Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2007, 16:31
Nona
Nona is offline
Ja, ik ga ziek worden. Maar geeft niet, dan neem ik morgen wel lekker een dagje vrij. En nu heb ik steeds honger, maar ik weet dat als we zo gaan eten ik weer misselijk word. Niet zo leuk voor mijn moeder, ze wilde speciaal weten wat ik wilde omdat ik thuis zou komen.

En mijn tv is kapot, maar nu ik bij mijn ouders zit wil ik weleens weten of er nog iets leuks is morgen.
Oud 20-03-2007, 16:37
Nebel
Nebel is offline
Waarom was je net zo lief voor me?

Dat verdien ik helemaal niet.
Oud 20-03-2007, 16:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, alweer positief. Misschien wordt het nog wel wat met mij!
Oud 20-03-2007, 17:07
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2007 @ 09:06 :
dan ga je terug naar bed of je probeert er wat van te maken.
ja kon niet terug naar bed.. had afspraak bij psycholoog..
(vandaar dat ik niet wilde)
Oud 20-03-2007, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 20-03-2007 @ 14:05 :
Nja mijn eigen huisarts die zei dat ie me alleen door kan verwijzen naar het RIAGG in Emmen. En het is sowieso wel verstandig hier een huisarts te zoeken natuurlijk. Maar ik hoop dit weekend te verhuizen dus daarna ga ik wel op zoek.
Een huisarts kan, voor zo ver ik weet, gewoon een algemene verwijzing voor psychologische hulp schrijven, waar jij die hulp haalt is aan jou...dat hoeft niet eens per se bij het RIAGG te zijn.

Misschien nog eens vragen als je niet snel genoeg een huisarts in Groningen (?) hebt?
Oud 20-03-2007, 18:05
Nijn*
Nijn* is offline
Jezus, wat een dag vandaag. Vanochtend braaf om 6 uur uit m'n bed, naar therapie gegaan, dat was wel even fijn. Daarna meteen Duits tentamen gehad, die errug moeilijk was! Maar kreeg wel een 7 voor m'n tekstbegrip terug! En vervolgens ook een 7 voor m'n literatuurtoets Nederlands, heel erg fijn!! Overigens is het nu helemaal geregeld, ik kan gewoon een uur Nederlands missen in de week, en ga via studiewijzers op schema lopen..of niet
Daarna Frans tentamen, die echt zwaar kut ging, het leek wel Chinees, de ene tekst kon ik nog wel wat van maken, maar de langste en belangrijkste tekst begreep ik natuurlijk weer niet.

Net wiskunde-bijles gehad, begrijp het nu wel weer een stuk beter, dus wie weet haal ik weer een voldoende voor het laatste hoofdstuk! Moet nu nog superveel leren/doen voor morgen, maar ik kan mezelf er echt niet meer toe aan zetten. Verder gaat het eten buitengewoon kut, maar ik durf het niet anders te doen. Ach ja, so be it.
Oud 20-03-2007, 18:15
Verwijderd
Zaterdag een lange mail naar hem geschreven. Uitgelegd dat het te veel is, dat ik hem er niet meer bij kan hebben in mijn hoofd. Ik dacht dat ik het wel onder controle had, maar suïcidaal worden omdat ik denk dat hij me in de steek gaat laten terwijl hij alleen was vergeten me gedag te zeggen.. dit slaat nergens meer op. Ik vraag me af of ik er wel goed aan heb gedaan het hem te vertellen, en ik voel me een aansteller. Waarom reageer ik steeds zo overdreven? Ik zie toch zelf ook dat het nergens op slaat? Ik was blij dat hij normaal reageerde, want ik was zo bang dat hij boos zou zijn of niks meer met me te maken zou willen hebben. Gisteren hebben we afgesproken dat hij mij niet meer zou helpen en ik voortaan naar iemand anders zou gaan. Ze hebben me wel twintig keer verteld dat ze me niet in de steek gingen laten, en op dat moment geloofde ik het ook wel. Nu niet meer. Ik heb geen idee hoe ik me nu naar hem toe moet gedragen en daarom ga ik hem maar uit de weg, al had ik beloofd om dat niet te doen. Nu voel ik me verraden en gekwetst, en ik snap niet waarom. En ik.. laat ook maar. Zeikverhaal.
Oud 20-03-2007, 18:18
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gaat best goed
In het weekend een goed gesprek met m'n vriend gehad, over mijn uitzendbureau-angst o.a. en over studie enzo. En gezegd dat ik graag bij hem wilde wonen, maar dat hangt dus ervan af wat ik na m'n master ga doen. Vandaag nog een leuke stage gespot, dus daar ga ik op reageren. Die is vlakbij Arnhem dus dan kan ik beter hier blijven wonen. En nog een potentiële cursus voor na m'n master gevonden, maar dat is in Utrecht, dus dan kan ik ook beter hier blijven wonen. Nouja, we will see. Dikke kans dat ik die stage toch niet krijg, omdat ik de verkeerde studie doe, maar het verder wel allemaal zou kunnen maar dat zien ze niet aan de studie af. Maar dat ga ik dan nog wel uitleggen in de brief.

Vandaag hele dag op de Vu geweest, ik moest leren voor tentamen van over een week maar ik viel de hele tijd bijna in slaap. Koffie hielp niet, veel water ook niet. Dus maar op tijd naar huis gegaan. Zo nog boodschappen doen..ehm nu maar even doen, want anders is de winkel dicht En dan vanavond nog een en ander door proberen te lezen want zoveel heb ik dus niet gedaan vandaag. Maar veder gaat het allemaal wel weer goed.
Oud 20-03-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Alwien schreef op 20-03-2007 @ 15:40 :
Argh, Literatuurtheorie 2! (nog een geluk dat er geen vervolgcursus nummer 3 bestaat, maar toch)

Ik moet een opdracht geschreven hebben voor woensdagavond. Ik heb nog niks.

Argh!
Hé, dit klinkt bekend... ik houd niet van Lyotard & Baudrillard en Fukuyama en het is me ook nog niet gelukt om die ene goed te schrijven in één keer.

En het ligt dus niet aan mij dat ik het een stom vak vindt? Het kan me echt absoluut niet boeien
Oud 20-03-2007, 18:22
Yana
Yana is offline
Hmf.

Ik ben weer zó bezig met eten de laatste tijd. Ik kan echt de hele dag nergens aan denken. Toch vind ik mezelf maar een waardeloze "eetgestoorde"; ik weeg me niet vaak zat, ik eet nog teveel, ik beweeg niet genoeg, ik kots niet en ik laxeer niet Maar ik heb wel de afgelopen twee weken in verschillende drogisterijen alle afvalpillen bekeken en weet al waar ik de beste weegschaal voor op mijn kamer kan halen.
Soms lijkt het een kwestie van tijd voor het escaleert, maar op andere momenten voel ik me zo zwak. Zal ik nooit goed afvallen. Vandaag was te weinig, maar anders dan dit wil ik het niet. Ik wil niet meer calorieën. Ik wil verdomme gewoon afvallen.

Ik voel me zo verdrietig, zo onbegrepen door bijna iedereen. op één persoon na, die me nou juist voortdurend met mezelf confronteert.. Mijn leven lijkt een boze nachtmerrie, een leven dat niet zou moeten bestaan. En wat doe ik? Ik voel de tranen branden, maar kan ze niet laten stromen. Ik zet mezelf helemaal vast. Als ik te ver afzak, verlaat mijn vriend me... dat heeft hij zelf gezegd. Natuurlijk zal ik niet te ver afzakken, dat kan ik helemaal niet. Daar heb ik teveel "verstand" voor. Maar roep ik dat niet al maanden? Heb ik in al die maanden vooruitgang geboekt in wat ik doe? Is er iets veranderd? Ja, ik heb hulp. That's it. Dat is alles wat er feitelijk veranderd is. Verder lijken de gedachtes eerder sterker dan minder sterk te zijn geworden...

Ik kom er niet uit. Nog twee dagen tot de psych... oh, laat me deze keer alsjeblieft mn gevoel daar neer kunnen leggen... Ik wéét dat ik automatisch in de "verstandelijke" rol schiet, dat ik ga lachen om maar niet te voelen. Argh. Help?
Oud 20-03-2007, 18:22
Verwijderd
Pff, ik ben echt extreem moe Lag net half te slapen op de bank. Dat betekent dat ik morgen moet gaan sporten. En ik ga veel fruit en groente eten, want dat doe ik veel te weinig.

Verder wel wat aan Japans gedaan vandaag, maar niet enorm veel. Morgen beter.
Oud 20-03-2007, 18:41
IcedEarth
IcedEarth is offline
Pff, ik voel me nog steeds wel oké, maar wat een drukte en wat een geregel. De hele familie was hier en mijn moeder was zo druk dat ik maar de hele tijd alles deed enzo, wat zou het leven van een fulltime huishoudster en dienstmeisje en afgevaardigde van kleinkinderen vermoeiend zijn. Maar tot zover heb ik er vrede mee. Dag lieve oma.
Oud 20-03-2007, 18:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik kan het niet, zoveel leren! Ik heb voor morgen maar piano-les afgezegd, wat ik nog nooit heb gedaan om school, omdat ik anders nog meer in de stress schiet. Aagh, daar gaan m'n mooie cijfers.
Oud 20-03-2007, 18:55
Verwijderd
De eerste dag zit erop. Vreemd om weer thuis te zijn, het zijn zo twee totaal verschillende werelden. Het was zwaar, vooral het eten was echt een ramp. Maar goed, het is nog wenweek dus ik hoefde nog niet alles mee te eten. Verder eventjes niet.
Oud 20-03-2007, 18:58
Pruts0r
Pruts0r is offline
Waarom is iedereen in mijn omgeving zo depri en down

Ben ik eens een keer vrolijk en zit ik lekker in mn vel, wordt dat weer negatief beïnvloed door mn leefomgeving

De een voelt zich superkut, dat zie je gewoon, en toch maar blijven zeggen dat er niets is, zodat je niet hoeft te praten en de ander heeft zoveel dingen aan zijn/haar hoofd dat die persoon er gewoon overstressed van raakt en daardoor weer depri wordt....
Oud 20-03-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 20-03-2007 @ 19:22 :
Ik kom er niet uit. Nog twee dagen tot de psych... oh, laat me deze keer alsjeblieft mn gevoel daar neer kunnen leggen... Ik wéét dat ik automatisch in de "verstandelijke" rol schiet, dat ik ga lachen om maar niet te voelen. Argh. Help?
schrijf het dan van tevoren op, print dit uit... succes meis, ik denk dat je het kan!
Oud 20-03-2007, 19:12
netty_dushi
netty_dushi is offline
waarom ziet diegene gewoon niet in dat ik het allemaal goed bedoel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 20-03-2007, 19:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-03-2007 @ 19:19 :
Hé, dit klinkt bekend... ik houd niet van Lyotard & Baudrillard en Fukuyama en het is me ook nog niet gelukt om die ene goed te schrijven in één keer.

En het ligt dus niet aan mij dat ik het een stom vak vindt? Het kan me echt absoluut niet boeien
Ehm nee, ken jij iemand die het leuk vindt dan?

Fuckuyama, pff

Met mij gaat het wel goed, maar ik wou dat dat met iedereen zo was

@Yana: *knuffel* Niet denken dat niemand je begrijpt, er zijn meer mensen die je begrijpen dan je misschien zo denkt. Je bent géén aansteller. Laat dit niet vrijwillig uit de hand lopen. Succes.
Oud 20-03-2007, 19:34
Pruts0r
Pruts0r is offline
Solitary Shell van Dream Theater kan me momenteel nog niet eens opvrolijken En dat is echt een nummer waar ik normaal gesproken helemaal happy van word en wat ik dan keihard meezing.....
Oud 20-03-2007, 19:40
darkfairy
darkfairy is offline
op het werk was het wel leuk
en net ben ik veel uitgescholden
en toen ging het na een paar weken weer mis met am
en morgen naar de huisarts en werken
Oud 20-03-2007, 19:48
Eend
Eend is offline
Nou, ik ben dus eindelijk op het Larikshof. Het is hier veel beter dan op mijn vorige afdeling. Zit nu op kantoor naast de verpleging te internetten.
Moest mijn zinnen gaan verzetten, dus dan maar dit...
Het wennen hier gaat op zich wel goed. Heb pas drie keer gesneden en drie keer in de separeer gezeten. Dat is voor mijn doen weinig.

Alleen gister avond is mijn opa overleden
Blugh....weet gewoon niet wat ik erover moet zeggen
Oud 20-03-2007, 20:05
Verwijderd
@IcedEarth en Eend: Gecondoleerd.

Ik heb het druk en ik begin een beetje in de stress te schieten. Heb net mijn opdrachten voor wetenschapsgeschiedenis afgemaakt. Het zwemmen laat ik voor vandaag maar zitten, want ik moet nog weer leren programmeren in R en ik moet eigenlijk ook nog leren voor mijn theorie-examen van volgende week. Weet nog niet of ik het vak dat ik nu doe leuk vind. Ik snap er in ieder geval zo nu en dan geen bal van. Gelukkig snapt de rest het ook niet.

Eerst maar even thee zetten en dan weer aan het werk.
Oud 20-03-2007, 21:19
Verwijderd
trainen was wel tof , maar 3 buien op ons kop gehad in 1,5 uur was wel btje frisjes in me korte broek en tshirt.. maar dan had ik maar niet zo eigenwijs moeten doen om me trainingspak niet aan te doen

hm morgen, tja wat morgen eiglijk.. pff. geen idee. weer van die geniale zintuigpractica iemand ooit dat ene gedaan met een spiegel en dat je dan een ster moet overtekenen.. ik ben der hopeloos in hoe kan je nou vast komen zitten in een tekening
Oud 20-03-2007, 21:19
IcedEarth
IcedEarth is offline
Dankje@Friday, veel succes met die opdrachten enzo.
En Eend, ook gecondoleerd.

Zo, het hele huis is weer tot rust gekomen en ik heb lekker alles opgeruimd, het lijkt alsof je hoofd dan ook een stuk opgeruimder is. Ik mocht voor de kleinkinderen een bloemstuk uitzoeken, en heb een hele mooie kleurige met heel veel verschillende bloemen uitgezocht. Ik bedoel het is allemaal al dramatisch genoeg met al die katholieke liederen en voorgebeden etc. .
Oud 20-03-2007, 21:40
Verwijderd
Acute migraine aanval (sinds vrijdag), keelontsteking en voorhoofdholte-ontsteking, pijn bij het zitten:bloos
Morgen anw-presentatie, Joepie

pff.. nu dat ze alles weten, over thuis, over mij, over mijn vader, over mijn broertje, menen ze dat ze steeds precies weten hoe ik me voel..
Ik wil met rust gelaten worden, écht met rust gelaten worden..
Voor eeuwig en altijd..
Slapen en niet meer wakker worden. (hoe egoïstisch...)
Ik heb het zo gehad..Hij moet van me afblijven! *Wordt weer misselijk*
Gedver
Oud 20-03-2007, 21:56
Verwijderd
Ik heb in mijn leven altijd gehoopt op echte liefde. Maar liefde zit hem niet alleen in een persoon speciaal voor jou is. Liefde zit hem in je naasten.
In familie en vrienden. Daar ben ik achter gekomen .
Man wat ben ik eigenlijk blij dat ik sommige mensen ben tegen gekomen in me leven.
Oud 20-03-2007, 22:32
Verwijderd
het was een zware dag
nog een heel leven te gaan
de pijn is nét te doen. kan nog typen e.d.
maar L. geeft om me. volhouden dus.

*darkfairy knuffelt*
Oud 20-03-2007, 22:51
Verwijderd
Ik weet dat het beter is zo, maar het voelt zo raar. Ik kan de redenen waarom het niet goed zou zijn/gaan tussen ons als een denderende trein opdreunen, maar mijn gevoel blijft er een stokje voor steken. Hij blijft iets met me doen. Als ik alleen al aan zijn lach denk, hoe hij bepaalde dingen zegt, dingen die hij tegen mij heeft gezegd... Terwijl hij aanwezig is, zoals heel even woensdag, maar ook als hij er niet is en hij alleen in mijn gedachten er is. De manier waarop hij naar me keek woensdag, de spanning tussen ons. Het was natuurlijk niet gek dat die spanning er was, maar ik had het idee dat hij me had gemist en niet wist wat hij moest doen. Ik had eindelijk een aantal nachten niet over hem gedroomd en de nacht daarna was het weer raak en heftig ook. De avond erna kwam ik per ongeluk op msn en hij was er (voor het eerst sinds tijden) en hij sprak me meteen heel enthousiast aan, maar ik kon niet praten, want ik had bezoek. Daarna hem niet meer gesproken, tot vandaag. Gister begon ik alweer meer aan hem te denken, omdat ik wist dat hij in de buurt was en ik zijn fiets zag staan. Vannacht dus weer over hem gedroomd. Het was een rare droom. Hij zei dat hij me had gemist en ik had hem ook gemist. Hij wilde mij terug en ik eigenlijk wilde ik hem ook terug, maar ik probeerde me te verzetten en naar mijn verstand te luisteren.
En het stomme is dat ik dat nog best eens zie gebeuren. Het voelde altijd zo goed als we samen waren. Maar er zijn zoveel redenen om te zeggen dat het zo beter is. Qua achtergrond, qua meningen, qua instellingen, etc. Ik weet zeker dat als wij echt weer iets zouden beginnen, we op een gegeven moment heel veel ruzie zouden hebben of dat we beiden zeer gefrustreerd raken door de ander. Dus het is beter zo. Maar mijn gevoel zegt dat ik hem mis, dat ik weer in zijn armen wil kruipen. En vandaag toen ik hem sprak kon hij niet lang praten en zei hij dat hij mij snel weer zou spreken op een manier waarvan ik weet dat hij het meent. Misschien mist hij mij ook... maar het is niet verstandig. Ik vrees dat hij altijd iets met me zal blijven doen. Het is raar want ik had gedacht dat ik meteen over hem heen was, dat ik klaar was voor iets nieuws, dat ik hem zomaar kon vergeten. Maar dat kan ik niet. Het is een beetje zoals in dat liedje 'Piece by Piece' van Katie Melua. Stukje voor stukje moet ik hem loslaten, al onze dingetjes vergeten, alles wat hij zei, alles wat ik zei, alles wat hij deed, alles wat we deden. Hij moet verdwijnen uit mijn dromen en mijn gedachten. Mijn leven moet écht verder... Maar hij zal altijd een speciaal plaatsje houden.
Oud 20-03-2007, 22:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
kun je ook manisch depressief zijn zonder ups? soms geloof ik wel eens in het lot, en het lot staat me tegen. ik wil niet meer terug naar school, maar mss moet er dan toch iets gebeuren voordat de leerplicht weer op komt dagen. fuck it. or leeeeave it.
Oud 20-03-2007, 23:08
Verwijderd
Euhja. Ik voel me er wel kut om, maar fijne opvang enzo., Woohoo. En we gaan maar door en door.
Oud 20-03-2007, 23:27
Skilly
Skilly is offline
Ik heb soms het gevoel dat ik nergens bij hoor. Vooral in me nieuwe klas. Nieuwe studenten allemaal groepen. En ik hoor niet echt ergens bij. Natuurlijk buiten de colleges heb ik wel me vriendinnen. Maar ik voel me steeds duffer zo.
Ik kan heel slecht gesprekken voeren met hun. Omdat hun in me ogen veel slimmer zijn dan ik. Allemaal van niveau 3. Die nu bij mij in 4 zitten maar hun hebben veel meer ervaring enz.En dan zit ik soms van: wat praten jullie allemaal? I can';t follow you guys.
Maar om nou steeds te vragen vind ik ook dom over komen....

Ben ik soms kinderachig nu? Ik weet het niet. Ik wil dat het gauw zomer wordt messchien voel ik me dan beter.
Oud 20-03-2007, 23:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2007 @ 10:29 :
Ik had een 7,1, maar ik ben zoveel blijer met haar cijfer !
Gefeliciteerd!
Ik kom er nu pas achter dat ze erop staan Heb ook een 7,1
Oud 21-03-2007, 00:56
Verwijderd
Uhm, ik bedenk me net dat ik in m'n gesprek over de telefoon met de psychiater niet echt logisch bezig was. 'Ik speel met zelfmoordgedachten en ik wil slaappillen.' Nou ja, niet in een zin maar wel in een gesprek. Als ik om de pil van Drion had gevraagd had ik bijna nog meer kans gemaakt geloof ik.
Oud 21-03-2007, 01:20
Tink*
Tink* is offline
Oh bah bah bah ik vind dit echt niet leuk. Echt iedereen zit in de andere stam behalve ik en ik voelde me al teveel, nu voelt het helemaal zo dat ik er echt buitenval. En aan de ene kant dacht ik dat het goed voor me zou zijn, want dan ben ik wel het slimste bezig, contacten met de meeste mensen, maar ik vind dit helemaal niet leuk. Ik ga donderdag toch maar vragen of ik naar die andere stam kan, ik wil er niet buiten vallen + dat ik een hekel heb aan het gezeik over drank van mijn huidige stamouders. Yay ofzo. Dit heb ik weer. Ik deed net of ik het niet erg vond en dat lukte en op een gegeven moment geloofde ik zelf dat ik het niet erg vond, maar toen niet meer en ik moest er zelfs van huilen op de fiets. En ik denk steeds dat het wel meevalt, maar dan denk ik nog eens en dan valt het niet meer mee. Dan weer wel, dan weer niet, bleh. Ik voel me werkelijk overal teveel en ongewenst.

En je zou haast denken dat ik heel depri ben enzo, maar ik ben altijd heel vrolijk. Dat is het vage.
Oud 21-03-2007, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 21-03-2007 @ 02:20 :
Oh bah bah bah ik vind dit echt niet leuk. Echt iedereen zit in de andere stam behalve ik en ik voelde me al teveel, nu voelt het helemaal zo dat ik er echt buitenval. En aan de ene kant dacht ik dat het goed voor me zou zijn, want dan ben ik wel het slimste bezig, contacten met de meeste mensen, maar ik vind dit helemaal niet leuk. Ik ga donderdag toch maar vragen of ik naar die andere stam kan, ik wil er niet buiten vallen + dat ik een hekel heb aan het gezeik over drank van mijn huidige stamouders. Yay ofzo. Dit heb ik weer. Ik deed net of ik het niet erg vond en dat lukte en op een gegeven moment geloofde ik zelf dat ik het niet erg vond, maar toen niet meer en ik moest er zelfs van huilen op de fiets. En ik denk steeds dat het wel meevalt, maar dan denk ik nog eens en dan valt het niet meer mee. Dan weer wel, dan weer niet, bleh. Ik voel me werkelijk overal teveel en ongewenst.

En je zou haast denken dat ik heel depri ben enzo, maar ik ben altijd heel vrolijk. Dat is het vage.
Is die vrolijkheid wel oprecht? Je lijkt mij idd wel vrolijk en enthousiast als ik je op de dansvloer zie, maar als je hier post voel je je volgens mij vaak verdrietig en angstig.

Waarom heb je dan voor deze stamouders gekozen in eerste instantie? En niet iedereen zit in die andere stam toch? Er zitten immers ook mensen bij deze. Ik geloof dat je bij de Das Booters in de stam zit he? Bij Das Boot is drank idd nogal iets wat sociaal aanzien geeft voor mijn gevoel. Dan kan ik me goed voorstellen dat jij je er niet lekker bij voelt, aangezien je zelf niet zo'n drinker bent. *knuffel geeft* En je bent helemaal niet te veel en ongewenst en mocht je op Cleo zijn en het gaat niet lekker, mag je altijd naar mij toekomen hoor. Ik ben volgens mij redelijk als luisterend oor. Ik vervul die functie iig af en toe voor meer mensen. En je mag me ook altijd bellen als je je niet fijn voelt. Liefst niet midden in de nacht, daar ben ik eerlijk over. Maar ik ben normaal gesproken tot een uur of twee sowieso wel op. Ik ben er graag voor je, en ook voor iedereen anders trouwens die iemand nodig heeft.

Over mezelf: Vanavond was fijn. Alleen ben ik nu heel erg moe. En er is een jongen bij de vereniging die steeds als ie dronken of stoned is naar me toekomst over z'n negatieve gevoelens etc., maar als hij dan weer nuchter is dan heeft ie volgens zichzelf geen hulp nodig en gaat het allemaal eigenlijk wel goed. Ik wil 'm graag helpen hoor, maar als ie alleen het gevoel heeft een probleem te hebben op het moment dat ie stoned of dronken is, laat 'm dan z'n jointje en z'n biertje laten staan. Ik weet niet zo goed wat ik op deze manier met 'm aan moet. Misschien moet ik wel gewoon eerlijk tegen 'm zijn en zeggen dat als ie er niks mee gaat doen hij ook niet meer met z'n stonede of dronken kop naar mij toe moet komen. Ik ben immers geen hulpverlener, al zou ik nog zo graag de hele wereld helpen. Doet me weer aan iets denken wat m'n ouders me altijd op het hart hebben gedrukt: 'Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.' Dat doe ik dus wel en ook al het grootste deel van m'n leven. En ik wil er ook blijven zijn voor mensen die me nodig hebben, maar dan moeten die mensen wel echt hulp willen aanvaarden en me niet vrijblijvend als praatpaal gebruiken.
Oud 21-03-2007, 04:03
Redhair
Redhair is offline
IcedEarth en Eend, gecondoleerd.

Vandaag een gesprek gehad bij de kliniek. Over twee weken krijgen we te horen of J. daar mag afkicken. Ik ben benieuwd. Aan de ene kant denk ik dat het lukt maar aan de andere kant ben ik bang dat ze hem niet kiezen.
Oud 21-03-2007, 06:56
Nebel
Nebel is offline
Gecondoleerd allebei (F)

En toen was er weer een nieuwe insomnia periode aangebroken.
Mooi, dat kan ik echt gebruiken
Oud 21-03-2007, 07:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Pfft, ik ben een schijterd. Ik durf niet eens te paintballen

Gisteren gingen we met alle collega's paintballen. En ik heb 2 potjes meegedaan en toen besloten dat ik het een stom spel vond. Al die herrie als je geraakt wordt, de enorme pijn als je geraakt wordt , de vreselijke spanning etc. Ik zat toch alleen maar in een hoekje hopend dat niemand mij zag
Maar gezellig was het wel
Oud 21-03-2007, 09:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Paintballen lijkt mij ook echt vreselijk

OT: Onverwacht toch nog best goed geslapen. Langzamerzeker komt alles goed, het is echt zo. Tijd helpt veel.
Gisteren per ongeluk mijn been open gekrabt en hm, flashbacks. Gelukkig is het winter (oké, dit klinkt in strijd met al mijn waarom regent het hoera de zon schijnt posts)
Oud 21-03-2007, 09:31
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 21-03-2007 @ 02:42 :
Is die vrolijkheid wel oprecht? Je lijkt mij idd wel vrolijk en enthousiast als ik je op de dansvloer zie, maar als je hier post voel je je volgens mij vaak verdrietig en angstig.

Waarom heb je dan voor deze stamouders gekozen in eerste instantie? En niet iedereen zit in die andere stam toch? Er zitten immers ook mensen bij deze. Ik geloof dat je bij de Das Booters in de stam zit he? Bij Das Boot is drank idd nogal iets wat sociaal aanzien geeft voor mijn gevoel. Dan kan ik me goed voorstellen dat jij je er niet lekker bij voelt, aangezien je zelf niet zo'n drinker bent. *knuffel geeft* En je bent helemaal niet te veel en ongewenst en mocht je op Cleo zijn en het gaat niet lekker, mag je altijd naar mij toekomen hoor. Ik ben volgens mij redelijk als luisterend oor. Ik vervul die functie iig af en toe voor meer mensen. En je mag me ook altijd bellen als je je niet fijn voelt. Liefst niet midden in de nacht, daar ben ik eerlijk over. Maar ik ben normaal gesproken tot een uur of twee sowieso wel op. Ik ben er graag voor je, en ook voor iedereen anders trouwens die iemand nodig heeft.

Over mezelf: Vanavond was fijn. Alleen ben ik nu heel erg moe. En er is een jongen bij de vereniging die steeds als ie dronken of stoned is naar me toekomst over z'n negatieve gevoelens etc., maar als hij dan weer nuchter is dan heeft ie volgens zichzelf geen hulp nodig en gaat het allemaal eigenlijk wel goed. Ik wil 'm graag helpen hoor, maar als ie alleen het gevoel heeft een probleem te hebben op het moment dat ie stoned of dronken is, laat 'm dan z'n jointje en z'n biertje laten staan. Ik weet niet zo goed wat ik op deze manier met 'm aan moet. Misschien moet ik wel gewoon eerlijk tegen 'm zijn en zeggen dat als ie er niks mee gaat doen hij ook niet meer met z'n stonede of dronken kop naar mij toe moet komen. Ik ben immers geen hulpverlener, al zou ik nog zo graag de hele wereld helpen. Doet me weer aan iets denken wat m'n ouders me altijd op het hart hebben gedrukt: 'Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.' Dat doe ik dus wel en ook al het grootste deel van m'n leven. En ik wil er ook blijven zijn voor mensen die me nodig hebben, maar dan moeten die mensen wel echt hulp willen aanvaarden en me niet vrijblijvend als praatpaal gebruiken.
Dat wel, maar ik moet het gewoon ergens kwijt en ik wil er andere mensen ook niet de hele tijd mee lastig vallen dus daarom post ik het hier.

En ik zit juist in die andere stam. En iedereen waar ik iets mee heb zit in die Das Boot-stam. En nu ben ik heel bang dat ik er buiten val, omdat de rest allemaal wel bij elkaar zit. En ik wil er vrede mee hebben maar dat lukt niet. En waar ik nu bij zit zitten ze altijd heel erg te zeiken als ik geen drank neem. Maar nou ja, ik praat er nog wel even goed over met mensen en anders kijk ik wel of er misschien iets geregeld kan worden. Want het is zo'n klein ding, maar ik zit er best mee.

En je moet idd ook niet de hele wereld helpen, sommige mensen gebruiken je alleen maar als praatpaal en je kunt niet bij hen terecht. Maarja, als iemand hulp nodig heeft zijn het altijd dezelfden die toch wel weer klaarstaan.
Oud 21-03-2007, 09:37
Verwijderd
Hè Marit, wat vervelend om te horen. Knuffel maar, ik weet ook niet echt wat ik moet zeggen.
Oud 21-03-2007, 10:38
Papillon
Papillon is offline
Gister was gezellig! Ik baal alleen nog steeds dat ik niet gewonnen heb, ik had echt kunnen winnen! Leuk dat er een aantal mensen kwamen kijken!

Ik voel me eigenlijk gewoon goed, er malen wel dingen door mijn hoofd, maar op dit moment kan ik het allemaal even hebben!
Oud 21-03-2007, 10:39
Missy
Missy is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-03-2007 @ 13:57 :
Wat een heerlijke dag vandaag.
Oud 21-03-2007, 10:44
WolterB
WolterB is offline
Heerlijk mooie dag, alleen jammer van de brakheid
Oud 21-03-2007, 10:48
Nebel
Nebel is offline
ik zie sterretjes

en ik heb nu helemaal geen zin meer in het gala
Oud 21-03-2007, 10:50
Roosje
Roosje is offline
Tudududu :vrolijk: en school blaaaah en ik ben verward en ik heb nergens zin in maar het doet er niet toe. ;x
Oud 21-03-2007, 10:51
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Mocht ik een dagje thuis blijven van mezelf, dus niet naar Groningen of Amsterdam, moet ik natuurlijk wel gaan leren. Heb m'n tijd wel nodig voor dat tentamen van a.s. dinsdag. Tis niet echt moeilijk, maar ik ben bang dat het toch tegen gaat vallen, dus ik moet het gewoon even goed leren (liever té goed, dan dat ik daar zit en denk, hoe zat het ook al weer)
Morgenavond denk ik maar weer vanuit de universiteit naar m'n vriend. Het nadeel is dat ik dan wel de hele dag met een big tas daar zit, dat is wel erg vervelend, moet nog even denken hoe ik dat ga doen. Maar wil ik vrijdag nog veel kunnen leren, moet ik er morgen al wel heen. Niet dat ik dat erg vind, want dan hebben we weer een langer weekend samen

Het gesprek van afgelopen zondag was wel fijn. Ben blij dat ik het nu maar gewoon eens allemaal gezegd heb tegen hem. Had het al wel eerder beetje gezegd, maar ik had het idee dat hij het alweer vergeten was en niet inzag dat het echt een probleem voor mij was. Nu dus wel. En hij probeerde het ook nog gewoon te begrijpen en ging een beetje vertellen hoe zoiets in z'n werk gaat en hoe hij het altijd heeft aangepakt enzo. En dat er daar echt een overvloed aan vakantiewerk is in de zomer, dus dat ik me, als ik daar wil werken, echt geen zorgen hoef te maken dat er niks meer is. Dus we will see, zie het nu allemaal een stuk zonniger in. Ik heb gewoon af en toe iemand nodig die de boel relativeert voor mij

En nu verder met tentamen, anders wordt het nooit meer wat vandaag.
Oud 21-03-2007, 11:02
Verwijderd
Opgeluuuucht. Tot ik aan vanavond denk, maar dat doe ik dus maar niet
Oud 21-03-2007, 11:07
Verwijderd
Wat een kutdag weer. Wat ben ik blij dat ik morgen naar de psych kan. Hopelijk doet ie echt iets met de medicatie.
Oud 21-03-2007, 11:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
o, mijn ma komt mij even vertellen dat ze iets gevonden heeft waarin stond dat ik een einde aan mijn leven wilde maken. kankerhoer. ik heb er op dit moment geen andere woorden voor.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten