Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 18:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Saarah schreef op 08-12-2005 @ 18:30 :
Hmm, geen goed idee dus, maar een paar mensen raadden mij aan om geen hele strip door te slikken, maar bv. 4 pilletjes. Dus dat ik m'n menstruatie uitstel door een pil of 4-5 extra te nemen, en dàn een stopweek in te lassen (met de hoop dat ik geen doorbraakbloeding krijg).
Zou dit kwaad kunnen?
Doorslikken kan sowieso geen kwaad, behalve inderdaad dat je doorbraakbloedingen kunt krijgen, vooral als je net begint met de pil. Dan is je lichaam nog niet helemaal ingesteld op de pil.

Maar doe het gewoon.

Trouwens: bedenk dan wel dat je volgende pil-periode weer minimaal 21 dagen moet duren, dus die aangebroken strip kan je dan het beste bewaren voor reserve, bijvoorbeeld als een pilletje door de wasbak spoelt, of als je weer eens wat dagen wilt doorslikken
Oud 09-12-2005, 12:12
raarmeisje
raarmeisje is offline
ik had ook nog een vraagje..

als je aan de pil bent... en die ook elke dag trouw inneemt enzo... en je weet van je partner en jezelf dat je geen ziekte kortom soa hebt ofzo... is het dan nog nodig om met condoom te vrijen? want de pil is toch genoeg bescherming tegen zwangerschappen?

alvast bedankt.. xxx
Oud 09-12-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
raarmeisje schreef op 09-12-2005 @ 13:12 :
ik had ook nog een vraagje..

als je aan de pil bent... en die ook elke dag trouw inneemt enzo... en je weet van je partner en jezelf dat je geen ziekte kortom soa hebt ofzo... is het dan nog nodig om met condoom te vrijen? want de pil is toch genoeg bescherming tegen zwangerschappen?

alvast bedankt.. xxx
De pil is 99,8 % veilig per jaar (wat inhoudt dat als 1000 vrouwen een jaar lang seks hebben en de pil trouw gebruiken, er 2 vrouwen zwanger raken), een condoom ongeveer 98 %; als je allebei gebruikt is het totaal (als ik het goed bereken) 99,996 % veilig. Dat scheelt dus nog wel een beetje. Maar als die 0,016 % verschil voor jou niet opweegt tegen de nadelen van condoomgebruik en je hebt geen van beiden een soa, dan kan het zonder condoom ook.
Oud 09-12-2005, 12:45
raarmeisje
raarmeisje is offline
okej thnx voor je reactie..

xxx
Oud 11-12-2005, 08:51
Bisonkit
Bisonkit is offline
Binnen hoeveel uur na 'onveilige sex' moet je een morning after pil innemen?
Oud 11-12-2005, 10:41
Nebel
Nebel is offline
liefst binnen 24 of 36 maar het kan volgens mij tot 72, maar hoe langer hoe minder kans dat het werkt...
Oud 11-12-2005, 11:40
Laloeske*
Laloeske* is offline
Ik heb een vraagje.... Mijn vriend en ik hebben regelmatig sex zonder condoom. Hij en ik hebben geen soa's of andere ziektes. Ik slik de pil, dus het is geheel veilig..

Nu ben ik al geruime tijd bezig met het doorslikken van mijn pil, omdat het allemaal NIET uitkomt wanneer ik ongesteld moet worden. Op het moment dat ik weer ongesteld moet worden is het dus kerst, dus ik heb besloten om het dit keer ook maar weer door te slikken.

Ik merk aan mijn buik dat hij een beetje gaat opzetten. Nu heb ik 2 weken terug een week afgevallen, en de week erna gewoon sinterklaas geviert, dus dan eet je nogal wat.... Maar ik heb nu echt het idee dat ik flink ga uitzetten.

Ik wil nu een menstruatie inlassen (midden in mijn strip.. [microgynon30]) Mijn vraag is: Kan dat? Zo ja, hoe groot is de kans dat ik ongesteld word, want ik ben nog nooit midden in een strip gestopt met slikken. Kan ik nadat ik ongesteld ben geweest, de stip afmaken en verdergaan met de volgende?

In de bijsluiter kon ik het niet vinden, dus ik dacht: ik stel de vraag hier.. Want ik weet het echt niet...

Dus een stopweek, en dan verder gaan met de 'halve'strip, gevolgt door de hele stip? Of kan dat niet?

BVD..
Oud 11-12-2005, 12:03
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Laloeske* schreef op 11-12-2005 @ 12:40 :
Nu ben ik al geruime tijd bezig met het doorslikken van mijn pil, omdat het allemaal NIET uitkomt wanneer ik ongesteld moet worden.
Ik wil nu een menstruatie inlassen (midden in mijn strip.. [microgynon30]) Mijn vraag is: Kan dat? Zo ja, hoe groot is de kans dat ik ongesteld word, want ik ben nog nooit midden in een strip gestopt met slikken. Kan ik nadat ik ongesteld ben geweest, de stip afmaken en verdergaan met de volgende?
Dus een stopweek, en dan verder gaan met de 'halve'strip, gevolgt door de hele stip? Of kan dat niet?
Als je de pil doorslikt na een strip van 21 pillen, dan tellen alle pillen/strips na die eerste strip als 'derde week', dat betekent dat je altijd kunt stoppen om een stopweek in te lassen.

Ik weet niet of je dan meteen 'ongesteld' wordt, maar dat is gewoon even afwachten.

Na je stopweek van maximaal 7 dagen, kun je aan een nieuwe strip beginnen, slik minimaal 21 dagen achterelkaar de pil. Je kunt je halve strip gebruiken als 'reserve strip'.
Oud 11-12-2005, 12:11
Laloeske*
Laloeske* is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 11-12-2005 @ 13:03 :
Als je de pil doorslikt na een strip van 21 pillen, dan tellen alle pillen/strips na die eerste strip als 'derde week', dat betekent dat je altijd kunt stoppen om een stopweek in te lassen.

Ik weet niet of je dan meteen 'ongesteld' wordt, maar dat is gewoon even afwachten.

Na je stopweek van maximaal 7 dagen, kun je aan een nieuwe strip beginnen, slik minimaal 21 dagen achterelkaar de pil. Je kunt je halve strip gebruiken als 'reserve strip'.
Wat ik dus kan doen is: NU een stopweek inlassen van max 7 dagen. Dan aan een nieuwe strip beginnen. Kan ik ook die halve opmaken, en doorgaan met de hele?
Oud 11-12-2005, 12:20
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Laloeske* schreef op 11-12-2005 @ 13:11 :
Wat ik dus kan doen is: NU een stopweek inlassen van max 7 dagen. Dan aan een nieuwe strip beginnen. Kan ik ook die halve opmaken, en doorgaan met de hele?
Ja. Ja kan ook.
Oud 11-12-2005, 12:24
Laloeske*
Laloeske* is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 11-12-2005 @ 13:20 :
Ja. Ja kan ook.
Oke, dan doe ik dat. Ik stop aankomende dinsdag, zodat het allemaal een beetje gelijk blijft. Dan begin ik de woensdag weer.

Dankje!

En nou maar hopen dat ik niet zwanger ben....
Oud 11-12-2005, 17:09
JJ13
JJ13 is offline
is het slecht als je een paar minuten nadat je de pil in hebt genomen cola drinkt? of maakt dat niks uit? vroeg ik me af
Oud 11-12-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
JJ13 schreef op 11-12-2005 @ 18:09 :
is het slecht als je een paar minuten nadat je de pil in hebt genomen cola drinkt? of maakt dat niks uit? vroeg ik me af
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat nooit onderzocht . Ga er maar van uit dat het geen kwaad kan.
Oud 11-12-2005, 19:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 11-12-2005 @ 18:09 :
Haha waarom zou dat uitmaken
Oud 12-12-2005, 09:44
leukhert
leukhert is offline
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 jaar aan de pil, en mijn borsten zijn in die tijd flink gegroeid. Nu wil ik graag weten of dat door de pil is gekomen. Ik wil stoppen, maar ik zit midden in m'n 'pil-slik-periode.' Kan ik zomaar stoppen met de pil, of moet ik mijn pilstrip af maken?
Oud 12-12-2005, 11:15
Verwijderd
Niemand kan weten of dat door de pil is gekomen, natuurlijk. Ik weet niet hoe oud je bent, maar van nature kunnen borsten doorgroeien tot je begin 20 bent. Ze zullen in elk geval niet verdwijnen als je stopt, als je daar bang voor bent.

Als je helemaal met de pil wil stoppen kun je dat op elk moment in de strip doen.
Oud 12-12-2005, 11:57
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-12-2005 @ 20:47 :
Haha waarom zou dat uitmaken
ja, ik dacht er gisteren toevallig aan, omdat ik vlak na het innemen van de pil cola dronk. ik dacht dat het bij sommige medicijnen wel zo was, dat dat niet zo goed was als je vlak erna (of doorslikt met) cola drinkt, ik dacht misschien heeft t iets met de prik erin te maken, ach ja, misschien ook eigenlijk wel een domme redenatie.
Oud 12-12-2005, 18:34
Saarah
Saarah is offline
Het maakt toch ook niet uit of je de pil mét of zonder water slikt hé?
Oud 12-12-2005, 18:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Saarah schreef op 12-12-2005 @ 19:34 :
Ik gebruik geen water en voorlopig ben ik nog niet zwanger, het zal dus wel niet uitmaken
Oud 12-12-2005, 18:44
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
in mijn bijsluiter staat: innemen met zonodig een beetje water
Oud 12-12-2005, 19:03
Saarah
Saarah is offline
Haha, oké
Beter een stomme vraag stellen dan met die vraag blijven rondlopen, niet?
Oud 12-12-2005, 19:22
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Saarah schreef op 12-12-2005 @ 20:03 :
Haha, oké
Beter een stomme vraag stellen dan met die vraag blijven rondlopen, niet?
Zeker!
Oud 12-12-2005, 19:48
Bisonkit
Bisonkit is offline
Ik weet het bijna zeker maar toch ff:

Als ik op de eerste dag van m'n menstruatie weer begin met de pil slikken (heb het een maand niet gedaan). Ben ik dan m'n hele cyclus beschermd tegen zwangerschap?
Oud 12-12-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Bisonkit schreef op 12-12-2005 @ 20:48 :
Ik weet het bijna zeker maar toch ff:

Als ik op de eerste dag van m'n menstruatie weer begin met de pil slikken (heb het een maand niet gedaan). Ben ik dan m'n hele cyclus beschermd tegen zwangerschap?
ja
Oud 13-12-2005, 11:42
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
ik drink soms een slokje water en soms ook niet, het maakt niks uit volgens mij
Oud 13-12-2005, 12:38
spiffier
spiffier is offline
hoi allemaal,

Ik snap er helemaal niks van: Ik ben nu vandaag ongesteld geworden, terwijl ik as donderdag hoor te stoppen....ik word normaal dus ongeveer volgende week dinsdag ongesteld.........Ik heb deze maand wel de pil onregelmatig ingenomen, maar er zat altijd wel minder dan 36 uur tussen.
Ik slik de micrignon 30 en heb een vriend. Heb deze maand ongeveer twee keer gemeenschap gehad.
Weten jullie wat deze bleoding kan beteken??

Alvast bedankt!
Oud 13-12-2005, 19:55
Saarah
Saarah is offline
Als je een éénfase pil slikt (Meliane bv), maakt het toch niet uit welke pil (van welke dag dus) je slikt hé? Als je bv. wilt doorslikken en je neemt een pil van je resevestrip waar 'donderdag' bij staat, terwijl het eigenlijk bv. maandag is?
Oud 13-12-2005, 19:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
Saarah schreef op 13-12-2005 @ 20:55 :
Als je een éénfase pil slikt (Meliane bv), maakt het toch niet uit welke pil (van welke dag dus) je slikt hé? Als je bv. wilt doorslikken en je neemt een pil van je resevestrip waar 'donderdag' bij staat, terwijl het eigenlijk bv. maandag is?
Alle pillen bevatten dezelfde stof. Dus het maakt idd niet uit

Maak je niet zo druk om kleine dingetjes, volgens mij weet je het allemaal hartstikke goed
Oud 13-12-2005, 19:59
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-12-2005 @ 20:57 :
Alle pillen bevatten dezelfde stof. Dus het maakt idd niet uit

Maak je niet zo druk om kleine dingetjes, volgens mij weet je het allemaal hartstikke goed

Maar ik wil zekerheid
Oud 15-12-2005, 14:11
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
heey..
een paar weekjes terug ging ik om een herhaling pil
toen hadden ze de pil die ik altijd slik niet in voorraad, dus kreeg ik een andere die volgens de apotheker dezelfde samenstelling had
Nou heb ik m twee weekjes geslikt en ben alweer ongesteld Grrrr..
Maar het lijkt me dus sterk dat ze dezelfde samenstelling hebben.. (want anders zou ik toch niet tussendoor ongesteld kunnen worden??)

nou is mijn vraag.. mogen ze zomaar een andere pil meegeven? (terwijl ik al verschillende pillen heb geporbeerd, waarbij ik steeds tussendoor ingesteld ben geworden)

Ik ben er wel mee terug gegaan van de week, heb nu wel weer mn oude vertrouwde pil (nu wassie er wel weer...)
Mja, ben nu toch wel weer ongesteld..
Oud 15-12-2005, 14:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 15-12-2005 @ 15:11 :
heey..
een paar weekjes terug ging ik om een herhaling pil
toen hadden ze de pil die ik altijd slik niet in voorraad, dus kreeg ik een andere die volgens de apotheker dezelfde samenstelling had
Nou heb ik m twee weekjes geslikt en ben alweer ongesteld Grrrr..
Maar het lijkt me dus sterk dat ze dezelfde samenstelling hebben.. (want anders zou ik toch niet tussendoor ongesteld kunnen worden??)

nou is mijn vraag.. mogen ze zomaar een andere pil meegeven? (terwijl ik al verschillende pillen heb geporbeerd, waarbij ik steeds tussendoor ingesteld ben geworden)

Ik ben er wel mee terug gegaan van de week, heb nu wel weer mn oude vertrouwde pil (nu wassie er wel weer...)
Mja, ben nu toch wel weer ongesteld..
Volgens mij mogen ze dat wel doen, al kan je natuurlijk ook weigeren. Zelf zorg ik altijd dat ik om nieuwe pillen ga als ik nog een of twee strippen heb want de pil die ik slik die is er vaak ook niet of maar een strip meer ofzo.

Je kan met behulp van de bijsluiters vergelijken of ze echt hetzelfde zijn van samenstelling of niet. Een keertje extra ongesteld zijn is vervelend, dat snap ik maar toch ook weer geen ramp.
Oud 16-12-2005, 08:27
raarmeisje
raarmeisje is offline
ik zat zo eens te denken he....

als je nou ongesteld word..... dan ben je toch ook beschermd tegen zwangerschappen? dus als je bijv. vrijdagavond de laatste pil slikt... dan ben je de hele week dat je ongesteld bent (of meot worden) nog beschermd tegen zwangerschappen... maar waarom ben je dan niet beschermd als je tijdens de strip een of twee pillen vergeet?
Oud 16-12-2005, 08:34
Verwijderd
tijdens de stopweek ben je ook beschermd, ja. Als je in de eerste week van de strip een pil vergeet heb je echter doordat er net een stopweek is geweest, nog een te lage hormoonspiegel om beschermd te blijven en kun je een ovulatie krijgen. Als je in de tweede week een pil vergeet heb je al aardig wat opgebouwd, het is dan ook niet erg om 1 pil te vergeten zo lang je die de volgende dag maar wel inneemt. Als je dan twee pillen vergeet daalt de hormoonspiegel te sterk en kun je toch ovuleren. Als je in de derde week een pil vergeet kun je op zich vanaf dat moment een stopweek houden (dag van het vergeten wel mee tellen) zonder dat je zwanger raakt, maar niet 1 keer vergeten en daarna weer verder gaan met de strip want dan verstoor je de cyclus te veel en is de werking van de pil daarna een tijdje onzeker.
Oud 16-12-2005, 20:40
Laloeske*
Laloeske* is offline
Loeske is ongesteld howr!

Wel heel erg buikpijn, maar gelukkig niet zwanger...
Oud 16-12-2005, 23:03
vosje16
vosje16 is offline
Ik heb eigenlijk hetzelfde als Laloeske. Ik heb de indruk (al 2 maanden) dat mijn buik dikker is dan gewoonlijk. Nu ben ik wel ongesteld, maar is het laat begonnen (normaal de woensdagnacht/donderdagochtend, nu was het de donderdagmiddag) en is het heel erg weinig...Normaal wissel ik om de 4 uur van tampon, maar als ik hem nu uithaal dan zit ie nog maar half vol.

En aangezien ik al enkele keren gelezen heb dat je met de pil zwanger en ongesteld kunt zijn, ben ik nog altijd onzeker of ik wel of niet zwanger ben.

Het klinkt misschien wel stom, aangezien ik steeds goed de pil ingenomen heb...en dus de kans op zwangerschap maar 2 op 1000 is. (en de kans dat ik dan toch nog ongesteld ben nog kleiner waarschijnlijk...) maar toch twijfel ik... 'k Heb zelfs een zwangerschapstest gekocht maar ik durf het niet te testen

Maar zouden er misschien andere redenen kunnen zijn dat ik lichter ongesteld ben dan gewoonlijk? Stress ofzo?
Oud 17-12-2005, 12:27
Verwijderd
Ik was eerst aan de pil, (Microgynon ofzo?) maar ben daar toen een tijdje mee gestopt omdat ik in het buitenland zat en daarna toch geen vriendje had etc, maar nu wil ik wel graag weer beginnen. Hoe regel ik dat? Ik heb geen verpakkingen meer, en ik wil er eigenlijk ook niet voor langs de dokter, ik zie de dure rekening alweer aankomen . Of kan ik beter nog een maandje wachten ivm die nieuwe verzekeringen enzo?
Oud 17-12-2005, 12:32
Verwijderd
Zit je al over je eigen risico heen voor 2005? Dan kun je 't namelijk beter nog dit jaar regelen .

Het kan goed zijn dat het genoeg is om even te bellen met de doktersassistent en uit te leggen dat je weer aan de pil wil. Kost ook geld trouwens, maar iets van 10 euro ofzo dus dat is wel te betalen.
Oud 17-12-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 17-12-2005 @ 13:32 :
Zit je al over je eigen risico heen voor 2005? Dan kun je 't namelijk beter nog dit jaar regelen .

Het kan goed zijn dat het genoeg is om even te bellen met de doktersassistent en uit te leggen dat je weer aan de pil wil. Kost ook geld trouwens, maar iets van 10 euro ofzo dus dat is wel te betalen.
Dankje voor je snelle reactie

Ik had eerst een andere verzekering omdat ik dus in het buitenland zat, en sinds juli weer een gewone bij Geove, maar ben nooit bij de dokter geweest o.i.d. Maar ik heb nu een hele hoge eigen risico, en geen aanvullende dingen, dus ik zal wel alles zelf moeten betalen. Maar wordt dat ook anders, met die nieuwe verzekeringen, komt de pil daarbij in het basispakket? Want dan wacht ik nog even
Oud 19-12-2005, 16:03
Nebel
Nebel is offline
Hoeveelste dag van je stopweek word je 'ongesteld'?
(microgynon 30)
Oud 19-12-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 19-12-2005 @ 17:03 :
Hoeveelste dag van je stopweek word je 'ongesteld'?
(microgynon 30)
Verschilt per persoon. Ikzelf op de 3e/4e dag.

Of de pil in je verzekeringspakkwet komt weet ik niet, als het goed is krijg je daar informatie over van je verzekeraar, anders kun je die informatie aanvragen
Oud 20-12-2005, 09:30
miekmuis
miekmuis is offline
Ik pas op de vijfde dag. Erg hinderlijk vind ik dat
Oud 20-12-2005, 14:01
JJ13
JJ13 is offline
toch alleen waterdunne diarree beinvloedt de werking van de pil he? ik heb namelijk wel eens diarree (dan wel de dag nadat ik de pil in heb genomen, ik neem de pil rond 16.30 en dan heb ik wel eens diarree rond 12.00 de dag erna, dus niet binnen 4 uur na het innemen van de pil), maar geen waterdunne diarree. is het erg als je dat vaker hebt of maakt dat niks uit?
Oud 20-12-2005, 15:55
Konijn
Konijn is offline
Dat is niet erg nee, sowieso al niet omdat je het niet binnen een paar uur na het slikken van de pil hebt.
Oud 20-12-2005, 18:45
meisjke
meisjke is offline
Ik heb 3 maanden yasmin gebruikt om te proberen omdat ik zo zere buik had altijd.. maar ik ga nu weer over op mn oude pil ondanks de buikpijn(microgon30) mja daar gaatt t niet om...

De vorige keer dat ik dus overstapte had de dokter gezegd gewoon beginnen als de stopweek voorbij is... dan is ie weer veilig.
Maar nu heb ik dus weer mn oude pil gekregen en nu zegt ie dat k ook de stopweek af moet maken, maar zegt ie nu dus dat je het met de eerste strip nooit zeker weet ... hij deed er niet egt duidelijk over.. ( ik wist wel dat dat zo was als je voor het eerst de pil ging slikke...)

Ik snap dat iedereen nu gaat zeggen dat ik beter gewoon met condoom moet doen of wat dan ook, maar heeft iemand dit ook gehad? en wat deed jij toen je overstapte naar een andere pil...

nouja heel verhaal maar alvast bedankt!
Oud 20-12-2005, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Ik heb advies nodig, misschien dat iemand me kan helpen. Ik slik al jaren de pil. In het begin om m'n menstruatie te regelen en als voorbehoedsmiddel, maar nu heb ik het even niet meer nodig als voorbehoedsmiddel.
Ik slik meestal drie strips achter elkaar, maar dit keer ging dat niet goed. Ik werd half ongesteld terwijl ik nog aan het slikken was. Dus ik heb toen maar een stopweek ingelast. Alleen, als de pil nu ook m'n cyclus niet regelt, waarom zou ik hem dan nog slikken.
Toen bedacht ik me dat ik misschien gewoon een poosje kan stoppen met de pil. Kijken wat er gebeurt en of ik weer veel meer buikpijn krijg en of ik regelmatig ongesteld wordt.
Is dat verstandig? Ik bedacht ook dat het even duurt voordat het uberhaupt regelmatig kan worden en dat zie ik niet echt zitten. Wat gebeurt er precies als je stopt? Opzich kan ik er best tegen als ik elke maand ongesteld wordt, maar als het veel vaker wordt door het stoppen met de pil, dan wil ik dat niet.

Ik heb nu al vrij veel last als ik ongesteld ben, dus daarom stel ik het altijd uit.
Oud 21-12-2005, 12:47
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Ik had ff een vraagje,
Ik ben net begonnen met de pil.. zit nu over de helft van de eerste strip maar ik ben nu al bijna 2 weken ongesteld. Niet heel erg ofzo en ik heb er geen last van, behalve soms beetje buikpijn maar is dit normaal als je net aan de pil begonnen bent?
Oud 21-12-2005, 12:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-12-2005 @ 20:46 :
Ik heb advies nodig, misschien dat iemand me kan helpen. Ik slik al jaren de pil. In het begin om m'n menstruatie te regelen en als voorbehoedsmiddel, maar nu heb ik het even niet meer nodig als voorbehoedsmiddel.
Ik slik meestal drie strips achter elkaar, maar dit keer ging dat niet goed. Ik werd half ongesteld terwijl ik nog aan het slikken was. Dus ik heb toen maar een stopweek ingelast. Alleen, als de pil nu ook m'n cyclus niet regelt, waarom zou ik hem dan nog slikken.
Toen bedacht ik me dat ik misschien gewoon een poosje kan stoppen met de pil. Kijken wat er gebeurt en of ik weer veel meer buikpijn krijg en of ik regelmatig ongesteld wordt.
Is dat verstandig? Ik bedacht ook dat het even duurt voordat het uberhaupt regelmatig kan worden en dat zie ik niet echt zitten. Wat gebeurt er precies als je stopt? Opzich kan ik er best tegen als ik elke maand ongesteld wordt, maar als het veel vaker wordt door het stoppen met de pil, dan wil ik dat niet.

Ik heb nu al vrij veel last als ik ongesteld ben, dus daarom stel ik het altijd uit.
Nou ja, je hebt dus 1x een doorbraakbloeding gehad. Dat lijkt me niet zo'n ramp toch? Ik heb dat ook wel eens (slik ook een paar strips achter elkaar).
Voor mij zou het geen reden zijn om direct te stoppen met de pil.
Je zou voortaan 2 strips (ivp 3) achter elkaar kunnen slikken, misschien werkt dat beter.
Oud 21-12-2005, 12:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
colour_of_fire schreef op 21-12-2005 @ 13:47 :
Ik had ff een vraagje,
Ik ben net begonnen met de pil.. zit nu over de helft van de eerste strip maar ik ben nu al bijna 2 weken ongesteld. Niet heel erg ofzo en ik heb er geen last van, behalve soms beetje buikpijn maar is dit normaal als je net aan de pil begonnen bent?
Ja dat kan wel voorkomen. Wel vervelend dat je al zolang ongesteld bent.. Ik zou het even aankijken, netjes op tijd je pil slikken. Mocht je nou steeds tussendoor bloedingen krijgen, dan heb je misschien een andere (zwaardere) pil nodig
Oud 21-12-2005, 13:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-12-2005 @ 13:58 :
Nou ja, je hebt dus 1x een doorbraakbloeding gehad. Dat lijkt me niet zo'n ramp toch? Ik heb dat ook wel eens (slik ook een paar strips achter elkaar).
Voor mij zou het geen reden zijn om direct te stoppen met de pil.
Je zou voortaan 2 strips (ivp 3) achter elkaar kunnen slikken, misschien werkt dat beter.
Nee, dat is ook geen ramp, maar ik ben gewoon benieuwd of m'n menstruatie nu wel wat regelmatiger is, dan voordat ik met de pil begon. Omdat ik het dus eigenlijk niet nodig heb, zou ik dat uit kunnen proberen. Maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik nu regelmatiger ongesteld wordt en dat ik minder last heb van klachten.
Oud 21-12-2005, 14:05
Mara
Mara is offline
@Daantje: Ik heb erop gelet tijdens het doorslikken van Yasmin, en ik kan niet écht een bijzonder verschil ontdekken. Er waren wel dagen dat ik wat meer afscheiding had maar ik kon niet zeggen dat dat van de pil kwam.
Topic gesloten

Regels voor berichten