Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik konijnen geweldige beestjes vind en daarom weiger konijn te eten.
Ik vind kalkoenen ook gaaf, maar ik heb ze net zo graag met een goeie jus op mijn bord.
Advertentie
Oud 21-07-2010, 21:39
Verwijderd
Maar zou je hond eten? of kat?
Oud 21-07-2010, 21:41
Rivka
Rivka is offline
Nee.
Oud 21-07-2010, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar... die hebben wel al . En die hebben we net nog uitgelaten in het park.

Oh wacht, mijn moeder zegt dat ze me met alle liefde een kitten wil geven als ik uit huis ga mits het is toegestaan in mijn toekomstige studentenhuis en ik niet allergisch ben .
Daar moet je wel mee oppassen he, goed bedenken of het dan jóuw kat is of de huiskat. Als het jouw kat is, kun je niet zomaar een nachtje wegblijven ofzo, je hebt dan ook verantwoordelijkheid ervoor. Ook bedenken wat je in de weekenden doet: ga je het eerste jaar elk weekend naar je ouders en gaat de kat dan mee? En is dat leuk voor een kat? En als het de huiskat is, nouja dat moet je gewoon niet doen want dat is zielig. Katten kunnen zomaar twintig worden, wie weet of de studenten vijf studiegeneraties na jou nog wel voor dat beest zorgen?

Laatst gewijzigd op 21-07-2010 om 21:59.
Oud 21-07-2010, 21:43
Verwijderd
Ik heb sowieso de indruk dat mensen tegenwoordig veel te makkelijk katten nemen.
Oud 21-07-2010, 21:45
Verwijderd
we hebben per ongeluk een plukje haar gemillimeterd :"d'd'd'";d'"D
Oud 21-07-2010, 21:45
Verwijderd
voorop mijn hoofd. Het was voor de nep en toen ging er per ongeluk toch iets af. Het valt niet op, denk ik. Nou ja, mij wel.
Oud 21-07-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Nee dat mag niet van m'n geloof
Oud 21-07-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Nouja, als de gelegenheid zich voor zou doen, zou ik iig geen hypocriet wezen, en het misschien wel proeven.

Ik bedoel, of het in onze cultuur een huisdier is of niet, zou voor een vleeseter niks uit moeten maken.
Oud 21-07-2010, 22:00
Verwijderd
Waarom zou dat niets uit moeten maken? Voor de meeste mensen maakt dat wél wat uit voor wat ze zelf eten.

Goed, je hebt dan ook actiegroepen tegen het fokken van vleeshonden in China, dat vind ik dan weer onzin - hindoes richten toch ook geen actiegroep op tegen het fokken van vleeskoeien in Nederland.
Oud 21-07-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat niets uit moeten maken? Voor de meeste mensen maakt dat wél wat uit voor wat ze zelf eten.

Goed, je hebt dan ook actiegroepen tegen het fokken van vleeshonden in China, dat vind ik dan weer onzin - hindoes richten toch ook geen actiegroep op tegen het fokken van vleeskoeien in Nederland.
Het zou niets uit moeten maken omdat we ook koeien, paarden, kippen en varkens eten, terwijl die soms domesticaal zijn.

Het zou hypocrisie zijn, vandaar. Maar dat neemt niet weg dat het de meeste mensen idd wel wat uitmaakt.
Oud 21-07-2010, 22:06
Verwijderd
Waarom is het hypocriet om wel een dier te willen eten dat je niet als knuffeldier of familielid beschouwt, ondanks dat sommige andere mensen dat wel doen, en geen dier te willen eten dat je zélf als knuffeldier of familielid beschouwt? Dat lijkt me een duidelijke grens.

Laatst gewijzigd op 21-07-2010 om 22:15.
Oud 21-07-2010, 22:10
Verwijderd
lees allemaal maar 'eating animals' van jonathan safran foer
Oud 21-07-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het hypocriet om wel een dier te willen eten dat je niet als knuffeldier beschouwt, ondanks dat sommige andere mensen dat wel doen, en geen dier te willen eten dat je zélf als knuffeldier beschouwt? Dat lijkt me een duidelijke grens.
Nouja, de reden om niet een dier te eten dat je als knuffeldier beschouwt, heeft te maken met een irrationele gedachtegang dat het zieliger zou zijn, of dat ze te schattig zijn om te slachten, of dat dier x wel persoonlijkheid heeft, of omdat je dan je knuffelhuisdier niet meer recht in de ogen zou kunnen kijken...het slaat gewoon nergens op.

Hm, misschien is hypocrisie niet het juiste woord. Irrationaliteit dan.
Oud 21-07-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
lees allemaal maar 'eating animals' van jonathan safran foer
Ik hou het wel bij mijn eigen kookboek
Oud 21-07-2010, 22:18
Verwijderd
Puur rationeel is het inderdaad niet, maar puur rationeel gezien kun je ook wel mensenvlees eten, dat bevat precies de juiste eiwitten en is dus heel gezond. En dat doen we toch ook niet het niet eten van huisdieren is gewoon een doortrekken van die gedachtegang.
Oud 21-07-2010, 22:20
Verwijderd
Ohja morgen om 8 uur op stage zijn. Oeps. Eh welterusten
Oud 21-07-2010, 22:21
Verwijderd
'angus plast altijd in zijn kilt!'

gekke highlander film. Nog nooit gezien trouwens, zie hem nu voor het eerst.
Oud 21-07-2010, 22:23
Verwijderd
Citaat:
En dat doen we toch ook niet
Nouja, says who Ik zou er dan wel een natuurlijke afkeer van hebben (en ik dacht altijd dat het eten van je eigen soortgenoten juist niet zo gezond was) maar idd, rationeel gezien zou ik het best kunnen als het zou moeten.
Oud 21-07-2010, 22:26
Verwijderd
het geeft wat veel infectiekans als ze een infectie hebben, omdat je voor dezelfde microben gevoelig bent, maar als ze gezond zijn is het juist wel gezond. Maar in vrijwel alle tegenwoordige culturen niet PC natuurlijk.
Oud 21-07-2010, 22:52
Verwijderd
Is vlees van oude mensen taai?
Oud 21-07-2010, 22:54
Martiño
Martiño is offline
Nou, lekkere kutdag. Geen internet, 40 euro kwijt aan het bellen met KPN, 12 euro uitgegeven aan een treinkaartje naar Roermond voor een toneelrepetitie waar ik de hele avond bij aan de kant heb kunnen zitten (ik mocht niet eens de spelers vervangen die op vakantie was, dat wilde de regisseur zelf doen), en jawel hoor, vertraging waardoor ik net mijn aansluiting mis en vervolgens tot 00:19 moeten wachten op de trein naar huis.
Oud 21-07-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Nou, lekkere kutdag. Geen internet, 40 euro kwijt aan het bellen met KPN, 12 euro uitgegeven aan een treinkaartje naar Roermond voor een toneelrepetitie waar ik de hele avond bij aan de kant heb kunnen zitten (ik mocht niet eens de spelers vervangen die op vakantie was, dat wilde de regisseur zelf doen), en jawel hoor, vertraging waardoor ik net mijn aansluiting mis en vervolgens tot 00:19 moeten wachten op de trein naar huis.
Poor dude, het zit je ook nooit mee
Oud 21-07-2010, 22:58
Verwijderd
Citaat:

Je hebt een nieuw stopwoordjeuitdrukking hè.
Haha Nee hoor, valt wel mee. in het echt zeg ik dat al jaren regelmatig als ik ga.
Oud 21-07-2010, 22:58
Verwijderd
Ach, het was in ieder geval lekker weer.
Oud 21-07-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Wat voor regisseur is dat die zo'n aanbod weigert? Niets zo irritant als tijdens het regisseren de rol van een ander over te nemen. Dat is in principe gewoon niet te doen zelfs. Heel dom

En rottig ja, zo'n dag
Oud 21-07-2010, 23:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Poor dude, het zit je ook nooit mee
Nouja nooit is ook wat overdreven, maar iets minder tegenslag zou wel eens leuk zijn.
Citaat:
Wat voor regisseur is dat die zo'n aanbod weigert? Niets zo irritant als tijdens het regisseren de rol van een ander over te nemen. Dat is in principe gewoon niet te doen zelfs. Heel dom

En rottig ja, zo'n dag
Ja, ik vind het ook een beetje stom dat je twee man de hele repetitie aan de kant laat zitten, hij deed niet eens een gezamelijke warmup ofzo. Nouja, dan voel je je ook een beetje nutteloos. Qua regie heeft hij wel inzicht, maar hij weet echt niet hoe hij met mensen moet omgaan.
Oud 21-07-2010, 23:09
Verwijderd
Ik heb Magnums, B&J's EN Hertog Bitterkoekjesijs gehaald
Oud 21-07-2010, 23:30
Verwijderd
Michael Archont naamzoek.
Hoe is het daar in Valkenswaard? Je hoefde toch niet te evacuëren hè?
Oud 21-07-2010, 23:54
Verwijderd
warme popcorn, joint, cola, gooische vrouwen
Oud 21-07-2010, 23:56
Verwijderd
Ik vind het hier maar ongezellig.
Oud 21-07-2010, 23:58
Martiño
Martiño is offline
Nou sorry hoor!
Oud 21-07-2010, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het hier maar ongezellig.
Je zou bijna zeggen 'saai'.
Oud 22-07-2010, 00:00
Verwijderd
Ja, nét was je er niet!
Oud 22-07-2010, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Je zou bijna zeggen 'saai'.
Haast wel ja!
Oud 22-07-2010, 03:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat, geen nachtploeg?
Oud 22-07-2010, 03:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, hoi.
Oud 22-07-2010, 03:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, hoi ofzo.
Oud 22-07-2010, 03:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Jij bent ook nog wakker?
Oud 22-07-2010, 03:44
Verwijderd
Oud 22-07-2010, 03:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het is ook wel weer een uiterst geniale vraag van me. *roloog @ self*
Oud 22-07-2010, 06:18
Verwijderd
Goeiemorgen.
Oud 22-07-2010, 06:24
Verwijderd
goodmornink
Oud 22-07-2010, 06:31
Verwijderd
ik moet pas om 11 uur op de kazerne zijn WAAROM ben ik nu al wakker
Oja: verneukt ritme
En jij?
Oud 22-07-2010, 07:51
Martiño
Martiño is offline
Zit jij in zhe armiez LA?
Oud 22-07-2010, 07:55
Lorelei
Lorelei is offline
Als ik de creditcard van iemand anders mee wil nemen naar het buitenland (met de toestemming van diegene).. wat moet ik (of hij) dan doen om te zorgen dat dat ook werkt en dat het ding niet geblokkeerd wordt bij het zien van de verkeerde handtekening?
Oud 22-07-2010, 07:55
Verwijderd
ja, alleen niet op een functie die meteen voor de hand ligt...

ik ben geen brute killing-machine.
Oud 22-07-2010, 07:58
Verwijderd
Goeiemorgen.
Oud 22-07-2010, 08:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja, alleen niet op een functie die meteen voor de hand ligt...

ik ben geen brute killing-machine.
Je zit in een militair orkest ofzo?
Oud 22-07-2010, 08:04
Martiño
Martiño is offline
Over vijf minuten komt een meneer van de woningbouw. Toch maar even aankleden.

Regels voor berichten