Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Heb zoiets heftigs meegemaakt gisteren... Er was een vrouw in elkaar gezakt bij een tankstation en die heb ik samen met mijn man gereanimeerd. We weten niet of ze het gered heeft, maar waarschijnlijk niet. We zagen haar echt doodgaan voor onze ogen (weet je nooit zeker, dat mag een arts alleen vaststellen). Ben er behoorlijk van slag van, maar was wel trots op ons dat we wat deden!
wow wat heftig idd! goed dat jij en je man kunnen reanimeren!
Advertentie
Oud 12-10-2009, 20:07
Verwijderd
Pf dat is inderdaad heftig
Oud 12-10-2009, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Heb zoiets heftigs meegemaakt gisteren... Er was een vrouw in elkaar gezakt bij een tankstation en die heb ik samen met mijn man gereanimeerd. We weten niet of ze het gered heeft, maar waarschijnlijk niet. We zagen haar echt doodgaan voor onze ogen (weet je nooit zeker, dat mag een arts alleen vaststellen). Ben er behoorlijk van slag van, maar was wel trots op ons dat we wat deden!
Knap van jullie. Ik heb vaag een idee van hoe ik moet reanimeren, maar niet precies en zou me totaal geen raad weten

Is informeren bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis geen optie om te kijken of die vrouw nog leeft (als je het wil weten tenminste)?
Oud 12-10-2009, 21:31
Verwijderd
(als je in die situatie zou komen en je weet niet hoe het moet: beter slecht gereanimeerd dan helemaal niet. Gewoon hard op het borstbeen drukken (op het ritme van 'stayin alive' van de bee gees, dan heb je meteen het goede tempo te pakken) en hard op de mond blazen terwijl je de neus dichtknijpt en tussendoor kans geven om uit te ademen)
Oud 12-10-2009, 21:36
Verwijderd
Citaat:
(als je in die situatie zou komen en je weet niet hoe het moet: beter slecht gereanimeerd dan helemaal niet. Gewoon hard op het borstbeen drukken (op het ritme van 'stayin alive' van de bee gees, dan heb je meteen het goede tempo te pakken) en hard op de mond blazen terwijl je de neus dichtknijpt en tussendoor kans geven om uit te ademen)
Er was toch ook een bepaald aantal keren drukken/blazen dat je moet afwisselen? Na 10 drukken 2 keer blazen oid?
Oud 12-10-2009, 22:46
Martiño
Martiño is offline
30 keer compressie en 2 keer beademen, met 100 bpm. Maar het belangrijkste is dat er direct 112 gebeld wordt en dat je duidelijke instructies aan omstanders geeft als jij de enige bent die kan reanimeren en/of niet verlamd staat toe te kijken.
Oud 12-10-2009, 23:04
Verwijderd
30 keer drukken is overigens twee keer
1234hoedjevanhoedjevan1234hoedjevanpapier.

Maar dat geheel terzijde.

Ik ben niet zo blij met het feit dat ik nog huiswerk zit te maken.
Oud 13-10-2009, 00:34
Solare
Solare is offline
computers
Oud 13-10-2009, 06:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Knap van jullie. Ik heb vaag een idee van hoe ik moet reanimeren, maar niet precies en zou me totaal geen raad weten

Is informeren bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis geen optie om te kijken of die vrouw nog leeft (als je het wil weten tenminste)?
Mja, het was vlakbij Brussel. Ze spraken ook allemaal Frans enzo... Zou dus niet zo goed weten hoe het allemaal moet enzo. Ik begin dat tankstation steeds minder leuk te vinden. Onze auto is er ook al in de fik gevlogen

Vond het niet zo'n goed teken dat de ambulance geen zwaailicht gebruikte...

Sowieso had het al behoorlijk lang geduurd voordat wij erbij waren (eerst al getankt en afgerekend enzo voordat we het zagen). Toen heeft een andere meneer het gedaan, maar hij deed het heel slecht...

OT: de kat die steeds kopjes geeft aan m'n hand, wat het typen nogal bemoeilijkt (maar stiekem vind ik t best leuk )
Oud 13-10-2009, 09:08
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dat ik niet weet wat de vissen in het schoolaquarium eten. Het zijn kleine witte dingen. Vlezig. Pezig.
Kleutervingers?
Garnalen?
Oud 13-10-2009, 09:13
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik ben niet blij met mijn ouders. Dat ze beter denken te weten wat goed voor mij is, dan ik.
Oud 13-10-2009, 15:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ben niet blij met mijn ouders. Dat ze beter denken te weten wat goed voor mij is, dan ik.
weten ze ook.

OT:
Dat mijn oogdruk zo hoog is. het gaat tot over de 23 bij mijn rechteroog. En nou heb ik allemaal enge dingen gelezen op de internets over glaucoom en oogzenuwbeschadiging en blindheid door te hoge oogdruk
Oud 13-10-2009, 16:04
Nona
Nona is offline
Citaat:
Verdikkie Sarah, nu stel ik me voor dat ik op een halfdood persoon heel hard Staying Alive zit te zingen en ik krijg dat beeld niet uit mijn hoofd.
Oud 14-10-2009, 11:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat ze mijn arm hebben lekgeprikt
Oud 14-10-2009, 17:47
Severus
Severus is offline
Dat vandaag mijn menstruatie is begonnen. Mannen hebben het maar goed/makkelijk en dat weten ze ook verdomd goed.
Oud 14-10-2009, 17:50
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat vandaag mijn menstruatie is begonnen. Mannen hebben het maar goed/makkelijk en dat weten ze ook verdomd goed.
wij hebben het ook maar zwaar hoor, met al die luie wijven die het vertikken om de wc-bril na gebruik weer fatsoenlijk omhoog te doen!
Oud 14-10-2009, 17:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
wij hebben het ook maar zwaar hoor, met al die luie wijven die het vertikken om de wc-bril na gebruik weer fatsoenlijk omhoog te doen!
Dat is onzin. Wij hebben altijd de wc-bril omlaag nodig en jullie hem maar soms omhoog. Want wedden dat jij niet staand poept.
Oud 14-10-2009, 17:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kan het trouwens niet waarderen dat ik dacht dat mijn werk (nettorama) belde en ze stelden gekke vragen over mijn hobby's en nu heb ik een pakket thuisgekregen en ben ik aangemeld voor een abonnement op een of ander dom borduurblad. Ik kan dat allemaal allang en ik vind het heel irritant. En ik moet betalen om op te zeggen. Ik ga ze aanklagen.
Het telefoontje was nota bene aan mijn vader gericht, De Heer *achternaam*, en dat ben ik niet, en nou hebben ze het geld wel van MIJN rekening gehaald. Hoe ze aan mijn rekeningnummer komen weet ik ook niet.
Oud 14-10-2009, 17:58
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dat debat over de WC-bril vind ik ook onzinnig, ja. Net zoals vrouwen van mannen eisen dat ze de WC-bril omlaag moeten doen, kunnen mannen ook precies het omgekeerde eisen van de vrouw. Echt nutteloos; het is toch niet zoveel moeite dat je als man de WC-bril omhoog moet doen, of als vrouw de WC-bril omlaag moet doen? Het enige wat je er aan kwijtraakt, is wat calorieën en dat is alleen maar goed voor je conditie.
Oud 14-10-2009, 19:51
Calyx
Calyx is offline
Ik heb zó'n kutdag ..
Oud 14-10-2009, 19:55
Missy
Missy is offline
Waarom Calyx?

Het is weer zo koud buiten.
Oud 14-10-2009, 20:10
Verwijderd
Citaat:
of als vrouw de WC-bril omlaag moet doen? Het enige wat je er aan kwijtraakt, is wat calorieën en dat is alleen maar goed voor je conditie.
Ja, en vrouwen hebben meestal een belabberde conditie dus kunnen zij het maar beter doen.
Oud 14-10-2009, 20:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Die pseudo-diepzinnige uitspraken waar ik een opdracht uit moet halen bij de HKU. Ik moet een beeld maken en er een band mee krijgen. "Probeer het niet teveel als een persoon te zien maar meer als EEN ANDERE AANWEZIGHEID, EEN VREEMDE ONDEFINIEERBARE ZIEL DIE ERGENS VANUIT JOU IS GEMAAKT, IS GECREËERD".
Ja, oké, wut?
Autonoom kunstenaar in opleiding:
[_]Geschikt
[X]Ongeschikt
Oud 14-10-2009, 22:04
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat debat over de WC-bril vind ik ook onzinnig, ja. Net zoals vrouwen van mannen eisen dat ze de WC-bril omlaag moeten doen, kunnen mannen ook precies het omgekeerde eisen van de vrouw. Echt nutteloos; het is toch niet zoveel moeite dat je als man de WC-bril omhoog moet doen, of als vrouw de WC-bril omlaag moet doen? Het enige wat je er aan kwijtraakt, is wat calorieën en dat is alleen maar goed voor je conditie.
Citaat:
Ja, en vrouwen hebben meestal een belabberde conditie dus kunnen zij het maar beter doen.
<3
Oud 14-10-2009, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Die pseudo-diepzinnige uitspraken waar ik een opdracht uit moet halen bij de HKU. Ik moet een beeld maken en er een band mee krijgen. "Probeer het niet teveel als een persoon te zien maar meer als EEN ANDERE AANWEZIGHEID, EEN VREEMDE ONDEFINIEERBARE ZIEL DIE ERGENS VANUIT JOU IS GEMAAKT, IS GECREËERD".
Ja, oké, wut?
Autonoom kunstenaar in opleiding:
[_]Geschikt
[X]Ongeschikt
Meestal levert dat soort zweverige geneuzel de meest lelijke gedrochten van beelden op, terwijl een niet-zweverig iemand misschien wat meer op de esthetiek zou letten

Laatst gewijzigd op 14-10-2009 om 22:23.
Oud 14-10-2009, 23:50
Solare
Solare is offline
Met verveeeeeeeeeeeling
Oud 15-10-2009, 09:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik kan het trouwens niet waarderen dat ik dacht dat mijn werk (nettorama) belde en ze stelden gekke vragen over mijn hobby's en nu heb ik een pakket thuisgekregen en ben ik aangemeld voor een abonnement op een of ander dom borduurblad. Ik kan dat allemaal allang en ik vind het heel irritant. En ik moet betalen om op te zeggen. Ik ga ze aanklagen.
Het telefoontje was nota bene aan mijn vader gericht, De Heer *achternaam*, en dat ben ik niet, en nou hebben ze het geld wel van MIJN rekening gehaald. Hoe ze aan mijn rekeningnummer komen weet ik ook niet.
Bel de bank, zeg dat ze het terughalen. Volgens mij kan dat bijna altijd, tenzij je met internetbankieren iets hebt overgemaakt en drie keer de kans hebt gehad de gegevens te controleren.
Oud 15-10-2009, 10:47
Lorelei
Lorelei is offline
Toen ik vannacht wakker werd en naar de wc moest dacht ik: Nou ja, 't zal wel half vier zijn of zo.. zometeen lekker doorslapen. Kom ik terug en kijk op de klok.. is het 10 voor 7. 10 minuten voordat m'n wekker ging. Grrr en ik was nog zo moooeee
Oud 15-10-2009, 18:00
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Waarom Calyx?

Het is weer zo koud buiten.
pm.
En ind!
Oud 15-10-2009, 18:53
Verwijderd
Die krakers in het nieuws die een vergadering in de Tweede Kamer verstoren. Wat een mongolen zijn dat zeg. Of kraken nou terecht is of niet (ik neig tegenwoordig meer naar 'niet'), die extreem-linkse figuren met hanekammen, dreads en leren jacks zijn echt stereotiep, langharig tuig die gewoon geen werk hebben en geen huur willen betalen
Oud 15-10-2009, 21:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dat mijn beste vriendin compleet onbereikbaar is
Oud 15-10-2009, 22:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat ik morgen had ingepland om allerlei voorbereidingen te treffen voor mijn feestje van zaterdag, maar een collega meldde zich ziek, dus nu moet ik morgen werken en heb ik last van party stress. Aaarrgh!
Oud 15-10-2009, 22:32
Verwijderd
Domme pokerspelers die van mij winnen omdat ze puur stinkende mazzel hebben.
Oud 15-10-2009, 22:37
Cherry Springs
Dat ik nu overal rottende vis denk te ruiken door mijn tekenles vandaag.
Oud 15-10-2009, 22:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je moest rottende vissen tekenen?
Oud 15-10-2009, 23:20
Cherry Springs
Basically. Eigenlijk gewoon vissen maar mevrouw dacht dat het wel wat toe zou voegen als we real life dead fish hadden in plaats van foto's ervan. Want echte dode vissen zijn totaal niet onpraktisch of onhygiënisch of tot overlast tot de rest van de vleugel.

Fail.
Oud 16-10-2009, 17:59
Verwijderd
Ik was al duisentchagrijnig en mijn vriend zei dat hij uiterlijk om 7 uur thuis zou zijn en hij moet nu nog vertrekken en dan duisentlaat avondeten en grrrrrrrrrr. Dan toch maar lasagnemaken in die onhandige ovenschaal ofzo.
Oud 17-10-2009, 06:13
Verwijderd
Begin ik eindelijk aan m'n opdracht, blijkt dat er geen Word op m'n vaders pc staat. Of nouja, pc, het is een mediacenter dus eigenlijk had ik het kunnen weten maar ik had zoiets van 'kom nou, Word, dat staat overal wel op'. En hij heeft z'n laptop meegenomen en voor de rest is hier alleen een ouwe bak die als archief en server dient dus daar kan ik ook niks mee. Dus behalve dat ik nu de tv als monitor gebruik en moet typen op een brak draadloos toetsenbordje waarop je geen accenten op klinkers kunt zetten, moet het geheel dus ook nog eens getypt worden in fucking notepad. Fail.
Oud 17-10-2009, 08:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat mijn beste vriendinnetje vannacht om 3u smste dat ze toch niet komt vandaag. Dat doet ze nou ALTIJD, last minute afzeggen, zelfs als we last minute iets afspreken. Dat is toch nietlief! Ik voel me zwaar verlaten
Oud 18-10-2009, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Dat mijn beste vriendinnetje vannacht om 3u smste dat ze toch niet komt vandaag. Dat doet ze nou ALTIJD, last minute afzeggen, zelfs als we last minute iets afspreken. Dat is toch nietlief! Ik voel me zwaar verlaten
I know the feeling. Weet ze er van? Dat er echt niet tegenkunt? Bij mij hielp het om een keer heel serieus te laten weten dat ik het echt niet trok.

OT: dat de aspirant-bewoners zo goed in de smaak willen vallen bij de bewoners, dat ze de toch al strikte regels zo strikt gaan toepassen dat het kinderachtig wordt en ze (daardoor) een kloof tussen de bewoners en de vrijwilligers aan het cre"eren zijn. Werden we om elf uur bij het kampvuur weggestuurd en niet gewoon op een luchtige manier (zo van ''hej, t is kut, aar het moet om elf uur nu eenmaal stil zijn...), maar bloedserieus en alsof we een stel rebelse pubers waren die herrie aan het schoppen waren. Ahem, enige flexibiliteit en is wel gewenst. En we mogen ook wel eens serieus genomen worden, als twintig-plussers.
Oud 18-10-2009, 19:07
Verwijderd
Dat m'n oma, toen mijn moeder net bij haar op bezoek was, mijn moeder weer heel geniepig heeft zitten pushen om een bepaald iets en mijn moeder net ook met rode ogen van het huilen is thuisgekomen. Kutwijf, ik hoef voorlopig ook niet meer bij haar op bezoek. Oude mensen gebruiken graag excuses zoals "Ik ben alleen" en doen alsof ze zo zielig en broos zijn, maar sommigen zijn nog heel geraffineerd en weten precies waarmee ze bezig zijn, smeerlappen.
Oud 18-10-2009, 19:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
I know the feeling. Weet ze er van? Dat er echt niet tegenkunt? Bij mij hielp het om een keer heel serieus te laten weten dat ik het echt niet trok.
Nou, ik vind het heel erg moeilijk om dat te zeggen omdat ik weet dat zij er meestal ook niks aan kan doen.
Oud 18-10-2009, 21:47
Verwijderd
4 heeeele heeele nachten en bijna 5 hele dagen.
Oud 18-10-2009, 22:00
Martiño
Martiño is offline
Ik heb mijn vriend voor z'n verjaardag een e-reader gekocht van Sony, en hij is nu al twee dagen bezig met de software werkend te krijgen. Ik vind het zo sneu voor hem.
Oud 18-10-2009, 22:19
Verwijderd
e-reader?
Oud 19-10-2009, 18:43
Miekje*
Miekje* is offline
Dacht ik dat mijn vriendje en ik morgenmiddag heel de middag alleen thuis zouden zijn, blijft mijn moeder thuis .
Oud 19-10-2009, 20:24
Verwijderd
Hoe mijn handen er aan toe zijn. En dat het van 20 graden (overdag) ineens naar min 8 graden ('s nachts, weliswaar) is gegaan.
Oud 19-10-2009, 22:53
Verwijderd
Ga ik in het donker op een omgevallen fles schoonmaakazijn staan waardoor ie openspat en alle inhoud (een halve liter) over mijn tapijttegels vliegt. God, de stank Gelukkig was het niet de fles ammoniak, maar toch!
Oud 20-10-2009, 10:12
Missy
Missy is offline
Dat mijn duikles kut ging.
Oud 20-10-2009, 10:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
het antwoordapparaat zegt al een kwartier "een moment geduld alstublieft". Ik moet zo naar mijn werk neem eens op!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten