|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie stem je nu? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 8.78% |
CU |
12 | 5.85% |
D66 |
12 | 5.85% |
GL |
41 | 20.00% |
Gr Wilders / PvdV |
15 | 7.32% |
LPF |
0 | 0% |
PvdA |
27 | 13.17% |
SGP |
5 | 2.44% |
SP |
36 | 17.56% |
VVD |
31 | 15.12% |
anders, nl.: |
8 | 3.90% |
Aantal stemmers: 205. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
En die CIA-gevangenissen waren publiek geheim, ja. Maar dat was blijkbaar geen enkele reden voor Ben Bot om niet te zeggen dat zijn gesprek met Condi Rice "zeer bevredigend was". Balkenende en Co. dachten ook iets te zeggen te hebben bij Bush en Co., toen Bot zei "een pittige discussie" te voeren met Rice. De Amerikanen zien ze al aankomen! De column van Koelman niet gelezen in de Metro van afgelopen donderdag? Dát wat pas treffend. Jarenlang hebben ze de Amerikanen blindeling gesteund door dik en dun en bij ieder verzoek van Bush en Co. wisten zij niet hoe snel ze 'ja' moesten zeggen. Dan heeft buurland België het heel wat verstandiger gedaan, zoals Maarten van Rossem maandag al zei in Nova. En eerlijk is eerlijk: GroenLinks en SP hadden zich daar echt nóóóit voor geleend. Citaat:
En nu mag Nederland het vuile werk opknappen. En wat voor werk dan? 'Opbouwwerkzaamheden' heet dat zo mooi. Tot nu toe horen we echter alleen maar over gevechten met Taliban? Hoe kun je op die manier iets opbouwen? Ik zie het nu al aankomen dat Nederlandse militairen verwikkeld raken in de Amerikaanse vechtmissie en mede-verantwoordelijk worden voor schending van de mensenrechten, zoals GroenLinks dat al heel mooi betoogde. Misschien heb je Henk Kamp gezien, vorige week bij Pauw en Witteman aan tafel? "Als wij vanuit een gebouw beschoten worden, dan schieten wij terug. Daarbij kunnen ook burgers gedood worden." Burgers doden. Dat is zeker niet 'de Afghanen laten stikken'? Het zou je sieren de overtuigingen van mensen die pragmatischer zijn ingesteld dan jezelf eens wat minder onterecht door het slijk te halen. Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
"GL zwijgt in alle toonaarden over wat hun echte bedoeling is. omg, willen ze de wereld overnemen?" ![]() Citaat:
Citaat:
Oh, en mot binnen de EU natuurlijk, dat zouden ze met hun tegendraadse relmentaliteit ook wel gelukt zijn. Het enige dat die relmentaliteit bereikt zou hebben is een hoop gedoe, plus borstklopperij voor GL en SP. Borstklopperij is geen goede politiek. Citaat:
Je verwijt de VS te weinig mensen te legeren, en je wilt om dat te verbeteren betogen voor een partij die de troepen wil terugtrekken. Dat is een contradictie. Citaat:
![]() Als je iets meer te weten wilt komen dan een paar krantenkoppen kan je erop googlen. Zelf vond ik een extreem uitgebreide weblog over de missie in Uruzgan, inclusief enkele dingen over opbouwprojecten. http://oruzgan.web-log.nl/uruzgan_we...een/index.html Ook vond ik in het blad van de Nederlandse Officieren Vereniging (Carrè, 7-8, 2006) een interview met Piet Van der Sar, commandant van de eerste battlegroup in Uruzgan en een cultureel antropoloog. http://www.nov-officieren.nl/index/Startpagina.htm Citaat:
Iedereen kan ook begrijpen dat gevechtspatrouilles dat proberen te voorkomen. Dat zul je ook aantreffen in de geweldsinstructie, lees die eens. ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het gaat erom dat mensen SP stemmen 'omdat het allemaal aso is' of 'omdat iedereen de minima besteelt' of 'omdat Amerika het hier allemaal bepaald' of 'omdat Den Haag het niet kan'. Dat zijn proteststemmen. (en de definitie van een proteststem)
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moet ik trouwens nogmaals het verhaal houden van hoe die Taliban aan de macht zijn gekomen? Nee hè? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En wat heb jij bijgedragen de afgelopen dagen? Hmmm, 'ns kijken... Niks, inderdaad. Dus doe eerst zelf maar eens wat voordat je anderen veroordeelt. |
![]() |
||
Citaat:
Weinig, daar ik meer te doen heb ![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
Dat soort insinuaties komen echter wel van jouw adres vandaan. Citaat:
Citaat:
Tuurlijk val ik wel over onnodige burgerslachtoffers. Maar waarom als een kip zonder kop rondrennen vanwege een kleine 'als'? Citaat:
Dat is een vraag die je ontbeantwoord liet: wat is het voordeel van overdreven relpolitiek? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een goede tactiek zou zijn mij ervan te beschuldigen nergens op in te gaan, immoreel te zijn en vervolgens de discussie te sluiten met de opmerking dat je alles al wel tien keer uitgelegd hebt en dus niet verder wil argumenteren.
||||||||||||||
Citaat:
In Groot-Brittannië zijn de stukken openbaar gemaakt, terwijl dat toch de grootste bondgenoot van de VS was. Waarom dan niet in Nederland? Wie heeft er baat bij dat die stukken verborgen blijven? Antwoord dáár eens op, in plaats van de aandacht af te leiden naar GroenLinks. En nou zeg het maar: waarom antwoord je daar niet gewoon op? Hou op mij te betichten van het maken van rare complottheorieën. Ga in op de vraag: waarom zijn de stukken in Nederland niet openbaar gemaakt? Waar hebben CDA en VVD zich destijds op gebaseerd? Waarom wil je daar niet op ingaan? Waarom interesseert jou dat niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb natuurlijk helemaal *nooit* gezegd dat Nederland (of Bot) moet gaan rellen. Het etiketje 'relpolitiek' is een afleidingsmanoevre van jou om niet op de zaken in te hoeven gaan, want voordat ik mezelf tegen die valse aantijgingen heb verdedigd, ben jij alweer bij het volgende punt. Wat ik *wel* gezegd heb, is dat Nederland gewoon had kunnen zeggen: "sorry meneer Bush, maar wij doen niet meer mee". Klaar. Punt. Over. Uit. Nou, nou, wat een rel zeg... ![]() Maar T_ID, nou heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord: wat schieten wij er mee op door wél de Amerikanen te blijven steunen als zo'n beetje iedereen op de wereld wel weet dat wat zij uitvreten eigenlijk niet kán? Citaat:
Citaat:
Vertel jij me eerst maar eens waarom wij het werk moeten opknappen dat de Amerikanen veroorzaakt hebben. Wat is dat toch voor schoothondjesgedrag dat als Bush blaft, jij het prima vindt dat Nederland opzit en pootjes geeft en onze militairen in nodeloos gevaar brengt, zodat Bush op strooptocht kan in Irak? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar kun je niet harde, koude *feiten* over de VS noemen, zonder meteen gebrandmerkt te worden. Was dat niet juist die tactiek waar jij zo tegen ageerde, T_ID, toen dat constant tegen je gebruikt werd door onze grote vrind Bobby F.? (Die jou wel als communist zag. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
-Het is raar om te stellen dat de Nederlandse regering iets fout heeft gedaan in het zorgstelsel. Enerzijds omdat de vraag of de premieverdeling terecht is subjectief is, anderzijds omdat die premies in het verleden af en toe zo scheef waren dat een gezin voor € 51 verzekerd was, terwijl een zelfstandige met nauwelijks het dubbele inkomen met negenvoudige moest betalen voor hetzelfde gezin. Ik citeer dan dus uit eigen boekhouding en we praten dan niet over iemand die € 40.000 en iemand die € 80.000 verdient, we hebben het dan over minimum en modaal. -Ook bij het stijgen van die premies zit ons aller Marcus ernaast door te stellen dat dit komt door een partij. Zoals ik in die thread al noemde is er vergrijzing, inflate en duurder wordende behandelmethoden. En even over het buitenlands beleid. -Het zou niet echt slim zijn voor Nederland om zomaar even relaties te gaan beschadigen wanneer we daar niks bij te winnen hebben. Ook op dat gebied is de morele claim van Mark loos, want ook dat is subjectief. -De claim dat dat komt door de huidige regering is raar. Elke partij had zich geconfronteerd gezien met allerlei plannen van Amerika in hun kruisvaart tegen terreur. Balkenende doet het in het geheel nog niet zo slecht.
||
Citaat:
![]() Maar alsof een andere houding ten opzichte Bush meteen zou betekenen dat de relaties zwaar zouden beschadigen. De kabinetten Balkenende worden gezien als een van de trouwste bondgenoten van de regering Bush. Ze doen het dus weldegelijk slechter dan veel anderen. Zou het werkelijk serieuze gevolgen hebben gehad als men een wat kritischer houding had aangenomen? Kijkende naar andere Europese landen zou ik zeggen van niet. Niet dat Nederland Bush plannen had kunnen tegenhouden, maar staan voor mensenrechten en niet achter het huichelachtige optreden van Bush en co. is ook wat waard.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Aan de ene kant wens ik D66 een zachte dood toe, aan de andere kant zijn ze wel te waarderen. KEUZES! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op D'66 wil ik alleen maar stemmen om Pechtold, hij is duidelijk en lijkt me een man van zijn woord. Hij waait iig niet met Bos mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Besluiteloosheid over een eenduidige richting die de partij moet kiezen heeft er toe geleid dat ze van nummer drie of vier qua grootste partijen het nu moeten stellen met evenveel zetels als 'groep wilders'. Erg amusant, maar het maakt de impact die je partij maakt op het publiek er absoluut niet beter op. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wie dat heeft gewonnen is een vraag die ik ook niet kan beantwoorden vrees ik, het is een beetje stil rond D66 de laatste tijd.
||
Citaat:
![]() Overigens, nu er toch wordt gesproken over Pechtold: duidelijk? Nee, dat kan absoluut niet waar zijn. Als men hem een vraag stelt, draait hij eerst om de vraag heen, dan begint hij een aanloop te nemen naar het antwoord, komt dan met vijf "enerzijds zus, anderzijds zo"-en, en vergeet dan en passant nóg de vraag te beantwoorden. Vroeger vond ik Pechtold wel aardig, toen hij zo direct en duidelijk wás. Maar daarvoor is-ie zo vaak teruggefloten, dat-ie het nu wel zal laten. |
![]() |
|
Bestrijding terrorisme mét VS en mét mensenrechten
VVD-woordvoerder Hans van Baalen heeft tijdens het spoeddebat met minister Bot van Buitenlandse Zaken over de geheime CIA-gevangenissen duidelijk gemaakt dat de VVD tegen geheime detentiecentra is. Alle gevangenen hebben recht op toegang tot het Rode Kruis, artsen en raadslieden. Zij mogen niet in een grijs circuit verdwijnen. Echter, voor de VVD is het ook kristalhelder dat de terreur zonder de VS niet bestreden kan worden. De VS is de internationale brandweer. Ook als je bezwaren hebt tegen sommige blusmethoden, zul je niet zeggen: “blus mijn huis maar niet”. De VVD diende een motie in, waarin de Nederlandse regering wordt opgeroepen de VS er in NAVO- en EU-kader te overtuigen volgens het internationale recht te werken. Deze boodschap gaf Van Baalen ook mee aan de Amerikaanse onderminister Kurt Volker toen deze afgelopen week Den Haag bezocht. Hans van Baalen zal binnenkort ook een bezoek brengen aan bevriende senatoren en afgevaardigden in het Amerikaanse Congres. Donderdag 14 september 2006 http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterI...ContentId=5350 ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja, maar je kan die internationale brandweer het huis laten blussen met schuim en water of een grote berg modder, ik zou toch voor het eerste kiezen ![]() Ik ga mee met de eerste paragraaf.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook een nogal ongelukkige analogie. Hoeveel brandweercorpsen veroorzaken duizenden doden per jaar, sluiten talloze mensen op zonder vorm van proces, vaak in cellen waar marteling niet uit te sluiten valt en creëren door hun methoden een rijke voedingsbodem voor pyromanie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ruggengraat hebben ze nodig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 17:39. |
![]() |
|
"Nederland staat er goed voor" (Koningin Beatrix).
*kuch* Ziekenhuizen spannen kort geding aan om €192 mln woensdag 20 september 2006 UTRECHT -- De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) spant een kort geding aan tegen het ministerie van Volksgezondheid, omdat het de ziekenhuizen komend jaar een korting oplegt van € 192 miljoen. Dat heeft de NVZ gisteren aangekondigd na de publicatie van de begroting van het ministerie voor 2007. De ziekenhuizen willen de korting van tafel hebben en duidelijkheid krijgen over de spelregels voor de bekostiging van de ziekenhuiszorg. Het conflict gaat over een prestatiecontract dat de ziekenhuizen in 2004 met minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid hebben gesloten. Ze moesten kortweg meer zorg leveren voor hetzelfde geld. De ziekenhuizen hebben meer geld uitgegeven dan was afgesproken en de minister wil dat zij dat terugbetalen. De ziekenhuizen vinden dat niet terecht, omdat het niet hun schuld is dat zij het budget hebben overschreden. Het ministerie heeft volgens hen de groei van de vraag naar zorg te laag geschat. (ANP) http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/...o_192_mln.html Nibud: beloofd zoet heeft een zure bijsmaak woensdag 20 september 2006 UTRECHT -- De lastenverlichting die het kabinet volgend jaar in petto heeft voor burgers is mager. Dat heeft budgetvoorlichter Nibud gisteren gezegd in een reactie op de miljoenennota. "Het zoet waar de consument al een paar jaar op wacht, valt tegen. Hoewel de economie beter draait, profiteert de consument daar nog niet volledig van mee. Huishoudens gaan er gemiddeld maar 1 procent op vooruit", aldus het Nibud. Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) benadrukt dat mensen tussen 2003 en 2005 flink hebben moeten inleveren. Volgens de organisatie zullen vooral tweeverdieners met kinderen meer te besteden krijgen. "De lage inkomensgroepen gaan er niet meer dan één à twee tientjes per maand op vooruit. De hogere inkomens met kinderen gaan er al snel € 50 op vooruit." Paren met twee kinderen en een dubbel inkomen van in totaal € 65.000 gaan er minimaal 1,6 procent op vooruit. Een echtpaar met twee kinderen waarvan de kostwinner € 30.000 verdient, moet het doen met een plus van 1,0 procent, berekent het Nibud. Ouders profiteren van de verhoging van de kinderbijslag en tegemoetkoming voor kinderopvang. Voor een alleenstaande in de bijstand blijft de verbetering van de koopkracht steken op 1,1 procent. Hetzelfde geldt voor echtparen ouder dan 65 jaar met een aanvullend pensioen tot € 50.000. Tweeverdieners zonder kinderen met een gezamenlijk inkomen van € 50.000 stijgen 1,2 procent. (ANP) http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/..._bijsmaak.html Oppositie noemt Troonrede promopraatje kabinet woensdag 20 september 2006 DEN HAAG -- Volgens premier Jan Peter Balkenende is er veel bereikt. Behalve aan het kabinetsbeleid is dat volgens hem te danken aan de inzet van mensen zelf. De nadruk op de eigen successen van het kabinet Balkenende-III wekte gisteren irritatie bij de oppositie-fracties in de Tweede Kamer. PvdA-leider Wouter Bos noemde de Troonrede "bijna een promotiepraatje". Hij is blij dat Nederland "weer uit het dal omhoog krabbelt", maar er valt volgens hem "nog veel werk te verzetten". Ook de SP vindt dat het kabinet zich te veel op de borst klopt, terwijl GroenLinks meent dat de bewindslieden de economische problemen van de afgelopen jaren te ernstig hebben voorgesteld. De ChristenUnie stelt dat het kabinet maar gedeeltelijk goedmaakt wat het in de afgelopen jaren heeft bezuinigd. Bij de regeringspartijen overheerst de tevredenheid. CDA-fractieleider Maxime Verhagen spreekt van "de kroon op vier jaar werken". Het beloofde hervormingsbeleid is er gekomen, stelt hij vast. Ook VVD-leider Mark Rutte is "zeer positief". Hij wijst op het begrotingsoverschot, de snel groeiende economie en het feit dat het aantal uitkeringen "sinds de Tweede Wereldoorlog nog niet zo snel gedaald is". Voorzitter Agnes Jongerius van de grootste vakcentrale FNV ziet in de troonrede een bevestiging "dat dit een werkgeverskabinet is". De regering gooit volgens haar geld weg door de winstbelasting voor bedrijven te verlagen, terwijl over extra middelen voor bijvoorbeeld kinderopvang pas na de verkiezingen van 22 november wordt beslist. Het CNV verwijt het kabinet gebrek aan ambitie. Werkgeversorganisatie VNO-NCW is "in grote lijnen tevreden'' over de kabinetsplannen. Volgens voorzitter Bernard Wientjes is het economisch herstel overigens vooral te danken aan de sociale partners. Het kabinet zou meer nadruk moeten leggen op "excelleren en uitblinken" in onderwijs en bedrijfsleven. "Mensen moeten niet bang zijn om hun hoofd boven het maaiveld uit te steken." (ANP) http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/...e_kabinet.html |
![]() |
|
Kabinet krijgt in peiling een 5,2
woensdag 20 september 2006 DEN HAAG -- De gemiddelde Nederlander is niet erg te spreken over het kabinetsbeleid. In een gisteren gepresenteerde opiniepeiling van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws scoort het niet meer dan een 5,2. Voor economie krijgt het kabinet een 5,8. Het minst is de burger te spreken over het zorgbeleid: een 4,8. (ANP) http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/...g_een_5_2.html Yek yek yek ![]() |
![]() |
|
Het CPB is sceptisch over de aankondiging van minister Zalm dat volgend jaar sprake is van een overschot op de begroting. Weliswaar prijst het CPB de verbetering van EMU-saldo (het saldo van de collectieve sector volgens de normen van de Europese Unie), de houdbaarheid van de overheidsfinanciën verslechtert. De verbeteringen van het saldo in de jaren 2004 en 2005 worden in 2006 en 2007 weer teruggedraaid.
Dat komt, aldus het CPB, omdat het kabinet na de bezuinigingen in de eerste helft van de kabinetsperiode nu de teugels weer laat vieren. Plagerig merkt het CPB op dat Zalm „grotendeels binnen zijn eigen begrotingsregels” blijft, maar dat achter de mooie cijfers een „aanzienlijke verslechtering van het EMU-saldo schuil gaat”. Zalm maakt, met andere woorden, zijn eigen prestaties weer even hard ongedaan. een stukje uit http://www.nrc.nl/binnenland/article487551.ece
|
SP wil investeren in onderwijs en zorg
maandag 25 september 2006 DEN HAAG - De SP heeft gisteren een tegenbegroting gepresenteerd waarin de partij meer investeert in onderwijs, zorg, veiligheid en verbetering van de inkomens. De socialisten willen hiervoor besparen op overbodige regels in de zorg, exportsubsidies, de inzet om mensen weer aan het werk te krijgen, het leger en de tweede Maasvlakte. Volgens de SP komt haar tegenbegroting onder de streep op hetzelfde bedrag uit als de begroting die de coalitiepartners CDA en VVD afgelopen dinsdag tijdens Prinsjesdag hebben bekendgemaakt. De SP heeft daartoe 8,1 miljard euro aan besparingen ingeboekt. Zo moeten de reserves bij de woningcorporaties voor 1 miljard euro worden afgeroomd terwijl de huren omlaag moeten. Verder wil de SP de hoogte van de kinderbijslag afhankelijk maken van het inkomen van de ouders en moet er betaald ouderschapsverlof en meer geld voor de kinderopvang komen. Het minimumloon en de uitkeringen worden in de begroting van de SP met 1,25 procent extra verhoogd. De partij wil ook goedkoper openbaar vervoer. De socialisten hebben gisteren ook gezegd dat ze graag een lijstverbinding willen aangaan met de PvdA en GroenLinks voor de komende verkiezingen voor een nieuw parlement. (ANP) http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/...s_en_zorg.html |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Kijk; ik ben helemaal voor het verhogen van de uitkeringen voor mensen als daar A) ruimte voor is en B) die mensen het nodig hebben. Maar mensen die gewoon niet willen werken moeten wat mij betreft HEEL hard aangepakt worden. Alsin: gevangenisstraffen voor het torpederen van je eigen sollicitaties bijvoorbeeld. Dat is wat mij betreft gewoon uitkeringsfraude. Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
TIJD voor een WEDSTRIJD-poll Porcelain | 123 | 25-10-2007 22:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos WärteR | 500 | 06-11-2006 15:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Finale Wedstrijd Poll: De Uitdaging! Halogeen | 48 | 05-10-2006 07:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare Halogeen | 180 | 15-10-2005 18:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Jubileum Wedstrijd-Poll Thema: Alfred's Mare Halogeen | 59 | 03-10-2005 16:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
POLL: vragen over Pim Fortuyn en de politiek!!! Nieuwe Nationale Partij | 42 | 19-02-2002 18:24 |