Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 15:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 15:54 :
Net zo serieus te nemen als HRW stukken.
Wat is er mis met HRW?
Oud 26-06-2006, 15:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-06-2006 @ 16:06 :
Wat is er mis met HRW?
Vooringenomen onzin.

Net zo openminded als de paus.
Oud 26-06-2006, 15:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 15:54 :
Die vrouw negeert de helft van de bekende feiten, net als dat ze een compleet biased oordeel velt.

Mijns inziens alles behalve een nuchter op feiten gebaseerd journalistiek stuk.
het is dan ook van haar weblog

geen krant ofzo
Oud 26-06-2006, 15:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:08 :
Vooringenomen onzin.

Net zo openminded als de paus.
In wiens voor-/nadeel dan? Ik heb nooit echt iets gemerkt van vooringenomenheid bij HRW, behalve een wat liberale tendens.
Oud 26-06-2006, 15:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-06-2006 @ 16:20 :
het is dan ook van haar weblog

geen krant ofzo
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo'n voor ingenomen als "afsluiting" (uberhaupt, hoe kom je bij afsluiting?!) te posten?

Beetje hetzelfde om in een topic over kapitalisme een stuk uit de marxistische krant te gebruiken als afsluiting. Slaat ook helemaal nergens op.

Je hebt vreemde manieren meisje. Hoewel t wel te verklaren valt, gewoon alles negeren en door je eigen tunneltje blijven turen.
Oud 26-06-2006, 15:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 15:16 :
"This whole affair is quite clearly a tissue of fabrications, now being used as a pretext for Hamas to end its ‘truce’"
Valt gelijk al niet meer als onpartijdig te zien.
Vast wel. Doet het iets af van de feiten?

Anyway, er van uit gaan dat de Hamas er best wel eens achter kon zitten, opzettelijk of per ongeluk, is helemaal niet zo'n gekke veronderstelling. Ze geven geen ruk om levens, ook niet van hun eigen mensen, hun populariteit is tanende, ze hebben een excuus nodig om hun bestand op te zeggen en verder hadden zowel de middelen als een motief om zoiets in scene te zetten.

Het is dus aannemelijk, maar niet onomstotelijk te bewijzen.
Citaat:
McCaine schreef op 26-06-2006 @ 16:06 :
Wat is er mis met HRW?
Over de gehele linie, geen idee, maar in dit specifieke geval spraken ze voor hun beurt met de claim onderzoek te hebben verricht terwijl dat of niet of slecht gedaan is.
Oud 26-06-2006, 15:23
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 26-06-2006 @ 16:21 :
In wiens voor-/nadeel dan? Ik heb nooit echt iets gemerkt van vooringenomenheid bij HRW, behalve een wat liberale tendens.
Direct het beschuldigende vingertje wijzen zonder enige vorm van feitelijke onderbouwing te kunnen presenteren. Daar hebben ze een handje van.

Dat jij of ik het doet ala, maar van een organisatie van formaat mag je dat niet verwachten.
Oud 26-06-2006, 15:26
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 16:22 :
Vast wel. Doet het iets af van de feiten?

Anyway, er van uit gaan dat de Hamas er best wel eens achter kon zitten, opzettelijk of per ongeluk, is helemaal niet zo'n gekke veronderstelling. Ze geven geen ruk om levens, ook niet van hun eigen mensen, hun populariteit is tanende, ze hebben een excuus nodig om hun bestand op te zeggen en verder hadden zowel de middelen als een motief om zoiets in scene te zetten.

Hamas = Bush administration?

En again, het blijft onzinnige speculatie met grote woorden waar je geen bevestiging voor hebt.
Oud 26-06-2006, 15:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:22 :
Hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zo'n voor ingenomen als "afsluiting" (uberhaupt, hoe kom je bij afsluiting?!) te posten?

Beetje hetzelfde om in een topic over kapitalisme een stuk uit de marxistische krant te gebruiken als afsluiting. Slaat ook helemaal nergens op.

Je hebt vreemde manieren meisje. Hoewel t wel te verklaren valt, gewoon alles negeren en door je eigen tunneltje blijven turen.
Ik dacht dat ik de vrijheid had om een discussie af te sluiten op mijn eigen manier
Oud 26-06-2006, 15:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:26 :
En again, het blijft onzinnige speculatie met grote woorden waar je geen bevestiging voor hebt.
Behalve dan precedent, motief en mogelijkheid.
Oud 26-06-2006, 15:36
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-06-2006 @ 16:30 :
Ik dacht dat ik de vrijheid had om een discussie af te sluiten op mijn eigen manier
Jahoor, dat wel, he hebt alleen geen recht om een sluitings tijdstip te bepalen.

Dat is het vreemd eraan.

Maargoed, zal ik dan maar de conclusie trekken?

We weten niet wat er gebeurd is, er zijn namelijk teveel tegenstrijdigheden en vraagtekens. Dat het echter geen goed zal doen voor de situatie, dat is een feit.
Oud 26-06-2006, 15:37
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 16:31 :
Behalve dan precedent, motief en mogelijkheid.
Welke ook allemaal voor Israel zelf gelden.
Oud 26-06-2006, 15:46
Verwijderd
School laat zwarte kindjes apen spelen

BRISTOL - Een Britse moeder heeft de basisschool van haar 7-jarige zoon beschuldigd van racisme.
De jongen en zijn vriendje, beiden zwart, moesten in een toneelstuk apen spelen.

De jongetjes zijn de enige zwarte kinderen van de klas en hadden naar eigen zeggen liever een andere rol toebedeeld gekregen. De rol van jager viel blanke kinderen ten deel. Volgens moeder Lorraine Rees is er sprake van schaamteloos racisme.

Overigens speelden drie andere blanke kinderen eveneens aap. De schoolleiding laat de kwestie onderzoeken. (AP)

http://www.ad.nl/buitenland/article426124.ece

Je mag haar zoontje zeker ook geen banaan aanbieden.

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 15:48.
Oud 26-06-2006, 15:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:37 :
Welke ook allemaal voor Israel zelf gelden.
Ah? Vertel dan eens, wat is het motief dat Israël heeft om een schandaal te veroorzaken dat de machtstrijd tussen de Palestijnen verergerd, de Hamas meer aanhang geeft en slecht is voor hun eigen imago?
Oud 26-06-2006, 15:49
Relief
Relief is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-06-2006 @ 16:46 :

BRISTOL - Een Britse moeder heeft de basisschool van haar 7-jarige zoon beschuldigd van racisme.
De jongen en zijn vriendje, beiden zwart, moesten in een toneelstuk apen spelen.

De jongetjes zijn de enige zwarte kinderen van de klas en hadden naar eigen zeggen liever een andere rol toebedeeld gekregen. De rol van jager viel blanke kinderen ten deel. Volgens moeder Lorraine Rees is er sprake van schaamteloos racisme.

Overigens speelden drie andere blanke kinderen eveneens aap. De schoolleiding laat de kwestie onderzoeken. (AP)

http://www.ad.nl/buitenland/article426124.ece

Je mag haar zoontje zeker ook geen banaan aanbieden.
Oud 26-06-2006, 15:51
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Kijk, en die ouders moeten ze gewoon afmaken. Niet iedereen krijgt een rol waar ze blij mee zijn, zo werkt het nou eenmaal, als alleen zwarte kindjes apen hadden moeten spelen, dan kon je er nog aan twijfelen, maar dat is duidelijk niet het geval.

Weer eens het voorbeeld hoe de term racisme op krankzinnige manier misbruikt wordt door debielen die zichzelf maar al te graag de slachtoffer rol op zich willen nemen.
Oud 26-06-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 25-06-2006 @ 23:43 :
Ik vond de scheidsrechter helemaal niet zo erg. Verre van briljant, maar het is niet zijn schuld dat alle spelers domme overtredingen maken.
Oud 26-06-2006, 15:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 16:47 :
Ah? Vertel dan eens, wat is het motief dat Israël heeft om een schandaal te veroorzaken dat de machtstrijd tussen de Palestijnen verergerd, de Hamas meer aanhang geeft en slecht is voor hun eigen imago?
Bijvoorbeeld de toenemende kritiek op excesief geweld en het breken van alle internationale verdragen door liquidaties onderdeel van het beleid te maken, maar ook bijvoorbeeld de aanhoudende kritiek over de muur.

Een flinke lange periode zonder noemenswaardige aanslagen, doet de huidige israelische politiek met hun beleid minder goed dan een periode van aanslagen. Op dezelfde manier dat Bush aanslagen nodig heeft om zn beleid te kunnen verantwoorden.
Oud 26-06-2006, 15:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-06-2006 @ 16:46 :
Helemaal met die moeder eens, blanke kindjes apen laten spelen, dat kan natuurlijk niet.
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:55 :
Bijvoorbeeld de toenemende kritiek op excesief geweld en het breken van alle internationale verdragen door liquidaties onderdeel van het beleid te maken, maar ook bijvoorbeeld de aanhoudende kritiek over de muur.
Ik vroeg een motief, geen vage insinuatie.

Het is verder belachelijk om te stellen dat Israël een reden zou willen scheppen om de Gazastrook binnen te vallen. De terugtrekking scheelt slachtoffers en geld en kweekt genoeg goodwill. Dat alle voormalige nederzettingen zijn opgevult met terreurtrainingskampen is het probleem van de PA en tevens een probleem dat het beste vanuit de lucht te bestrijden is.

Oftewel: er is domweg geen reden waarom Israël zoiets zou doen.

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 15:58.
Oud 26-06-2006, 16:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 16:55 :
Ik vroeg een motief, geen vage insinuatie.

Het heeft precies even veel grond als jouw insinuaties, welke stuk voor stuk ook ongefundeerd zijn, neemt echter niet weg dat ze er kunnen zijn. Zelfde geldt in dit geval.

Israel kan z'n beleid niet meer verantwoorden zonder aanslagen. Daar komt het op neer, en dat is opzich helemaal geen gekke bewering.
Oud 26-06-2006, 16:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 17:03 :
Israel kan z'n beleid niet meer verantwoorden zonder aanslagen. Daar komt het op neer, en dat is opzich helemaal geen gekke bewering.
Tegen een achtergrond van een gazastrook die vol wordt gebouwt met trainingskampen, wapensmokkel, een interne machtstrijd en letterlijk honderden qassam raketten op Israël... ja, eigenlijk is het best wel een gekke bewering.

Een waarbij je er al onterecht van uit gaat dat Israël een intrinsieke wens tot agressie heeft.
Oud 26-06-2006, 16:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 16:36 :

We weten niet wat er gebeurd is, er zijn namelijk teveel tegenstrijdigheden en vraagtekens. Dat het echter geen goed zal doen voor de situatie, dat is een feit.
die conclusie had ik ook al getrokken
Oud 26-06-2006, 16:18
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 17:08 :
Tegen een achtergrond van een gazastrook die vol wordt gebouwt met trainingskampen, wapensmokkel, een interne machtstrijd en letterlijk honderden qassam raketten op Israël... ja, eigenlijk is het best wel een gekke bewering.

Een waarbij je er al onterecht van uit gaat dat Israël een intrinsieke wens tot agressie heeft.
Nee hoor, ik ga ervanuit dat er binnen israel verschillende groeperingen zijn die wel een wens tot agressie hebben.
Jij gaat er vanuit dat er in palestina 1 partij is met die wens, ik ga er vanuit dat er ook daar meerdere groeperingen zijn met die wens.

Dat politieke belangen weinig te maken hebben met wat het volk wilt, dat bewijst de USA weereens perfect.

In alle gevallen echter wil het gros van de bevolking het liefst gewoon een rustig bestaan.
Oud 26-06-2006, 19:47
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Olmert: geen overleg over vrijlating

De Israëlische premier Olmert sluit onderhandelingen uit over de vrijlating van de gisteren ontvoerde Israëlische korporaal. Palestijnse groeperingen eisen in ruil voor zijn vrijlating dat Israël alle vrouwen en kinderen uit de gevangenissen laat gaan.

Volgens Olmert bewijst de ontvoering dat moslim-extremisten Israël willen vernietigen.

Israël houdt president Abbas en Hamas verantwoordelijk voor de heelhuidse vrijlating van korporaal Shalit. Olmert voegde er dreigend aan toe dat Israël niet eeuwig zal wachten. Abbas heeft op de vrijlating van Shalit aangedrongen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...C03D0BFC9.html

Mooie eis.

De conclusie die Olmert echter vervolgens trekt, doet me wederom twijfelen aan zijn verstand.
Oud 26-06-2006, 21:56
T_ID
T_ID is offline
Hoezo? Een tak van de hamas eisde de aanslag op. Het is niet meer dan logisch om te veronderstellen dat dezelfde hamas verantwoordelijk is voor wat er met die korporaal gebeurt.
Oud 26-06-2006, 22:23
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2006 @ 22:56 :
Hoezo? Een tak van de hamas eisde de aanslag op. Het is niet meer dan logisch om te veronderstellen dat dezelfde hamas verantwoordelijk is voor wat er met die korporaal gebeurt.
Waar heb jij het nou weer over?

Ik heb het over die uitspraak van Olmert welke weer eens erg over de top is:

Die vent kan 2 dingen erg goed:
Roepen; We gaan jullie allemaal liquideren.
En roepen; Ze willen ons allemaal vernietigen.

Dat ik die actie als een keurige actie zie blijft staan hoor.
Oud 27-06-2006, 00:44
T_ID
T_ID is offline
Oh, jij zag het als drie verschillende reacties, kan ook. Van die tweede vind ik dat het stating the obvious is. Tuurlijk willen die militanten en een deel geïndoctrineerde kindjes alles en iedereen vernietigen.

Over the top? Vast wel. Waar? Zeker weten.

Kan net zo goed zijn dat Olmert bezig is zich te profileren. Als hij er hard in gaat bij dit soort zaken verminderd hij weerstand onder de meer extremistische partijen in Israël waardoor zijn ontruimingsplannen makkelijker kunnen gaan.
Oud 27-06-2006, 05:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-06-2006 @ 22:16 :
Valt het jullie ook op dat op geen enkelemanier over de nationaliteit van het slachtoffer danwel die van de daders gerept wordt?
vandaag wel. Het gaat om allochtone jongeren die dankzij tips vanuit de Marokkaanse gemeenschap grotendeels opgepakt konden worden (Gazet van Antwerpen)
Oud 27-06-2006, 08:45
Relief
Relief is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-06-2006 @ 20:47 :
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...C03D0BFC9.html

Mooie eis.

De conclusie die Olmert echter vervolgens trekt, doet me wederom twijfelen aan zijn verstand.
Ik snap deze conclusie niet:

Palestijne ontvoeren militair. Zij eissen dat vrouwen en kinderen worden vrijgelaten (kinderen in de gevangenis ). --> Nee we doen niets. Jullie willen ons vernietigen.

Duidelijk geen verstand.

Trouwens, de mens word steeds naiefer hier.

Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 08:49.
Oud 27-06-2006, 09:11
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Relief schreef op 27-06-2006 @ 09:45 :

Palestijne ontvoeren militair. Zij eissen dat vrouwen en kinderen worden vrijgelaten (kinderen in de gevangenis ). --> Nee we doen niets. Jullie willen ons vernietigen.
Wat is daar onduidelijk aan? Als ze de betrokkenen vrijlaten dan blazen die de Israëli's alsnog op. Denken ze iig.
Oud 27-06-2006, 11:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Duidelijk geen verstand.

Trouwens, de mens word steeds naiefer hier.
echt ook een geloofwaardige eis. Tig lui tegen 1 persoon
Oud 27-06-2006, 11:46
Gatara
Gatara is offline
Wit-Rusland bevriest banktegoed van Bush en Rice

(Novum/AP) - Wit-Rusland gaat de eventuele banktegoeden en aandelen die de Amerikaanse president George Bush en minister van buitenlandse zaken Condoleezza Rice in het land hebben uitstaan, bevriezen. Dat hebben de autoriteiten maandag verklaard.

De maatregel is een reactie op de beslissing van Washington om de Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko financiële sancties op te leggen, waaronder het bevriezen van tegoeden die zich in de Verenigde Staten bevinden en een verbod aan Amerikanen om zaken met hem te doen.

Het was onduidelijk of Bush en Rice ook werkelijk tegoeden in Wit-Rusland hebben, en de Amerikaanse ambassade kon niet meteen commentaar geven. De VS en de Europese Unie legden de autoritaire Loekasjenko, die sinds 1994 aan de macht is, sancties op nadat hij in maart verkiezingen had gewonnen die algemeen als oneerlijk worden beschouwd.
http://www.nieuws.nl/246884/Wit-Rusl...n_Bush_en_Rice
Oud 27-06-2006, 13:03
professor2
professor2 is offline
hehe dat zullen zeerg vinden
Oud 27-06-2006, 13:10
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het lijkt me veel mooier als die Loekashenko gewoon de amerikaanse ambassade ontruimt. Oprotten t land uit, simpel zat. Snap niet waarom ie dat niet doet. Kunnen wij ook weer lachen.
Oud 27-06-2006, 14:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
(kinderen in de gevangenis )
Eerder: "kindsoldaten "
Oud 27-06-2006, 14:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-06-2006 @ 15:13 :
Eerder: "kindsoldaten "
Je bedoelt; zonder process opgesloten kinderen die verdacht worden van terrorisme?

Zo werkt Israel toch, t is of liquideren, of ze ontvoeren je gewoon en gooien je in de gevangenis.
Oud 27-06-2006, 14:34
Relief
Relief is offline
Ach ja natuurlijk. Als je in de gevangenis zit dan moet je wel een terrorist zijn.

Guantanamo anyone?
Oud 27-06-2006, 14:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Relief schreef op 27-06-2006 @ 15:34 :
Ach ja natuurlijk. Als je in de gevangenis zit dan moet je wel een terrorist zijn.

Guantanamo anyone?
Zo werkt Israel wel iig. palestijnse strijders zijn terroristen in hun ogen.

Eerlijke processen voor palestijnen bestaan ook niet in Israel, dus ik denk dat de vegelijking met Guantanamo inderdaad de juiste is.
Oud 27-06-2006, 14:41
Relief
Relief is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-06-2006 @ 15:38 :
Zo werkt Israel wel iig. palestijnse strijders zijn terroristen in hun ogen.

Eerlijke processen voor palestijnen bestaan ook niet in Israel, dus ik denk dat de vegelijking met Guantanamo inderdaad de juiste is.
Een andere punt die ik wou maken is dat uit guantanomo continu onschuldige mensen worden vrijgelaten. Dat er palestijnen daar in de gevangenis zitten maakt ze niet meteen schuldig.

Palestijnse strijders worden direct geassocieerd met terroristen terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Beide landen zijn (op een laag pitje) met elkaar in oorlog.
Oud 27-06-2006, 15:00
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Relief schreef op 27-06-2006 @ 15:41 :
Een andere punt die ik wou maken is dat uit guantanomo continu onschuldige mensen worden vrijgelaten. Dat er palestijnen daar in de gevangenis zitten maakt ze niet meteen schuldig.

Palestijnse strijders worden direct geassocieerd met terroristen terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Beide landen zijn (op een laag pitje) met elkaar in oorlog.
Vandaar het woord "verdacht" wat ik gebruikte. Dat het gros onschuldig is weten we allemaal wel, zelfde voor Guantanamo.

Achja, dat is t em een beetje he, volgens Israel en zn vriendje USA heeft Israel alle rechten en Palestina geen. Met zo'n houding is het ook niet vreemd dat er oorlog is.

(overigens zal ik zo vast weer een ban krijgen van een forumbaas zonder enig logisch verstand, dus waarschijnlijk tot over een weekje ofzo).
Oud 27-06-2006, 15:06
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Mars/Ali B-reclame discriminatie van Nederlanders
maandag 26 juni 2006

Michiel Smit, landelijk voorzitter van Nieuw Rechts, heeft vandaag bij de Reclame Code Commissie een klacht ingediend tegen de reclame voor Celebations-chocoladebox van de firma Mars , waarin Ali B. figureert. Volgens Smit is de reclame discriminerend voor Nederlanders en moet de reclame daarom van het scherm verdwijnen. Als de klacht niet wordt goedgekeurd, zal Nieuw Rechts een tegenhanger gaan maken. Artikel 2 van de Nederlandse Reclame Code zegt: 'Reclame dient in overeenstemming te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen'. In mijn ogen is deze reclame hiermee niet in overeenstemming; sterker nog, de reclame is discriminerend voor Nederlanders, om reden van het feit dat men met een vies gezicht danwel misprijzend zegt: 'Hollander!' Alsof de Nederlander gierig en onbeleefd is. Zou men dit omdraaien, dan is het land te klein. Bovendien mag er volgens artikel 1 van de Grondwet niet worden gediscrimineerd.

De reclame is ook in strijd met artikel 4: 'reclame mag niet nodeloos kwetsend zijn, noch een bedreiging inhouden voor de geestelijke en/of lichamelijke volksgezondheid'. In de ogen van Smit is deze reclame nodeloos kwetsend voor Nederlanders, daar er een stereotype beeld van Nederlanders wordt neergezet.

Michiel Smit: “Laatst werd ik geconfronteerd met een reclame waarin onze Nederlandse knuffelallochtoon, ”Ali B”, een doosje snoepjes ronddeelt van het merk 'Celebrations'. Deze rijkelijk gevulde doos met snoepjes wordt in deze commercial gretig leeg gegeten door zijn Marokkaanse familie en wellicht vrienden. Zijn moeder komt vanuit het niets op hem af en ziet dat de doos leeg is. Zij kijkt hem streng aan en zegt tegen hem: ”Hollander”. Dit zegt zij, zo komt dit bij mij over, omdat in haar veronderstelling Ali B de doos geheel zelf heeft leeg gegeten. Hij is dus een gierige egoïst die niet aan zijn moeder en familie heeft gedacht. Een Hollander dus, volgens deze reclame. Weet u wat mij het meest ergert aan deze reclame? Dat deze iedere avond te zien is en door iedere Nederlander maar weer wordt getolereerd. Terwijl als er maar iets gezegd wordt over onze allochtone medemens je aan de linkse schandpaal wordt genageld. In het Nederlandse openbaar vervoer, waar het personeel iedere dag meemaakt dat er door mensen van buiten onze landsgrenzen (Marokkanen, Antilianen, Ghanezen, Ethiopiërs etc.) moeilijk wordt gedaan betreffende de aanschaf van een kaartje. Als de klacht wordt afgewezen door de Reclame Code Commissie mogen we dus ook een reclame maken: een filmpje voor en van het openbaar vervoer waarin duidelijk gemaakt wordt dat een ieder moet betalen. En als in dat filmpje iemand geen kaartje wil kopen er gezegd wordt: ...Marokkaan!!!"

Nieuw Rechts heeft al eerder werk gemaakt van discriminatie van Nederlanders, onder andere bij personeelsadvertenties waarin staat dat Nederlanders niet hoeven te solliciteren voor een functie. Ook misleidende reclame, zoals van de Leningman door Frits Bom, werden aangeklaagd door Nieuw Rechts.
Hahahaha.
Oud 27-06-2006, 15:09
McCaine
McCaine is offline
Tsja, there's no such thing as bad publicity he
Oud 27-06-2006, 15:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
McCaine schreef op 27-06-2006 @ 16:09 :
Tsja, there's no such thing as bad publicity he
Tja, maar opzich heeft ie wel gelijk:

"de reclame is discriminerend voor Nederlanders, om reden van het feit dat men met een vies gezicht danwel misprijzend zegt: 'Hollander!' Alsof de Nederlander gierig en onbeleefd is. "

Zou je eens moeten proberen met het woord turk (ik neem aan dat we allemaal de oude Van Dale definitie van het woord turk nog wel kennen).
Oud 27-06-2006, 17:15
Verwijderd
Ik heb die reclame nog niet gezien, maar hij doet me denken aan de reclame voor nasi-kruidenmix, waarbij een typische neger aanklopt bij een Hollands gezin rond etenstijd - "we wilden eigenlijk net gaan eten" - terwijl de vader demonstratief in de deuropening staat.
Oud 27-06-2006, 17:24
Verwijderd
smit is echt een idioot en die reclame is ook dom dus t heft elkaar weer op
Oud 27-06-2006, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-06-2006 @ 15:30 :
Je bedoelt; zonder process opgesloten kinderen die verdacht worden van terrorisme?

Zo werkt Israel toch, t is of liquideren, of ze ontvoeren je gewoon en gooien je in de gevangenis.
Hier is een uitdrukking voor verzonnen: 'luchtfietsen'.

Wat ik aan feiten afkeur is dat de Palestijnen minderjarigen gebruiken bij gevechten en voor aanslagen.

Dat jij daar direct een half boek bij moet verzinnen is verder iets dat ik niet kan helpen.
Oud 27-06-2006, 18:24
Relief
Relief is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-06-2006 @ 16:06 :
Hahahaha.
Totaal geen gevoel voor humor
Oud 27-06-2006, 18:39
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-06-2006 @ 16:06 :
Hahahaha.
Bron?
Oud 27-06-2006, 18:52
T_ID
T_ID is offline
Israël is klaar voor inval
Door JOOP MEIJERS

JERUZALEM - Israël moet alle vrouwelijke en alle minderjarige Palestijnse gevangenen vrijlaten, in ruil voor informatie over het lot van de eergisteren door Hamas ontvoerde Israëlische soldaat Ilan Shalit. Dat eist de militaire vleugel van Hamas.

Shalit werd gegijzeld door Palestijnse activisten die via een tunnel onder de Israëlisch-Palestijnse grens een Israëlische stelling aanvielen aan de grens met de Gazastrook. Bij die aanval werden twee Israëlische militairen en twee Palestijnen gedood. Na de actie ontvoerden de Palestijnen de Israëlische militair die waarschijnlijk wordt vastgehouden in het zuiden van de Gazastrook.

De Israëlische minister Ramon (Justitie) wil onder geen voorwaarde met terroristen onderhandelen: ,,We roepen de Palestijnen op Ilan vrij te laten. Als dat niet gebeurt, zijn wij gedwongen pijnlijke operaties uit te voeren om hem te bevrijden.’’ Het Israëlische leger heeft de Gazastrook hermetisch van de buitenwereld afgesloten. Israëlische troepen staan klaar voor een grote militaire actie in Gaza, als premier Olmert daartoe opdracht geeft. Frankrijk probeert te bemiddelen, omdat de ontvoerde soldaat ook de Franse nationaliteit heeft.

De Palestijnse premier Haniyeh wil volgens de krant Haaretz een vreedzame oplossing. Hij vreest dat een Israëlische actie het einde betekent van de Hamas-regering.

De in Syrië opererende politieke leider van Hamas, Khaled Meshal, wil dat Hamas de Israëlische soldaat vasthoudt tot Israël de Hamas-eisen inwilligt.

http://www.ad.nl/buitenland/article432364.ece

Kennelijk gaat alles inclusief hamas regering plat als ze die soldaat niet vrijlaten.

Nu ja, ik kan er niet rouwig om worden, ik denk alleen niet dat de soldaat in kwestie het zal overleven, maar ja, net alsof daar ooit al kans op was.

Hopelijk wordt de machtstrijd tussen fatah en hamas hiermee wel in een klap in het voordeel van de fatah beslist, want dan is er tenminste nog een kans op vrede.
Oud 27-06-2006, 20:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Bij supermarkt shoppen voor een date

In een Plus supermarkt in Almere Buiten kan je shoppen voor een date. Consumenten die op zoek zijn naar een partner kunnen een speciaal paars vrijgezellenmandje pakken. "Ik zie mensen met een paars mandje regelmatig telefoonnummers uitwisselen", zo zegt de eigenaar van de supermarkt Ed de Greef. Vooral 30-plussers gebruiken de mandjes. "Voor hen is het misschien moeilijker contact te leggen. Ze gaan toch minder vaak naar de kroeg denk ik".

Het is niet bekend of er relaties voortgekomen zijn uit het idee. De eigenaar kreeg vooral van veel vrijgezelle vrouwen het verzoek voor de vrijgezellenmandjes, en heeft het daarom ingevoerd. Een woordvoerster van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is goed te spreken over de actie. "Het is algemeen bekend dat de supermarkt een geliefde ontmoetingplek is. Mensen kijken bij elkaar in het mandje om te zien of ze éénpersoonsgerechten kopen. Dat leidt tot geflirt aan de kassa".

Vrijgezellen zijn niet verplicht om mee te doen aan de actie. Vrijgezelle klanten die niet op zoek zijn naar een date, kunnen gewoon een normaal mandje gebruiken.

bron

Leuk initiatief.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten