Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 18:01
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:00 :
Mijn dagoverzicht van vandaag:
Oja:
-Heb de hele dag thee gedronken.
-Kstond pas om half 1 op.

13.00: 4 sneeen brood met boter, 1 plak 30+ kaas

15.00: 2 appels en 1 banaan

16.00: 1 pakje naturel sultana en 2 snack a jacks (BBQ)

17.30: Aardappelen, sla en rode kool

19.00 (nu dus): beker magere melk en 1 banaan

Wat ik nog ga eten:

20.00: 400 gram fruityoghurt van vifit
Ziet er goed uit
Alleen 2 bananen op een dag zijn niet zo ideaal.
Oud 16-01-2005, 18:07
-(L)-
Nee, normaal gesproken kies ik inderdaad liever voor appels, mandarijnen en kiwi's. Maar ik had al 2 appels gehad, en de mandarijnen en kiwi's waren op, dus vandaar de 2e banaan.
Oud 16-01-2005, 18:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:00 :
Mijn dagoverzicht van vandaag:
Oja:
-Heb de hele dag thee gedronken.
-Kstond pas om half 1 op.

13.00: 4 sneeen brood met boter, 1 plak 30+ kaas

15.00: 2 appels en 1 banaan

16.00: 1 pakje naturel sultana en 2 snack a jacks (BBQ)

17.30: Aardappelen, sla en rode kool

19.00 (nu dus): beker magere melk en 1 banaan

Wat ik nog ga eten:

20.00: 400 gram fruityoghurt van vifit
Echt raar. Alleen boter op je brood. Wel becel hoop ik?
Hmm fruit is wel goed ja maar kun je het niet een beetje combineren? Bijv. 1 appel bij het ontbijt, en dan een sneedje brood om 3 uur? Snack-a-jacks...tsja WW he.
Hmmm fruityoghurt is wel goed. Meestal neem ik gewoon plain kwark, en doe er een theelepeltje light-jam bij.
Oud 16-01-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:23 :
Meestal neem ik gewoon plain kwark, en doe er een theelepeltje light-jam bij.
Ik mag hopen dat je dat lekker vindt? Anders vraag ik me nl af waarom je het eet... (Ik vind dat bv. niet lekker, dan kies ik toch 10x liever voor bv. optimel ofzo.)
Oud 16-01-2005, 18:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:07 :
Nee, normaal gesproken kies ik inderdaad liever voor appels, mandarijnen en kiwi's. Maar ik had al 2 appels gehad, en de mandarijnen en kiwi's waren op, dus vandaar de 2e banaan.
Mwah...banaan is niet zo slecht. En het is lekker en vult goed. Maar ja ik eet het zelf niet.
Misschien dat ik er over een paar weken een eet. Heb wel zin in een zelfgemaakte bananenmilkshake (zonder vet, zonder added sugars) of een zelfgemaakte bananenpannekoek (gezonde versie van een pannekoek).
Oud 16-01-2005, 18:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:25 :
Ik mag hopen dat je dat lekker vindt? Anders vraag ik me nl af waarom je het eet... (Ik vind dat bv. niet lekker, dan kies ik toch 10x liever voor bv. optimel ofzo.)
Jah het is wel lekker. En het is ook beter want er zit bijv. geen sweetener bij. Optimel is wel goed ja. Ik eet ook weleens optimel fruitkwark. Geen fruityoghurt. Ik kan me nog herinneren dat MD zei dat ik beter kwark dan yoghurt kan nemen. Vanwege de verschillende soorten koolhydraten?
Ik ben ook een beetje ziek van alle fruityoghurt...
Oud 16-01-2005, 18:27
Delicate
Delicate is offline
Net gegeten :

3 kleine aardappels met jus
2 kleine stukjes kipfilet
2 scheppen spinazie

Vanavond nog wat magere kwark met een beetje suiker.
En that's it.. hoop ik, het gaat echt dit weekend..
Oud 16-01-2005, 18:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:27 :
Net gegeten :

3 kleine aardappels met jus
2 kleine stukjes kipfilet
2 scheppen spinazie

En that's it.. hoop ik, het gaat echt dit weekend..
Hmmm wat voor kwark is het? Gewoon plain, zonder smaakje? Waarom doe je er suiker bij? Doe dan liever een theelepeltje jam, of honing ofzo...
Oud 16-01-2005, 18:29
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:23 :
Echt raar. Alleen boter op je brood. Wel becel hoop ik?
Hmm fruit is wel goed ja maar kun je het niet een beetje combineren? Bijv. 1 appel bij het ontbijt, en dan een sneedje brood om 3 uur? Snack-a-jacks...tsja WW he.
Hmmm fruityoghurt is wel goed. Meestal neem ik gewoon plain kwark, en doe er een theelepeltje light-jam bij.
Ja becel.
Waarom ik het niet combineer? Ik houd er gewoon van om tussendoor een heel bord fruit te eten (kben gek op fruit ), en als ik het fruit over de hele dag verdeel gaat dat niet.
Oja, en kwark vind ik niet lekker, dus dat is voor mij geen optie...
Oud 16-01-2005, 18:30
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:28 :
Hmmm wat voor kwark is het? Gewoon plain, zonder smaakje? Waarom doe je er suiker bij? Doe dan liever een theelepeltje jam, of honing ofzo...
Ik weet niet wat voor, precies. Maar het is behoorlijk zurig, dus dan doe ik er suiker door, maar ik zal honing proberen.
Oud 16-01-2005, 18:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:29 :
Waarom ik het niet combineer? Ik houd er gewoon van om tussendoor een heel bord fruit te eten (kben gek op fruit ), en als ik het fruit over de hele dag verdeel gaat dat niet.
Oja, en kwark vind ik niet lekker, dus dat is voor mij geen optie...
Hmm okay. Je dieet maakt er geen onderscheid tussen, dus waarom zou je het op een betere manier doen?
Oud 16-01-2005, 18:31
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:27 :
En that's it..
Je kan ipv suiker beter zoetstof pakken.
Oud 16-01-2005, 18:33
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:30 :
maar ik zal honing proberen.
Volgens mij is zoetstof nog beter (zoals ik net al adviseerde), of heb ik dat mis? Qua calorieen iig wel volgens mij...
Oud 16-01-2005, 18:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:30 :
Ik weet niet wat voor, precies. Maar het is behoorlijk zurig, dus dan doe ik er suiker door, maar ik zal honing proberen.
Ja kwark is inderdaad heel zuur. Vind ik ook niet lekker. Maar ja, wat ook lekker is geplette fruit erdoor heen doen.
Of honing dus (klein beetje maar, halve tot 1 theelepel). Ik doe soms met honing en 4 of 5 crushed pistachenootjes (1 pistachenoot = 4 kcal).
Oud 16-01-2005, 18:34
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:33 :
Ja kwark is inderdaad heel zuur. Vind ik ook niet lekker. Maar ja, wat ook lekker is geplette fruit erdoor heen doen.
Of honing dus (klein beetje maar, halve tot 1 theelepel). Ik doe soms met honing en 4 of 5 crushed pistachenootjes (1 pistachenoot = 4 kcal).
Geplet fruit, moet je dan gewoon fruit pletten
Oud 16-01-2005, 18:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:33 :
Volgens mij is zoetstof nog beter (zoals ik net al adviseerde), of heb ik dat mis? Qua calorieen iig wel volgens mij...
Zoetstoffen... op deze leeftijd. Pffffffffffffffffff. Zoetstoffen zijn voor oude mensen die voor hun gezondheid moeten afvallen en waarvan de kans op doodgaan aan een hartaanval velen malen groter is dan het krijgen van kanker.
Maar zoetstoffen moet je op deze leeftijd niet aan doen. Ik bedoel, in yoghurt waar het al in zit okay dat kan wel af en toe (ook niet elke dag). Maar je moet niet zelf zoetstof gaan kopen alsof het suiker is. Je hoeft je risico op kanker echt niet te vergroten om af te vallen.
Oud 16-01-2005, 18:36
Phlox
Phlox is offline
Wat is je lengte?
1.77 m

Wat is / was je startgewicht?
63 kilo

Wat is / was je streefgewicht?
59 kilo

Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu?
63 kilo

Wanneer ben je begonnen met lijnen?
Ik begin morgen

Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet?
Ik probeer op vaste tijden te eten en gezond te eten. Bovendien sport ik meer.

Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport?
Ik volleybal 4 uur per week, fiets elke dag een uur en loop elke dag 20 minuten hard.

Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan?
Niet echt, maar in het weekend eet ik wat uitgebreider en snoep ik ook.
Oud 16-01-2005, 18:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:34 :
Geplet fruit, moet je dan gewoon fruit pletten
Jah das lekker hoor. In de zomer doe ik dat met aardbeien. Of gedroogd fruit. Met je vorkje pletten. Of banaan is ook een idee. Zacht fruit iig.
Oud 16-01-2005, 18:37
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:33 :
Wij hebben geen zoetstof in huis
Oud 16-01-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:27 :
Ik kan me nog herinneren dat MD zei dat ik beter kwark dan yoghurt kan nemen. Vanwege de verschillende soorten koolhydraten?
Ik ben allergisch voor kwark (niet psychisch, maar lichamelijk), dus dat valt voor mij sowieso al af, ik heb me er dus ook niet in verdiept.
Oud 16-01-2005, 18:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:37 :
Wij hebben geen zoetstof in huis
Gelukkig maar. Mensen die dat spul nemen smeken erom om kanker te krijgen, lijkt wel.
Oud 16-01-2005, 18:39
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:35 :
Zoetstoffen... op deze leeftijd. Pffffffffffffffffff. Zoetstoffen zijn voor oude mensen die voor hun gezondheid moeten afvallen en waarvan de kans op doodgaan aan een hartaanval velen malen groter is dan het krijgen van kanker.
Maar zoetstoffen moet je op deze leeftijd niet aan doen. Ik bedoel, in yoghurt waar het al in zit okay dat kan wel af en toe (ook niet elke dag). Maar je moet niet zelf zoetstof gaan kopen alsof het suiker is. Je hoeft je risico op kanker echt niet te vergroten om af te vallen.
Ik gebruik 't wel eens als ik een appeltosti maak. Niet veel, ongeveer een theelepel.
Oud 16-01-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:35 :
Zoetstoffen zijn er wel voor meer mensen.

Volgens mij is er btw helemaal nog niet bewezen dat (alle) zoetstoffen kanker veroorzaken.

Honing heeft ook negatieve dingen (baby's en kleine kinderen mogen het daarom bv. niet).

Alles heeft goede en slechte dingen.
Oud 16-01-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:38 :
Mensen die dat spul nemen smeken erom om kanker te krijgen, lijkt wel.
Weet je dat ik dit serieus een belachelijke opmerking vind?

Het is, voor zo ver ik weet, dus niet eens bewezen. Bovendien zijn er ook wel mensen die weinig keus hebben en dan vind ik zo'n opmerking gewoon ronduit gemeen. Dat jij nou zo geweldig bent en alles kunt en mag ed, daar kan een ander niks aan doen.
Oud 16-01-2005, 18:40
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:38 :
Gelukkig maar. Mensen die dat spul nemen smeken erom om kanker te krijgen, lijkt wel.
Het kan best kankerverwekkend zijn, maar je moet het niet gaan overdrijven. Je hebt ook bepaalde tandpasta die kankerverwekkend is, dus je moet maar eens goed op je tube gaan kijken of jij die niet toevallig gebruikt
Oud 16-01-2005, 18:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 19:39 :
Ik gebruik 't wel eens als ik een appeltosti maak. Niet veel, ongeveer een theelepel.
Af en toe, okay. Dat kan op zich wel. Maar echt niet elke dag. Gebruik het max. 2x per week.
Mijn moeder had dit spul voor mijn vader gekocht (hij heeft hart- en vaatziekten en moet serieus afvallen anders gaat hij binnenkort dood naar verwachting), maar ik mocht er niet aan zitten. Daarna research gedaan op internet hierover, en nu snap ik waarom ik het niet mocht.
Oud 16-01-2005, 18:42
Delicate
Delicate is offline
OOOOKE
Kan iemand me uitleggen wat het precies is en waarvoor het dient en waarom mensen het nemen etc? (zoetstof dus)
Oud 16-01-2005, 18:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:40 :
Weet je dat ik dit serieus een belachelijke opmerking vind?

Het is, voor zo ver ik weet, dus niet eens bewezen. Bovendien zijn er ook wel mensen die weinig keus hebben en dan vind ik zo'n opmerking gewoon ronduit gemeen. Dat jij nou zo geweldig bent en alles kunt en mag ed, daar kan een ander niks aan doen.
Hoezo kan en ik mag ik alles? Waarom zouden mensen geen andere keus hebben dan zoetstoffen te nemen? Ik neem dit spul zelf ook niet. Dan eet ik nog liever suiker. Dat is er tenminste nog vanaf te branden.
Oud 16-01-2005, 18:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 19:42 :
OOOOKE
Kan iemand me uitleggen wat het precies is en waarvoor het dient en waarom mensen het nemen etc? (zoetstof dus)
In plaats van suiker, om iets zoet te maken. Het heeft heeeeeel weinig calorieen maar is erg kankerverwekkend.
Oud 16-01-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
OOOOKE
Wat het is verschilt nogal qua zoetstof (er zijn er zoveel). Het dient om dingen te zoeten (duh ). Waarom mensen het nemen verschilt ook enorm...soms omdat ze bv. geen suiker willen gebruiken (om af te vallen) en soms bv. omdat ze geen suiker mogen (bv. allergie) en soms ook omdat ze het lekkerder vinden dan suiker en er zullen best nog meer redenen zijn dat mensen het gebruiken.
Oud 16-01-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:43 :
Het heeft heeeeeel weinig calorieen maar is erg kankerverwekkend.
Mag ik daarvan ajb onderzoeksresultaten van wetenschappelijk onderzoek zien? Want weer: volgens mij is het nog niet bewezen.
Oud 16-01-2005, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Some concerns have been raised about the aspertame sweetener and its breakdown products (methanol, phenylalanine and aspartic acid). These concerns include epilepsy, brain tumors and effects on the nervous system.

Another concern is related to possible effect of the aspertame sweetener breakdown products on specific people, including healthy infants, children, adolescents, adults, obese individuals, diabetics, lactating women, and people suffering from phenylketonuria (PKU) disease. Read the EC-SCF report on aspertame concerns... http://www.greenfacts.org/aspartame/...artame-1.htm#3 lees hier maar eens.
Oud 16-01-2005, 18:46
-(L)-
Citaat:
OOOOKE
*Gaat op de verpakking kijken*
Het is te gebruiken als suikervervanger. De kracht van zoetstof is evengroot als die van suiker dus je hoeft er niet veel van te gebruiken. Wel is het zo dat dat de smaak bij verhitting afneemt, dus als je het aan een warm gerecht toevoegt kun je dat beter na bereiding doen.
Het is ideaal voor mensen die willen afvallen.

Dat was het zo'n beetje wat op de verpakking staat.
Oud 16-01-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:43 :
Hoezo kan en ik mag ik alles? Waarom zouden mensen geen andere keus hebben dan zoetstoffen te nemen? Ik neem dit spul zelf ook niet. Dan eet ik nog liever suiker. Dat is er tenminste nog vanaf te branden.
En jij gaat er voor het gemak meteen maar vanuit dat omdat jij het zelf niet neemt een ander die keus ook volledig heeft? Jij bent jij en niet een ander.

Vrijwel iedereen eet wel eens iets dat gezoet is/wordt en niet iedereen mag suiker, misschien dat sommige mensen daarom zoetstoffen gebruiken als alternatief?

En nee, ik eet dan niet liever suiker, ik heb die keus niet (iig niet zoals jij) of ik moet het voor lief nemen dat ik ziek word en daar heb ik meestal niet zo'n zin in.
Oud 16-01-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:45 :
Some concerns have been raised about the aspertame sweetener and its breakdown products (methanol, phenylalanine and aspartic acid). These concerns include epilepsy, brain tumors and effects on the nervous system.

Another concern is related to possible effect of the aspertame sweetener breakdown products on specific people, including healthy infants, children, adolescents, adults, obese individuals, diabetics, lactating women, and people suffering from phenylketonuria (PKU) disease. Read the EC-SCF report on aspertame concerns... http://www.greenfacts.org/aspartame/...artame-1.htm#3 lees hier maar eens.
Aspartaam is slechts één zoetstof.

Is dit btw vanuit wetenschappelijk onderzoek geschreven of niet? (Er zijn veel van dat soort sites gewoon door mensen als jij en ik geschreven...en dat is net zo iets als dat ik een site zou maken over dat het drinken van chloor goed is voor het schoonmaken van je darmen ofzo...)
Oud 16-01-2005, 18:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:46 :
En jij gaat er voor het gemak meteen maar vanuit dat omdat jij het zelf niet neemt een ander die keus ook volledig heeft? Jij bent jij en niet een ander.

Vrijwel iedereen eet wel eens iets dat gezoet is/wordt en niet iedereen mag suiker, misschien dat sommige mensen daarom zoetstoffen gebruiken als alternatief?

En nee, ik eet dan niet liever suiker, ik heb die keus niet (iig niet zoals jij) of ik moet het voor lief nemen dat ik ziek word en daar heb ik meestal niet zo'n zin in.
Waarom mag je dan geen suiker? Diabetes ofzo? Ook geen fruit?
Oud 16-01-2005, 18:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:48 :
Aspartaam is slechts één zoetstof.

Is dit btw vanuit wetenschappelijk onderzoek geschreven of niet? (Er zijn veel van dat soort sites gewoon door mensen als jij en ik geschreven...en dat is net zo iets als dat ik een site zou maken over dat het drinken van chloor goed is voor het schoonmaken van je darmen ofzo...)
Kijk dan op die site zie je het zelf.
Oud 16-01-2005, 18:52
Verwijderd
Gaat allemaal over aspartaam, volgens mij...als ik het zo snel even lees...?

Bij die ene wordt een hele lijst namen ed genoemd, hebben die er onderzoek naar gedaan ed? (Met zo'n giga site ben ik jaren bezig met vertalen wat er staat.) Als het serieus altijd kankerverwekkend is, waarom ligt het dan überhaupt nog in de winkel? Mij lijkt dat het er dan uitgehaald wordt.

Heb je ook wel eens research gedaan naar wat iets als suiker ed kan doen?

Volgens mij is het meeste best te gebruiken, mits je het met mate doet, maar dat geldt voor alles.
Oud 16-01-2005, 18:53
Delicate
Delicate is offline
Van een tube tandpasta opeten ga je ook dood.
Oud 16-01-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:51 :
Kijk dan op die site zie je het zelf.
Het is Engels...ik doe er dan dus weet ik het hoe lang over om dat te ontcijferen. Maar als werkelijk 100% zeker is dat het kankerverwekkend is, waarom mag het dan nog gebruikt worden? Hoe verklaar jij dat?

En nogmaals: volgens mij gaat het enkel en alleen over aspartaam. Er zijn meer zoetstoffen dan dat.
Oud 16-01-2005, 18:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:52 :
Gaat allemaal over aspartaam, volgens mij...als ik het zo snel even lees...?

Bij die ene wordt een hele lijst namen ed genoemd, hebben die er onderzoek naar gedaan ed? (Met zo'n giga site ben ik jaren bezig met vertalen wat er staat.) Als het serieus altijd kankerverwekkend is, waarom ligt het dan überhaupt nog in de winkel? Mij lijkt dat het er dan uitgehaald wordt.

Heb je ook wel eens research gedaan naar wat iets als suiker ed kan doen?

Volgens mij is het meeste best te gebruiken, mits je het met mate doet, maar dat geldt voor alles.
Het is je eigen keuze. Maar zoetstof zou ik nooit aan iemand aanraden (zoals Happyyy de hele tijd doet... 'Je kunt beter zoetstof gebruiken'). Vooral niet als die persoon niet weet wat het is, dan moet je wel even vertellen wat de gevaren 'kunnen' zijn.
Oud 16-01-2005, 18:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:53 :
Het is Engels...ik doe er dan dus weet ik het hoe lang over om dat te ontcijferen. Maar als werkelijk 100% zeker is dat het kankerverwekkend is, waarom mag het dan nog gebruikt worden? Hoe verklaar jij dat?

En nogmaals: volgens mij gaat het enkel en alleen over aspartaam. Er zijn meer zoetstoffen dan dat.
Nee het is niet 100% zeker dat je er kanker van krijgt. Het vergroot echter wel je kans.
Oud 16-01-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:50 :
Waarom mag je dan geen suiker? Diabetes ofzo? Ook geen fruit?
Ik ben allergisch voor suiker. Fruit mag ik wel en dat kan je idd door yoghurt doen, maar daar kun je geen taart of cake ofzo mee "zoeten".

En bv. mijn schoonvader heeft diabetes, die gebruikt ook zoetjes ipv suiker in zijn koffie. En zo ken ik nog wel wat voorbeelden.
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:51 :
Niet eens een waarschuwing...poeh dat zegt wat over de kwaliteit.
Pfff, jij zeikt ook alles af he.
WW is niet goed, zoetstof is niet goed, etc etc
Maar jij bent perfect
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:54 :
Nee het is niet 100% zeker dat je er kanker van krijgt. Het vergroot echter wel je kans.
En jij denkt dat aspartaam het enige is dat de kans op een ziekte of aandoening vergroot...?
Oud 16-01-2005, 18:56
Delicate
Delicate is offline
Relax en haal adem allemaal.
Geen geruzie.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 19:55 :
Ik ben allergisch voor suiker. Fruit mag ik wel en dat kan je idd door yoghurt doen, maar daar kun je geen taart of cake ofzo mee "zoeten".

En bv. mijn schoonvader heeft diabetes, die gebruikt ook zoetjes ipv suiker in zijn koffie. En zo ken ik nog wel wat voorbeelden.
Nog nooit gehoord van allergie voor suiker...maar je mag dus wel fruitsuiker?
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 19:54 :
Vooral niet als die persoon niet weet wat het is, dan moet je wel even vertellen wat de gevaren 'kunnen' zijn.
Noem jij de gevaren bij suiker en honing dan wel op...?
rare kwast
rare kwast is offline
de vader van mijn oppaskindjes gebruikt van die zoetstof..
(zo een flesje)
ik hou niet van suiker en zoet enzo..

Regels voor berichten