|
|
Bekijk resultaten poll: Wie zie je nu het liefst als premier? | |||
Balkenende |
![]() ![]() ![]() ![]() |
40 | 45.98% |
Bos |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 54.02% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|||
Citaat:
Omdat Vd Laan de door jou zo gehate coalitie liet springen is ze niet opeens een heilige, je hoeft haar niet te gaan verdedigen hoor. Citaat:
En nee, dan kan je je niet beroepen op een uitgemolken stokpaardje als de Congo-affaire, dan heb ik het over volledig doorgeslagen reacties die overbodig waren.
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En al die moties waren natuurlijk onterecht? Vraag dat aan de SGP, die de motie over Syrië steunde. Die partij heeft in decennia geen motie van wantrouwen meer gesteund, maar dit was zelfs voor hen te ernstig. Citaat:
Jij zou massamoord nog verdedigen als het onderdeel was van VVD-beleid. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo gek is mijn vraag dus niet, dus waarom ontwijk je het en ga je me persoonlijk aanvallen?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik zoek eht zo nog wel even op alleen de compot of niet discusie he ik niet geregeerd omdat de oorspronkelijke discussie verzand was tot een de CIA wist het of wist het niet disucssie waar we toch nooit uitzouden komen dus ga ik het op en ik heb al gezegd dat ik ook wel een ad hominem nou en daar gaat het toch niet om ![]() hoezo in de mode misschien kan je uit eht feit dat meer mensen het zeggen concluderen dat er een kern waarheid in schuilt ik zeg het alleen omdat het erg vervelend word met je te discussieren en je zou het kunnen veranderen kusje |
![]() |
|||
Wat boven het gequote stond kon ik echt niet lezen. Sorry hoor.
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
D66 heeft zichzelf gewoon gigantisch in de voet geschoten en daardoor zijn ze veel steun kwijtgeraakt en is er zelfs een soortemet scheuring ontstaan met de oprichting van de liberaal-democraten (of hoe heette dat splinterpartijtje van die voormalige D66-bobo's?) Maar de rest van die vragen wil ik nog wel een extra keertje beantwoorden hoor. Wees dan ook trouwens zo vriendelijk niet te proberen ze te weerleggen met zaken die al besproken zijn. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
maar dat kan eme erlijkgezegd niets schelen en daaar ging de discussie echt niet over kijk maar een paar paginas terug leg me dan even uit waarom je iemand een verklaring laten tekenen die je persoonlijk goed uitkomt in ruil voorr een paspoort geen machtsmisbruik is? ![]() in welke gevallen niet en ik welke wel ? ik vind dat het altijd een reden is maar ik zou graag weten waar je dan de grens trekt |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
het maakt niet uit of een motie van wantrouwen onzinnig is of niet een paspoort in rui voor een schuldverklaring kan toch niet ![]() tja en als je vind dat dat wel kan zijn we inderdaad uitgepraat en is het een pad stelling ik vind het wel een gevaarlijke manier van denken de je hebt maar goed ik weet niet wat ik nog moet seggen om je te overtuigen :\ |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat weet je helemaal niet van te voren feit is dat dat berdonk heeft gezegd: verklaring of anders geen paspoort en als hirsi ali nee had gezegd had ze geen paspoort en misschien was er daara nog een motie gekomen en kreeg ze alsnog een paspoort maar mischien ook niet |
![]() |
|||
Citaat:
De immigratiestroom en de constante toename daarvan vielen tevens samen met het einde van het taboe over alle problemen met immigratie en integratie, plus alle aanverwante problemen. Dat is dus een grote motivator. Verdonk profiteerd net als Fortuyn van de backlash van een probleem dat jarenlang doodgezwegen en uitgesteld is. Fortuyn deed dit door het taboe op kritiek aan de kaak te stellen. De man haalde zelfs als lijk tientallen zetels binnen. Verdonk doet ditzelfde voor migratie. Wat voor effect zou dit hebben op haar populariteit? Voor Verdonk betekend populariteit niet politiek correct dansen naar de pijpen van de kamer, voor Verdonk is populariteit hard inhakken op dit soort zaken, zoveel mogelijk het strenge beleid handhaven en elke verandering bestrijden tenzij je het als klinkende verbetering kunt brengen. Als Verdonk haar grootste persoonlijke belang nastreefde had ze dus nooit die verklaring aan Hirsi Ali voorgelegd, dan had ze haar poot stijf gehouden en gewacht tot de kamer haar zou dwingen, waarna ze zou stellen dat ze het beleid verbeterd had zonder van de originele lijn daarvan af te wijken. Citaat:
Echter, we leven niet in een land waarmee je het gehele debat kunt beslechten door dat te roepen; als een programma met een achterhaalde en sterk gekleurde reportage komt die dient als kruit voor de tegenpartij dan moet er eerst een rel over zijn. De enige vraag was hoe dat vaststaande eindpunt bereikt zou worden.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Voeg zelf eens iets nuttigs toe en doe anders niet zo neerbuigend over anderen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is dan ook een opinie-rubriek. Net zoals Andries Knevel in al zijn programma's ongeneerd het kabinet-Balkenende mag bejuichen en bejubelen en de linkse partijen af mag kraken. Ik heb het programma net ook gezien en ik vind het uitstekend. Je zou natuurlijk ook kunnen proberen alle argumenten van het programma inhoudelijk te weerleggen. Er zijn veel personen opgevoerd die Balkenende een onervaren premier vonden en vinden; allemaal ervaren bestuurders. Leg hen dan maar eens uit dat ze ongelijk hebben. En leg maar eens uit hoe Zembla het bij het foute eind heeft als zij zegt dat Balkenende meerdere keren compleet de regie kwijt was (LPF-gevecht, Margarita-gate, Mabel-gate, Hirsi Ali-affaire). |
![]() |
||
Citaat:
Dat is de reden waarom dit soort kritiek op de regering inhoudloos en betekenisloos is.
||
![]() |
Citaat:
dan zou kritiek op het leiderschap in dit land sowieso niet kunenn beetje raar |
![]() |
|
Ja, maar Prof, zeg nu zelf, hoe steekhoudend zijn de volgende claims die een parabel vormen met de kritiek op Balkenende?
-Wouter Bos had moeten voorkomen dat de SP een standpunt aanhangt over de hypotheekrenteaftrek dat de woningmarkt in zal doen storten. -Jan Marijnissen is een misdadiger, want linkse rebellen in Colombia vermoorden onschuldige mensen. -Groenlinks moet verboden worden, want dierenrechtenactivisten begaan misdaden in hun actievoeren. -Ben Bot, minister van Buitenlandse Zaken, moet aftreden, want de bouwdoelstelling voor 2005 is niet gehaalt. -De commissaris van de koningin in Limburg moet ontslagen worden, want in de provinciale staten Zuid-Holland duurde het te lang om een coalitie te vormen. Er klopt weinig van deze stellingen toch? Toch zijn deze stellingen in feite exact hetzelfde als de verwijten die MA aan Balkenende maakt.
||
Citaat:
Balkenende is uiterst amateuristisch geweest door bijv. dat lullige kaartje vanuit de Trevezaal te sturen toen de Tweede Kamer vroeg hoe het nu zat in het kabinet Balkenende-I (toen de LPF'ers kibbelend over straat rolden, bijv.). Hij had de regie moeten nemen en ervoor moeten zorgen dat hij niet op de dag van de bijzetting van Prins Claus naar de koningin moest om het ontslag van het kabinet in te dienen. Daarmee wacht je fatsoenlijkheidshalve tot na zo'n bijzetting. In de kwestie-Hirsi Ali was het bericht dat Hirsi Ali geen Nederlandse meer was compleet buiten Balkenende om naar buiten gebracht door Verdonk. Dat is niet de gang van zaken zoals het hoort. Ook daar was hij dus de controle kwijt. |
![]() |
||
Citaat:
-Jan Marijnissen heeft niks te maken met Colombia -GroenLinks heeft niks te maken met dierenrechtenactivisten buiten de partij -Ben Bot gaat niet over bouwdoelstellingen -Limburg heeft niks te maken met Zuid-Holland Jan Peter Balkenende heeft als premier echter alles te maken met de leden van het kabinet waar hij van aan het hoofd staat. Een prmier moet ten alle tijden proberen het kabinet bijéén te houden. Daarom had ik wel degelijk gelijk. Alleen zijn jouw stellingen zo absurd dat ze met geen mogelijkheid serieus te nemen zijn. En dat weet jij zelf wel. Je weet ook wel dat een premier te maken heeft met zijn ministers, maar dat in jouw voorbeelden je wat random personen bij elkaar hebt gezet, wat dus nergens op slaat. Je moet en zal het gewoon met me oneens zijn, ook al moet je daarvoor zulke belachelijke voorbeelden aandragen, omdat ik het ben. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien is Balkenende premier met een record vertrokken bewindslieden. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bos. Maar je zou 'es voor de grap Jan Marijnissen erbij moeten doen en kijken hoe de uitslag dan zou vallen. (Over hoe relevant die uitslag is aan de reële situatie valt natuurlijk te twisten, maar ik gok dat 'ie hier in elk geval zowel Bos als Balkenende er uit zou pwnen.)
|
![]() |
|
Ach kom, Marijnissen is een draaiorgel met een stuk of acht kaarten. behalve zijn gebruikelijke speech heeft hij weinig.
Daarnaast is de partij waar hij voor staat natuurlijk de vernietiging van Nederland. Dat hij dat kan steunen zonder in te zien wat er zal gebeuren is genoeg reden om forse bezwaren tegen hem te hebben. Nee, Marijnissen mag voor mijn part soep blijven brouwen, hij is daar beter in dan politiek bedrijven. ![]()
|
Verwijderd
|
SP vs. whatever en links vs. rechts is een zodoende uitgekauwde en herkauwde discussie dat het weinig nut heeft om hem hier te voeren.
Laten we 't er op houden dat jij er bij blijft dat de SP kut is en dat ik er bij blijf dat de SP gaaf is, dat scheelt ons allebei tijd van ons leven die we kunnen besteden aan nuttigere dingen. Zoals soep eten. Alhoewel je van mij best alsnog met (tot nu toe ontbrekende) argumentatie mag komen, ik denk alleen niet dat ik er op in ga ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ga jij maar even in een hoekje zitten en nadenken over je zonden.
||
Citaat:
Hun leukste plannen voor dit jaar zijn belasting heffen op vliegverkeer, terwijl dat door EU regelgeving verboden is en de hypotheekrente volgend jaar afschaffen, waardoor de woningmarkt in zal storten en vele mensen failliet zullen gaan doordat ze hun woonlasten niet meer op kunnen brengen. Och, en laten we vooral hun meesterstuk in humaniteit niet vergeten: directe terugtrekking uit Afghanistan terwijl de Nederlanders dagelijks de talibanstrijders van de plaatselijke bevolking af moeten schieten. De SP heeft kennelijk meer problemen met militairen dan ze hebben met moordpartijen, genocide (de Hazara) en onderdrukking. Als we het puur gaan hebben over debaten kan Marijnissen: mijn bezwaren tegen Marijnissen werden gedeeld door regerend wereldkampioen debaten in de analyses van lijsttrekkers in de NRC Next (stonden ook op nieuwnieuws.nl mocht je de NRC Next niet hebben), dus veel plezier bij het als nonsens bestempelen van mijn kritiek. Om daar overheen meteen een wedervraag te stellen: heb je Marijnissen ooit, maar dan echt ooit in zijn leven, een positieve bijdrage horen leveren waarin hij uitlegde hoe het wel kan zonder te putten in algemeenheden?
Laatst gewijzigd op 31-10-2006 om 18:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/106...etaalbaar.html Meer positieve berichten van het CPB voor de SP: http://search.sp.nl/cgi-bin/htsearch...p.nl&words=CPB Citaat:
Citaat:
Nergens in de Europese Unie wordt het eigenwoningbezit zo zwaar gesubsidieerd als in Nederland. De OESO heeft zich kritisch uitgelaten over de Nederlandse hypotheekrenteaftrek. Ze stelt dat de subsidie op het eigen huis de pieken en dalen van de economie versterkt door het effect op de huizenprijzen. De DNB, bij monde van Wellink, deelt de kritiek: “Het woningaanbod is star. Als je dan de vraag ondersteunt, zie je dat terug in een hogere prijs. Ook heeft het niet geleid tot een vergroting van het eigen woningbezit. Daarmee heeft de aftrek niet gewerkt als beoogd. Wel zijn we als Nederland kampioen qua omvang van de hypotheekaftrek. Afschaffing moet niettemin voorzichtig en gelijkmatig gebeuren om te voorkomen dat de woningmarkt schade oploopt.” (Telegraaf 28/5/2004) De Nederlandse vereniging van banken (NVB) heeft geaccepteerd dat de hypotheekrenteaftrek op termijn wel zal verdwijnen en dringt er op aan dat het dan wel heel geleidelijk gebeurt. http://www.sp.nl/opinies/Wijziging_h...m_te_zijn.html De beperking van de hyptheekrenteaftrek zal er toe leiden dat de huizenmarkt, die nu op slot zit, opengegooid zal worden. Citaat:
Overigens was pas nog in het nieuws hoe Nederlandse troepen Afghaanse burgers had gedood. Dat is niet echt een leuke manier om de hearts and minds van de bevolking te winnen. Nou kan je wel gaan roepen Taliban dit en Taliban dat, maar feit is dat het wél gebeurd is en dat we in een uitzichtloze situatie zitten. Er worden nu zelfs extra troepen gestuurd. Dan kun je wel een valse poging te doen mij een schuldgevoel aan te praten, maar dat verandert er niets aan dat de missie zoals hij er nu is niet werkt. En waarom stuurt Verdonk meisjes terug naar Afghanistan, terwijl er aan de andere kant extra militairen naartoe moeten omdat het er zo onveilig is? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinet-Balkenende IV gevallen Joostje | 67 | 06-03-2010 13:38 | |
De kabinetsformatie PGWR | 500 | 09-01-2007 18:51 | |
"Kabinet Balkenende 2 is niet meer te redden" THC1 | 69 | 29-06-2005 10:00 | |
100 dagen Balkenende; 58% vd NLers heeft weinig tot geen vertrouwen Atje85 | 138 | 26-08-2003 18:08 | |
CDA + PVDA of CDA + VVD + derde partij? Hoipiepeloi | 165 | 29-01-2003 13:32 | |
Links opnieuw winnaar van lijsttrekkersdebat 21 jan! naam onbekend | 52 | 22-01-2003 17:08 |