Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het Erasmus ligt hier: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=D...-8&sa=N&tab=wl met als straatnaam: Dr. Molewaterplein als je het opzoekt Veel is in Rotterdam goed te fietsen. De Alexanderpolder raad ik echt af. Kralingen is wel een studentengebied, maar dat ligt vooral dicht bij Woudenstein (waar de rest zit zeg maar) Maar het is ook goed te fietsen als je echt wil. Zuid is imo ook af te raden. Zelf zou ik kiezen voor het centrum of rond het centrum. Niet te ver naar west en ook niet veel verder dan Oostplein. Noord kan ook nog, maar noordelijker als Bergweg of Eudokiaplein zou ik niet doen. Zelf woon ik vlakbij station Hofplein en dat is heel goed te doen. Ik fiets het in 15 minuten (ik moet van de ene kant van het centrum naar de andere en dat duurt gewoon relatief lang door alle stoplichten en voetgangers)
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Je mappen moet je daar ook kopen. Bij Remedi (zit tegenover de portier in de faculteit) hebben ze ook alle andere dingen die je nodig hebt zoals lapjassen, stheoscopen, meetlinten en alles wat je nodig hebt. Bij elkaar een kostbare bedoeling dus zorg voor voldoende geld op je rekening als je er gaat pinnen. En als je je boeken gaat halen: Het is zwaar. Dus neem iets mee om de boel in te rijden zodat je niet alles hoeft te tillen want dat is echt geen leuke zaak. Vaak zijn aangerade boeken best handig. De sesam anatomieboeken zijn prettiger meenemen naar de snijzaal dan de sobotta, maar die laatste heeft meer dingen erin staan, dus als je gaat studeren is die ook handig. Een medisch woordenboek is zeker ook handig.
|
![]() |
Even vraag.. ik heb nog niks gehoord van de erasmus na het ontvangen van mijn lotingsbewijs, behalve de brief van herinschrijving maar die geldt niet voor ons.. heb vorige week mijn lotingsbewijs opgestuurd naar de Erasmus, en me vervolgens ingeschreven via studielink en stuur morgen de machtiging op maar is dat alles wat je moet doen?? Heb nl nog geen inschrijfpakket oid ontvangen??
|
![]() |
|
De machtiging is noodzakelijk om je inschrijving definitief te maken. Ik kreeg met mijn herinschrijving ook pas de melding dat ik ingeschreven was toen ze mijn machtiging ontvangen en verwerkt hadden.
Inschrijven bij de EUR gaat niet via een inschrijvingspakket maar via studielink. Die hoef je dus ook niet te verwachten. Maar lees het topic, daar staat meer in.
|
Ik heb nog niks bevestigd gekregen van de VU van de dingen die je moest opsturen.
Kreeg wel een grote envelop met alles omtrent Geneeskunde studeren, waaronder informatie over de introductie-week en de eerste dagen. Hoop dat ik daar bij kan zijn...
||
Citaat:
In ieder geval: bedankt voor je reactie, hoef ik me dus nog niet zorgen te maken. Tot snel dan ![]()
|
Ik heb onderstaande mail gehad, maar er staat niks over eerste jaars. Hoe moeten wij onze boeken halen? Is Remedie een winkel, waar je zo binnenloopt en koopt? In de boekenlijst van eerst ejaars staat volgens mij alleen verplichte boeken, waar staan de boeken die aangeraden worden zoals zakwoordenboek der geneeskunde en mappen enzo?
Boekenlijst: http://www.erasmusmc.nl/Onderwijs/ge...jstjaar1-3.pdf Mail: beste student, voorafgaand aan de informatiebrief die je voor aanvang van het nieuwecollegejaar ontvangt willen we alvast een brief van ReMedI met daaraangekoppeld de boekenlijst 2008-2009 en het afhaalmoment aan jedoorgeven. (deze boekenlijst is de 'vertaling' in een bestellijst vande reeds eerder op internet gepubliceerde lijsten van hetOpleidingsinstituut Geneeskunde) De afhaalmomenten zijn:2e jaar: 26 augustus, 8.30-12u A tm L, 13.00-17.00u M-Z3e jaar: 27 augustus, 8.30-12u A tm L, 13.00-17.00u M-Z4e jaar: 22 augustus, 8.30-12u A tm L, 13.00-17.00u M-Z.Verdere details en toelichting op bovenstaand kun je in de briefvinden in de folder ReMedI van dit channel.[1]bestellijst 2008 2e jaar.pdf[2]bestellijst 2008 3e jaar.pdf[3]bestellijst 2008 4e jaar.pdf In tegenstelling tot voorgaande jaren ontvang je geen post meer thuisover boeken. Deze boekenbestellijst kun je zelf printen indiengewenst. De medewerkers van ReMedI stellen het op prijs als je eeningevulde bestellijst meeneemt, dat voorkomt lange wachtrijen. Ook de informatie over je nieuwe collegejaar, praktische zaken en jestudiegroep nummer ontvang je gedurende de maand augustus. De exacteplanning is afhankelijk van de doorstroom, maar naar verwachting voorhet eind van de maand duidelijk. Je ontvangt alles via je studentenmailaccount en dus niet langer zoals in voorgaande jaren per post. Letdus op je mailbox. met vriendelijke groet, DienstenCentrum Onderwijs References 1. http://folders.sin-online.nl/9650/50...2e%20jaar.pdf2. http://folders.sin-online.nl/9650/50...3e%20jaar.pdf3. http://folders.sin-online.nl/9650/50...04e%20jaar.pdf Laatst gewijzigd op 05-08-2008 om 19:15. |
![]() |
|
heejheej,
terug van weggeweest.. o.a. vakantie ![]() ![]() ![]() Ben nu net een dag terug van vakantie en had vlak voor vakantie bijna alles op de bus gedaan!! Maar wally woop.. erg scherp van je van dat collegegeld.. ik dacht dat dat automatisch zou gebeuren omdat ze bij studielink die gegevens immers al hebben!! Maar goed.. net precies ff ingevuld, ondertekend en op de bus gedaan!! Raar idd van de decentrale en dat ze met de cum laude loters geen rekening hadden gehouden.. maar goed.. iedereen mag beginnen nu!! Zouden er nu meer plaatsen vrijgegeven zijn dan normaal?? dus meer dan 350?? ik heb geen idee!! Iedereen een goed studiejaar gewenst, voor de uitgelootte mensen heel veel sterkte en zorg dat je volgend jaar weer met decentrale mee doet of veel succes in België met de toetsen 26 augustus!! ![]() Voor de aangenomen studenten geneeskunde aan de VU, tot 18 augustus!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Even een vraagje aan de mensen die gaan studeren aan de erasmus: Ik heb me 4 weken geleden via studielink aangemeld en vervolgens mijn diploma naar de erasmus gestuurd omdat ze deze wilde verifieren, en als laatste heb ik 3 weken geleden mijn machtiging voor het collegegeld opgestuurd, echter heb ik niks meer van ze gehoord sindsdien en ook niks van studielink. Alles heeft nog dezelfde status! Er staat nog steeds: ""Status: Inschrijvingsverzoek ingediend"" . Hebben meer mensen deze status en/of het zelfde probleem??
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Dank voor je reactie ieke, heb vandaag gebeld maar zowel studielink als de erasmus zeggen dat ik moet afwachten!!! Studielink schijnt problemen te ondervinden met de synchronisatie met de IB-groep.. echt een ongeloofelijk slecht systeem!!! Erasmus moet ik morgen terug bellen.. zijn mssn wat kwijt geraakt!! wordt langzamerhand beetje moe van dit nieuwe inschrijfsysteem.. verlang weer naar het oude papierensysteem!!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik word er helemaal gek van ![]() @het stuudje: www.mfvr.nl inschrijven bij de mfvr. En gaan naar het 1e-jaars weekend, was errug leuk
|
![]() |
Na heel veel heen en weer bellen nu duidelijk waar de fouten zitten mbt inschrijving! Studielink klopt niet!! Ze hebben momenteel veel problemen met het verwerken van informatie, en als je belt, krijg je een onzin verhaal van de helpdesk over computers die vast lopen.. Heb nu erasmus paar keeer gebeld en nu wordt alles beetje duidelijk.. alles klopt en is verwerkt(studielink is nog niet bijgewerkt!), maar ze hebben mijn machtiging en mijn pasfoto niet ontvangen. Lang leve TNT post!!! Daarom is mijn inschrijving dus nog niet rond!!!! ga het nu aangetekend versturen... dus voor de mensen waar ook nog niet alles klopt, even ESSC en financiele diensten bellen.. studielink bellen heeft geen zin!!! kost alleen maar veel tijd en geld!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Dr zijn idd een aantal probleempjes tussen universiteiten, ib-groep en studielink.. erg soepel gaat t niet.. ik heb vanochtend voor de ckerheid ook maar even een belletje gedaan.. maar alles was goed gegaan.. Ik heb vanmiddag ook een studentenpas (vd VU) ontvangen.. dus mssn handig om rekening mee te houden.. als je die dus niet hebt ontvangen vandaag zou ik dr ook maar even achteraan bellen.. (al is het alleen maar voor de ckerheid)
succes iedereen!! ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
MAchtiging hebben ze ontvangen en ze sturen pas aan het einde v/d maand het bewijs v inschrijving op + nieuw datum voor je collegekaart. Of hebben jullie dit al ontvangen?
||
Citaat:
![]() De IDEE week was vandaag erg leuk begonnen! Alleen jammer dat 't buiten zo nat was... vond het wel heel knap dat de kraampjes nog open bleven ![]()
|
![]() |
Ik heb gister mijn OV-kaart opgehaald, maar ik lees dat hij pas geldig is vanaf 1 september.
En nu beginnen we op de 28e, maar dan ben ik wel aardig wat geld kwijt om vanuit het hoge noorden naar Amsterdam te reizen. Zou één van jullie weten of het mogelijk is om hiervoor een tegemoetkoming te krijgen van de IBG? |
![]() |
|
Het gaat idd om die datum die erop staat. Ik heb ook jan-dec maar ben ook al 5e jaars en nieuwe moet je altijd in December ophalen. Toen ik begon met studeren was het okt-dec en voor anderen (die eerder 18 geworden waren) sept-dec, gewoon het moment dat je met studeren begint. En September betekent ook echt 1 september en als je 28 augustus al les hebt heb je pech, net als je in de zomer met een week ov ook pech hebt als je voor je studie gewoon naar de uni moet.
Voor de eerstejaars doen ze niet moeilijk over die pasjes en korting. Maak je maar geen zorgen. (Verder is de MFVR een studievereniging ![]()
||
![]() |
Citaat:
Straks krijg je in december weer een nieuwe kaart voor Januari tot December. Dan kan je dus wél vanaf 16 augustus vrij reizen.. |
![]() |
|
Toen ik in Utrecht studeerde gebruikte ik mijn OV kaart heel september terwijl hij in oktober pas geldig was. Niet alle conducteurs kijken even goed. Scheelde me elke dag 20 euro. Alleen een paar keer betrapt: boete van 55 euro. Maar ik had uiteindelijk meer geld bespaard dan betaald aan boetes. Voor 2 dagen zou ik dat risico echter maar niet nemen...
![]() |
![]() |
|
![]() |
ALLE TIPS WELKOM: HELP IK WIL TANDHEELKUNDE STUDEREN!!
Beste allemaal, Excuus dat ik met de deur in huis val! Ik zal mijn situatie kort toelichten: Ik heb in 07/08 mijn VWO diploma behaald, met profiel N&G. Al heel erg vroeg wist ik dat ik later Tandheelkunde wilde gaan studeren. Ik heb meegedaan aan de loting (eerste keer) afgelopen jaar, maar ben daarvoor helaas uitgeloot. Ik ben eerlijk, ik zat dan wel in de laagste lotingsklasse. Deelname aan de decentrale selectie wilde ik nog even uitstellen. Vervolgens ben ik in Belgie (Leuven) terecht gekomen. In de zomervakantie heb ik deelgenomen aan het toelatingsexamen arts-tandarts in Brussel. Zeer spijtig is ook die poging mislukt. Het was een zeer zware en uitgebreide test (zonder GR en/of BINAS). Nu studeer ik voor een jaar in Belgie Biomedische Wetenschappen. In 2008-2009 wil ik deelnemen aan de decentrale selectie voor Tandheelkunde in Nijmegen of Amsterdam. Nu las ik op hun site, dat er speciale toelatingseisen gelden. Mijn vraag is of je daar verplicht aan moet voldoen om mee te kunnen doen. Hoe is bij jullie deze procedure verlopen? Weten jullie mss nog andere opties (deelcertificaten / staatsexamen) om er te komen? Ik hoop wat van jullie te horen! Succes en bedankt! Groet, Tand |
![]() |
|
![]() |
Hallo,
Voor 12 januari moeten de mensen de volgende lading motivatiebrieven opsturen voor de decentrale selectie en ook ik ben al druk bezig met die van mij. Nu heb ik al een hoop dingen gedaan om mijn kansen te vergroten. Veel kan ik in bijlagen doen, maar moet ik hiernaar verwijzen in mijn motievatiebrief? Of is de motivatiebrief (zoals de naam al zegt) puur voor je eigen motivatie om voor de studie te kiezen en niet zozeer wat je allemaal al op je naam hebt staan? Ik heb namelijk een aantal recommendationletters die dit 'bewijzen' en die wilde ik dus in de bijlagen stoppen. Ik ben trouwens al 2x uitgeloot en dit wordt mijn eerste keer decentraal meeloten en mijn laatste keer centraal meeloten. Ik heb ook al het staatsexamen in Brussel gemaakt en deze niet gehaald (wat is dat moeilijk!). Dit is dus mijn enige en laatste kans om nog de studie van mijn dromen te kunnen doen IN NEDERLAND. En ik kan me voorstellen dat dit best dramatisch klinkt, maar eigenlijk is het dat ook. Dus, wie kan mij ajb een beetje op weg helpen? Ik heb motivatie zat en kan dit ook best in 200 woorden vertalen, maar het probleem is dus dat ik niet weet of ik naar mijn bijlagen moet verwijzen, of dat dit vanzelfsprekend is als men dit in de enveloppe ziet zitten en het in mijn CV ziet staan. Graag jullie hulp! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Decentrale selectie geneeskunde VU / EUR Ninalove | 2 | 23-12-2014 15:55 | |
Studeren |
100% Decentrale Selectie itel | 0 | 27-06-2014 22:08 | |
Studeren |
Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010 Ghislaine91 | 26 | 14-11-2009 14:52 | |
Algemene schoolzaken |
Decentrale selectie VU brigittemanuela | 1 | 22-01-2008 15:25 | |
Studeren |
Biomedische wetenschappen: UU of VU? kiek | 19 | 30-07-2006 16:50 | |
Algemene schoolzaken |
Decentrale Selectie fractuur | 3 | 10-11-2004 15:43 |