Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2008, 23:37
Verwijderd
Jeej, knuf voor Nijn. Ik herken het wel een beetje... Dat verdwaasd zijn heb ik vaak na een dissociatie. En als het niet meer lukt moet je echt proberen hulp in te schakelen meid. Ik weet niet in hoeverre je ouders op de hoogte ervan zijn dat het niet zo goed met je gaat? Weten ze bijvoorbeeld dat je therapie hebt? Als het makkelijker voor je is zou je misschien een briefje op de keukentafel kunnen leggen waarin je vertelt dat het helemaal niet goed gaat en dat je graag nu hulp wil en in bescherming genomen wil worden.

Heel veel sterkte meis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2008, 07:53
Verwijderd
Jeej, vandaag weer lekker tentamen leren .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hulp nodig maar ik kan het niet vragen..
Misschien kan je iemand je post laten lezen (eventueel uitgeprint)? Want op 'papier' lukt het je wel? Nu nog de stap nemen het irl aan iemand aan te geven. Misschien kan je anders contact opnemen met je therapeut? Je moet hier niet alleen mee rond blijven lopen als je denkt dat je het niet alleen aan kunt. (})
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 10:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ging even nieuwe hoestdrank en broodjes voor het weekend halen en pasfoto's laten maken voor het aanvragen van mijn paspoort, en ineens vond ik een leuk truitje en een soort van jurkje/tuniek die ik over een broek aan kan, zo ongeveer precies wat ik hebben wilde . Mijn dag kan niet meer stuk! Al zien de pasfoto's er wel zwaar stom uit, maar ja. Als ze maar geaccepteerd worden door de gemeente vind ik het best. Zo vaak kijkt er niet iemand in mijn paspoort.
Nu nog een keer een mooie bruine broek en een knalroze truitje met lange mouwen vinden, dan ben ik helemaal happy.

Zo, ik heb veel gepoetst vandaag. Deels met Vriendje, deels alleen. Maar nu is de keuken wel weer grondig schoongemaakt. Op dit moment is de vloer aan het drogen, dus dat is een mooi excuus om even niets te doen. Jammer dat ik daarnet mijn vinger zo gemeen stootte, dat het bloedt onder mijn nagel. Dat typt ook niet zo makkelijk, trouwens.

Laatst gewijzigd op 22-03-2008 om 15:53.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 12:37
Verwijderd
ooooooh, 'ronald jenkees' op youtube, zulke fantastisch muziek en beats, muziek is mijn alles <3en hij is echt goed
gister was een moment zonder muziek of geluid om me heen, en dat was dus echt al weken geleden besefte ik me. muziek houd me rustig.

'messin with a guitar sound (will be on my next CD)'
<3
ik ga kijken of de winkels open zijn. en ooooooh het feest gister was zó tof, ha, ze was net 16 geworden, wat zijn we toch ook een stel rebellen vanaf je 14e roken en zuipen, en dan zogenaamd op je 16e beginnen met drinken, whahaha. en we gingen stríptwister doen xD ik houd van mijn vrienden, leeftijd doet er gewoon niet toe, als je je maar goed voelt.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 12:52
Calyx
Calyx is offline
Pff 4 uur reizen, waar doe ik het voor. Kan niet wachten op maandagavond.
Oud 22-03-2008, 13:34
Dott
Dott is offline
Citaat:
Ik weet niet wat er aan de hand is met me.. ik begrijp het helemaal niet. Tijdens therapie was ik ineens 'weg', ik was ineens helemaal verdwaasd, ik was niet meer in die kamer, ik was niet meer aan het praten met haar. Hoorde het wel als ze iets zei maar ik hoorde niet wat. Het was heel raar, ik kon me niets meer herinneren van wat ik daarvoor zei, ik wist even een moment zelfs niet waar ik was. En ik wilde dood.
Ik dacht, ik loop gewoon naar buiten en ik loop onder een bus. Ik wilde alleen maar dood, weg zijn daar. Weg van mezelf, weg van alles, van haar van het gesprek. Ik snap het niet, nog steeds voel ik me verdoofd, verdwaasd, de doodswens is nog steeds sterk aanwezig. En het gekke is dat hoe meer ik er over nadenk, hoe rustiger ik word. De gedachte aan die rust, het feit dat dan alles over is. Voorgoed voorbij. Mijn therapie liep driekwartier uit bedenk ik me net, ze wilde me niet zo verdwaasd de straat op laten gaan, maar goed ook denk ik. Ik had me bijna het hele circus van de crisisdienst enzovoort op de hals gehad, maar bij de gedachte ook maar iets aan mijn ouders te moeten vertellen werd ik helemaal gek. Dus nu is het een kwestie van overleven, mezelf tegen mij beschermen. Ik wou dat ik hulp had nu, ik wou dat ik nu naar de crisisdienst toe kon, dat iemand de controle voor me over nam. Ik kan niet voor mezelf zorgen nu, ik kan niet zorgen dat alles goed gaat en goed komt. Ik heb hulp nodig maar ik kan het niet vragen..

op het therapie gedeelte na kon je mijn leven momenteel beschrijven.
Gewoon rust vinden.. is alles wat ik wil.. niet meer nadenken n niet meer boos en verdrietig zijn..

Dikke knuffel meis
Oud 22-03-2008, 16:29
Verwijderd
Ik haat mn uiterlijk, IK HAAT HET
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Agh, keelpijn. Wat ik donderdag niet wilde gebeurt nu denk ik; ziek worden. Ik ben ook al echt 3 maanden niet verkouden of wat geweest, dus opzich.. Ik voel me nu nog suffer dan gister en eergister. Overdag slapen, niets uitvoeren, hangen, wtf. Niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:38
Rob
Rob is offline
Har, ik mag de teruggaaf van mijn zorgverzekeraar gebruiken om mijn aikido te funden. Te gaaf.
Oud 22-03-2008, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Har, ik mag de teruggaaf van mijn zorgverzekeraar gebruiken om mijn aikido te funden. Te gaaf.

Waarom zou dat anders niet mogen? Het is toch jouw geld...

OT: Ik heb weer eens gemerkt dat ik een hekel heb aan tentamens...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:47
Verwijderd
schommelschommelschommel. Nattigheid en emoties. Argh.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 16:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik haat mn uiterlijk, IK HAAT HET
Waarom, in godsnaam?
Oud 22-03-2008, 16:48
Rob
Rob is offline
Citaat:
Waarom zou dat anders niet mogen? Het is toch jouw geld...
Nee, want eigenlijk betaal ik er geen cent aan. Mijn ouders betalen een deel van de verzekering en de rest wordt betaald van de zorgtoeslag.
Vandaar.
Oud 22-03-2008, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Nee, want eigenlijk betaal ik er geen cent aan. Mijn ouders betalen een deel van de verzekering en de rest wordt betaald van de zorgtoeslag.
Vandaar.
Aha...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 17:09
metallica
metallica is offline
*knuft Dott*

Wel een fijne dag gehad, maar geen zin om te studeren. Dan maar op tijd naar bed straks
Oud 22-03-2008, 17:35
Dott
Dott is offline
ik wil een arm om me heen vannacht en lekker wegkruipen
Oud 22-03-2008, 19:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wow, ik voel me echt ziek worden. De lymfeklieren in m'n nek zijn een beetje omgezet, m'n neus begint te lopen en m'n ogen te tranen. Morgenochtend word ik ziek wakker, dat weet ik haast zeker. Nou, daar ging de Paasdienst.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 19:34
Nijn*
Nijn* is offline
@ Lentekriebel: wat is dissociatie dan precies? Raak je dan ook weg of zo?

OT: Alles is een hel op het moment. Gisteravond weer am, even voelde het zo goed, maar nu is het alweer weg en ben ik bang dat het vanavond weer zo ver is. Ik wil het niet maar ik wil het ook wel, even vluchten, even weg.. Ik probeerde me vandaag op leerwerk te storten, gewoon wat afleiding. Maar het leren lukt helemaal niet en dat is zo frustrerend dat ik me er nog rotter door ga voelen. Ik heb nog niet eens afgekregen wat ik voor vrijdag had geplant. Wat moet ik nou? Mijn tentamens beginnen donderdag alweer en dat wordt echt keihard bikkelen en ik kan het niet opbrengen. Als ik niet zo dichtbij de tentamens had gezeten dan lag ik nu de hele dag in bed, beetje stom televisie kijken, slapen.. Ik wil het er over hebben met mensen maar elke keer als iemand vraagt hoe het gaat dan zeg ik automatisch 'wel oke hoor!'.. Ik wil hulp maar mijn ouders zijn zo'n grote barrière daarin, daar kan ik niet overheen stappen. Ik ben bang voor mezelf en voor mijn eigen wil om mezelf iets aan te doen. Ik trek dit zo slecht maar wat moet ik doen? Jezus ik wou dat ik meerderjarig was dat mijn ouders er gewoon helemaal buiten gehouden konden worden.. Ik kan echt helemaal niets hebben gewoon, voel me zo verrot.

Elle a des rêves infinis, mais la réalité est décevante. J’aurais voulu être sur leurs ailes..
Oud 22-03-2008, 20:05
darkfairy
darkfairy is offline
ik schaam me rot.
maar ik heb me vriend op het laatste moment.
afgebeld dat ik niet kom.
ik wou eerst echt naar hem toe te gaan.
echt waar maar het lukte me gewoon niet.
ik kon het gewoon niet.
vorige week leek het voor het eerst bij hem logeren.
me nog zo'n goed idee.
maar nou zat ik de hele week zowat in paniek.
hij vond het lullig dat ik op het laatste moment afbelde.
en dat snap ik heel goed.
maar ik kon het gewoon niet.
en nou schaam ik me rot.
Oud 22-03-2008, 20:07
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Bij mij werd altijd gezegd dat je tijdig je recept moet laten verlengen, omdat je anders inderdaad dit soort problemen kan krijgen... misschien een ideetje voor de volgende keer?
ja bedankt voor de tip.
Oud 22-03-2008, 20:14
Dott
Dott is offline
ik heb afgesproken met een goede vriend dat ik naar *uitgaansplaats* zou komen, omdat hij een rotdag had, en zicht rot voelde.
Maar eigenlijk voel ik me ook rot, en wil ik helemaal niet.. zucht
Oud 22-03-2008, 20:19
Verwijderd
^Misschien is het dan juist wel goed om even te gaan. Ik bedoel, even de deur uit, even onder de mensen en wat scheef zaniken over dingen die er helemaal niet toe doen. Het is dan misschien wel maar voor even, maar je hebt dan wel iets anders an je hoofd dan alleen maar je eigen problemen. Voor mij pakt het meestal goed uit, als ik ga. Succes
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 20:31
rare kwast
rare kwast is offline
morgen is het pasen... 2 jaar geleden heb ik een stukje in mn log geschreven over pasen en is bijna niets veranderd...
tuurlijk wel in mn omgeving. mn opa is dement en gaat steeds harder achteruit. ik heb een baan...
maar qua gevoel is er niets veranderd.. blegh

heb vandaag op msn gezeten waarmee ik op een of andere manier zo een gigantische klik heb... ik doe er wel niets mee maar goed... stiekem hoop ik dat er wat kan komen/bloeien ik ken hem eigenlijk helemaal niet (heb hem 1 keer gezien, ken hem via via)
maar tis gewoon eng wat voor klik er is.. hij voelt precies t zelfde
Oud 22-03-2008, 20:39
Dott
Dott is offline
Citaat:
^Misschien is het dan juist wel goed om even te gaan. Ik bedoel, even de deur uit, even onder de mensen en wat scheef zaniken over dingen die er helemaal niet toe doen. Het is dan misschien wel maar voor even, maar je hebt dan wel iets anders an je hoofd dan alleen maar je eigen problemen. Voor mij pakt het meestal goed uit, als ik ga. Succes

Ja ik weet het, maar ik moet er morgen vroeg uit.
Ik heb geen zin om (alleen) te fietsen.
Ik zou me waarschijnlijk alleen maar klem zuipen.
Ik ben doodop, de laatste tijd sta ik moeier op dan ik ga slapen.
En ik wil gewoon in bed kruipen en verdwijnen.
Oud 22-03-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
ja bedankt voor de tip.
Ik heb het ook een keer gehad en toen werd ik bij de apotheek helemaal uitgemaakt voor achterlijk en dom omdat ik er zo laat aan gedacht had Maar gelukkig kon ik toen bij een andere apotheek toch m'n recept gaan halen, gelukkig.
Sindsdien vergeet ik het nooit meer
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 21:06
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik heb het ook een keer gehad en toen werd ik bij de apotheek helemaal uitgemaakt voor achterlijk en dom omdat ik er zo laat aan gedacht had Maar gelukkig kon ik toen bij een andere apotheek toch m'n recept gaan halen, gelukkig.
Sindsdien vergeet ik het nooit meer
nou wat een stel rare waren dat dan.
en dat je het dan niet meer vergeet snap ik.

ot.
ik ga morgen naar me vriend toe.
alleen overdag.
en de angst kruipt weer omhoog.
terwijl het me vriend is.
Oud 22-03-2008, 22:26
Dott
Dott is offline
ik ga straks toch maar..
En ik wil een lief smsje terug.. ik heb die bevestiging ff nodig..
Ik slaap e weinig/onrustig.. kan net zo goed niet slapen..
Oud 22-03-2008, 22:39
Verwijderd
@Dott: Zullen we ruilen? Hier is iedereen uit, alleen ik niet. Twee beste vrienden zitten op Paaspop, E. is werken, I. ging met haar groep uit, en W. en L. zijn te laf om me gewoon te zeggen dat ze me er niet bij willen hebben. Ik word er schijtziek van een beetje alleen gelaten te worden. Jongens, ik heb jullie nodig, is dat ook nog een beetje wederzijds? Ik zit al de hele avond op de bank en voel me een kut omdat we (ik met mijn zussen) niet eens een bos bloemen voor pap hebben gehaald, die de kennedymars heeft gelopen (ik ben godverdorie ook welke keer degene die daaraan moet denken, dat soort dingen. En bedankt, dames.) en omdat ik gewoon niet uitkan. Ik had het zo hard nodig. KLotezooi.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 22:54
xxChange
xxChange is offline
M'm moeder is herstellende van 2 beroertes en daardoor een emotioneel wrak, ik heb een eetstoornis, mn vader is een alcoholist...mag ik dan asjeblieft HEEEEEEL EVEN meer dan spuugzat zijn van mn leven, de hele situatie? Jezus christus iedereen verwacht wonderen van mij ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 01:25
Verwijderd
Citaat:
@ Lentekriebel: wat is dissociatie dan precies? Raak je dan ook weg of zo?

OT: Alles is een hel op het moment. Gisteravond weer am, even voelde het zo goed, maar nu is het alweer weg en ben ik bang dat het vanavond weer zo ver is. Ik wil het niet maar ik wil het ook wel, even vluchten, even weg.. Ik probeerde me vandaag op leerwerk te storten, gewoon wat afleiding. Maar het leren lukt helemaal niet en dat is zo frustrerend dat ik me er nog rotter door ga voelen. Ik heb nog niet eens afgekregen wat ik voor vrijdag had geplant. Wat moet ik nou? Mijn tentamens beginnen donderdag alweer en dat wordt echt keihard bikkelen en ik kan het niet opbrengen. Als ik niet zo dichtbij de tentamens had gezeten dan lag ik nu de hele dag in bed, beetje stom televisie kijken, slapen.. Ik wil het er over hebben met mensen maar elke keer als iemand vraagt hoe het gaat dan zeg ik automatisch 'wel oke hoor!'.. Ik wil hulp maar mijn ouders zijn zo'n grote barrière daarin, daar kan ik niet overheen stappen. Ik ben bang voor mezelf en voor mijn eigen wil om mezelf iets aan te doen. Ik trek dit zo slecht maar wat moet ik doen? Jezus ik wou dat ik meerderjarig was dat mijn ouders er gewoon helemaal buiten gehouden konden worden.. Ik kan echt helemaal niets hebben gewoon, voel me zo verrot.

Elle a des rêves infinis, mais la réalité est décevante. J’aurais voulu être sur leurs ailes..
Ik weet niet precies wat dissociatie is, alleen hoe het bij mij is. Ik raak dan helemaal van de wereld en kan er achteraf ook niks meer van herinneren. Blijkbaar staar ik dan alleen maar en reageer helemaal nergens meer op. Niet op geluid, aanraking, dingen die om me heen gebeuren of pijnprikkels. Soms doe ik wel dingen die ik dan achteraf niet meer kan herinneren, maar meestal is het alleen maar staren.

Ik geloof dat er verschillende vormen van dissociatie zijn. Meestal hebben mensen dit als een soort overlevingsmechanisme. Vaak na traumatische gebeurtenissen in de jeugd (wat bij mij niet het geval is). Er is vast wel het een en ander over te vinden op internet.

Heel veel sterkte meis. Waarom zijn je ouders eigenlijk zo'n grote blokkade in het zoeken van hulp?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 08:36
Verwijderd
angst.paniek.onrust.leegte. heel eenzaam. verdriet.pijn. laten dat nou net alle steekwoordden zijn die mijomschrijven.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat er verschillende vormen van dissociatie zijn. Meestal hebben mensen dit als een soort overlevingsmechanisme. Vaak na traumatische gebeurtenissen in de jeugd (wat bij mij niet het geval is). Er is vast wel het een en ander over te vinden op internet.
Er is vrij veel over te vinden op internet. De omschrijving van wikipedia is wel vrij duidelijk ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatie_(psychologie) ).

@Nijn*: Hoe vormen je ouders voor jou een barrière bij het zoeken van hulp? Je bent toch 16 of ouder? Dan kan je je ouders er toch voor een heel groot deel uithouden? Dat je hulpt krijgt weten ze toch al, neem ik aan? En dat is iets wat ook op je 18e lastig te verbergen is, maar wat betreft de inhoud ervan mogen ze alleen te horen krijgen wat jij wilt, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 09:11
Nijn*
Nijn* is offline
Oke, dat dissocieren klinkt wel een beetje eng.. Het zou best kunnen dat het zoiets was, ik had nogal een heftig gesprek over een trauma in het verleden en hierdoor heb ik al eerder paniekaanvallen e.d. gehad. Ik was inderdaad heel erg aan het staren, wist niet meer wat ik ervoor nog had gezegd en bleef een beetje in die waas hangen.

@ Leonoor & Lentekriebel: mijn ouders zijn een barriere omdat ik ze hoe dan ook íets moet vertellen als het niet goed gaat. Ze weten natuurlijk wel dat ik in therapie ben maar denken dat het de laatste tijd goed gaat. Het gaat ook een stuk beter dan een tijdje geleden maar nu dus even niet, ik kan dat alleen uitstekend verbergen voor ze, dus ze zullen het nooit weten wanneer er iets is. Ik kan moeilijk ineens zeggen 'mam, pap, ik voel me een gevaar voor mezelf en ik wil graag hulp hebben nu'.. ik wil niet dat ze schrikken, ik wil niet dat ze zich zorgen gaan maken. Dan moet ik uit gaan leggen en wat ik ook zeg, ik wil niet dat ze het weten. Ik wil niet dat ze weten over am, ik wil niet dat ze weten over dat 'wergraken' tijdens therapie vrijdag, ik wil niet dat ze iets weten over zelfmoordgedachtes, ik wil niet dat ze weten waarom het zo slecht gaat (trauma verwerking). Kortom, alles wat ik zou kunnen aangeven als verklaring waarom ik meer hulp wil, wil ik ze eigenlijk niet vertellen

OT: Vanmiddag naar 'oma' ontzettend gezellig .. Ik moet nu toch ook echt wat voor school gaan doen, ik moet leren want de tentamens komen elke dag dichterbij. Ik heb nog niets afgekregen, ik ben helemaal nergens en het lukt ook allemaal niet. Het is zo frustrerend om te weten dat je superhard moet werken en dat het dan juist niet gaat Hoe moet ik in godsnaam leren met een hoofd vol chaos?
Misschien moet ik maar beginnen met mijn kamer op te ruimen, contract voor m'n nieuwe werk tekenen enzo. Bah, nieuw werk. Ik voel me nu zo slecht dat ik er absoluut geen zin meer in heb, ik wil niet meer naar school, ik wil niet weer gaan werken. Bahbahbah ik wil alleen maar janken en in bed liggen
Oud 23-03-2008, 09:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik voel me echt niet lekker. Ik 'hoopte' vanochtend verkouden wakker te worden, maar nee! Ik heb alleen nog erger last van m'n keel en oorpijn en opgezette klieren. Het voelt zo naar... Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Steeds drink ik koud water en zoethout thee, eet ik dropjes en keelsnoepjes. Laat het alsjeblieft morgen minder zijn, want ik kan deze week echt niet ziek worden.

Aaagh, ik wil gewoon normaal verkouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 11:35
Missy
Missy is offline
Ik heb hetzelfde, Duivelaartje. Ik eet de hele week al keelsnoepjes en dropjes. Het wordt niet minder. Dat vind ik vervelend, want dan heb ik minder puf. En dus doe ik weer bijna niks aan school. Het mag gauw over zijn.
Oud 23-03-2008, 12:01
Verwijderd
Ik ben sinds woensdag al ziek. Blegh.
Net zoals iedereen thuis hier.
Vanavond wel bij vriendlief slapen. Hopelijk lig ik dan niet de hele nacht te hoesten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me echt niet lekker. Ik 'hoopte' vanochtend verkouden wakker te worden, maar nee! Ik heb alleen nog erger last van m'n keel en oorpijn en opgezette klieren. Het voelt zo naar... Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet. Steeds drink ik koud water en zoethout thee, eet ik dropjes en keelsnoepjes. Laat het alsjeblieft morgen minder zijn, want ik kan deze week echt niet ziek worden.

Aaagh, ik wil gewoon normaal verkouden zijn.
Oja hier zit er nog eentje.
Beterschap
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 12:57
Verwijderd
Vanavond uit Ik hou van E., wij snappen elkaar zó goed, ondanks dat we elkaar bijna niet zien. Tis tof met haar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 13:49
rare kwast
rare kwast is offline
stomme stomme kut dementie

opa herkent je wel maar weet niet meer wie je bent.. wat hem betreft kan ik ook de paashaas zijn die hij 3 jaar geleden een keertje gezien heeft..
hij kan het allemaal niet meer plaatsen
Oud 23-03-2008, 14:07
Verwijderd
Een zakdoekje voor alle snotneuzen in dit topic!!

Net waren er allemaal mooie Nederlandse liedjes op televisie. En ik had bij allemaal wel in huilen uit willen barsten. Ik voel me zó alleen. Maar hé, de zon schijnt en er ligt sneeuw. En dat in maart.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 14:47
metallica
metallica is offline
@Nattigheid: echte sneeuw? nee toch?

Ik maak me veel te druk, en als er niets is om me druk te maken zoek ik wel iets, bleh..
Oud 23-03-2008, 15:17
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bij mij heeft het ook gesneeuwd. En nog aardig hard ook. Het was hier iets van 1.9 graden toen het sneeuwde, rond een uur of een. Het is inmiddels gestopt en de sneeuw smelt (het bleef op de weg bij ons niet echt liggen, maar zolang het sneeuwde lag er een flink pak in de tuinen).

Gisteren met mijn zusje naar de camping geweest, om aan te geven dat we dit jaar ook wel weer willen werken. Het lijkt me echt zo leuk om nu in de winkel te werken. Op de camping, in de supermarkt werken terwijl het sneeuwt . Alleen jammer dat je dan echt niks te doen hebt.
Het is seizoen is bij ons ook al vroeg afgelopen. 10 augustus is de vakantie in mijn regio afgelopen. Dan heb ik net een weekje echt vakantie (eigenlijk wel al eerder, maar de laatste herkansing is 4 augustus). Ik hoop wel dat het dan druk blijft, want in het voorseizoen kan ik nauwelijks werken en anders zit ik de hele maand augustus een beetje niks te doen. En er moet toch geld verdiend worden

Donderdag oudleerlingenavond was echt super. Het eten was gezellig. De meeste van mijn jaargenootjes zijn echt niks veranderd. Het voelde vertrouwd, gelachen met mijn vrienden. De rondes gingen ook goed. Leuke leerlingen. Wel lastige vragen af en toe. Is de studie zwaar, hoe lang zit je aan je huiswerk, is het moeilijk dat alle boeken in het Engels zijn? Toen ik 's avonds in bed lag schoten me antwoorden te binnen die beter zijn dan de antwoorden die ik heb gegeven. Maar het ging goed en ik vond het echt leuk om te doen. Ik heb ook gewoon een half uur zitten praten. Af en toe viel er een stilte, ze hadden weinig vragen als ik er eentje nodig had Maar dan bedacht ik me wel weer wat. Alleen stom dat ik af en toe zat te lachen om iets dat ik vertelde, terwijl het op zich niet zo heel grappig was als je er niet bij was. Maar ik heb echt een hele leuke avond gehad.

Ik zou toch bijlopen na de vakantie Het gaat zo langzaam. Ik heb nu eindelijk hoorcollege 3 af, ik moet bij 17 zijn Maar als ik voorbij al dat parasieten gedoe ben, gaat het wel sneller hoop ik. Het zijn echt gewoon zoveel details, ik moet heel veel steeds opzoeken en ik wil alles in 1 keer goed opschrijven en drie keer samenvatten. Dan hoef ik straks niet te herhalen.

Morgen verhuizen, dus dan heb ik ook weinig tijd om te werken. Ik kan daarna nog niet in de kamer, want we kunnen morgen niet alles meenemen. Nog geen persoonlijke spullen. Contract tekenen en een beetje inrichten. Leuk Ik kan me echt nog niet voorstellen dat ik straks daar woon.

Vrolijk Pasen, beterschap voor de zieken en knuffel voor iedereen!
Oud 23-03-2008, 15:31
Verwijderd
Citaat:
@Nattigheid: echte sneeuw? nee toch?
Jazeker, zéér echt. Voor het eerst in 2 jaar dat ik sneeuw zie! Maar het is nu weer al bijna weggevagd door het rare nepzonnetje wat erna kwam. Maar t was echt echt echt sneeuw
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 15:39
metallica
metallica is offline
Wat grappig zeg, hier in maastricht is het echt lenteweer, geen sneeuw gezien. Daarom dacht ik dat je het al metafoor ofzo gebruikte Maar ik kreeg toevallig ook net een foto van iemand met heel veel sneeuw erop Ik blijf het absurd vinden, dat het zo kan verschillen per plek. Maar komop, sneeuw in maart?
Oud 23-03-2008, 16:29
Heksjuh
Heksjuh is offline
Het sneeuwt alweer. Het lijkt net Kerstmis zo: fonduen en morgen vrij en sneeuw
Alleen een beetje jammer dat ik morgen kranten moet doen (of voorspellen ze voor morgen geen sneeuw?).
Oud 23-03-2008, 16:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Heksjuh: Wat tof dat je morgen je kamer in gaat richten. Dat is weer een stap in de richting van het op kamers gaan. Straks kun je met je eigen spulletjes er echt je eigen kamer van maken, zodat je je er ook lekker thuis gaat voelen.

Ik heb vandaag, terwijl ik me toch niet echt lekker voel, 5 zelfstudies gemaakt! En volgens gaan er nog wel 2 lukken. Dan hoef ik er morgen nog maar 5 en dan is het klaar. Dan moet ik alleen nog de zelfstudies van fysisch en nog een halve van organisch en dan ben ik geheel bij. Woho. (Oh nee, met neuro nog niet, maar morgen heb ik misschien nog wel plek voor een hoorcollege.) Ohw en nog m'n gemiste werkcollege fysisch, maar dat is toch het meest onboeiende deel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 17:05
Dott
Dott is offline
Ik ben sprakeloos..
Oud 23-03-2008, 17:05
Dott
Dott is offline
Citaat:
Het sneeuwt alweer. Het lijkt net Kerstmis zo: fonduen en morgen vrij en sneeuw
Alleen een beetje jammer dat ik morgen kranten moet doen (of voorspellen ze voor morgen geen sneeuw?).
Van mij mag er morgen een meter sneeuw liggen, hoef ik niet te werken
Oud 23-03-2008, 17:26
MAD-Duckie++
MAD-Duckie++ is offline
pasen sucks!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten