Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2008, 20:56
drukknoopje
drukknoopje is offline
Vlindertje, ik vind je een goede spelleider en een leuke forumer, maar waarom ga je nu DP zo bashen? Hij heeft zich gewoon aan de regels gehouden, iedereen mag lijstjes posten en zeggen wat hij wil, niemand hoeft hem te geloven.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
En wat betreft RD. Als hij vanaf het begin af aan al de aandacht op zichzelf richt, dan heb je grote kans dat je eruit gestemd wordt. Want in het begin zijn er geen goede redenen om iemand eruit te stemmen.
Idd. Het is natuurlijk niet slim om te gaan spammen als je al onder vuur ligt. Als hij eens van die fout leert zal hij er misschien langer in blijven. Maar goed ik stem niet vaak op hem omdat ik zijn gedrag niet echt als irritant ervaar.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
DP, nu is trouwens pas het moment om te gaan praten over het volgende spel. Dus doe het dan ook nu.
Ik geloof dat het al eens besproken is.

Enniewee, Drukknoopje en ik wilden gaan spelleiden, samen, zonder verhaal. Minke heeft mij gevraagd of ze ook mee mag doen daarbij en dan met verhaal. Wat mij betreft is dat prima, maar dan moet Drukknoopje (en jullie natuurlijk) het er wel mee eens zijn.

Enige is, dus, dat ik dinsdag woensdag en donderdag niet kan schrijven, wat betekent dat Minke en Drukknoopje dan die taak hebben.
Oud 19-01-2008, 20:57
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik vond het echt heel lullig dat ie er midden in het spel over begon. Er staan de laatste tijd nooit mensen te springen om spelleider te zijn. Dus als je het ter sprake brengt na het spel, ben je ruim op tijd.
Oud 19-01-2008, 20:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
Minke heeft mij gePMt, spelleiden met zijn drieen lijkt me gaaf!
Oud 19-01-2008, 20:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vond het echt heel lullig dat ie er midden in het spel over begon. Er staan de laatste tijd nooit mensen te springen om spelleider te zijn. Dus als je het ter sprake brengt na het spel, ben je ruim op tijd.
Het is al tig keer gebeurd dat er mensen ineens spelleider wilden zijn. Waaronder jouw vriendjelief. Dus.

Edit; Dit spel waren er ook alweer 4 mensen die wilden spelleiden, zo zie je maar.
Oud 19-01-2008, 20:58
Daboman
Daboman is offline
Lijkt me gaaf
Oud 19-01-2008, 20:59
Verwijderd
Maar ik kan NIET goed schrijven, hoor.
Oud 19-01-2008, 21:00
drukknoopje
drukknoopje is offline
Samen komt het goed, Minke!
Oud 19-01-2008, 21:00
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar ik kan NIET goed schrijven, hoor.
Dat dacht ik ook van mezelf toen ik net begon Maar je weet het nooit zeker tot je het probeert
Oud 19-01-2008, 21:01
Verwijderd
Daarom ga ik het ook maar gewoon 's proberen. En slechte verhalen kunnen ook best leuk zijn.
Oud 19-01-2008, 21:02
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Daarom ga ik het ook maar gewoon 's proberen. En slechte verhalen kunnen ook best leuk zijn.
Precies. En als je eenmaal de eerste 10 regels op papier hebt komt de rest vanzelf. Alleen die eerste 10 regels zijn even moeilijk.
Oud 19-01-2008, 21:12
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Niemand doet ook flauw tegen TRA, omdat hij gewoon normaal post. Als RD niet zo kansloos zou doen, dan ben ik de eerste om hem een kans te geven (zelfde geld voor coolkast) maar als hij continu nutteloze dingen gaat posten (kijk maar eens op BZ) dan is voor mij de lol er gauw af.

Ik dacht dat TRA ouder was en dat zn leeftijd bij zijn naam niet klopte
En ik ga RD ook wel een kans gunnen next time denk ik. Wat mij brengt op het volgende ik vond het erg leuk! Denk dat ik ga proberen om vaker mee te doen zelfs doordat ik eigenlijk maar een gewone dorpeling was, vond het toch erg interessant haha.

@ drukknoopje, oja, ik zou je mijn plan nog vertellen. Ik had jou als hoofdverdachte het hele spel. Maar tijdens het spel begon ik Kazet ook te verdachten om enkele redenen waar ik nu ff niet op kom Had het allemaal uitgetypt,maar dat bestand heb ik niet op deze comp. Anyway, gelukkig zat ik wat Kazet betreft fout. Want dit was mijn plan: Niemand wist dat ik Kazet verdacht. Dus dacht ik: Als ik jou genoeg verdacht maak dat ze je eruit stemmen dan kan ik Kazet afschieten en met een beetje mazzel heb ik dan 2 wolven op mn geweten. Ik zat dus heel erg te twijfelen of ik jou of Kazet zou afschieten. Uiteindelijk ging ik maar voor jou omdat de rest van de spelers je niet genoeg verdacht om je op te hangen En jij was voor mij toch verdachte 1 en Kazet 2.

Verder zat ik met een paar spelers goed en met anderen niet. Best grappig, uiteindelijk was ik ervan overtuigd dat Lisaaah een wolf was. Ik wachtte alleen eventjes met mijn verdachtmaking te posten, maar toen was ze al dood. Maar dat is dus raar, want Dark phoenix verdacht ik dan weer helemaal niet.

Bij Twinkebel had ik vraagtekens, maar ik wist het niet zeker. En mensen die ik compleet niet verdacht waren: (wat me nu te binnen schiet)
- TRA
- Sherco (eerst wel, daarna niet meer)
- Femic
- Sterrenmeisje
- Topdrop
Bij sterrenmeisje zat ik echt fout
Maarja, goed spel En ookal vestig je de aandacht op je als je veel post, toch vind ik het veel leuker om te posten dan om stil te zijn *heeft besloten*

Edit: Oja dat was ik vergeten. Vraag voor de wolfjes --> waarom aten jullie me pas zolaat op?
Oud 19-01-2008, 21:13
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ook te verdachten
Oud 19-01-2008, 21:14
Daboman
Daboman is offline
Och je hebt wel goed geschoten, precies waar de jager voor is bedoeld
Oud 19-01-2008, 21:15
drukknoopje
drukknoopje is offline
maar ik wou nog helemaal niet dood het was net zo leuk
Oud 19-01-2008, 21:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Verder zat ik met een paar spelers goed en met anderen niet. Best grappig, uiteindelijk was ik ervan overtuigd dat Lisaaah een wolf was. Ik wachtte alleen eventjes met mijn verdachtmaking te posten, maar toen was ze al dood. Maar dat is dus raar, want Dark phoenix verdacht ik dan weer helemaal niet.
Oh, ik heb dan ook vanaf het moment dat jij riep dat je jager was alles gedaan om je aan mijn kant te houden

Wat betreft het niet eten van jou: eerst omdat ze bang waren dat je hun neer zou schieten, daarna omdat er ineens geroddeld werd dat Stefanie geliefde zou zijn en daarna werd je wel opgegeten (omdat jij weleens geliefde kon zijn )
Oud 19-01-2008, 21:17
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
(omdat jij weleens geliefde kon zijn )
Dat dacht twinkebel toch? wat was z'n reden daar eigenlijk voor?
Oud 19-01-2008, 21:19
TopDrop
TopDrop is offline
Ik, als cupido, wist natuurlijk dat dp en lisaaah geliefden waren. Ik had ze meteen vanaf het begin verdacht kunnen maken, maar ik vond dat ze ook wel een kans verdienden om te winnen. En ik wist uiteraard ook niet dat ze wolf en heks waren. Ze hadden ook tovenaar en ziener kunnen zijn ofzo.
Oud 19-01-2008, 21:20
Sherco
Sherco is offline
Mja, op zich is het apart dat de geliefden op zichzelf staan, als tegenstander van de dorpelingen, maar dat ze worden aangewezen door cupido, die uiteindelijk een dorpeling is. Zo kan cupido toch meteen zeggen "dit zijn de geliefden!" en dan zijn de dorpelingen weer een vijand armer...?
Oud 19-01-2008, 21:21
Daboman
Daboman is offline
Och de dorpelingen moeten de cupido dan wel geloven
Oud 19-01-2008, 21:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ow, RD krijgt trouwens van mij een pm als het volgende spel begint. Daar heeft hij recht op en ik gun het hem (in tegenstelling tot de meeste mensen) om een keer fatsoenlijk mee te spelen en er niet de eerste ronde eruit te vliegen. Toen jullie zeiden dat hij spamde, had Minke meer posts dan RD. Jullie zijn dus echt subjectief bezig als het gaat om minderpopulaire forummers.
Hier wil ik toch nog graag iets over zeggen. Hoewel ik het hartstikke lief en aardig vind dat DP mij bij het begin van het spel een pm heeft gestuurd, vind ik eigenlijk dat zo'n pm niet verstuurd moet of hoeft te worden aan het begin van het spel. Ieder forumlid moet naar mijn mening een eerlijke kans krijgen om zich op te geven voor het wwspel, en als je een pm gaat verzenden aan de vaste spelers (en de rest dus niet), hebben die dus een voorsprong. Als het wwspel voor sommige mensen zo belangrijk is dat ze het niet kunnen missen, dan moeten zij maar goed opletten, en niet op een PM afwachten.
Daarbij krijg je dus, zoals nu, discussies of bepaalde mensen nu wel of niet een pm moeten krijgen, en ik vind dat niet echt bevordelijk voor de sfeer en de afwisseling van het spel.
Dus ik zeg: geen PM, we merken het vanzelf wel.
Oud 19-01-2008, 21:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat dacht twinkebel toch? wat was z'n reden daar eigenlijk voor?
Twinkebel liep te kutten. Hij riep ineens dat Stefanie zeer waarschijnlijk geliefde was door haar gedrag, en dat iedereen naar hem moest luisteren want hij had ook al 2 keer gelijk gehad met de ziener (1 keer, in werkelijkheid, de ander kwam niet van hem af in eerste instantie). Toen Stefanie, natuurlijk, dorpeling bleek te zijn hebben Lisa en ik gesuggereerd (daarvoor eigenlijk al, maar toen helemaal) dat hij vast geliefde was met Aila. Want, ik en Lisa wilden Aila dood hebben (ze wilde toch geen van ons doodhebben en wel een dorpeling) en Twinkebel wilde persé Stefenootje.
drukknoopje
drukknoopje is offline
het was mijn plan om te zeggen dat ik cupido was om iedereen nog meer in verwarring te brengen maar toen was ik al dood
TopDrop
TopDrop is offline
Ja, maar stel dat je meteen, vóór de eerste ronde al zegt 'ik ben de cupido, en <naam> en <naam> zijn de geliefden', dan is de kans groot dat de meute op een van de twee gaat stemmen, bij gebrek aan alternatief. En dan liggen ze er wel meteen uit.
Oud 19-01-2008, 21:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hier wil ik toch nog graag iets over zeggen. Hoewel ik het hartstikke lief en aardig vind dat DP mij bij het begin van het spel een PM heeft gestuurd, vind ik eigenlijk dat zo'n PM niet verstuurd moet of hoeft te worden aan het begin van het spel. Ieder forumlid moet naar mijn mening een eerlijke kans krijgen om zich op te geven voor het wwspel, en als je een pm gaat verzenden aan de vaste spelers (en de rest dus niet), hebben die dus een voorsprong. Als het wwspel voor sommige mensen zo belangrijk is dat ze het niet kunnen missen, dan moeten zij maar goed opletten, en niet op een PM afwachten.
Daarbij krijg je dus, zoals nu, discussies of bepaalde mensen nu wel of niet een PM moeten krijgen, en ik vind dat niet echt bevordelijk voor de sfeer en de afwisseling van het spel.
Dus ik zeg: geen PM, we merken het vanzelf wel.
Het is een sociaal dingetje van mij om vaste leden (of mensen die erom vragen) op de hoogte te stellen. Vooral nuttig voor de mensen die minder vaak op Dk komen. Daarbij moet iedereen hem nog steeds eerst lezen enzo. Eerlijke kans voor iedereen dus
Oud 19-01-2008, 21:23
Martiño
Martiño is offline
Overigens wil ik Sherco feliciteren met haar tweede opeenvolgende overwinning. Bravo.
Oud 19-01-2008, 21:24
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik wou dat ook later pas doen, toen ik bijna dood ging, als verdediging zeg maar.
Oud 19-01-2008, 21:24
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Twinkebel liep te kutten. Hij riep ineens dat Stefanie zeer waarschijnlijk geliefde was door haar gedrag, en dat iedereen naar hem moest luisteren want hij had ook al 2 keer gelijk gehad met de ziener (1 keer, in werkelijkheid, de ander kwam niet van hem af in eerste instantie). Toen Stefanie, natuurlijk, dorpeling bleek te zijn hebben Lisa en ik gesuggereerd (daarvoor eigenlijk al, maar toen helemaal) dat hij vast geliefde was met Aila. Want, ik en Lisa wilden Aila dood hebben (ze wilde toch geen van ons doodhebben en wel een dorpeling) en Twinkebel wilde persé Stefenootje.
Haha, ik zei al tegen hem dat het nooit een goed idee is als 1 van de wolven teveel "de leiding neemt" Nouja hij ziet wat er van komt.

En dat hij het gevoel had dat ik de ziener was is natuurlijk bullshit. Het was tenslotte eetronde 1. Ik wist niet eens een functie
Oud 19-01-2008, 21:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar stel dat je meteen, vóór de eerste ronde al zegt 'ik ben de cupido, en <naam> en <naam> zijn de geliefden', dan is de kans groot dat de meute op een van de twee gaat stemmen, bij gebrek aan alternatief. En dan liggen ze er wel meteen uit.
Ik vind eigenlijk ook dat je als persoon die meer weet dan de rest (dus cupido, geliefden, ziener, etc) na je dood netjes je kennis voor je moet houden. Voor je dood ook overigens.
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Overigens wil ik Sherco feliciteren met haar tweede opeenvolgende overwinning. Bravo.
Danku! Ik vrees dat te veel nadruk hierop leggen ervoor zorgt dat ik er in het volgende spel in de eerste ronde uit vlieg, maargoed
***ailá***
***ailá*** is offline
oeps

Citaat:
Oh, ik heb dan ook vanaf het moment dat jij riep dat je jager was alles gedaan om je aan mijn kant te houden

Wat betreft het niet eten van jou: eerst omdat ze bang waren dat je hun neer zou schieten, daarna omdat er ineens geroddeld werd dat Stefanie geliefde zou zijn en daarna werd je wel opgegeten (omdat jij weleens geliefde kon zijn )

Huh? dat snap ik niet. Of bedoel je dat de andere wolven dachten dat ik geliefde was? Maar toen waren jullie dus niet meer bang dat ik jullie zou schieten. Of was het omdat jullie drukknoopjes dood niet zo erg zouden vinden (ze was mijn hoofdverdachte, dus voorspelbaar, en de wolven weten toch niet wie de verrader is?)

Enne.. jullie geloofden me dus direct toen ik zei dat ik de jager was? Ik deed het omdat ik dan misschien achter bepaalde informatie kon komen aan de hand van de reacties.

@ sherco: maar het punt is toch dat je als cupido niet weet wat de functie van de geliefden is. Straks zijn het de ziener en de tovenaar en dan ben jij de sjaak
Oud 19-01-2008, 21:26
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Voor je dood ook overigens.
Tuurlijk niet.
Oud 19-01-2008, 21:26
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind eigenlijk ook dat je als persoon die meer weet dan de rest (dus cupido, geliefden, ziener, etc) na je dood netjes je kennis voor je moet houden. Voor je dood ook overigens.
Geniaal, Martino heeft zojuist de ziener zinloos gemaakt!
Oud 19-01-2008, 21:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
oeps

Huh? dat snap ik niet. Of bedoel je dat de andere wolven dachten dat ik geliefde was? Maar toen waren jullie dus niet meer bang dat ik jullie zou schieten. Of was het omdat jullie drukknoopjes dood niet zo erg zouden vinden (ze was mijn hoofdverdachte, dus voorspelbaar, en de wolven weten toch niet wie de verrader is?)

Enne.. jullie geloofden me dus direct toen ik zei dat ik de jager was? Ik deed het omdat ik dan misschien achter bepaalde informatie kon komen aan de hand van de reacties.

@ sherco: maar het punt is toch dat je als cupido niet weet wat de functie van de geliefden is. Straks zijn het de ziener en de tovenaar en dan ben jij de sjaak
Ik wist wie de wolven en heks waren, dus je had niet heel veel reden om te liegen. Dusja, ik geloofde je meteen. sterrenmeisje dacht, door Twinkebels gedrag en enige suggesties van Lisa en mij dat Twinkebel met jou geliefde was
Oud 19-01-2008, 21:30
TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik heb vanaf het allereerste moment met de wolven mee kunnen lezen via Lisaaaah.
Citaat:
Nogmaals, ik heb niet valsgespeeld.
Volgens mij mag dat niet, net zoals er destijds twee broertjes niet samen mochten spelen. Wanneer het wel mag, zou het vanaf het nieuwe spel niet meer mogen.

Citaat:
Niemand doet ook flauw tegen TRA, omdat hij gewoon normaal post.
Maar verder ben ik wel net zo irritant?
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 19-01-2008, 21:31
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
In de regels staat eigenlijk ook dat het niet mag Je mag het alleen subtiel hinten. Maar goed ik vind persoonlijk dat het wel mag, het is gewoon het spel.

Ik vind het trouwens ook zo jammer dat sommige mensen overleven zo belangrijk vinden. Je wint toch als team, ongeacht of je nou dood bent (behalve natuurlijk de geliefden).
Oud 19-01-2008, 21:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Volgens mij mag dat niet, net zoals er destijds twee broertjes niet samen mochten spelen. Wanneer het wel mag, zou het vanaf het nieuwe spel niet meer mogen.

Broertjes mogen niet samenspelen omdat ze dan valsspelen. Ik was geliefde en mocht dus alle info met Lisa delen en andersom. Dus ik snap de vergelijking niet, eigenlijk.
Oud 19-01-2008, 21:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Waarom niet? Ze zijn geliefden. Geliefden mogen alles overleggen.
Oud 19-01-2008, 21:32
Promillage
Promillage is offline
Ik wil ook best wel mee doen.

Ik begrijp het hele gedoe op deze pagina niet helemaal, maar ok. Maar ik ga er vast meteen uitgezet worden als 1 van de minder ''populaire'' forummers hier. ;(
Oud 19-01-2008, 21:33
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:

Je mist beide punten.
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Ik begrijp het hele gedoe op deze pagina niet helemaal, maar ok. Maar ik ga er vast meteen uitgezet worden als 1 van de minder ''populaire'' forummers hier. ;(
Met zo'n instelling ga je vast winnen
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik wist wie de wolven en heks waren, dus je had niet heel veel reden om te liegen. Dusja, ik geloofde je meteen. sterrenmeisje dacht, door Twinkebels gedrag en enige suggesties van Lisa en mij dat Twinkebel met jou geliefde was

haha, hoezo verwarring zaaien. Ja, dat was dan wel een beetje pech dat jij en Lisaaah zoveel kennis hadden (geliefde + slechterik) En slim van jou, want als ze mij hadden doodgemaakt, en ik bleek dan natuurlijk de jager te zijn, dan was jij safe (voor een tijdje)

Maar ik had een paar theorieen, namelijk dat ik dacht dat Lisaaah een wolf was voor mezelf gehouden. Dus als ze niet dood was gegaan had zij ook de kans gelopen om doodgeschoten te worden. Jagerstactiek

Ja, dit was mn 1e spel en in het begin snapte ik er neit veel van. Maar ik had daarna wat oude spellen doorgelezen om ideeen op te doen. @ sterrenmeisje: zo ben ik ook op die soija gestuit idd, ik lijk op zijn manier van spelen
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Nee, joh, Racing Dutch en Coolkast zijn gewoonlijk degenen die als eerste doodgaan. Tegen die tijd heb je de dorpelingen allang achter je door je geweldige theorieëen.
Oud 19-01-2008, 21:35
TRA
TRA is offline
Citaat:
Broertjes mogen niet samenspelen omdat ze dan valsspelen. Ik was geliefde en mocht dus alle info met Lisa delen en andersom. Dus ik snap de vergelijking niet, eigenlijk.
Significant detail. Ik moet toch eens wennen aan het nieuwe weerwolfspel.

Maar waarom haalde je dan je post weg? Die informatie kon je dan toch wel weten, alleen verraad je op zo'n moment dat je geliefdes bent.
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Citaat:
Mja, maar als mensen al voor het spel begint zitten te miepen dat ze er de vorige keer zo snel uit gingen en dat ze nu "een kans verdienen" dan heb ik wel meteen de neiging om die zeur er meteen uit te schoppen.
Read and learn
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Het is algemeen bekend dat stille spelers langer overleven. Ben je dus stil, dan overleef je lang
Oud 19-01-2008, 21:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Citaat:
In de regels staat eigenlijk ook dat het niet mag Je mag het alleen subtiel hinten. Maar goed ik vind persoonlijk dat het wel mag, het is gewoon het spel.
Ja, dat bedoelde ik dus. Als de ziener zich bekend maakt wordt hij toch de volgende ronde opgegeten door de wolven, dus dat is best dom.
TRA
TRA is offline
Citaat:
Je mist beide punten.
Wijsheid komt met de jaren.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Significant detail. Ik moet toch eens wennen aan het nieuwe weerwolfspel.

Maar waarom haalde je dan je post weg? Die informatie kon je dan toch wel weten, alleen verraad je op zo'n moment dat je geliefdes bent.
Omdat ik Daniël daarin bashte omdat ie op msn had gesuggereerd dat ik valsspeelde en omdat Vlindertje ineens leek te suggereren dat we misschien niet dood gingen en Lisa me toen vroeg de post weg te halen.

Regels voor berichten