Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, voor zover ik weet hebben ze het niet. Het is wel echt superachterlijk dit jaar, er schijnen 3 verenigingen vol te zitten
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Jawel. Maar bij ons gooien ze met een onderzoek van UL. Dat als je bij een vereniging gaat, je eerder je bachelor haalt dan als je niet bij een vereniging gaat. Het is kennelijk een echt onderzoek geweest, alhoewel ik wél mijn twijfels erbij heb. Ik ging net nog even kijken
![]() En cordialen ja ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh
![]() Het is daar zo dat je na je KMT of NKT twee maanden de tijd hebt om een cordial te vormen. Je doet dat met ongeveer 15 mensen, en dat is zeg maar gewoon een vriendengroep. Je gaat met ze borrelen enzo, en je studeert vaak met ze. Het is als het ware een dispuut, alleen vorm je hem zelf, met een groep mensen waar jij het goed mee kan vinden, en het zijn alleen mensen die eerstejaarslid zijn. |
![]() |
|
Oh een stam, wij hebben dat ook, alleen dan wat anders. Met drie oudere leden en iets van vijf tot zeven nieuwe leden. En die kies je aan het eind van de introperiode door geluk te hebben als je naam vroeg uit de hoed getrokken wordt en de stam van je keuze nog niet vol is. Je hebt dan ook weinig invloed op wie er nog meer bij komen.
![]()
|
Verwijderd
|
![]() ![]() Maar ik ga nu écht slapen. ![]() |
![]() |
|
Ja boten, disputen, dat gedoe.
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus, jullie hebben nooit vrienden gehad? Wat een fucking kansloos gedoe zeg. /Carn naamzoek voor later
|
Dat hele cordiale en stamgedoe en disputen en verenigingen is echt VOLLEDIG langs me heengegaan tijdens mijn studietijd. Op het HBO leeft het sowieso minder dan op de uni, heb ik het idee, maar ik heb nooit gesnapt waarom mensen de behoefte voelen om zich daarbij aan te sluiten. Contacten opdoen en vrienden maken doe je op je studie sowieso wel, en samen eten en weekendjes uit met vage 'stamgenoten' lijkt me eigenlijk ook meer als een sociale verplichting aanvoelen dan daadwerkelijk spontane, ongedwongen vriendschap.
Maarja, leuk voor mensen die het idee willen hebben ergens bij te horen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sorry dat ik graag meer dan die 7 mensen wil kennen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja, als jij het leuk vindt, moet je het vooral niet laten ![]() Als je graag organisatorische en (feest)commissie-ervaring zijn dan ben je er idd wel op je plek.
|
Ik vind ontgroeningen altijd wel geestig om naar te kijken, vooral als ze ontgroenden zich zichtbaar schamen en mijn minachtende blik proberen te ontwijken.
Buiten dat jaarlijkse pleziertje doen studentenverenigingen mij niets.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|