Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2009, 22:51
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Nee, dat lijkt me complete nonsens. Sowieso zijn die waarden en normen nu heel anders dan 30, 50, 100 en 1000 jaar geleden.
Nu heb ik het niet over de mores of normen en waarden van Balkenende, maar dingen zoals de vrijheid van meningsuiting. En dat staat al sinds 1848 in de constitutie. Nonsens is het alles behalve.
Oud 28-02-2009, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zo jammer dat mensen gewoon niet lezen. Ik had het toch over Europese normen en waarden ? Alleen omdat in Europa (bijvoorbeeld Albanië) grote verschillen zijn gebruikte ik Nederland als verlengstuk.

En ik vind je argument van ongrondwettelijke wetten niet overtuigend. Want de Tweede Kamerleden zweren trouw aan de Grondwet (is ook een verplichting in die Grondwet), dus ik weet nog net zo niet of dat kan.
Dat is waarom ik zei ''in theorie'', ik weet ook wel dat het in praktijk nooit zal gebeuren. Bovendien in trouw zweren aan niet hetzelfde als het van binnen en buiten kennen en zweren nooit per abuis een wet op te stellen die achteraf een ongrondwettelijk artikel heeft. Er zíjn ''ongrondwettelijke'' artikelen (dat wil zeggen,in strijd met het EHRM) geweest, die door diezelfde trouwzwerend kamerleden zjn gemaakt, dus het kan best opnieuw gebeuren.
En nee, ik vind je punt niet kloppen. Inderdaad, binnen Europa zijn enorme verschillen, maar buiten dat, Zimbabwe en andere niet Europese landen zijn niet achterlijk. Er zijn zat niet-Europese landen die wél een heleboel van die waarden delen of nog gaan delen (hoe recent is het immers, dat Duitsland het ook niet zo nauw nam met die mooi waarden, terwijl nu niemand Duitsland geen rechtsstaat zal noemen?)
Oud 28-02-2009, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Nu heb ik het niet over de mores of normen en waarden van Balkenende, maar dingen zoals de vrijheid van meningsuiting. En dat staat al sinds 1848 in de constitutie. Nonsens is het alles behalve.
Dat is helemaal niet Nederlands of Europees, dat is hoogstends ''ontwikkeld''.
Oud 28-02-2009, 22:57
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Bij voetbal ben ik altijd voor het team met de leukste voetballers
pas als nederland er al uit ligt ben ik ook voor Duitsland , ik val op germaans en in het duitse team zaten die wel altijd. (niet omdat ik nationalistisch ben )
Oud 28-02-2009, 22:59
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dag kantine, dag scholieren.com forum, dag wereld buiten mijn kamer, ik ga voor mijn bed.
Oud 28-02-2009, 23:00
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
pas als nederland er al uit ligt ben ik ook voor Duitsland , ik val op germaans en in het duitse team zaten die wel altijd. (niet omdat ik nationalistisch ben )
Oud 28-02-2009, 23:01
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wat nou
Oud 28-02-2009, 23:02
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Dat is waarom ik zei ''in theorie'', ik weet ook wel dat het in praktijk nooit zal gebeuren. Bovendien in trouw zweren aan niet hetzelfde als het van binnen en buiten kennen en zweren nooit per abuis een wet op te stellen die achteraf een ongrondwettelijk artikel heeft. Er zíjn ''ongrondwettelijke'' artikelen (dat wil zeggen,in strijd met het EHRM) geweest, die door diezelfde trouwzwerend kamerleden zjn gemaakt, dus het kan best opnieuw gebeuren.
En nee, ik vind je punt niet kloppen. Inderdaad, binnen Europa zijn enorme verschillen, maar buiten dat, Zimbabwe en andere niet Europese landen zijn niet achterlijk. Er zijn zat niet-Europese landen die wél een heleboel van die waarden delen of nog gaan delen (hoe recent is het immers, dat Duitsland het ook niet zo nauw nam met die mooi waarden, terwijl nu niemand Duitsland geen rechtsstaat zal noemen?)

Ik weet niet hoe vaak ik dit moet herhalen, ik zeg niet dat het in andere landen niet kan of is, ik zeg alleen dat de vrijheden en rechten onlosmakelijk met Nederland zijn verbonden.

En dat is nu juist precies wat die eed inhoudt. Of beweer je dat ze iets zweren waarvan ze de inhoud niet kennen ?

En hoera, daar is Hitler-Duitsland alweer. Ik zat er al op te wachten. Los van het feit dat dit een smakeloos argument is, denk ik niet dat er veel mensen dat Duitsland als een voorbeeld van Duitse waarden vinden. Maar dat is slechts gissen van mijn kant, uiteraard.
Oud 28-02-2009, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Er zijn een hoop dingen veranderd sinds 1848 die toch wel onderdeel uitmaken van de Nederlandse cultuur, denk aan abortus, euthanasie, homorechten, verzorgingsstaat, etc.
Oud 28-02-2009, 23:04
Laisve
Laisve is offline
Bovendien beschrijf je uitstekend hoe onze rechtsstaat werkt. Het stelt me gerust dat er namelijk ook een rechtsprekende macht is, die politici op hun vingers kunnen tikken wanneer ze 'per abuis' een onconstitutionele wet maken.
Oud 28-02-2009, 23:07
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
wat nou
Duitsland
Oud 28-02-2009, 23:12
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Er zijn een hoop dingen veranderd sinds 1848 die toch wel onderdeel uitmaken van de Nederlandse cultuur, denk aan abortus, euthanasie, homorechten, verzorgingsstaat, etc.
Dat klopt. En hiermee zeg je zelf ook al dat dat onderdeel is van de Nederlandse cultuur. Dat vind ik ook. En ik zeg dat zonder die dingen de Nederlandse waarden te grabbel worden gegooid.
Oud 28-02-2009, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Duitsland
Fix'd.
Oud 28-02-2009, 23:34
Laisve
Laisve is offline
O lieve god dat filmpje van die opgepropte metrochinezen
Oud 28-02-2009, 23:42
Laisve
Laisve is offline
Zomaar weggaan zonder te zeggen
Oud 28-02-2009, 23:50
Verwijderd
Gemeniteiten.
Oud 28-02-2009, 23:54
Laisve
Laisve is offline
Oud 28-02-2009, 23:56
Verwijderd
Hai. Zijn er nog roddels?
Oud 28-02-2009, 23:58
TopDrop
TopDrop is offline
roddelschmoddels
Oud 01-03-2009, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Hai. Zijn er nog roddels?
ik heb mn haar afgeschoren.
Oud 01-03-2009, 00:01
Verwijderd
Citaat:
t werd ook wel eens tijd, want over een maand ofzo ga ik al kamperen
Waar ga je heen, sterrenkind?
Oud 01-03-2009, 00:01
Verwijderd
Niet
Oud 01-03-2009, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Waar ga je heen, sterrenkind?
groezrock
Oud 01-03-2009, 00:05
Verwijderd
Citaat:
groezrock
Ik dacht een fieldtrip met de biologiefaculteit en dan lekker naar beesten kijken.
Oud 01-03-2009, 00:05
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik dacht een fieldtrip met de biologiefaculteit en dan lekker naar beesten kijken.
Wadlopen
Oud 01-03-2009, 00:06
Verwijderd
Is het echtwaar anneke nee he nee?
Oud 01-03-2009, 00:09
Verwijderd
Citaat:

nee, dat doe je niet echt meer in je master. nee, ik ga lekker dronken duitsers kijken en met belgische meisjes flirten en jagermeister drinken enzo.

Citaat:
Is het echtwaar anneke nee he nee?
nee joh, gewoon nog steeds dat ene stukje. zit wel te denken om dat stuk even helemaal kaal te doen en dan een tattoo erop te laten zetten. maar dan maken mn ouders me dood denk ik. al wil ik dat wel echt al 10 jaar en nu is het toch al kort, mn haar daar.
Oud 01-03-2009, 00:10
Verwijderd
ow ja, en bandjes kijken natuurlijk

maandag worden de laatste namen bekend
Oud 01-03-2009, 00:13
Verwijderd
Waarom vinden je ouders een kleine tatoeage op je hoofd (waar je dus heel makkelijk haar overheen kunt doen later) erger dan een grote tatoeage op je buik? Wat een mallerds.
Oud 01-03-2009, 00:16
Verwijderd
mn moeder zei dat ze niet meer van me hield als ik nog een tatoeage liet zetten
Oud 01-03-2009, 00:16
Verwijderd
maar ik heb nog een hele verlanglijst, dus ik denk dat ik straks een liefdeloze relatie heb met mn mama
Oud 01-03-2009, 00:17
Verwijderd
maar enough about me. al wil ik best nog wel fotoos posten, maar dan moeten jullie wel zeggen hoe heet ik ben.
Oud 01-03-2009, 00:23
Verwijderd
Ik denk dat wanneer je je hoofd laat tattoeëren dat de stap naar weer iets extremers nog veel kleiner is.

Hoewel ik nog steeds een streepjescode in mijn nek wil
Oud 01-03-2009, 00:24
Laisve
Laisve is offline
Een tattoeage op je hoofd ? Hmm.
Oud 01-03-2009, 00:24
Verwijderd
kusjes
Oud 01-03-2009, 00:25
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik denk dat wanneer je je hoofd laat tattoeëren dat de stap naar weer iets extremers nog veel kleiner is.

Hoewel ik nog steeds een streepjescode in mijn nek wil
En ik een pak melk op mijn dijbeen.
Oud 01-03-2009, 00:28
Verwijderd
Citaat:
En ik een pak melk op mijn dijbeen.
Dat is niet zo leuk. Dat van mij is grappig en heeft dan ook nog een diepere betekenis! Ofoz.
Oud 01-03-2009, 00:30
Verwijderd
een pak melk is wel origineler
Oud 01-03-2009, 00:31
Verwijderd
Verwijderd
Je bent zelf origineler, met je alto-heid.
Verwijderd
Dat is helemaal niet grappig/. Het is alleen leuk als je zelf zo wit bent dat het melk lijkt vanzelf.
Oud 01-03-2009, 00:38
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Dat is niet zo leuk. Dat van mij is grappig en heeft dan ook nog een diepere betekenis! Ofoz.
Nounou een diepere betekenis. Dat zeggen die mensen met chinese tekens op hun lichaam ook terwijl in feite er gewoon met koeienletters ik ben een onwijs domme mafketel staat.
Oud 01-03-2009, 00:39
Verwijderd
Chinese tekens zijn zooo jaren 90.
Oud 01-03-2009, 00:41
Laisve
Laisve is offline
Ja klopt, maar ik wil ermee zeggen dat je straks dan gewoon met een barcode op je nek loopt.
Oud 01-03-2009, 00:43
Verwijderd
Ja maar dat vind ik leuk en ik kan mijn haar eroverheendoen.

ik doe het toch niet. Ik ga zeker niet in mijn nek naalden laten prikken. Straks beni kverlamd vanaf dat punt pfff. En als ik ooit ga trouwen moet ik mijn haar opsteken en dan zie je dat
Oud 01-03-2009, 00:44
Laisve
Laisve is offline
Maar daar heb je een sluier toch voor lisa
Oud 01-03-2009, 00:45
Verwijderd
Mooi niet dat ik een sluier neem hoor. Dat is vrijwel altijd stom.
Oud 01-03-2009, 00:48
Laisve
Laisve is offline
Oh. Dan neem je wel het risico dat je geroofd wordt
Oud 01-03-2009, 00:49
Laisve
Laisve is offline
Ik ben er trouwens over uit dat de je hele post dom doet lijken.
Oud 01-03-2009, 00:51
Verwijderd
Citaat:
maar enough about me. al wil ik best nog wel fotoos posten, maar dan moeten jullie wel zeggen hoe heet ik ben.
Dat wil ik zonder foto's ook wel beamen anders
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten