Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2007, 20:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-08-2007 @ 21:46 :
Ja, maar het staat wat mij betreft los van cultuur (alhoewel zowel cultuur als religie elkaar beinvloeden)
volgens mij loopt deze discussie op een dood spoor terwijl ik slechts helderheid wilde scheppen om juist "het alles op 1 hoop gooien" te vermijden
Oud 21-08-2007, 20:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-08-2007 @ 21:56 :
Terecht, wat voor mongool ben je nu als je 'homo' beledigend vindt.
Netzoiets als dat sommige Turken boos worden als je hen met 'hey Turk' aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 21:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 21-08-2007 @ 21:21 :
Presentatrice Kirsten van 6Pack neemt de aanklacht met een korreltje zout. "We hebben specifiek een oud graf genomen. We willen het gewoon een beetje opknappen."
En dan niet in je schulp kruipen omdat je het hebt gevreten, nee, dan nog met zo'n rotexcuus aankomen... Ze selecteren geloof ik de presenatiedozen bij MTV echt op een gebrek aan hersens.
Oud 21-08-2007, 21:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 21-08-2007 @ 22:41 :
En dan niet in je schulp kruipen omdat je het hebt gevreten, nee, dan nog met zo'n rotexcuus aankomen... Ze selecteren geloof ik de presenatiedozen bij MTV echt op een gebrek aan hersens.
Ja inderdaad, je hebt toch wel een chromosoompje te veel als je dan niet even een graf uitzoekt met toestemming van de nabestaanden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 22:42
T_ID
T_ID is offline
Kaderleden FNV-bonden waarschuwen kabinet

ROTTERDAM (ANP)- De plannen van het kabinet met het ontslagrecht moeten van tafel. Anders komen er acties. Die waarschuwing uitten dinsdagavond ongeveer 250 leden van FNV-Bondgenoten, FNV Bouw en de Abvakabo uit de regio Rotterdam op een actiebijeenkomst.
De sfeer was ,,strijdbaar'',aldus Egbert Schellenberg van FNV Bondgenoten. Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) wil ontslag eenvoudiger maken door wettelijk vast te leggen dat werknemers bij ontslag, afhankelijk van leeftijd en dienstjaren, recht hebben op maximaal een jaarsalaris. Lagere inkomens kunnen meer dan een jaarinkomen meekrijgen, tot een maximum van 75.000 euro, of als zij ouder zijn dan 40 jaar maximaal een ton.
De werkgever hoeft niet meer zoals nu toestemming te vragen voor ontslag bij de rechter, als hij maar betaalt.
De werkgevers zijn blij met de plannen, de vakcentrales zijn fel tegen.

http://www.ad.nl/binnenland/article1602055.ece

Yay, en weer mogen honderdduizenden mensen gedupeerd worden omdat de volgevreten vakbondsbonzen niet in staat zijn simpele economie en grotere plaatjes te begrijpen.
Oud 21-08-2007, 22:54
Verwijderd
T_ID, lees eens De Economie van de Onbetaalde Rekening van Hans van den Doel, als je die nog kunt vinden. Daar legt van den Doel haarfijn uit waarom vakbonden niet anders kunnen dan dergelijke eisen stellen, ook al zien ze zelf wel in dat het niet productief is. En als je klaar bent met lezen kun je meteen je VVD-lidmaatschap opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:14
T_ID
T_ID is offline
‘Mijn familie denkt dat ik juf ben’

AMMAN - In een donker restaurant in een buitenwijk van de Jordaanse hoofdstad Amman zitten mannen aan tafeltjes. Er wordt weinig gepraat en nauwelijks gelachen; wel gedronken - whisky - en gekeken, ingespannen gekeken naar zwaar opgemaakte meisjes op een dansvloer: Iraakse meisjes die hun land zijn ontvlucht, net als intussen bijna twee miljoen andere Irakezen.

Ze maken suggestieve schokbewegingen, lange zwarte haren zwieren door de lucht. De mannen komen merendeels uit conservatieve, olierijke golfstaten, waar dergelijk vertier niet voorhanden is. De zevenkoppige band bestaat uit Iraakse muzikanten, de zanger komt uit Bagdad, maar het zijn de meisjes die de ernstigste vluchtelingencrisis van deze tijd hier het meest tastbaar maken; meisjes uit de Iraakse middenklasse, afgezakt naar pure armoede, gedwongen tot prostitutie om te overleven.

,,De mannen bieden tegen elkaar op en dan gaat de prijs omhoog,’’ zegt Noura, terwijl ze even neerploft op een stoel. Ze draagt een kort truitje en een strakke spijkerbroek, haar donkere, amandelvormige ogen zijn zwaar opgemaakt, haar parfum is doordringend, maar als ze lacht, verschijnen er onschuldige kuiltjes in haar wangen. Op fluistertoon vertelt ze hoe het er in deze ‘club’ aan toegaat: ,,Om hier te mogen zijn, betalen we aan de eigenaar. Rond middernacht komen de klanten en begint het dansen. Na een paar uur beslissen de mannen wie ze mee naar huis willen nemen.’’

Noura heeft, net als de andere meisjes, drie mobiele telefoons. Het contact met de mannen gaat meestal niet direct, maar via de blue-tooth functie op haar mobiel. ,,Eerst wat flirten, daarna doen we zaken.’’ Noura (niet haar echte naam) is een Iraakse generaalsdochter. Toen het leger na de val van Saddam Husseins regime naar huis werd gestuurd, had haar familie geen inkomen meer. ,,Ik heb een leuke jeugd gehad. Ik ging naar een goede school. Daarna ben ik lerares geworden,’’ vertelt ze. Door de almaar toenemende onveiligheid in Bagdad, besloot Noura met een aantal collega’s naar Amman te komen. Ze dachten als lerares aan de slag te kunnen, ze wisten niet dat het voor Irakezen vrijwel onmogelijk is om in Jordanië een baan te vinden. Al snel leerde Noura meisjes kennen die geld verdienden in ‘clubs’.

,,Als je maanden geen werk hebt, als je familie niets te eten heeft en medicijnen moet hebben, wat doe je dan, als vrouw? Dan verkoop je je lichaam,’’ zegt ze. Dat ze al meer dan een jaar als prostituee werkt, krijgt ze nauwelijks over haar lippen. ,,Het is de schuld van de regering. De schuld van Amerika. De schuld van Saddam Hussein.’’

Hoe ze in deze situatie verzeild is geraakt, kan ze amper bevatten. Haar familie weet niet hoe het geld dat ze stuurt, wordt verdiend; ze zegt nog altijd dat ze als juf werkt. Noura verdient 300 euro als ze een nachtje met een klant meegaat. Als ze dat een paar keer per week doet, heeft ze genoeg geld voor de hele familie.

Meisjes worden geregeld mishandeld of raken zwanger. Ze kunnen nergens naartoe als zoiets gebeurt. ,,Niemand beschermt ons. We zijn constant bang voor de politie. Ze doen hier een paar keer per week een inval en arresteren dan wat meisjes.’’

Haar vriendin Lana, 33, heeft een litteken op haar wang en een zuigzoen in haar nek. Nadat haar twee broers in de oorlog waren omgekomen, had haar familie geen inkomsten meer. ,,Dit was de enige manier om aan geld te komen; ik doe het voor mijn ouders en de toekomst van mijn kinderen,’’ zegt ze, op de bank in haar gehuurde appartement.

Haar twee kinderen heeft ze de kamer uitgestuurd, maar vanachter de deur luisteren ze mee naar het verhaal van hun moeder. Van hun vader hebben ze in geen jaren iets gehoord. ,,Niemand in mijn familie kan werken,’’ zegt Lana. Ze oogt vermoeid. ,,Ik ben financieel verantwoordelijk voor iedereen.’’

Seksindustrie

Volgens de Verenigde Naties is een op de acht inwoners van Irak het land ontvlucht, vooral naar de buurlanden Syrië en Jordanië.
Veel van die vluchtelingen zijn vrouwen, van wie de vaders, echtgenoten en zoons zijn omgekomen. Aangezien zij niet legaal kunnen werken, zijn ze haast veroordeeld tot de seksindustrie die taboe is in het Midden-Oosten, maar wel degelijk bestaat.
Women’s Will, een vrouwenorganisatie die in, maar ook buiten Irak opereert, schat het aantal Iraakse prostituees in de buurlanden Syrië en Jordanië op vijftigduizend.

http://www.ad.nl/buitenland/article1601784.ece
Oud 22-08-2007, 15:01
Joostje
Joostje is offline
2 miljoen gevlucht, een miljoen dood. Als het nog even zo doorgaat zitten er alleen nog amerikanen in irak :/
Oud 22-08-2007, 22:53
Verwijderd
Miljoenenbezuiniging op de AWBZ

Het kabinet wil zo'n 600 miljoen euro bezuinigen op de AWBZ. Volgens bronnen in Den Haag moet ongeveer eenderde van het bedrag komen uit een versobering van de ondersteuning van ouderen en gehandicapten.

Veel ouderen en gehandicapten krijgen nu hulp bij het invullen van papieren of worden begeleid bij een uitje. Het ziet ernaar uit dat die voorzieningen wel blijven maar dat minder mensen er aanspraak op kunnen maken.

Het was al langer duidelijk dat de AWBZ te veel kost en dat staatssecretaris Bussemaker met maatregelen zou komen. Op Prinsjesdag worden die bekendgemaakt.

nos.nl

Als we maar de nieuwste mobieltjes kunnen blijven kopen!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 23:06
T_ID
T_ID is offline
Tja, met de stijgende zorgkosten zat zoiets er aan te komen. Geen vraag van of, maar een vraag van wanneer.

Maar, het is nog veel hilarischer dat de Voedsel en Waren Autoriteit meer controles moet uitvoeren van het kabinet sinds de ophef over gif in producten uit China, maar dit met minder budget zal moeten doen omdat de bezuinigingen nog wel doorgaan.

Net zoals de politie beter moet presteren volgens de kabinetsplannen, maar er ook op bezuinigd wordt.

Leuker nog, de provincies moeten geld geven aan het rijk, gemeenten ook, zolang ze een overschot hebben op de begroting. Dat is een verborgen bezuiniging in het beleid van Balkenende IV. Hiermee gaan echter tal van belangrijke infrastructurele projecten niet door omdat dat bij uitstek zaken zijn waar gemeenten en provincies geld voor opzij leggen. Een potje met belangrijke investeringen wordt nu dus geplunderd vanwege de verbraswoede van het kabinet. Dom, erg dom, zeker van CDA en PVDA die toch ieder een aantal jaar hebben geregeerd met mensen die wél wisten hoe je moet investeren op de lange termijn.
Oud 22-08-2007, 23:12
Verwijderd
Haha, investeren op de lange termijn net zoals Van Agt en Wiegel zeker, die nota bene als doelstelling een begrotingstekort van 5% van het BNP hadden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-08-2007 @ 00:12 :
Haha, investeren op de lange termijn net zoals Van Agt en Wiegel zeker, die nota bene als doelstelling een begrotingstekort van 5% van het BNP hadden.
Investeren als in "Hey, de Hollandse Brug zal instorten als er nog meer vrachtwagens over heen rijden. Zullen we vast wat geld opzij zetten voor groot onderhoud zodat we geen echt gevaarlijke situatie krijgen?"

Wie alles toetst aan de grootste gemene deler en investeringen uitsteld krijgt Amerikaanse toestanden met kraters in wegen, instortende bruggen, etc.
Oud 23-08-2007, 00:05
hookee
hookee is offline
Ik snap er inmiddels helemaal niets meer van; AWBZ krijgt minder maar zorgpremies gaan omhoog. Geen investeringen in o.a. wegen (die op sommige plaatsen al tientallen jaren geleden had moeten plaatsvinden) maar er is nog nooit zoveel verdiend op een liter benzine als nu. Kan de overheid niet beter eens kijken naar hun uitgaven i.p.v. naar hun inkomsten?

(Wat betaalt de gemiddelde Belg maandelijks voor zorgpremie trouwens?)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:31
T_ID
T_ID is offline
Verdachte van mishandeling Ehsan Jami aangehouden

LEIDSCHENDAM - Donderdag is een 17-jarige man aangehouden die wordt verdacht van de mishandeling van Ehsan Jami. De tiener uit Leidschendam zou Jami op 4 augustus in Voorburg hebben geslagen en geschopt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1607076.ece

Hoppa, naast gevangenisstraf meteen op de wachtlijst voor een hersentransplantatie zetten.
Oud 23-08-2007, 19:40
Verwijderd
17 jarige man of jongen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 19:42
Uice
Uice is offline
Niemand is een zeventienjarige man.
Oud 24-08-2007, 13:58
GruttePier
GruttePier is offline
Homo roepen in Meppel wél strafbaar

Een 24-jarige man uit Zwolle is door de politierechter in Assen veroordeeld omdat hij politieagenten voor homo heeft uitgescholden. Hij krijgt 220 euro boete. De man riep vorig jaar 's nachts in het uitgaansgebied van Meppel homo's naar een groep agenten.

De politierechter in Den Bosch sprak deze week in een soortgelijk geval iemand vrij. Volgens de Bossche rechter is 'homo' een neutrale aanduiding van een groep mensen in de samenleving. Beledigend wordt het pas in combinatie met adjectieven als 'vuile' of 'vieze'.

Waarom de rechter in Assen daar anders over denkt, is niet duidelijk.

WTF?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:58
Uice
Uice is offline
Het is ook onzin. 'Hoer', 'teef', 'mongool', 'idioot' en 'klootzak' zijn ook neutrale termen. Zelfs 'vieze homo' is in principe geen beleding als het gaat om een homo met modder op zijn gezicht. Het gaat erom dat het woord 'homo' in die context duidelijk beledigend bedoeld was.
Oud 24-08-2007, 18:07
Iyalii
Iyalii is offline
Citaat:
hookee schreef op 23-08-2007 @ 01:05 :
Ik snap er inmiddels helemaal niets meer van; AWBZ krijgt minder maar zorgpremies gaan omhoog. Geen investeringen in o.a. wegen (die op sommige plaatsen al tientallen jaren geleden had moeten plaatsvinden) maar er is nog nooit zoveel verdiend op een liter benzine als nu. Kan de overheid niet beter eens kijken naar hun uitgaven i.p.v. naar hun inkomsten?

(Wat betaalt de gemiddelde Belg maandelijks voor zorgpremie trouwens?)
Mijn vader betaalt ongeveer 80 euro per jaar voor hemzelf en ik ten laste (inclusief hospitalisatieverzekering)
Oud 24-08-2007, 19:51
hookee
hookee is offline
Citaat:
Iyalii schreef op 24-08-2007 @ 19:07 :
Mijn vader betaalt ongeveer 80 euro per jaar voor hemzelf en ik ten laste (inclusief hospitalisatieverzekering)
U (Belgen zeggen nou enmaal geen je of jij) bent boven de 18, hoeft u dan niet de volle €80 te betalen?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 01:35
GruttePier
GruttePier is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-08-2007 @ 18:58 :
Het is ook onzin. 'Hoer', 'teef', 'mongool', 'idioot' en 'klootzak' zijn ook neutrale termen. Zelfs 'vieze homo' is in principe geen beleding als het gaat om een homo met modder op zijn gezicht. Het gaat erom dat het woord 'homo' in die context duidelijk beledigend bedoeld was.
klootzak lijkt me niet echt een neutrale term
en met die redenatie is grasspriet of baksteen ook beledigend als het op een beledigende manier wordt geroepen

er moet gewoon minder idioot beboet worden voor dit soort dingen
als er sprake is van bedreiging oid tegen een agent ok maar het begint wel de spuigaten uit te lopen nu :/
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 08:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
GruttePier schreef op 25-08-2007 @ 02:35 :
klootzak lijkt me niet echt een neutrale term
Klootzak is een synoniem voor het scrotum of de balzak.
Oud 25-08-2007, 14:54
Iyalii
Iyalii is offline
Citaat:
hookee schreef op 24-08-2007 @ 20:51 :
U (Belgen zeggen nou enmaal geen je of jij) bent boven de 18, hoeft u dan niet de volle €80 te betalen?
Nee zolang ik niet werk mag ik tot een bepaalde leeftijd bij mijn vader ten laste zijn. (dus zolang je geen eigen inkomen hebt)
Als mijn vader nu zelfstandige is en hij stopt kan ik hem bij mij ten laste zetten omdat hij geen pensioengerechtigde is(er zijn nog zo een gevallen maar ik weet het juist allemaal niet meer)
Oud 25-08-2007, 20:39
Relief
Relief is offline
Universiteiten leggen lat in bacheloronderwijs hoger

Uitgegeven: 24 augustus 2007 15:02
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2007 17:35

MIDDELBURG - De universiteiten zullen de lat in het bacheloronderwijs hoger leggen. Uit onderzoek van Karl Dittrich van de Nederlands-Vlaamse Accreditatie-Organisatie is gebleken dat de huidige opleiding zeker in het eerste jaar vaak te licht is en dat er gebrek aan diepgang is.

Studenten hoeven soms maar iets meer dan twintig uur per week te studeren en een aantal studies blijft zelfs ruim onder dat geringe aantal uren.

Studenten, docenten en bestuurders van universiteiten hebben deze week op de Roosevelt Academy in Middelburg vergaderd over vergroting van studiesucces van het bacheloronderwijs, de eerste fase van een universitaire studie. De bijeenkomst had plaats op initiatief van de vereniging van universiteiten VSNU, die verbetering van de bachelorfase tot een van de speerpunten van haar beleid heeft gemaakt.

Bijeenkomst

VSNU-voorzitter Sijbolt Noorda noemde de bijeenkomst in Middelburg "een groot succes". Iedereen vond dat er meer belangstelling voor het onderwijs in de bachelorfase moet komen. Ook de studentenorganisatie LSVb en ISO waren het daarmee eens. Allerlei voorstellen om het bacheloronderwijs te verbeteren deden de ronde. Zo zou de verhouding tussen het aantal docenten en het aantal studenten in die fase beter moeten worden.

Uit het onderzoek van Dittrich blijkt dat het aantal docenten in de bachelorfase te laag is. Het geven van goed onderwijs zou even belangrijk bij de beoordeling van een universitair medewerker moeten zijn als het doen van goed onderzoek. Ook zou de overgang van het vwo naar de universiteit moeten worden versoepeld.

Uitgegeven: 24 augustus 2007 15:02
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2007 17:35

MIDDELBURG - De universiteiten zullen de lat in het bacheloronderwijs hoger leggen. Uit onderzoek van Karl Dittrich van de Nederlands-Vlaamse Accreditatie-Organisatie is gebleken dat de huidige opleiding zeker in het eerste jaar vaak te licht is en dat er gebrek aan diepgang is.

Studenten hoeven soms maar iets meer dan twintig uur per week te studeren en een aantal studies blijft zelfs ruim onder dat geringe aantal uren.

Studenten, docenten en bestuurders van universiteiten hebben deze week op de Roosevelt Academy in Middelburg vergaderd over vergroting van studiesucces van het bacheloronderwijs, de eerste fase van een universitaire studie. De bijeenkomst had plaats op initiatief van de vereniging van universiteiten VSNU, die verbetering van de bachelorfase tot een van de speerpunten van haar beleid heeft gemaakt.

Bijeenkomst

VSNU-voorzitter Sijbolt Noorda noemde de bijeenkomst in Middelburg "een groot succes". Iedereen vond dat er meer belangstelling voor het onderwijs in de bachelorfase moet komen. Ook de studentenorganisatie LSVb en ISO waren het daarmee eens. Allerlei voorstellen om het bacheloronderwijs te verbeteren deden de ronde. Zo zou de verhouding tussen het aantal docenten en het aantal studenten in die fase beter moeten worden.

Uit het onderzoek van Dittrich blijkt dat het aantal docenten in de bachelorfase te laag is. Het geven van goed onderwijs zou even belangrijk bij de beoordeling van een universitair medewerker moeten zijn als het doen van goed onderzoek. Ook zou de overgang van het vwo naar de universiteit moeten worden versoepeld.

-----------------------
Ik vond het al zo vreem dat die erasmusstudenten of utrechtstudenten het zo makkelijk hadden. Damn 20 uur of minder

Hier op de TU moet eerder men overgaan op het verlagen van de studielast. Want 32 uur per week en nog eens hetzelfde uur aan zelfstudie op Industrieel Ontwerpen, dat noem ik de lat te hoog hebben staan.
Oud 25-08-2007, 20:42
Verwijderd
Lat hoger leggen op universiteiten lijkt me een prima zaak.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 20:43
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-08-2007 @ 19:31 :
Verdachte van mishandeling Ehsan Jami aangehouden

LEIDSCHENDAM - Donderdag is een 17-jarige man aangehouden die wordt verdacht van de mishandeling van Ehsan Jami. De tiener uit Leidschendam zou Jami op 4 augustus in Voorburg hebben geslagen en geschopt.

http://www.ad.nl/binnenland/article1607076.ece

Hoppa, naast gevangenisstraf meteen op de wachtlijst voor een hersentransplantatie zetten.
In andere gevallen van mishandeling zou je milder zijn geweest. HEt is altijd meten met 2 maten he T_ID
Oud 25-08-2007, 20:44
Relief
Relief is offline
Citaat:
Poggy schreef op 25-08-2007 @ 21:42 :
Lat hoger leggen op universiteiten lijkt me een prima zaak.
Nou, er moet wel onderscheid komen. Hier op de TU hebben we al studieweken van zeker minimaal 28 uur. En dit geldt zeker voor alle opleidingen.
Oud 25-08-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Relief schreef op 25-08-2007 @ 21:44 :
Nou, er moet wel onderscheid komen. Hier op de TU hebben we al studieweken van zeker minimaal 28 uur. En dit geldt zeker voor alle opleidingen.
Op universiteiten en opleidingen waar de lat nog niet hoogt ligt uiteraard.

En het gaat natuurlijk niet alleen om hoeveel uur je op de universiteit doorbrengt, maar om de totale tijd de gemiddelde student per week kwijt is aan zijn studie en de moeilijkheidsgraad van de studie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 12:02
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Uice schreef op 23-08-2007 @ 20:42 :
Niemand is een zeventienjarige man.
ik wel.
Oud 26-08-2007, 12:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 25-08-2007 @ 21:43 :
In andere gevallen van mishandeling zou je milder zijn geweest. HEt is altijd meten met 2 maten he T_ID
Andere gevallen van mishandeling werden niet gepleegd door geloofsfanatici met een terminaal hersentekort. Ik ben voorstander van niet alleen afstraffen maar ook genezen.
Als je dergelijke fundamentalisten een hersentransplantatie geeft, dan kunnen ze alles doen wat ze voorheen niet meer konden. Nadenken, productief zijn, iets doen met hun leven, al die dingen die al die arme fundamentalisten moeten missen in hun leven.
Oud 28-08-2007, 14:41
T_ID
T_ID is offline
Filipijnse oppositieleider opgepakt

De Filipijnse oppositieleider José Maria Sison is in Utrecht opgepakt. De 68-jarige Sison is de oprichter van de Communistische Partij op de Filipijnen. Die partij voert via haar gewapende tak New People's Army al jaren verzet tegen de opeenvolgende regeringen in Manilla.

Sison zou vanuit Nederland opdracht hebben gegeven voor het plegen van moordaanslagen op de Filipijnen, in 2003 en 2004.De slachtoffers waren vroegere leiders van de New People's Army.

Sison vluchtte in 1987 naar Nederland. Hij vroeg hier asiel aan, maar dat werd afgewezen. Omdat zijn leven gevaar liep bij terugkeer, is hij nooit uitgezet.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike..._opgepakt.html

Oud 28-08-2007, 15:40
akumabito
akumabito is offline
Al 20 jaar in NL, vanaf het begin bekend dat hij geen lekkere jongen was, asiel afgewezen, en nu pas opgepakt? Goed bezig..
Oud 28-08-2007, 15:53
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Kazet Nagorra schreef op 21-08-2007 @ 21:56 :
Terecht, wat voor mongool ben je nu als je 'homo' beledigend vindt.
Het zal misschien om de toon gegaan zijn, waarop de uitspraak is gedaan?
Daarnaast heeft de benaming 'homo', hoezeer ik dat ook betreur, een negatieve bijklank in onze samenleving die veroorzaakt is door het jarenlang onderdrukken van homo's. Het is lange tijd een taboe geweest en nog steeds wordt het door veel mensen niet geaccepteerd.
Dus daarom is het waarschijnlijk wel degelijk beledigend geweest.

Persoonlijk interesseert de seksuele voorkeur van iemand mij vrij weinig.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 28-08-2007 @ 16:53 :
Het zal misschien om de toon gegaan zijn, waarop de uitspraak is gedaan?
Daarnaast heeft de benaming 'homo', hoezeer ik dat ook betreur, een negatieve bijklank in onze samenleving die veroorzaakt is door het jarenlang onderdrukken van homo's. Het is lange tijd een taboe geweest en nog steeds wordt het door veel mensen niet geaccepteerd.
Dus daarom is het waarschijnlijk wel degelijk beledigend geweest.

Persoonlijk interesseert de seksuele voorkeur van iemand mij vrij weinig.
Juist daarom is het belangrijk dat een rechter hiervoor geen veroordeling geeft, zodat aangegeven wordt hoe triest en inferieur zowel de 'beledigende' en de 'beledigde' zijn. Slechte zaak dat in een andere zaak het wel tot een veroordeling kwam.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 13:01
GruttePier
GruttePier is offline
precies de rechter bevestigd hiermee een beledigende gehalte van het woord homo
hij geeft het slechte voorbeeld dus
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:47
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Juist daarom is het belangrijk dat een rechter hiervoor geen veroordeling geeft, zodat aangegeven wordt hoe triest en inferieur zowel de 'beledigende' en de 'beledigde' zijn. Slechte zaak dat in een andere zaak het wel tot een veroordeling kwam.

Hm, daar heb je wel een punt ja.
Toch kan ik me voorstellen dat de agent beledigd is, gewoon omdat de toon fout is en mensen nu op deze manier net zo goed aanleren dat ze wel iedereen voor 'homo' kunnen "uitschelden", want uitschelden is de bedoeling van een dergelijke uitlating. Dat is ook het slechte voorbeeld geven.
Maar je hebt wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 16:25
T_ID
T_ID is offline
Tibetanen mogen niet meer reïncarneren

PEKING - Hoge Tibetaanse geestelijken mogen vanaf zaterdag 1 september niet meer reïncarneren zonder toestemming van de Chinese regering.

Met de wet op reïncarnatie van levende boeddha’s verstevigt Peking haar greep op de boeddhistische gemeenschap in Tibet. De hoogste geestelijke leider van de Tibetanen, de Dalai Lama in ballingschap, heeft door de wet niets meer te zeggen over reïncarnaties.
[...]

http://www.ad.nl/buitenland/article1626178.ece

Het is natuurlijk een politiek iets, maar die titel stond best grappig.
Oud 31-08-2007, 16:29
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
maar kom jij ook aan de 28 uur zelfstudie per week?
Ik studeer natuurkunde in eindhoven en dat schijnt in nederland een van de studies met het meeste zelfstudie uren te zijn, plus nog eens 5 dagen van 8 uur in de week. punt is dat niemand zoveel zelfstudie pleegt als dat er ects voor staan...

maar het is sowieso verkeerd om technische en andere studies te vergelijken. over het algemeen hebben wij veel meer contact uren en heel veel 'kleine vakken.'
Oud 31-08-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik studeer natuurkunde in eindhoven en dat schijnt in nederland een van de studies met het meeste zelfstudie uren te zijn, plus nog eens 5 dagen van 8 uur in de week. punt is dat niemand zoveel zelfstudie pleegt als dat er ects voor staan...
Klopt, maar dan nog is natuurkunde een van de zwaardere studies hoor. Prima te doen uiteraard, in minder dan 40 uur p/week gemiddeld, maar dat zegt meer over de overige studies.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 16:32
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Tibetanen mogen niet meer reïncarneren

PEKING - Hoge Tibetaanse geestelijken mogen vanaf zaterdag 1 september niet meer reïncarneren zonder toestemming van de Chinese regering.

Met de wet op reïncarnatie van levende boeddha’s verstevigt Peking haar greep op de boeddhistische gemeenschap in Tibet. De hoogste geestelijke leider van de Tibetanen, de Dalai Lama in ballingschap, heeft door de wet niets meer te zeggen over reïncarnaties.
[...]

http://www.ad.nl/buitenland/article1626178.ece

Het is natuurlijk een politiek iets, maar die titel stond best grappig.

omfgwtflol
Oud 01-09-2007, 09:52
Gatara
Gatara is offline
31/08 Op welke muziek stofzuigt u? Nederlanders kiezen voor Bauer

Nederlanders stofzuigen het liefst op muziek van Frans Bauer. Ook Jan Smit en Marco Borsato zijn populair. Welke muziek verkiest u tijdens het stofzuigen?

Plaats in de reacties uw favoriete stofzuigmuziek of stuur ons een e-mail met de muziek die u tijdens het stofzuigen graag hebt. Vermeld ook naam en woonplaats.

Het onderzoek van Hoover bij de Nederlanders bracht nog meer aan het licht: vrouwen zijn nog steeds de baas over de stofzuiger. Ze stofzuigen jaarlijkst 88 uur. Bij Nederlandse mannen is dat 81 uur. Zij steken de handen uit de mouwen als er bezoek komt.

De Nederlanders klagen ook over rugpijn, schouderpijn en last van de armen.
bron = gva
Oud 01-09-2007, 09:56
Gatara
Gatara is offline
Zweedse moslims demonstreren tegen spotprent profeet

Tientallen moslims zijn vrijdag in de Zweedse stad Örebro de straat op gegaan om hun ongenoegen te uiten over een tekening van de profeet Mohammed met een hondenlichaam. De betogers eisten dat de hoofdredacteur van de krant Nerikes Allehanda, waarin de tekening van kunstenaar Lars Vilks op 19 augustus werd afgedrukt, zijn verontschuldigingen aanbiedt.

De Zweedse premier Fredrik Reinfeldt heeft vrijdag voor het eerst op de kwestie gereageerd. Hij zei dat Zweden een land is waar moslims en christenen, gelovigen en ongelovigen op basis van wederzijds respect kunnen samenleven. Reinfeldt zei ook dat de persvrijheid behelst dat politici zich niet bemoeien met hetgeen er in de kranten verschijnt.

Iran en Pakistan hebben inmiddels formeel protest aangetekend. In Pakistan werden vrijdag Zweedse vlaggen en een pop van de Zweedse premier verbrand.

In verschillende landen demonstreerden vorig jaar moslims tegen de publicatie van als onterend beschouwde tekeningen van de profeet in een aantal westerse kranten. In aantal gevallen gingen de betogingen gepaard met veel geweld en vielen zelfs doden. De meeste moslims maken bezwaar tegen het afbeelden van de profeet. (belga/dm)
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/....bron=homeArt6
Oud 01-09-2007, 10:05
Gatara
Gatara is offline
wellicht in het verlengde hiervan:

Reform Jewish leader tells U.S. Muslims that Islam is being demonized
By Shlomo Shamir, Haaretz Correspondent and Reuters

The president of the Union for Reform Judaism accused American media, politicians and religious groups on Friday of demonizing Islam.

Addressing the annual convention of the Islamic Society of North America, Rabbi Eric Yoffie said Muslims have been turned into "satanic figures."

"There exists in this country among all Americans, whether Jews, Christians, or non-believers, a huge and profound ignorance about Islam ... there is no shortage of voices prepared to tell us that fanaticism and intolerance are fundamental to Islamic religion, and that violence and even suicide bombing have deep Koranic roots," he said.

Yoffie said his organization is discussing with Muslim leaders a dialogue and education program in the near future to increase understanding between the two faiths.

He said Americans need to know "how far removed Islam is from the perverse distortions of the terrorists who too often dominate the media, subverting Islam's image by professing to speak in its name."

Yoffie also called for an end to racial profiling and legal discrimination of any kind against Muslim Americans, and urged North America's Muslims to keep condemning violence committed in the name of Islam until the message sinks in.

In his address, Yoffie said "to all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough."

"No cause in the world, and surely no religious cause, can ever justify murdering the innocent or targeting the uninvolved ... You cannot honor God if you do not honor the image of God in every human being; and you cannot get to heaven by creating hell on earth," he said.

"We have expressed these views, and so have you, with your clear statements condemning terrorist attacks. But let us agree that this task will not be done until the message is heard, and others in the Muslim world join with [you] in ringing denunciations of terror that will be heard throughout the globe."

Yoffie's progressive wing of Judaism describes itself as the largest Jewish religious movement in North America, with more than 900 congregations and 1.5 million Jews. The annual convention of the largest U.S. Muslim group draws about 30,000 people.
http://haaretz.com/hasen/spages/899630.html

en ook:

Jewish leader urges US Muslims to condemn violence

Rabbi Eric Yoffie tells Islamic Society of North America, 'To all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough'

A major Jewish religious leader urged North America's Muslims on Friday to keep condemning violence committed in the name of Islam until the message sinks in.

Speaking at the annual convention of the Islamic Society of North America, Rabbi Eric Yoffie, president of the Union for Reform Judaism, said: "To all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough.

"No cause in the world, and surely no religious cause, can ever justify murdering the innocent or targeting the uninvolved ... You cannot honor God if you do not honor the image of God in every human being; and you cannot get to heaven by creating hell on earth," he said in prepared remarks.

"We have expressed these views, and so have you, with your clear statements condemning terrorist attacks. But let us agree that this task will not be done until the message is heard, and others in the Muslim world join with (you) in ringing denunciations of terror that will be heard throughout the globe."

Yoffie's liberal wing of Judaism describes itself as the largest Jewish religious movement in North America, with more than 900 congregations and 1.5 million Jews. The annual convention of the largest US Muslim group draws about 30,000 people.

Yoffie said his organization is discussing with Muslim leaders a dialogue and education program in the near future to increase understanding between the two faiths.

"There exists in this country among all Americans, whether Jews, Christians, or non-believers, a huge and profound ignorance about Islam ... there is no shortage of voices prepared to tell us that fanaticism and intolerance are fundamental to Islamic religion, and that violence and even suicide bombing have deep Koranic roots," he said.

He said Americans need to know "how far removed Islam is from the perverse distortions of the terrorists who too often dominate the media, subverting Islam's image by professing to speak in its name."

Yoffie also called for an end to racial profiling and legal discrimination of any kind against Muslim Americans.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...444406,00.html
Oud 01-09-2007, 13:48
Relief
Relief is offline
Citaat:

maar het is sowieso verkeerd om technische en andere studies te vergelijken. over het algemeen hebben wij veel meer contact uren en heel veel 'kleine vakken.'
Nou, volgens onze studieadviseur was er maar 1 studie in nederland die een hogere studiedruk had dan Industrieel Ontwerpen. Wij hadden vaak een week van 28 uur ingeroosterd. En hiernaast moest je vaak (door vele deadlines) nog eens 28 uur zelfstudie minimaal eruitgooien. Kortom zeer levenloos
Oud 01-09-2007, 13:51
Relief
Relief is offline
Citaat:
wellicht in het verlengde hiervan:

Reform Jewish leader tells U.S. Muslims that Islam is being demonized
By Shlomo Shamir, Haaretz Correspondent and Reuters

The president of the Union for Reform Judaism accused American media, politicians and religious groups on Friday of demonizing Islam.

Addressing the annual convention of the Islamic Society of North America, Rabbi Eric Yoffie said Muslims have been turned into "satanic figures."

Yoffie also called for an end to racial profiling and legal discrimination of any kind against Muslim Americans, and urged North America's Muslims to keep condemning violence committed in the name of Islam until the message sinks in.

In his address, Yoffie said "to all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough."

"No cause in the world, and surely no religious cause, can ever justify murdering the innocent or targeting the uninvolved ... You cannot honor God if you do not honor the image of God in every human being; and you cannot get to heaven by creating hell on earth," he said.

"We have expressed these views, and so have you, with your clear statements condemning terrorist attacks. But let us agree that this task will not be done until the message is heard, and others in the Muslim world join with [you] in ringing denunciations of terror that will be heard throughout the globe."

Yoffie's progressive wing of Judaism describes itself as the largest Jewish religious movement in North America, with more than 900 congregations and 1.5 million Jews. The annual convention of the largest U.S. Muslim group draws about 30,000 people.
http://haaretz.com/hasen/spages/899630.html

en ook:

Jewish leader urges US Muslims to condemn violence

Rabbi Eric Yoffie tells Islamic Society of North America, 'To all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough'

A major Jewish religious leader urged North America's Muslims on Friday to keep condemning violence committed in the name of Islam until the message sinks in.

Speaking at the annual convention of the Islamic Society of North America, Rabbi Eric Yoffie, president of the Union for Reform Judaism, said: "To all those who desecrate God's name by using religion to justify killing and terror, let us say together: Enough.

"No cause in the world, and surely no religious cause, can ever justify murdering the innocent or targeting the uninvolved ... You cannot honor God if you do not honor the image of God in every human being; and you cannot get to heaven by creating hell on earth," he said in prepared remarks.

"We have expressed these views, and so have you, with your clear statements condemning terrorist attacks. But let us agree that this task will not be done until the message is heard, and others in the Muslim world join with (you) in ringing denunciations of terror that will be heard throughout the globe."

Yoffie's liberal wing of Judaism describes itself as the largest Jewish religious movement in North America, with more than 900 congregations and 1.5 million Jews. The annual convention of the largest US Muslim group draws about 30,000 people.

Yoffie also called for an end to racial profiling and legal discrimination of any kind against Muslim Americans.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...444406,00.html
Prachtig wat deze man zegt, maar wat mij stoort is dat het wel van de joodse kant moet komen en niet van de moslims zelf. Maar aan de andere kant is een joodse man veel geloofwaardiger voor Amerikanen als hij zegt dat de Islam satanisch wordt afgebeeld en hij de Islam in feite verdedigt.

Kortom, dank u wel meneer Eric Yoffie
Oud 01-09-2007, 17:27
Gatara
Gatara is offline
Logisch dat hij als niet-moslim door mede-niet-moslims geloofwaardiger gevonden vond. En ik ken persoonlijk genoeg moslims die op de lijn liggen van deze meneer Yoffie en die eenzelfde taal zouden kunnen uitslaan. De reden dat je die neit hoort, is dat ze (nog) geen leiders zijn, maar ook omdat de haatsprekende en gewelddadige moslims binnen de islam de stem van deze moslis overstemmen. Net zoals niet iedere Marokkaan een tasjesdief is, maar de Marokaanse tasjesdieven het wel verzieken voor de niet-tasjesdieven met hun gedrag (vooroordelen spelen dan op).

Voor joden staat de vraag "is het goed voor joden" centraal? En daarmee wordt slechts bedoeld dat je door je acties het hele volk niet voor de schandpaal nagelt, en dat je daarmee dus juist ervoor zorgt dat het hele volk niet aangekeken wordt op de daden van 1 persoon. Probleem alleen is dat mensen mensen zijn en fouten maken maar je kunt op zn minst je best doen.
en eigenlijk geldt dit niet alleen voor joden, maar voor alle soorten mensen in allerlei maten, seksen, kleuren enzovoort
Oud 02-09-2007, 01:50
T_ID
T_ID is offline
Een advies van de Commissie Voortrekking Religieuzen is in de prullenbak verdwenen:

Terecht ontslag na weigeren hand

UTRECHT - De moslimdocente van het Utrechtse Vader Rijn College die in februari ontslag kreeg omdat ze weigerde mannelijke collega’s de hand te schudden, is terecht ontslagen, dat heeft de rechtbank in Utrecht gisteren besloten.

Tussen docente Samira Dahri en de school was volgens de rechtbank een vertrouwensbreuk ontstaan, waardoor het ontslag in dit geval gerechtvaardigd was.

De rechtbank vindt dat de docente niet zomaar zelf had moeten beslissen mannen niet langer de hand te schudden. ,,Zij heeft op voorhand pogingen om tot een gezamenlijke oplossing of aanpak te komen gefrustreerd, doordat zij zonder vooroverleg met de schoolleiding via een e-mail aan de medewerkers van de school haar besluit had verstuurd.’’

De rechtbank benadrukt dat zij niet heeft beoordeeld of scholen docenten kunnen verplichten om handen te schudden van andere personen, ongeacht hun geslacht.

Na de stap van Dahri besloot directeur Engbers van het vmbo-college in september om de docente te schorsen en de zaak voor te leggen aan de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). De CGB bepaalde dat het Vader Rijn College niet van haar mocht eisen dat ze handen geeft.

De school legde dit advies naast zich neer en stuurde haar in februari een ontslagbrief. Daartegen ging de docente in beroep.

Schooldirecteur Engbers is blij met de uitspraak van de rechtbank. ,,Daaruit blijkt dat we het netjes hebben gedaan. Ik heb ook geen spijt. We hebben goed gehandeld.’’

Dahri’s advocaat Jalandoni zegt dat zijn cliënte teleurgesteld is. ,,Ons bezwaar is juist dat de rechtbank zich niet principieel uitspreekt over de vraag of het gerechtvaardigd is iemand te ontslaan omdat zij geen handen meer schudt.’’

Jalandoni zegt dat Dahri zeker in hoger beroep zal gaan.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1627642.ece

Prachtig besluit, maar jammer dat de rechter niet ondubbelzinnig heeft vastgesteld dat discriminatie of onbeschoft functioneren vanuit een religie neerkomt op wanprestatie en grond is voor ontslag.
Oud 02-09-2007, 10:47
Verwijderd
Oke, dus als jij weigert mannen 3 kussen te geven op de wang en je doet dat wel bij vrouwen, ben je ook discrimnerend bezig?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 11:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oke, dus als jij weigert mannen 3 kussen te geven op de wang en je doet dat wel bij vrouwen, ben je ook discrimnerend bezig?
Als ik in een land zou komen waar dat zeer gebruikelijk is wel ja. Daarnaast zou dat gewoon onbeschoft zijn op een manier die me onmogelijk zou maken om zaken mee te doen.

Zo ook dit geval. Wat kan je met iemand die zich constant schofferend over doet komen, behalve hen ontslaan?
Oud 02-09-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Als ik in een land zou komen waar dat zeer gebruikelijk is wel ja.
Ik kijk graag over de grenzen van cultuur, vooral in een multiculturele samenleving.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten