![]() |
|
Ipv je bijsluiter kun je ook kijken op www.pilvergeten.nl
Jij bent dus pillen vergeten in week 3. Normaal gesproken als je een pil vergeet in week 3, heb je twee opties: -gelijk stoppen en een stopweek houden -alsnog slikken en een hele strip erachteraan slikken zonder stopweek Omdat jij nu twee pillen vergeten bent, zou ik toch voor de eerste optie gaan. Dat is het meest veilig en handig. Als je zeker weet dat je geen onbeschermde seks gaat hebben (en hebt gehad) dan kan je dus ook nog een strip erachteraan slikken. Nog een nadeel daarvan is dat je (zeker omdat je net bent begonnen met de pil) grotere kans hebt op doorbraakbloedingen. Ik zou de eerste optie nemen, maar je moet het zelf natuurlijk even afwegen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bloedverlies terwijl je de pil slikt dus. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de bijsluiter staat hier geloof ik ook iets over geschreven.. (Ik heb mijn bijsluiter niet bij de hand)
||
Citaat:
Wat de huisarts hoort te vragen is of je rookt, of er binnen de familie hart- en vaatziekten en/of familiare vormen van borstkanker voorkomen. De meeste huisartsen schrijven echter zonder moeite een recept voor je uit. Vragen als 'waarom wil je aan de pil?' en 'weet je moeder hiervan?' hoef je totaal niet te verwachten. Ten eerste zal het de huisarts totaal niet boeien, ten tweede weet de huisarts dat ze deze vragen niet hoort te stellen. De pil die je hoogstwaarschijnlijk krijgt voorgeschreven is microgynon 30. Mogelijk in een andere naam, maar grotendeels dezelfde bestandsdelen. Dit is namelijk de meest standaard voorgeschreven pil die het minste kost en weinig bijwerkingen heeft. Het kan eventueel zijn dat de huisarts uit eigen ervaring toch een andere pil kiest, maar deze zou dan prima moeten werken, want heel veel verschil tussen de standaard voorgeschreven anticonceptie-pillen is er niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Verstandig. Heb je een voorkeur voor een pil? Nee? Nou, dan mag je deze proberen". Ik hoefde ook niets meer van me te laten horen. Een vriendin van me (met een lesbische huisarts.. Misschien gaat hier mijn associatievermogen met mij op de loop) moest wel een uitstrijkje laten maken ![]()
||
Citaat:
Ik zit er juist over te denken om er mee te beginnen, maar wat zijn de nadelen ervan dan? Word je echt niet meer ongesteld door de prikpil, zoals men beweert? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben vanaf de eerste prik nooit meer ongesteld geweest. Maar het kan zijn dat je de eerste maanden wel nog ongesteld bent, of langer of korter, dat ligt eraan hoe je lichaam erop reageert ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn huisarts vond het achterlijk dat ik de prikpil nam omdat ik nog geen kinderen had gehad. Het kan -na (langdurig) gebruik- voorkomen dat je jaren later pas weer vruchtbaar bent.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar als de veiligheid je niet zoveel uitmaakt (ofwel, je bent bereid om erop te letten en iets anders te gebruiken) dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Je maakt alleen je lichaam in de war, wat zich kan uiten in bloedingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat verschilt gewoon per persoon. Als je op je eerste menstruatiedag begint met het slikken van d epil, zit je inderdaad gewoon veilig.
Laatst gewijzigd op 10-08-2007 om 13:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je kunt nu gewoon op elk gewenst moment met een stopweek beginnen, zo lang je maar minstens 21 pillen hebt gehad is het altijd goed ![]() |
![]() |
|
hé allemaal
www.pilvergeten.nl doet het bij mij niet, bij één van jullie wel? zou iemand voor mij willen checken op: soort pil: mercilon dag van eerste pil is woensdag (de eerste woensdag aan de rechterkant) dag van pil vergeten is de 'volgende week' vrijdag (dus na 9 dagen). geslachtsgemeenschap gehad: voor het laatst 8 dagen geleden nu (dus op de dag van de vergeten pil, precies een week geleden). Wil iemand het advies voor me hier neerzetten? xxx
||
Citaat:
Maar je kunt ook geluk hebben en gelijk weer na een maand ongesteld worden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Liefde & Relatie |
Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ? Zottuh | 66 | 10-09-2004 17:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ja, de afspraak staat definitief genoteerd! *Cayenne* | 218 | 24-06-2004 07:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #7 Verwijderd | 500 | 20-05-2004 18:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil een meiske | 2 | 18-05-2004 14:44 |