Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Met autorijden is het altijd wel vervelend dat je niet even 'gewoon' kan oefenen met een vriend(in) of je ouders ofzo.. Als je een uurtje extra wilt oefenen kost dat ook gelijk weer 45 euro.
|
Nou ja, als je iemand hebt met een groot eigen terrein kan je wel bezig met het rijden van de auto zelf
![]() Op parkeerplaatsen mag het overigens niet. Maar wij hebben een kennis - die overigens gisteren is afgereden - wat in mijn auto rondjes laten rijden op een afgelegen parkeerplaats, en dat schijnt hem 3 à 4 lessen te schelen volgens zijn instructeur ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Scheelde ook een aantal lessen idd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, als je gesnapt wordt mag je een jaar niet afrijden geloof ik ![]() En dan denk je, dat gebeurt niet op een verlaten terrein, maar mijn broer is weldegelijk eens op een verlaten industrieterrein aangehouden om z'n rijbewijs te laten zien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij bedoelde Lauwie101 hoelang er zit tussen het moment dat de examinator zegt: "gefeliciteerd, je bent geslaagd" tot je echt je rijbewijs kunt ophalen bij het gemeentehuis, en dat is geloof ik een week nu we die pasjes hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch jammer, "vroeger" kon je direct naar het gemeentehuis met een pasfoto (2 zelfs volgens mij), cash en een paar minuten later (wachttijd niet meegerekend ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Hoe dan ook, bij hem scheelde het drie à vier lessen, aldus zijn instructeur, omdat hij al bekend was met het besturen van een auto. Dus misschien waren wij wel gewoon goede instructeurs, of is mijn auto een goede leswagen ![]()
||
Citaat:
![]() In ieder geval veel succes en plezier!! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Thanks @ Krummeltje. : )
||
Citaat:
![]() Laatst voor het eerst in een auto gereden, helemaal alleen. Was toch wel even eng, maar ging eigenlijk wel okee. ![]() |
![]() |
|
Hmm, die heb ik nog niet gehad. Wel een keer een fuik met pionnen, maar als je daar kennelijk probleemloos doorheen kwam was er niets aan het handje, en een keer een controle aan de andere kant van de straat in het dorp. Wel heb ik de BOB-sleutelhanger van mijn moeder eens gejat en daar hangt nu mijn autosleutel aan
![]() Maar ik had verwacht van het weekend wel eens een blaastest te moeten doen. Ik was toen in Breda en omstreken voor carnaval, en bij het naar huis brengen van vrienden moest ik heel Breda (en omgeving) door midden in de nacht, maar ik heb ze nergens zien staan controleren, wat je wel zou verwachten. Sowieso was er weinig politie, behalve in Prinsenbeek.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Vandaag leren 'kijken'. Ik ging vervolgens een bocht naar rechts, die man naast me: 'binnenspiegel, rechts achter, afremmen, naar z'n 2, binnenspiegel, rechts achter, links, rechts, rijden maar'.. Dacht eventjes dat ik gek werd. Maar ik snappum nu. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Heb je trouwens een pakket of losse lessen? Citaat:
|
Hm, ik moet binnenkort voor de derde keer examen doen en ben bang dat ik extreem zenuwachtig zal zijn, want ik ben nu al zenuwachtig (maar dat kan ook komen door wat ik hier nu allemaal lees
![]()
|
Ik deed dat ook, rechst rijden op de snelweg omdat ik geen idee had wanneer ik er af zou moeten. Nadeel is dan dat je snel achter een langzamer voertuig blijft zitten, en je examinator zal liever zien dat jij vlot met het verkeer mee rijdt (dus er voorbij gaan) én dat je goed inschat wanneer je de snelweg moet verlaten. Afslagen staan meestal al 600 meter van te voren aangegeven, soms wel 1500. Het lijkt me echter sterk dat hij je zal afkeuren alleen daarop, als je gewoon veilig rechts blijft rijden en je wellicht een goede verklaring ervoor geeft. Als je het hele examen extreem voorzichtig rijdt kan het misschien anders gaan liggen.
Half twaalf is een beetje een wel-niet moment. Het hangt er een beetje vanaf of je je dan moet melden, of dat je dan ook daadwerkelijk zal vertrekken. Want om 12 uur gaan wel de scholen uit. Dus daarna zijn er (kleine) koters op de fiets onderweg. Iets daarvoor in verhouding ook meer fietsers vanwege kind-ophalende ouders. Het zal er ook vanaf hangen waar je rijdt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet per se. Ik heb ook commentaar gekregen direct in het begin dat ik wel mocht doorrijden - en meteen daarna dat ik wel op de volgafstand moest letten
![]() (Zat een dikke Mercedes voor me maar die bestuurder was vergeten dat het gaspedaal rechts zit en reed niet door, wat dikke Mercedessen meestal wel doen dus zodoende zat ik er even te kort op.) Daarna vrijwel foutloos gereden en gewoon gehaald. Maakt dus niet zoveel uit, je kunt gewoon slagen met commentaar. Het is ook zo dat je kunt slagen terwijl je een ingreep hebt gehad, zoiets hoeft niet doorslaggevend te zijn (is natuurlijk vaak wel zo, maar hoeft dus niet). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #14 Verwijderd | 502 | 15-06-2009 23:12 |