Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Openbare begraafplaats
‘Vuur!’ werd er geroepen. Er klonk een saluutschot. Reuff stond treurig voor de grafkist van Flyaway terwijl de baardragers bezig waren met het opvouwen van de Italiaanse vlag. Hij voelde zich enorm schuldig. Als hij dat meisje in haar strakke jurkje gewoon had tegengehouden, zoals Flyaway hem had opgedragen, dan had ze nu nog geleefd. Severus kwam naast hem staan en legde een hand op zijn schouder. Op dat moment kwam Katje op het groepje af. Ze maakte een onoprecht gebaar van medeleven. ‘Gecondoleerd’ zei ze tegen Severus. ‘Ik zweer jullie dat ik alles zal doen om de moordenaar op te sporen’ Severus knikte. Er liep een traan over haar wang. ‘Alweer een jonkie’ zuchtte Wammus triest. Hij dacht terug aan zijn eerste partner die hij overleefd had. ‘Kon ik haar leven maar omruilen voor het mijne’ mompelde hij. ‘Mijn longen zijn toch naar de klote geholpen door al dat gerook van me.’ Op moment viel Reuffs oog op een meisje dat vijftig meter verderop naar de begrafenis stond te kijken. Een mooi meisje in een strak jurkje. ‘Krijg nou tieten’ gromde hij. ‘Dat is ze!’ Severus keek hem niet-begrijpend aan. ‘Dat is het meisje die die archiefkast op flyaway geduwd heeft!’ Hij trok zijn pistool en begon te rennen. ‘Verdomme’ vloekte Severus. ‘Reuff!! Wacht!’ riep ze. Maar Reuff bleef rennen. Severus ging hem achterna, meteen gevolgd door Wammus. Het meisje had zich nu omgedraaid en was ook gaan rennen. Na een paar honderd meter begon Wammus te hijgen en zakte hij door zijn knieën. Severus hield ook in en draaide zich bezorgd om. ‘Ga jij maar vast vooruit’ hijgde Wammus. ‘Ik haal jullie wel in. Ik ben te oud voor dit soort dingen’ Severus knikte en rende Reuff achterna. De afstand tussen Reuff en haar werd steeds groter. Ze zag dat Reuff een hoek om rende. Een halve minuut later ging zij ook de hoek om. ‘He?!’ zei ze verbaasd. Er was geen spoor te bekennen van zowel Reuff als het meisje in het strakke jurkje. Ze pakte haar mobiele telefoon. En op dat moment kreeg ze een klap tegen haar achterhoofd en viel ze knock-out op de grond. Ergens? Severus kwam langzaam bij haar positieven. Ze had geen idee waar ze was of hoelang ze buiten westen was geweest. Ze merkte wel meteen dat haar polsen waren vastgebonden en dat haar hoofd onderhand uit elkaar barstte van de pijn. Toen haar gezichtsvermogen volledig was teruggekeerd keek ze recht in het lelijke gezicht van Lucky Luciano. Er zat kaas in zijn Super Mario-snor. ‘Welkom terug’ zei hij grijnzend. ‘Ik hoop dat Bas je niet te hard geslagen heeft?’ Severus zag dat ze in een dicht bestelbusje lag. Barabas zat achter het stuur. Op de bijrijderstoel zat Bas te spelen met een steeksleutel waar geronnen bloed op zat. Ze kon wel raden van wie dat bloed afkomstig was. Het busje schudde door elkaar. Ze reden kennelijk over een hobbelige weg. ‘Waar ben ik?’ kreunde ze. ‘Waar gaan we naartoe? Waar is Reuff?’ ‘Maak je over hem maar geen zorgen’ zei Luciano grijnzend. Hij speelde met zijn snor. ‘Die is in goede handen.’ Bas en Barabas begonnen nu allebei hard te lachen. Kennelijk vonden ze het allemaal heel grappig. Het bestelbusje reed nog anderhalf uur lang door over de hobbelige weg. Severus begon langzaamaan enorm misselijk te worden. Ze had enorm de behoefde om over te geven, maar wist haar kotsreflex iedere keer als die op kwam zetten de kop in te drukken. Ze wilde Luciano niet het plezier gunnen haar in haar eigen kots te zien rollen. Toen ineens stopte Barabas. ‘We zijn er’ zei hij vrolijk. Hij stapte uit en maakte de achterkant van het busje open. Hij en Bas trokken Severus uit de wagen. Ze zag dat ze op een helling stond van zwarte rots. Het stonk naar zwavel. ‘Weet je nu waar je bent?’ vroeg Luciano. Severus schudde angstig haar hoofd. ‘Dit is de Etna’ ging Luciano verder. ‘Om precies te zijn, dit is de kraterwand van de Etna.’ Bas duwde Severus naar voren zodat ze over de rand kon kijken. Ze zag een roodachtige gloed in de krater. Een enorme hitte schroeide haar wenkbrauwen. ‘Lekker warm hé?’ zei Luciano grijnzend. Opeens keek hij haar heel boos aan. ‘Door jou ben ik mijn vriendin kwijt. Door jou ben ik een scheepslading cocaïne kwijt. Je hebt me miljoenen gekost. En nu is het tijd om die rekening te vereffenen!’ Hij pakte Severus beet en gaf haar een duw. Ze viel voorover de krater in. Bas en Barabas keken haar na totdat haar lichaam niet meer te zien was door de rook die uit de krater omhoog walmde… Spelers 1. Lucky Luciano 2. Severus (dorpeling) 3. Mr Soija 4. Katje 5. Biertank 52 6. Wammus 7. ~~Fantôme~~ (dorpeling) 8. Lisa 9. fizzle-fluffy (tovenaar) 10. Flyaway (weerwolf) 11. MartinV 12. Heksjuh 13. Kazet Nagorra/Pippeloen 14. light fighter 15. arPos (leerling) 16. Hanneke (wolfsbane) 17. Reuff 18. Bas 19. Barabas Opgehangen Opgegeten Damn nou is de held van het verhaal dood ![]() Kunnen de dorpelingen haar dood wreken? Ze hebben tot morgenavond 20.30 om te stemmen.
|
Ik zag dit al van heinde en verre aankomen, dus een verrassing was het inderdaad niet. Maar gelukkig kan ik vredig rusten in de wetenschap dat ik ál het mogelijke heb gedaan, en wens jullie verder veel succes in de klopjacht naar de weerwolven.
![]() Verder bedank ik degene die het waardige (en lekker lange!) afscheidsverhaal heeft geschreven (ik heb een sterk vermoeden dat dit Eye of Sauron was): het was een pijnlijk doch spectaculair einde. ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hmm ik zit nog steeds op biertank, maar voornamelijk dus omdat hij niet zo vaak post en z'n stem niet laat weten. Aan de andere kant vind ik barabas ook wel raar posten, maar ik weet niet of hij dat altijd zo doet en reuff maakt ook allemaal van die opzichtige beginnersposts, maar misschien is hij dat ook wel. Ik denk er nog wat uurtjes over na of ik op biertank of barabas stem.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wilde in eerste instantie op MartinV stemmen, maar misschien wordt het light fighter. Ik snap nl niet wat er "lastig" en "slimme zet" aan is dat Severus is opgegeten, klinken meer als standaardzinnetjes om maar iets gezegd te hebben. Net als de opmerking dat ze Soija niet verdacht vindt, volgens mij heeft niemand Soija verdacht genoemd, dus die hele post doen bij mij alarmbellen rinkelen. Maar ik vind MartinV helemaal harig overkomen, dus misschien blijf ik daarbij.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat zijn we eensgezind dit spel, Katje.
![]() Ik blijf echter bij mijn stem (MartinV) en die ga ik nu vast versturen. ![]() Laatst gewijzigd op 21-04-2009 om 16:10. Reden: ohoh, taalfout |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het nog steeds vreemd dat Soija zo vriendelijk is, maar ik heb wel het gevoel dat hij aan de goede kant staat. MartinV vind ik verdacht, "logische zet van de wolven" is echt een heel typisch wolvenzinnetje. Light Fighter vind ik juist niet verdacht, omdat ze vlak voor de wolven Severus opeten zegt dat ze Severus verdacht vindt, dus het lijkt eerder alsof de wolven LF verdacht willen maken (Barabas dus?). Ik stem nu op MartinV.
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het heel verdacht dat jullie (ben bezig met na zoeken, maar dit is me opgevallen) steeds met 'wolven zinnetjes' werken.. Dit is typisch een wolvenzinnetje, dat is ook verdacht als wolf om te zeggen, ik vind niet dat je als je alleen naar die 'wolven zinnetjes' kijkt iemand kan beschuldigen. Als je wolf bent ga je noujuist niet expres doen als een wolf, dus dat slaat nergens op O.O
|
Functies?
We spelen met 4 wolven en geen heks, want anders is het percentage bad guys te hoog in verhouding met het percentage good guys. De overige functies zijn verrader, tovenaar, jager, cupido + 2 geliefden, leerling, ziener en wolfsbane. Iedereen kan trouwens geliefde zijn, ookal heb je al een andere functie. |
![]() |
|
![]() |
Functies! Ja, dat woord zocht ik
![]() Dus, we hebben nu nog: 3 Wolven Verader Jager Cupido Ziener 6 dorpelingen Waaronder dit hele gebeuren 2 geliefden. 9 tegen 4! Dat moeten we makkelijk kunnen winnen. Maarja, er kan nog van alles gebeuren natuurlijk ![]()
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Blauw is opgehangen. Rood is opgegeten. Paars is gestorven uit liefdesverdriet. Groen is doodgeschoten door de jager.
Spoiler
Edit; toch geen spoiler, dan komt het onder elkaar, en dat mag niet! Laatst gewijzigd op 21-04-2009 om 17:58. |
![]() |
|
![]() |
Nouja, ik ga voorlopig maar voor MartinV. En vertrouw jullie dat hij een wolf is
![]() ![]() Nja ik heb mijn stem dus doorgegeven ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Ik blijf erbij dat Lucky Luciano mijn verdachte nummer 1 is. Hij heeft geen poging gedaan mijn verdachtmaking omver te werpen en stemt nu om een wel heel vage reden op iemand waarvan nog lang niet duidelijk is wat hij is. Verder heb ik niet veel tijd gehad om alles door te lezen. Als de lijst zo blijft vliegt Martin eruit maar ik heb het sterke vermoeden dat de wolven een goede poging aan het doen zijn de stemlijst te beïnvloeden. Ik blijf dus bij mijn stem op LL.
Ik vind het wel jammer dat Severus eruit is. ![]()
|
Oke, even een paar laatste woorden die jullie misschien nog kunnen helpen na mijn dood
![]() -Iedereen schaapt weer ongelooflijk mee ![]() -En wat cup of tea zegt: die 'wolvenzinnetjes' zitten alleen in je hoofd. Je fantasie vergroot de werkelijkheid, zeker als iemand anders diegene ook al verdacht noemde. Ik ging daar ook de mist in bij severus. Probeer daar dus op te letten, en ga alleen af op echte argumenten. -Ik weet wel dat ik het volgende spel een stuk minder actief zal gaan meedoen, welke functie ik ook bekleed. Actief zijn werkt alleen in het nadeel. Gewoon af en toe een opmerking plaatsen zonder inhoud maakt blijkbaar veel minder verdacht. Reuff, wat bedoel je met 'rauwdauwer?' ![]() Ik stem light fighter, voor het geval het nog zin heeft en er veel wolven tussen mijn lijstje zitten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Middernacht, straten van Palermo
MartinV sloop stilletjes door de straat. Af en toe keek hij schichtig om zich heen. Hij schoot een steegje in en klopte drie keer op een deur. Lisa deed open en vloog hem meteen om de hals. ‘Kom hier lekker ding’ fluisterde ze in zijn oor. Al zoenend deed hij de deur achter zich dicht. In een auto die aan het eind van de straat geparkeerd stond ging een hoofd omhoog. ‘Dus daar gaat hij altijd naartoe’ zei Biertank grijnzend terwijl hij zijn kijker wegstopte. ‘Dat zal papa vast wel willen horen.’ Hij startte zijn auto en reed weg. Restaurant Silicone ‘Verdomme, dat kan je niet menen!’ schreeuwde Don Soija boos. ‘Heeft MartinV een geheim liefje? Waarom weet ik er niets van? Ik ga er nu meteen heen!’. Biertank had net aan zijn vader verteld wat hij zijn broer had zien doen en zijn vader was nu woedend. Stiekem vond hij het wel grappig dat zijn vader zo boos was op dat kleine broertje van hem. Straten van Palermo Don Soija klopte woest op een deur. Hij was wel benieuwd naar dat geheime liefje van zijn jongste zoon. MartinV deed helemaal verwilderd de deur open. Zijn haren zaten in de war en hij had zijn kleren maar half aan. Het was duidelijk dat hij met zijn liefje meer deed dan alleen maar handjes vasthouden. ‘Waar is ze?’ brieste Don Soija tegen zijn zoon. ‘Hallo pappa’ stamelde MartinV en deed een stap opzij. Don Soija stormde naar binnen op zoek naar het meisje. Hij gooide een deur open en daar stond een meisje met haar rug naar de deur toe. Ze was net bezig met een trui aan te trekken. ‘Liefje, wie was er aan de deur?’ vroeg het meisje en ze draaide zich om. ‘Nee, dit kan niet waar zijn’ zei Don Soija geschrokken. Het was Lisa, ook wel bekend als Cup of tea, de dochter van zijn aartsrivaal Lucky Luciano. Hij greep zijn naar pistool en richtte op het meisje. MartinV was ondertussen ook de kamer binnen gekomen. Hij keek geschrokken naar het pistool van zijn vader. Don Soija haalde de veiligheidspal eraf en richtte op het hoofd van het meisje. ‘Dag Cup of tea’ mompelde hij en hij haalde de trekking over. ‘Neeeee’ schreeuwde MartinV en hij sprong in een reflex voor zijn vriendinnetje om haar te beschermen. Spelers 1. Lucky Luciano 2. Severus (dorpeling) 3. Mr Soija 4. Katje 5. Biertank 52 6. Wammus 7. ~~Fantôme~~ (dorpeling) 8. Lisa 9. fizzle-fluffy (tovenaar) 10. Flyaway (weerwolf) 11. MartinV (dorpeling) 12. Heksjuh 13. Kazet Nagorra/Pippeloen 14. light fighter 15. arPos (leerling) 16. Hanneke (wolfsbane) 17. Reuff 18. Bas 19. Barabas Opgehangen Opgegeten Er is alweer een dorpeling gesneuveld. De wolven hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om te besluiten met wie ze gaan dineren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #58 deel 2! Neko* | 101 | 11-05-2009 19:08 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 52 deel 2. Verwijderd | 400 | 28-10-2008 07:00 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
Beleidszaken |
Over het wws en andere spellen owlbeer | 27 | 31-03-2004 23:49 |