Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Het is een complot tot een Islamitische heilstaat.
Ja dat zei die man die hier naast woont ook al, gillend op zijn balkon, met een onderbroek op zijn hoofd.
Advertentie
Oud 28-07-2010, 19:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar het hele idee van die moskee is júist dat het vlak bij Ground Zero is. Dus het gaat niet om 'het is toevallig in die straat' maar om 'we willen een moskee naast Ground Zero'.
Oh, dat was mij niet bekend. Maar waarom?
Oud 28-07-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Ik, als gematigd+ moslim zie er geen probleem in.
Uiteraard niet, maar als ik de Ka'aba omver pis en er vervolgens een beeld van een penis wil plaatsen?
Oud 28-07-2010, 19:23
Verwijderd
Nouja, als ik dit soort mensen dan weer zie, word ik ook weer een beetje sipjes:

Oud 28-07-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja dat zei die man die hier naast woont ook al, gillend op zijn balkon, met een onderbroek op zijn hoofd.
Zelfs zotten hebben wel eens gelijk.
Oud 28-07-2010, 19:24
Geel
Geel is offline
Citaat:
Uiteraard niet, maar als ik de Ka'aba omver pis en er vervolgens een beeld van een penis wil plaatsen?
Of ik dan een probleem zie in het bouwen van een moskee bij Ground Zero?
Oud 28-07-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Of ik dan een probleem zie in het bouwen van een moskee bij Ground Zero?
Nee of je een probleem ziet met het bouwen van een penis op de plaats van de Ka'aba
Oud 28-07-2010, 19:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nu maak je de vergissing te "denken" dat de mensen die die moskee willen bouwen, dezelfde zijn als de terroristen. Als er een volk bestond dat jouw penis zou aanbidden en die zouden dat beeld willen bouwen, en als het eigenlijk niet jouw echte penis was die urineerde maar een replica gemaakt door een extremistische stam binnen dat volk, dan zou er nog wel iets in de vergelijking zitten
Oud 28-07-2010, 19:27
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nee of je een probleem ziet met het bouwen van een penis op de plaats van de Ka'aba
Ja, dat zou ik enigszins problematisch vinden, want ik heb niet veel zin om 'richting' een penis te bidden, al heb ik tegen een penis op zich niets.
Verwijderd
Citaat:
Nu maak je de vergissing te "denken" dat de mensen die die moskee willen bouwen, dezelfde zijn als de terroristen. Als er een volk bestond dat jouw penis zou aanbidden en die zouden dat beeld willen bouwen, dan zou er nog wel iets in de vergelijking zitten.
Ok, dan wil ik dat beeld niet bouwen, maar gewoon een groep mensen (bv als herinnering aan het moment)
Carn
Carn is offline
nou jongens, wat een pret zo`n weekban. Is hier nog wat gebeurd? + ik verdenk Archont/WWW van een veels te laat telefoontje vorige donderdag!
Oud 28-07-2010, 19:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ok, dan wil ik dat beeld niet bouwen, maar gewoon een groep mensen (bv als herinnering aan het moment)
Zie edit, want het was natuurlijk ook niet Allah die die aanslagen pleegde.
Oud 28-07-2010, 19:28
Verwijderd
Citaat:
nou jongens, wat een pret zo`n weekban. Is hier nog wat gebeurd? + ik verdenk Archont/WWW van een veels te laat telefoontje vorige donderdag!
Ja Archont heeft dingetje gedaan
Oud 28-07-2010, 19:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat zou ik enigszins problematisch vinden, want ik heb niet veel zin om 'richting' een penis te bidden, al heb ik tegen een penis op zich niets.
Ook niet als er een voorhuid aanzit?
Oud 28-07-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Maar je hoeft dan ook niet meer richting de penis te bidden. De zwarte steen wordt elders ondergebracht.
Oud 28-07-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Zie edit, want het was natuurlijk ook niet Allah die die aanslagen pleegde.
Het gaat om de associatie tussen de aanslag en het vestigen van een gebouw dat herinnert aan de aanslag op de locatie van de aanslag.
Oud 28-07-2010, 19:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja Archont heeft dingetje gedaan

?
Verwijderd

Wat een vergelijking Staat Godwin daar achter niet begrijpend te knikken?
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ook niet als er een voorhuid aanzit?
Nee, als de voorhuid maar niet op mijn penis zit.
Citaat:
Maar je hoeft dan ook niet meer richting de penis te bidden. De zwarte steen wordt elders ondergebracht.
Aha, maar dat zei je er niet bij. Alsnog zou ik het problematisch vinden.
Oud 28-07-2010, 19:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb géén idee waar je het over hebt.. lalala
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hahaha of all people belt mijn zus mij om haar gevoelens jegens een bewoner te uiten
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb géén idee waar je het over hebt.. lalala
aaaaaaaaháaaaaaaaaaaaaaa. Het is dat ik vrijdag gewoon moest werken anders had ik heus wel opgenomen
Oud 28-07-2010, 19:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
aaaaaaaaháaaaaaaaaaaaaaa. Het is dat ik vrijdag gewoon moest werken anders had ik heus wel opgenomen
Het was niet zo heel erg laat toch? Half 1 of zo?
Oud 28-07-2010, 19:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gaat om de associatie tussen de aanslag en het vestigen van een gebouw dat herinnert aan de aanslag op de locatie van de aanslag.
Nou, jouw versie is wel heel anders; jij hebt zelf dat ding omgepist. Dat is net zoiets als wanneer Allah de Twin Towers had omgegooid, en dan zou het inderdaad ongepast zijn er een moskee in de buurt te bouwen.

Maar hier gaat om twee totaal verschillende stromingen binnen een religie, je zou zelfs kunnen betogen twee verschillende religies, met verschillende doeleinden. Dat de moskee herinneringen oproept, tja. Ground Zero roept sowieso herinneringen op.
Oud 28-07-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat was mij niet bekend. Maar waarom?
Als een educatief centrum. Het moet een moskee van dertien verdiepingen worden, waar ook mensen die niets met de Islam hebben terecht kunnen om te leren over gematigde moslims. Dus júist om duidelijk te maken dat extremisme van de 9/11-gradatie een uitzondering is. Een prima idee hoor, niks op tegen, maar 't is er kennelijk te vroeg voor. Het zorgt momenteel eerder voor meer tweedeling van de twee groepen, wat me erg schadelijk lijkt, dus als ik een New Yorkse beleidsmaker was zou ik wel zeggen van 'joh, jongens, puik initiatief, maar kennelijk zijn de wonden nog te vers, probeer het anders over een jaar of twintig nog eens'.
Oud 28-07-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Wel goed dat ze er zoveel tijd in hebben gestoken. Twee kleuren. Wow.
Oud 28-07-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Een portie Godwin, en dan een vergelijking met een theocratische dictatuur. Netjes.
Oud 28-07-2010, 19:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het was niet zo heel erg laat toch? Half 1 of zo?
hmm, volgens mij 1:30; maar iig, ik sliep net
Oud 28-07-2010, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Hahaha of all people belt mijn zus mij om haar gevoelens jegens een bewoner te uiten
Ik denk dat ze van mij niet zo veel begrip verwacht. Ik heb 'r ook al "grutjes" gesms't.
Oud 28-07-2010, 19:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hmm, volgens mij 1:30; maar iig, ik sliep net
Oh.. dat kan ook best hoor. Ik was al lang het punt van "lekker aangeschoten" voorbij dus mijn herinneringen van die nacht zijn niet 100% betrouwbaar (de meeste dan )
Oud 28-07-2010, 19:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh.. dat kan ook best hoor. Ik was al lang het punt van "lekker aangeschoten" voorbij dus mijn herinneringen van die nacht zijn niet 100% betrouwbaar (de meeste dan )
Jeetje, gebeurd er weer eens wat lig ik te slapen!
Oud 28-07-2010, 19:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als een educatief centrum. Het moet een moskee van dertien verdiepingen worden, waar ook mensen die niets met de Islam hebben terecht kunnen om te leren over gematigde moslims. Dus júist om duidelijk te maken dat extremisme van de 9/11-gradatie een uitzondering is.
Als extremisme een uitzondering is, waarom gebruik je dan de term 'gematigde moslims' als je gewone moslims bedoelt?
Citaat:
Een prima idee hoor, niks op tegen, maar 't is er kennelijk te vroeg voor. Het zorgt momenteel eerder voor meer tweedeling van de twee groepen, wat me erg schadelijk lijkt, dus als ik een New Yorkse beleidsmaker was zou ik wel zeggen van 'joh, jongens, puik initiatief, maar kennelijk zijn de wonden nog te vers, probeer het anders over een jaar of twintig nog eens'.
Mja, mja, de wonden van die mensen die hier fucking kwaad om worden kunnen me eigenlijk weinig schelen. Je moet niet je plannen gaan veranderen omdat een stel idioten zich misdraagt, tenzij er echt een kans op geweld is.
Oud 28-07-2010, 19:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jeetje, gebeurd er weer eens wat lig ik te slapen!
Ja, dat zal je leren! Volgende keer moet je maar gewoon opnemen.
Oud 28-07-2010, 19:41
Carn
Carn is offline
En dan een hoop dronken gelal aanhoren?
Oud 28-07-2010, 19:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En dan een hoop dronken gelal aanhoren?
Nah.. zo erg was het toen geloof ik nog niet. Hoewel... Archont was degene die jou belde en die was niet echt verstaanbaar meer.. voor ons in ieder geval. Misschien dat jij je wel weer helemaal thuis zou hebben gevoeld
Oud 28-07-2010, 19:45
Lorelei
Lorelei is offline
Hmz, ongeveer een derde van mn kamer is echt opgeruimd.. nu de rest nog
Oud 28-07-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Als extremisme een uitzondering is, waarom gebruik je dan de term 'gematigde moslims' als je gewone moslims bedoelt?
Oh, ik las tijdens het schrijven een artikel over dit gedoe en zo noemen ze zichzelf ook, dus vandaar.

Citaat:
Mja, mja, de wonden van die mensen die hier fucking kwaad om worden kunnen me eigenlijk weinig schelen. Je moet niet je plannen gaan veranderen omdat een stel idioten zich misdraagt, tenzij er echt een kans op geweld is.
Natuurlijk worden die mensen fucking kwaad, ze hebben hun naasten verloren bij 9/11. Dan kunnen ze niet rationeel nadenken, dat klopt, maar ik vind niet dat je ze daartoe moet dwingen. Ja, op den duur wellicht wel, als de boel wat bedaard is, maar momenteel is het nog begrijpelijk dat ze boos worden en vind ik dat daar best rekening mee gehouden mag worden. Al is het om de vrede in zo'n stad te bewaren. Temeer omdat 't níet bouwen van die moskee veel minder pijnlijk/vervelend is dan het wél bouwen van de moskee, als je kijkt naar absolute aantallen van mensen die er wat mee te maken hebben.

Er is overigens echt een kans op geweld, want er is al door 'n stel vrome grrristenen gedreigd om de moskee, zodra 'ie af is, in de fik te steken.
Oud 28-07-2010, 19:51
Verwijderd
Dat dreigen met geweld zou ik trouwens juist níet als argument beschouwen, want he, kom nou, 't is hier geen basisschool.
Oud 28-07-2010, 19:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nah.. zo erg was het toen geloof ik nog niet. Hoewel... Archont was degene die jou belde en die was niet echt verstaanbaar meer.. voor ons in ieder geval. Misschien dat jij je wel weer helemaal thuis zou hebben gevoeld
'geheid joa!'
Oud 28-07-2010, 19:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
'geheid joa!'
Oud 28-07-2010, 19:53
Geel
Geel is offline
@Paranoide: Ik weet er niet veel vanaf, maar na 9 jaar het allemaal nog steeds zo erg vinden?
Oud 28-07-2010, 19:55
Verwijderd
Citaat:
@Paranoide: Ik weet er niet veel vanaf, maar na 9 jaar het allemaal nog steeds zo erg vinden?
Ja, zo raar is dat toch niet?
Oud 28-07-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, als de voorhuid maar niet op mijn penis zit.

Aha, maar dat zei je er niet bij. Alsnog zou ik het problematisch vinden.
Waarom?
Oud 28-07-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Dat zou wel een briljante opmerking zijn uit de mond van iemand die op death row zit.
Oud 28-07-2010, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Nou, jouw versie is wel heel anders; jij hebt zelf dat ding omgepist. Dat is net zoiets als wanneer Allah de Twin Towers had omgegooid, en dan zou het inderdaad ongepast zijn er een moskee in de buurt te bouwen.
Maar ik heb opdracht van de God urinoir.
Oud 28-07-2010, 19:57
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja, zo raar is dat toch niet?
Dat weet ik dus niet.
Maar volgens mij is het toch ook niet zo dat iedereen die 'betrokken' was bij 9/11 er even lang doet om het te verwerken?
Oud 28-07-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Dat zou wel een briljante opmerking zijn uit de mond van iemand die op death row zit.
Oud 28-07-2010, 19:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat dreigen met geweld zou ik trouwens juist níet als argument beschouwen, want he, kom nou, 't is hier geen basisschool.
Nou ja, je wil toch niet dat er gewonden vallen. Maar zo'n stel mensen dat dreigt met een verbranding, dat is nog niet zo ernstig; gewoon voor goede beveiliging zorgen en die gristenen oppakken als ze te ver gaan.

En ik snap natuurlijk dat het allemaal nog steeds pijnlijk is voor die mensen daar, maar ik denk gewoon niet dat een moskee in de buurt de zaak voor normale mensen nog pijnlijker zou maken. Zou jij je gekwetst voelen?
Oud 28-07-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik dus niet.
Maar volgens mij is het toch ook niet zo dat iedereen die 'betrokken' was bij 9/11 er even lang doet om het te verwerken?
Dat klopt, er zullen vast ook mensen zijn die 't nu al geen probleem vinden, maar zolang de meerderheid er nog wel behoorlijk mee zit (en dat dat het geval is blijkt wel uit de enorme ophef) lijkt het me gepast om daar rekening mee te houden.
Oud 28-07-2010, 20:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar ik heb opdracht van de God urinoir.
In dat geval zou het een bouwwerk moeten zijn dat die God vereert, niet jouw penis.

Regels voor berichten