Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 18:59
Aurora
Aurora is offline
The Legend of Zorro.

Leuk . Lekker Spaansig.
Oud 31-10-2005, 19:09
nps
nps is offline
Citaat:
mandi schreef op 31-10-2005 @ 07:11 :
Four Brothers.
Leuk filmpje! Niet heel erg vernieuwend maar het heeft zeker iets
Spoiler
Vond je die goed? Ik vond het zooooo'n saaie kutfilm, met cliche personages en overal ongeloofwaardigheden (ze kunnen rustig ine ene gymzaal vol mensen met hun pistolen gaan rondzwaaien, bijvoorbeeld)
Oud 31-10-2005, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 31-10-2005 @ 09:51 :
Nu maak je me toch nieuwsgierig naar jouw smaak in sitcoms.

Oud 31-10-2005, 22:10
DanielC
DanielC is offline
The Goonies!

Flink chips happen en een lekkere fles bier erbij. <3
Oud 31-10-2005, 22:52
Floris_22
Floris_22 is offline
Operation Petticoat

Wat een baggerfilm. Ok, niet overdrijven, maar ik vond er persoonlijk weinig aan. De reden waarom ik de film niet heb uitgezet waren Cary Grant en Tony Curtis. Maar zelfs deze 2 grote acteurs kunnen de film niet redden. Al zijn de acteerprestaties van beide goed, de rest eromheen valt medogenloos in het water. Wat een complete onzin komt er in deze film voor. En veel grappen zijn te flauw om ook maar enigzins om te glimlachen.
Oud 31-10-2005, 23:37
Verwijderd
E.T. 20th Anniversary Edition

Heeft zo zijn momenten. Zitten ook minder goede scenes in, zoals de kikker-bevrijdingsactie, of de badkuip-scene. Maar al met al wel vermakelijk.
Oud 01-11-2005, 08:37
Miroir
Miroir is offline
Robin Hood: Prince of Thieves..

..wat een heerlijke film zeg. Het verhaal was natuurlijk bekend, de vogelvrij verklaarde Robin Hood strijdt tegen de gemene sheriff van Nottingham en steelt van de rijken en geeft het aan de armen. Als kind vond ik de tekenfilm daarvan al erg tof en alhoewel er vele versies van Robin Hood zijn, deze slaat alles.

Visueel gezien was dit niet echt een spectaculaire film, maar het voldeed goed aan de behoeftes van mij als kijker wat ik wilde zien; een mooi bos, een redelijk 'echt' dorp, maar de 'kastelen' vond ik ietwat simplistisch.
In tegenstelling tot alle andere Robin Hoofdfilms is in deze film natuurlijk de casting echt grandioos. Kevin Costner redt zich aardig als een Robin die naar mijn mening misschien iets te oud is maar Morgan Freeman is fantastisch als de blinde Duncan tegen hem aankletst over hoe afschuwelijk Moren zijn en Morgan hem droog meedeelt dat hij een Moor is
Heerlijk vals en medogenloos was Alan Rickman en natuurlijk is het makkelijk om een favoriet te lauweren, neem nou het stukje dat hem wordt verteld dat Robin ontzettend populair is en hij in zijn woendende bui een aantal dingen opsomde die moesten veranderen met tot slot; call of christmass. En als toppunt dat hij een zwaard door zijn neefje heenduwt en zegt; at least I didn't use a spoon.. Hilariteit alom!

Een redelijk script, visueel gezien net aantrekkelijk genoeg maar vooral heerlijke humor en een goede cast redden deze film, een ruime 8 wat mij betreft
Oud 01-11-2005, 11:46
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
The Exorcist
Blijft fantastisch en hilarisch .

,, 2
Baggerrrrrrrrrr !!
Oud 01-11-2005, 16:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-11-2005 @ 12:46 :
The Exorcist
Blijft fantastisch en hilarisch .
etc.

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 17:09.
Oud 01-11-2005, 17:55
Verwijderd
Turks Fruit
Misschien wel mijn favoriete Nederlandse film. Geeft me echt een vrijheid/blijheidgevoel.

Persona

Ik geloof niet dat ik deze film helemaal heb begrepen. Niet echt een film die je voor je plezier kijkt.
Oud 01-11-2005, 22:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dogma

Na een uur uitgezet. Ik hou niet van achterlijke films over Engelen, Duivels, Goden, mensen die opeens hoorntjes krijgen, naakte mensen die uit de lucht komen vallen, mensen die vleugels krijgen etc. etc.
Oud 01-11-2005, 22:26
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-11-2005 @ 18:55 :
Persona

Ik geloof niet dat ik deze film helemaal heb begrepen. Niet echt een film die je voor je plezier kijkt. [/B]

Eén van de weinige "classic" Bergman films die ik nog moet zien.
...Ja, ja ik heb nog niet alles gezien...
Oud 01-11-2005, 22:32
nps
nps is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-11-2005 @ 23:11 :
Dogma

Na een uur uitgezet. Ik hou niet van achterlijke films over Engelen, Duivels, Goden, mensen die opeens hoorntjes krijgen, naakte mensen die uit de lucht komen vallen, mensen die vleugels krijgen etc. etc.
met jay en silent bob man!

ik keek vandaar der untergang over hitler & co, het woord "mooi" is hier dubieus maar intrigerende film. vooral de man die hitler speelt erg goed
Oud 01-11-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 01-11-2005 @ 18:55 :
Persona

Ik geloof niet dat ik deze film helemaal heb begrepen. Niet echt een film die je voor je plezier kijkt.
Ik heb m ook niet helemaal begrepen. Op een gegeven moment liet ik het allemaal maar over me heen komen in plaats van het proberen te volgen

Wel een vette sfeer, trouwens.
Oud 01-11-2005, 22:46
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Dogma

man oh man!
die teksten zijn hilarisch!
Oud 01-11-2005, 23:12
Floris_22
Floris_22 is offline
The Fortune Cookie

Relaxte film, film gaat niet helemaal zoals je zou verwachten dus een beetje verrassing zit er wel in. Niet echt een schaterfilm, maar hij laat je wel met een glimlach achter zeg maar.
Oud 01-11-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 01-11-2005 @ 23:43 :
Ik heb m ook niet helemaal begrepen. Op een gegeven moment liet ik het allemaal maar over me heen komen in plaats van het proberen te volgen

Wel een vette sfeer, trouwens.
Dat van die sfeer ben ik wel met je eens, maar van veel dingen snap ik de betekenis niet echt; ik vraag me af of dat nu juist de bedoeling is of niet, het is toch een vrij absurde film.

Heb jij dan ook elke dinsdagmiddag "les" in Cinerama?
Oud 01-11-2005, 23:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Escapism schreef op 01-11-2005 @ 23:46 :
man oh man!
die teksten zijn hilarisch!
Ja, dat zei degene van de opleiding die 'm in m'n handen drukte, ook al. Maar die citeert sowieso de hele dag aan de lopende band Engelse uitspraken uit films/boeken of van comedians. Op den duur wordt dat fucking irritant. Maar goed, écht niet mijn soort humor en ik vond geen één uitspraak echt grappig.
Oud 01-11-2005, 23:50
Menahem
Menahem is offline
Elizabethtown.

Wat een ontzettend waardeloze film! Bah, ikhebmij nog nooit zo verveeld bij een film. Traag, gebrek aan verhaal, onzinnige gesprekken. Echt afschuwelijk!
Vermijden als de pesten de filmrol hiervan moet eigelijk verbrand worden!
Oud 02-11-2005, 00:54
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 02-11-2005 @ 00:15 :
Dat van die sfeer ben ik wel met je eens, maar van veel dingen snap ik de betekenis niet echt; ik vraag me af of dat nu juist de bedoeling is of niet, het is toch een vrij absurde film.

Heb jij dan ook elke dinsdagmiddag "les" in Cinerama?
Absurd is ie zeker. Eén en al symboliek en metaforen. Ik ben nog op zoek gegaan naar verklaringen, maar ik ben niet veel wijzer geworden.

Nee, wel elke dinsdagmiddag les in o.a. films, maar dat is op de Uithof in Utrecht.
Oud 02-11-2005, 02:23
Verwijderd
Naked

Wat een ongelooflijk vette film. Rauw en realistisch, met uitstekend acteerwerk van de hoofdrolspeler. Het is even wennen aan de aparte Britse/Schotse/Ierse accenten, maar eenmaal gewend is het echt geweldig om naar te kijken. Droge humor, aparte dialogen en rare mensen

Trouwens, Ewen Bremner is echt geweldig in een klein rolletje als gekke Schot-met-een-tic
Oud 02-11-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Menahem schreef op 02-11-2005 @ 00:50 :
Elizabethtown.

Wat een ontzettend waardeloze film! Bah, ikhebmij nog nooit zo verveeld bij een film. Traag, gebrek aan verhaal, onzinnige gesprekken. Echt afschuwelijk!
Vermijden als de pesten de filmrol hiervan moet eigelijk verbrand worden!
Absoluut, wat een waardeloze buttfilm dit zeg!
* Geen verhaallijn
* zinloze gesprekken die helemaal nergens op slaan
* veel te lange scene's
* allemaal onzin in de film wat uiteindelijk nergens op uitdraait

enz enz enz

Op een gegeven moment dacht ik: Nou, nou is het hopelijk straks afgelopen... Duurde het nog een uur!!!
Een vriendin van me was zelfs in slaap gevallen, maar toen ik de zaal rondkeek, bleek ze niet de enige te zijn....
Oud 02-11-2005, 20:19
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Dogma

"Behold the metatron," zo erg was die film toch niet Misschien moet je er de juiste stemming voor hebben. Iets teveel gedronken, of zwaar melig Maar Alan Rickman blijft leuk als engeltje.

"Notting Hill", ja het is ernstig, maar die film had ik nog nooit gezien... nu wel, en hij was top.
Oud 02-11-2005, 20:28
Verwijderd
Valiant. Af en toe een glimlach, leuke plaatjes kijken en Britse humor.

Bewitched. Gatverredamme. Ten eerste kan ik al niet met Will Ferrel omgaan, maar waarom leek het of heel de cast aan speed o.i.d was? Moest het echt zo over over over the top? Michael Caine was dan nog de minst slechte factor, ook al kan hij ook wel eens moeite gaan doen en een ander soort rol kiezen.
Oud 02-11-2005, 21:02
ESCO
ESCO is offline
The Football Factory gehuurd en een film van Jamie foxx Redemption.

The Football Factory was gewoon klote, veeltste saai, als je dronken bent zou die wel leuk zijn. Ik geef de film een 4 voor de moeite.

Redemption stond bij de actie films maar kon beter bij docu of drama staan. Er komt geen actie in voor[een paar kleine stukjes tussendoor] en Foxx speelt gewoon goed, voor de serieuze mensen een leuke film, voor de 16 jarige puber thugs met bonten kragen geen leuke film. Ik geef de film een 6,5.
Oud 02-11-2005, 21:03
Fallon
Fallon is offline
The excorcism of emily rose

In zijn geheel gezien een best goede film, veel spannende momenten en erg goed gespeeld door de hoofdrolspeelster.

Er hangt een constante dreiging over de film alsof er steeds iets dreigt te gebeuren maar er dan toch niks gebeurt, met het voordeel dat je wel de hele film geboeid blijft.

Excorsisme is sowieso een dubieus onderwerp, je gelooft er in (of deels) of niet, en dat wordt zeer goed naar boven gehaald in de film.

En hij is tenminste realistischer dan the excorcist, dat ik persoonlijk nogal overdone vond. (En dat tegenwoordig meer komisch is dan eng)

Maar de conclussie is dat ik het een goede film vond, en het totaal niet vervelend was om naar te kijken.
Oud 02-11-2005, 23:40
Floris_22
Floris_22 is offline
An Affair To Remember

En dat was het zeker! Een affaire om te herrineren! Wat een fantastische en heerlijke film. Zo over de top sentimenteel en romantisch. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar inderdaad dit was een film die hoog op mijn lijstje van top films staat.
Het is een film die je laat wegdromen naar een zelfde soort situatie. Een wereld die niet echt is maar waarin het allemaal weer goedkomt.
Cary Grant en Deborah Kerr zijn allebei fenomenaal en de film verveelde geen moment.
Een aantal kippenvelmomenten waaronder het moment waarop de titelsong wordt gezonden, zeker niet vreemd dat dit liedje was genomineerd voor een oscar.
Oud 03-11-2005, 00:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Godfather

Blijft een prima film met een ronduit geniale Brando. Verder is het verhaal netjes vertakt en sterk verteld, waardoor het gevoel van intrige en ontzag(op een verdorven manier, natuurlijk) continu blijft lingeren.

De film is m.i geen uber-briljante hoogvlieger zoals The Godfather Part II , maar als startschot van een trilogie zijnde hadden wij het als kijkers veel slechter kunnen treffen

Jammer dus dat The Godfather part III het nodig achtte om dit kaviaarfeestje(deel 1 + 2) te bederven in de gedaante van het ranzige, normloze, kotsende, boeren- en schetenlatende stiefbroertje met een lui oog en slechts twee resterende tanden.
Oud 03-11-2005, 12:08
Dexter_M
Dexter_M is offline
inside survivor

Documentaire over de hit realityshow survivor, seizoen 1 tot 10.
Erg leuk, je komt er achter hoe het er precies in toegaat.
En nog de hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar
Oud 03-11-2005, 12:10
DanielC
DanielC is offline
I Kina Spiser de Hunde - Zwaar oké. En natuurlijk een aanrader voor iedereen die Lock Stock en Snatch konden waarderen.

7/10
Oud 03-11-2005, 22:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Maria full of grace

Indrukwekkend, spannend zelfs want je leeft echt helemaal mee met Maria.
Oud 03-11-2005, 23:28
Verwijderd
The Ring

Bleh Totaal niet eng. De Japanse Ring was beter.
Oud 03-11-2005, 23:41
Verwijderd
Robots

Leuke film, en eigenlijk veel grappiger dan ik had verwacht. De stem van Ewan McGregor roept altijd sympathie op, en dat werkt in dit geval ook. Robin Williams doet ook leuke dingen, maar hij is eigenlijk nog geiniger met zijn hoofd erbij.

Enige minpuntje is de erg flauwe link met Britney Spears en andere tijdelijke muziek. Dergelijke grappen zijn over twintig jaar al helemaal niet leuk meer. Een film als deze had best tijdloos kunnen zijn, en dat verwatert een klein beetje. Kan er overigens best mee leven.

Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 23:44.
Oud 04-11-2005, 17:24
Nijn*
Nijn* is offline
In de bios: Suzy Q in de Nederlandse filmweken.
Een nogal bizarre maar toch ook leuke film om te zien. Soms vond ik 'm wel erg vreemd en nogal onduidelijk maar uiteindelijk toch wel grappig en ook dramatisch.

Op tv: Enough.
Zware irritatie voor J.Lo ontwikkeld, matige film. Het enige wat ik echt leuk aan de film vond was het dochtertje van J.Lo, die was echt schattig
Oud 04-11-2005, 21:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-11-2005 @ 01:25 :
Jammer dus dat The Godfather part III het nodig achtte om dit kaviaarfeestje(deel 1 + 2) te bederven in de gedaante van het ranzige, normloze, kotsende, boeren- en schetenlatende stiefbroertje met een lui oog en slechts twee resterende tanden.
Je doet het erom, hè? Je zit me gewoon te tarten, hè? Te provoceren. Uit te dagen. Je wilt weer een discussie uitlokken, niet?

Nou, mooi niet. Ik ga zometeen het tweede deel van 06/05 kijken.
Oud 04-11-2005, 21:32
Floris_22
Floris_22 is offline
The Man Who Shot Liberty Valance

John Wayne in zijn vertrouwde rol als revolverheld in een western. Tikje arrogant en kan alles beter dan de rest.
Was benieuwd naar het acteren van James Stewart, maar als ik afga op deze film (als je kunt afgaan op 1 film) dan zal ik nooit fan worden. Ik vind hem vooral irritant, al vermoed ik dat het vooral aan zijn personage ligt.
Oud 04-11-2005, 21:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-11-2005 @ 22:23 :
Je doet het erom, hè? Je zit me gewoon te tarten, hè? Te provoceren. Uit te dagen. Je wilt weer een discussie uitlokken, niet?

Nou, mooi niet. Ik ga zometeen het tweede deel van 06/05 kijken.
Paniekvogel.

Over discussies gesproken; ik moet Dirk Diggler nog beantwoorden!
Oud 04-11-2005, 22:28
BCR
BCR is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-10-2005 @ 22:47 :

[afbeelding]
Wat n lelijke neuzen eigenlijk allemaal
Oud 04-11-2005, 22:37
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
BCR schreef op 04-11-2005 @ 23:28 :
Dat valt wel mee, ik vind eigenlijk die hele serie nogal lelijk.
Oud 04-11-2005, 22:39
MTpower
MTpower is offline
Crocodile Dundee
Tja, was wel weer eens grappig om te zien.
Die ene scene blijft machtig natuurlijk.
Spoiler
Oud 04-11-2005, 22:49
Verwijderd
Kill Bill 1

Mja, ach, wat wil je, een film kijken met een leuke meid naast je

Niet echt met aandacht gevolgd dus, maar hetgeen wat ik gezien heb vond ik aardig goed.
Als ik hem wel gewoon met aandacht gevolgd had, had ik hem denk ik best goed gevonden. Het verhaal zat aardig in elkaar, het leek wel of alles een beetje door elkaar gehusseld was.

Hannibal

Niet helemaal gezien, en de helft van de film zonder ondertiteling omdat die helemaal niet synchroon liep met de gesproken tekst.

Ik had 'm wel eens gezien, maar dan ook maar tot de helft omdat ik in slaap viel. Nu alleen het laatste half uur niet, maar ook hier; wat ik gezien heb vond ik goed.
Oud 04-11-2005, 23:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-11-2005 @ 22:57 :
Paniekvogel.
Een geintje, meneer Sonneberg. Gewoon een geintje.

Citaat:
Floris_22 schreef op 04-11-2005 @ 22:32 :
The Man Who Shot Liberty Valance

John Wayne in zijn vertrouwde rol als revolverheld in een western. Tikje arrogant en kan alles beter dan de rest.
Was benieuwd naar het acteren van James Stewart, maar als ik afga op deze film (als je kunt afgaan op 1 film) dan zal ik nooit fan worden. Ik vind hem vooral irritant, al vermoed ik dat het vooral aan zijn personage ligt.
Heb je dan nooit iets met Jimmy Stewart gezien? Zelfs Rear Window niet?

Citaat:
BCR schreef op 04-11-2005 @ 23:28 :
Tja, als je net een foto hebt vanaf de zijkant genomen... Misschien doet dat 't 'em? Ik kon zogauw geen andere foto vinden van zowel cast als logo. Ik vind het nogal meevallen. Bij Courtney Cox-Arquette vind ik het zelfs helemaal niet lelijk. Vind ik ook een mooie vrouw.
Oud 04-11-2005, 23:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mrboot schreef op 04-11-2005 @ 23:49 :

Niet echt met aandacht gevolgd dus, maar hetgeen wat ik gezien heb vond ik aardig goed.
Hey, dat klinkt bekend.

Net het tweede deel gezien van 06/05

Bijzonder intrigerende film. Fenomenaal. Machtig interessant. Buitengewoon knap scenario. Spannend.

Nu ben ik toch echt geen Fortuynist of iemand die fictie niet van werkelijkheid kan onderscheiden, maar deze film heeft me toch tot nadenken gestemd over 6 mei 2002 en de moord op Pim Fortuyn. De film laat je vertwijfeld achter. Stof tot nadenken.
Oud 04-11-2005, 23:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
mrboot schreef op 04-11-2005 @ 23:49 :
Kill Bill 1

Als ik hem wel gewoon met aandacht gevolgd had, had ik hem denk ik best goed gevonden. Het verhaal zat aardig in elkaar, het leek wel of alles een beetje door elkaar gehusseld was.
Aardig in elkaar? Het verhaal is dat een vrouw een aantal mensen vermoord uit wraak. En Tarantino heeft de chronologie in de war gegooid ja (zoals bij al zijn films), maar dat maakt het nog geen complex verhaal.
Oud 05-11-2005, 00:01
DanielC
DanielC is offline
Manderlay - Goed > 8/10

Så som i himmelen (As it is in Heaven) - wel aardig > 7/10
Oud 05-11-2005, 00:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Oh, Kill Bill heeft een heel simpel verhaaltje. Niets complex aan, inderdaad. Maar het zit wél aardig in elkaar.

A night to remember

Matige klassieker zonder een fatsoenlijke spanningsboog en met een rammelende scenariobinding. Te veel, te weinig tijd. Vaak saai.
Oud 05-11-2005, 00:49
DanielC
DanielC is offline
Oh, en gisteravond

Batman Begins - Goed > 8/10
Oud 05-11-2005, 11:57
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 05-11-2005 @ 01:01 :

Så som i himmelen (As it is in Heaven) - wel aardig > 7/10
Oud 05-11-2005, 12:18
mandi
mandi is offline
Citaat:
nps schreef op 31-10-2005 @ 20:09 :
Vond je die goed? Ik vond het zooooo'n saaie kutfilm, met cliche personages en overal ongeloofwaardigheden (ze kunnen rustig ine ene gymzaal vol mensen met hun pistolen gaan rondzwaaien, bijvoorbeeld)
Ik vond hem inderdaad goed Maar dat kan liggen aan het feit dat ik zulke films normaal gesproken niet kijk.

gisteravond:
Doom

leuk! Vooral de link die naar het spel wordt gemaakt. Al was het begin iets vaag, verhaallijn was nergens te vinden ;x

Laatst gewijzigd op 05-11-2005 om 12:26.
Oud 05-11-2005, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 05-11-2005 @ 00:58 :
Aardig in elkaar? Het verhaal is dat een vrouw een aantal mensen vermoord uit wraak. En Tarantino heeft de chronologie in de war gegooid ja (zoals bij al zijn films), maar dat maakt het nog geen complex verhaal.
Aardig in elkaar ja.

En waar zeg ik dat het verhaal complex is
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten