Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het scheelt in ieder geval om te weten dat hij ook kinderen wil (al wist ik dat al vrij snel) Anders zou dat nog wel eens een probleem kunnen zijn geweest. |
![]() |
|
Ik stond met mijn vriend in de free record shop en plots merkte ik dat we aan het debatteren waren.
Hij: NATUURLIJK krijgen ze die games, ik ga ze het zelf leren spelen! (van die vechtspellen) ik: UITGESLOTEN, als ze zo'n playstation achtig iets krijgen (ik heb er geen verstand van) dan is het iets educatiefs! En we gingen maar door. Plots was het van: waar hebben we het over? We zijn 20! En toen back to reality. Maar van mij mag die baby wel komen hoor, was ik al maar klaar met mn opleiding *zucht* |
![]() |
|
Oh, daar hebben wij ook een erge over:
Mijn vriend wil niet dat onze kinderen boeken van Roald Dahl lezen! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tsja en het hoort er ook een beetje bij.. dat is het leuke van kind zijn. Je mag bang zijn voor heksen, spoken, monsters, aliens, ufo's enzovoorts. Alles is nog spannend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hihi, moet je 'de heksen' maar weer s lezen ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() Ik bewaar al mijn Disney-boekjes (van die Disneyclubserie) voor als ik later kinderen krijg. Daar heb ik als kind heel veel van geleerd en enorm veel plezier aan gehad. Kans bestaat natuurlijk dat mijn kinderen dat later dan niet willen, want ik vond ook alles uit mijn moeders tijd ouderwets, maar misschien valt dat ook wel mee. Compromissen in de opvoeding vinden lijkt me niet zo heel moeilijk, als je gewoon even reëel nadenkt. Iedereen wil toch het beste voor zijn kind, dus discussies daarover hoeven niet hoog op te lopen.
|
Verwijderd
|
@Marcade: Om eerlijk te zijn ben ik daar niet bang voor...ik ben me er bewust van en ik zou er dus op letten (en ja, ook dan kunnen er dingen fout gaan, maar dat kan altijd). Op je tweede vraag: nee, ik denk niet dat het kind zich maar moet leren aanpassen omdat ik de behoefte heb hem continue in het zonnetje te zetten...ik zie eerlijk gezegd niet eens hoe je dat kunt halen uit wat ik zeg, maar goed... Ik geloof niet dat ik een moeder wordt die het kind in mijn liefde verstik, ik denk juist dat ik het kind heel vrij zou laten en veel verantwoordelijkheid zou geven ed, ik geloof/hoop wel dat ik een moeder wordt waarvan het kind weet dat ze er altijd voor hem/haar is. Als ik slechts één kind zou kunnen krijgen, dan zal het kind vast vaker een ijsje of nieuwe kleding krijgen en zullen we vast ook vaker op vakantie gaan dan wanneer er zes kinderen rondlopen (bij wijze van spreken
![]() Natuurlijk mag jij vinden dat dit slecht is voor een kind, gelukkig verschillen meningen. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 15-12-2007 om 20:34. |
![]() |
|
pff... al dat gedoe, die kinderen. Mijn zwager is net voor het eerst vader geworden, met veel gedoe (wel weeen, geen ontsluiting, keizersnee) en natuurlijk is de moeder van mijn vriendin helemaal druk ermee enzo. Dus de afgelopen dagen heb ik daar een boel over gehoord en ik vraag me dan echt af of die drukte er om heen zo nodig is.
Nouja, mijn vriendin zal ook wel helemaal blij zijn als ze is wezen baby-schudden.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik zie het ook bij mijn tante ja. Die is net oma geworden, en nou hingen zij en mijn moeder al veel aan de telefoon, vooral de eerste dagen was dit toch wel onderwerp van gesprek. 'Ze doet het zo goed, ze is echt een natuurtalent.' 'Ja, je moet wel leren loslaten hoor, maar het gaat gelukkig goed.' enz enz
Je kind heeft opeens een kind, maakt niet uit hoe oud of jong dat kind dan is, dat lijkt me wel heel erg bijzonder. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk ook dat een 'verwend kind' niet per se zit in de spullen die je krijgt, maar meer in hoe daar mee om gegaan wordt.
Wij kregen vroeger thuis best veel en nu nog wel. Maar mijn ouders hebben wel altijd benadrukt dat dat bijzonder was. We gingen best vaak op vakantie, ook altijd in de meivakantie. En vriendjes (dus geen scharrels, t moest wel serieus zijn) mochten vaak wel mee vanaf een bepaalde leeftijd. Ook nu mogen wij nog mee met mn ouders, en ja, dat wíllen we ook. We betalen nu een deel mee en de reis betalen we ook zelf, maar het blijft 2 weken in een super huis met mn familie. Zelfs mn zus en haar man en hun baby gaan nog mee, gewoon omdat dat leuk is. Maar ik besef wel dat dat luxe is. Ik had vroeger een eigen paard. En ik mocht op pianoles. En op zangles. En ik kreeg best vaak een boek of kleren of we gingen naar de dierentuin of uit eten. Maar ik ben daar altijd blij mee geweest en heb dat nooit vanzelfsprekend gevonden. Daarentegen zag ik regelmatig meisjes van mijn leeftijd die echt een scene trapten als ze niet die duurste broek kregen. Ja hallo, betaal m lekker zelf. En als ze m dan toch kregen, keken ze ook alsof ze daar recht op hadden. Dát vind ik verwend. Ik denk dat je, zolang je beseft dat je iets krijgt en wat daar de waarde van is, dat je niet snel verwend raakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn tante wil dolgraag oma worden, helemaal nu ze mijn nichtje heeft gezien. Zoo grappig om te horen allemaal. Iedere vrijdag gaat mijn zus bij m'n moeder op de koffie, en dan komt m'n tante ook meteen langs om met de baby te knuffelen ![]() Mijn moeder is ook echt heel erg bezig met haar kleindochter, veel meer dan mijn zus ooit had verwacht. Ze knuffelt wat af, ze klets uren met het kindje en ze is telkens enorm trots als ze iets nieuws kan. Heel erg leuk, en precies; het is heel raar als je kind ineens zelf een kind krijgt, dus ook volkomen normaal dat je daar zo mee bezig bent. Het is niet niks, zo'n klein mensje, helemaal wanneer het een kind van je dochter is; daar wil je alleen maar het allerbeste voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
*kijkt Babyboom*
Ik wilde even zeggen dat ik het heel leuk en fijn vind dat Jeroen en zijn vrouw (naam vergeten ![]() ![]() (En natuurlijk hoop ik dat alle mensen met problemen toch nog een lichtpuntje krijgen in de toekomst ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben wel benieuwd welk stel dit jaar besluit de pil (of pleister, spiraal, ring e.d.) in de prullebak te gooien
![]() Ik in ieder geval nog niet. We zitten bijna op onze 3 jaar. Toen we trouwden kregen we al direct de vraag: En, wanneer komen de kinderen? En we zeiden telkens 'over een jaartje of 3.' Maar nu zijn we er bijna en ik zie het nog niet gebeuren zeg maar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn nichtje (nu ruim 6 maand) is echt heerlijk!
Maar dat 'ik moet zwanger worden!'-gevoel is bij mij iets afgenomen. Ik wil dólgraag kinderen, maar nu nog even niet; eerst zei m'n verstand vooral dat het niet kon, nu zegt m'n gevoel dat ook wel. Ik wil gewoon graag studeren, en dat is nogal onhandig met een baby erbij. Nog een paar jaartjes dus ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn beste studiemaatje heeft een zwaar auto ongeluk gehad met haar gezin, waarbij haar kinderen zware brandwonden hebben opgelopen. De middelste moet het komende jaar een drukmasker dragen waarschijnlijk, voor de brandwonden in zijn gezicht. De jongste heeft nog te erge zwellingen om te weten hoe of wat, maar ook in haar gezicht..
Dan komt ineens de andere kant van het moeder zijn he. Die kinderen, 5, 8 en 12 jaar oud.. zullen nooit een leven hebben zoals jij en ik. Operaties, ziekenhuizen, pijn, verminking, littekens.. hoe moet dat zijn als moeder. Hoe verwerk je zoiets? Het lijkt me zo vreselijk als je kind zoiets gebeurd.. Ik denk dat de rest van je leven dan in het teken komt te staan van je kinderen, voor altijd, volgens mij heb je dan echt geen tijd of aandacht of energie meer over voor jezelf of je eigen dromen en wensen. Ze deed deze studie voor zichzelf, ik denk dat ze die nooit zal afmaken meer. Zo erg... Volgens mij leef je dan echt alleen nog maar voor je kinderen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is wel heel erg zeg!
Ik denk dat je inderdaad leeft dan voor je kinderen. Maar vooral omdat je heel veel van ze houdt, omdat je wilt dat het goed met ze gaat. In het begin, na zo'n heftige gebeurtenis, zal zeker heel veel alleen om hen draaien. Maar ik denk dat daarin op een gegeven moment ook wel weer wat ruimte komt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, ik weet het niet.. Ligt eraan hoe ernstig die brandwonden precies zijn natuurlijk. Je hebt kans dat er jarenlange operaties aan vast zitten. Maar ja, laten we hopen van niet. En je geeft dan inderdaad je eigen wensen en dromen op uit liefde voor je kinderen, zo zou het ook moeten zijn. Maar jemig, het is echt niet niks!
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn vriend en ik dromen en fantaseren wat af hoor
![]() daarstraks was hij vliegtuigjes aan het plooien, onder het motto 'ja, als ik papa word moet ik dat kunnen hé, kinderen doen dat graag!' ![]() we hebben het er vaak over, en we willen het allebei heel erg graag, maar het kàn gewoon nog niet. ok, in principe zou ik nu gerust zwanger mogen worden. hij heeft een baan en mijn studie zit er bijna op. maar we willen eerst getrouwd zijn, en hij wil eerst zijn doctoraat afhebben, en daarom wachten we nog. maar we willen het echt zoooo graag ![]() * zucht * |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik merk nu dat mijn zus echt heel onzeker is, en dat is echt niet goed. Ze zegt alleen maar telkens hoe lief/schattig/mooi/slim haar dochtertje is en probeert zo duidelijk bevestiging te zoeken bij anderen. Het wordt echt vervelend
![]() Grappig, ze heeft me nu echt een beetje van die babywens afgeholpen. Mijn nichtje is heerlijk, maar ik wil zelf niet zo'n onzekere moeder zijn. Ik ga braaf m'n diploma halen en daarna de zekere moeder uithangen. Met werk, als het even kan ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En tjsa, wat is vroeg? (gezien je kan trouwen vanaf je 16de) Veel mensen vinden 21 jong, we zijn nu nog steeds niet heel oud, maar dat veranderde niet zoveel aan dat we wilden trouwen. En daar heb ik nog steeds geen spijt van eigenlijk. Het was een gevoel, we wilden het heel graag, hebben erover gepraat met anderen, zelfs een huwelijkscursus gedaan. Hierdoor werd het gevoel alleen maar sterker en onze omgeving was ook enthousiast, dus zijn we getrouwd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() We zijn nu bijna 8 jaar samen, waarvan we er 6 samenwonen en dus 2 jaar getrouwd zijn; dat vonden we ook een goede basis voor een huwelijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Inderdaad. Ik vind het ook een beetje vreemd om aan mensen zomaar te vragen wanneer je aan kinderen wilt beginnen (wat ze vaak bedoelen met: wat ga je doen na je studie (of althans, bij))
Alsof je alleen maar kinderen krijgt als je trouwt en het niet vanzelfsprekend is bij mensen die niet getrouwd zijn. En alsof andere mensen dat een donder aangaat. Want eigenlijk is het best een persoonlijke vraag... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #7 snoopy | 1 | 06-05-2009 20:38 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #3 Verwijderd | 500 | 15-07-2008 18:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |