Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet gewoon heel luidruchtig aan komen lopen. Desnoods zingend, huhu. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan rent ze rond als een gek en moet je per se met haar spelen. Wat trouwens grappig is, soms als je een speeltje weggooit dan pakt ze het op, en brengt ze het naar je terug ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Karvan Cevitam is wel de non-pauperigste van alle ranja's! Raar woord, ranja. Ranja Ranja Ranja Ranja |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zocht op 'ranja' en Wikipedia zegt:
Limonade (ook ranja) is een drank die bestaat uit: blabla Verder staat er: Limonade is van oorsprong de benaming voor zoetgemaakt citroensap (Engels: lemon, niet te verwarren met limoen). Later is deze naam ook overgegaan naar drankjes met andere smaken, zoals: sinaasappel, granaatappel en Reine claude. De naam orangeade voor vergelijkbaar gemaakte sinaasappelsap raakte in de vergetelheid en is vrijwel alleen terug te vinden in Nederland in het hedendaags taalgebruik als 'ranja'. Dat was overigens van oorsprong niet zozeer een afkorting van orangeade, als wel een merknaam. Ranja werd geproduceerd door de firma C. Polak en zonen NV in Groningen. Naast Ranja werd ook nog enige tijd Rojo gemaakt. Deze smaakte anders en werd in de markt gezet als het zusje van Ranja. Ik vind het lastige materie. Het was dus oorspronkelijk wel een merknaam, maar nu is het dus gewoon een ander woord voor limonade. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarom drink ik dus soms aanmaaklimonade, omdat het dan zoeter is, en je toch het idee hebt dat je voor het grootste deel gewoon gezond water drinkt. Ipv cola ofzo. |
![]() |
|
|