![]() |
|
Verwijderd
|
Op www.pilvergeten.nl staat dat als je meer dan één pil vergeten bent, je contact op moet nemen met je huisarts, omdat de werking van de pil verminderd kan zijn. Als je al twee maanden verder bent, dan kun je als je ondanks de ongesteldheid nog steeds twijfelt, natuurlijk ook een zwangerschapstest doen...als die negatief is, dan lijken me er voldoende aanwijzingen dat je niet zwanger bent.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hey, ik heb op de site gezien dat ze zeggen als je de voorgaande dagen (dus in week 1) nog een pil bent vergeten dat je dan naar de huisarts moet gaan, en ik ben 2 pillen 'vergeten' in de 2de week, ook zaten er 5 dagen tussen de geslachtsgemeenschap en de pil vergeten. Dus de kans is klein, niet? Aangezien ik nog niet echt zwangerschapssymptomen heb enzo? en ik mijn regels goed doorkreeg? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo'n test verandert niets meer aan de situatie (je wordt er niet opeens zwanger door als je er één haalt of doet oid), maar geeft je een hoop duidelijk. Er komen bij de drogist dagelijks mensen die een zwangerschapstest halen, niemand zal raar opkijken als jij er één koopt (bij het Kruidvat liggen ze gewoon bij de 'zelfgeneesmiddelen', onderste plank vaak, je hoeft er dus niet eens om te vragen, je kunt het zo pakken en afrekenen).
Zelf zou ik ook zeggen dat je na twee maanden al meer tekenen zou moeten hebben (maar bij misselijkheid, eventueel overgeven, en vermoeidheid houdt dat vaak ook wel op, dus zo heel veel is het ook weer niet), maar een zwangerschap is bij iedereen verschillend, dus dat weet je nooit. |
![]() |
|
![]() |
Hey Leonoor,
Ja ik ben helemaal niet vermoeid of heb helemaal geen misselijk gevoel. Wel heb ik wat last van rugpijn en van 'gevoelige' borsten, maar dat heb ik eigenlijk altijd. Vele op deze forum zeggen dat je je regels kan krijgen bij de pil nemen en dan toch zwanger zijn. Maar de gyneacoloog zei tegen mij dat dan je regels een stuk minder hevig zijn en toch wel niet zo'n 'rode' kleur hebben.. Wie heeft er gelijk? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wie denk je zelf?
![]() Ik mag hopen dat iemand die er jaren voor gestudeerd heeft (en vaak ook ervaring heeft) er meer verstand van heeft dan de gemiddelde forumbezoeker hier... Maar je hebt je vraag dus zelfs al aan een gyneacoloog gesteld? Dat durf je wel, maar een zwangerschapstest kopen niet? Of eventueel aan die gyneacoloog vragen of hij/zij een test kon doen? |
![]() |
|
![]() |
Nee ik zelf niet. Mijn zus heeft dat ooit eens gevraagd. Maar weet jij misschien of je tepels kunnen veranderen zeg maar en toch niet zwanger zijn? Heb op vele sites gekeken enzo en die zeggen dat het echt niet kan, ook betrouwbare sites. Ik ben verder nooit de pil vergeten maar heb precies een verkleuring van mijn tepels, zo'n donkere kring rond tepelhof , of is dat altijd zo?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zo bang! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nav bovenstaande (reclame)post: op internet zijn inderdaad sites waar je zwangerschapstesten kunt bestellen. Op zich heel geschikt als je niet naar de winkel durft, maar je moet wel via internet kunnen betalen bv. met je bankrekening.
En juist als je zo bang bent: ga een test halen! Dan weet je waar je aan toe bent, wie weet maak je je wel druk om niets en dat zou toch zonde zijn. Ze vreten je niet op in de drogist, waarschijnlijk zien ze amper wat je koopt. Jij maakt jij er iig drukker om dan de mensen daar. |
![]() |
|
Wikipedia leert ons:
Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder. Dus las jij 5 dagen voor je de pil vergeten bent geslachtsgemeenschap hebt gehad dan is de kans wel heel klein dat er dan nog sperma in leven was. En trouwens de eicel moest nog rijpen na die ene keer de pil vergeten te zijn dus het sperma zou zelfs langer als 5 dagen hebben moeten overleven in je baarmoeder.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben zwanger geraakt in de tweede week ja, maar ik slikte helemaal geen pil en er zat dus zeer waarschijnlijk ook geen 5 dagen tussen de seks en de bevruchting van de eicel. Ik had ook na 6 weken al zwangerschapsverschijnselen en werd meteen niet meer ongesteld.
Ik zei het dus niet om jou ongerust te maken, maar om aan te geven dat het niet uitmaakt in welke week je zit, zwanger worden kun je altijd. Voordat er mensen zijn die net als ik denken, ach laat die morning-afterpil maar zitten, ik zit in mijn tweede week dus de kans dat er nu een eisprong plaats vind is nihil.
|
Ik ken iemand die zwanger is en zij is wel gewoon elke maand ongesteld.
Zij had het daardoor ook vrij laat pas door. @anoniempjex: ik heb bij een drogisterij gewerkt en zoals Leonoor al zegt; daar kijk je echt niet op van iemand die een zwangerschapstest koopt. En we gaan dan ook niet ineens door de zaak heen roepen dat 'deze jonge dame net een zwangerschapstest koopt' ofzo ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja in jouw geval snap ik het wel, maar ik pak de pil wel en dan is de 2de week het minst onvruchtbaar (in tegenstelling tot wanneer je die niet pakt). Ik ga me er niet te druk in maken, want ik denk dat dit zeker niet nodig is. Ik krijg volgende week nog is mijn 'kunstmatige regels', als ik ze dan weer normaal heb ga ik er helemaal niet meer over denken. Ik zal je iets laten weten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oei, en had die persoon dan nog echt haar regels? en pakte zij ook de pil? Dat maakt me eerlijk gezegd wel bang! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
En meisje, als je zo bang bent en je vindt jezelf volwassen genoeg voor seks, wees dan nu ook volwassen en geef jezelf een trap onder je kont om die test te halen. Citaat:
||
Citaat:
![]() Haal er gewoon een! Dan kun je ons daarna vertellen hoe het zit...
||
Citaat:
![]() 't wicht is veertien, veel te snot om aan seks te doen imho. beter eerst een beetje boekjes lezen. ik beveel aan: - http://img.literatuurplein.nl/blobs/...551037/1/1.jpg - http://img.literatuurplein.nl/blobs/...487456/1/1.jpg - http://www.davidsfonds.be/edition/ph...teivanmama.jpg - http://www.uitgeverijeigenboek.nl/b_27.jpg - http://www.nnbh.com/base/53/images/9062386253.jpg ... en als je die allemaal gelezen hebt nog eens aan seks beginnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en zelf kan je gewoon vertrouwen op je pil als je ze gewoon elke dag braafjes rond hetzelfde uur slikt, steeds minstens 21 dagen aan een stuk en je stopweek nooit langer dan zeven dagen. en je kan natuurlijk ook altijd condooms gebruiken als aanvulling, dan kan er normaal gesproken hééééél weinig mislopen, en al zéker niet als hij niet eens in je klaarkomt. maar eerlijk gezegd denk ik dat je zelf ook niet genoeg over het hele anticonceptiegebeuren afweet om op een verantwoorde manier seks te hebben. heb je je er ooit al in verdiept, hoe je lichaam werkt op dat gebied? edit: hier kan je het één en ander opsteken denk ik: - http://www.jongereninformatie.be/xcm...4/default.aspx - http://www.sexwoordenboek.nl/veilig_vrijen_hoe.html - http://www.allesoverseks.be/zoeken/r...=veilig+vrijen |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: als je wil weten of je zwanger bent, doe een test. Die kun je gewoon kopen en dan weet je meteen waar je aan toe bent. Oh, en de beste tip: lees de bijsluiter, daar staat echt veel informatie in over wat je moet doen als je een pil bent vergeten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Geit, haal alsjeblieft een testje. Je hebt echt nog niet de nodige kwaliteiten om moeder te worden en ik betwijfel ook of je dat wil. Als je wil dat niemand er achter komt, doe het als je alleen thuis bent en gooi de verpakking in de container van de buren/wijkcontainer. Jezelf opvreten erover werkt echt niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |