Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 11:28
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Terminator 1

Voor t eerst, heb me er wel mee vermaakt.

Crank

Heel vet!
Oud 29-09-2007, 02:14
Verwijderd
Tekon Kinkurîto (2006) (Tekkonkinkreet, ook wel te vertalen als 'Iron and Concrete' of 'Concrete Jungle')

Visueel prachtige tekenstijl, zoals we kunnen verwachten van Studio 4°C (Memories/Mind Game/Animatrix (segment 'Beyond')). Zeer veel detail in de stadse setting waarin het verhaal zich afspeelt.
Het verhaal is wel redelijk. Niet bijster geweldig, maar wel zonder meer apart te noemen. Twee jongens, Black en White, die als weeskinderen op straat leven, regeren over 'hun' stad -Treasure Town- en maken de straten onveilig. Ze verdedigen hun stad tegen de Yakuza en een (buitenaardse?) organisatie die de stad wil opeisen.

Heeft enkele mooie scènes, soms wat inzakmomenten, maar over het algemeen is het een geweldige film.

8/10
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 07:57
DanielC
DanielC is offline
I Walked With a Zombie/The Body Snatcher Hmm, slecht weer, tijd voor een lekker avondje horror! Beginnen met I Walked With a Zombie, rustig en broeierig. Speelt goed in op de angsten voor de onbekende cultuur, en natuurlijk 'the dark', die jungle drums, brr. Daarna The Body Snatcher, en gaan we van het exotische Indie naar het koude Edinburgh van 1831, naar Dokter MacFarlane en zijn student Fettes die lastig gevallen worden door Body Snatcher Karloff. Er hangt een heerlijk duister sfeertje in de lucht en Karloff speelt de sterren van de hemel.
Oud 29-09-2007, 11:07
Verwijderd
Conseguenze Dell'Amore

Deprimerend en traag met prachtige cinematografie.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Death Water (Mizuchi) - 6/10

Doorsnee horrorfilmpje. Wel genietbaar.

Hellraiser: Deader - 2/10

Pinhead heeft te weinig screen time en het hele verhaal heeft niets meer met Hellraiser te maken. Rommel.
Oud 29-09-2007, 14:23
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
The Body Snatcher Daarna The Body Snatcher, en gaan we van het exotische Indie naar het koude Edinburgh van 1831, naar Dokter MacFarlane en zijn student Fettes die lastig gevallen worden door Body Snatcher Karloff. Er hangt een heerlijk duister sfeertje in de lucht en Karloff speelt de sterren van de hemel.

Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 19:43
Magican
Magican is offline
American Psycho

Viel tegen
Oud 29-09-2007, 20:44
Verwijderd
Miss Potter. Wel mooi, herkende veel plaatsen waar ik ooit geweest ben en dat is wel leuk
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 21:54
Verwijderd
Monsieur Ibrahim: aardige film 3.5/5
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 10:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Superman: Doomsday - 6/10

Wauw. Zowaar een Supermanfilm die niet strontvervelend is. De actiescenes zijn vet. Gelukkig maar, want het heeft ook niet veel meer te bieden.
Oud 30-09-2007, 11:57
Verwijderd
the excorsist: ook wel een aardige film 4/5
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:24
Verwijderd
La Sconosciuta. Heftig, te heftig als je het mij vraagt. Wel een ''goede'' film, daar niet van, maar zeker niet leuk.
7/10
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:54
Verwijderd
Citaat:
La Sconosciuta. Heftig, te heftig als je het mij vraagt. Wel een ''goede'' film, daar niet van, maar zeker niet leuk.
7/10
Ben ik wel een beetje met je eens. Er zit te veel van alles in.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 01:08
Dexter_M
Dexter_M is offline
Wrong turn 2

leuk vervolg, erg mee vermaakt

Death proof

hd er mee van verwacht viel me erg tegen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 08:41
Moustache
Moustache is offline
Thicker than water.

Geen speelfilm, desondanks erg tof.
Oud 01-10-2007, 10:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Shoot 'em up - 7/10

Kolderieke bullshit van A tot Z. Echt alles aan de film is over the top en smakeloos.

Oud 01-10-2007, 12:52
Carn
Carn is offline
Ah, die was bij mij ook binnen zag ik; eens aanschouwen als de kwaliteit niet te brak is.

Spiderman 3 6/10

Hersenloos vermaak, met de nadruk op hersenloos.

The Bourne Ultimatum 8/10

een van de betere actiefilms. Geen moment gestoord aan het 'camerawerk' en waardig afsluiter van deze trilogy. Her en der wel wat ver gezocht maar dat mocht de film niet schaden
Oud 01-10-2007, 14:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
High School Musical Tja. Dus. Een paar leuke liedjes (de laatste natuurlijk en dat confessions-nummer waren wel leuk), maar vooral het eerste nummer vond ik tenenkrommend. Zó ontzettend duidelijk dat het niet 'live' is gezongen...

En ach, ik probeerde me niet al teveel te ergeren, waardoor ik het einde nog best grappig vond. Ja echt.
Oud 01-10-2007, 16:23
Verwijderd
Flash point - vette martial arts, hij viel niet tegen 3.5/5
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:59
Dexter_M
Dexter_M is offline
crank, directors cut

al 2 keer eerder gezien, super actie film met 6 minuten nog meer volle actie en gekke dingen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 00:30
Verwijderd
Becoming Jane. Pfff, wat een draak van een film. Eigenlijk wist ik dat van te voren al, maar dan laat ik me toch overhalen.
5/10
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 10:03
Joostje
Joostje is offline
twelve angry men

jofele film!
Oud 02-10-2007, 17:18
Verwijderd
A life less ordinary

Altijd leuk.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 20:36
BendeBen
BendeBen is offline
der himmel uber berlin

ik trok t voor 45 minuten tot een uur en toen was ik m zat en besefte ik me hoe ontzettend artyfarty t was. ik werd een beetje moe van al die literaire monologen
Oud 02-10-2007, 20:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hellraiser: Hellworld - 2/10

Dieptepunt. Maar ja, de cenobites...
Oud 03-10-2007, 00:32
Verwijderd
Aachi and Ssipak

Geweldige Zuid-Koreaanse animatiefilm met een absurd verhaal (en dito tekenstijl) van het kaliber Dead Leaves.

In Shit City worden alle bewoners geïmplanteerd met een chip in hun anus, waarmee de menselijke uitwerpselen gecontroleerd worden op kwaliteit en hoeveelheid. Deze worden gebruikt als energiebron. Als beloning krijgen ze voor iedere dump een juicy-bar. Dit leidt al gauw tot verslaving. Deze verslaafdenzijn uiteindelijk gemuteerd en willen -als the Diaper gang- wraak nemen op de regering. Ondertussen willen kleine criminelen rijk worden met de verkoop van juicybars.

Hoe kinderachtig slecht het ook is, het is heel erg tof

8/10
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 07:55
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
der himmel uber berlin

ik trok t voor 45 minuten tot een uur en toen was ik m zat en besefte ik me hoe ontzettend artyfarty t was. ik werd een beetje moe van al die literaire monologen
Van die mongolen die bij alles wat uit Europa komt en ze niet leuk vinden op komen draven met "artyfarty" zijn nog vermoeiender. Verzin eens wat nieuws.
Oud 03-10-2007, 11:41
Rooster
Rooster is offline
Sin City:
prachtige stijl, goede teksten, helemaal top
5/5
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 11:42
BendeBen
BendeBen is offline
hey flappie, ik had me juist verheugd op deze film ik had namelijk verwacht dat ik m erg mooi zou vinden maar dat viel dus even tegen. of misschien verwachtte ik het verkeerde ervan, ik heb de romantiek nauwelijks kunnen vinden, ik vond het eerder alleen zwaar depressief met al dat eenzame geneuzel over de kleine dingen des levens.
Oud 03-10-2007, 12:16
Verwijderd
die hard 1 t/m 4
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 13:55
Verwijderd
Prodigal son: een van de betere old school kung fu films 4/5
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 14:42
Rooster
Rooster is offline
Kickboxer:
The muscles from Brussels in een verzameling van cliché's en montages met een voorspelbare verhaallijn omkleed met slechte muziek.
En dat dansje....
3/5 toch, omdat het nog best vermakelijk was...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 19:53
Drez
Drez is offline
The devil is a woman (1935).
Eerste film met Marlene Dietrich die ik helemaal gezien heb en hoewel het verhaal helemaal poep was heb ik me vermaakt. Mooi lichtgebruik en schattige ´Spaanse´ namen en huisjes.
Oud 03-10-2007, 21:05
Verwijderd
Ik moet bekennen dat ik Der Himmel Uber Berlin ook meer kon waarderen om de mise en scene dan om de dialogen... maar het is alweer zo lang geleden dat ik hem gezien heb...

Knocked Up
Leuke komedie, wel aan de lange kant.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 21:26
Swlabr
Swlabr is offline
Morgen maar 'ns Casablanca kijken.
Oud 03-10-2007, 21:41
Uice
Uice is offline
Je begint er vroeg mee.
Oud 03-10-2007, 21:42
Uice
Uice is offline
Max

Noah Tyler doet het goed, verder snap ik niet zo goed wat voor gevoel ik bij de film moest hebben. Ik kreeg er weinig grip op, zoals Gerwin al zei.
Oud 03-10-2007, 22:35
Verwijderd
Gerwin (L)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 22:57
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
hey flappie, ik had me juist verheugd op deze film ik had namelijk verwacht dat ik m erg mooi zou vinden maar dat viel dus even tegen. of misschien verwachtte ik het verkeerde ervan, ik heb de romantiek nauwelijks kunnen vinden, ik vond het eerder alleen zwaar depressief met al dat eenzame geneuzel over de kleine dingen des levens.
Zeg Flappie. Ik vermeld het alleen maar omdat ik je het al duizend keer eerder heb zien vermelden. Ik kon de romantiek prima zien in Der Himmel. Een prachtig ode aan het leven. Maar goed, ik zal wel snel tevreden zijn.
Oud 03-10-2007, 23:43
Uice
Uice is offline
<4
Oud 03-10-2007, 23:58
Verwijderd
The diving bell and the butterfly. Die titel hoort eigenlijk in het Frans, maar op de poster stond hij vertaald. Anyway, prachtfilm, al is ie soms wat traag en speelt het soms wat te veel op de emotie. Erg mooi begin, je voelt de frustratie van die man gewoon zelf. Veel mooie beelden, mooi verhaal, maar af en toe irritant in beeld gebracht, dan wordt er te snel van scene gewisseld.
8/10
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 11:21
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
A Clockwork Orange

Blij dat ik die film eindelijk een keer gezien heb, zeg!
Oud 04-10-2007, 12:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ran - 10/10

De beste film ooit gemaakt. Period.

Het B-film-achtige sfeertje maakt het er alleen maar beter op.

Dune - 4/10

Wel leuk gemaakt, maar totaal oninteressant. Lynch regisseert hier echt waardeloos.
Oud 04-10-2007, 19:14
groth
groth is offline
Singles omdat ie van Cameron Crowe is en briliante cameo's heeft. en daarvoor voor de miljoenste keer Clercks.
laatste film in de bios was Once, ook erg leuke film.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:29
Vespertine
Vespertine is offline
Iklimer. Heel rustige film met weinig dialogen en mooie cameravoering.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:52
Dexter_M
Dexter_M is offline
The condemned

Lekker actie filmpje, met 10 ter dood veroordeelden die mekaar moeten uit moorden. Vinnie jones echt super
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 21:36
Verwijderd
Fist of legend: eindelijk heb ik de originele chinese versie, die natuurlijk vele malen beter is dan de crappy nagesynchroniseerde versie van Miramax. Dit kut bedrijf heeft de film wel meer aangedaan, zoals het veranderen van de soundtrack en het verrotte is, is dat andere dvd-labels geen rechten hebben om fist of legend uit te kunnen brengen. Maargoed, Fist of legend is een van de beste martial arts films ooit gemaakt. 4.5/5
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 23:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Een manier om thuis te komen - Umoja Live

Omgodzors. Een vriend van mij was helemaal lyrisch over deze film (en eigenlijk alles wat met Blof te maken heeft), dus hij vond dat ik hem ook moest zien. Hij vertelde me dat hij ook geschikt is voor niet-liefhebbers van Blof. Het punt is alleen dat ik geen "niet-liefhebber" ben maar een hater. Ik heb de film dan ook na een slordige dertig minuten afgezet. Oninteressant gebabbel + kenkermuziek = fail.
Oud 05-10-2007, 08:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ran - 10/10

De beste film ooit gemaakt. Period.

Het B-film-achtige sfeertje maakt het er alleen maar beter op.
B-film sfeer?
Oud 05-10-2007, 11:44
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
The condemned

Lekker actie filmpje, met 10 ter dood veroordeelden die mekaar moeten uit moorden. Vinnie jones echt super
En hoe deed Stone Cold Steve Austin het?

ik moet hem nog zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten