vind ik
Nou ja, jullie zouden blij moeten zijn. It sucks to be 1.60m.
Oud 17-01-2005, 13:13
J3s
J3s is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 14:10 :
Ik vind het eigenlijk ook best fijn om best groot te zijn
Oud 17-01-2005, 13:26
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2005 @ 12:10 :
Zover ik weet, zal je gewicht alleen toenemen als je meer en slechter gaat eten. Dit is wat mijn dokter mij verteld heeft. Ik ben niet aangekomen, omdat ik niet meer ben gaan eten dan gezond is. Wel kreeg ik veel meer honger.
Wat wel kan is dat haar borsten gegroeid zijn, maar 5 kilo haal je daar niet...
Voor mijn gevoel waren het 5 kilo. Wij hebben thuis geen weegschaal, dus heb ik het nooit echt kunnen meten. Dus wie weet was het wel minder dan 5 kilo. Zou best kunnen. Ik merkte gewoon dat ik dikker werd, terwijl ik mijn eetpatroon niet aan had gepast, en gewoon dezelfde hoeveelheden at als daarvoor. Maar zoals ik al zei heb ik dat nooit kunnen controleren.

BTW ben ik pas aan de pil gegaan toen ik 18 was.
Oud 17-01-2005, 13:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 14:26 :
Voor mijn gevoel waren het 5 kilo. Wij hebben thuis geen weegschaal.......
Hoe weet je dan dat je nu 70 kg weegt, en 5 kg bent aangekomen? Lijkt me moeilijk meten zonder weegschaal.
Oud 17-01-2005, 13:36
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 14:31 :
Hoe weet je dan dat je nu 70 kg weegt, en 5 kg bent aangekomen? Lijkt me moeilijk meten zonder weegschaal.
Nou, omdat ik een tijd geleden wel een weegschaal had, maar die inmiddels weggeflikkerd heb, omdat ik niet wil dat ik mijn algehele zelfwaarde van een cijfertje op de weegschaal af ga laten hangen. Snappie?

Ik zei ook niet zeker te weten dat ik 70 kg weeg, ik zei dat ik dacht ongeveer 70 kg te wegen.

BTW, waarom al die drukte? Lekker zinloos zo'n discussie over of ik al dan niet 5 kilo aangekomen ben door de pil. Ieder mens is anders en reageert anders op medicijnen. En jullie kunnen toch nooit met zekerheid zeggen dat ik ongelijk heb.

Zie mijn vorige post. Je leest niet goed.
Oud 17-01-2005, 13:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 14:26 :
Voor mijn gevoel waren het 5 kilo. Wij hebben thuis geen weegschaal, dus heb ik het nooit echt kunnen meten. Dus wie weet was het wel minder dan 5 kilo. Zou best kunnen. Ik merkte gewoon dat ik dikker werd, terwijl ik mijn eetpatroon niet aan had gepast, en gewoon dezelfde hoeveelheden at als daarvoor. Maar zoals ik al zei heb ik dat nooit kunnen controleren.

BTW ben ik pas aan de pil gegaan toen ik 18 was.
Zie mijn reply...misschien ben je pas later begonnen met in de breedte groeien en heeft de pil er niets mee te maken gehad.
Oud 17-01-2005, 14:13
Masquerade
Masquerade is offline
Zou kunnen ja. Punt is dat ik pas nadat ik aan de pil was, in de breedte ben gaan groeien. Dus het is lastig te betalen waardoor het precies gekomen is. (En ik heb natuurlijk liever dat het door de pil gekomen is )

Mijn excuses trouwens, mocht ik fel overkomen (wat waarschijnlijk het geval is). Ik heb dat vaak op het moment zelf niet door. Het is niet mijn bedoeling bitchy te zijn of wat dan ook. Mijn gewicht ligt gewoon een beetje gevoelig en al.
Ik pretendeer ook niet alles te weten, ook al komt het misschien wel zo over.
Oud 17-01-2005, 14:40
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 15:13 :
..... Mijn gewicht ligt gewoon een beetje gevoelig en al.
Ik pretendeer ook niet alles te weten, ook al komt het misschien wel zo over.
Ik kan niet echt begrijpen dat jij een groot probleem maakt over jou huidig gewicht, want hoe kan je nu al weten hoe zwaar je gaat worden over enkele jaren? Ik zou me pas druk gaan maken over het gewicht als er sprake is van overgewcht. Maar daar is lijkt mij bij jou geen sprake van.
Wat is nou het probleem als je inderdaad een beetje zou aankomen?

Het zit gewoon tussen de oren.

Citaat:

Nou, omdat ik een tijd geleden wel een weegschaal had, maar die inmiddels weggeflikkerd heb, omdat ik niet wil dat ik mijn algehele zelfwaarde van een cijfertje op de weegschaal af ga laten hangen. Snappie?
Zonde om een weegschaal oid te gaan weggooien. Ik gooi mijn weegschaal niet zomaar weg, omdat het een nogal dure was en deel uitmaakt van mijn andere (chrome) badkameruitrusting.
Oud 17-01-2005, 14:46
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 15:40 :
Ik kan niet echt begrijpen dat jij een groot probleem maakt over jou huidig gewicht, want hoe kan je nu al weten hoe zwaar je gaat worden over enkele jaren? Ik zou me pas druk gaan maken over het gewicht als er sprake is van overgewcht. Maar daar is lijkt mij bij jou geen sprake van.
Wat is nou het probleem als je inderdaad een beetje zou aankomen?

Het zit gewoon tussen de oren.
Wat betreft die weegschaal, het was er een van 10 euro die ik in een opwelling kocht bij de Blokker en die sowieso niet zo accuraat was.

Nou, ik vind het idee dat ik volgend jaar meer weeg dan nu gewoon erg beangstigend, omdat dat betekend dat ik die 10 kilo (en dat het tien kilo is, weet ik omdat ik twee maten gegroeid ben en dat, geloof ik, ongeveer 8/10 kilo is) die ik erbij kreeg doordat ik antidepressiva slikte, er nooit meer af zal krijgen. En dat is geen leuk vooruitzicht. Die kilo's zijn er namelijk wel degelijk aangekomen. Ik bedoel, wat betreft de pil kunnen jullie gelijk hebben, maar wat betreft die medicijnen niet.

Oh en ik heb al een beetje overgewicht. Bovendien pas ik mijn kleren niet meer, dus is afvallen wel nodig
Oud 17-01-2005, 15:37
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 15:46 :
Wat betreft die weegschaal, het was er een van 10 euro die ik in een opwelling kocht bij de Blokker en die sowieso niet zo accuraat was.

Nou, ik vind het idee dat ik volgend jaar meer weeg dan nu gewoon erg beangstigend, omdat dat betekend dat ik die 10 kilo (en dat het tien kilo is, weet ik omdat ik twee maten gegroeid ben en dat, geloof ik, ongeveer 8/10 kilo is) die ik erbij kreeg doordat ik antidepressiva slikte, er nooit meer af zal krijgen. En dat is geen leuk vooruitzicht. Die kilo's zijn er namelijk wel degelijk aangekomen.

Oh en ik heb al een beetje overgewicht. Bovendien pas ik mijn kleren niet meer, dus is afvallen wel nodig
Je gaat toch geen zelfmoord plegen als je bv 80 kg zou wegen over enkele jaren?
Kom op meid, accepteer dat kleine beetje ''overgewicht'' (als er al sprake is van overgewicht ) Er zijn wel ergere aandoeningen die je kan krijgen, dan wat kilo's zwaarder worden.

Er is inderdaad maar EEN manier om af te vallen, en dat is gewoon minder eten en meer bewegen. Dat klinkt makkelijk, maar is wel de meest effectieve methode (Zal iedere arts of dieetist met mij eens zijn). Maarja veel jongeren bewegen weinig, en de lekkere tussendoortjes liggen (goedkoop) voor het grijpen in de supers.

Gelukkig heb ik geen problemen met mijn gewicht, maar wel weer last van andere ''kwaaltjes''. Zo is er altijd wel wat.
Oud 17-01-2005, 15:50
Masquerade
Masquerade is offline
Nee hoor, want ik ga ervoor zorgen dat ik niet zoveel zal gaan wegen

Even serieus: ik ben al aan het opletten en ga binnenkort sporten. Dus het komt wel weer goed.
Ik ben namelijk nu al iets afgevallen en ik ben pas drie maanden bezig.
Oud 17-01-2005, 15:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 16:50 :
Nee hoor, want ik ga ervoor zorgen dat ik niet zoveel zal gaan wegen

Even serieus: ik ben al aan het opletten en ga binnenkort sporten. Dus het komt wel weer goed.
Ik ben namelijk nu al iets afgevallen en ik ben pas drie maanden bezig.
Zie je nou wel, het is niet alleen maar kommer en kwel wat het (over)gewicht aangaat.
Oud 17-01-2005, 15:55
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
J3s schreef op 17-01-2005 @ 14:13 :
Ik vind het eigenlijk ook best fijn om best groot te zijn
ik ben 1.75 perfect met concerten e.d.
en er zijn behoorlijk wat jongens groter nog weer ... nu heb ik al een vriend van 1.82 ofzo dus dat zit wel goed. Alleen als ik hakschoenen aan heb dan is het wat minder soms ben je dan zo'n lange slungel he
Oud 17-01-2005, 15:55
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 17-01-2005 @ 16:55 :
soms ben je dan zo'n lange slungel he
nja zo voelt het iig
Oud 17-01-2005, 16:18
Jules
Jules is offline
1m72 en rond de 70kg. En ik wil wel 1m60 zijn, want dan ben je schattig en pas je alle kleding uit de H&M uitverkoop.
Oud 17-01-2005, 16:24
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Jules schreef op 17-01-2005 @ 17:18 :
1m72 en rond de 70kg. En ik wil wel 1m60 zijn, want dan ben je schattig en pas je alle kleding uit de H&M uitverkoop.
Oud 17-01-2005, 16:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 15:46 :

Nou, ik vind het idee dat ik volgend jaar meer weeg dan nu gewoon erg beangstigend, omdat dat betekend dat ik die 10 kilo (en dat het tien kilo is, weet ik omdat ik twee maten gegroeid ben en dat, geloof ik, ongeveer 8/10 kilo is) die ik erbij kreeg doordat ik antidepressiva slikte, er nooit meer af zal krijgen. En dat is geen leuk vooruitzicht. Die kilo's zijn er namelijk wel degelijk aangekomen. Ik bedoel, wat betreft de pil kunnen jullie gelijk hebben, maar wat betreft die medicijnen niet.

waarom gaan die 8/10 kg er nooit meer af?

en dat van die pil was in het algemeen hoor
vroeg ik me gewoon af
hoe weet je nou zoiets?
was niet in het bijzonder op jou gericht
Oud 17-01-2005, 16:46
LittleLucille
LittleLucille is offline
61..
Oud 17-01-2005, 17:33
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Ben 1.90 en weeg 85, 86 kilo.
Oud 17-01-2005, 17:50
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 17-01-2005 @ 17:34 :
waarom gaan die 8/10 kg er nooit meer af?

en dat van die pil was in het algemeen hoor
vroeg ik me gewoon af
hoe weet je nou zoiets?
was niet in het bijzonder op jou gericht
Ik zeg niet dat het er niet afgaat. Ik bedoelde dat als hij gelijk zou hebben en ik volgend jaar 1 kilo meer weeg, dat zal betekenen dat die kilo's die er aangekomen zijn door medicijnen, ik dan niet kwijt geraakt ben, terwijl ik wél gestopt ben met die medicijnen.

In mijn geval weeg ik volgend jaar waarschijnlijk minder, omdat ik die kilo's dan kwijt geraakt ben doordat ik die medicijnen niet langer slik en ik aan het lijnen ben.

Is het nu een beetje te volgen?
Oud 17-01-2005, 18:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 18:50 :

Is het nu een beetje te volgen?

Maar mijn grote glazen bol voorspeld dit.

Aardappeltje: Nu 38 kg bij 15 jaar.....in 2015 48 kg.

Masquerade : Nu 70 kg bij 20 jaar.....in 2015 80 kg.

Dus het reclamespotje zou wel eens kunnen kloppen.

grapje, maar toch.
Oud 17-01-2005, 18:34
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 19:23 :

Dus het reclamespotje zou wel eens kunnen kloppen. [afbeelding]

grapje, maar toch.
Hmm, 48?? Zou niet eens zo'n heel slecht idee zijn hoor!
Oud 17-01-2005, 18:41
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 17-01-2005 @ 19:34 :
Hmm, 48?? Zou niet eens zo'n heel slecht idee zijn hoor!
Voor jou niet, maar wel voor.........
Oud 17-01-2005, 19:23
Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 19:23 :

Dus het reclamespotje zou wel eens kunnen kloppen. [afbeelding]

grapje, maar toch.
Oh my god. Is het nog niet duidelijk?
Ik weeg 70 kilo.
10 kilo daarvan komen door medicijnen.
Die medicijnen slik ik niet meer.
Dus zal ik die 10 kilo verliezen.

Wat ik wil zeggen is dat 70 kilo niet mijn natuurlijke gewicht is, omdat ik geen invloed heb gehad op die 10 kilo van de medicijnen.

Dus mijn natuurlijke gewicht is niet 70, wat betekent dat ik alleen maar af kan vallen omdat ik die medicijnen niet meer slik.
Dus over 10 jaar weeg ik geen 80, en waarschijnlijk niet eens 70 kilo, omdat ik die kilo's van de medicijnen dan kwijt ben!

En ik heb het niet over de pil, maar over antidepressiva waar je dikker van wordt.

Damn.
Oud 17-01-2005, 19:56
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Masquerade schreef op 17-01-2005 @ 20:23 :

En ik heb het niet over de pil, maar over antidepressiva waar je dikker van wordt.

Damn.
Dat laatste klopt wel, heb effe gezocht op het net, en kwam dit artikel tegen...

Gewichtstoename

Het mechanisme dat ten grondslag ligt aan gewichtstoename door antidepressiva is ingewikkeld en wordt nog niet geheel begrepen. Een mogelijke verklaring is een afname van het basale metabolisme (stofwisseling): medicijnen kunnen de caloriehuishouding veranderen door het verhogen of verlagen van het basale metabolisme zonder dat de inname van calorieën verandert.
Een andere oorzaak van de gewichtstoename lijkt gelegen in blokkade van receptoren: serotonine (5-HT2C) en histamine (H1).
De gewichtstoename treedt in de regel op na enkele weken of soms maanden na het begin met de antidepressiva.
Oud 17-01-2005, 19:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Yup, je moet echt van anti-depressiva afblijven. Als je daar dik van wordt word je nog veel deppressiever.
Oud 17-01-2005, 20:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 20:57 :
Yup, je moet echt van anti-depressiva afblijven. Als je daar dik van wordt word je nog veel deppressiever.
Of gelukkiger, maar dat laatste lijkt mij bij Masquerade onwaarschijnlijk.

Mijn glazen bol heeft meestal gelijk.
Oud 17-01-2005, 20:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 20:57 :
Anders ga je even nuttige reacties geven ipv zogenaamd grappige of wat dan ook voor reacties... En jij moet hjelemaal niets zeggen, jij hebt zo'n obsessie voor gewicht dat je er nu zoveel vanaf weet, maar je jezelf er niet eens mee kunt helpen...

@Masquerade
Ik las dat je een eetprobleem gehad hebt, pas dan op met afvallen...
Oud 17-01-2005, 20:21
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2005 @ 21:16 :

@Masquerade
Ik las dat je een eetprobleem gehad hebt, pas dan op met afvallen...
Hoezo moet zij oppassen met afvallen? Dat wilt ze toch, tenzij ze over een paar jaar 80 kg wilt wegen. Maar dat geloof ik toch niet.

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 20:23.
Oud 17-01-2005, 20:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Anders ga je even nuttige reacties geven ipv zogenaamd grappige of wat dan ook voor reacties... En jij moet hjelemaal niets zeggen, jij hebt zo'n obsessie voor gewicht dat je er nu zoveel vanaf weet, maar je jezelf er niet eens mee kunt helpen...
Was geen grapje hoor. Ik zou er niet op gaan iig.
Maar hoezo help ik mezelf niet? Ik eet gezond...sport...
Oud 17-01-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 21:21 :
Hoezo moet zij oppassen met afvallen? Dat wilt ze toch, tenzij ze over een paar jaar 80 kg wilt wegen. Maar dat geloof ik toch niet.
Misschien omdat de kans op doorslaan/weer een eetstoornis dan groot is...?
Oud 17-01-2005, 20:36
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:30 :
Misschien omdat de kans op doorslaan/weer een eetstoornis dan groot is...?
Volgens mij is dik worden de ergste ''ziekte'' die je als vrouw kunt overkomen.
Oud 17-01-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 21:36 :
Volgens mij is dik worden de ergste ''ziekte'' die je als vrouw kunt overkomen.
En volgens mij weet jij niet wat een eetstoornis inhoudt. (Dat heeft bv. weinig met vrouw zijn te maken; mannen kunnen ook een eetstoornis krijgen.)
Oud 17-01-2005, 20:43
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:37 :
En volgens mij weet jij niet wat een eetstoornis inhoudt. (Dat heeft bv. weinig met vrouw zijn te maken; mannen kunnen ook een eetstoornis krijgen.)
Maar in dit topic zijn de vrouwen toch in de meerderheid, toeval?...Of.
Oud 17-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 21:43 :
Maar in dit topic zijn de vrouwen toch in de meerderheid, toeval?...Of.
Dat heeft, denk ik, met veel meer dingen te maken.
Oud 17-01-2005, 20:52
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 21:48 :
Dat heeft, denk ik, met veel meer dingen te maken.
Ja hoofdzakelijk met gewichtstoename, en dat lijkt mij geen toeval.
Oud 17-01-2005, 20:57
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 21:52 :
Ja hoofdzakelijk met gewichtstoename, en dat lijkt mij geen toeval.
Wat vind je hier allemaal zo grappig aan
Oud 17-01-2005, 21:14
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 21:57 :
Wat vind je hier allemaal zo grappig aan
Ik vind het helemaal niet grappig, maar het valt mij wel heel erg op.
Oud 17-01-2005, 21:33
OceanEye
OceanEye is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 14:10 :
Ja Maar zo lang zijn is ook niet altijd leuk. Soms wel soms niet.
Oud 17-01-2005, 21:35
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
OceanEye schreef op 17-01-2005 @ 22:33 :
Ja Maar zo lang zijn is ook niet altijd leuk. Soms wel soms niet.
Ik heb er anders meer voor, dan nadelen van.
Oud 17-01-2005, 22:55
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
oke ik zie dat het een beetje off topic gaat nou ja ...
enigzins
en ik las dat je geen 5 kilo aankomen kunt afrekenen aan de pil.. daar ben ik het deels mee eens, maar ik moet toch ook eerlijk bekennen dat toen ik aan de pil begon ik ook iig daar 2 kilo van ben aangekomen, niet dat daar op dat moment iets mis mee was hoor, mijn eetpatroon was in those days ook nog niet zo gezond als nowadays... maar 5 kilo is wel n btje veel he
Oud 18-01-2005, 01:09
Eva*
Eva* is offline
Ik ben niet van jouw leeftijd.
Maar afijn, mijn gewicht zit ergens tussen de 65 en 70 kg in.
Oud 18-01-2005, 09:05
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
ItsSuuS schreef op 17-01-2005 @ 23:55 :
oke ik zie dat het een beetje off topic gaat nou ja ...
enigzins
en ik las dat je geen 5 kilo aankomen kunt afrekenen aan de pil.. daar ben ik het deels mee eens, maar ik moet toch ook eerlijk bekennen dat toen ik aan de pil begon ik ook iig daar 2 kilo van ben aangekomen, niet dat daar op dat moment iets mis mee was hoor, mijn eetpatroon was in those days ook nog niet zo gezond als nowadays... maar 5 kilo is wel n btje veel he
Hmm... bij mij was het anders: ik viel juist af toen ik aan de pil ging. Dat is heel raar zo te horen
Oud 18-01-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
En jij moet hjelemaal niets zeggen, jij hebt zo'n obsessie voor gewicht dat je er nu zoveel vanaf weet, maar je jezelf er niet eens mee kunt helpen...
Huh.. hoezo dat dan? Ze heeft toch een heel normaal gewicht?
Tis voor haar idd niet nodig om te lijnen ofzo, maar dat is het voor jou bijv. ook helemaal niet, nog wel minder denk ik, en jij houdt je er ook behoorlijk mee bezig, toch? Dus wat dat betreft kun je haar geen verwijt maken denk ik.
Oud 18-01-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2005 @ 20:56 :
Dat laatste klopt wel, heb effe gezocht op het net, en kwam dit artikel tegen...
Ja duh, dat hoef je haar niet te vertellen natuurlijk, want dat heeft ze zelf al ondervonden.
Sorry, maar ik vind dat je vervelend doet. Ze vertelde je al dat ze dan waarschijnlijk af zou vallen, omdat ze dan geen anti-depressiva meer zou slikken. Dan kom jij daarna nog eens met je glazen bol vertellen dat ze wél zwaarder zal worden. Volgens mij ben je dan gewoon lomp en irritant aan het pesten.
Oud 18-01-2005, 11:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-01-2005 @ 11:30 :
Huh.. hoezo dat dan? Ze heeft toch een heel normaal gewicht?
Tis voor haar idd niet nodig om te lijnen ofzo, maar dat is het voor jou bijv. ook helemaal niet, nog wel minder denk ik, en jij houdt je er ook behoorlijk mee bezig, toch? Dus wat dat betreft kun je haar geen verwijt maken denk ik.
Het probleem is dat zij een prima gewicht heeft, en toch bezig is met lijnen en eten. Ze weet zo ongeveer van alles wat goed of slecht is, hoeveel cal of koolhydraten erin zitten enz enz. Als je een gewicht zou hebben zoals zij, zou je gewoon moeten kunnen eten en je niet druk moeten maken om gewicht op de manier waarop zij dat doet.
Ik probeer al tijden om de mensen in het lijntopic duidelijk te maken dat ze zich niet hoeven uit te hongeren om af te vallen en dat sommigen helemaal niet moeten afvallen. Het enige wat ik weet is het rijtje wat gezond is om per dag te eten, verder niets. En ik ben noch aan het afvallen, noch cal aan het tellen of wat dan ook...
Oud 18-01-2005, 11:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-01-2005 @ 11:48 :
Volgens mij ben je dan gewoon lomp en irritant aan het pesten.
Idd, en Alicia is niet de eerste die dit vindt, misschien dat hij zich gewoon maar even op de achtergrond moet houden ipv zogenaamd mensen te helpen ofzo ...

Regels voor berichten