Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2008, 12:20
Tythor Zeth
Tythor Zeth is offline
Ik heb net gehoord van een vriend van me die bij de AH werkt, dat als je bijvoorbeeld tot 10 uur werkt, en je hebt je werk niet af, je dat gewoon moet afmaken tot bijvoorbeeld half 11 en dat je daar niet voor betaald krijgt

Verdien je bij de C1000 trouwens meer?
Advertentie
Oud 13-09-2008, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, want alle bazen zijn enorm redelijk en absoluut niet uit op de beste situatie voor hen.

Ik kan toevallig prima met mijn bazen opschieten, ben meer dan in staat met hun te communiceren, en toch wordt er regelmatig geklooid met de uren. En als ik merk dat ik echt uren tekort kom, dan prima, dan ga ik dat regelen. Maar voor een half uurtje gaan zeiken doe ik dan weer niet. Zou weinig nut hebben. Net als dat 5 minuten op een avondje niet zoveel nut heeft.

En een half uurtje x 12 is toch alweer 6 uur minder uitbetaald, niet waar?
Als het iets is dat structureel mis gaat, zou ik daar zeker over gaan praten. Een half uur per week is toch nog redelijk wat op een heel jaar, zeker voor iemand die net begint met vakkenvullen
En zoals gezegd, als je baas zo onredelijk is, dan ga je naar de vakbond of, als je toch al weg wilt, naar de arbeidsinspectie.
Oud 13-09-2008, 19:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik heb net gehoord van een vriend van me die bij de AH werkt, dat als je bijvoorbeeld tot 10 uur werkt, en je hebt je werk niet af, je dat gewoon moet afmaken tot bijvoorbeeld half 11 en dat je daar niet voor betaald krijgt

Verdien je bij de C1000 trouwens meer?
Bullshit.

Citaat:
Als het iets is dat structureel mis gaat, zou ik daar zeker over gaan praten. Een half uur per week is toch nog redelijk wat op een heel jaar, zeker voor iemand die net begint met vakkenvullen
En zoals gezegd, als je baas zo onredelijk is, dan ga je naar de vakbond of, als je toch al weg wilt, naar de arbeidsinspectie.
En hoeveel mensen zullen dat doen? En sowieso, voor 5 minuten? Dat werkt gewoon niet. Zelfs als je het bewezen krijgt.
Oud 13-09-2008, 23:01
Tythor Zeth
Tythor Zeth is offline
Citaat:
Bullshit.
Hij werkt er zelf en hij gaat daar echt niet over liegen... Heb het van iemand anders ook gehoord die er werkt.
Oud 13-09-2008, 23:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Hij werkt er zelf en hij gaat daar echt niet over liegen... Heb het van iemand anders ook gehoord die er werkt.
vulnormen zijn overigens gewoon haalbaar. Als jij het leuk vind om in de baas zijn tijd te lullen met je vrienden dan moet je je werk in je eigen tijd even afmaken is dat raar??? Je word betaald om te WERKEN niet om te LULLEN.
Tis natuurlijk wat nders als je vulling hebt voor 5 uur en je er maar 4 werkt dan kan je het natuurlijk niet redden
Oud 14-09-2008, 04:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik werk er ook en krijg mijn uren gewoon uitbetaald. Het hangt inderdaad wel af van of je werkt of niet, maar in principe krijg je alle gewerkte uren uitbetaald. De houdbaar vulploeg daargelaten.
Oud 14-09-2008, 09:33
ikbenschipper1
Citaat:
Ik werk er ook en krijg mijn uren gewoon uitbetaald. Het hangt inderdaad wel af van of je werkt of niet, maar in principe krijg je alle gewerkte uren uitbetaald. De houdbaar vulploeg daargelaten.
Bij mij krijgt de houdbaar vulploeg hun "gewerkte" uren uitbetaald hoor als ik mensen vraag om langer te blijven krijgen ze dat uit betaald, maar ga niet lopen kloten wnt je werk moet wel af
Oud 14-09-2008, 13:26
tonio
tonio is offline
Bij ons is het gewoon zo, wat je werkt, krijg je uitbetaald. Tenzij je echt aan het kloten bent, maar dan wordt dat ook gezegd tegen diegene, zodat hij/zij volgende keer wel serieus aan het werk gaat.
Oud 14-09-2008, 16:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Bij mij krijgt de houdbaar vulploeg hun "gewerkte" uren uitbetaald hoor als ik mensen vraag om langer te blijven krijgen ze dat uit betaald, maar ga niet lopen kloten wnt je werk moet wel af
Mja, bij ons lopen ze daar momenteel nogal mee te kutten bij ons. Ik weet echter niet in hoeverre het de schuld van de vulploeg is dat ze te traag zijn.
Oud 14-09-2008, 17:10
Tythor Zeth
Tythor Zeth is offline
Oke, en wat moet ik doen als ik gewoon te veel werk krijg om het in mijn uren die ik werk af te krijgen (en ik dus niet een half uur aan het kletsen ben), en de overgewerkte uren niet uitbetaald krijg? Want als je gaat zeuren bij de baas dan krijg je weer zo'n slechte verhouding met hem
Oud 14-09-2008, 21:19
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oke, en wat moet ik doen als ik gewoon te veel werk krijg om het in mijn uren die ik werk af te krijgen (en ik dus niet een half uur aan het kletsen ben), en de overgewerkte uren niet uitbetaald krijg? Want als je gaat zeuren bij de baas dan krijg je weer zo'n slechte verhouding met hem
In het begin zullen ze je sowieso niet straffen door je loon in te houden, als het goed is, je bent immers nieuw. Later kan je met je teamleiders gaan praten. Houd zelf je uren bij, schrijf ze duidelijk op, zodat je die kan showen als het met je loonstrookje niet klopt. Per dag wordt een planning gemaakt door de teamleiders waarbij de vulnorm in acht wordt genomen, deze zou dusdanig moeten zijn dat je je werk op tijd afkrijgt.
Oud 14-09-2008, 21:58
ikbenschipper1
Citaat:
In het begin zullen ze je sowieso niet straffen door je loon in te houden, als het goed is, je bent immers nieuw. Later kan je met je teamleiders gaan praten. Houd zelf je uren bij, schrijf ze duidelijk op, zodat je die kan showen als het met je loonstrookje niet klopt. Per dag wordt een planning gemaakt door de teamleiders waarbij de vulnorm in acht wordt genomen, deze zou dusdanig moeten zijn dat je je werk op tijd afkrijgt.
Zoals Dark Phoenix dus zegt
Oud 05-10-2008, 16:43
michelw
michelw is offline
Zijn er hier nog mensen die gisteravond/nacht en vandaag nog in de nieuwe Albert Heijn in Rhoon Portland hebben gewerkt ?
Oud 06-10-2008, 19:05
Dvine
Dvine is offline
Nou, ik word altijd uitbetaald tot kwart over 8, maar het wordt altijd half 9. Ik werk bij de kassa en we willen allemaal snel werken en naar huis. En dat kwartiertje wordt nooit bijgeschreven, als je al die kwartiertjes van mij tot nu toe bij elkaar optelt heb ik nog best wat uren tekort
Oud 21-10-2008, 14:22
mandylovesandy
mandylovesandy is offline
Nou,even een vraagje.

Als je contract bij ah verlengd word,zonder dat je ook maar iets getekend hebt.Krijg je dan automatisch een obt contract?
Ben natuurlijk super happy dat het verlengd is,heb nu mijn 1e contract verlenging dus gehad,
gister getekend voor mijn 128uur P.P .Maar hier stond echt niks meer in over een contract verlenging.

Hoe zit dat nou?een collega van me zei meteen: OO dan heb je nu obt.

Naar mijn mening gebeurt dit toch pas na 3 jaar?
Aangezien ik bij m'n vorige ahfiliaal mooi mocht vertrekken na 2 verlengingen,omdat ze me geen vast contract konden geven.
Nou ja niet konden , of niet willen ?Je kent dat wel.

Nou hoop snel wat te horen,
Groetjes

Laatst gewijzigd op 21-10-2008 om 14:30.
Oud 21-10-2008, 19:56
ikbenschipper1
Citaat:
Nou,even een vraagje.

Als je contract bij ah verlengd word,zonder dat je ook maar iets getekend hebt.Krijg je dan automatisch een obt contract?
Ben natuurlijk super happy dat het verlengd is,heb nu mijn 1e contract verlenging dus gehad,
gister getekend voor mijn 128uur P.P .Maar hier stond echt niks meer in over een contract verlenging.

Hoe zit dat nou?een collega van me zei meteen: OO dan heb je nu obt.

Naar mijn mening gebeurt dit toch pas na 3 jaar?
Aangezien ik bij m'n vorige ahfiliaal mooi mocht vertrekken na 2 verlengingen,omdat ze me geen vast contract konden geven.
Nou ja niet konden , of niet willen ?Je kent dat wel.

Nou hoop snel wat te horen,
Groetjes
Als het goed is staat er in een contractverlening of het een bt contract is. Verder bestaat er een apparte brief voor als je een ot krijgt.

"u contract voor bepaalde tijd word verlengt met 1 jaar"
"u contract voor bepaalde tijd word omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd"

1 van deze 2 zou er in moeten staan.
Oud 25-10-2008, 13:51
ikbenschipper1
Citaat:
hallo iedereen,

ik ben 16 jaar en werk al 4 weken bij albert heijn achter de kassa ( ik zit dus nog in mijn proeftijd ). Ik had een paar vragen.

ik lees de laatste tijd steeds vaker dingen over een loonbelastingsformulier en dat die in je introductiepakket zit. nou heb ik net dat hele ding leeggehaald en ik kon niks vinden
ook ben ik helemaal niet geinformeerd over de blauwe voordeelkaart. nou had ik er het laatst met een vriendin over die er 2 maanden werkt en zij heeft em ook nog niet. moet ik er zelf achteraan gaan of krijg ik die thuisgestuurd? en dat loonbelastingformulier, moet ik die ook gewoon navragen bij de teamleider?

en ik heb op 13-10-2008 32,29 euro ontvangen. ik begon op 1-10 voor het eerst met werken. in totaal heb ik tot 13-10 19,5 uren gewerkt. klopt dit bedrag wel? ik krijg 3,28 bruto ik zou niet weten hoeveel netto.

nou is mijn eerste indruk dat de AH gewoon op zn zachtst gezegd stom is. alles is ongeorganiseerd, de teamleider vraagt eerst of ik dit wil doen dan moet ik weer naar de kassa en dan weer vegen normaal als je klaar bent dan komen ze je halen of bellen ze tog? ik moest laatst gewoon een half uur doorwerken, omdat niemand me af kwam lossen, en dan zeggen ze dat ik had meoten bellen. moet ik dus zelf in de gaten houden wanneer ik klaar ben? dat is lekker als er klanten voor je neus staan en jij gaat ff bellen ; hee het is 8 uur ik wil naar huis naja heeft iemand anders dit ook? of ben ik de enige die zich er aan irriteert? ik wou wel ontslag nemen maar mn vader maakte er helemaal een probleem van. nu ben ik gedoemd de rest van mn leven er te werken ..

alvast bedankt. .
Beste Sel,

Je blauwe bonuskaart krijg je na ongeveer 8 weken. Deze krijg je in een apparte envelop vaak bij je loonstrookje. Loonbelasting formulier even navragen bij je teamleider.

Je salaris kan best kloppen, hetgeen je op 13-10 hebt ontvangen is het salaris t/m 5-10. Albert Heijn werkt met periode loon (iedere 4 weken krijg je salaris, 13x per jaar) 8 dagen na het afsluiten van de periode krijg je je salaris van die periode. Er zal denk ik loonbelasting zijn ingehouden vanwege bovenstaande dus dat moeten ze dan even regelen.

Je doet zoals ik lees zowel vulploeg als kassa. Als je tot 8 uur werkt gaat je kassa om 8 uur dicht, het is heel gebruikelijk dat je zelf even belt van word ik afgelost of kan ik gewoon sluiten? AH is geen oppas natuurlijk die jou vertelt dat je werktijd erop zit, het is natuurlijk niet zo gek dat je daar zelf op let lijkt mij.

P.S mods hoe kon sel in een gesloten topic (deel 4) posten???
Oud 25-10-2008, 17:36
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Beste Sel,

Je blauwe bonuskaart krijg je na ongeveer 8 weken. Deze krijg je in een apparte envelop vaak bij je loonstrookje. Loonbelasting formulier even navragen bij je teamleider.

Je salaris kan best kloppen, hetgeen je op 13-10 hebt ontvangen is het salaris t/m 5-10. Albert Heijn werkt met periode loon (iedere 4 weken krijg je salaris, 13x per jaar) 8 dagen na het afsluiten van de periode krijg je je salaris van die periode. Er zal denk ik loonbelasting zijn ingehouden vanwege bovenstaande dus dat moeten ze dan even regelen.

Je doet zoals ik lees zowel vulploeg als kassa. Als je tot 8 uur werkt gaat je kassa om 8 uur dicht, het is heel gebruikelijk dat je zelf even belt van word ik afgelost of kan ik gewoon sluiten? AH is geen oppas natuurlijk die jou vertelt dat je werktijd erop zit, het is natuurlijk niet zo gek dat je daar zelf op let lijkt mij.

P.S mods hoe kon sel in een gesloten topic (deel 4) posten???
Nouja, counter dient bij kassa alles te regelen, dus in die zin is het logisch dat ze je ook afsluiten. Maar goed, zelf even checken doet in de meeste gevallen meer goeds dan slechts.

En dat ze daar kon posten heeft te maken met de nieuwe forumsoftware en het automatisch sluiten van topics daarbinnen.
Oud 25-10-2008, 18:12
mandylovesandy
mandylovesandy is offline
Citaat:
Als het goed is staat er in een contractverlening of het een bt contract is. Verder bestaat er een apparte brief voor als je een ot krijgt.

"u contract voor bepaalde tijd word verlengt met 1 jaar"
"u contract voor bepaalde tijd word omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd"

1 van deze 2 zou er in moeten staan.
Ja dat is nou juist de kloe!!haha.
Ik heb niks ondertekend,dan maar even wachten op mn nieuwe loonstrookje voor de volgende periode,toch bedankt.

groetjes mandy
Oud 26-10-2008, 19:16
ikbenschipper1
Citaat:
Nouja, counter dient bij kassa alles te regelen, dus in die zin is het logisch dat ze je ook afsluiten. Maar goed, zelf even checken doet in de meeste gevallen meer goeds dan slechts.

En dat ze daar kon posten heeft te maken met de nieuwe forumsoftware en het automatisch sluiten van topics daarbinnen.
Maar ik neem aan dat je om 8 uur toch naar huis wilt en dan sluit als je nog niet bent overgenomen.... Gelukkig heeft ze opzich nog een goede mentaliteit dat ze niet stip om 8 uur alles uit haar handen laat vallen dat bevalt me dan wel weer
Oud 28-10-2008, 09:54
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Citaat:
Even vanuit counterervaring: Wij moeten inderdaad in de gaten houden of mensen wel op tijd afsluiten maar soms blijkt in de praktijk dit nog al eens fout te gaan. Met name op de piekmomenten en wisseling van de wacht. Ik adviseer cassieres altijd om zelf in de gaten te houden hoe laat hun middagpauze is en hun dienst erop zit en dat ze 5 minuten van te voren even bellen ter herinnering. Alleen zijn het altijd dezelfde die het vergeten of dezelfde die al 5 minuten van te voren doodleuk weglopen
Oud 28-10-2008, 19:59
ikbenschipper1
Citaat:
Even vanuit counterervaring: Wij moeten inderdaad in de gaten houden of mensen wel op tijd afsluiten maar soms blijkt in de praktijk dit nog al eens fout te gaan. Met name op de piekmomenten en wisseling van de wacht. Ik adviseer cassieres altijd om zelf in de gaten te houden hoe laat hun middagpauze is en hun dienst erop zit en dat ze 5 minuten van te voren even bellen ter herinnering. Alleen zijn het altijd dezelfde die het vergeten of dezelfde die al 5 minuten van te voren doodleuk weglopen
Jeps daarom moeten tl's ook eigelijk op dat soort essentiele momenten vrij kunnen rond lopen
Oud 10-11-2008, 20:03
robbieh
robbieh is offline
Hallo
VAndaag salaris gehad. maar even vraag
Deze maand moet ook de personeelsortingen uitbetaald worden (blauwe voordeel kaart) Zit dit bij je loon of krijg je het nog appart?
Oud 11-11-2008, 09:42
ikbenschipper1
zit biij het loon in
Oud 11-11-2008, 13:24
Wiebenik00
Wiebenik00 is offline
2 vragen
Als je verkoopmedewerker B bent bij de ah, heb je dan ook een soort diploma, niveau 2 of iets dergelijks?

Mijn contract liep afgelopen oktober af. Dit was mijn 3e contract wat dus betekend dat mijn volgende contract een contract voor o.b.t. moest worden. Ze kwamen hier echt te laat achter. Aangezien ze een enorm personeelstekort hebben mocht ik blijven en hebben ze mijn laatste contract veranderd van een jaar naar een 1,5 jaar contract?!? Wat dus waarschijnlijk betekent dat ze me er over een half jaar als nog zo uit kunnen gooien. Ik wordt immers te duur. Kan dit eigenlijk wel of heb ik nu gewoon een o.b.t. contract wat ze ook zeggen.

Laatst gewijzigd op 11-11-2008 om 13:29.
Oud 11-11-2008, 15:49
Skater13
Skater13 is offline
Na drie verlengde contracten hoor je inderdaad een obt contract te krijgen. Ze hebben jou laatste 1 jaarscontract echter verlengd met een half jaar, vond deze verlenging plaats na de aflooptermijn of daarvoor en gaf jij hiervoor goedkeuring? Als deze verlengd werd na de aflooptermijn/datum dan mag dit mijn inziens niet. Als deze hiervoor verlengd werd met jouw goedkeuring dan wel denk ik...!
Oud 12-11-2008, 19:32
ikbenschipper1
Citaat:
2 vragen
Als je verkoopmedewerker B bent bij de ah, heb je dan ook een soort diploma, niveau 2 of iets dergelijks?

Mijn contract liep afgelopen oktober af. Dit was mijn 3e contract wat dus betekend dat mijn volgende contract een contract voor o.b.t. moest worden. Ze kwamen hier echt te laat achter. Aangezien ze een enorm personeelstekort hebben mocht ik blijven en hebben ze mijn laatste contract veranderd van een jaar naar een 1,5 jaar contract?!? Wat dus waarschijnlijk betekent dat ze me er over een half jaar als nog zo uit kunnen gooien. Ik wordt immers te duur. Kan dit eigenlijk wel of heb ik nu gewoon een o.b.t. contract wat ze ook zeggen.
Als je drie keer een contractverlening hebt gehad dan zou je nu gewoon recht hebben op een OT Dat hebben ze gewoon ook te geven. Meld ze dat maar gewoon, ze moeten niet zo moeilijk doen. En anders lid worden van de bond en hun advies inwinnen
Oud 18-11-2008, 19:06
JBX
JBX is offline
-Verdient iedereen van dezelfde leeftijd evenveel bij één filiaal?
Of kan de manager loonsverhoging geven?

-Is er altijd een verschil in salaris tussen functies? (vulploegmedewerker altijd minder dan caissière?)

-Zijn de salarissen per leeftijd landelijk geregeld, is er een 'adviesprijs' of verschilt dit per filiaal gigantisch?

-Zijn er verschillen in salarissen tussen de supermarkten en de to-go's?

PS: ervanuit gaand dat het geen franchise betreft, want daar kan de eigenaar toch alles bepalen?

Laatst gewijzigd op 18-11-2008 om 19:12.
Oud 18-11-2008, 19:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Kassa verdient evenveel als vulploeg.

Verder is alles geloof ik standaard, de enige mogelijke loonsverhoging een functieverhoging.

De enige reden waarom je bij kassa meer zou verdienen dan bij vulploeg is omdat verkoper B op houdbaar niet meer bestaat, en cassiere B nog wel (waar een loonsverhoging mee gepaard gaat).
Oud 19-11-2008, 10:34
Gewoon Marthijn
Gewoon Marthijn is offline
Hallo ik had een vraag.
Ik ben nu 15 en heb ervaring met vakkenvullen.
Als ik me zou inschrijven, hoeveel zou ik dan brutto-netto per uur vangen?
Oud 22-11-2008, 16:51
Verwijderd
pfff winstuitkering maar 70%. gierige poepmensen. en dat allemaal door die stomme c1000.
Oud 23-11-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
pfff winstuitkering maar 70%. gierige poepmensen. en dat allemaal door die stomme c1000.
70% is (dacht ik) het maximale wat AH uitkeert aan winstuitkering.
Een aantal jaren geleden was het maar 30% ofzo dus ik zou maar in je handjes klappen met 70%.

En daarbij, wees blij dat AH zoiets heeft als winstuitkering, dat is echt niet bij ieder bedrijf zo.
Oud 23-11-2008, 21:06
ikbenschipper1
Citaat:
70% is (dacht ik) het maximale wat AH uitkeert aan winstuitkering.
Een aantal jaren geleden was het maar 30% ofzo dus ik zou maar in je handjes klappen met 70%.

En daarbij, wees blij dat AH zoiets heeft als winstuitkering, dat is echt niet bij ieder bedrijf zo.
Het minimum is 45% en het maximum voorlopig is 85%. Het maximum met de nabetaling is 127,50%
70% is niet verkeerd idd.

Grtz
ivo
Oud 23-11-2008, 23:04
msdlk
msdlk is offline
Sinterklaasperiode breekt weer aan.................
Oud 25-11-2008, 18:57
ane88
ane88 is offline
vorige jaar in juni, was ik begonnen met vakantie baantje voor 3 weken bij deli/kaas, na de vakantie ging ik naar houdbaar wouw niet meer naar deli/kaas afdeling. Nu werk ik bijna anderhalf jaar in albert heijn ik vul en doe af en toe kassa
Oud 25-11-2008, 18:59
ane88
ane88 is offline
Citaat:
Het minimum is 45% en het maximum voorlopig is 85%. Het maximum met de nabetaling is 127,50%
70% is niet verkeerd idd.

Grtz
ivo
ja klopt..

Hey Ivo jij ook hier hehehe grappig
groetjes ane
Oud 25-11-2008, 19:12
robbieh
robbieh is offline
Ik werk sinds juni al bij ah.
Nu krigjen we toch winstuitkeirng bij slaris week 50?

Las dat dat 70% is.
Geld dit ook voor mij? of alleen als je 1 jaar of langer werkt?
Want winstuitkering is toch dan bijvoorbeeld 70 prcent van wat je eehbt verdient per periode?
Oud 25-11-2008, 22:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik werk sinds juni al bij ah.
Nu krigjen we toch winstuitkeirng bij slaris week 50?

Las dat dat 70% is.
Geld dit ook voor mij? of alleen als je 1 jaar of langer werkt?
Want winstuitkering is toch dan bijvoorbeeld 70 prcent van wat je eehbt verdient per periode?
70% van je gemiddelde salaris over een jaar gemeten.

Dus als je er nog geen jaar werkt krijgt je alsnog winstuitkering, alleen niet zoveel.
Oud 25-11-2008, 23:18
ikbenschipper1
Citaat:
ja klopt..

Hey Ivo jij ook hier hehehe grappig
groetjes ane
ik ook hier ja al jarennnnn
Oud 30-11-2008, 18:11
timvl1987
timvl1987 is offline
Hallo
Ik heb een vraag over de vakantieuren (oftwel TVU) die je opbouwt als je werkt.
Als je nu bv aan het eind van het jaar nog 40 vakantieuren hebt staan. Worden die dan uitbetaald bij het begin van het nieuwe jaar, of mag je die meenemen naar het volgende jaar?
Of ben je die gewoon kwijt en begin je bij periode 1 van het nieuwe jaar vanaf 0 weer opnieuw op te bouwen?

Mvg,

Tim
Oud 30-11-2008, 19:02
ikbenschipper1
Citaat:
Hallo
Ik heb een vraag over de vakantieuren (oftwel TVU) die je opbouwt als je werkt.
Als je nu bv aan het eind van het jaar nog 40 vakantieuren hebt staan. Worden die dan uitbetaald bij het begin van het nieuwe jaar, of mag je die meenemen naar het volgende jaar?
Of ben je die gewoon kwijt en begin je bij periode 1 van het nieuwe jaar vanaf 0 weer opnieuw op te bouwen?

Mvg,

Tim
TVU en vakantieuren zijn iets heel verschillends, beide raak je niet kwijt

grtz
ivo
Oud 30-11-2008, 21:17
timvl1987
timvl1987 is offline
oke bedankt!
maar wat is dan precies het verschil tussen TVU en vakantieuren?
Oud 30-11-2008, 21:37
ikbenschipper1
Citaat:
oke bedankt!
maar wat is dan precies het verschil tussen TVU en vakantieuren?
Vakantieuren bouw je over ieder gewerkt uur een bepaald percentage op.
TVU staat voor te verrekenen uren, deze uren zijn de uren die je boven je contract werkt en die eventueel niet na de periode van 4 weken worden uitbetaald (meestal bij Fulltimers en mensen boven de 23), dan kan je ze als vrije dagen opnemen.
Oud 03-12-2008, 12:56
kaaske
kaaske is offline
Mensen, even een vraagje.

Ik werk nu 3 maanden bij een Albert Heijn in Bergen op Zoom. Ik heb een contract van maar 6 uurtjes per week, aangezien ik de vracht op zaterdag ochtend om 4 uur laad en los! Ik ben dit gaan doen, omdat door bijna al het personeel is gezegd dat er 200% verdiend zou gaan worden voor 7 uur, omdat men geen mensen kon vinden voor dit tijdstip. Dit staat echter niet in mijn contract. Echter, volgens mij is het wettelijk verplicht om nachtwerk dubbel te betalen. Het is toch abnormaal om maar 5 euro 11 te verdienen en iedere zaterdag ochtend uit bed te komen hiervoor? Ik wil mijn ontslag nemen, maar wil eerst even jullie reactie hierop.
Oud 03-12-2008, 22:15
ikbenschipper1
Citaat:
Mensen, even een vraagje.

Ik werk nu 3 maanden bij een Albert Heijn in Bergen op Zoom. Ik heb een contract van maar 6 uurtjes per week, aangezien ik de vracht op zaterdag ochtend om 4 uur laad en los! Ik ben dit gaan doen, omdat door bijna al het personeel is gezegd dat er 200% verdiend zou gaan worden voor 7 uur, omdat men geen mensen kon vinden voor dit tijdstip. Dit staat echter niet in mijn contract. Echter, volgens mij is het wettelijk verplicht om nachtwerk dubbel te betalen. Het is toch abnormaal om maar 5 euro 11 te verdienen en iedere zaterdag ochtend uit bed te komen hiervoor? Ik wil mijn ontslag nemen, maar wil eerst even jullie reactie hierop.
Je hebt op een toeslag pas recht (uitgezonderd zondag toeslag) als je een contract hebt van 12 uur en een kwartier of in een week zoveel uur werkt. Overigens is die toeslag 50%

grtz
ivo
Oud 03-12-2008, 23:13
kaaske
kaaske is offline
Dank voor je reactie!
Dat wat jij hebt gepost, is nu ook tegen mij verteld. Ik blijf het echter vreemd vinden dat ik voor 5 euro 11 op 4 uur snachts in een winkel sta. Ongelofelijk veel verantwoordelijkheid (zonder mij geen vracht binnen), daarnaast is het gewoon nachtwerk waar zeer moeilijk mensen voor te vinden zijn,
Het verhaaltje van 200% verdienen kan dus de prullebak in? Ik blijf het erg raar vinden dat dit eerst door bijna het gehele personeel wordt verteld, in de hoop mensen te werven (het is pas sinds 3 maanden dat de vracht om 4 uur sochtends komt) en daarna komt er weer helemaal niks van terecht.
Het is toch niet logisch dat iemand die om 4 uur snachts staat te werken evenveel (beter gezegd evenweinig) verdient dan iemand die om 10 uur sochtends begint?
Alvast weer bedankt voor de reacties.
Oud 03-12-2008, 23:19
Verwijderd
Afhankelijk van hoe oud jij bent, mag jij niet eens om 4 uur 's nachts die vracht lossen. Ik weet niet precies hoe oud je daarvoor moet zijn, maar uit m'n hoofd mag dat pas vanaf je 18e (correct me if I'm wrong).
Oud 04-12-2008, 12:15
kaaske
kaaske is offline
Ik ben 19, vandaar dat ik een uurloon van 5,11 heb. Ik open met nog een andere jongen die 19 is. Dat is volgens mij al vrij weinig (om met 2 jongens van 19 te openen).
Oud 05-12-2008, 16:53
ikbenschipper1
Citaat:
Ik ben 19, vandaar dat ik een uurloon van 5,11 heb. Ik open met nog een andere jongen die 19 is. Dat is volgens mij al vrij weinig (om met 2 jongens van 19 te openen).
Als jullie geen van beide FHV hebben mag dit niet eens. 2 Personen iswel voldoende en de leeftijd voldoet ook wel. Maar zonder FHV mag het dus weer niet.
Oud 06-12-2008, 16:21
Skater13
Skater13 is offline
FHV?? What's that
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten