Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2012, 09:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gigantische up maar ik kom wel in aanmerking! Ik heb deze week elke ochtend voor het ontbijt gestoft, de afwas gedaan, toen ontbeten, toen gestofzuigd. Ook heb ik met de naaimachine dingen gerepareerd, heb ik de ramen van binnen en buiten gezeemd en heb ik het trappenhuis geboend. Maar elke dag gestofzuigd en afgewassen
Advertentie
Oud 02-07-2012, 15:58
Verwijderd
Upppp want ik heb m'n hele kamer verbouwd vandaag, alles weggedaan wat al maanden zo niet jaren weg had gemoeten, m'n kast uitgezocht, gestofzuigd etc. Nu ga ik het weer braaf bij houden
Oud 03-07-2012, 13:48
Turk February
Turk February is offline
Gisteren het keukenkastje verschoond wegens muis. Wat het was, ik dacht altijd dat al die troep die erin stond van mijn buurman was en besteedde er nooit aandacht aan. Blijkt dat hij daar helemaal niks had staan, en dat het nog allemaal van de bewoner was die hier voor mij zat.

Nu is het allemaal weg en zit mijn eten in muisveilige bakskes. Vandaag volgt de plank onder de keukenkast, dan nog eens goed de vloer, en als de buurman dan consequent zijn afwas gaat doen hebben we eindelijk weer een toonbare keuken.

Ik moet trouwens zeggen dat de ontdekking van soda een van de betere dingen in mijn recente geschiedenis is. Holy cunt, met dat spul krijg je echt alles in een paar seconden weg. Niks geen levensgevaarlijke explosieschoonmaakmiddelen die niet door de afvoer mogen, gewoon een paar lepels spotgoedkope soda en warm water en hoppa, stokoude vetlagen waarvan ik het bestrijden voorheen beschouwde als een verloren zaak verdwijnen (bij wijze van spreken) als sneeuw voor de zon, of, accurater, als vet onder soda.
Oud 03-07-2012, 13:51
Carn
Carn is offline
Ah, goeie tip, ik ga binnenkort verkassen namelijk
Oud 03-07-2012, 13:53
Carn
Carn is offline
http://huis-en-tuin.infonu.nl/divers...a-weetjes.html
Oud 03-07-2012, 13:57
Verwijderd
inderdaad.
Oud 03-07-2012, 14:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik moet trouwens zeggen dat de ontdekking van soda een van de betere dingen in mijn recente geschiedenis is. Holy cunt, met dat spul krijg je echt alles in een paar seconden weg. Niks geen levensgevaarlijke explosieschoonmaakmiddelen die niet door de afvoer mogen, gewoon een paar lepels spotgoedkope soda en warm water en hoppa, stokoude vetlagen waarvan ik het bestrijden voorheen beschouwde als een verloren zaak verdwijnen (bij wijze van spreken) als sneeuw voor de zon, of, accurater, als vet onder soda.
Idd, met simpele producten als soda en schoonmaakazijn kom je al een heel eind. Ik gebruik bijna alleen maar allesreiniger (voor vloeren, tegels, aanrecht, etc), toiletreiniger, glasreiniger, azijn of soda voor kalkaanslag and that's it.
Oud 03-07-2012, 20:53
Balance
Balance is offline
Je pitten van het fornuis eens in een bak met soda doen
Oud 04-07-2012, 07:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik gebruik inderdaad soda metazijn voor bijna alles.
Oud 04-07-2012, 07:54
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Je pitten van het fornuis eens in een bak met soda doen
Hmm, dit ga ik eens proberen want ik krijg ze echt niet meer schoon.
Oud 04-07-2012, 08:16
Verwijderd
wij gebruiken soda altijd voor de barbecueroosters roosters in een platte bak leggen, soda erop strooien, twee kannen heet water uit de waterkoker erbij, roeren tot de soda oplost, dan verder vullen met koud water, nachtje wachten en je kunt de roosters gewoon schoonvegen met keukenpapier
Oud 04-07-2012, 08:19
Verwijderd
Dit topic mist een puntensysteem, vind ik. Je kunt het alleen goed doen door het élke dag goed te doen, dat zorgt ervoor dat het al verpest is als je een dagje mist. Het zou misschien beter motiveren als je bv. doet van 1 punt voor je spullen opruimen, afwassen, afstoffen, toilet schoonmaken of hok van een dier schoonmaken, 2 punten voor stofzuigen, dweilen/moppen of badkamer schoonmaken, 3 punten voor keukenkastjes uitsoppen, auto wassen, zolder/kelder opruimen of ramen lappen, enzovoort en dat je dan elke week kijkt wie er de meeste punten heeft. Met bonuspunten voor niet-schoonmaakgerelateerde burgervrouwdingen zoals handwerken of koekjes bakken.
Oud 04-07-2012, 08:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind toilet schoonmaken wel meer punten waard dan stofzuigen, want het is best veel werk: alle handoppervlakken afnemen, muren afnemen, bril schoonmaken, intussen schoonmaakmiddel in de pot laten intrekken, dweilen, pot van binnen en buiten schoonmaken, vuilniszak vervangen.
Oud 04-07-2012, 08:29
Verwijderd
Ik ben met 2 toiletten in 20 minuten klaar altijd, terwijl Theodoor met stofzuigen al gauw een halfuur bezig is. Maar ik mop de vloer niet als deel van het wc schoonmaken, die neem ik gewoon mee als ik toch mop.
Maar misschien moeten we dan een oppervlaktesysteem doen ofzo. Een kamer stofzuigen = 1 punt, en als je meerdere kamers hebt geldt 1 punt per 50 vierkante meter huis, naar boven af te ronden. Ofzo.
Oud 04-07-2012, 08:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad. Als ik stofzuig is dat een kamer en een trap, terwijl jij een heel huis hebt. En mijn wc wordt heel wat viezer omdat er allemaal studenten op zitten, dus ben ik daar juist langer bezig.
Oud 04-07-2012, 08:39
Verwijderd
Sann en Paranoide, mogen we met z'n allen samen een puntensysteem ontwikkelen en in jullie topic implementeren?

Laatst gewijzigd op 04-07-2012 om 14:51.
Oud 04-07-2012, 15:11
Verwijderd
Alleen als er ook punten worden toebedeeld aan opruimen zelf! Want ik kan er binnen een half uur een teringbende van maken en dat opruimen vind ik stommer dan stofzuigen
Oud 04-07-2012, 15:18
Verwijderd
Ik vind alles prima want ik heb nu een bed en een wasmachine dus ik ben toch al geslaagd voor het volwassenmensexamen
Oud 04-07-2012, 15:19
Verwijderd
Ja, ik maak een voorstel-lijstje en ik hoor wel wat aanvullingen enzo zijn, toch? We maken allemaal samen een definitieve lijst

Opruimen: 1 punt per kamer
Wc schoonmaken: 1 punt per 4 gebruikers, af te ronden naar boven
Afstoffen: 1 punt
Dierenhok of kattenbak schoonmaken: 1 punt
Afwassen: 1 punt per 4 eters, af te ronden naar boven
Otto aan straat zetten en weer ophalen, of vuilniszakken naar container brengen: 1 punt
Stofzuigen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat
Dweilen of moppen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat
Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven
Ramen lappen: 1 punt per 2 ramen
Keukenkastjes uitsoppen: 3 punten
Auto wassen: 3 punten
Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten

Handwerken: bonuspunt
Koekjes, brood of gebak bakken: bonuspunt
Op een kind passen: bonuspunt per dagdeel per kind
Iets doen met je opa of oma: bonuspunt per dagdeel
Vrijwilligerswerk: bonuspunt per dagdeel
Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt
Iets repareren in huis: bonuspunt

Aanvullingen? Dingen waar mensen het niet mee eens zijn?
Oud 04-07-2012, 15:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind toilet schoonmaken wel meer punten waard dan stofzuigen, want het is best veel werk: alle handoppervlakken afnemen, muren afnemen, bril schoonmaken, intussen schoonmaakmiddel in de pot laten intrekken, dweilen, pot van binnen en buiten schoonmaken, vuilniszak vervangen.
Stiekem ben ik blij met mn mini-badkamer dadelijk Het is klein, maar je bent dan ook zo klaar
Oud 04-07-2012, 15:21
Verwijderd
Dingen op alfabetische volgorde of kleur zetten moet ook punten opleveren! Net als kledingkasten uitzoeken, of sokkenlades enzo!
Oud 04-07-2012, 15:22
Verwijderd
En goede reden om voortaan elke dag m'n bed op te maken
Oud 04-07-2012, 15:23
Verwijderd
En ramenlappen doe je toch bijna nooit? Dan mag het wel meer punten zijn vind ik
Oud 04-07-2012, 15:24
Verwijderd
En opruimen dus Per kwartier een punt!
Oud 04-07-2012, 15:25
Verwijderd
Mjah, ik zit ook te twijfelen over ramen lappen. Misschien geldt deze score meer voor ramen glassexen

En opruimen staat bovenaan! Ik wou niet per tijd doen want dan word je ervoor beloond om het langzaam te doen!
Oud 04-07-2012, 15:26
Verwijderd
Oh sorry, over heen gelezen!
Oud 04-07-2012, 15:27
Verwijderd
Ramen lappen 1 punt per raam doen?

Dingen op volgorde zetten een bonuspunt? Want dat is niet echt nuttig verder .
Verwijderd
Maar hm. Ik vind het lastig. Ik vind namelijk 2 borden, een kopje en een broek opruimen geen punten waard, maar de teringzooi die ik weet te produceren minimaal 10
Verwijderd
Ohja, de was doen is er ook nog. 1 punt per gedraaid wasje, 1 punt voor opvouwen en 2 punten voor strijken?
Oud 04-07-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Ramen lappen 1 punt per raam doen?

Dingen op volgorde zetten een bonuspunt? Want dat is niet echt nuttig verder .
Wel heel burgerlijk!
Oud 04-07-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Maar hm. Ik vind het lastig. Ik vind namelijk 2 borden, een kopje en een broek opruimen geen punten waard, maar de teringzooi die ik weet te produceren minimaal 10
maar dan word je beloond voor het produceren van teringzooi
Oud 04-07-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ohja, de was doen is er ook nog. 1 punt per gedraaid wasje, 1 punt voor opvouwen en 2 punten voor strijken?
Dan kan ik daarmee compenseren in opruimen, want dat bestaat voor een groot deel uit beslissen wat wel in de was moet en wat niet en dan doe ik de was vaak gelijk dus prima
Verwijderd
Citaat:
maar dan word je beloond voor het produceren van teringzooi
Jaa oke, het is hier nu toch netjes, dus dan hou ik het wel bij en krijg ik elke dag een punt voor opruimen
Verwijderd
Citaat:
Wel heel burgerlijk!
dat wel! Vooral op kleur!
In de viva was een keer een vrouw, die vond de boekenkasten van haar vriend zo rommelig en ze wou eigenlijk daarom zijn boeken in dozen op zolder doen allemaal, maar dat kon hij voorkomen door als compromis te sluiten dat ze ze op kleur mocht zetten . Maar dat is nog niet zo erg als Femke van Boer Zoekt Vrouw die in haar woonkamer twee vitrinekasten had met daarin op elke plank een leeg rieten mandje, want als je iets in die mandjes doet dan staat het zo troeperig.
Oud 04-07-2012, 15:33
Verwijderd

Tijd om deze weer even te recyclen van pagina 4 om jullie er aan te herinneren dat ik jullie grootste competitie ben BURGERVROUWEN!
Oud 04-07-2012, 15:36
Verwijderd
Arme boeken
Oud 04-07-2012, 15:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ha ik heb sowieso elke dag twee punten: mijn ochtend begint altijd met bed opmaken en stofzuigen
Oud 04-07-2012, 15:37
Verwijderd
Jij mag niet meedoen
Oud 04-07-2012, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Ha ik heb sowieso elke dag twee punten: mijn ochtend begint altijd met bed opmaken en stofzuigen
Mijne ook.
Oud 04-07-2012, 15:38
Verwijderd
Ik wil ook wel graag een bonuspunt per week voor het braaf bijhouden van mijn uitgavenexcelsheethuishoudboekje.
Oud 04-07-2012, 15:39
Verwijderd
Ohja, daar mag je ook wel een gewone punt voor, vind ik, dat hoort wel bij huishouden.

Wat zijn de standpunten wat betreft boodschappen doen en koken?
Oud 04-07-2012, 15:45
Verwijderd
Mwa, half puntje? Voelt niet echt als huishouden.
Oud 04-07-2012, 15:50
Verwijderd
Valt misschien meer onder persoonlijke verzorging? Maar elke dag koken is wel weer burgerlijk. Hm maar friet eten op vrijdag en chinees halen op zondag ook.
Oud 04-07-2012, 16:06
Verwijderd
Maar m'n eerste puntje is binnen, m'n huishoudboekje is weer up to date!
Oud 04-07-2012, 16:06
Verwijderd
Ik ben voor het puntensysteem

Boodschappen en koken vind ik deels wel punten, deels niet. Ik weet niet.
Oud 04-07-2012, 16:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
How about een strafpunt als je geen fatsoenlijke hoofdmaaltijd kookt en eet?
Oud 04-07-2012, 16:12
Verwijderd
Of later dan één uur gaat slapen/later dan 11/12 uur opstaat?
Oud 04-07-2012, 16:13
Verwijderd
Oeh, dat opstaan is een goede ja . Slapen niet dan krijg ik heel veel strafpunten vrees ik met aanstaande vakanties.
Oud 04-07-2012, 16:16
Verwijderd
Citaat:
How about een strafpunt als je geen fatsoenlijke hoofdmaaltijd kookt en eet?
Goed idee! Maar wat is fatsoenlijk?
Oud 04-07-2012, 16:18
Verwijderd
Strafpunten voor dingen die je afhaalt / laat bezorgen / of die kant en klaar zijn, zoals diepvriespizza's of kant-en-klaarmaaltijden? Als je zelf pizza maakt kan dat nog best gezond zijn ook
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten