Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Veel opschrijven en foto's maken, want je vergeet alles heeel snel!
|
Verwijderd
|
Oef ik had gedroomd dat ik hoogzwanger was en ik raakte volkómen in paniek. Op de een of andere manier had ik het de voorgaande 9 maand niet doorgehad en nu opeens wel, en ik dacht echt van "dit kan echt niet dit kan echt niet wat moet ik nou
![]() Dus eh, voor mij geen zwangerschappen op het moment ![]() |
![]() |
|
Haha
![]() Zelf begin ik het pleegouderschap steeds aantrekkelijker te vinden. Je hoeft niet zo rond je dertigste al te beslissen of je wel of geen kind wil en kinderen genoeg zonder papa en mama die voor ze kunnen/willen zorgen, die je dan een goed thuis kan geven ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij heel moeilijk om pleegouder te zijn, omdat je niet weet hoe lang zo'n kind blijft; soms is het echt maar voor een paar maanden, maar het kan ook zijn dat ze jaren blijven. Ik denk dat ik het heel moeilijk zal vinden om echt een band met die kinderen op te bouwen omdat ik bang ben ze kwijt te raken.
Mijn tante heeft wel veel pleegkinderen gehad en dat vind ik ook echt fantastisch, ze heeft zelf niet veel, maar wat ze heeft geeft ze allemaal aan die kinderen. En ook wanneer de kinderen weer bij hun biologische ouders wonen of volwassen zijn houdt ze contact en helpt ze ze als het nodig is. Ik heb adoptie altijd wel als optie gezien, misschien dat we dat in de toekomst dus ook wel doen. Maar de drang naar biologische kinderen is toch ook erg groot. Gek is dat, vroeger wist ik wel dat ik kinderen wilde, dolgraag, maar was die drang naar biologische kinderen er nog niet, die is er pas sinds een paar jaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik überhaupt al kinderen zou nemen (het geluk hebben om te krijgen, maar in mijn geval is het meer nemen ^^), dan denk ik ook dat ik voor adoptie zou gaan. En eigenlijk nog het liefst vanaf 10 jaar ofzo, maar ik heb geen idee hoe adoptie werkt overigens. Ik denk dat ik voor jongere kinderen geen goede moeder zou zijn.
|
![]() |
|
Jah, adoptie zou ook niet mijn eerste keus zijn al is het maar om het gedoe. En wat betreft pleegzorg, ik zou dan wel de voorkeur hebben voor een kind dat langere tijd zorg nodig heeft
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waarom het me vooral dwarszit is omdat mijn biologische vader geen greintje verstand had over kinderen opvoeden. Hij heeft oa een bak cement op mijn moeder haar zwangere buik gezet omdat ze moest werken. Hij heeft mij als kind 3 jaar onverzorgd laten rondlopen (mijn opa lette op mij), want hij voelde zich te goed om zich daarmee te bemoeien en mijn moeder moest werken. Hij heeft mijn moeder bedreigd met een geweer toen ze weigerde nog meer kinderen op de wereld te zetten voor hem omdat hij niet eens voor 1 kon zorgen. En dan zal ik nog niet eens spreken over wat hij de jaren erna met mij heeft gedaan om mijn moeder het leven zuur te kunnen maken (zij heeft toen hij haar bedreigde haar spullen gepakt en is van hem gescheiden). Dat zit mij dwars, ik vind dat zulke mensen geen récht hebben op kinderen krijgen. Heel veel mensen doen het heel goed, maar die paar die het verpesten, verneuken daarmee wel het leven van hun kind en waarschijnlijk ook dat van hun kinderen, omdat ze nooit hebben gezien hoe het wel moet. Overigens heb ik op mijn 7e een man uitgezocht die ik wilde dat mijn vader was en waarbij het toevallig ook nog eens klikte met mijn moeder. Hij is sindsdien mijn vader en iemand anders komt daar niet meer voor in aanspraak. Hij is altijd fantastisch voor mij geweest, ondanks dat ik niet zijn biologische dochter was en ik hou zielsveel van hem. Bwa, sorry voor de hele rant en sorry als ik mensen op hun tenen trap, maar qua ouderschap zit mij gewoon een heleboel dwars door mijn verleden. |
![]() |
|
Ik ben het met je eens. Niet iedereen zou zomaar kinderen mogen krijgen. Maar je kunt (helaas?) natuurlijk niet van te voren bepalen of iemand een goede ouder wordt of niet. En ik vind dan eigenlijk ook weer dat niet zomaar iemand, of een of andere autoriteit mag bepalen of je wel of geen kinderen krijgt.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om heel eerlijk te zijn vind ik die hele adoptie procedure belachelijk. Begrijp me niet verkeerd; ik ben het ermee eens dat niet iedereen geschikt is om kinderen op te voeden en ik ben dan ook blij dat ze zo goed uitzoeken/testen of bepaalde mensen in aanmerkingen moeten kunnen komen om te adopteren, maar ze overdrijven het wel heel erg. Daar gaat soms jaren overheen. Mijn tante heeft bijna 7 jaar moeten vechten (en dan bedoel ik echt VECHTEN) om maar een kindje te kunnen adopteren. Het is bijna niet voor te stellen wat ze allemaal komen controleren enzo. Je hele leven wordt overhoop gehaald.
Iedere Anita kan een kroeg in lopen, een kerel neuken, zwanger worden en dan een zooitje trailertrash 'opvoeden,' maar mensen die dolgraag een kind willen en daar nog ontzettend veel moeite voor willen doen (zo'n procedure is geen pretje) worden behandeld als crimineel. Ja, daarvan breekt toch echt m'n klomp. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in de praktijk is het ook erg lastig om te bepalen waar dan wel de grenzen moeten liggen, dus ook wat Volk zegt. Ikzelf zou een pleegkind wel willen overwegen, lijkt me wel leuk! Maar praktisch erg onhandig (klein huis etc). Adoptie lijkt me meer iets voor mensen die geen biologische kinderen kunnen krijgen, vanwege al het gedoe. Niet dat ik vind dat het niet mag ofzo, maar dit is voor mij persoonlijk.
|
Verwijderd
|
@Mutant: Dingen als 'niet homoseksueel zijn' of 'christelijk zijn' of 'niet ouder zijn dan' (soms best een redelijke eis, maar soms ook niet) of juist 'niet jonger zijn dan' (ook hier soms best een redelijke eis, maar soms vind ik jonger ook prima kunnen)* vind ik niet per se aanwijzingen dat iemand een goede ouder zou zijn. Wellicht volgens bepaalde culturen wel, maar volgens mijn waarden en normen niet.
*Want dat soort eisen stellen bepaalde landen aan adoptie-ouders. Naast het doorstaan van allerlei screeningen, volgen van cursussen, enz. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat zijn eigenlijk juist niet mijn eisen... vooral dat homosexuele enzo dan. Ik heb het echt over de mogelijkheden een kind op te voeden, of dat nu hindoestaans of christelijk of watdanook is... en jonger dan, tja, vaak heb ik mijn twijfels over mensen die voor hun 18e kinderen krijgen, maar dan bewijzen anderen weer dat het heel goed mogelijk is... Vandaar dat ik sprak over een soort 'diploma' , maar zoals ik al zei, heb ik geen betere oplossingen, weet ik ook niet wie dat diploma zou moeten afnemen en eerlijk gezegd zie ik het ook niet op middelbare scholen gebeuren dat ze vanaf 12 dat 'diploma' zouden afnemen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap dat je een persoonlijk verhaal hier bij hebt zitten, maar ik ben altijd van mening geweest dat je op basis van individuele gevallen geen beleid kan maken. Ik denk dat in dit geval het leed van zo'n maatregel groter is dan het leed van kinderen met slechte ouders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kitten, ik weet het, vandaar dat ik ook zei dat ik geen idee had hoe zoiets in de praktijk omgezet zou moeten worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nederland stelt andere eisen (of in ieder geval de adoptiebureaus), maar je moet dus aan zowel de eisen van 'hier' als van 'daar' voldoen om te mogen adopteren. En een Nederlands kind adopteren (waarvoor alleen de 'Nederlandse eisen' gelden) is nog lastiger dan een kind uit een ander land... Laatst gewijzigd op 13-01-2010 om 13:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb de topics samengevoegd.
Originele OP van het andere topic: http://forum.scholieren.com/showthre...6#post30022846
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik antwoord puur voor mezelf, en dan zeg ik dus: jonger dan 30 voor de eerste, ik vind 26 wel een mooie leeftijd. -Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima? Ik vind het prima zolang er in ieder geval een babykamer is, nu wonen wij in een huis met 3 slaapkamers en nog een grote zolder, dus genoeg ruimte ![]() -Hoeveel geld moet je ongeveer hebben om een kind goed te kunnen verzorgen? Ik wil wel dat ik gewoon zeker het eerste jaar thuis kan blijven, dus daar moet geld voor zijn. Verder wil ik natuurlijk ook mijn kind alles geven wat nodig is, en daar moet geld voor zijn. Hoeveel dat is ligt ook een beetje aan wat je verder nog wil. Mijn zus heeft bv. geen enorm inkomen, maar ze redden het prima. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe oud "moet" je zijn?
Ik wil zelf wel ruim voor mn 30e mn eerste kind hebben. Mijn vriend is 10 jaar ouder en vind het wel fijn als hij ook nog niet al te oud is als we kinderen krijgen. Zoals ik er nu tegen aan kijk denk ik dat ik rond mn 25e ongeveer een kind zou willen. Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima? Ik denk dat dat er heel erg van af hangt wat je mogelijkheden zijn. Als je de mogelijkheid hebt tot een huis, zou ik liever daar op wachten. Ik ben zelf erg gehecht aan ruimte, dus wat mij betreft is het: hoe groter hoe beter. Op dit moment zou het qua ruimte wel kunnen (we hebben een extra slaapkamer), maar het wordt wel krap. Ik wil toch wel minimaal 3 slaapkamers, 1 slaapkamer voor ons, 1 voor het kind en 1 computer/logeer/rommelkamer o.i.d. Hoeveel geld moet je ongeveer hebben om een kind goed te kunnen verzorgen? Genoeg geld om het eten te geven, kleren en luiers te kunnen kopen etc. Ik denk niet dat dat een bedrag op de plakken is, het minimale is al genoeg om een kind te verzorgen, maar ik zou het toch wel fijn vinden als mijn kind ook op muziekles en/of sport etc. kan en dat ik niet ieder dubbeltje om hoef te draaien. Ik zou het liefst toch in ieder geval het 1e half jaar thuis blijven, daarna vertrouw ik de zorg ook wel toe aan de oppas (=mijn moeder) aangezien mijn kinderen daar wrsch toch ongeveer hun 2e huis zullen hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het echt zó persoonsafhankelijk hoe oud je moet zijn. Ik heb ooit iemand gesproken die op haar 19e bewust aan het proberen was om zwanger te raken bij wie ik dat helemaal niet raar vond, en ik ken mensen van 30 bij wie ik me echt niet kan voorstellen dat die binnen tien jaar een kind zouden krijgen. Als ik dan toch een leeftijdsgrens zou moeten noemen, zou ik zeggen: minstens 18 bij de geboorte, omdat het anders gewoon lastig wordt met het regelen van zaken en ook omdat je lichaam pas twee jaar na je eerste menstruatie echt klaar is voor een zwangerschap; en maximaal 40 bij de conceptie, omdat anders de kans op complicaties erg hoog wordt.
Voor mezelf vind ik tussen de 26 en 32 wel mooi. Ik heb geen haast. (mijn vriend wil graag over 1 tot 5 jaar beginnen, dus als we tussen 25 en 29 zijn, dus dat overlapt wel ![]() Een appartement voldoet natuurlijk ook prima, zo lang er genoeg ruimte is voor een kind. Dat betekent bij een baby dat er een veilige plek voor een wiegje en commode moet zijn (mag ook bij de ouders op de slaapkamer), en bij een peuter of ouder kind dat er een kinderkamer moet zijn. En volgens het Nibud kost een kind 100 tot 200 euro per maand. Dus is het wel handig om sowieso 100 euro per maand over te hebben voor je eraan begint. Belangrijker dan deze dingen vind ik dat je een stabiele relatie hebt waarvan je op dat moment zeker weet dat het goed zit, tenzij je heel bewust besluit om in je eentje een kind te krijgen en op te voeden, ook best, maar dan moet je niet elk halfjaar met iemand anders gaan samenwonen. En natuurlijk zijn dit allemaal 'critiria' die ik stel voor bewust een kind krijgen. Als je ongepland zwanger raakt, is het een ander verhaal. Ik moet er trouwens niet aan denken om een jaar volledig thuis te blijven ![]() Het mooist lijkt mij om allebei drie à vier dagen te werken en een oppasgrootouder of oppas aan huis te hebben voor de andere dagen. Mochten we een gehandicapt kind krijgen of een tweeling of anderszins een extra zorgbehoevend kind, dan kunnen we allebei twee à drie dagen gaan werken. Maar ik doe het wel graag ongeveer fifty-fifty. Laatst gewijzigd op 15-01-2010 om 19:15. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij slaan die vragen ook puur op wat jij voor jezelf zou willen.
Oh, en stabiele relatie vind ik idd ook belangrijk, ik zou zelf geen bewust alleenstaande moeder willen zijn. En misschien een stomme eis, maar ik vind een auto toch ook wel erg handig wanneer je kinderen hebt. Onze familie woont bv. toch wel een stukje rijden weg, en om nu met een baby in de trein en/of bus te gaan zitten... |
![]() |
|
Hoe oud "moet" je zijn?
Ik zie mezelf niet voor mijn 30ste aan kinderen beginnen. Ik vind het ook belangrijk om een basis te leggen voor het vervolg van mijn leven, en aangezien ik pas nu echt ben begonnen met werken, wil ik liever mijn financiele situatie flink verbeteren voordat ik aan kinderen zou beginnen. Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima? Dit sluit bij mij sterk aan bij mijn verwachtingen van mijn toekomst. Ik denk dat het toch wel tot het einde van mijn 20e jaren gaat duren voordat ik kan overwegen een huis te kopen. Waarschijnlijk niet zozeer ivm financiën, als wel de lange termijn waarop ik op 1 plek zou wonen. Ik denk dat het niet zo'n verschil maakt of je een appartement hebt of een (klein) huisje. Ik denk dat het belangrijker is dat je niet steeds hoeft te verhuizen. Hoeveel geld moet je ongeveer hebben om een kind goed te kunnen verzorgen? Ik denk dat het belangrijker is dat je een stabiel inkomen hebt, dan dat je een groot inkomen hebt. Zoals eerder gezegd redt je het wel met je kinderen, je moet alleen voorzichtiger met je geld zijn als je niet veel hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het liefst zou ik willen dat ik 3 dagen werk en mn vriend 4 dagen, maar dat kan nou eenmaal niet zomaar bij iedere baan. De kans is vrij groot dat mn vriend iig wel fulltime blijft werken (en ook regelmatig een paar dagen weg is), maar dat misschien 1 of 2 dagen vanuit huis kan doen. Dan kan je niet én met de kinderen bezig zijn én werken, maar je kan wel iig deels met de kinderen bezig zijn en 's avonds nog wat werken. Qua oppas willen beide oma's graag oppassen dus daar maken we dan graag gebruik van ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat leuk dat er al zoveel mensen gereageerd hebben! Ik vind het echt ontzettend interessant om te lezen wat anderen er nou van vinden. Sorry dat mijn reacties niet erg nuttig zijn, maar ik vind het dus wel echt heel fijn dat er zoveel mensen reageren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
voor mezelf: ik zou 26 willen zijn als ik de eerste krijg
![]() ![]() ![]() ik vind een appartement wel prima, of je het nu gekocht hebt of huurt vind ik zelfs niet zo belangrijk, wel belangrijk is dat je niet elk jaar een nieuw onderkomen moet zoeken, dus persoonlijk vind ik het wel fijn dat wij gekocht hebben: kunnen we er tenminste niet worden uitgeknikkerd als de eigenaar wil verkopen. ik zou graag vier maanden fulltime thuis kunnen zijn, eventueel daarna 4/5 werken. liefst had ik een heel jaar thuisgebleven, maar als dat niet lukt owv contracten, tja, dan is het zo! zo lang als het mag van mijn werkgever blijf ik thuis, maar ik denk niet dat ik er ontslag voor zou nemen. hoeveel geld je moet hebben vooraleer je kind krijgt is voor mij minder belangrijk dan zekerheid van een deftig inkomen. je moet natuurlijk wel vantevoren een kamertje kunnen inrichten, maar dat zijn dingen die je ook 'bij elkaar kan sparen', en ik geloof dat we van het ziekenfonds een heel mooi kamertje krijgen omdat we allebei bij hetzelfde fonds zijn ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-01-2010 om 19:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voelde je je niet ongemakkelijk toen je schoonouders toegaven dat ze het eigenlijk hoopte dat je een kind zou krijgen?
|
Hoe oud "moet" je zijn?
Ik vind dat mensen die een kind krijgen, in ieder geval in staat moeten zijn om goed voor zichzelf te kunnen zorgen. Welke leeftijd daar aan gekoppeld is, verschilt per persoon. En ik vind het belangrijk dat beide partners echt echt volledig achter staan. Ik ben 25, maar had nu echt nog geen kind willen hebben. Ik heb het nog zo druk met mijn eigen leven, ik zou dat nu nog niet willen combineren met de zorg voor een kindje. Verder zijn we bezig om ons appartement te verkopen (zie tweede vraag) en wil ik geen kind als ik nog half in een verhuissituatie zit. Daarnaast ben ik vorig jaar noodgedwongen van baan geswitcht en heb ik nu een jaarcontract. Ik zou graag eerst wat meer vastigheid willen hebben, zodat ik zeker weet dat ik straks mijn huis kan betalen en na een verlof terug kan komen in de functie die ik nu met veel plezier heb. Ik denk al jaren dat ik voor mezelf de leeftijd van 28 tot 31 wel prima vind voor een eerste kindje. Ik zou ook niet willen stoppen met werken als er een kindje is; ik doe mijn werk met veel plezier en heb gezien dat het lastig is om na een aantal jaar weer een baan op niveau te vinden. Sowieso moet je in het onderwijs het geluk hebben om 'ertussen te komen' als je een buitenstaander bent (maar parttime werken is dan juist wel weer makkelijk voor elkaar te krijgen als je een baan hebt). En ik heb graag het gevoel dat ik mijn steentje bij kan dragen aan de maatschappij. Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima? Een dak boven je hoofd is belangrijk, maar in welke vorm dat is maakt wat mij betreft niet uit. Misschien is een huis met een tuin en veel ruimte een stuk makkelijker, maar ik zie op mijn werk genoeg kinderen die in een flat wonen en ook niets missen. Het hangt er van af hoe de ouders er mee omgaan. Ik zelf woon op dit moment in een (voormalig) 3 kamer appartement. Als ik nu een kind zou krijgen, zou ik voor mijn gevoel echt te weinig ruimte hebben, vanwege onze indeling (een 'studeerkamer' die half gescheiden is van de woonkamer, erg handig vanwege ons werk). Maar hier in de flat (in zo'nzelfde appartement) zijn ook een aantal stelletjes met een jong kind, dus het kan prima. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() 'hopen dat je snel oma wordt' vind ik nog hééééél iets anders dan bij wijze van spreken 'de pastoor die aanbelt om te vragen wanneer de kinderen komen', zoals je vroeger nogal eens hoorde. het feit dat mensen er gewoon blij mee zijn betekent hoegenaamd niet dat ze er pusherig over doen. nuja, blaat! ![]() |
![]() |
|
-Hoe oud "moet" je zijn?
Ik vind niet echt dat je een bepaalde leeftijd moet hebben. Als je maar een stabiele relatie hebt en een fijn, veilig, liefdevol plekje kan bieden aan een baby. -Moet je al een huis hebben of voldoet bijv. een appartement ook prima? Voldoet prima, mits voldoende ruimte en frisse lucht voor de baby. Hoeveel geld moet je ongeveer hebben om een kind goed te kunnen verzorgen? Dat ligt eraan hoe veeleisend je bent. Wil je per sé alles nieuw? Dan ben je duizenden euro's nodig. Ben je minder kieskeurig, dan heb je aan 200 p/m denk ik wel genoeg. En een klein 'startkapitaal' is ook wel handig, voor eenmalige grote uitgaven, zoals meubels, box, kinderstoel etc. -Hoe voelde jij je toen je zwanger bleek te zijn (bijv. blij/angstig/onzeker enz)? Heel blij en erg nieuwsgierig hoe iedereen zou reageren! -Hoe heb jij je voorbereid op het kindje? Heel veel gelezen over zwanger zijn en baby's. En spulletjes verzameld. Pas op het allerlaatst neergezet, vanwege een nare ervaring in de familie met een miskraam op 8.5 maand. Hoe oud was je zelf toen je een kind kreeg? Vond je dit een goede leeftijd? Net 1 dag 24. Vond ik prima, was er helemaal aan toe. Hoe dachten je familie/vrienden erover? Iedereen was heel erg blij en enthousiast, hadden het ook wel verwacht. Bla bla kritiek andere mensen Die kan ik meestal erg makkelijk naast me neerleggen. Ik doe het toch op mijn manier. Als het me te ver gaat, zeg ik er iets van.
||
Citaat:
![]() Maar then again mn schoonouders gaven wel ns steken onder water van, goh willen jullie ooit kinderen enz enz. (op n niet vervelende manier hoor), dus deze reactie was niet volkomen onverwacht... ![]()
||
Citaat:
![]() Moet zeggen dat ik nu al merk dat sommige mensen graag zich "bemoeien" met dingen. Wel op n advies-manier. Maar soms heb je daar gewoon even geen zin in...Goed advies en tips is altijd welkom natuurlijk, maar ik heb soms wel zoiets van; als ik het niet meer weet dan vraag ik het wel! Ben dan wel nieuw met alles, maar ben niet helemaal onwetend ofzo. Ben ook heel benieuwd hoe dat straks zal gaan.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15 Verwijderd | 500 | 09-03-2012 17:04 | |
De Kantine |
Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824 Martiño | 500 | 19-01-2010 19:11 |