Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
@ Sabir:
Damn, timing... Ik zet je er bij. Maar nu je toch achter een computer zit: wie verdenk jij? Of juist niet? Want én je zegt weinig, én je geeft je stem soms erg laat door, wat je geen hele nuttige speler maakt. Ben je bang om theorien te plaatsen, of vind je het moeilijk iets te bedenken? Want dat is niet zo vreemd bij je eerste spel, maar dan is het nog steeds fijner als je dat wel doet/probeert. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() @ DaT: Ik zag het. Ik heb Sabir er bij gezet. It's your call. Misschien komt die laatste stem van hem de wolven ook wel slecht uit. Ik durf echt niet te voorspellen of er nu wel of geen gelijkspel uit gaat komen gezien alle vorige rondes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Hoofdstuk 8: drink up me harties yo ho
Dott kwam opgewekt de kamer binnen lopen. ‘Jongens, ik heb eindelijk bedacht wat ik wil met mijn leven. Gisteravond was er een documentaire op TV over Somalische piraten, en nu heb ik besloten om piraat te worden. Het houten been heb ik immers al. Ik heb altijd gedacht dat piraten niet meer bestonden maar gisteren ben ik er dus achter gekomen dat ze nog steeds voorkomen!’ Dott sprong enthousiast de kamer door (iets wat nog best lastig was met een houten been). ‘Ik heb altijd al piraat willen worden!’ De rest van de studenten begon te lachen. Ze dachten dat Dott een grapje maakte. Maar Dott bleek bloedserieus te zijn. ‘Lach maar, maar we zullen nog wel zien wie er het laatste lacht’ gromde ze. ‘Arrr’ Een paar uur later werden de studenten (en de buren) opgeschrikt door een hevig getimmer in de achtertuin. Toen ze gingen kijken wat er aan de hand was, bleek er een enorme stapel hout in de tuin te liggen. Dott was kennelijk begonnen met een of ander bouwwerk. Dott zag er ook anders uit. Ze droeg nu het kostuum van een piratenkapitein, compleet met een hoed met veren en een vlijmscherpe sabel. Ze had zelfs een papegaai gekocht. De andere studenten rolden nu over de grond van het lachen. ‘Dott, je ziet er echt belachelijk uit’ proestte Etmakas. ‘Wat ben je in godsnaam van plan met al dat hout?’ ‘Arrr’ zei Dott, zonder te stoppen met timmeren. ‘In eerste instantie wilde ik met het vliegtuig naar Somalië vliegen, en dan daar ter plekke een schip en bemanning werven, maar ik had niet genoeg geld voor een vliegticket. Dus toen heb ik besloten om hier een schip te bouwen en daarmee naar Somalië te varen.’ ‘En je had wel genoeg geld voor al dat hout?’ vroeg iemand. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Dat hout heb ik geplunderd, zoals het een echte piraat betaamd. Ik heb mijn geld opgemaakt aan rum, en aan die papegaai daar.’ De papegaai scheet op Dott’s jas. ‘Arrrr, stom luizebeest! Niet schijten op de kapitein!’ ‘Arrr! Niet schijten op de kapitein, niet schijten op de kapitein’ kraste de papegaai. Dott stampte boos op de grond. ‘Je moet niet herhalen wat ik gezegd heb, je moet het gewoon niet doen!! Als je nog een keer op mijn jas schijt beland je op de barbecue!’ Sweetsmile was ondertussen naar het kanon gelopen dat Dott even verderop op het gras had neergezet. Ze keek in de loop. ‘Zeg Dott is dit een echt kanon?’ vroeg ze. ‘Arrr’ zei Dott. ‘Een echte piraat heeft niet zoveel aan een kanon dat het niet doet he. Heb ik gekocht van het museum. Heb alleen nog geen kanonskogels, maar tegen de tijd dat mijn schip af is heb ik vast wel iets gevonden wat ik erin kan stoppen.’ ondertussen bij de buren Queasy liep luid vloekend door haar huis. Sinds die studenten in haar wijk waren komen wonen had ze geen moment rust gehad. Op de eerste plaats hadden ze haar iedere nacht wakker gehouden met hun luidruchtige feestjes, verder werd ze knettergek van de wietlucht in de wijk, en bovendien was het een hele dierentuin geworden. Ze had al een python gezien, en vanochtend stond er ineens een tijger uit haar vijver te drinken! Maar nu ze hadden besloten om een heus piratenschip in hun tuin te gaan bouwen was voor haar de maat vol. Die studenten moesten verdwijnen, al was dat het laatste wat ze deed. Queasy en Daboman hadden een jachtgeweer boven de schoorsteenmantel hangen dat Daboman in zijn jeugd gebruikt had om op fazanten te jagen. Queasy had het gepakt en geladen en was daarmee naar het studentenhuis gelopen. Ze zou die onverlaat die een piratenschip aan het bouwen was in haar wijk wel eens mores leren! Ze richtte het geweer op Dott, die nog steeds nietvermoedend stond te timmeren. ‘He jij daar!’ krijste ze. ‘Hou onmiddellijk op met die herrie, anders knal ik je vol lood!’ Dott schrok en draaide zich om. ‘Parley?’ zei ze met een halve grijns terwijl ze haar handen in de lucht stak. Toen werd Queasy’s aandacht getrokken door iets anders: Absinthe en Daboman die net naar buiten kwamen. Absinthe droeg de diamanten ketting die Daboman 40 jaar geleden aan Queasy had gegeven. Verder was ze uitgebreid bezig haar man af te lebberen! ‘Jij vuile klootzak!!!’ brulde ze. Toen Daboman zijn vrouw zag probeerde hij zich achter Absinthe te verstoppen. Queasy aarzelde niet en loste een schot hagel op het tweetal. Ze werd echter meteen tegen de grond geslagen door de zware terugslag van het jachtgeweer. Daboman was niet geraakt en begon te rennen. Hij had in zijn broek geplast van schrik. Zijn vrouw was helemaal doorgeslagen! Absinthe had een schampschot in haar rechterborst waardoor het implantaat eruit was gevallen. ‘Verdomme’ kreunde ze. ‘Niet weer hé’ Queasy bleef op Daboman vuren maar er klonken alleen maar klikjes: het jachtgeweer had geen munitie meer. Toen zag ze het kanon van Dott staan. ‘Jij daar, piraat!’ gromde ze naar Dott. ‘Is dat kanon geladen?’ Dott schudde angstig haar hoofd. ‘Nee mevrouw. Er zit kruit in ja maar ik heb geen kanonskogels.’ ‘Geen probleem’ zei Queasy met een waanzinnige blik in haar ogen. Ze griste het implantaat van Absinthe, dat ongeveer even groot was als een kanonskogel, van het gras af en propte dat in het kanon. Ze richtte het kanon op de nog steeds wegvluchtende Daboman. ‘Jij zit toch zo graag aan haar tieten?!’ brulde ze. ‘Wel hier heb je ze!’ Toen stak ze de lont aan. Helaas voor haar was het implantaat zo enorm dat de loop van het kanon erdoor verstopt was geraakt. Toen de lont was opgebrand explodeerde het kanon. Queasy werd door de explosie aan stukken gereten en was op slag dood. 1) Kapitein Dott 2) Mr. Mark (leerling-evilziener) 3) Etmakas 4) Rode Panda (dorpeling) 5) Little Phoebe 6) Twinkebel 7) Batave (tovenaar) 8) Michelangelo (evilziener) 9) SweetSmile 10) Queasy (dorpeling) 11) Sherlock 12) Dingaantouwtje 13) BrightBlue 14) Geel (dorpeling) 15) Furby Feeder 16) Absinthe 17) Repelsteel 18) Mutant 19) Sabir96 20) Röps (dorpeling) 21) Daboman 22) VeGs Blauw is opgehangen Rood is opgegeten Roze is gestorven uit liefdesverdriet Groen is neergeschoten door de jager De dorpelingen kozen voor Queasy, die helaas slechts een onschuldige dorpeling was. De wolven mogen weer iemand uitkiezen. Hiervoor hebben ze tot morgenavond 20.30 de tijd
Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 19:48. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar anyway, wat een vaaaaaag spel van je Queasy. Beetje jammer. Wel een heerlijk verhaal weer trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En je spreekt nonsense. Ik wil best wel eens naar je luisteren. Lees maar eens terug ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Jeetje, het gaat wel hard tegen hard hier.
Ik denk dat ik Daboman sowieso wel vertrouw, hij zat goed wat betreft Queasy, en dacht daarover veel dingen hetzelfde als ik. (alleen trok ik de verkeerde conclusie) LP was mij alleen nog niet heel erg opgevallen, en ook al reageert ze nu heel fel, ik weet nog niet echt of dat is omdat ze slecht is, of omdat Daboman het haar ook wel erg moeilijk maakt (hij is tenslotte ook heel fel, en ook niet altijd helemaal fair, vind ik). Daarnaast is er natuurlijk het eten van RP in de eerste ronde, wat nu juist wel of juist geen link naar LP kan betekenen (dit is niet zo'n nutteloze opmerking als het lijkt ![]() Ik ben er nog niet uit. Maar goed, dat hoeft ook nog niet. |
![]() |
||
Citaat:
Maar daarna heb je het in mijn ogen ook niet serieus geprobeerd. Want roepen dat ik rode panda ben, nee dat maakt op mij niet echt indruk.
|
Ik geloof niet dat het echt zin heeft om nog iets te zeggen. Alles wat ik zeg, is overdreven verdedigend of slaat nergens op OF ik probeer iemand zwart te maken. Ik kan dus toch niks meer goed doen.
Maar de ziener heeft mij niet opgevraagd, en dit weet ik zeker, de hints zijn nogal makkelijk te volgen namelijk. Dus daar zou ik ook niet teveel vertrouwen in leggen, en Dabo, als we dezelfde persoon in ons hoofd hebben als ziener, weet jij dat ik gelijk heb.
|||
Verwijderd
|
Haha, dat verhaal
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik weet trouwens niet zo goed wat ik moet denken. Ik heb de neiging om op Repelsteel te stemmen de volgende ronde, maar wacht nu maar af wat de wolven gaan doen. |
![]() |
|
Goed. Ik ben begonnen met bijlezen. Dat kost wat tijd want goddamn wat is er veel gepost, en wat een hoop onzin ook. In het algemeen wil ik dan ook zeggen dat mensen dit spel echt raar spelen. Ik had veel van de uitslagen niet verwacht.
Het eerste wat me op is gevallen is de hele discussie hier tussen LP en Dabo. Ik ga zo nog eens teruglezen of ik iets gemist heb maar voor mijn gevoel is die echt out of the blue ontstaan. Ik had al vrij vroeg in het spel het gevoel dat Dabo wel goed was.. dus dat maakt automatisch dat ik meer op LP zal gaan letten. Probleem is natuurlijk wel dat zelfs als Dabo inderdaad goed is, LP niet automatisch slecht hoeft te zijn (zoals we ook wel eerder gezien hebben). Maar goed, dat is even iets waar ik me nog wat in wil verdiepen. Dan is er nog de kwestie van de stille spelers. Ik vind het ook superirritant. Ik weet wel dat sommige mensen een wat minder actieve speelstijl hebben, en dat is prima. Maar op dit moment zijn er vrijveel spelers die echt 0 toevoegen. Ik had bij SweetSmile het gevoel dat het wel meeviel, maar kijkend naar de postcount blijkt dat idee toch niet te kloppen. Haar posts heb ik echter wel voorbij zien komen en zijn me dus blijkbaar opgevallen, dat is meer dan ik kan zeggen van Sabir, Twinkebel, Bright Blue en Sherlock sinds Geel eruit is. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het allemaal toevallig stille spelers zijn. Ik pak straks even de stemlijstjes erbij en ga eens kijken welke opties er zijn. Voor mijn gevoel was Mutant ook redelijk stil en het verbaasde me ook dat ze begon over de stille spelers. Maar ik heb net even naar de postcount gekeken en het valt wel mee. Ik wil wel straks even nalezen wat ze precies gezegd heeft, want ze is mij dus nauwelijks opgevallen. Wat betreft de postcount moet ik sowieso zeggen dat mijn gevoel niet helemaal klopte. Bright Blue heeft bijv redelijk wat posts, ze voegt alleen geen bal toe. Dat doet ze nooit, en ze geeft daar altijd weer 'goeie' redenen voor zoals "ik speel altijd dom" .. en nu is het "ik heb toetsweek". Ja dag. Dat gaat gewoon niet op. Uiteraard ben ik de eerste om toe te geven dat wij ook niet erg actief zijn geweest tot nu toe. Dat komt door mij, want ik ben de actieve speler bij ons en ik had geen toegang tot fatsoenlijk internet. Maar vanaf nu gaat dat veranderen en komen de monsterposts weer zoals gebruikelijk ![]() ![]() Dit was mijn gevoel-post ![]() ![]() //Lorelei
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik moet ook toegeven dat ik een beetje ondersteboven wordt geveegd door de diepgaande theorieën. Ik heb nog nooit zo intens gespeeld eigenlijk en ik heb niet zoveel ervaring blijkbaar dat ik die theorieën zelf kan bedenken. Uitvluchten natuurlijk, maar het speelt wel mee. Daarom probeer ik ook altijd nog iets van me te laten horen, tenminste wat ik stem en wat ik denk en waarom ik zo denk. Alleen is het allemaal niet zo briljant als dat van de rest ^^. |
![]() |
||
Citaat:
@Furby: het komt absoluut niet out of the blue, alleen doe ik het nu wat overtuigender omdat ik wat meer overtuigd ben van haar slechtheid. Tot nu toe blijk ik met mijn gevoel steeds goed te zitten en mijn gevoel zegt dus ook dat Little Phoebe slecht is. Naast het feit dat ik het ook al met feiten onderbouwd heb. Wat mij betreft wordt ze straks eindelijk eens een keer opgehangen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 deel 3 Batave | 466 | 01-02-2011 16:56 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 Dott | 500 | 21-01-2011 11:28 |