|
|
Bekijk resultaten poll: geef aan wat je zou/gaat doen | |||
Ik heb stemrecht en ik stem voor de Europese Grondwet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 25.74% |
Ik heb stemrecht en ik stem tegen de Europese Grondwet |
100 | 42.19% |
Ik heb stemrecht en ik zal een blanco stem uitbrengen. |
5 | 2.11% |
Ik heb stemrecht en ik zal een ongeldige stem uitbrengen. |
1 | 0.42% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou voor de Europese Grondwet stemmen |
16 | 6.75% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou tegen de Europese Grondwet stemmen |
50 | 21.10% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een blanco stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Ik heb geen stemrecht maar ik zou een ongeldige stem uitbrengen. |
2 | 0.84% |
Aantal stemmers: 237. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens neig ik nu iets meer naar een 'ja'-stem, ik lees momenteel een (zeer instructief) artikel van prof.mr. W.T. Eijsbouts, hoogleraar Europees constitutioneel recht UvA, in het Nederlands Juristenblad. Beetje fatsoenlijke niveau tenminste, en niet van die non-argumenten over dierenrechten ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder had men idd dat hele referendum gewoon moeten overslaan, het is echt zo typisch dat nu ineens elke sjaak van de straat zgn hier om geeft, en dan ook nog met terugwerkende kracht (over de euro en shit). Als het gewoon geruisloos was gegaan, net zoals de meeste andere beslissingen op dit gebied, was er waarschijnlijk zeer weinig tot geen ophef over gemaakt. ps toevallig net lange frans spotje op tv => jeej een rapper om mensen te trekken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik mag overigens nog niet stemmen, ik lees wel wat over die grondwet maar ik ben ''te dom'' om een ja of nee te kunnen geven, misschien als ik al achttien was dat ik me er wat meer in zou gaan verdiepen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of gewoon helemaal nergens over. |
![]() |
||
Citaat:
wie nee stemt stemt voor oorlog en denk aan het op de laatste minuut geschrapte vvd spotje ik denk datdit referendum het vertrouwen in de politiek niet ten goede komt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die JA krijg ik zo hard door mijn strot gedrukt dat ik me genoodzaakt zie om NEE te stemmen. Ik vind de propaganda rondom het hele "JA" gebeuren echt ziekelijke vormen aannemen. Vooral dat spotje van de VVD viel me enorm tegen. Het is volgens mij zelfs verboden om dit soort spots te produceren, aangezien deze spot inspeelde op angstgevoelens. (beelden holocaust, Srebrenica, etc.) Voor het maken van reclamespots zijn duidelijke regels opgesteld door de Reclame Code Commissie en die regels werden door deze reclamespot met voeten getreden. Het continue in beeld brengen van de oproep om JA te stemmen is ook iets wat me niet zint. Keer op keer een denkbeeld herhalen kan bij mensen leiden tot het accepteren van dat denkbeeld. Daarom is de JA campagne pure propaganda in mijn ogen. Het wordt voor mij een NEE. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar er is denk ik vast wel iemand die nog veel hoger heeft gescoord. Ben ook best wel moe. ![]()
||
Citaat:
Ook al heeft de kandidaat de benodigde competenties, als de brief niet goed is(staat boordenvol spelfouten, vlekken), wordt hij/zij vaak toch gewoon geweigerd. Tenzij ze echt wanhopig zijn bij het bedrijf. En dat hoeft het Nederlandse volk niet te zijn (echt wanhopig). Als deze stemming er niet doorgaat doen we gewoon een volgende stemming. Daarbij moeten de heren politici laten zien dat ze wel hun best kunnen doen om het volk voor te lichten. Ik zie dat als een tweede sollicitatieronde. Trouwens er is zelfs nog tijd voor de mensen in Den Haag om hun huidige sollicitatiebrief te herzien. Ze hebben, geloof ik, nog 7 dagen de tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tuurlijk heb ik ook wel gekeken naar de inhoud. Dit was slechts een van de reden waarom ik oa. tegen stem. Ik heb nooit vertrouwen gehad in dit kabinet en heb dat ook nu niet. Maar een kabinet dat burgers bestookt met propaganda om een gewenst standpunt te krijgen van burgers, daar zit ik absoluut niet op te wachten, dat vind ik zelfs gevaarlijke vormen aannemen. Hoe serieus neemt het kabinet mijn stem? De gewenste uitkomst stond en staat allang vast...maar het is nog geen 1 juni...misschien bedenk ik me nog wel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Om er ook wat dieper op in te gaan staan er vier artikelen van het Europa Instituut te Leiden op de ars aequi website over de grondwet. (o.a. van hoogleraar staats-bestuursrecht Voermans) Aanrader: Ars Aequi: De Europese Grondwet. Een introductie
||
Citaat:
Het kabinet heeft verder niets meer te maken met onze stem op 1 juni, het is de tweede kamer die het referendum heeft uitgeschreven, en het is de tweede kamer die uiteindelijk aan de hand van de uitkomst van het referendum gaat beslissen of ze wel/niet instemmen met de europese grondwet.
|
Mooi opiniestuk in de NRC van gisteren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Estradasphere: ja ik denk dat de wijze van campagne voeren van de overheid met het stemgedrag te maken heeft. Niet met mijn stemgedrag, maar wel met dat van andere mensen die hun ongenoegen willen uiten over niet-EU-grondwetgerelateerde zaken door middel van dit referendum. En dat vind ik bijzonder dom. De voorlichting is niet voldoende, maar ik denk dat het gros van de Nederlandse bevolking het toch nooit zal begrijpen. Het heeft niet veel zin nog meer moeite daarvoor te gaan doen.
|||||
Citaat:
Nou ik betwijfel ten zeerste of die mensen voor hadden gestemd als ze wisten wat ze nu wisten. Wij weten hoe de EU in de praktijk kan werken. Zij niet. Een voorbeeld van hoe men toen verder ook over Europa dacht: Citaat:
![]() (Ik vraag me af in hoeverre men over dit soort dingen echt nadacht toendertijd of dat men zich gewoon liet lijden door de mooie woorden) Ook geeft deze quote aan dat men niet had gedacht dat de EU echt véél verder zou uitbreiden. Men dacht dat de EU uit Benelux, West-Duitsland, Frankrijk, Italië zou gaan bestaan. Het zou denk ik welhaast ondenkbaar zijn geweest dat de EU nu uit 25 landen zou bestaan, waaronder de Balkan-landen. Zij waren toen dé vijand nota bene. Verder wil ik er op wijzen dat het in Bolsward en Delft gevoerde referendum best wel suggestief was. Citaat:
Citaat:
Als men de nadelen van de EU niet ziet, is het veel makkelijker beslissen. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Waar leg je de grens? Wanneer houd je een referendum en waarom dan juist wel of niet? Wetsvoorstellen die negatief uitpakken voor de meerderheid van de Nederlandse bevolking zullen weggestemd worden. Je vertraagt, zoniet blokkeert de politieke besluitvorming. Ik blijf bij gekozen volksvertegenwoordiging. Dat gaat een stuk sneller en zo zit je ook niet met onderstaand punt. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Geert heeft altijd gelijk, weetje. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is namelijk wel een redelijk argument, maar helaas... dat argument wordt in dit stuk niet echt onderbouwd. Dat men voor Europa was wordt echter wel sterk onderbouwd met allemaal uitslagen van enquetes. Eigenlijks gaat het artikel nergens over en is het vooral weer een poging tot kleineren van de Nee-stemmers. Daar heb ik eigenlijks schoon genoeg van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
“Ik ben tegen Turkse toetreding, dus stem tegen deze Grondwet” Misverstand Turkije Wie omwille van Turkije tegen de Europese Grondwet stemt komt bedrogen uit. De Grondwet gaat niet over Turkije. Het woord ‘Turkije’ komt in geen van de 448 artikelen van de Grondwet voor. Dus ook zonder Grondwet gaan de onderhandelingen met Turkije over toetreding door. Hoewel GroenLinks van mening is dat Turkije, wanneer het aan alle voorwaarden voldoet, mag toetreden, mag ook dit niet over de hoofden van burgers heen worden geregeld. Daarom pleiten wij voor een EU-breed referendum over de Turkse toetreding. Daar is nog voldoende tijd voor, want Turkije zal niet voor 2015 lid worden. bron: http://www.groenlinks.nl/eu-grondwet...tanden/turkije Op www.parlement.com staat een sterk gelijkende uitspraak gedaan door Balkenende. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (ow god, we worden melig ![]()
||
Citaat:
Het heeft gewoon niets met de grondwet te maken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog: Europese Grondwet Man16 | 10 | 23-05-2005 21:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Grondwet Verwijderd | 491 | 16-05-2005 16:17 | |
Europese grondwet voor Nederlander groot vraagteken. Hydrogen | 8 | 05-02-2005 13:33 | |
De Europese grondwet; Voor of Tegen? (Update: EP stemt voor/er komt een referendum) Verwijderd | 255 | 31-01-2005 21:15 | |
europese grondwet Sasz | 9 | 26-04-2004 22:22 | |
Ben jij voor of tegen een Europese Grondwet (zoals ze die nu plannen)? Gatara | 75 | 25-01-2004 21:33 |