Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 19:03
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 22-01-2006 @ 20:02 :
correctie: jij ergert je. Spreek voor jezelf alsjeblieft. Ik zie niet in waarom die mensen hun spraakgebruik moeten gaan aanpassen omdat een minderheid (die naar alle waarschijnlijkheid nog kleiner is dan dan de minderheid waartoe deze mensen behoren) zich er aan ergert.
Dat jij er niet om geeft wil niet zeggen dat dit meteen voor de meerderheid geldt.
Oud 22-01-2006, 19:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:59 :
Ja, want inhoudelijkheid weet jij alles van!

Om maar even 2 voorbeelden te geven
Soms valt er op jouw quatsch alleen maar met meer quatsch te reageren... een beetje zoals met gelijke munt betalen. En zoals ik al heb gezegd: 'een beeld zegt meer dan duizend woorden.'

Maar wel flauw dat je net twee lullige voorbeeldjes eruit haalt van die hele waslijst aan posts die ik heb gedaan. Beetje gemakkelijk hè.

Je bent trouwens niet eens ingegaan op mijn post:

By the way: belachelijk dat jij en MTPower zo krampachtig proberen te voorkomen dat andere culturen ons land en onze cultuur beïnvloeden, terwijl dat juist al eeuwen aan de gang is. Vreemde culturen hebben die van ons al eeuwenlang beïnvloedt en verandert. Cultuur is bewegend en veranderlijk.

Omdat je dit niet kunt ontkennen?
Oud 22-01-2006, 19:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:03 :
Dat jij er niet om geeft wil niet zeggen dat dit meteen voor de meerderheid geldt.
Hoe weet jij zo zeker dat het de meerderheid dwarszit? Polletje gehouden?
Oud 22-01-2006, 19:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 20:04 :
Soms valt er op jouw quatsch alleen maar met meer quatsch te reageren... een beetje zoals met gelijke munt betalen. En zoals ik al heb gezegd: 'een beeld zegt meer dan duizend woorden.'

Maar wel flauw dat je net twee lullige voorbeeldjes eruit haalt van die hele waslijst aan posts die ik heb gedaan. Beetje gemakkelijk hè.

Je bent trouwens niet eens ingegaan op mijn post:

By the way: belachelijk dat jij en MTPower zo krampachtig proberen te voorkomen dat andere culturen ons land en onze cultuur beïnvloeden, terwijl dat juist al eeuwen aan de gang is. Vreemde culturen hebben die van ons al eeuwenlang beïnvloedt en verandert. Cultuur is bewegend en veranderlijk.

Omdat je dit niet kunt ontkennen?
Invloeden zijn niet altijd positief.
Zijn heel lang wel zo geweest, maar nu beginnen er toch wel problemen van te komen.
En waarom houden wij zo krampachtig vast aan onze cultuur?
Neem nou die hoofddoekjes kwestie, zoveel waren er tegen, waarom bleven ze die dingen dan dragen?
Daar vind ik dit niets bij
Oud 22-01-2006, 19:06
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-01-2006 @ 19:42 :
oh, je ouders komen er vandaan. natuurlijk is het dan een kutland, schat.

het topic gaat over de taal hier op straat, en dan haal je Suriname aan. Beetje onlogish, popje.
Dude,

We hadden het over verschillende culturen die onder 1 dak samen leven, en als voorbeeld hadden we het over Suriname.
Jou reactie, beetje onlogisch, popje.
Oud 22-01-2006, 19:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 20:05 :
Hoe weet jij zo zeker dat het de meerderheid dwarszit? Polletje gehouden?
Hoe weet martijn dat zo zeker?
Polletje gehouden?
Oud 22-01-2006, 19:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:03 :
Zelfs als de meerderheid zich eraan ergert is dat geen reden het te verbieden. Irritant zijn is niet verboden.
Die meerderheid zal op zijn minst duidelijke argumenten moeten geven, en die zijn er tot nu toe niet geweest.
Oud 22-01-2006, 19:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
MTpower, ga je tijd eens nuttig besteden i.pv. andere mensen afluisteren.

Waarom wil je persé weten wat andere mensen zeggen? Voel je je echt zo bedreigt? Dan kan je beter thuis zitten. O wacht, ze kunnen dan nog inbreken.

Wat maakt het uit als twee turkse mensen turks tegen elkaar praten in de metro?
Oud 22-01-2006, 19:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 20:16 :
MTpower, ga je tijd eens nuttig besteden i.pv. andere mensen afluisteren.

Waarom wil je persé weten wat andere mensen zeggen? Voel je je echt zo bedreigt? Dan kan je beter thuis zitten. O wacht, ze kunnen dan nog inbreken.

Wat maakt het uit als twee turkse mensen turks tegen elkaar praten in de metro?
Ik vind het gewoon irritant
Daarbij geven ze aan mij een signaal af dat ze er geen ruk om geven om een beetje te integreren, als je al geen nederlands wilt spreken
Oud 22-01-2006, 19:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:18 :
Daarbij geven ze aan mij een signaal af dat ze er geen ruk om geven om een beetje te integreren, als je al geen nederlands wilt spreken
Als ze wat aan jou vragen spreken ze wel Nederlands, kortom wat is je probleem? Ze praten tegen elkaar. so what?
Oud 22-01-2006, 19:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zoals gezegd, dat is geen geldig argument.
Oud 22-01-2006, 19:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 20:20 :
Dat andere wel?
Oud 22-01-2006, 19:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 20:20 :
Als ze wat aan jou vragen spreken ze wel Nederlands, kortom wat is je probleem? Ze praten tegen elkaar. so what?
Vaak erg gebrekkig ja...
Als ze nou met elkaar ook eens wat nederlands zouden praten zou het misschien in 1x goed gaan als ze dan tegen mij gaan praten.
Oud 22-01-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 20:04 :
_0_
Oud 22-01-2006, 19:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:06 :
Invloeden zijn niet altijd positief.
Zijn heel lang wel zo geweest, maar nu beginnen er toch wel problemen van te komen.
En waarom houden wij zo krampachtig vast aan onze cultuur?
Neem nou die hoofddoekjes kwestie, zoveel waren er tegen, waarom bleven ze die dingen dan dragen?
Daar vind ik dit niets bij
Mijn punt is dat Nederland nu zo is, doordat er altijd van die andere invloeden zijn geweest. Die 'cultuur' waar jij zo krampachtig aan vasthoud, is mede tot stand gekomen door invloeden uit andere culturen/volkeren. Toen waren er ook al azijnpissers die daar tegen waren. Stel dat die het toen gewonnen hadden, had jij toch mooi niet dezelfde cultuur om je aan vast te klampen.

Cultuur is veranderlijk, dat zou je moeten weten. Tevens zijn we bezig met een wereldwijde mondialisering. Grezen vervallen of gaan open. We gaan samenwerken aan één Europa. Jij kunt dit niet tegenhouden en waarom zou je dat willen? Waarom ben je bang voor alles wat anders is? Is daar een rationele verklaring voor? Nee.

En over die hoofddoekjes: er zijn ook veel vrouwen die het wél vrijwillig dragen, voor hun geloof. En nee, jij hebt er geen last van want jij hoeft ze niet op je kop te doen.
Oud 22-01-2006, 19:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ehm, dit non-argument dat nergens op gebaseerd is, hebben we al 10 keer afgeschoten dus kom er niet steeds mee terug.
Oud 22-01-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 20:20 :
Toch zul je er rekening mee moeten houden dat in het echte leven mensen meestal beslissingen nemen op gevoel, dingen vervelend vinden op gevoel, et cetera. Want waarom is 'ik vind het irritant' geen argument als het gaat om praten op straat in een vreemde taal, en ineens wel wanneer het gaat om geluid(soverlast) door een groot feest in jouw buurt?

Je kunt overigens ook moeilijk mensen gaan vertellen dat ze iets niet mogen vinden omdat het 'geen geldig argument' is.
Oud 22-01-2006, 19:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:36 :
Je kunt overigens ook moeilijk mensen gaan vertellen dat ze iets niet mogen vinden omdat het 'geen geldig argument' is.
Dat lukt jou anders meestal toch heel aardig.
Oud 22-01-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Toch zul je er rekening mee moeten houden dat in het echte leven mensen meestal beslissingen nemen op gevoel, dingen vervelend vinden op gevoel, et cetera. Want waarom is 'ik vind het irritant' geen argument als het gaat om praten op straat in een vreemde taal, en ineens wel wanneer het gaat om geluid(soverlast) door een groot feest in jouw buurt?

geluidsoverlast en jammergenoeg niet kunnen verstaan waar een ander t over heeft is wel iets anders denk ik
Oud 22-01-2006, 19:43
Verwijderd
Oké, en wat weegt zwaarder?

Mensen die het irritant vinden dat anderen in een andere taal onder elkaar spreken?

Of mensen die het irritant vinden dat ze onderling niet hun eigen taal mogen spreken?

Kom je niet uit.
Oud 22-01-2006, 19:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er zijn maar weinig dingen die echt als algemeen storend beschouwd worden, waaronder geluidsoverlast (waarbij het alleen om volume gaat) en stankoverlast.

Citaat:
Hij mag het best vinden, maar als hij mensen wil overtuigen zal hij toch met betere argumenten aan moeten komen.
Oud 22-01-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 22-01-2006 @ 20:43 :
Oké, en wat weegt zwaarder?

Mensen die het irritant vinden dat anderen in een andere taal onder elkaar spreken?

Of mensen die het irritant vinden dat ze onderling niet hun eigen taal mogen spreken?

Kom je niet uit.
gewoon zwijgplicht en die gene die zn bek opentrekt krijgt zon hoge boete dat ie er geen woord meer uitkrijgt
Oud 22-01-2006, 19:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:21 :
Dat andere wel?
Nee. Dat argument dankt zijn bestaan aan de geldigheid van het eerste argument, en die is er niet.
Oud 22-01-2006, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 20:39 :
Dat lukt jou anders meestal toch heel aardig.
Ja, maar ik maak mezelf ook niet de illusie dat je met zoiets ooit enig succes zult hebben in de politiek.

Citaat:
koekjes schreef:
geluidsoverlast en jammergenoeg niet kunnen verstaan waar een ander t over heeft is wel iets anders denk ik
Want?

Citaat:
S. schreef:
Kom je niet uit.
Precies. Er zijn heel veel zaken waar je niet uitkomt omdat beide zijden alleen subjectieve en gevoelsmatige onderbouwingen kunnen aanvoeren. Meestal geldt dan gewoon 'de meerderheid wint'.

Citaat:
Juice schreef:
Er zijn maar weinig dingen die echt als algemeen storend beschouwd worden, waaronder geluidsoverlast (waarbij het alleen om volume gaat) en stankoverlast.
Is het criterium dan ineens 'algemeen storend'? Dan is het namelijk simpel, dan houden we hier gewoon een referendum over.
Oud 22-01-2006, 19:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:50 :
Want?
nou, als de openbare orde verstoord word door iemand die gewoon teveel herrie maakt is het anders als wanneer iemand gaat mekkeren omdat ie iemand waar ie niks mee te maken heeft niet kan verstaan.
Oud 22-01-2006, 19:56
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 20:54 :
nou, als de openbare orde verstoord word door iemand die gewoon teveel herrie maakt is het anders als wanneer iemand gaat mekkeren omdat ie iemand waar ie niks mee te maken heeft niet kan verstaan.
Dat begrijp ik, maar je gaat er dan al vanuit dat 'openbare orde verstoren' het criterium moet zijn om dingen te verbieden of niet, terwijl dat ook een arbitraire keuze is.
Oud 22-01-2006, 19:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:50 :
Is het criterium dan ineens 'algemeen storend'? Dan is het namelijk simpel, dan houden we hier gewoon een referendum over.
Niet nodig. Hier krijg je nooit zo'n grote meerderheid dat het 'algemeen storend' genoemd kan worden.
Mensen die keihard geluid niet storend vinden zijn uitzonderingen, mensen die mensen die een andere taal spreken niet irritant vinden niet.

Als je voor dit soort dingen referenda gaat houden krijgen we een eng land. Dan zijn binnen de kortste keren ook priegeljazz en klassiek ballet verboden.
Oud 22-01-2006, 19:57
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik snap eigenlijk überhaupt niet waar mensen het gore lef vandaan hebben om te eisen (hier wordt dat "prettig voelen" genoemd) welke taal er gesproken wordt in een openbare ruimte (niet op Verdonlks plannen doelend, maar sommige mensen hier).

Die personen vraag ik nieuwsgierig: waarom? (culturele argumenten daargelaten)
Oud 22-01-2006, 19:58
Levitating Nun
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 20:56 :
priegeljazz
<3
Oud 22-01-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-01-2006 @ 20:57 :
Ik snap eigenlijk überhaupt niet waar mensen het gore lef vandaan hebben om te eisen (hier wordt dat "prettig voelen" genoemd) welke taal er gesproken wordt in een openbare ruimte (niet op Verdonlks plannen doelend, maar sommige mensen hier).

Het enige antwoord wat je daarop krijgt (van MTpower is: Omdat ik het irritant vind.

Dus verwacht er maar niet teveel van.
Oud 22-01-2006, 20:00
Levitating Nun
Citaat:
S. schreef op 22-01-2006 @ 20:59 :
Het enige antwoord wat je daarop krijgt (van MTpower is: Omdat ik het irritant vind.

Dus verwacht er maar niet teveel van.
Ik vind mensen die op straat eten irritant!
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:56 :
Dat begrijp ik, maar je gaat er dan al vanuit dat 'openbare orde verstoren' het criterium moet zijn om dingen te verbieden of niet, terwijl dat ook een arbitraire keuze is.
ja oke, maar je snapt mn punt toch wel dat t gewoon onzin zou zijn om mensen te verbieden in t openbaar een andere taal dan nederlands te praten
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-01-2006 @ 21:00 :
Ik vind mensen die op straat eten irritant!
Ik vind mensen die mij irritant vinden irritant. En mensen die MTpower als nick hebben ook.

Oud 22-01-2006, 20:02
Levitating Nun
Ik wil dat allemaal afgeschaft of asociaal bestempeld hebben (wat zo'n gedragscode inhoud)!
Oud 22-01-2006, 20:03
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 20:07 :
Hoe weet martijn dat zo zeker?
Polletje gehouden?
dit topic levert een niet-onaardige indicatie. Zoals gezegd, alleen jij en Pruttelpot hebben er last van. Overigens sprak ik ook over 'naar alle waarschijnlijkheid'. Dat is iets anders dan dat ik het zeker weet.
Oud 22-01-2006, 20:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-01-2006 @ 20:57 :

Ik denk ook dat Pruttelpot en MTPower het niet storend vinden als er Engels of Frans gesproken wordt of dat willen verbieden. Ze vinden, denk ik, alleen Arabisch of Turks storend.
Oud 22-01-2006, 20:07
Verwijderd
toch heb ik liever dat mensen arabisch spreken dan engels, dan versta ik t tenminste niet (als ik ooit mn mp3 speler niet in heb that is want ik heb altijd muziek in mn oren, ik kan er niet wakker van liggen wat mensen op straat te lullen hebben)
Oud 22-01-2006, 20:07
Levitating Nun
Citaat:
Boebsie schreef op 22-01-2006 @ 17:05 :
Wat versta je onder aanpassen (cultureel gezien)? Waarom kan men niet vredig naast en met elkaar leven en toch verschillende gewoontes erop na houden. Suriname is het perfecte voorbeeld dat het mogelijk is.
Ja, maar dat is niet helemaal eerlijk, want in Suriname zijn er ook dingen mis. Dat ze 'vredig' naast elkaar leven lijkt mij een overstatement. Ze leven denk ik eerder meer langs elkaar, als ik de verhalen moet geloven.
Oud 22-01-2006, 20:08
MTpower
MTpower is offline
Frans vind ik ook erg storend, ten eerste mag ik die fransen niet zo en ten tweede versta ik het ook nog eens niet.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-01-2006 @ 20:58 :
<3
Goede smaak (ook aan je sig te zien).
Levitating Nun
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 21:04 :
Ze vinden, denk ik, alleen Arabisch of Turks storend.
Ja, duh, dat zijn criminelen, dat begrijp ik wel
Oud 22-01-2006, 20:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 21:08 :
Frans vind ik ook erg storend, ten eerste mag ik die fransen niet zo en ten tweede versta ik het ook nog eens niet.
Dus je geeft al toe dat het ten eerste (!) de Fransen zelf zijn die je storen. Waarom mag je 'de' Fransen niet zo?

En is dit ook van toepassing op Marokkanen en Turken? En wil je niet *daarom* hun taal op straat afgeschaft zien??
Oud 22-01-2006, 20:09
Levitating Nun
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 21:08 :
Goede smaak (ook aan je sig te zien).
Ik ben van erger beticht
Oud 22-01-2006, 20:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als ik naar de eerste shows van Hans Teeuwen kijk, versta ik het ook soms niet. Vooral de liedjes zijn vaak moeilijk te volgen.
Wat is daar je mening over?
Verwijderd
Citaat:
Oke, ik vraag het nog één keer! Waar blijft je -smiley??
Levitating Nun
MTPower wilt ook niet geholpen worden dames met een hoofddoek, ook al is dat in McDonalds.

Like, whoa.
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Frans vind ik ook erg storend, ten eerste mag ik die fransen
tuurlijk, 63 miljoen fransen worden over een kam gescheerd. Dit soort dingen misten nog in jouw argumentatie, domme generalisaties.
Oud 22-01-2006, 20:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 21:10 :
Als ik naar de eerste shows van Hans Teeuwen kijk, versta ik het ook soms niet. Vooral de liedjes zijn vaak moeilijk te volgen.
Hans Teeuwen moet sowieso afgeschaft worden.
Oud 22-01-2006, 20:12
Levitating Nun
Citaat:
Juice schreef op 22-01-2006 @ 21:10 :
Ja, maar hallo, hij probeert het tenminste. Moet hij daarvoor worden afgestraft?
Oud 22-01-2006, 20:12
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 21:09 :
Dus je geeft al toe dat het ten eerste (!) de Fransen zelf zijn die je storen. Waarom mag je 'de' Fransen niet zo?

En is dit ook van toepassing op Marokkanen en Turken? En wil je niet *daarom* hun taal op straat afgeschaft zien??
Nee hoor, ik kan best met turken/marokkanen overweg, hoewel dat er maar heel weinig zijn...
Fransen mag ik gewoon niet omdat zodra je de grens over bent ze zich altijd maar stom houden en gewoon uit koppigheid weigeren een andere taal te spreken (engels/duits/nederlands) en als ze hierkomen maar even van je verwachten dat je frans gaat praten.

Regels voor berichten