Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
wij gebruiken soda altijd voor de barbecueroosters
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit topic mist een puntensysteem, vind ik. Je kunt het alleen goed doen door het élke dag goed te doen, dat zorgt ervoor dat het al verpest is als je een dagje mist. Het zou misschien beter motiveren als je bv. doet van 1 punt voor je spullen opruimen, afwassen, afstoffen, toilet schoonmaken of hok van een dier schoonmaken, 2 punten voor stofzuigen, dweilen/moppen of badkamer schoonmaken, 3 punten voor keukenkastjes uitsoppen, auto wassen, zolder/kelder opruimen of ramen lappen, enzovoort en dat je dan elke week kijkt wie er de meeste punten heeft. Met bonuspunten voor niet-schoonmaakgerelateerde burgervrouwdingen zoals handwerken of koekjes bakken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben met 2 toiletten in 20 minuten klaar altijd, terwijl Theodoor met stofzuigen al gauw een halfuur bezig is. Maar ik mop de vloer niet als deel van het wc schoonmaken, die neem ik gewoon mee als ik toch mop.
Maar misschien moeten we dan een oppervlaktesysteem doen ofzo. Een kamer stofzuigen = 1 punt, en als je meerdere kamers hebt geldt 1 punt per 50 vierkante meter huis, naar boven af te ronden. Ofzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik maak een voorstel-lijstje en ik hoor wel wat aanvullingen enzo zijn, toch? We maken allemaal samen een definitieve lijst
![]() Opruimen: 1 punt per kamer Wc schoonmaken: 1 punt per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Afstoffen: 1 punt Dierenhok of kattenbak schoonmaken: 1 punt Afwassen: 1 punt per 4 eters, af te ronden naar boven Otto aan straat zetten en weer ophalen, of vuilniszakken naar container brengen: 1 punt Stofzuigen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Dweilen of moppen: 1 punt voor een kamer, 2 punten voor een huis/flat tot 60 m2, 3 punten voor een groter huis/flat Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven Ramen lappen: 1 punt per 2 ramen Keukenkastjes uitsoppen: 3 punten Auto wassen: 3 punten Fiets wassen (ja dat kan ook toch): 2 punten Handwerken: bonuspunt Koekjes, brood of gebak bakken: bonuspunt Op een kind passen: bonuspunt per dagdeel per kind Iets doen met je opa of oma: bonuspunt per dagdeel Vrijwilligerswerk: bonuspunt per dagdeel Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt Iets repareren in huis: bonuspunt Aanvullingen? Dingen waar mensen het niet mee eens zijn? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In de viva was een keer een vrouw, die vond de boekenkasten van haar vriend zo rommelig en ze wou eigenlijk daarom zijn boeken in dozen op zolder doen allemaal, maar dat kon hij voorkomen door als compromis te sluiten dat ze ze op kleur mocht zetten ![]() |
![]() |
|
|