Advertentie | |
|
![]() |
|
ruim een jaar geleden was er idd iemand tegen de neus van de auto geknald, toen wastie behoorlijk busted en weer netjes gemaakt (verzekeringswerk), dit is helaas een 'eigen schuld' hoewel niet de mijne. Dus fixen is even niet zo makkelijk. Bumper was helemaal gescheurd dus daar zit nu een nieuwe op, maar dus nog niet groen gespoten. Morgen eerst maar weer een verse APK en dan het uiterlijk vertoon weer wat oppoetsen
|
Ja bij mij was ook de bumper kapot, maar ik heb gewoon een kunststof zwarte, dus voor 30 euro had ik een nieuwe.
Verder is er ook een keer iemand tegen het spatbord aangereden (toen hij geparkeerd stond) hierdoor was ook een voorlamp kapot, nieuwe voorlamp besteld, hadden ze de verkeerde geleverd, dus nu heb ik 2 verschillende voorlampen ![]() motorkap zou 80 euro kosten voor een onbespoten, dus met spuitbussen kom je wel boven de 100 euro. Dit heb ik er niet voor over, aangezien de auto nu op verschillende plekken deuken heeft, en daarom vind ik die motorkap wel te overzien ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hoe zit dat met de kosten voor LPG in België?
In NL betaal je meer wegenbelasting, maar dat verdien je weer terug bij de pomp als je genoeg rijdt. Wat ik krom vind, want LPG is schoner dan benzine ![]() En mooie wagen hoor, ben altijd wel fan van MB ![]()
|
Verwijderd
|
Ik betaal 150 euro aanvullende belasting op mijn LPG-tank. Daarnaast kost het nog eens rond de 25 euro om hem elk jaar te keuren. Dat haal ik er wel uit. Alleen de verzekering en de rest van de belasting is torenhoog voor een Mercedes, ook al ben ik geen nieuwe bestuurder meer.
|
![]() |
|
Hoe werkt dat belastingstelsel in België eigenlijk voor auto's?
In NL betaal je belasting op gewicht van de auto, hoe zwaarder de auto, hoe hoger de belasting. Dan heb je nog wel uitzonderingen voor 'schone' auto's, het zgn 'nihil-tarief'. Dat geldt voor bijvoorbeeld de Prius. Belasting betaal je hier per kwartaal of per jaar. Voor een auto zoals die van jou (ik ga uit van 1300kg), betaal je hier €600 per jaar op benzine en €872 voor een G3 gasinstallatie, voor een normale LPG installatie (geen G3) betaal je dan €1300 per jaar aan wegenbelasting. Ik ben hier best benieuwd naar, gezien de staat van de wegen in NL in vergelijking met die in België, of je in Nederland dan ook meer betaald voor betere wegen ![]()
|
Verwijderd
|
Holy fuck, 1300? En ik dacht dat ik al gruwelijk veel betaalde met 513.79 euro... Dat betaal je 1x per jaar. Mijn verzekering daarentegen is ook 1500 euro en dat moet ik ook in 1x betalen (nu krijg ik het meestal geregeld in 3 termijnen, omdat ik de verzekeraar ken, maar dat is nog een hele hap).
Maar het stelsel is hier ook: hoe groter/zwaarder/dikker de auto, hoe duurder. Hier staat er iets over: http://www.auto-on-net.com/articles/...18/nl?mainCat= |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben m'n koplampen eens vergeten uit te zetten, toen was de accu na 4 uur al op ![]() Maar een lege accu is gelukkig geen probleem, even een duwtje geven of de startkabels er op zetten...
|
hmmz, ik had verwacht dat je die toch zeker wel een dag aan kon laten, maarja, was ze meer vergeten uit te zetten.
mja aanduwen was niet gelukt want het lukte niet om al duwend een drukke straat over te steken in de spits xD, en startkabels hebben we niet, maar toen heeft een andere auto hem aangetrokken zeg maar ![]() maarja mijn vriend zei dat ik een nieuwe accu moest, maar het valt wel mee dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() gewoon even auto wweer aan de praat krijgen en een uurtje rondrijden, that should do the trick. En even startkabels aanschaffen hoor, kosten de wereld niet en zijn best nuttig
|
Verwijderd
|
En dan aan iemand met een hybride auto vragen of je mag overpakken...
De enige keer dat ik met een lege accu stond, pakte ik over van een hybride auto, met als gevolg dat ik mijn auto niet aan de praat kreeg, en zijn electronica helemaal van de kaart was. Twee auto's die moesten wachten op de anwb ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Centraal pulp-topic [Try-out]. KleineTomaat | 29 | 05-08-2004 03:50 |