Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2010, 13:25
Rationeel
Rationeel is offline
poe poe, bijna 4 uur
Advertentie
Oud 02-11-2010, 13:25
Verwijderd
Universitair studeren <3 Paar uur college per week
Oud 02-11-2010, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Eerst had je nog vaak onderwijsvrijeweek maar nee hoor. Mijn rooster voor blok 2 valt reuze mee. Alleen dinsdag wel echt bizar lang college ;x

MA 13.15 - 15.00
DI 13.15 - 17.00
DO 09.00 - 10.45
Ik heb alleen woensdag en vrijdag 2 uurtjes. Vrijdagochtend 9 uur, dat dan weer wel
Oud 02-11-2010, 13:27
Verwijderd
Kom je met zelfstudie nou wel op 40 uur p/w uit, of is dat maar een fabeltje?
Oud 02-11-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen woensdag en vrijdag 2 uurtjes. Vrijdagochtend 9 uur, dat dan weer wel
Ah scheiße ja! Knuffel!

En ik vind 4 uur lang hetzelfde vak volgen vaak heel erg saai worden. Beter dan 2 keer colleges voor een van dan 1 keer.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat hangt van je studie af, maar als je rechten studeert of iets bij geesteswetenschappen dan is dat een fabeltje. Want dat zou inhouden dat je ongeveer 32 uur per week zou lezen, en dat is gewoon niet haalbaar.

Mijn rooster voor volgend blok is per week verschillend, maar sowieso erg ontspannen:

Ma - 11.00-12.45
Di - 19.00 - 21.45

Of

Ma - 11.00-12.45
Di - 11.00-12.45 & 19.00-21.45

Of

Ma - 11.00-12.45 & 13.15 - 17.00 (da's wel een kuttig lange dag)
Di - 19.00 - 21.45
Verwijderd
Citaat:
Neuh, naast colleges max 15 uur denk ik. Rondom tentamens zit ik wel gauw aan een uur of 50 per week denk ik.
Verwijderd
Citaat:
Nee maar goed, ik haal dan ook geen tienen ofzo.
Oud 02-11-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ah scheiße ja! Knuffel!

En ik vind 4 uur lang hetzelfde vak volgen vaak heel erg saai worden. Beter dan 2 keer colleges voor een van dan 1 keer.
Ach dan maar niet drinken op donderdag, dan heb ik vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en woensdag nog
Oud 02-11-2010, 13:30
Verwijderd
Ik trek/trok twee colleges achter elkaar al nooit veel te vermoeiend. Als je tenminste als een braaf nerdje ook echt geconcentreerd oplet en awesome aantekeningen maakt. Als je zoals het een rechtenstudent betaamt alleen maar theekransjes houdt gaat het wel.
Verwijderd
Citaat:
Ik trek/trok twee colleges achter elkaar al nooit veel te vermoeiend. Als je tenminste als een braaf nerdje ook echt geconcentreerd oplet en awesome aantekeningen maakt. Als je zoals het een rechtenstudent betaamt alleen maar theekransjes houdt gaat het wel.
ik vind 4 uur ook erg lang ja .
Verwijderd
Citaat:
Ach dan maar niet drinken op donderdag, dan heb ik vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en woensdag nog
Zo is het maar net dame!
Oud 02-11-2010, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Zo is het maar net dame!
Daarover gesproken: woensdag BIER?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Inderdaad. 2 colleges is de max. Bij 3 colleges verlies je concentratie.
Verwijderd
Dus ik kan concluderen dat een doorsnee studieweek op het HBO meer werk is?
Martiño
Martiño is offline
zo, het is een lekker stressdagje hier op de afdeling Ik weet niet of ik me gevleid of misbruikt moet voelen omdat ik constant als vliegende keep word ingezet
Oud 02-11-2010, 13:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee. Je kunt concluderen dat er meer tijd in zit.
Verwijderd
Citaat:
zo, het is een lekker stressdagje hier op de afdeling Ik weet niet of ik me gevleid of misbruikt moet voelen omdat ik constant als vliegende keep word ingezet
Allebei een beetje!
Verwijderd
Citaat:
Daarover gesproken: woensdag BIER?
Ik moet wel leren voor tentamens en werken 's avonds. Maar klein biertje kan wel toch?
Oud 02-11-2010, 13:35
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het zijn die alfa's he!

'wij' hadden gewoon 5 dagen van 09:00-18:00
Rationeel
Rationeel is offline
heb ik van horen zeggen
Verwijderd
Ohja en weet iemand waar je van die ledlampjes voor op je fiets kan kopen? Want ik ben laatst met veel moeite en puppyogen onder een boete uitgekomen maar ik ben geen lekker wief dus eh it's urgent. Maar ik zag ze bij de fietsenmaker en toen waren ze 7,50 ;x Best duur voor dingen die ik er toch altijd op laat zitten en worden gejat maar nu weet ik niet meer waar ik ze eerst kocht
Oud 02-11-2010, 13:36
Verwijderd
Toen ik een jaartje HBO deed moest je allemaal domme projectjes, fictieve bedrijfjes etc. runnen. Vaak was 90% gewoon bezigheidstherapie.
Oud 02-11-2010, 13:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
het zijn die alfa's he!

'wij' hadden gewoon 5 dagen van 09:00-18:00
Mja, daarom heb ik nog gespecificeerd dat het over rechten en geesteswetenschappen gaat.

Als je scheikunde studeert heb je gewoon 8 uur per dag college omdat je dan veel practica en zo hebt. Maar bij mijn studie bestaat het grootste deel uit leeswerk.. dat kun je niet in een practicum omzetten.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ohja en weet iemand waar je van die ledlampjes voor op je fiets kan kopen? Want ik ben laatst met veel moeite en puppyogen onder een boete uitgekomen maar ik ben geen lekker wief dus eh it's urgent. Maar ik zag ze bij de fietsenmaker en toen waren ze 7,50 ;x Best duur voor dingen die ik er toch altijd op laat zitten en worden gejat maar nu weet ik niet meer waar ik ze eerst kocht
Hema?
Verwijderd
Citaat:
Nee. Je kunt concluderen dat er meer tijd in zit.
Ja ok.

Duidelijk, ik had gewoon meteen naar de uni moeten gaan
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Allebei een beetje!
Ik denk het ook ja. Nouja, ze vertrouwen me in ieder geval een hoop toe, dus dat is positief.
Rationeel
Rationeel is offline
5 euro bij halfords
Oud 02-11-2010, 13:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja ok.

Duidelijk, ik had gewoon meteen naar de uni moeten gaan
Lees eens wat er hierboven staat. Het hangt van je studie af.
Oud 02-11-2010, 13:38
Verwijderd
Nog goedkoper bij de action, maar ik heb zo het gevoel dat je daar liever niet komt zijn daar wel vaak ausverkocht trouwens
Oud 02-11-2010, 13:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hema?
Yup, kosten 2 euro.
Oud 02-11-2010, 13:40
Verwijderd
die hele kleine lampjes zijn geloof ik 5/6 euro bij de hema. Maar daar zag ik ze van de week voor 2 euro liggen!
Oud 02-11-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
die hele kleine lampjes zijn geloof ik 5/6 euro bij de hema. Maar daar zag ik ze van de week voor 2 euro liggen!
oh zijn dat die echt maar een speldenknopje licht geven? ;x die zie ik wel eens voorbij komen, malle dingen
Oud 02-11-2010, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Lees eens wat er hierboven staat. Het hangt van je studie af.
Mja, I agree.

Ik wou echt dat ik destijds een leuke universitaire studie had kunnen volgen, ik kon alleen niks kiezen wat in mijn straatje lag
Oud 02-11-2010, 13:44
Verwijderd
Citaat:
oh zijn dat die echt maar een speldenknopje licht geven? ;x die zie ik wel eens voorbij komen, malle dingen
nou die geven best fel licht. Ik heb ze sinds kort en vind ze veel beter dan die grote dingen. Als je niet zo'n speciaal houdertje aan je fiets vastmaakt dan vliegen ze er heel snel af als je over een onregelmatig stuk weg fietst.
Die kleintjes hebben een elastiek en kan je makkelijk om je stuur/bagagedrager bevestigen en die blijven prima zitten.
Oud 02-11-2010, 13:45
Verwijderd
Aha. Ik klem mijn lampjes altijd aan mijn fietsmand en fietstas en die knallen er inderdaad wel eens af bij drempels
Oud 02-11-2010, 13:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mja, I agree.

Ik wou echt dat ik destijds een leuke universitaire studie had kunnen volgen, ik kon alleen niks kiezen wat in mijn straatje lag
Nja, t is echt niet alsof je niets moet doen hoor. Alleen datgene dat je moet doen is heel anders dan op het HBO. (hoewel wij toch ook een gruwelijke lading groepswerk te verduren krijgen )
Oud 02-11-2010, 13:47
Verwijderd
ja dat gebeurde mij ook vaak, en op een gegeven moment was het voorlampje zo vaak gevallen dat als hij viel hij helemaal uit elkaar viel. Lampjes uit de tramrails pulken
Verwijderd
Citaat:
Nja, t is echt niet alsof je niets moet doen hoor. Alleen datgene dat je moet doen is heel anders dan op het HBO. (hoewel wij toch ook een gruwelijke lading groepswerk te verduren krijgen )
Dat begint wel steeds meer de trend te worden ja ;( gelukkig heb ik er zelf geen last meer van
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb 2 jaar hbo gedaan, daar zat ik 30 uur per week uit mijn neus te eten in de collegebanken en liters koffie drinken in de pauzes. En verder deed ik eigenlijk niks anders dan Persoonlijke Ontwikkelingsplannen en reflecties schrijven. Die 15 uur die ik er nu aan besteed zijn een stuk intensiever .

Citaat:
Ik moet wel leren voor tentamens en werken 's avonds. Maar klein biertje kan wel toch?
Vind ik ook. Ik heb tot half 5 tentamen en dan heb ik de hele avond VRIJ. Donderdag moet ik weer verder voor m'n tentamen van maandag, dus ik wil ook niet heel hard bier drinken, maar gewoon een klein biertje!

Citaat:
heb ik van horen zeggen
Oud 02-11-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
ja dat gebeurde mij ook vaak, en op een gegeven moment was het voorlampje zo vaak gevallen dat als hij viel hij helemaal uit elkaar viel. Lampjes uit de tramrails pulken
Hehe ja, maar ze doen het altijd nog wel als je 'm weer in elkaar gepuzzeld hebt
Verwijderd
Citaat:
Nog goedkoper bij de action, maar ik heb zo het gevoel dat je daar liever niet komt zijn daar wel vaak ausverkocht trouwens
Ohja daar kan ik wel even kijken. Ik heb er ooit tamagotchis gekocht voor een LIEFDADIGHEIDSINSTELLING dat mijn vader steunt. Jaja, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar beter zijn die dingen gewoon 2 euro want dan koop ik er gewoon alvast 10 omdat ze toch altijd kwijt raak
Verwijderd
Ik heb mijn mp3 gevuld met nummers waar ik lekker op hard kan fietsen dus dat ga ik nu doen.
Verwijderd
Weet je hoe gaaf de action is <3
Oud 02-11-2010, 13:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat wat wat! Crap, net een mail gekregen dat het tentamen alsnog NU op nestor staat. Blijft er wel tot morgen opstaan, maar euh ja, ik zou net de stad ingaan. Wat zal ik gaan doen... winkelen of nu het tentamen maken.....
Oud 02-11-2010, 13:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
nou die geven best fel licht. Ik heb ze sinds kort en vind ze veel beter dan die grote dingen. Als je niet zo'n speciaal houdertje aan je fiets vastmaakt dan vliegen ze er heel snel af als je over een onregelmatig stuk weg fietst.
Die kleintjes hebben een elastiek en kan je makkelijk om je stuur/bagagedrager bevestigen en die blijven prima zitten.
Die kleintjes heb ik ook, die doen het idd prima.
Oud 02-11-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ga er altijd heen omdat ik 1 dingetje nodig heb en dan kom ik weer naar buiten met drie tassen vol crap
Gisteren heb ik er een klein nepkerstboompje gekocht en versiering en emmers. En stempels voor fondant.
Alleen jammer dat je er (bij 'onze' action tenminste) altijd 20 minuten in de rij staat.
Oud 02-11-2010, 13:51
Verwijderd
schrodinger heeft weer zijn crazy hour.
Oud 02-11-2010, 13:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het altijd maar een beetje een gekke winkel.
Oud 02-11-2010, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Wat wat wat! Crap, net een mail gekregen dat het tentamen alsnog NU op nestor staat. Blijft er wel tot morgen opstaan, maar euh ja, ik zou net de stad ingaan. Wat zal ik gaan doen... winkelen of nu het tentamen maken.....
Aah wat stom

Citaat:
Ik ga er altijd heen omdat ik 1 dingetje nodig heb en dan kom ik weer naar buiten met drie tassen vol crap
Gisteren heb ik er een klein nepkerstboompje gekocht en versiering en emmers. En stempels voor fondant.
Alleen jammer dat je er (bij 'onze' action tenminste) altijd 20 minuten in de rij staat.
Hahahah zo herkenbaar. Vooral rondom kerst, man oh man, voor 15 euro heb je dan je hele huis vol kerstrommel staan, met de meest vreselijke dingen, zoals een kerstman met knipperlichtjes <3.

De rij valt hier meestal wel mee, behalve als ik daadwerkelijk 1 ding koop, dan staat er een megarij en dan neus ik nog even verder rond en dan koop ik uiteindelijk toch weer 20 dingen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten